Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by Calinn on Today at 15:14:00 »
Poate ma ajuta cineva sa aflu care este nivelul de echipare al masinii mele.am inteles ca poate avea mai multe versiuni
2
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on Today at 14:36:52 »
Am zis sa intru inainte de somn in garaj sa vad cum vin chestii. Si n-am mai gasit iesirea vreo 2 ore.

Intercoolerul, spuneam ca vine ca naiba, ca nu stiu ce-am sa fac, ca buhuhu.



In poza sunt una langa alta cuplele, vechi si nou. Se pare ca in 2016 am scurtat Samco-ul, asta facand ca intercoolerul nou sa coboare spre clapeta, cu consecinte dezastruoase pe potriveala.
Desi nu-mi place cupla noua, e mai subtire materialul, 3 straturi in loc de 4 la ailalta, asta va ramane.
Pentru perfectiune deplina, trebuie o usoara si inofensiva ovalizare a uneia dintre cele 2 gauri de la brida stanga.
Ah, se vede-n prima poza distanta aia de ma amuza pe mine cu capsula de wastegate.





Acum cablajul, ca in special d-aia am pus galeria.
Ramurile de bobine sunt ca naiba, una prea lunga, una prea scurta.
Eu asezasem cablajul conform video, dar nu stiu ce kkt au facut aia acolo. Ba mint, stiu, il montasera prost si d-aia ajungeau toate bine, din greseala adica, au remediat cu galeria pe masina (pentru cine a vazut filmul).
Adica va trebui sa mut cablajul cu totul intr-o parte, ca sa se egalizeze ramurile astea. Nimic de speriat, doar ca-i vorba de ore bune.



Si astfel am ajuns la baiu' ala mare. Numerotarea e dupa cilindri.



1 - ploua-n mufa. Creca asta vine cel mai bine, desi e cea mai urata.
3 - las-o naiba, atarna in zona turbo, desi ea deserveste injector.
2 - asta, desi nu pare, e cea mai problematica, firele, ca e o serpentina dubla acolo se pare, se freaca in cusca aia metalica in 17 locuri. E doar o chestiune de timp pana dau la masa.
4 - si asta la fel, vrea sa plece de pe motor.

Ma chinui de dimineata sa demufez un injector fara sa-l distrug, am reusit.
WIM, nu, nici vorba. Banuiam inca dinainte, una-i Denso, cealalta USCAR, continente diferite.



Ca urmare, ma duc sa tai fire, cu mufele in halul ala eu nu stau.
3
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by Calinn on Today at 09:50:25 »
Multumesc! Reviziile sunt trecute in cartea service ,insa nu se specifica ce anume s-a lucrat la ea.Banuiesc ca s-au facut toate schimburile la timp,insa in viitorul apropiat o sa schimb uleiul din cutie.
Mai trebuie schimbat ceva? Ma refer la ulei grup sau ceva ,pentru ca inca nu-s familiarizat cu aceste lucruri.
Ce ulei trebuie la Cutie si cat?
La partea de motor a fost schimbat uleiul si filtrele cu Motul 8100 5w30 ACEAC3
Eu intentionez sa trec pe viitor la Eneos pentru ca folosesc acest ulei si la Mazda si sunt multumit.
4
Salut! In eventualitatea ca Va trebui sa ajung vreodata la Service,as dori recomandari pentru Bistrita.
5
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by marr on Today at 08:52:14 »
Bun venit in club !

Daca masina a fost corect intretinuta si nu are probleme serioase, nu ai altceva de facut decat sa o intretii cat mai corect.
La ce trebuie sa fii atent - daca nu s-a schimbat uleiul in CVT, ar trebui sa o faci cat mai repede - si apoi sa repeti operatiuna la fiecare 60k km..
Cel mai bine ar fi sa-ti faci o programare in service - in functie de locatia ta, ti se poate recomanda un service bun (sau poti citi in sectiunea de service / reprezentante de pe forum) - si sa-i faci o verificare si o revizie extinsa.

PS: Nu-ti urez sa te bucuri de masina - stiu ca o vei face !

6
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by Calinn on Today at 08:36:10 »
Salutari! Sunt proaspat posesor de Subaru Forester 2.0 SJ Benzina an de fabricatie 2013
Motivul? Imi plac masinile Japoneze si motoarele pe benzina aspirate
Alt motiv as fi ca nu prea gasesti SUV care sa satisfaca aceste cerinte,majoritatea fiind pe Diesel.masina e bine intretinuta,are 153kkm,revizii doar la reprezentante Subaru,si car vertical.
Nu am mai avut inainte SUV,nici 4x4 nici automata cvt.Am trecut de la Mazda 3 1.6 bk benzina.
Astept din partea dvs.sugestii, sfaturi si opinii privind intretinerea si exploatarea lui
Drumuri bune!!!
7
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 01, 2024, 22:48:16 PM »
M-am ocupat de turbo astazi. Cu un fail micut, ce m-a costat 441.75 lei. Ca doar nu se putea altfel.
O sa-mi notez chestii aici ca de obicei.

