Subaru club Romania

Jurnale de bord => Legacy & Outback => Legacy/Outback IV (2004-2009) => Topic started by: PTR on December 27, 2016, 12:18:27 PM

Title: Out&Back
Post by: PTR on December 27, 2016, 12:18:27 PM
 Era prin primavara lui 2012, cand dupa o iarna grea la periferia capitalei si cu ocazia maririi familiei era necesara o masina mai mare si 4x4. Swift-ul din dotare fiind foarte rezistent m-am uitat initial la acelasi producator, dar din pacate nu am gasit nimic in gama care sa ma multumeasca... Dupa care am aruncat un ochi la Honda, dar nici aici nu am vazut nimic care sa rezoneze ... pentru ca vroiam "altceva" ... Si asa a venit momentul in care la o pauza de tigara un coleg mi-a aratat un Subaru Forester. Si a aparut intrebarea why not ? :)
 Si asa a inceput epopeea cautarii unui Subaru. Primul vazut a fost un Forester AT la Radacini rulate care a plecat din prima zi din motive de pret foarte bun. Dupa care am vazut un Outback albastru la Romstal leasing, cum la momentul respectiv nu au lasat nimic la pret am cautat mai departe (dupa 6 luni inca era la vanzare mai ieftin cu 40%). A urmat un Forester negru care arata bine, proprietarul schimbase recent pompa de aer din ce am aflat din alte sursa... si tocmai cand il anuntasem sa facem actele vine raspunsul de la alta sursa ca masina avusese lovitura la aripa stg spate... moment in care incepusem sa am vedenii cu ceva deranjat pe la puntea spate , stricat axa diferential,etc.. i-am adus la cunostinta ca putea sa imi transmita si acest detaliu si asta a fost.
 Asa am hotarat sa vad un Outback care avea o singura poza la anunt, in care era parca parasit langa un gard. Am vorbit cu o tanti foarte amabila care mi-a povestit ca in ultima vreme masina a stat mai mult decat a mers pentru ca se atasase f tare de ea si nu ii venea sa o vanda (chiar daca in familie mai avea inca 2 buc XC60 si un Renault). Masina avea 72k km cu toate reviziile la reprezentanta. Dupa ce am verificat seria masinii la toate sursele si toate raspunsurile au fost pozitive m-am intalnit cu doamna. Vazut masina, placut, condus 200m si am hotarat sa facem actele.
 Dupa primul drum in afara am descoperit rulmentul stg spate terminat, deja ma gandeam "ce am facut".. dar dupa un pic de google am descoperit ca primele modele sufera cu rulmentii spate. Prin urmare am schimbat rulmentul spate cu rulmentul OE imbunatatit. Cel pe partea dreapta a lesinat aprox 80k km mai tarziu si l-am schimbat tot cu OE.
 Cum avea un scartait constant la relanti si in mers de cand o luasem, pe la 104k am descoperit ca ambreiajul era dus.. dupa ce am reusit ca gripez rulmentul de presiune in curte, pe loc . Atunci am inteles cu adevarat ceea ce mi-a transmis subliminal doamna cand mi-a spus ca a fost singura masina care a iesit din zapada ... omitand sa spuna si continuarea - si cu care am scos cele 2 Volvo si Renaultul la drumul principal.
 Pe la 80k am schimbat bucsele si bieletele la bara stabiliatoare fata, au rezistat inca pe atat fiind schimbate iar.
 La aprox 150k a cedat o bucsa la suportul de diferential, am vazut-o ca era din categoria bucsa cu ulei inauntru iar cand a crapat a inceput sa picure uleiul din ea. Schimbat suport cu tot cu suruburi si piulite, moment in care am fost impresionat de calitatea otelului folosit la suruburi. La scurt timp dupa aceea am montat o bara stabilizatoare spate mai groasa din motiv de leganat in curbe, a scazut un pic confortul dar gradul de incredere e mai mare.
 Odata cu introducerea inca unei taxe in benzina am montat si instalatie GPL cu care am parcurs pana acum aprox 78k km , la un consum mediu mixt de 11L gaz.
 Cum vroiam sa am set complet de roti iarna/vara , a mai primit la primul Craciun in familie un set de jante de Impreza RS care apareau printre cele mai usoare pe forumurile de afara.
 In rest doar chestii uzuale gen filtre si ulei, mai o bujie, un antigel, un lichid de frana.
 Avand un consum destul de ridicat de ulei in anumite conditii este pe drum si supapa PCV ,care la acest model (2004-2006) se livreaza cu tot cu furtunase si nu este infiletata in bloc.
 Mai urmeaza la primavara un pistonas de etrier pe fata dr care a tot fost amanat, de lene...
 
 Aventura continua :)
 
 

 


Title: Răspuns: Out&Back
Post by: manole74 on December 27, 2016, 13:25:31 PM
Frumoasa povestea si parcursul relatiei cu masina. Cu o intretinere adecvata(asta nu inseamna obsesiva sau excesiva), vei avea ocazia sa ai o masina omnipotenta multi kilometri de aici incolo. Sa o stapanesti sanatos si sa ne pui  cateva foto ca ele sunt mai graitoare decat cuvintele....uneori! :)
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on December 27, 2016, 17:07:42 PM
Era si cazul de o prezentare. Sunt masini minunate si cu piese originale se repara repede si pentru mult timp micile defecte.

Multi km de acum inainte.
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on December 27, 2016, 21:59:37 PM
 Cum perfectiune e mai greu, din piesele care necesita urmarire sezoniera:
 - burduf planetara Dr la cutie, e aproape de evacuare iar cauciucul devine rigid si poate ceda, depinde de stilul de condus. A fost ciupit cand au schimbat ambreiajul, a fost lipit initial cu silicon. Unii s-au laudat ca il aduc aftermarket si bineinteles ca nu s-a potrivit... am lipit burduful original dupa ce l-am degresat bine si dupa 50k km inca rezista. De atunci la fiecare schimb de roti vara/iarna dau cu silicon pe toate burdufele de planetare...
- mecanismul de la timonerie se prinde de cautatorul de la cutie cu un stift elastic care se uzeaza si maneta devine imprecisa. A fost schimbat pe la 82k km si cred ca este iar necesar schimbul, verific la primavara.
- bieletele antirului pe spate Delphi nu prea fac fata la bara stabilizatoare mai groasa, in vara una scartaia si si-a revenit dupa ce am uns-o iar acum dupa 10k km parca are o usoara bataie. La fel ca la cele originale problema a aparut mai intai pa stanga.
- bujiile originale cu platina la fel cu cele NGK pe la 70k km incep sa fie obosite. Una in principal prezinta uzura mai mare, dar nu am notat niciodata care, posibil cea cu fisa cea mai scurta. Orice alt fel de bujie in afara de NGK la fel cu originalul dau un zgomot la relanti, bataie ca de avans.
- bucsele mari de la basculele fata slabe la primele modele, se schimba codul de multe ori... am pus FEBI, sa vedem cat vor tine.
- flansa de la toba intermediara are o garnitura conica care poate incepe sa scape mai ales in acceleratii puternice, a fost schimbata de 2 ori.


Title: Răspuns: Out&Back
Post by: Muttley on December 27, 2016, 23:42:07 PM
Posibil sa nu vorbim aceeasi limba, fiind modele diferite, dar incerc.
- stiftul de pe cautator e format din 2 stifturi concentrice, cel de pe exterior cu despicatura zimtata? Daca da, imi vine greu sa cred ca se slabeste, la mine e foarte solid. Daca nu, ignora;
- bielete antiruliu aftermarket, gen Whiteline, Superpro, Perrin, la Outback nu exista? Nu-s chiar o avere... La mine sunt pe drum si bara groasa si (sper) si bieletele Whiteline;
- bucsele mari de brat sunt alea cu rondele crenelate din cauciuc? Daca da, niste ineptii, cred ca se rezolva cu echivalent din poliuretan. Daca nu, ignora;
- garnitura conica, mai degraba sferica de pe evacuare, asta trebuie sa faca, sa permita rotirea celor doua bucati de teava. La montaj nu se pune niciodata pasta de evacuare pe ea, si se curata riguros suprafata conjugata de pe flansa, trebuie sa fie lucioasa, sa permita rotirea facila. Evident, un pitch stopper (bieleta antirasturnare) nou sau mai dur face minuni, reducand mult din amplitudinea miscarilor ;)
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on December 28, 2016, 09:23:15 AM
 Stift-ul nu se slabeste, dar face  santuri de uzura in zona de contact a cuplajului cu bucsi de la timonerie si jocul de acolo se simte mai departe, datorita arcului ramane fix in cautatorul de la cutie. Cel putin asa a fost prima data, am cumparat cuplajul cu bucsi aproape degeaba, problema era de la stift...
 Bieletele sunt ieftine si se schimba destul de usor, la ce o sa mai pun o sa le ajut cu 2-3 picaturi de ulei sub burduf. Mai mult m-ar tenta ramforsarile de la suportii de bara stabilizatoare spate : http://legacygt.com/forums/showthread.php/diy-avo-swaybar-mount-reinforcement-bracket-142767.html
 Am schimbat bucsele de la brat pe la 160k parca, aveau de mult crapaturi pe ele dar acum deja nu mai iesea geometria de pe stand cu cea de pe drum iar la frana aparure o senzatie nasoala. Daca ce am pus mai tin inca 100k e prea bine :)

