Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10
51
Bună seara,

TCV o problemă ?

Pentru ca mă încadrez cu XV-ul în anii afectați 2019-2022 ( redesigned in 2022 dar tot mai pica) întreb dacă stie cineva despre problema asta în Europa? Sau e numai în US?

Se pare ca in US, Subaru oferă garanție  extinsa pentru TCV la Forester(cel mai afectat ) Impreza și Crosstrek.

https://youtu.be/Xwj2K7rmc4Q?si=8yqRFmPnTpQ2T1JW

Mulțumesc.

Stai linistit, daca-ti pica ti-o inlocuim pe culanta.
Doar fa-ti reviziile la timp.
52
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 24, 2024, 12:15:08 PM »
Asadar, comanda a ajuns absolut si perfect la timp, mamir. La 16:30 era la mine, iar la 17:30 imi terminam travaliul si ma duceam intr-un suflet in garaj. Am iesit la 3 dimineata, dar multumit.



- 2m de 12mm drept, sa ma satur.
- 12mm cu cot de 45*, pentru furtunul de apa AOS-vas degazare. Observasem eu ca un astfel de furtun s-ar potrivi sublim. Am luat doua ca sa nu plang si sa ratez ITP-ul in caz ca iau doar unul.
- 20mm la 90* pentru "ideea salvatoare" a ventilarii centrale. Am luat doua din aceleasi motive.

Colierele comandate separat, ca un AOS montat in stilul meu, cu furtunuri amestecate, coturi si cuple de innodare, e devorator de coliere se pare.

Mai intai cotul de apa. Super "de acolo" (mazgalit in peint cu galben).



Inainte insa - abund de detalii pentru ca ma va ajuta cand mai desfac ori cand (si daca) vreau alte furtunuri, de la alt producator mai in acord cu obsesiile. Deci daca citeste careva, nu va bateti caputurile.




....

... la 6 dimineata, vineri spre sambata, imi venea ideea salvatoare. Era atat de simpla si evidenta, incat n-o vedeam. Doar c-a implicat inca o comanda la raceshopu' ala ciudat....
Ideea salvatoare a implicat si o usoara largire a gaurii din brida IC...


Ideea salvatoare a functionat partial, doar pe jumatate.
Deci am eliminat ciotul initial de 20mm care se duce in reductia 3MI de la 20mm la 15mm. Am pus direct siliconic de 20mm in bloc, cu cot la 90 grade, si abia acolo reductia, de data asta la orizontala. Asta fu jumatatea ok.
Partea care n-a mers a fost sa trec furtunul de 15 pe sub turbo outlet si in gaura de-o largisem in brida IC. Furtunul de intercooler abia trecea de colierul din tabla al cotului, deci adaugarea colierului mare ar fi fost game over.

Dar se pare ca pivotand ansamblul spre indepartarea de turbo outlet, astfel ocolind brida cu gaura, a functionat absolut ok.
Job done!



Turbo inletul nu mergea tras afara de pe turbo, ca sa scap un colier bun acolo. Asa ca am cracanat si miezul colierului, si colierul propriu-zis, si am reusit sa-l pun. Banda de protectie de-o aplicasem cu anteriorul colier normal n-am incercat s-o dezlipesc, nu cred c-as fi reusit. Alta data.
Bine ca am rezolvat, ma intepa in urechea interna subiectul.



Mai ramanea de tras furtunul de iesire vapori de la chiulasa indepartata (stanga, sau sofer) catre AOS.
Aici voiam furtun simplu si fara cuple, ca sa facilitez curgerea. Aia penca fiind departe, restrictie. Si oricum are o cupla de fabrica acolo. In comparatie, cealalta chiulasa, cu traseu mult mai scurt, are 2 cuple. Mi se parea echilibrata treaba.

Dar problema.
Introductiv, mi-am fixat grav in cap ca toate furtunurile sa descrie pe proiectii plane parabole convexe. Adica sa nu faca burta nicaieri, sa balteasca zoaie de carter, si astfel sa restrictioneze grav fluxul de gaze. Iar chestia asta nu-mi iesea la furtunul asta lung.

Dacat zic, am pus si scos intercularu' (fara furtunurile sale, desigur) de 10 ori. Si de si mai multe ori m-am bagat sub masina sa ma uit, ca doar asa se vede furtunul ala.
Si au fost 3 configuratii.

Prima, cu furtunul (l-am marcat cu galben) agatat sus, prin ceva conducte de frana.
Insa intercoolerul are conexiunile din spate cu Y-ul super joase, apasau pe furtun, il faceau maxim de burtos.
Abandonata.



A doua, cu furtunul serpuit. Ceva mai bine, dar nu perfect.
Abandonata.