De sus in jos:
- Kinugawa, foarte misto prezoanele. Dar nu inteleg de ce au pus 5 in punga. Trebuiau ori 6, ori 3.
- OEM, ok. Dar am putut recupera doar unul de pe TD04. De uppipe nu m-am mai apucat, ca unul imi trebuia.
- IAG (Taiwanul ala obscur de data asta), panarame zincate. Au ramas doar la bride.



Nici nu mi-a trecut prin cap ca in kitul de montaj nu e garnitura de la retur ulei turbo. Si nici teava. Am folosit niste clingherit de Ramnicu Sarat armat cu metal, ca atat aveam. Grosime de 1.9 fata de 1.3 tasat la cartonul de l-au pus reconditionatorii. Am schimbat suruburile cu unele de reno, mai lungi.



P-asta l-am pus cu colier de apa jos si fara colier sus. Eu nu inteleg rostul pseudo-colierelor alora fluture. Adica inteleg ca permit sa ridici de turbo si sa iasa, dar e tot aia si fara ele.



Bine, nu pe asta, ca p-asta l-am taiat gresit, ca-s batut in cap. Adica l-am taiat conform semnului de producator, dar eu reinventez inventia aici, asa ca am imprumutat furtunul lui Stan (e pe drum inlocuitorul). Cam asta fu failul de 95usd. O taietura cu cutterul neinspirata. Aia e.

Eram pornit pe conducta de fabrica pentru turul de ulei, metalica. Personal nu agreez ideea de cauciuc pe ulei cu presiune, iar turbo nou vine cu conducta flexibila.
A trebuit putin ajustat traseul celei originale, facusem deja. Insa abia acum am descoperit ca sectiunea de trecere cea mai mica e mai mica decat cea din banjo-ul Kinugawa. Am fost certat elegant ca vreau sa micsorez sectiunea, asa c-am rezolvat, acum cea mai mica sectiune e in banjo.
I-am dat cu avans redus si cu viteza de rotatie mare, ca sa nu bavureze pe partea ailalta. Doua intrari in diagonala. Am curatat cat am putut, am spalat, asa ramane.



Comparatie flexibil cu rigid. Stiu, rgidul nici nu se vede, atat de bine-i integrat.



Sa mai fie una si din alt unghi cu montajul finalizat. Mira-m-as sa nu fie nevoie sa desfac si aici, ar fi o premiera.



Ada, 3MI-ul, pana la urma, iese pe langa evacuare.

Si am 2 variante. Pun aici ca peste 1 an cand ajung sa il montez definitiv, sa stiu ca prima varianta e cu risc de agresiune mecanica furtun in brida, iar a 2-a-i cu contact cu chiulasa, de felu' ei calduta. Si nu mi-e prea clar in momentul asta care rau e mai putin rau.

D-aia am imprumutat furtunul de la Mihai, ca sa coboare inca vreo 10mm, si contactul cu brida sa fie mai disparut (cred).
Ma rog.

La finalul zilei am pus galeria pe motor, sa vad ce se intampla p-acolo. De exemplu, intre actuatorul de wastegate si protectia aia la impact a injectoarelor am 2mm. Suficient, dar haios, ca inainte nici nu se stiau. Poza alta data.
In linii mari, turbo-ul asta e super aproape peste tot, dar nu atinge nicaieri. Foarte bine vine.

Ei, si surpriza zilei fu sa constat ca nu mai am colier d-ala fita pentru turbo inlet. L-am cautat si sub perna la etaj, ca-ntr-un final sa-mi dau seama unde se afla. Pe evacuare. Eu credeam ca l-am folosit p-altu', dar nu, era si asta printre alea trei. Comandat, dar daca nu e in stoc, ajunge prin august.

Am uitat de pinii injectoarelor, celalalt maine.
Data fiind sincopa cu TGV-ul, creca ma pregatesc sa bag motorul, ca sa ma apuc de downpipe.
8
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on April 30, 2024, 23:14:59 PM »
Verific maine, deja imi face matza scandal pentru neglijare.
Daca cumva arata promitator, sper ca ai scule d-alea de unpin, cum le-o zice. Adresa de curier ti-o retrimit.
9
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by WIM on April 30, 2024, 23:05:12 PM »
Pinii pe care i-am vazut in punga cu mufele mi se par foarte asemanatori cu aia OEM.
De aici si ideea.
10
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on April 30, 2024, 22:40:14 PM »
Mersi, WIM, am zis ca nu merge, ca altfel nu dadeau pinii noi in punga. Dar am sa compar injectoarele in mufa, daca seamana, ar trebui sa fie aceiasi pini.

Pentru lamurire.
- injectoarele vin cu punga cu mufe, pini si garnituri, am pus poza.
- eu am cumparat, separat, adaptorii (aceeasi poza).

D-aia zic ca n-ar avea sens sa dea si pini in punga aia daca s-ar potrivi pinii OEM. Dar verific.
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10