Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Legacy & Outback => Topic started by: andrei.florian on May 01, 2019, 17:36:55 PM

Title: Regenerare DPF
Post by: andrei.florian on May 01, 2019, 17:36:55 PM
Salut,

Hristos a Inviat!

De ceve vreme tot urmaresc regenerarea DPF-ului si mi se pare ca ceva nu e ok, mai ales cand temperaturile exterioare depasesc 10 grade.
Masina este un Legacy model 2012 diesel.

Cand afara e sub 10 grade se face regenerarea la 200-250 km la mers extraurban dar niciodata nu o face cu success, adica coboara pana la 34%-36% dar niciodata sub aceste valori. Mai mult ... dureaza in jur de aproxiamtiv 40-45 min regenerarea.
In primele 10 min scade pana la 34-36 apoi nu se mai intampla nimic stagneaza la valorile astea cu mici flutuatii in sus/jos iar dupa inca 30-35 min se opreste fara success.

Acum ca sunt iar peste 10 grade afara am iar probleme, incepe regenerarea odata la 90-120km la mers extraurban merge 45 min dar de data asta ajunge doar la 38%-40%.

Dupa ce se opreste regenerarea in functie de conditiile de drum shoot-ul incepe sa scada 10%-15% cand DPF-ul ajunge la temp de 250-270 grade. Daca cumva sunt pe coborare si pot sa o las in frana de motor scade pana pe la 14%-16%.

Ce poate sa fie oare? Sa fie plin DPF-ul si trebuie curatat/inlocuit? Sa fie ceva senzor ?

Ca si scurt istoric: Am cumparat masina din DEU in decembrie 2017, am facut revizia la TwinMotors CJ (cea mai apropiata reprezentnata de BaiaMare) iar in primavara s-a hotarat sa dea ceva erori plus lipsa de putere, cei de la Twin au ajuns la concluzia ca injectoarele au cedat trebuie inlocuite, odata cu inloirea lor au gasit si furtunul de la intercooler spart si a fost inlocuit si el. Tind sa cred ca problema era de la furtun nu de la injectoare.
Dupa inlocuire de injectoare si furtun intercooler tot nu avea putere cei de la Twin spunand ca am nevoie de 1000km rulati si o recalibare a injectoarelor, operatie facuta dar fara efect. Incet incet dupa aprox 3000km a inceput sa isi revina dupa care a inceput sa de eroarea la capsula de la turbina P2565 care apare ocazional si acum. A fost inlocuita capsula vacuumatica dar fara efect.

Deja ma innebuneste, ce ma sfatuiti sa mai verific ?

Andrei.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Celalalt on May 01, 2019, 17:44:06 PM
Daca zici ca ai schimbat chestii degeaba , zic sa cauti mai intai alt mecanic/ service unde sa stie cu ce se mananca tortul asta Subaru.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: marr on May 01, 2019, 17:49:58 PM
Brașovul e frumos in perioada asta a anului !
Poate-ți programezi un Weekend-end in care sa îmbini utilul cu plăcutul ....

PS: Ai dreptate, simptomele descrise erau de la furtunul de la intercooler, nu de la injectoare !
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: andrei.florian on May 01, 2019, 18:26:49 PM
Da, e o idee si brasovul posibil sa fac o vizita. La voi cam cat dureaza regenerarea si pana la cat coboara shoot-ul?
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Xander on May 01, 2019, 20:28:19 PM
Nu știu de ce zici ca nu e cu succes regenerarea atâta timp cât se golește.
Dacă nu se golea aveai o problema.
Ca nu se golește cum vrei tu e alta treaba, are softul lui.
Dacă se încarcă repede tine de regimul de mers, tipul de ulei și calitatea combustibilului.( sau alte probleme mecanice ce afectează arderea sau calitatea aerului)
Oricum dacă ai mers cu ea având componente fisurate, arderea nu a fost corespunzătoare și filtrul s-a încărcat in afara parametrilor. Durează doua regenerări active pana dispar efectele la mers cu mașina sau regenerare forțată din soft.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: andrei.florian on May 01, 2019, 20:42:21 PM
La mine atinge undeva la maxim 650-680 de grade, mai sus nu am vazut sa urce.

La 300 de grade nu mai face regenerare, dupa ce incheie procesul de regenerare si filtrul incepe sa se raceasca cand ajunge undeva la 250-270 grade incepe sa scada shoot-ul desi procesul e incheiat.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: andrei.florian on May 02, 2019, 08:15:27 AM
Problema cu furtunul de la intercooler a fost anul trecut de atunci are peste 50 de regenerari.
Ulei folosesc motul x-clean 8100 ce recomanda subaru. Ca si combustibil incerc sa folosesc mol/omv/petrom. De regula folosesc masina la drumuri in exterior, pentru oras folosesc un benzinar :)

De ce zic ca nu e cu success, deoarece nu marcheaza regenerarea cu success. Momentan are peste 50 incercari de regenerare din care 2 cu success. Una din ele e statica facuta in toamna de catre cei de la twin, cealalta a fost facuta pe autostrada la un drum BM - Budapesta, desi shoot-ul scazuse doar la 34% din cate am citit pe net se considera cu success cand shoot-ul scade  sub 12%. E adevarat?

Legat de ardere cei de la CJ mi-au mai spus cand am facut prima revizie ca motorul are bataia specifica motoarelor diesel cu probleme. Intradevar la apasarea abreiajului se aude o bataie care dispare osata cu lasarea pedalei de ambreiaj. Nu stiu in ce mod poate influenta asta arderea combustibilului.

Title: Re: Regenerare DPF
Post by: marr on May 02, 2019, 09:28:10 AM
Intrebare:
Cu ce ”citesti” datele privind regenerarea, procentul de cenusa & stuff ?
Esti sigur ca aplicatia e OK si rezultatele sunt corecte ?
Daca intr-un an nu reusea sa-si faca regenerarile, sigur-sigur ti se aprindea martorul DPF din bord !