 (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/921/qfJjhi.jpg) (https://imageshack.com/i/plqfJjhij)

  
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: manole74 on December 28, 2016, 09:37:03 AM
Sau kit complet fata-spate ca upgrade la cele stock http://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=BSK014&sq=29061
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on December 28, 2016, 10:18:06 AM
Ma bag si eu in seama :D

- Mecanismul de la timonerie notat. Si eu trebuie sa il schimb. Mi-ai mai spus si in privat. Ramane pentru primavara-vara cand o sa trec prin toata transmisia cu mai multe upgrade-uri si actualizari.
- Bielete Delphi parca am pus si eu. Merci de heads-up. Momentan sunt ok.
- Bujiile eu le-am schimbat la orice masina am avut la 2 (maxim 3) ani sau 30.000km. La WRX chiar mai des. Deci e normal sa nu tina 70k.
- Bucsele mari de la bascula sunt cunoscute ca fiind punctul slab la Legacy/Outback. Am stiut asta inainte sa iau masina si au fost primele pe lista de inlocuit. Australienii au gasit ceva insertii de poliuretan care cica tin ceva mai mult, dar nu spun cat (sunt mai multi producatori). Spre deosebire de sasiul de Impreza (Forester) acestea sunt mai mici, sunt cu prindere pe vertical, nu culcate si sunt mai subtiri cu mai putin material, deci normal ca pica mai repede.
- Evacuarea.. la mine mi se pare ca scapa la fiecare imbinare dintre sectiuni. Deci asta e.. Sunt proaste garniturile sau prinderile care permit miscare prea multa.

Referitor la franare si senzatia nasoala, vezi ce zice si Muttley. In principiu bieleta antirasturanare mai tine si tot ansamblu motor-cutie sa nu se duca spre radiator. Eu am pus poza cu piesa veche si se vede ca insertia de cauciuc era deplasata.

(https://s19.postimg.org/mqenh2tf7/IMG_20160808_114706.jpg)
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on December 28, 2016, 10:54:56 AM
 Acum mi-am adus aminte care era problema la bieletele spate  : nu au oring-ul care sa tina presat burduful pe ax si pe acolo intra umezeala, etc. Am verificat in istoric si am pus bielete Febi pe spate. Remediez cand vine caldura.
 Bujiile platina sunt trecute in manual cu interval 100k , cele de cupru sunt trecute cu interval 30k . Sau poate la turbo sunt cu interval mai mic de schimb.
 Senzatia de la franare a disparut dupa ce am schimbat bucsele mari de la bascula, dar cand o sa fie vremea buna o sa verific bieleta.
 Doar garnitura dinainte de intermediara scapa in general, la tine (Mihai) se vedea si in poze ca era coapta. Cu cat o schimbi mai repede cu atat o sa fie mai usor de montat ca nu o sa rugineasca prea tare flansa de la catalizator pe care sta. Flansa mobila de la intermediara ar trebui sa fie curata.
 Manole : kit-ul ala e prea scump raportat la cat costa piesele de Subaru. Sa zicem ca bara stabilizatoare spate de 19mm OE cu tot cu bucse OE ar fi cam 550ron. Bielete reglabile poti sa faci din aproape orice bieleta daca o tai, faci filet si pui inca o piesa de reglaj frumos colorata. Nu ai partea de reglat duritatea, dar la Outback cel putin cred ca bara spate de 19 este suficient, mai mult ar strica tot confortul.
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: manole74 on December 28, 2016, 14:47:07 PM
Raportat la piesele OEM, da. Insa daca e sa privesti in ansamblu la plusul de control pe care-l ai la balansul caroseriei, nu. Iar legat de bujii, mai ales daca ai instalatie de alimentare alternativa cu GPL, atunci trebuie sa stii ca aceasta le injumatateste ciclul de viata!
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on December 28, 2016, 15:46:37 PM
 La Outback cu jante 16 balansul maxim vine din talonul anvelopei combinata cu latimea jantei de 6.5 :) , cu jante latime 7 e ceva mai bine.. Probabil cu jantele de 17 e si mai bine.. In acelasi timp daca e prea rigida nu mai are destinatia pentru care a fost facuta :)
 La Swift-ul anterior erau bujii cu iridiu tot cu interval 100k , pe la 65k ghici de ce mirosea a benzina pe langa masina :))  La Outback, dupa ce am luat-o, bujiile la 75k erau cum le-am descris mai devreme.. Poate am avut eu ghinion dar nu mai tin nici bujiile cum scrie la manual..
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on December 28, 2016, 15:53:03 PM
Probabil folosesti masina peste tot. Drumurile scurte inseamna motor rece, amestec bogat si bujii care duc mai repede.
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on December 28, 2016, 17:05:34 PM
 Nu prea am drumuri scurte.. Naveta zilnica inseamna cam 25km la fiecare pornire... Cred ca e de la turatiile pe care la mai vede uneori :)
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on December 30, 2016, 11:27:17 AM
 Pentru cine are chef de o lectura din categoria oldies but goldies :
 http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/--Articles--/--Books--/How%20To%20Keep%20Your%20Subaru%20Alive.pdf
 http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/--Articles--/--Books--/Four%20Wheel%20Drive%20With%20Subaru.pdf
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on January 03, 2017, 17:13:43 PM
 Si a sosit si ansamblu furtune PCV cu supapa :

 (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/923/GbDMFP.jpg) (https://imageshack.com/i/pnGbDMFPj)
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on January 05, 2017, 17:42:32 PM
Ai apucat sa montezi matele? Bine ca ai pus poza ca si manole74 cauta codul si desi masina lui arata ca a mea masina, este fabricatie timpurie de 07 si pe partea mecanica este ca la tine.
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on January 05, 2017, 18:00:39 PM
 Inca nu, am timp doar in weekend ... si la ce temperaturi se anunta sambata, cred ca le mai las sau schimb doar supapa acum si furtunele mai la primavara. Dupa cod apare pe google si doar supapa ( care nu apare separat in program) dar am ales varianta mai complicata.
 Intre timp urechea a inceput sa perceapa la frig chitaitul rulmentului de presiune... inca foarte foarte timid.. O sa urmaresc sa vad daca mi se pare sau nu.
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on January 05, 2017, 18:23:28 PM
Parchezi la un mall, dai o tura si cand te intorci rezolvi treaba in 10 minute. Oricum ai nevoie de motor cald pentru ca altfel furtunurile sunt rigide si ies greu.
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on January 05, 2017, 22:19:45 PM
 Din pacate pe ruta cea mai rapida spre casa nu am nici un mall... nu ma grabesc, in urmatoarea perioada oricum merg doar naveta zilnica pe care consumul de ulei este minim.
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on January 12, 2017, 12:44:22 PM
Salut! Ai apucat sa iesi cu masina zilele astea? Sunt curios cum intra in derapaj spatele si cat de usoara se face revenirea. Asta pentru ca tu ai bara antiruliu spate mai groasa.

La mine este totul super liniar, controlabil si aproape imediat pot sa ii tai derapajul. Cred ca are de a face si cu articulatiile spate si bara antiruliu elastica. Ma batea gandul la o bara mai groasa, dar daca pierd liniaritatea asta, pot sa renunt la upgrade si sa ma obisnuiesc cu elasticitatea pe timpul verii.
Este mult prea elegant controlul in acest moment incat mi-ar parea rau sa il stric.
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on January 12, 2017, 13:24:49 PM
 Salut,
 Pai ieri am iesit si am mers fara griji cam cu 40-50 km/h sau mai putin in zonele cu pietoni/etc ( Vidra-Cretesti-Sintesti-Jilava) pana am intrat in capitala, moment in care am decis ca mai bine ne intoarcem acasa :))
 Nu am simtit o diferenta mare pe zapada/gheata fata de bara anterioara... acum sunt si anvelopele in ultima iarna si nu au aceiasi aderenta ca unele noi, daca exagerez tinde sa plece cu totul in lateral dar isi revine cu o usoara accelerare si corectie volan. Diferenta mare este vara pe drum de munte sau curbe la viteza mai mare.
 
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on January 16, 2017, 17:03:49 PM
 Si cum stateam si ma gandeam ca la anul trebuie anvelope de iarna.. iar masina are suspensia in partea de jos ale valorilor din manual.. a incoltit timid un ghiocel...
 Cum ar fi daca ar fi :
 1. treburile de aici http://www.subtle-solutions.com/product_info.php?products_id=167
 2. anvelope iarna 215/65/16 care sunt cele mai apropiate ca diametru de varianta pe 17 si ar reduce abaterea mare de la vitezometru;
 3. poate si arcuri noi, amortizoarele se tin inca bine si s-ar mai inalta un pic.
 Adunate toate, garda la sol ar fi mai mare cu aprox 5cm :)

 Cel din poza are arcuri cu 3cm mai inalte si anvelope 235/75/15 :
 (http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/923/oeu0Rn.jpg) (https://imageshack.com/i/pnoeu0Rnj)

 ???
 
