Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on Today at 17:32:31 »
Deci nu pot, tre' sa las semn aici.
Tocmai am bagat mesaj de abstinenta in Outlook. Incepe un maraton de 16 zile de lucru continuu la Subaru.
Ciudata marca, ce face din om...  ::)

Evident, cu mentiune cu blesteme in subsol catre clasa politica si aia de i-au ales. Maroul e intentionat.
2
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Last post by marr on Today at 15:58:16 »
Nu vand si nici nu cumpar !
E ca la telefoanele noi - dpmdv nu are sens trecerea de la o generatie la urmatoarea - modificarile sunt incrementale si nu justifica diferenta de bani.

Referitor la intrebarile tale:
1. Nu am sesizat diferenta la zgomotul CVT-ului de la una la alta.
Sunt insa diferente de comportament: daca la Crosstrek este mai ... smooth, la XV este mai ”implicata” (nu stiu cum sa exprim altfel). La acceleratie mai hotarata, cutia XV-ului simuleaza cu succes si destul de rapid schimbarea treptelor si-ti da senzatia ca accelereaza mai bine (nu stiu daca si in realitate este asa). La Crosstrek, nu am simtit sa faca asta decat o singura data, dar mai timid - si nici nu acceleram prea tare. Cu acceleratia apasata pana in podea, nu am experimentat schimbarea de trepte.
Trebuie totusi mentionat ca - spre deosebire de Forester - la Crosstrek chiar se simte trecerea in modul S (sport). Turatia ”sare” cu 1000 rpm, iar plecarile de pe loc sau demarajele sunt mult mai hotarate.
Nu am testat decat de cateva ori modul S - in special in oras, prin sensuri giratorii si intersectii cand trebuia sa o iau din loc rapid ca sa nu ma prinda dimineata pe acolo si a fost absolut ok - mi-a placut cum se comporta Crosstrek-ul, nimic de reprosat.
In modul ”I” este semnificativ mai lenes.

2. Comportamentul ... aici trebuie in primul rand precizat faptul ca XV-ul meu e mai usor cu cca. 100 kg ( 1514 kg vs. 1959/1612 kg) si motorul pe benzina are 20 CP in plus.
Strict dpdv al acceleratiei, XV-ul sta mai bine (asta facand abstractie de cifre si 0-100 km/h). A confirmat si Paul cand mi-a adus masina ca XV-ul e mai rapid si asta se simte mai ales la plecarea de pe loc.
Dpdv al comportamentului pe drum - excluzand modul in care accelereaza - ambele se comporta excelent si nu am sesizat diferente intre ele nici ca tinuta de drum si nici daca ne-am uita cum stau pe viraje.

3. Confort - si scaunele XV-ului sunt foarte confortabile, deci aici nu am simtit o mare revolutie la Crosstrek din acest punct de vedere, in schimb la viteze de croaziera (peste 90 km/h) se resimte antifonarea mai buna a celui din urma.
La partea de confort, cu ce pluseaza Crosstrek-ul:
-  Scaunele cu reglaje electrice multiple + suport lobar reglabil;

-  Driver Monitoring System, cel responsabil cu recunoasterea soferului si asezarea scaunului si oglinzilor in pozitia setata pentru acesta.
Cand e mai mult de o persoana care conduce masina respectiva, sistemul asta este ”aur”! Il am si pe Forester, m-am obisnuit cu el si-l apreciez mai ales atunci cand fac schimb de masini cu sotia si-mi trebuie o zi-doua sa tot reglez scaunul pana-mi gasesc din nou pozitia optima.

- Apple Car Play wireless - e misto sa se conecteze instant si sa ai Waze si Spotify  ”allways on”, fara sa mai infingi cablul in telefon.
Bine, la drum lung oricum ai nevoie de cablu ca altfel ramai urgent fara baterie.

4. Ergonomie - aici mi se pare ca sta mai bine XV-ul (bine, poate fi si o chestie de obisnuinta):
Problema e cu tableta ce mare - e faina, arata bine, etc, DAR:
- e mult mai usor sa reglezi temperatura si sa accesezi dezaburirea, degivrare, moduri de climatizare de pe butoanele XV-ului ca-s pozitionate excelent, la indemana, si nu trebuie sa-ti iei ochii de la drum ca sa reglezi temperatura sau sa pornesti degivrarea.
Da, au pastrat butoanele fizice pentru reglaj temperatura, dezaburire si degivrare, dar sunt mici, puse pe lateralele tabletei si tot trebuie sa le cauti cu ochii sa vezi pe ce apesi. Ca sa nu mai spunem ca butonul de degivrare este la latrura tabletei dinspre pasager si chiar si cu bratele mele lungi, tot trebui sa ma intind binisor ca sa ajung la el.
- pentru navigatie / waze - desi tableta Crosstrek-ului e mai mare si arata bine, cea a XV-ului este montata mai sus si privirea ”cade” pe ea mai natural, aproape fara sa iei ochii de la drum - nu stiu cum sa explic: la tableta cea mare, trebuia sa privesc mai mult in jos ca sa vad indicatiile de navigatie / informatiile din waze, deci luam mai mult timp privirea de la drum.