PS: Bataia ”specifica” nu are treaba cu regenerarile ...
Aia ar fi ultima ta grija !
Desi - cel putin teoretic - la modelul tau (2012) ar trebui sa nu mai apara problema ”specifica” ...
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: andrei.florian on May 02, 2019, 09:44:36 AM
Folosesc un ELM 327 impreuna cu Torque pe un telefon android iar pid-urile specifice dpf-ului le am de aici https://subdiesel.wordpress.com/generic/protocols/extended-obd-ii/

Legat de martor-ul din bord, se aprinde cand dilutia la ulei ajunge la 10% si am mai patit odata vara trecuta cand am luat masina de la twin, o lasasem la ei pentru verificatea dpd-ului si a casulei de pe turbina 2 saptamani ... dupa 5-6km a ajuns dpf-ul la 80%. Am mers inapoi si au facut o regenerare statica.

Prin decembrie s-a mai aprins odata din cauza dilutiei si am tot schimbat uleiul am resetat dilutia si a disparut. Acum am 8000km de la schimbul de ulei si dilutia e la 8% ma astept ca in urmatoarea perioada sa se aprinda iar.

Ocazional ma mai trezesc cu P2565 car il sterg sau curat mufa senzorului de pe capsula si apoi sterg eroarea. Cred ca senzorul are ceva desi cei de la Twin l-au schimbat cu unul SH ca nou nu se gaseste decat cu turbina. Cel putin asa mi-au zis ei :)
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Xander on May 02, 2019, 10:11:49 AM
La 2009 nu este niciodată gol sau aproape de gol. Așa funcționeaza.Are funcția de regenerare pasiva dacă mergi  și atinge temperatura optima cu posibilitatea de golire pana la 50%, apoi pune peste si la următoarea ii face regenerare activa.( le alternează)
La 2009 nu scadea sub 30%.
Pentru 2012 e foarte posibil sa se fi schimbat parametrii de umplere/golire.
Gol complet filtrul a fost doar nou in primele regenerari de rodaj.
Când făcea regenerări la drum întins ( dacă făcea in oras e normal )la 200-250 km/h eu suspectam combustibilul, uleiul sau aerul. ( inclusiv filtrul de aer și apoi mai departe)
Este o mașina sensibilă.:)
De obicei era combustibilul de vina.Aditivul de proasta calitate sau insuficient omogenizat.
Singurul care a mers fără reproș aproape de fiecare data e OMV aditivată. Deși am
nimerit si pe la ei mai slab dar o singura data.
In rest nu este nicio garanție ca vei găsi aceeași calitate la pompele pe care le frecventezi.(inclusiv mol)
Dacă nu pui aditivată sa nu ai pretenții de niciun fel. Knockul e la el acasă. ( și la aditivată neomogenă la fel)
Cea neaditivata și îndoită e cea mai periculoasa. Ajunge multă in ulei și ți-l matraseste pentru ca nu arde corespunzator in filtru in timpul regenerării iar softul toarnă ca sa se termine.
Motorina de calitate alterează nesemnificativ uleiul iar motorul nu își schimba sunetul de funcționare după regenerare. Cea proasta, o auzi.:)
Nu prea sunt mașini de România,știu.
La 8000km e gata uleiul tău. Counterul de diluție e teoretic, el nu stie ce ai pus tu in ea in aia 8000km. Fă-i revizia.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: andrei.florian on May 03, 2019, 08:19:53 AM
Intr-adevar motornia pun cea normala nu aditivata. O sa incerc cea aditivata de la OMV, momentan sunt in bulgaria, in drum spre casa schimb combustibilul si cand ajung fac schimbul de ulei.

Am observat ieri pe drum ca in timpul regenerari nu prea sta temperatura la DPF, oscileaza destul de mult si ajunge foarte greu la 600-630 grade. Sta putin la temperatura asta apoi scade sub 600. Asta pe un drum Tulcea - Mangalia a fost destul de aglomerat. Am prins chiar pe autostrada unde am mers constant cu 120 temperatura oscila intre 650-570.

In DPF exista ceva bujie incandesencta care sa maprinda motorina si sa il mentina la temperatura?
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Xander on May 03, 2019, 08:59:15 AM
Sa verifici egr-ul ( are egr?) și evacuarea ca nu scapă presiune. Filtrul depinde de cele doua in regenerări. Are senzor de umplere și temperatură din câte știu. Aprinderea vine din calitatea lichidelor și temperatura evacuării.
Dacă mergi cu ea in 4000-4500rpm nu se încălzește destul de repede ? Sau cu a-4a la 3000rpm.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: andrei.florian on May 03, 2019, 10:01:41 AM
Din cate stiu are EGR si nu atiu sa fi fost verificat, cel putin nu de cand e la mine. O sa il verific cand ajung acasa ms de pont! Oare daca il dau jos si il curat are nevoie de ceva calibrare?

Nu prea ajung la turatiile alea cu ea incerc sa o mentin undeva in jurul lui 2000-2200 peste mi se pare foarte zgomotos motorul. Vede 3000-3500 doar in depasiri si asta pe o durata scurta de timp.
 Adevarul e ca nu am mai avut diesel pana acum si nu am cu ce sa compar, nu cunoac pe nimeni cu un subi diesel.

Title: Re: Regenerare DPF
Post by: MihaiFlorescu on May 03, 2019, 10:05:12 AM
Dieselul de la Subaru se conduce ca un motor pe benzina daca vrei sa te tina. Adica schimbi la minim 3k rpm.
Cei pe care i-am cunoscut si care au tinut motoarele multi ani sau multi km, spre sau peste 200.000 km asa au procedat. Altora le-a murit la o suta si un pic.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: dan.pavel on May 03, 2019, 10:16:31 AM
Sa inteleg ca Marceluta a dat in extrema cealalta? a schimbat peste 4500? ;D
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: marr on May 03, 2019, 10:27:58 AM
....
Nu prea ajung la turatiile alea cu ea incerc sa o mentin undeva in jurul lui 2000-2200 peste mi se pare foarte zgomotos motorul. Vede 3000-3500 doar in depasiri si asta pe o durata scurta de timp.
 ....