A 3-a fu castigatoare.
Dar intentia mea de a avea furtunul continuu facea sa apara o urcare abrupta la iesirea din chiulasa (acolo e un stut metalic rigid si aproape vertical in scutul ala anti-incendiu de la injectoare), deci oricum as fi avut acolo un maxim de altitudine pagubos, din care nu se putea decat cobori spre nedorita burta.
Dar, spre norocul meu, comandasem un cot la 45 de grade in plus. Incercuita pe poza conexiunea cu furtunul lung.
Unde-s deshtele mele ciunge nu e convex, insa macar e orizontal. Vreo 2 giratorii si se scurge orice s-ar putea acumula, fie spre AOS, fie inapoi in carter.
Bagat doua protectii bord de tole ca sa nu curga sub masina din furtun taiat si sa am aer fals in admisie si sa-mi crape iar pistoanele (desi la speed density nu prea mai conteaza), si cam aia e. A iesit super bine.



De fapt, dupa atata agitatie, pare-se c-a meritat, chiar a iesit super bine tot ce tine de noua rutare a AOS-ului. Ramane de vazut daca rezista furtunurile astea siliconice obscure, ca habar n-am de calitatea lor.

Si daca tot se prefigureaza la noapte montaj final IC, iar acolo e adio acces dupa, ca IC enorm, am profitat ca aveam un bidon neinceput (cica astea, odata desfacute, nu rezista).
Ce nu mi-e clar e daca in circuitul asta de comanda ambreiaj, lichidul e circulat. La cel de frana nu este, fiind un circuit cvasi-static. Aici e cursa mare.
Daca stiti, feel free.
Eu oricum nu-i fac aerisirea corecta (ca in 2016), e prea bataie de cap.

Mno, lichidul cam murdar, desi vag retin ca l-am mai schimbat in 2020(?). Deci se confirma faptul ca DOT, intr-o lume ideala, se inlocuieste la 2 ani.



________________________

Uitasem complet de grounding kit, ieri l-am vazut in camera de piese, cu facepalmul de rigoare.



Daca puneam intercoolerul si-l descopeream dupa, nici ca mai ajungea pe masina sezonul asta.

In instructiunea de montaj, baietica e tare insistent pe importanta masei de pe galeria de admisie, pisalog de-a dreptul. Si totusi, cablajul motor, cumparat tot de la ei, are masele extrem de firave in comparatie cu OEM, care-s excesiv de grosolane dupa parerea mea. Cam ciudat, sau intuitia mea da rateuri.

Asta chiar s-a montat surprinzator de bine. Si-mi place ca e discret, alte kituri similare arata ca o instalatie de brad.
Asezarea nodului de fire din poze s-a mutat alaturi, cum vasul de spalator de parbriz apasa pe fire cam tare.



Planul e asa:
- la noapte terminat montajul (azi e vineri);
- sambata adus Pfaizar sa scrie softul deja primit de mult de la andea (ce sa mai zici), pornit, schimbat ulei, strans brate, etc, etc;
- duminica iesit la plimbare, dupa ce ma prind cum se fac logurile pe laptop sau imi reamintesc cum se fac pe telefon. Deja am dat comanda de RCA.

Planul e doar teoretic, merge pe ipoteza complet absurd-aberanta ca totul va fi ok si in regula. Sunt maxim de rezervat in privinta asta, cum sunt o mie de chestii care pot ridica probleme.
Dar l-am enuntat, sa fie.
53
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 24, 2024, 11:01:48 AM »
Ieri a ajuns si ultimul transport din state.
- 3MI-ul lui Stan;
- colier Murray pentru turbo inlet;
- SHIFTER EXTENSION prostia naiba fmm bine ca fu ieftin.




Introductiv, ca d-aia l-am luat - 6MT-ul asta din 2006 are cursele extrem de mici, si lateral, si in fata. Ca o fi vreo optiune de SS, habar n-am, insa sunt aproape sigur ca e din cutie, cum cursa laterala nu depinde de nimic altceva.
Va trebui sa recunosc, cu extensia asta, cursele se amelioreaza major, cel putin pentru mine, cresc pana unde sunt normale, iar H-ul e mult mai precis.
N-am sa inteleg veci de ce exista SS pentru transmisiile astea, si mai ales de ce au succes, dar multe nu inteleg eu.

Dar pe langa faptul ca arata ca ciuru' (hence poza) si e nenatural pentru un om normal si nu un pilot de curse sa aiba levierul acolo, mai apare o problema pe care n-am anticipat-o.
Crescand semnificativ levierul, cresc fortele si momentele aplicate pe timonerie. Asta inseamna ca levierul e elastic si se incovoaie, tot ce e tija de comanda, de sub podea pana-n furca de selectie se torsioneaza, iar bucsele din timonerie flexeaza mai mult. Fara extensie, ca perceptie, e relativ rigida treaba. Cu ea, totul devine elastic si neplacut.