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on January 16, 2017, 17:26:48 PM
Mai faci putin research si vezi ca exista un heavy duty kit de la king springs. Si din banii economisiti cu flansele iei amortizoare spate. Stiu ca ridica masina peste ce am eu acum cu inca 1-2 cm. Cosmin ma tot tatoneaza sa o mai ridic, dar momentan o consider suficient de inalta.

Referitor la anvelope. Eu le-am avut la dimensiunea mentionata de tine si pompa servo era mai zgomotoasa.


PS: Intra de 15" pe Outback? Astea de 16" mi se par la limita peste etrier pe fata.
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on January 16, 2017, 18:04:24 PM
 Poza e dintr-un filmulet din Australia... asa spune la descriere .. aventura de vacanta aici :

 Pompa a facut si la mine ciudat in periada octombrie-noiembrie, cred ca trebuie pentru inceput sa schimb oringul de deasupra , unde e conecturul la furtunul care vine de la vas.. lichidul din vas a mai fost schimbat din cand in cand, nu era chiar vechi..
 O alta varianta ar fi kit-ul reglabil de la BC Racing..
 Incep sa analizez cea mai comoda varianta ...  :)
 
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: Muttley on January 16, 2017, 18:16:06 PM
Daca ar putea conta o parere oarecare: arata ca un ciur aia din poza inaltata asa  ;D

PS: nu e caroseria potrivita pentru asa ceva. Console imense fata/spate, ampatament lung... Asteia-i sta bine cu o garda la sol medie sau joasa. Din nou, e doar o parere.
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: BOXER on January 16, 2017, 18:22:32 PM
Din avatar vedem ca Muttley este fan lowrider si cadere negativa extrema. :)
Outback cu supensie "sport" arata oribil si se poarta numele de Legacy wagon. In Romania nu cred ca exista mai mult de 5 exemplare.

Eu incerc sa am garda cat mai mare iar tu vrei sa le turtesti pe toate.


Title: Răspuns: Out&Back
Post by: Muttley on January 16, 2017, 18:29:49 PM
Regula general valabila spune ca arcul aripii si roata tre' sa fie concentrice. Acum uita-te-n poza de mai sus, zona fata, zi-mi ce vezi. Pe mine ma zgarie...  :-\
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: Forester on January 16, 2017, 18:56:34 PM
Regula general valabila spune ca arcul aripii si roata tre' sa fie concentrice. Acum uita-te-n poza de mai sus, zona fata, zi-mi ce vezi. Pe mine ma zgarie...  :-\

Sunt total de acord!
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on January 16, 2017, 21:46:01 PM
 Orice parere conteaza..
 Dimensiunea cauciucului dupa mine este exagerata, de exemplu raza este cu 4.7cm mai mare decat ce am acum.. La fel de exagerat mi se pare si pretul la inaltatoare pentru ceea ce sunt ele in esenta...
 In acelasi timp imi place si sa mentin ritmul pe curbe in afara orasului, ceea ce intra in contradictie cu garda la sol mai mare... cam greu si cu sufletul in rai  ::)
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on January 24, 2017, 12:18:38 PM
 Acum 2 saptamani am schimbat PCV-ul. Impresiile in acest timp sunt : pedala de acceleratie mai precisa, acceleratie mai "consistenta", la pornirile la rece parca a inceput sa invarta mai putin pornind chiar si dupa 1 rotatie la -4'C. Per total de la o piesa asa mica s-a schimbat in bine tot mersul masinii.
 
 Revenind la arcuri :)
 1. Dupa lungi cautari, se pare ca arcurile de pe modelul de 3.0 ridica fata cu 1/2 inch , la o diferenta de greutate de aprox 100kg pe puntea fata (ce am gasit in tabelele din manualul de service 2.5i MT standard vs 3.0 AT cu trapa ).
 2. Sa aplic regula de 3 simpla pentru a calcula cu cat se ridica spatele daca diferenta intre aceleasi modele este de aprox 50kg pe puntea spate ?
 Daca schimb fata si spatele, o sa fie mai ridicata de fata. Daca schimb doar spatele o sa stea un pic mai sus dar nederanjant...

Title: Răspuns: Out&Back
Post by: Muttley on January 24, 2017, 12:53:00 PM
Aplici regula de 3 compusa, folosind si spring-rate-ul.
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on January 24, 2017, 13:32:00 PM
 N-am gasit pe nicaieri valorile... doar pentru Impreza este un tabel. Cred ca in prima faza o sa iau la primavara arcurile pe spate si vad ce se intampla  ::)
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on January 24, 2017, 13:44:01 PM
Le pui pe SLS-uri vechi?
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on January 24, 2017, 14:04:19 PM
 Da, inca functioneaza ok. Ar trebui sa stea un pic mai sus si sa le prelungeasca durata de viata. Trebuia sa iau in calcul la masuratoare si greutatea buteliei de GPL plus scaunele de copii din spate. Teoretic arcurile de pe 3.0 ar aduce nivelul la normal.
 In primul post am gresit cand am spus ca bara stabilizatoare spate este de Legacy GT, bara stabilizatoare spate de 19.1 este de pe modelul Legacy 3.0 R ( bara stab 20451AG090 + bucse 20464AE040  ).
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on March 03, 2017, 09:11:38 AM
 Daca de 2 ani nu am mai curatat clapeta de acceleratie ieri s-a gandit sa dea variatii foarte "interesante" la relanti in special dupa opriri in trafic. Si cum iarna asta am mers foarte calm s-a gandit si catalizatorul ca s-a sufocat de la consumul de ulei si m-a atentionat cu un minunat cod P0420 ca vrea o gura de aer curat..  ;D
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on March 03, 2017, 09:36:34 AM
Cu bujiile cum stai? Eu am afumat bujiile (schimbate in vara) la corsa iarna asta mai rau decat erau dupa 2 ani. Am inceput sa merg cu ea turata gen 3500 chiar daca este aiurea in trafic bara la bara cu treapta 1 si motorul urland de a inceput nevasta sa ma intrebe ce merg cu motorul asa turat. A inceput sa mearga masina iar bine. Am trecut si de la OMV la Rompetrol. Inainte pornea greu (se aprindea greu) si acum pleaca la sfert.

Catalizatorul cred ca are nevoie in primul rand de o tura in afara orasului.

Si daca nici una nu functioneaza... iti dau excelul cu piesele pentru chiulase. Desi cred ca trebuie verificat sa nu fie diferente intre modele.
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on March 03, 2017, 10:58:11 AM
 Bujiile au cam 10k, doar ca sunt de cupru dar inca se aud bine la rece.. Oricum mai la vara o sa schimb si bujii si fise..
 Toata problema cu clapeta este posibil sa fie dintr-o cauza secundara pentru ca a facut urat doar aseara, de dimineata a fost linistita :) .. O sa explic diseara pe larg dupa ce ma conving ca nu e doar in imaginatia mea cauza ...  ::)
 De codul de catalizator la Subaru stiu de cand il aveam la Swift si cautam informatii despre el..
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on March 04, 2017, 07:06:19 AM
Din toamna, locul unde parchez in Buc are strada destul de bombata astfel ca parcand perpendicular pe bordura masina sta inclinata. In general parchez cu botul in sus, pentru ca daca parchez invers se aude un zgomot de la rulmentul de presiune. Dar in pozitia asta uleiul de uns supape care este pe interiorul galeriei se scurge usor spre clapeta de acceleratie... Cantitatea este mica dar in timp se aduna. Ieri am parcat invers si a mai avut niste variatii dar mult mai slabe. Am luat spray de curatat si azi sper sa curat ce este acolo.  ::)
Title: Răspuns: Out&Back
Post by: PTR on March 06, 2017, 22:05:31 PM
 Am curatat clapeta si au disparut variatiile si tendinta de lesin dupa frana inainte de semafor. Nu am facut reset dar usor invata parametrii noi. Cu prima ocazie o sa bag spray si pe conectorii din galerie unde se prind furtunele de la gaz ca sa curat clapetele inferioare.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on September 04, 2017, 20:36:44 PM
 Si vineri pe 1.09 cu ocazia a 194168km fulia de la arborele cotit s-a gandit sa se dezmembreze.. Mai exact inelul exterior s-a dezlipit de partea centrala si a iesit in afara cam 5 mm. Cureaua de la AC a sarit si a frecat pe capacul de la distribuie si pe mufa de la ambreiaj compresor AC. Sambata m-am intersat de o fulie si ar fi fost sanse ca duminica sa o am , cum duminica fulia nu mai aparea am profitat de faptul ca dadusem jos capacul de la distributie si avand piesele am schimbat rolele si cureaua care era sub latimea recomandata de manualul de service. In final am reparat fulia dezlipita si am montat-o pe masina iar alta fulie originala o sa ajunga saptamana viitoare cand o sa montez si cureaua de AC sa vad daca a fost afectat. Daunele puteau fi mai mari dar in final am scapat ieftin :)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on September 14, 2017, 21:51:06 PM
In seara asta am montat si fulia noua, curele accesorii noi si se pare ca in ciuda mufei topite de cureaua care a frecat pe ea compresorul de AC este functional in continuare. Lucky me i guess  ;D
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on October 05, 2017, 14:16:06 PM
 De multa vreme cautam o masina care sa aibe cutie automata si sa fie la fel de intelegatoare ca Outbackul... In final se pare ca cea mai buna varianta pentru mine a fost tot un Outback... Si asa a aparut fratiorul mai mare 2006 Outback 3.0R AT , inca ne obisnuim unul cu altul  ;D , detalii pe parcurs..  ^-^
Title: Re: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on October 05, 2017, 15:03:25 PM
Felicitari! Asteptam topic separat de prezentare, detalii si poze :)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on December 03, 2017, 17:15:32 PM
 In continuare asta o sa ramana masina de naveta , avand costurile de utilizare reduse in mediul urban. Chiar daca automata este mult mai comoda, ofertele de pret pentru instalat GPL sunt la limita rationalului ...
 Comparand sistemul de recuperat gaze carter prin PCV de la 3.0 cu cel de la 2.5 , poate exista o explicatie a consumului de ulei existent la 2.5 . O sa modific circuitul si dupa testare suficienta vedem daca se schimba ceva.
 Ultimul consum 44L gpl pe 435 km de mers combinat, Buc si un drum pana langa Ploiesti pe Ax si ploaie.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on December 05, 2017, 22:34:35 PM
 Dupa umezeala din weekend, ieri dimineata am avut parte de cod eroare P2138 - throttle position senzor. Partea buna e ca eram pe drum secundar si am oprit repede... limp mode - pedala de acceleratie era leguma. Dupa ce am pus contactul de 2-3 ori si-a revenit si a mers normal. La prima vedere cred ca am lovit la un moment dat mufa de la pedala pentru ca nu era pe pozitie, atat cat ii permitea clema de fixare... am pozitionat-o cum trebuie si cel putin azi a fost ok. Daca revine , urmeaza pedala noua. Dupa cautare pe internet se pare ca nu e chiar rara problema.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on December 11, 2017, 17:08:20 PM
 Pentru cei interesati de un pic de aerodinamica, deflectoarele de aer de sub bara fata de pe Legacy . Exista gaurile in bara de Outback , una trebuie un pic modificata.
 Deflector Dr 57744AG000
 Deflector Stg 57744AG010
 Clips  909140007
 Nu stiu cat influenteza , dar nu cred ca deranjeaza... o sa le iau si pentru cealalta.
Title: Re: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on December 11, 2017, 18:12:44 PM
Poze? Obk are pe varianta jdm sau ca opțional niste aripioare.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on December 11, 2017, 22:21:34 PM
 Nu sunt cele din catalogul de accesorii, sunt montate din fabrica pe Legacy aceiasi generatie. Din ce vorbesc cei de pe ecomodder, rau nu au ce sa faca  :)