NU E BINE !
Regenerarea are loc atunci cand sunt indepliniti o serie de factori, printre care de mare importanta sunt temperatura si debitul gazelor de ardere.
Daca retin corect, si in cartea sovietica scrie, dealtfel, ca in cazul in care se aprinde martorul DPF din bord, sa circuli cel putin 15-20 min la peste 2500 rpm.
Sfat de la unil ce a detinut doua Subaru diesel, dintre care cu primul a parcurs aproape 200k km - schimba vitezele la peste 3000 rpm (indicat 3500 rpm) si la viteza de croaziera sa o tii undeva la 2400-2500 rpm.
Dealtfel, o sa vezi ca la drum intins, la 2400 - 2500 rpm va consuma mai putin decat la 1500 rpm !
Cele mai bune consumuri la Forester le-am obtinut mergand constant, la 90 km/h in treapta IV, undeva la 2400-2500 rpm. Mai bune decat mergand cu aceeasi viteza in tr. V (testat) !
Mersul subturat va cauza motorului mai mult decat mersul cu el sus in ture !

Title: Re: Regenerare DPF
Post by: MihaiFlorescu on May 03, 2019, 10:29:03 AM
Marcelutza a crezut ca si-a luat XT si nu intelegea de ce nu se tureaza in 6500 :)) Si apoi a mai avut si ghinion si a dat peste lipsa de experienta din service.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Celalalt on May 03, 2019, 10:38:29 AM
Marcelino i-a dat si pe modul R(acheta)
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: andrei.florian on May 03, 2019, 10:43:47 AM
Bun, schimbam atunci si regimul de mers ;D

Cam ce ar mai fi de verificat pe langa EGR? Senzorul de presiune de pe DPF se poate verifica cumva?

Inca o chestie, regenerariel statice facute in service erau facute cu unul din cele 2 furtune scos afara din senzor si pus o bujie in el. Cel mai gros. Asta nu cred ca ii o solutie sanatoasa nu?

Title: Re: Regenerare DPF
Post by: marr on May 03, 2019, 11:00:31 AM
Daca EGR-ul nu functioneaza cum trebuie, iti apare eroare in bord (Check Engine + VDC Off).
Daca s-a blocat supapa EGR, simti si la mers - fie ”nu are vlaga”, fie merge super tare - depinde cum s-a blocat. Daca doar nu se inchide/deschide complet, nu simti in mers, dar tot ti se aprind martorii din bord (in pluc, nici CC-ul nu-i activ).

Eu am avut parte, in peste 200k km cu diesel doar de vreo doua regenerari in service.
Am asistat insa la mai multe astfel de operatiuni (atat la Sibiu cat si la Brasov).
Dar, niciodata nu s-a scos / introdus un furtun (sau altceva) pe la motor. Singurul lucru ce s-a facut a fost sa fie conectat laptopul din service la computerul masinii si sa se comande regenerarea fortata.
Masina ”stie” singura ce si cum sa faca.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Mariansro on May 03, 2019, 13:27:53 PM
Mersul subturat poate infunda dpf-ul mai repede.pe langa alte probleme.turbo, egr
Probabil egr-ul nu e prea curat.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Mr. Ziggy on May 03, 2019, 22:58:56 PM
Dieselul de la Subaru se conduce ca un motor pe benzina daca vrei sa te tina. Adica schimbi la minim 3k rpm.
Zici corect asa, dar cand ma gandesc la subietul meu (benzinar), cu automata lui cu tot, cam tre sa fiu zmeu sa schimbe peste 3000rpm. Schimba fix cum i-au bagat japonezii-n cap. Aa, si ca sunt "decat" 4 viteze, astea cam tin motorul jos la ture. Acu', ce sa mai zic?  Mai un kick, mai un mod manual....sa ma tina😆 (dansul...motorul). Ca altfel, greu vad 4000.

Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Xander on May 03, 2019, 23:39:01 PM
Din cate stiu are EGR si nu atiu sa fi fost verificat, cel putin nu de cand e la mine. O sa il verific cand ajung acasa ms de pont! Oare daca il dau jos si il curat are nevoie de ceva calibrare?

Eu îl curat la 3 revizii altfel îl schimb după 10.

Legat de stilul de condus, dacă nu ții filtrul in temperatura de regenerare pasiva îl prăpădești cu regenerări active pe loc sau fortate la service și cu motorina care nu arde.(plus zeama ajunsa in ulei care prăpădește motorul)

Așa face toate cu DPF. Un experiment de “succes”. Trăiască legiuitorii euroxx dimpreună cu producătorii de mașini.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: andrei.florian on May 05, 2019, 10:47:57 AM
Am incercat pe drum catre casa sa schimb regimul de mers, mers constant cu 2500, schimbari de viteza 3000-3200. Am facut la Constanta un plin de la OMV cu motorina aditivata.

Am facut aproximativ 950 km in care am avut 6 regenerari active.
Pe autostrada Constanta - Bucuresti am putut sa merg relativ constant am lasat-o in tr 5 undeva pe la 2500-2600 si in timpul regenerarii nu vroia nici cum sa treaca de 600 de grade, sta undeva la 570-590 in functie de drum ( urcare/coborare) cu mici varfuri de 610 cand eram in accelerare.

Pe urcare catre Rm.Valcea am prins drum liber si a reusit sa isi faca o alta regenerare cu success, se pare ca o marcheaza cu success in momentul in care ajunge la 31% shoot-ul. Moment in care opreste regenerarea activa. Dupa ce s-a oprit regenerarea a mai urcat pana la 41% aproape instant in maxim 1 min dupa care filtru a inceput sa se raceasca ocazie cu care shoot-ul a scazut pana pe la 16%.

Dupa coborarea catre Sibiu, am urcat iar pe autostrada a inceput iar o regenerare moment in care dilutia uleiului a ajuns la 11% a aprins martorul in bord, nu stiu ce s-a intamplat in timpul regenerarii ca mi-a murit telefonul cu care monitorizam :). Cert este ca am ajuns la Dej am reusit sa resuscitez telefonul, aveam shoot-ul la 47%.