Aia e, am incercat.
54
Forester / Re: Radiator încălzire bord
« Last post by andrei0241 on May 24, 2024, 11:00:24 AM »
Pe jurnalul de bord al lui Mihai o sa gasesti descrisa problema, dar si rezolvarea - aici
55
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: Subaru Forester XT 2.5
« Last post by andrei0241 on May 24, 2024, 10:56:30 AM »
Mai bine de o luna a durat doar sa faca planul? Sau nu te'ai grabit de nici un fel?
Nu cred sa mearga doar cu inlocuit pistonul respectiv, dar poate ma insel ... tine'ne la curent, cand apar noutati!
56
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: XV 1.6 CVT
« Last post by marr on May 24, 2024, 10:33:17 AM »
Pana-ti raspunde @Lupul, hai sa-ti spun eu cate ceva.
Desi al meu e de 2.0 nu de 1.6, la o parte dintre intrebari cred ca-ti pot raspunde:
1. Se comporta excelent, e la fel de inchegata ca-n prima zi - si al meu XV are mai bine de 5 ani.
Vorba aia - nu bate, nu troncane !
2. Repet, eu am 2.0, deci s-ar putea sa fie ceva diferente fata de 1.6:  o revizie ”normala” - recte, ulei si filtre - in jur de 1000-1200 lei la reprezentanta Auto Kino Brasov.
Schimbul de ulei in cutia CVT, care-i calduros recomandat la 5 ani / 60.000 km - cca. 3500 lei ( uleiul - 22xx lei, filtru CV - 98x lei, manopera nu stiu ca am avut mai multe operatiuni trecute pe factura).

3. Am am revopsit niste elemente zgariate prin parcare de-a lungul anilor, abia anul asta. Nu am sesizat urme de pietre pe capota ce sa fi ajuns la tabla.

4. Nu stiu ce presupune echiparea Confort Plus - daca are dotarea asta, da, senzorul de ploaie poate declansa automat stergatoarele (si variaza viteza in functie de intensitatea ploii).

5. Pornire de la distanta - nu stiu, nu m-a interesat.

6. Da, se poate monta scut metalic atat la motor cat si la cutie si diferentialul spate.
Din cate am citit pe aici - ca eu nu mi-a montat - pare-se ca-s indicate cele OEM (desi-s mai scumpe), dar ar fi si ceva variante AM ok.

7. Eu unul nu am probleme cu el, la modul ca nu ma deranjeaza. Da, daca opresti la stop si apesii hotarat pedala de frana ceva mai mult timp, se activeaza si opreste motorul.
Oricum, daca te incurca, poti sa-l dezactivezi ca are buton dedicat. Problema e ca nu ”tine minte” si trebuie sa apesi butonul de anulare SS la fiecare pornire a motorului.

8. In cazul meu, in afara de revizii, asigurari, schimb ulei in cutie, benzina si parbrizol nu a cerut alti bani. Anul asta va cere ceva in plus ca-i timpul sa inlocuiesc anvelopele.

9. Legat de SMT - probabil nu ti-au raspuns din simplul motiv ca XV-ul de 1.6 nu se mai fabrica si nu-l ami au in oferta. Noul Crosstrek nu mai are motorizarea asta.

Sper ca ti-au fost utile raspunsurile de mai sus.

PS: Ce ai omis sa intrebi si-i ”de topti banii” este cum se comporta sistemul Eye Sight (franare automata, pilot automat adaptiv, etc), da-t raspund eu: exceptional !
Este unul dintre sistemele de siguranta active de top, excelent implementat si cu o functionare impecabila !

57
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Last post by bignuke on May 24, 2024, 08:51:23 AM »
Esti sigur ca e de 21 pe fata? A mea era de 19... sau poate ai una de STi OEM pe fata.

Conform seriei de caroserie 21 mm am fata si 16 mm spate.
PN bara fata 20401SC100.
Acest PN s-a pus pe cele fabricate pana la 02.2009, asa ca e posibil ca a ta sa fie diferita daca e mai noua.
Cand o instalez pe aceasta de pe spate chiar o sa o masor, dar ochiometric pare a fi.
58
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Last post by MihaiFlorescu on May 24, 2024, 08:48:19 AM »
Esti sigur ca e de 21 pe fata? A mea era de 19... sau poate ai una de STi OEM pe fata.

STI OEM bars

2008 - 2009, front 20mm, rear 18
2010 SE, front 20, rear 19
2011 -14, front 21, rear 19
59
Forester / Re: Radiator încălzire bord
« Last post by MihaiFlorescu on May 24, 2024, 08:47:26 AM »
Radiatorul de caldura infundat. Problema clasica. Se schimba.
60
Forester / Re: Radiator încălzire bord
« Last post by Vally on May 24, 2024, 08:45:42 AM »
Care ar fi problema? De ce vine aer cald in stânga și rece in dreapta când ventilatorul este pornit pe cald?
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10