(http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/924/tvn2Gz.jpg) (http://imageshack.com/f/potvn2Gzj)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on December 19, 2017, 17:27:30 PM
 In weekend i-am pus si baterie noua, cea veche parca nu mai era ea tot timpul. Am schimbat si fisele care erau cele din facbrica :) ,  chiar daca nu dadeau semne parca accelereaza altfel cu fisele noi :)
 
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on January 26, 2018, 13:18:48 PM
 Care este diferenta intre un disc ambreiaj cu 4 arcuri mai mari si unul cu 6 arcuri mai mici ? Caut informatii si nu prea gasesc...
Title: Re: Out&Back
Post by: Muttley on January 26, 2018, 13:21:06 PM
Constanta elastica a arcului. Implicit, rezistenta discului la torsiune, amortizarea sa, ia-o cum vrei.
As spune ca 4 arcuri mai mari sunt mai tari decat 6 mai mici. Dar m-as putea insela.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on January 26, 2018, 14:36:25 PM
 Se apropie iar schimbul de ambreiaj si de data asta m-am gandit sa trec la volanta cu masa simpla... raportat la unghiul de flexie al volantei cu masa dubla nu ar trebui sa pot face diferenta intre 4 sau 6 arcuri... :)
Title: Re: Out&Back
Post by: Muttley on January 26, 2018, 14:47:20 PM
Posibil sa fie foarte putin flex torsional la ambreiaj simplu comparat cu masa dubla. Doar ca volantul cu masa dubla s-ar putea sa aiba si ceva amortizare de oscilatii. Discul de ambreiaj n-are, mi-a confirmat-o si experienta personala cu Impreza (balangane masina inainte-inapoi in anumite imprejurari :D )
Cand mi-am comandat kitul la a mea chiar am fost atent la aspectul duritatii arcurilor periferice, chit c-am apreciat empiric. L-am luat pe cel care mi s-a parut cu arcuri mai tari. Altii ar putea proceda invers. Depinde de preferinte.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on January 26, 2018, 15:33:30 PM
 Partea interesanta este ca in programul Subaru, pe aceiasi serie ,pe piata de arabia masina are volanta cu masa simpla :) ... Raportat la  diferenta de pret intre kit cu volanta masa dubla la cel cu volanta masa simpla cred ca piciorul stang se poate adapta in caz de trepidatii..  ;D  Am gasit kit ambreiaj cu disc 4 arcuri si unul foarte ieftin cu 6 arcuri, o sa incerc varianta cu 6 arcuri sa vad ce iese.. O sa cantaresc si componentele tot " in the name of science" :)
 Nu e urgent inca, cam in 2-3 luni sau mai mult .. dar vreau sa am piesele la indemana...
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on February 06, 2018, 20:31:08 PM
 Sambata am schimbat iar prefixul  :)
 
(https://imagizer.imageshack.com/v2/150x100q90/923/uWrI30.jpg) (http://imageshack.com/f/pnuWrI30j)
Title: Re: Out&Back
Post by: andrei0241 on February 06, 2018, 21:37:24 PM
Abia se dezmorteste ... la mai multe schimbari (de prefix, doar)!
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 05, 2018, 15:05:40 PM
 Saptamana trecuta am testat datorita conditiilor meteo eficienta becurilor cu led... Pana acum aveau un usor dezavantaj pe ploaie datorita temperaturii luminii undeva la 6000k, de fapt e un amestec pentru ca au fost ambalate aiurea si unul e cu nuanta de alb-albastru si unul cu nuanta galbuie... banuiesc un bec de 6000k si unul de 5300k.. Cum le-am montat la vreo 2 luni dupa ce au ajuns din Germania nu am mai scormonit motive si am mai comandat un set direct din china la 1/3 pret . Daca este pozitionat cum trebuie in far, efectul de orbire este minim si luminozitatea pe laterale foarte mare. Aici si punctand maxim pe viscol raportat la halogen, ajutand la ghicirea locului unde este drumul  ;D
 Cum m-am apucat de adunat piese de ambreiaj, nu am putut rata ocazia unei volante cu masa simpla pe cod mai vechi care zacea de mult printr-un depozit la un pret imbatabil si acum sta la caldurica sub dulapul din bucatarie :)
 
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 09, 2018, 12:25:49 PM
 Dimineata... distanta mica... daydreming.. mazga ... close up call ... Am scapat la prima vedere doar cu suportul de numar spart. Poc mare in bara spate la o Octavia, surpinzator am scapat amandoi fara damage in ciuda zgomotului. Love my car  :-*
Title: Re: Out&Back
Post by: andrei0241 on March 09, 2018, 14:24:29 PM
Sa nu fie ceva stricaciuni pe dedesubt, la exterior bara poate reveni la forma initiala
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 09, 2018, 15:01:53 PM
 O sa studiez cand o sa dau bara jos sa schimb suportul inferior care de mult nu e cum trebuie. Pana acum stiu ca e rupt absorbantul de soc inferior - poate reusesc sa sculptez o bucata de polistiren extrudat la fel ( de la zapada, la mine) , un tampon otel de la armatura centrala un pic indoit ( un carlig remorcare la primul proprietar). O sa ma mai uit maine pe lumina, important e ca farurile si capota sunt la locul loc  ::)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on April 06, 2018, 22:34:27 PM
 Astazi am schimbat antigelul cu ocazia inlocuirii furtunului inferior de la radiator care astepta cu nerabdare de vreo 2 ani. Am pus G12+ , culoare lila..  ::)
 Cum filtrul mic de ulei la Subaru este la fel cu cel de Mazda RX8, iar unii foloseau o varianta mai mare ... am folosit numarul 3 ... codul de pe el nu este cel de pe ambalaj... si un ulei 5w30.
 (https://imagizer.imageshack.com/v2/150x100q90/923/t6uwgK.jpg) (http://imageshack.com/f/pnt6uwgKj)
 