De la Dej la Baia Mare m-am cam grabit putin si am alergat-o dar fiind relativ racoare afara (11 grade) cand am ajuns acasa (aprox 100km) aveam doar 62% shoot-ul fara nici o regenerare, mai mult a scazut diluatia la ulei la 10% si a stins martorul din bord. Dilutia am observat ca scade 1% in momentul in care am mai mult de 100km intre regenerari.

Am urmarit putin si diferenta de presiune citita de senzorul de pe DPF, cand temepratura exterioara e mai mare de 15-18 grade,  diferenta asta fluctueaza foarte mult in timpul accelerarii, cand este racoare diferenta asta se mentine relativ constanta nu are fluctuatii.

Am ajuns la concluzia ca DPF-u se regenereaza destul de ok, problema e ca se umple foarte repede, se umple chiar si in timpul regenerarii daca se schimba conditiile de drum. Nu gasesc o logica pentru temperaturile exterioare scazute sau mai mari, de ce se umple mai greu chiar daca afara e mai racoare?

Ma tot gandesc, oare nu o fi senzorul de presiune de vina ? Cand e mai rece afara probabil e si el mai rece si citirile sunt mai corecte, o ia razna poate cand se incalzeste ?

P.S Nu stiu daca am scris, dar masina are in momentul de fata putin 201k km.
Avem ceva colegi din Baia Mare sau imprejurimi cu un diesel ? :)
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Forester on May 05, 2019, 14:36:14 PM
Daca se umple repede, nu e posibil ca motorul sa functioneze aiurea si sa scoata foarte multa funingine (amestec bogat)?
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Xander on May 05, 2019, 14:53:38 PM
E dubios ce zici acolo cu urcări bruște Într-un minut de la 31% la 41% și apoi a făcut regenerare pasiva de la 41% la 16%.
Ori e amestecul cu a zis colegul ceea ce duce la o uzura accelerata a filtrului și a uleiului. Sa schimbi uleiul cât mai repede și apoi sa monitorizezi  tiparul regenerărilor.
Sau ceva e disfuncțional pe partea de regenerare (senzori, partea respectiva de soft e modificata sau chiar filtrul e spart și atunci e aproape degeaba).
Noi ne dam cu părerea, un service autorizat poate sa pună degetul.
Mai bine te opreai la Brașov, era aproape în drum. Filtrul OEM nou e pe la 3000cocostarci.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Mariansro on May 05, 2019, 15:58:28 PM
Eu as întreba cat de sigur ești ca elm ala afișează valorile reale și corecte? Ca altfel vorbim vorbe.
Eu as cauta un tester care sa fii sigur ca vorbește ff bine cu mașina.si nu prea ai multe soluții.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Xander on May 05, 2019, 16:41:04 PM
Dacă el simte la pedala ca i-a făcut 6 regenerari active in 950km, chiar dacă cititorul nu e bun, ceva tot e greșit.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: andrei.florian on May 05, 2019, 20:01:58 PM
Daca se umple repede, nu e posibil ca motorul sa functioneze aiurea si sa scoata foarte multa funingine (amestec bogat)?

Posibil sa fie, la diesel nu stiu cum sa verific asta :) Poata ma lumineaza cineva cu mai multe cunostinte de pe aici. Cam ce ar fi de verificat? Fum negru nu scoate oricat o calc pe coada :)
Injectoarele au fost shimbate in urma cu aprox 15k km. Cam de atunci am inceput sa si monitorizez regenerarile.

Sa schimbi uleiul cât mai repede și apoi sa monitorizezi  tiparul regenerărilor.
Sau ceva e disfuncțional pe partea de regenerare (senzori, partea respectiva de soft e modificata sau chiar filtrul e spart și atunci e aproape degeaba).
Noi ne dam cu părerea, un service autorizat poate sa pună degetul.
Mai bine te opreai la Brașov, era aproape în drum. Filtrul OEM nou e pe la 3000 cocostarci.

Urmeaza saptamana asta sau cealalta sa schimb uleiul apoi cred ca dau o fuga la BV ca am de facut un drum pana la Sibiu. Nu avea rost sa trec prin BV la ora aia sigur era inchis la Autokino.
Softul din cate stiu eu e cel original si e la zi, au verificat cei de la Twin, sau cel putin asa mi-au spus.
Pana atunci ma gandesc sa strang cat mai multe informatii care sa le dau la cei de la BV, poate ii ajuta la investigare. Nu stiu daca o sa fie timp sa faca ei o proba de drum sa vada cum isi face regenerarea.

Eu as întreba cat de sigur ești ca elm ala afișează valorile reale și corecte? Ca altfel vorbim vorbe.
Eu as cauta un tester care sa fii sigur ca vorbește ff bine cu mașina.si nu prea ai multe soluții.

Cel putin parametrul de shoot stiu ca il afiseaza corect, am comparat cu valoarea indicata de testerul de la Twin Motors. Restul parametriilor nu bag mana in foc dar tind sa cred ca sunt ok :) ma bazez ca cei de pe blog-ul subaru diesel crew au postat valorile corecte la pid-urile specifice diesel.