Si ecranul de informatii pozitionat la XV sus pe bord, sub scufia aia, mi se pare mai bine pozitionat si mai ales, mai lizibil - la Crosstrek l-au inghesuit intre ceasurile de bord.

- desi aparent sunt la fel, au modificat layoutul butoanelor de pe volan si m-am trezit, nu o data, schimband afisajele in loc sa dau muzica mai tare. Dar asta-i clar o chestie ce tine doar de obisnuinta !

- stergatoarele de parbriz, la Crosstrek, daca-s puse pe ”auto”, nu streg parbrizul daca masina e oprita, si chiar daca ploua tare, cand mergi cu viteza mica (gen crawling la orele de varf) se activeaza foarte rar. Cand crsti viteza peste 30 (sau or fi 40) km/h, invie si-si fac treaba cum trebuie.
La XV se misca in functie de fercventa cu care ajung picaturile de apa pe parbriz.

Asta-s asa, la prim strigare - si am incercat sa fiu cat mai obiectiv.
A nu se intelege ca nu mi-a placut Crosstrek-ul - chiar mi-a placut masina !
Are suficiente atuuri care sa o faca sa fie o alegere foarte buna pentru cei ce cauta o masina singura, confortabili si AWD.
In opinia mea, daca ar fi avut o gama de pret cu 2000-2500 Euro mai jos - respectiv sa porneasca de pe la 35k Euro si varianta de top sa ajunga sub 40k, ar fi fost chiar o oferta extrem de competitiva in toata marea asta de crossovere si SUV-ulete degeaba !
3
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Last post by MihaiFlorescu on Today at 14:52:00 »
Deci vinzi sau cumperi ca nu am inteles :)))

Nu sunt multi bani pentru cate ai facut. Drumuri bune in continuare!

PS: Sunt curios cum ti se pare zgomotul de CVT la XV fata de Crosstrek, dar si comportamentul.
4
Târgul auto / Re: Cumpăr Forester SJ 2.0i
« Last post by andrei0241 on Today at 14:41:25 »
Pentru XT sau Outback pare mic bugetul de pana in 20k. Clar trebuie sa le gasesti in tara, altfel de'afara 1000 ii dai doar pe transport
5
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Last post by marr on Today at 14:00:17 »
Booon !
Azi mi-am recuperat XV-ul de la Auto Kino.
A stat o saptamana la ei pentru rezolvat toate zgarieturile si micile lovituri adunate in cei 5 ani petrecuti impreuna (portiere zgariate si cu urme de carucioare / usi deschise hotarat, bara fata zgariata, etc).
Dupa aia, s-a facut si un polish  pentru reintinerire.
Ca de obicei, Robert a facut o treaba excelenta !
Si, in sfarsit, cu ocazia asta s-a inlocuit si tapiteria de la scaunul soferului (zacea la AK de prin septembrie, anul trecut).

Daca tot a stat o saptamana la Brasov, am ”comandat” si o verificare temeinica si un schimb de ulei in cutie + diferential (nu are inca 60k km, dar e pe aproape).

Devizul suna asa:
- Ulei CV - 15 l = 2227 lei;
- Filtru CV - 986,43 LEI;
- Silicon etansare = 69,42 lei;
- Consumabile diverse = 23,80 lei;
- Set placute frana spate (OEM) = 503,63 lei
- Polisat = 1499,40 lei;
- Manopera (pun totalul la toate cele de mai sus + inlocuire scaun sofer + test frana) = 1362,55 lei
TOTAL lucrari = 6672,28 lei

Nu-s chiar putini bani, dar acum e ca noua !
Iar schimbul de ulei in cutie oricum trebuia facut anul asta.

ODO: 56. 278 km

In saptamana asta, cat XV-ul s-a ”mutat” la Brasov, am primit din partea Auto Kino, ca masina de schimb, noul Crosstrek !
Am scris primele impresii in topicul unde a scris si Mihai - mult mai detaliat - despre experienta lui cu acest model nou.
Am sa mai scriu si eu cateva impresii dupa saptamana petrecuta in compania Crosstrek-ului tot acolo - dar pun si aici cateva (in post separat, totusi).