 
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on April 14, 2018, 12:26:37 PM
 Aparusera niste zgomote ciudate pe spate.. nici nu mi-am dat seama cand i-a sarit "tandara"  :-[
(https://imagizer.imageshack.com/v2/150x100q90/924/xoIOLw.jpg) (http://imageshack.com/f/poxoIOLwj)
Title: Re: Out&Back
Post by: Muttley on April 14, 2018, 21:02:12 PM
Doar cine are cont imageshack iti vede pozele ;)
Title: Re: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on April 14, 2018, 22:21:20 PM
(http://imagizer.imageshack.us/a/img924/7792/xoIOLw.jpg)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on April 14, 2018, 23:25:17 PM
 Am facut cont si pe postimages, o sa le pun ca in tutorial... nu stiam treaba cu vazutul.. Multumesc Muttley si Mihai pentru adaugare.
 Am schimbat si uleiul in diferentialul spate. Maine daca reusesc sa curat scuturile si pe dreapta la cealalta  pun poze cu pamantul de flori  :)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on April 16, 2018, 22:47:18 PM
 Cand a fost zapada am iesit din parcare trecand peste zapada data de plug, in acel moment cred ca a aparut fisura inainte de toba intermediara. Lucrurile nu s-au oprit aici, ieri am ocolit un blocaj creat de un accident folosind un drum alternativ pe camp :) ... mers vioi .. iar astazi dupa o accelerare mai lunga s-a rupt de tot  ;D  ... zgomotul pe urma.. priceless ..
 Era si asta pe lista, o sa caut o solutie sa stea acolo pana soseste si intermediara ei cu restul de tobe.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on May 27, 2018, 22:15:40 PM
 Saptamana asta apare si toba intermediara, sper sa o montez peste doua saptamani..
 Pana atunci a primit pedala de acceleratie noua. Dupa ce am montat-o am desfacut pedala veche si avea uzura pronuntata pe contacte.. Parca e alta masina acum  8)
 Am montat si bieletele antiruliu spate, nu stiu cat au fost afectate amortizoarele spate dar pana acum nu am emotii cu ea .
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on June 09, 2018, 21:48:24 PM
 Azi i-am pus intermediara si finalele noi Polmo. Tobele finale originale o sa le pun la cealalta cand ii schimb intermediara, trebuie sa mai ajunga niste garnituri. Raportat la pret sunt lucrate chiar frumos :) .. tipsurile de la finale sunt cam mici dar o sa caut o varianta care sa se potriveasca.
 (https://s19.postimg.cc/50w9xgm6r/20180609_144921.jpg)

 (https://s19.postimg.cc/jk3eyvn1f/20180609_144938.jpg)

 (https://s19.postimg.cc/empud82wj/20180609_144945.jpg)

 (https://s19.postimg.cc/ms7wbem0j/20180609_144954.jpg)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on August 15, 2018, 12:29:19 PM
 In weekend am schimbat arcurile pe spate. Am pus arcurile standard de la 3.0 si s-a ridicat cam 8mm, acum are 428mm de la centrul rotii la aripa. Peste vreo 3 sapt o sa vad si cum sta pe drum...
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on September 12, 2018, 10:00:01 AM
 Nu s-a schimbat semnificativ duritatea pe spate , in continuare amortizoarele functioneaza fara sa dea balans. Sper sa ajung sa ii fac si geometria. Dupa ce am interactionat destul de mult cu o trotineta electrica cred ca la anul apare la vanzare pentru simplul motiv ca vreau ceva cu electricitate :)
Title: Re: Out&Back
Post by: Heliotropus on September 12, 2018, 10:03:07 AM
Dupa ce am interactionat destul de mult cu o trotineta electrica cred ca la anul apare la vanzare pentru simplul motiv ca vreau ceva cu electricitate :)

Bingo!  ;)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on September 12, 2018, 14:09:13 PM
 Nu o sa fie noua, nu o sa fie 4x4 :) , o sa fie ori full electric , ori electric cu range extender :)
 Pana una alta, mai schimb la asta ce trebuie si asteptam si mai scada un pic preturile .
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on October 21, 2018, 19:12:04 PM
 Cum iarna trecuta a scartait rulmentul de ambreiaj, iarna asta o sa aibe ambreiaj nou... varianta cu volanta simpla pentru alte continente. Plus ceva piese adiacente...
 (https://imageshack.com/a/img922/3316/ZF56Sd.jpg)
 (https://imageshack.com/a/img923/5779/ZAWf9C.jpg)
 Impresii dupa montaj  :)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on October 29, 2018, 14:35:47 PM
 Astazi a fost ziua in care a primit piesele de mai sus dar si pivoti, capete de bara si bielete antiruliu fata.
 Era sa rup podeaua la prima apasare a pedalei de ambreiaj de la cat de usor poate sa mearga  ;D , trebuie sa ma mai obisnuiesc si cu punctul diferit in care cupleaza ca sa nu am sprint la fiecare plecare de pe loc  :)
 In rest imi place in continuare cum merge iar neuronii sunt in razboi  ;)
Title: Re: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on October 29, 2018, 14:41:05 PM
Sunt invidios. Eu nu mi-am batut capul asa mult sa inteleg ce trebuie facut pentru conversia la masa simpla. Sunt sigur ca mi-ar fi placut masina si mai tare.

Orice alegi, oricum ai cu ce sa te dai :)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on October 29, 2018, 15:22:38 PM
 Nu am comparat codurile la volanta dar kit-ul de ambreiaj este cel putin folosit si pe Forester SG 2.0 aspirat si cel vechi SF 2.0 turbo de 177 cai.. nu am solicitat volanta veche ca sa o cantaresc.
 Nu am mers prea repede pentru ca am amanat anvelopele noi pana dupa geometrie, cele vechi sunt iarna spre slick  :)
 Nu am sesizat sa se auda alfel datorita volantei simple, mai analizez zilele urmatoare.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on October 31, 2018, 09:50:21 AM
 In anumite conditii este un pic mai zgomotos motorul in unele plaje de turatie, dar nu este deranjat. As zice ca a aparut zgomotul de boxer :) care nu era cu volanta dubla.. Raspunsul este mai prompt la acceleratie si parca este mai vioi pe ture medii.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on November 03, 2018, 21:32:57 PM
 Bujii noi NGK , fise noi.. 40L Mol 95 peste benzina statuta din rezervor, inca 30L Petrom 99 si tot se aude ca o bataie la relanti pe benzina doar la cald. Pe gaz la cald/rece sau cand e rece pe benzina nu se aude nimic. Am pus si niste aditivi de curatat injectoare la ultimul plin, astept sa il consum..
 Pareri ? Prea statuta benzina initiala din rezervor sau injector benzina ?  :)
Title: Re: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on November 03, 2018, 22:18:16 PM
Ce ulei ai?
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on November 03, 2018, 22:33:20 PM
 5w40 c3, nivel maxim. Cilindru 2 sau 4  :)
Title: Re: Out&Back
Post by: Celalalt on November 04, 2018, 06:14:39 AM
Nu mai pune mizerii de aditivi in benzina. Injectoarele de Subaru ori merg ori crapa de tot.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on November 07, 2018, 22:04:54 PM
 Se pare ca la aspirat au mai fost unele probleme cu injectoarele galbene, vorbesc unii prin uk, dar totusi nu se schimba codul in programul Subaru cum se intampla de obicei la piesele cu probleme... Pe de alta parte se schimba codul la bobina de inductie... dar ma asteptam sa am simptome pe gaz nu pe benzina.. O s-o masor in weekend sa vad daca e in specificatii. Nici un cod de eroare de la care sa pornesc.
 O fi un motiv si faptul ca a mers aproape numai in oras ultimul an... O s-o mai aerisesc un pic la drum intins.
 
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on December 02, 2018, 18:20:49 PM
 A primit acum 3 saptamani anvelope de iarna, le-am pus pe jantele de 17" de la cealalta..
 A mers cam 4k km de la schimbul de ambreiaj. Ea merge bine iar eu am inceput sa ma obisnuiesc cu zgomotele suplimentare de la volanta, se apropie schimbul de ulei si mai vedem dupa accea.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on December 08, 2018, 15:34:31 PM
 Am schimbat azi uleiul, am mers pe 5w30 Mercedes 229.51 pentru molibden si pentru ca norma prevede pastrarea vascozitatii 90 ore, standardul este de 30 ore..
 https://oil-club.de/index.php?thread/5-mercedes-benz-229-51-a0009899701aaa6/
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on December 23, 2018, 18:21:26 PM
 Mai demult mi se parea ca se incalzea mai repede decat automata. Analizand o perioada cum variaza temperatura la drum lung si in oras, i-am schimbat azi termostatul. Dupa o tura prin zona, e mai bine.... mai vedem la drum lung.
 Acul indicatorului de temperatura este insensibil si la diferente de 10 grade ale temperaturii.. si cica de ce se f chiulasele...  ;D
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on December 27, 2018, 22:00:09 PM
 Varianta detaliata pentru amatorii de cifre   :)
 Suspiciunile ca ceva nu este ok au aparut cand dupa o lunga frana de motor pe coborare temperatura nu a scazut sub 86C, iar in mers normal statea mai mult la 90C. Credeam ca este de la gaz, ulei, dor de duca  ;D..
 Acum la drum intins sta la 83C cu rare variatii spre 84C. In traficul lejer din oras cu greu mai trece de 90C, doar daca prind coloana.
 Alte valori dupa ce trec la ulei 0w40 si cresc temperaturile.
Title: Re: Out&Back
Post by: andea79 on December 27, 2018, 22:15:14 PM
Sper sa gresesc, mai ai rabdare cu temperatura - daca ai sch termostatul probabil ai aerisit sistemul si momentan nu are gaze - si sper sa nu fie doar momentan... :)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on December 27, 2018, 23:26:54 PM
 Urmaresc gazele   ;D
 Am aerisit , dar este posibil sa mai fie ceva la vaporizatorul de GPL din cauza pozitiei... ies dupa cateva cicluri de utilizare. Nu avea aer inainte de schimbat termostatul. Aspectul lichidului din vas si nivelul din radiator le urmaresc constant. ;)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on January 20, 2019, 12:54:22 PM
 Sistemul este etans, dupa cateva cicluri a iesit si aerul din vaporizatorul de GPL, nu se aduna gaze in radiator iar antigelul este curat. Si daca tot sta cam cu 5 grade mai jos temperatura antigelului s-a injumatatit consumul de ulei 5w30...
 Saptamana viitoare o sa incerc sa-i curat sistemul TGV din galeria de admisie, parca porneste inecata cand este caldut motorul. La cald sau rece nu are probleme.
 Cum sunt virusat cu electroni, daca auziti de cineva care cauta sa cumpere modelul asta de masina puteti sa-mi dati pm pana ma hotarasc sa pun anuntul...  :)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on January 26, 2019, 11:36:44 AM
 La cata gheata are pe ea cred ca a ajuns la sarcina maxima , as putea zice ca inca se tine bine  :)
 (https://i.postimg.cc/tJT4HSjW/20190126-111403.jpg)