P.S: Nu am nimic cu cei de la TwinMotors, din ce am vazut sunt laudati pe forum. Doar ca experienta mea a fost una neplacuta din pacate.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: peterk on July 02, 2020, 09:41:53 AM
Salutare, oare ai rezolvat problema?
Sunt cam in aceiasi oala cu tine, motorul de 2l diesel 150 cai, euro 5, 2010, doar ca e impreza xv.
Regenerari frecvente, nu ca m-ar deranja dar dilueaza uleiul.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Xander on July 02, 2020, 14:46:13 PM
Salutare, oare ai rezolvat problema?
Sunt cam in aceiasi oala cu tine, motorul de 2l diesel 150 cai, euro 5, 2010, doar ca e impreza xv.
Regenerari frecvente, nu ca m-ar deranja dar dilueaza uleiul.
Ce model de ulei folosește ?
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: peterk on July 02, 2020, 15:01:01 PM
Avea Motul, acum are Castrol bagat de Twin Motors la ultima revizie dar comportamentul e acelasi cu ambele.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: kkennyy on July 02, 2020, 18:43:14 PM
Daca faci km aia prin oras, sau pe distante scurte, este normal sa aiba regenerari dese. La drum lung sau autostrada ar trebui sa bati spre 1000km intre regenerari, poate chiar mai mult in functie de regim.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Serb on July 02, 2020, 19:00:31 PM
Eu nu stiu daca am prins vreodata o regenerare. Merg doar prin afara cu masina, ce-i drept. Sau poate nu imi dadeam eu seama cand a pornit.
Cam pe la cate ture urca cand o face?
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: peterk on July 02, 2020, 19:18:55 PM
Daca faci km aia prin oras, sau pe distante scurte, este normal sa aiba regenerari dese. La drum lung sau autostrada ar trebui sa bati spre 1000km intre regenerari, poate chiar mai mult in functie de regim.
E folosit preponderent in exterior, cu turatii peste 2500. Valori la presiunea diferentiala masurata pe dpf din ecu de 2-3 kpa. La valori de acceleretie de 2000-2500 ture.

Cam asta e regimul de condus de iarna trecuta. Mergea cam la 400-450 km intre regenuri. Aia e ok relativ. Dar de cand a venit vara in acelasi regim a coborat la 100-150km.
Pare ca e legat ceva de temperatura exterioara.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: peterk on July 02, 2020, 19:23:54 PM
Eu nu stiu daca am prins vreodata o regenerare. Merg doar prin afara cu masina, ce-i drept. Sau poate nu imi dadeam eu seama cand a pornit.
Cam pe la cate ture urca cand o face?
Doar daca monitorizezi cu ceva soft vezi, sau daca stii la ce sa fii atent ca se schimba raspunsul la pedala. Asta din cauza ca limiteaza turbo din cate stiu.
Nu urca in ture mai mult decat ii dai din pedala.
Nu este nici un martor sau ceva, de asta de multe ori se ajunge la infundat. Cand se aprinde martorul aferent de multe ori e prea tarziu. Respectiv multi il ignora pana e prea tarziu.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Xander on July 03, 2020, 01:02:45 AM
Verifica admisia și evacuarea pentru scăpări de presiune dacă dai vina pe temperatura exterioara. Cauciucul îmbătrânește.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Sorin03 on July 03, 2020, 01:15:09 AM
Si la mine face la fel de cand a venit caldura...se regenereaza mai des . De fapt...de la ultima revizie ...am zis ca merg sa verifice AK inca odata. Ma uit cu ELM si toate regenerarile se efectueaza cu succes, EGR-ul se inchide , deschide, boost la turbo am , presiune diferentiala am....compensarile la injectoare ok...nu stiu ce sa fie. Poate e din seria ...asa trebuie ...:)
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: peterk on July 03, 2020, 09:02:54 AM
Verifica admisia și evacuarea pentru scăpări de presiune dacă dai vina pe temperatura exterioara. Cauciucul îmbătrânește.
Dada, asta urmeaza cat de curand sa eliminam din cauze. :)
Deoarece valoarea de umplere e influentata pe de o parte de cantiatea de aer de pe admisie plus presiunea diferentiala asta cu plus, pe de alta parte de temperatura de iesire a gazelor inainte de dpf plus presiunea diferentiala cu minus.
Astea doua cel putin intra in calcul din ce imi dau eu seama, ca exista doua tabele de mapare unde apar. As fi curios sa stiu ce mai intra ca probabil nu e atat de simplu. Dar deocamdata nu am gasit info referitoare la modul exact de calcul al valorii de soot.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: peterk on July 03, 2020, 09:26:03 AM
Si la mine face la fel de cand a venit caldura...se regenereaza mai des . De fapt...de la ultima revizie ...am zis ca merg sa verifice AK inca odata. Ma uit cu ELM si toate regenerarile se efectueaza cu succes, EGR-ul se inchide , deschide, boost la turbo am , presiune diferentiala am....compensarile la injectoare ok...nu stiu ce sa fie. Poate e din seria ...asa trebuie ...:)
Exact ca la mine. Cel mai probabil e o combinatie de factori, ca cum spuneam mai sus, calculul exact cum se face soot load nu il stiu dar as fi tare curios sa aflu :).
Tu ai testat pentru scapari in admisie?
Ai facut loguri cumva? Ca eu am niste loguri si mai pot face, sa le comparam.
Am logat astea:
Actual airmass(mg/st)
DPF Active Regeneration Count
DPF Active Regeneration Switch(on/off)
Dpf pressure dif(kpa)
Egr valve opening angle
Engine RPM(rpm)
Exhaust Gas Temp at DPF(°C)
Oil Dilution Ratio(%)
Soot Accumulation Ratio(%)

Se comporta destul de eratic soot acc. , urca coboara, dar mai mult urca si ajunge repede la regen.
Am vazut aici pe forum si pe alte forumuri ca au schimbat multe piese si problema a ramas. Unii au dat vina pe motorina, altii pe temperatura exterioara, dar in afara de anulat dpf nu prea am vazut problemarezolvata.
Eu o vad ca o problema de limite extreme a doua sau mai multe valori, care in combinatia fatala duc la  comportamentul asta ciudat.