PS: Azi am facut schimbul de masini la Sibiu - merci Paul !
Mi-a placut noul Crosstrek, dar mi-a fost dor de XV-ul meu !
Si lui Paul i-a placut XV-ul ...

6
Târgul auto / Re: Cumpăr Forester SJ 2.0i
« Last post by satoshi on Today at 13:05:08 »
Pentru ceva de la finalul generației, gen 2018, dotat bine și nu foarte alergat (<100k km), bugetul poate urca până înspre 20k.

În altă ordine de idei, am început să mă uit și după XV/Outback  ::).
7
Târgul auto / Re: Cumpăr Forester SJ 2.0i
« Last post by 4croco on April 25, 2024, 21:59:59 PM »
Cand l-am cumparat pe am meu erau foarte putine pe benzina pe mobile.de, cred ca vreo 10 buc.
La ce buget te-ai gandit pt achizitie.
Eu inca sunt curios cum se simte la condus unul pe benzina si cutie manuala, al meu fiind cu cutie automata.
8
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on April 25, 2024, 11:38:59 AM »
Credeam ca singurul compromis pe eficienta a fost sa aleg unequal headers. Ipotetic vorbind, chiar sunt dispus sa renunt la 100 cai pentru a pastra sunetul ala superb. Desi equal length are castiguri mult mai mici pe putere, insa consistente pe EGT. Aia e, atat s-a putut.

Dar se pare ca mai e unul. Scoopu' de pe capota, ala de varsa aer racorica pe intercooler.
Raman la parerea ca sopronu' de STI arata oribil pe masina asta. Ok, oribil in ochii mei, in rest doar discutabil, fiecare cum ii place. Repet, eu vreau sa fie cat mai discreta tigaia, or excrescenta aia exagerata acolo... nu pot.
Ca urmare, scoopu' de fabrica ramane. Or asta exclude splitteru' de STI OEM, care are palnia mulata pe scoopu' de STI. Cu atat mai bine, e discontinued.
Ramaneau Grimmspeed de WRX si Process West de WRX. Insist, "de WRX" referindu-se la inaltimea zonei scoop, ca Grimmspeed chiar vinde o versiune pentru scoopu' mare.





Pe poza se vede cam clar ca americanii au facut deschiderea de pe intercooler foarte mica, dar cangurii semnificativ mai mare.
Deci mi-a fost cam usor sa aleg  ???
Surpriza aia faina e ca adunasem foarte multe puncte, asa c-a iesit cu 80 de dolari mai ieftin.



Inaltatorul de schimbator era prea ieftin, n-am rezistat. As fi vrut 50mm (2 inchi), dar astia n-aveau. Merge de experiment.

Am mai comandat zilele astea:
- inca 5l de ulei de rodaj;
- octane booster sa ma tina vreo 3000km, pana ajung la Cluj;
- un crowfoot de 17, ca Whiteline si-a batut joc de accesul la suportii motor;
- set tarozi NPT;
- curele de accesorii.

Eu nu stiu ce mai trebuie. Niste benzina poate.
Crec-aia-i tot  :o

Amomis, adaug ca:
- scutul turbo de STI 2008 (am verificat pe hatchu' lu' Pfaizar) e la fel ca al meu. Care al meu nu incape pe turbo. Deci ori DIY, ori cumpar unul AM mai incolo, ceea ce e tentant, inca avand groaza de puncte, si la rallysport, si la flatirons.
- brida stanga de IC e aceeasi pe toata gama, de la WRX din 2002 pana la STI din 2022. Nush ce naiba fac acolo, se va lasa cu improvizatii.
9
Piese auto / Re: Vand Bridgestone Turanza T005 vara
« Last post by Sefer Jesirah on April 25, 2024, 11:20:53 AM »
  900 de trei ori...  :)
10
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Last post by dvddcn on April 24, 2024, 12:29:02 PM »
Din când în când notez ce modificări am mai făcut și cu ocazia uneia mai mari fac și câte o postare.

Pe lângă reviziile uzuale, la care mă bucur că nu scade nivelul uleiului (scade cam 150-200ml între revizii - 7-8k km), am schimbat de curând suspensia și am pus arcurile ironman. Față + spate. Amortizoarele pe spate erau în regulă (Bilstein ce au cam 15k km), iar pe față am luat și montat Ashika. Cu noile arcuri diferențele sunt semnificative, mașina este mult mai fermă și închegată, dar nu incomodă.

O să revin și cu niște poze și cu noile măsurători. Diferența pare să fie cam 3.5-4cm.
Am schimbat și rulmneți, suport cutie viteză etc.

Acum se simte chiar foarte bine :)
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10