 (https://i.postimg.cc/0N0kKR57/20190126-111446.jpg)
Title: Re: Out&Back
Post by: kkennyy on January 27, 2019, 16:34:30 PM
Cum sunt virusat cu electroni, daca auziti de cineva care cauta sa cumpere modelul asta de masina puteti sa-mi dati pm pana ma hotarasc sa pun anuntul...  :)
Daca era model 2015 iti faceam o oferta :D
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on January 27, 2019, 17:32:50 PM
 Daca era...  :) inca am dubii daca ar fi bine sa o dau , doar pentru altceva ce as baga in priza ca aspiratorul  ;D . De aceea am si scris doar aici, pentru ca m-am cam atasat de ea si as vrea sa vad ce face mai departe... altfel as fi ales olx... oricum nici preturile nu sunt cine stie ce, dar numai lansarea ideii de a3a masina si dorm in cort pe camp  ;D
 Si cum nu am mai scris nimic interesant.... rezonanta pe care o auzeam nu are legatura cu motorul ci cu transmiterea zgomotelor din cutie datorita volantei simple... zgomote generate de cel putin o roata usor infranata datorita folosirii lichidului de frana ca lubrifiant la montarea burdufului pistonasului de etrier. Un etrier e remediat complet , pentru siguranta vor urma si restul cand se incalzeste putin.
Title: Re: Out&Back
Post by: danielalexandru on February 03, 2019, 18:29:04 PM
Unde tii tu masinuta asta de n-am vazut-o niciodata in oras?
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on February 03, 2019, 21:25:14 PM
 Acasa , la periferia Bucurestiului, in curte si la munca in general in incinta.... Poate avem trasee diferite.  :)
 E doar un Outback care are o varsta dar in care am incredere sa plec oriunde in Europa .
 Ieri a primit si garnituri noi la toti etrierii, la vara o sa primeasca si discuri/placute noi pe fata.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on May 09, 2019, 21:51:02 PM
 Am curatat acum ceva timp si galeria, era foarte curata de la lichidul de uns supape pt gpl cred... problema cu pornitul era din alta parte. O garnitura la vaporizatorul de gaz era fisurata si dadea gaz prin furtunul de vacuum din galerie, iar dupa ce statea pornea inecata.
 Am schimbat si uleiul , pus 5w40 ... dar ca si de alte dati nu imi place cum merge, se tureaza mai greu motorul. O sa-i pun iar 5w30 dar cu ceva mai mult molybden fata de ultimul.
 Rezonanta e tot acolo, este acelasi simptom care apare la impreza dupa cautare "lightweight flywheel rattle"  :). Poate o sa incerc un ulei 75w90 cu vascozitate 17 la 100C ( majoritatea au 15) sau ii fac un cocktail.
 Avem 222k si inca merge  ;D
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on May 12, 2019, 18:36:57 PM
 Manerul pentru deschis hayonul se misca greu si nu prea mai revenea... m-a mancat in talpa sa il dau jos ca sa-l curat si sa-l ung... din "fericire" am ajuns sa desfac tot hayonul ca sa-l dau jos, dar macar acum se misca normal.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on September 14, 2019, 13:42:26 PM
 Unul din pivotii schimbati acum 1 an l-am schimbat in iulie, era un producator la care nu ma asteptam dar se pare ca a scazut si asta standardul..
 Cred ca unul din rulmentii pe fata e pe duca, parca se mai aude ceva incet uneori. Incep sa ma gandesc ca zgomotul din cutie e cauzat de acest rulment care inca nu huruie dar e posibil sa se invarta un pic mai greu. Nu stiu cand o sa apuc sa schimb rulmentul.
 Nu a mai adunat multi kilometri, la mers in afara orasului si in concedii am folosit duba :)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on October 30, 2019, 13:30:41 PM
 Zilelea astea a facut 1 an de cand am schimbat ambreiajul.... si cam 20k km :)
 Rezonanta s-a diminuat foarte mult dupa ce am umblat la presiunea in roti, mai ales diferenata fata - spate. Pe asfalt proaspat nu se mai aude mare lucru. In rest nimic deosebit.
 Inca nici eu nu sunt convins , dar cred ca zilele astea pun anunt de vanzare in sectiunea dedicata....
 
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on November 10, 2019, 15:25:25 PM
 230.000 weekendul asta
 Am schimbat placutele pe fata la sacrificiu, pana ma hotarasc la ce schimb cand umblu acolo, pe langa discuri.
 Reparat 2 actuatoare de la inchiderea centralizata care o luasera razna.
 Schimbat ulei motor, pus 5w30 Mercedes  O0 , merge bine . Cu 5w40 nu e chiar fericita..
 Incepe sa se aplice reclama de la Subaru, cred ca ramane in familie pana "crapa"... nu mai pun nici un anunt, daca apare cineva interesat poate sa dea mesaj  :)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on January 10, 2020, 10:03:20 AM
 Din categoria cascadorii rasului, rezonanta nu avea legatura cu volanta .... venea din alta parte din fata si se transmitea central prin caroserie  ;D ..... Dupa remediere, as putea spune ca nu este o diferenta substantiala de zgomot fata de volanta cu masa dubla.
Title: Re: Out&Back
Post by: Celalalt on January 10, 2020, 18:40:25 PM
Si de unde venea ?
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on January 10, 2020, 23:54:21 PM
 Capota.... scenariul ar fi ca 2 sau 4 maini micute s-au gandit ca nu se intampla nimic daca umbla la niste piese de cauciuc care se pot invarti  ;D ;D .  Mi-am adus aminte ca am fost intrebat ce sunt piesele acelea negre.... pe moment nu am verificat dar cred ca fapta era deja comisa , vroia doar sa se asigure ca nu este ceva grav  ;D
 Simpla coincidenta a fost sa se intample in aceiasi perioada cu schimbul ambreiajului, iar jocul l-am descoperit din intamplare saptamana trecuta.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on February 15, 2020, 14:12:30 PM
 Am comandat garniturile de la capacele chiulaselor si tuburi bujii, sa vedem cand ajung sa le schimb.. incepuse sa aibe urme de ulei.
 Dupa aceea o scot la vanzare, definitiv si irevocabil. Pentru cine este interesat, o sa fie pretul pietei sau prima oferta rezonabila... urmeaza un mild hybrid, dar din pacate nu Subaru..
Title: Re: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on March 09, 2020, 22:04:27 PM
Nu cred ca vasusem pozele astea...  :)
 Am inteles ideea, cam in 1 luna ar trebui sa fie gata  8)

Nu mai înțeleg... O vinzi dar nu prea îți vine?

Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 09, 2020, 22:45:32 PM
 Chiar vroiam sa scriu un mic update...  :)
 Dupa ce m-am conversat cu cativa dealeri care aveau modelul de care as fi fost interesat si care imi prezentau reducerea prin programul Rabla de parca o acordau ei, am ajuns la concluzia ca nu ii pot deranja mai departe...
 Prin urmare ... Cu incurajarea celor mici, amatori de aventura prin noroaie , incercam un fel de Outback Overland
 Am adunat din boscheti bara stabilizatoare originala si am curatat-o , iar azi i-au sosit si bucsele, Poate o montez in weekend.
 Ar trebui sa soseasca saptamana asta arcurile spate pentru conversia la suspensie normala , cele mai tari compatibile cu generatia asta. Nu am gasit prea multe masuratori la rusi dar arata bine in poze. Arcuri originale cu diametru spira 13.75mm si inaltime 340mm. In functie de inaltimea la care se stabilizeaza o sa vad ce montez pe fata.
 Pe fata au sosit talerele superioare de arc. Arcurile fata le iau dupa ce se stabilizeaza spatele. Arcurile pe seria ei sau pentru modelul de 3.0L care o mai ridica cam 1cm si un pic fata de standard, Teoretic ar ajunge minim 44cm centrul rotii/aripa
 Dupa ce termin cu partea asta o sa ma mai gandesc eventual la niste distantiere (lift kit) pentru a mai adauga cam 2 cm.
 La anvelope inca studiez problema, 215/65/16 sau 215/70/16 (care nu prea mai lasa loc pe langa , pe generatia a2a care are aceleasi dimensiuni standard arata ca https://www.subaruoutback.org/threads/can-i-fit-215-70r16-tires-on-a-second-gen-obw.256889/ ). Trebuie sa gasesc si un model pe care sa il folosesc zilnic.
 