De asta ar fi util daca cineva stie ce intra exact in calcul si cum face calculul. Judecand dupa ce masoara senzorul de presiune diferentiala, nu prea are legatura calculul cu ce rezistenta e in dpf :).
Dau si eu cu parerea :))
 
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Xander on July 03, 2020, 11:19:47 AM
Exact ca la mine. Cel mai probabil e o combinatie de factori, ca cum spuneam mai sus, calculul exact cum se face soot load nu il stiu dar as fi tare curios sa aflu :).
Tu ai testat pentru scapari in admisie?
Ai facut loguri cumva? Ca eu am niste loguri si mai pot face, sa le comparam.
Am logat astea:
Actual airmass(mg/st)
DPF Active Regeneration Count
DPF Active Regeneration Switch(on/off)
Dpf pressure dif(kpa)
Egr valve opening angle
Engine RPM(rpm)
Exhaust Gas Temp at DPF(°C)
Oil Dilution Ratio(%)
Soot Accumulation Ratio(%)

Se comporta destul de eratic soot acc. , urca coboara, dar mai mult urca si ajunge repede la regen.
Am vazut aici pe forum si pe alte forumuri ca au schimbat multe piese si problema a ramas. Unii au dat vina pe motorina, altii pe temperatura exterioara, dar in afara de anulat dpf nu prea am vazut problemarezolvata.
Eu o vad ca o problema de limite extreme a doua sau mai multe valori, care in combinatia fatala duc la  comportamentul asta ciudat.

De asta ar fi util daca cineva stie ce intra exact in calcul si cum face calculul. Judecand dupa ce masoara senzorul de presiune diferentiala, nu prea are legatura calculul cu ce rezistenta e in dpf :).
Dau si eu cu parerea :))

Ar mai fi și filtrul, are durata de viața medie de 5ani /~180000km Eu am trecut prin experiența de filtru defect și da se încarcă imprevizibil pana se înfunda definitiv.Fagurele se degradează și nu isi mai face corect procesul de încărcare/descărcare.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: peterk on July 03, 2020, 11:56:20 AM
Ar mai fi și filtrul, are durata de viața medie de 5ani /~180000km Eu am trecut prin experiența de filtru defect și da se încarcă imprevizibil pana se înfunda definitiv.Fagurele se degradează și nu isi mai face corect procesul de încărcare/descărcare.
Da, este si acesta dar ecu condamna filtrul pe baza presiunii diferentiale, ca alta metoda nu prea are sa vada ce e inauntru.
Mai este o variabila ash ratio care e influentat tot de presiunea diferentiala din ce imi dau seama si cred ca il actualizeaza dupa regenerare, adica ce presiune ramane dupa ce a ars tot ce e combustibil in filtru si a ramas doar cenusa solida. La mine valoarea asta e 5% (cred ca a fost inlocuit filtrul deja de proprietarul precedent). Desi nu sunt sigur ca citesc valoarea corecta din ecu, dar e consistenta cu valorile de presiune diferentiala ce le citesc si de care sunt sigur.
Deci inca nu as condamna filtrul.

Respectiv am facut un mic experiment. Autostrada, viteza constanta 3000 ture, 150km treapta a 5-a. load initial de dpf soot 43%, nu s-a miscat in jos deloc. Load final dupa 150km 45%. Daca ar fi infundat cu cat ai turatia mai sus cu atat circulatia de gaze e mai restrictionata ca creste volumul si nu are unde sa iasa respecti cu cat urca temperatura la dpf, se restrictioneaza si mai tare din cauza expansiunii.
Semnele duc catre altceva. Inca sunt in faza in care strang date :).

La tine posibil sa fi fost infundat. Curios daca ai date referitoare la variabilele astea inainte si dupa schimbare de filtru. Respectiv cam ce valori ai acum.
Problema mea e ca nu prea am date ce sa compar decat ce citesc de la mine si asa e destul de greu.


Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Sorin03 on July 05, 2020, 22:40:07 PM
Nu mai fac log-uri, poate foarte rar si nu mai mult de 20-30 km ,  pentru ca odata mi-am luat un mare check -engine pe autostrada, de m-a julit - daca mergi cu Torque-ul si ELM - ul posibil sa ai o pierdere de info si atunci ai parte de un frumos check engine. La mine, dupa regenerare soot-ul ajunge la 0 , total ash am 4% dupa curatare si resetare la Odorhei - odo total 160k + . Saptamana asta incerc sa merg la AK ...sa se uite si ei la ea , daca au timp. Se plang si altii din grupul VAG de acelasi comportament pe temperaturi mai ridicate. Oricum pentru mine e clar - este primul si ultimul diesel in familie. :)
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: peterk on July 07, 2020, 13:27:13 PM
Nu mai fac log-uri, poate foarte rar si nu mai mult de 20-30 km ,  pentru ca odata mi-am luat un mare check -engine pe autostrada, de m-a julit - daca mergi cu Torque-ul si ELM - ul posibil sa ai o pierdere de info si atunci ai parte de un frumos check engine. La mine, dupa regenerare soot-ul ajunge la 0 , total ash am 4% dupa curatare si resetare la Odorhei - odo total 160k + . Saptamana asta incerc sa merg la AK ...sa se uite si ei la ea , daca au timp. Se plang si altii din grupul VAG de acelasi comportament pe temperaturi mai ridicate. Oricum pentru mine e clar - este primul si ultimul diesel in familie. :)
Mda :), sensibile, de fapt nu sunt ele sensibile ci ii omoara cu standardele de poluare.  Egr, dpf and company. De aici o gramada de probleme asociate.

Torque da eroare daca stingi motorul si nu opresti aplicatia. Am patit si eu. S-a facut bordul ca pomul de craciun :). Daca esti atent la acest aspect nu ai probleme. Cel putin eu folisesc in permanenta de jumate de an, o singura data a fost pom de craciun. Dar am dat clear error si s-a rezolvat.
Vine si.pe benzina din cate am auzit egr and company.
Tu stai bine atunci daca ajunge la 0%. La mine pana pe la 20% il duce in cei 12 minute cat dureaza max o regen. Pe urma scade brusc pana pe la 8-10% pe masura ce se raceste filtrul, iar de acolo urca iar.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: MihaiFlorescu on July 07, 2020, 13:47:41 PM
Recomand hardware + software de la aceeasi companie pentru citire date etc. Acolo nu prea vezi probleme. Evident, si costul este mai mare (nu cu mult), dar pentru o solutie completa ai liniste si de multe ori si ceva parametri in plus fata de aplicatii universale cu OBD reader universal.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: peterk on July 07, 2020, 14:30:19 PM
Recomand hardware + software de la aceeasi companie pentru citire date etc. Acolo nu prea vezi probleme. Evident, si costul este mai mare (nu cu mult), dar pentru o solutie completa ai liniste si de multe ori si ceva parametri in plus fata de aplicatii universale cu OBD reader universal.
E pe drum un cablu de la tata lor din US. Cu acela voi stii mai multe si mai sigur ;) Odb asta l-am avut de la masina precedenta. E util, dar a necesitat ceva documentare pana l-am setat sa citeasca ce vreau eu.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: andrei.florian on July 19, 2020, 09:32:30 AM
Salut,

De cand am scris ultima data am dat jos DPF-ul, l-am trimis la CJ la curatat si cei de acolo mi-au zis ca nu era asa murdar, l-am pus inapoi, nu a avut nici un efect isi facea in continuare regenerarile la 60-80 km.