Title: Re: Out&Back
Post by: kkennyy on March 10, 2020, 08:19:46 AM
Acum chiar sunt curios ce iese :D Nu tin minte sa fi vazut vreun outback inaltat pe la noi.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 10, 2020, 09:00:24 AM
 Doar cu arcuri o sa fie cam la fel cu Kit pedders cum era la Mihai... doar ca nu o sa rugineasca asa repede cum se pare ca are calitatea in ultima vreme..
 Anvelopele adauga cam 2 cm, pe offroadsubarus scrie ca intra 215/70/16 fara modificari :)
 Daca pun si distantiere inca aprox 2 cm..
 Teoretic ar ajunge la 30 cm de la sol la buza inferioara a pragului , unde se fixeaza cricul.
Title: Re: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on March 10, 2020, 09:23:54 AM
Pai spor la treaba. Cu anvelopele eu zic sa nu exagerezi pe inaltime. La mine atingeau in interior alea pe 17 care erau cu doar 5% mai inalte cand am luat masina. E drept ca doar la bracaj maxim, asa ca daca eviti asta, esti ok.

Despre alte marci putem vorbi si in sectiunea de discutii libere.  Pentru mine este 100% clar ca nu voi mai avea 100% doar Subaru pentru ca nu are sens din orice punct de vedere. Intrebarea va fi mereu ce subaru si ce alta masina sa fie?
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 10, 2020, 09:54:55 AM
 Si la cea automata atingea cu rotile pe 17 in interior cand am luat-o , dupa ce am schimbat basculele nu a mai atins. Cred ca are legatura cu bucsa mare de la bratul fata care atunci cand oboseste permite o flexie mai mare a bratului... Daca apar probleme o pot inlocui cu una plina  :)
 Astept Dacia Spring, pentru oras e numai buna... depinde care va fi pretul final de lansare  ;D ;D
Title: Re: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on March 10, 2020, 10:53:40 AM
+1
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 10, 2020, 13:20:57 PM
 Se pare ca arcurile spate nu mai ajung, noul termen de livrare este 4-6 saptamani... Am timp sa ma gandesc daca comand iar acelasi cod.
 Parca as reconfigura cu arcurile de Baja diametru spira 13 mm si inaltime 360mm. Pe Outback-ul fara SLS spate vandut in UK arcul are 13.05 cu 340mm , distanta aripa 43cm. Teoretic ar ajunge la 45cm distanta de la butuc la aripa si ar fi suficient de elastic pentru a fi confortabil .
Title: Re: Out&Back
Post by: Mariansro on March 10, 2020, 13:41:05 PM
Nu se potrivesc kyb ra6028? Sunt de forester sg facelift
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 10, 2020, 13:53:34 PM
 Nu , trebuie diametrul spirei constat si cam 111mm , merg unele de la mercedes .. dar nu vreau sa fiu cobai  :D
 Kayaba ar fi RA6429 13mm/340mm. Le-am pus pe automata si la gol erau cam la limita cu distanta butuc/aripa (aprox 425mm) . Ideea este si sa se ridice .
Title: Re: Out&Back
Post by: Mariansro on March 10, 2020, 14:02:58 PM
6028 au 366mm inaltime
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 10, 2020, 14:19:50 PM
 Trebuie cu diametrul spirei constant si au si diametrul spirei mai mare oricum.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 10, 2020, 20:54:38 PM
 Lift kit de 2" si anvelope 215/70/16 pe jante WRX 6.5x16 ET53
(https://www.subaruoutback.org/attachments/img_20181217_164700-jpg.444611/)

 Arcurile sper sa ajunga peste 4-6 saptamani... si cand citeam la rusi ca au asteptat si 3 luni dupa ele...  :o
Title: Re: Out&Back
Post by: Serb on March 10, 2020, 21:39:56 PM
It's... different...
Title: Re: Out&Back
Post by: Muttley on March 10, 2020, 21:49:24 PM
Mie mi se pare incredibil de faina  :o
Title: Re: Out&Back
Post by: kkennyy on March 11, 2020, 09:35:12 AM
Arata super bine ... daca ajunge asa a ta, o sa ne fugareasca pe munti :D
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 11, 2020, 10:25:03 AM
 Din punct de vedere estetic slabe sanse... nu am suficienta rabdare sa o lustruiesc asa bine...  :)
 O sa fie ceva mai joasa, cele de USA sunt un pic mai inalte din start.
 Partea buna este ca se potrivesc anvelope 215/70/16 pe jante cu ET53, iar jantele de Outback cu ET48 ar trebui sa lase mai mult loc langa amotizor.
 Nu am luat in calcul liftkit de 5cm , dar incep sa ma gandesc serios la 3 cm...
 La ITP o sa arate ca o P :blank: cu rotile 215/60/16  ;D ;D
Title: Re: Out&Back
Post by: kkennyy on March 11, 2020, 13:47:44 PM
3 e mult mai ok pentru linistea ta :)  La fel am facut si eu. Ar fi mers si 5, dar the safer the better.
Title: Re: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on March 11, 2020, 13:56:10 PM
Eu zic ca si 2 este suficient. Eu nu am simtit c as fi avut nevoie de garda mai mare cat am avut outback-ul. Adica singurele cu care am mai sters au fost bara fata, scutul si poate protectiile de pietre din fata rotilor spate.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 11, 2020, 15:31:12 PM
 O sa vorbesc mai intai sa vad daca persoana respectiva poate sa mi le fabrice si pe urma vedem. O sa-i fac distantier si la bratul longitudinal spate, cel pe care l-a lungit kkennyy.
 Pana una alta sper sa nu ma apuce anul nou , din cauza conditiilor actuale este posibil ca soferii de tir care vin cu marfa sa ramana in carantina 2 sapt... la fiecare transport/tir cate un sofer pe bara 2 sapt e cam fucked up treaba...  :(
 
Title: Re: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on March 16, 2020, 18:09:54 PM
Ma uitam printr-un newsletter si mi-au sarit in ochi astea pentru tine: https://www.e-pneu.ro/anvelope-auto/anvelope-vara-gripmax-atowl-215-65-16-98t-56516tat2
Mi se pare un pret foarte mic. Probabil ca in 2 ani isi pierd aproape toata carnea, dar ar trebui sa fie mai ok ca niste all-season si daca nu faci drumetii saptamanale sau macar de doua ori pe luna, nu cred ca are rost sa dai banii pe ceva premium. Or mai fi si altele, dar mi s-a parut interesant.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 16, 2020, 20:29:09 PM
 Sunt ok, nu cred ca se uzeaza repede pe Outback pentru ca este destul de usor si merg normal. Apar la promotie cu reducere 101ron/buc de aceea sunt asa ieftine , dar oricat ar fi de tentant acum nu iau anvelopele pana nu ajung arcurile.
 Azi m-am jucat cu o scandura groasa de 2.5cm in jurul cauciucului si nu imi place deloc spatiul care ar ramane in fata rotii spate. Avand in vedere rotatia rotii si faptul ca in spatele rotii e spatiu mai mare, in functie de teren tot noroiul s-ar aduna in carenajul spate.... Trebuie sa ma mai joc maine cu masina ridicata un pic din cric pentru a simula ridicarea de la arcuri, azi nu m-am gandit.
 Ca fapt divers , cu jantele ei de 16 late de 6.5 si anvelope uzate masina este mai inalta cu aprox 0.5cm fata de jantele 16x7 ( de impreza rs) cu anvelope uzura medie.
 Pe dimensiunea 215/70/16  e un model de AT foarte ieftin, dar parca as ramane la 215/65/16... mai masor...
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 17, 2020, 12:45:48 PM
 Am vorbit cu cei de aici https://polimer-nsk.ru si livreaza in Romania  ;D ;D
 Am atatea variante si nu am citit nimic de distantiere poliuretan.. transportul este mai scump decat piesele  :)
Title: Re: Out&Back
Post by: Mariansro on March 17, 2020, 13:43:52 PM
Găsești și pe ebay tot rusi dacă nu îs aceiași.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 17, 2020, 14:02:37 PM
 Nu am cont ebay , majoritatea de acolo cred ca sunt de la tema4x4 . Sunt mai scumpi mai ales la distantierele spate pentru varianta poliuretan, din plastic ABS nu as incerca. Cu tot cu transport ar fi pe la 270 ron distantiere fata si spate de 2cm poliuretan.
 