Dupa asta baietii de la service au zis ca totusi ar fi bine sa dea jos EGR-ul sa il curete (initial nu i-am lasat), l-au dat jos l-au curatat in baie cu ultrasunete desi nu era foarte murdar iar dupa asta a inceput sa isi faca regenerari odata la 350-400km.
Asta a fost in toamna si toata iarna si primavara nu am avut probleme.

Acum cum au venit caldurile la un moment dat am inceput sa simt iar lipsa de putere si am inceput sa o monitorizez. Isi facea regenerare cam la 80-100km. Problema a fost motorina de la petrom, cum am revenit la motorina de la mol a inceput sa isi faca iar regenerare cam odata la aprox 200km (regim mixt). Afara inca nu am mers mai mult de 250 km sa vad cum se comporta.

La regenerare dupa curatare imi scadea shoot-ul la 0%, acum scade undeva la 16-18% si se opreste, dupa ce se raceste filtrul incepe sa scada pana ajunge la 0%.

O chestie interesanta, dupa curatarea EGR-ului imi tremura motorul in sarcina cand e la turatii sub 1500 rpm. Inainte nu avea comportamentul asta. O fi de la EGR ?

peterk eu ar trebui sa am ceva loguri, folosesc torque si un obd pe bluetooth, ma uit si te anunt sa facem o comparatie.
Nu am avut probleme sa imi dea erori sau ceva, singura chestie care mi se intampla e daca opresc motoru si las aplicatia pornita, la repornire am directia tzeapana :)



Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Xander on July 19, 2020, 16:32:01 PM
Tremura pentru ca e filtrul gol și trebuie recalibrare injectoarele. Dacă nici după recalibrare nu se liniștește, injectoarele trebuiesc verificate.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: peterk on July 19, 2020, 20:06:11 PM
Eu am ajuns la concluzia ca filtrul nu are nimic e perfect functional. Problemele mele par a fi cauzate de egr.
L-am monitorizat cam doua saptamani. Are limita de inchidere la 2800 rpm. Peste aceasta valoare sta inchis.
Pus pe autopilot la o turatie de peste 2800, soot sta stabil pentru multi kilometri, adica am mers la turatia sta cam cat avem noi autostrada in zona clujului cam 160 km dintr-un capat la altul si inapoi. A sat stabil la valoarea care o avea la pornire.
De indata ce am scazut turatia a inceput iarasi comportamentrul haotic.
Umblu destul de mult pe autostrada si am facut de mai multe ori experimentul rezultatul acelasi.
Daca o fac invers, cu turatii de ex 2500 acelasi drum de autostrada cu autopilot, egr lucreaza si valorile de sott urca iarasi rapid.

Iarna nu am avut prea multe probleme, nu am monitorizat pe atunci egr-ul, dar din cate stiu daca temperatura ambientala e mica, nu prea deschide.
EGR-ul e sa elimine oxizii de azot care se formeaza la temperaturi inalte de combustie. Face asta prin injectarea de gaze de evacuare, scazand astfel  temeratura de ardere, deci implicit temeratura gazelor de evacuare. Asa scapa de oxizii de azot, dar produce mai mult soot, ca arderea e mai incompleta.
Din ce stiu exista cel putin o tabela in soft care face legatura intre descresterea de soot si temperatura de evacuare combinata cu presiunea diferentiala pe dpf. (mai e o tabela care face in sens invers, adica creste, dar acolo dependenta e legata de cantiatea de aer intrata si presiunea diferentiala ).
Probabil mai sunt luate in calcul si alte variabile pentru calculul final, nu am toata poza :).
Cum presiunea diferentiala e o chestie fixa si caracteristica filtrului, si daca senzorul functioneaza corect nu ai ce face cu el, mai ramane temeratura de iesire a gazelor si cantiatea de aer care intra in motor ca si variable prinipale.
Deci ce influenteaza astea doua, influenteaza si soot load.
Eu pariez in cazul meu pe egr ca incurca treaba.

Cand am postatsi eram curios de loguri, voiam sa stiu altii cam ce diferential de presiune au pe dpf.  Intre timp am ajuns la concluzia ca nu de acolo e problema.

Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Lup_Alb on October 07, 2020, 20:41:26 PM
O sa reiterez si eu recomandarea de a schimba la cel putin 2500 rpm. Daca va intrebati de ce minim 2500... NU stiu daca a fost evidentiat, dar la schimbarea vitezei se "pierd" cel putin 1000 rpm, deci 2500 -1000 = 1500 rpm la 1500 nu ai inca cuplu. Esti la 1500 si apesi pedala pana la jumatate, in momentul ala baga combustibil dar nu o sa aiba destul aer si o sa rezulte multa cenusa pana trece de 1800 rpm.
Ai schimbat la 2500, te afli la 1500 in viteza urmatoare, asa ca daca vrei sa-ti menajezi DPF-ul apesi usor acceleratia pana treci de 1800 rpm. Daca vrei sa ai cuplu la dispozitie, atunci schimbat la minim 3000.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Serb on October 07, 2020, 20:53:00 PM
Mi se pare ca distractia(scurta de altfel), incepe de pe la 3400-3500 oricum...
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Lup_Alb on October 07, 2020, 21:11:22 PM
Cred ca ai vrut sa spui 2500 si se termina pe la 4000  ;D
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Sorin03 on October 09, 2020, 10:51:19 AM
Din ciclul asa face toate , concluzia este ca regenerarea activa este influentata de temperatura exterioara , vara , regenerarea activa este prezenta mai des fata de iarna sau in momentul cand scad temperaturile.
Alta chestie interesanta este legatura cu EGR-ul : daca este permanent inchis , temperatura gazelor pe exaust este mai mare si atunci DPF-ul lucreaza mai mult pe regenerare pasiva , astfel poti vedea o regenerare activa la 1000km + . O fi bine sau nu...alta discutie :) .
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: puiu on October 09, 2020, 19:14:17 PM
In galeria de admisie, dupa egr si in supape s-a uitat cineva vreodata? 😁
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Sorin03 on October 09, 2020, 20:11:51 PM
Pai zi-ne mai multe...ce crezi ca se intampla ? Eu ce am relatat mai sus legat de temperatura am experimentat la masina mea , iar de EGR blocat pe inchis permanent din soft am citit pe alte forumuri si acum filtrul se regenereaza mult mai rar. Diferenta de temperatura este undeva la 100-150 grade la iesire. Eu atat stiu , ca EGR-ul a fost inventat sa reduca temperatura gazelor pentru ca NOX se formeaza la temperaturi inalte. Ce alt rol mai are si cu ce dauneaza daca este permanent inchis?
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: RLX on October 09, 2020, 20:33:53 PM
Acelasi fenomen l-am observat si eu, vara isi face regenarile foarte des chiar si la 100 km cu efect negativ in cresterea procentului de dilutie a uleiului si la temperaturi scazute isi face regenerarile la 800-1000km.

O diferenta exagerat de mare.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Xander on October 09, 2020, 20:58:21 PM
Indiferent de temperatura exterioara cred ca uleiul este principalul factor de reglare a temperaturii motorului.

Am avut in forester ulei cu aditivi  moșteniți de la motoare industriale ( motoare de vapor si locomotiva).La 3 ore de la oprirea motorului vara, îl găseam mereu cald cu 60 grade+.
Iarna cu temperaturi pozitive afara, după o ora de la oprire era încă cald.
Plecam de pe loc și in 10 minute făcea regenerare pasiva. Era filtrul mereu gol la drumuri lungi.
Regenerarile active la intervale de 1000km+ la drum lung și 500-600km parcurși in oraș.

Dezavantaje țineau de Vibrația  și zgomotul motorului, fiind un ulei dens(greu) cu un tbn foarte bun, presiunea la pornirea la rece era scăzută.
La regenerari  influenta negativ funcționarea turbinei devenind mai lent.

Din câte uleiuri am încercat  cele franțuzești au cei mai buni aditivi de păstrare a parametrilor de viteza la toate pragurile de temperatura in timpul diluției, iar cele germane au cei mai buni aditivi de curățare și protecție.
Uleiurile Japoneze fac cea mai mare presiune, isi păstrează viteza in timpul diluției dar se curată greu și protejează mai puțin motorul.
Uleiurile americane și britanice caută compromisul ideal cu un preț pe măsura.

Boxerului ii plac uleiurile care circula repede 0wxx și fac presiune buna la orice temperatura, in special la rece.
Merg și 5w30 dar cu densitate mica. Categorie destul de rara și de obicei cu aditivi de autocuratare și protecție slabi.
Uleiuri 5w30 cu protecție și autocuratare buna au densitate ridicată.

Dpf-ului ii plac uleiurile:
   -care ajuta motorul sa atingă repede temperatura de regenerare;
    -care nu facilitează  presiune mai mare decât cea normala de funcționare.

Ce spune rlx, cred se referă la calitatea arderii și disfuncționalitatea răcirii aerului.

Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Sorin03 on December 11, 2020, 20:29:32 PM
Mai scriu tot despre DPF...poate ajuta ...din nou : a venit " iarna" si am depasit 1000km intre 2 regenerari active , fata de vara trecuta cand rar treceam de 300, mers exclusiv extraurban. Concluzia este ca fiind mai rece , EGR-ul sta mai mult inchis, poate in 90% din timp,  iar asta ajuta la cresterea numarului de km intre regenerari. Solutia ar fi inchiderea EGR-ului din soft , sau modificarea unor parametrii care sa o tina mai mult inchisa :) ..cred ca beneficiile sunt mai mari fata de posibilele probleme. Ce ziceti?
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Xander on December 11, 2020, 21:32:31 PM
Poate e aerul rece și arderea cu reziduuri mai puține sunt vinovate ca filtrul se umple mai lent.

Egr murdărește uleiul mai rau ca regenerarea, gazele recirculate conțin reziduuri care sunt rearse si in acest proces contaminează uleiul.

https://www.machinerylubrication.com/Read/349/egr-oil-diesel-engines

Problema boxerului este răcirea, îți imaginezi ce temperaturi creezi vara in motor cu egr închis ?
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Sorin03 on December 11, 2020, 21:44:08 PM
Pai unde citim temperatura? Ce senzori ? Sau daca acul sta la 84- 86- 90, nu ar fi suficient?
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Lup_Alb on December 13, 2020, 13:50:33 PM
Poti sa-ti iei o jucarie de asta: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B08D7GG53V
Vezi, la mine în topic, poze cu ce senzori citește.
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Sorin03 on December 13, 2020, 13:55:24 PM
Am Torque Pro cu ELM...dar si jucaria ta este interesanta ! Dar cred ca Xander vrea sa ne spuna altceva!
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: kkennyy on September 22, 2021, 12:19:28 PM
Aici explicatia de ce vara sunt regenerari mai dese:




Iar pentru cei cu problema regenerarii neterminate, blocate undeva in jur de 30%, am avut si eu situatia si am descris rezolvarea aici:  https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3672.msg137864.html#msg137864
Title: Re: Regenerare DPF
Post by: Xander on September 22, 2021, 15:43:34 PM
Mulțumim Kenny ! NOx dictează cantitatea de PM când e cald. Egr prestează.