Title: Re: Out&Back
Post by: Mariansro on March 17, 2020, 20:13:11 PM
Acum m-am uitat și într-adevăr sunt tema4x4. 37 lire pe fata.2 cm lift
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 19, 2020, 11:47:54 AM
 Am comandat si arcurile fata de la modelul de 3L, ajung si astea in 2-4 sapt  :)
 Daca dau jos deflectorul de aer din fata rotii spate ar trebui sa fie loc rezonabil pentru anvelope 215/70/16 ... si la outbackul din poza de mai sus spunea ca l-a dat jos, castigul este de minim 5mm la spatiul anvelopei spate spre fata.
Title: Re: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on March 19, 2020, 19:15:49 PM
Sunt curios ce lift iese la final și cum se comporta mașina.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 21, 2020, 21:03:34 PM
 Azi am schimbat si garniturile la capace, destul de curat inauntru  ;D
 Nu stiu daca am strans suficient suruburile, dar urmaresc ce se intampla si le mai strang un pic daca este cazul

(https://i.imgur.com/KzkiKPh.jpg)

(https://i.imgur.com/discNsi.jpg)

Garniturile de la tuburi bujii , noi si vechi de 236k km. Erau urme de ulei pe fise dar nimic jos pe langa bujie.

(https://i.imgur.com/F2WEEZx.jpg)

Am schimbat si uleiul. Sper sa ajunga arcurile cat mai repede ca sa am ce face daca se ingroasa treaba...

Title: Re: Out&Back
Post by: Muttley on March 21, 2020, 21:08:44 PM
Suruburile sunt cu guler, degeaba le strangi tu mai tare odata ce tronsonul gros s-a asezat pe chiulasa ;)
Title: Re: Out&Back
Post by: Pfaizzzer on March 21, 2020, 21:22:38 PM
Suruburile alea se strang la cuplu (vreo 12 Nm, nu stiu exact). Daca le strangi mai tare poate le rupi.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 21, 2020, 21:33:08 PM
 Am strans cu o cheie mica inelara lunga de vreo 12-13cm lungime, inca se invartea surubul. Am vazut in manual ca este mic cuplul si am strans pana am simtit ceva rezistenta la degete, nu am ajuns la punctul de blocaj...  Muttley, trebuie sa strang pana se aseaza surubul ?
Title: Re: Out&Back
Post by: Pfaizzzer on March 21, 2020, 21:40:16 PM
Trebuie sa strangi la cuplul de la carte, 6,4Nm.
Title: Re: Out&Back
Post by: Muttley on March 21, 2020, 21:56:01 PM
Mai mult ca sigur, cuplul din manualul de service implica si tasarea controlata completa a garniturii.
Title: Re: Out&Back
Post by: Muttley on March 21, 2020, 22:12:31 PM
Pfaizar, vezi ca el are 4 sau 5 suruburi, nu 8 ca la astea cu supape multe. Sa nu fie alt cuplu.

In fine, strange la cuplu, ca d-aia-i specificat.
Title: Re: Out&Back
Post by: WIM on March 21, 2020, 22:51:33 PM
N-as vrea sa ma bag aiurea in subiect, dar am facut de curand operatiunea la a mea (dupa cum zice Muttley, din aia cu multe supape) si pe langa cuplul specificat mai era si o ordine indicata (intai centrul, dupa care extremitatile in diagonala) plus silicon pe anumite portiuni.
Title: Re: Out&Back
Post by: Pfaizzzer on March 21, 2020, 22:52:18 PM
Daca e surub M6 in gaura de aluminiu, e minuscul cuplul mai mult ca sigur.
Ideea e ca se strange in stea si gradual.
Sunt convins ca nu va curge imediat, dar procedura este esentiala pentru longevitatea lucrarii.
Title: Re: Out&Back
Post by: Pfaizzzer on March 21, 2020, 22:54:24 PM
Exact cum spune WIM.
Silicon intre garnitura si portiunile unde chiulasa “e din bucati”, cum ar fi capacul din plastic din spate si/sau brida de palier din fata.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 21, 2020, 22:58:09 PM
 E cu 5 suruburi, am strans in stea oarecum  :) ... m-am uitat in manual si cuplu este 5nm
 Multumesc de raspunsuri. Cum nu am dinamometrica ...  o sa urmaresc si mai strang un pic daca este cazul... fara sa fortez in filet, doar daca comprima garnitura.
Title: Re: Out&Back
Post by: Mr. Ziggy on March 22, 2020, 12:01:38 PM
... nu am ajuns la punctul de blocaj...  Muttley, trebuie sa strang pana se aseaza surubul ?
Strans la valoarea din manual, surubul nu ar trebui sa ajunga sa se aseze pe chiulasa (nici nu are voie).
Title: Re: Out&Back
Post by: Muttley on March 22, 2020, 12:08:56 PM
De ce nu?  ::)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on March 22, 2020, 12:42:52 PM
 Ceea ce discutam sunt lucruri care s-ar intampla intr-o lume perfecta... Un client sa duca masina intr-un service si toate suruburile sa fie stranse la cuplul din manual...  O0
 Ca incercam sa facem lucrurile conform manual service este altceva... Daca surubul inca se invarte relativ usor pentru o cheie cu lungimea de 12-13cm inseamna ca inca nu am ajuns la faza de blocare, inca comprima garnitura. Daca o sa prezinte urme , le strang complet si aia este. Oricum la un moment dat ar fi bine sa ii fac si un reglaj tacheti si o sa cumpar iar garnituri , dar pana atunci cel mai mult ma interesa sa nu mai ajunga ulei in tuburile de bujii..

 Saptamana trecuta am montat la loc bara stabilizatoare spate de 16mm si imi place elasticitatea recapatata  :)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on April 01, 2020, 17:42:56 PM
 Am comandat pe net piese , au venit in 2 zile  ;D
 Sambata cand se incalzeste , fac aerobic cu discuri si rulmenti fata.... daca reusesc sa desfac suruburile de la suportii de etrier. Daca mai ramane energie pentru duminica, poate ma uit si la sabotii de frana mana pentru ca le-am luat si lor arculete noi  :)
Title: Re: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on April 01, 2020, 21:05:43 PM
In caz ca nu pleci cu masina zilele astea  pentru acele situatii cu adevarat urgente, poti incepe de pe acum pregatirea cu WD40.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on April 02, 2020, 09:00:14 AM
 Nu plec si o sa le inmoi cat pot in solutie... mai nasol e ca mi-au ajuns suruburile cand nu mai pot sa le iau... chiar daca se rup , tot am cu ce merge pana se mai linisteste un pic treaba. Si se pare ca zilele astea ajung si arcurile spate la depozit  :) , dar tot mai dureaza pana ajung si restul de piese.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on April 06, 2020, 08:58:44 AM
 Treaba a inceput bine, un surub de suport etrier rupt... partea buna e ca am reusit sa scot partea ramasa in suportul de etrier.. Si rulmentul a iesit greu, dupa 15 ani era intepenit de rugina :) . Am comandat online suruburile si dupa ce sosesc o sa termin cu roata dreapta fata  ;D  sper ca pe stanga fata sa mearga mai usor treaba  :)
 
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on April 09, 2020, 09:19:18 AM
 Au sosit ieri suruburile si am terminat cu dreapta fata, poate ma apuc astazi de partea stanga. Daca tot ii cresc valoarea cu 50%  :) , i-am luat si piulite de roata noi la rotile fata.
 Arcurile au ajuns , dar astept sa soseasca amortizoarele si flansele... poate peste 2 saptamani o sa fie toate...
 
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on April 10, 2020, 08:35:59 AM
 Dee do dee do day  ;D

 (https://i.postimg.cc/dVHjxNBQ/20200410-080947.jpg) (https://postimages.org/)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on April 11, 2020, 16:08:01 PM
 Lucky me  :)

 (https://i.postimg.cc/XN2QWB2Y/20200411-135255.jpg) (https://postimages.org/)
Title: Re: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on April 11, 2020, 19:46:13 PM
Să înțelegem că între cele două postări șuruburile  ți-au ținut ocupat?
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on April 11, 2020, 21:15:32 PM
 Nu chiar... dar in timpul saptamanii mai si lucrez de acasa,,,
 Joi seara am dat suportul jos, vineri dimineata prima poza.... vineri seara am inceput sa imi bat capul cu suruburile coxate... iar incepand de azi dimineata pana la pranz le-am scos bucatica cu bucatica. Iar in pauzele de recuperare nevrotica am schimbat si rulmentul de la roata  ;D . Si el era destul de intepenit si a avut nevoie de incurajare.
 Acum ma adun si o sa ma apuc si de frana de mana, macar acolo am emotii mai mici pentru ca eu am strans suruburile de suport etrier ultima data cu cheia de mana , nu cu pistolul cum fusesera stranse pe fata. Frana tine , dar se mai aude un clank uneori cand o strang un pic la viteza mica sa se curete sabotii. Sunt curios ce gasesc pe acolo...
 
Title: Re: Out&Back
Post by: Muttley on April 11, 2020, 21:22:02 PM
Joc in saboti.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on April 11, 2020, 21:51:04 PM
 Si in general din ce cauza apare jocul ? :)
 
Title: Re: Out&Back
Post by: Muttley on April 11, 2020, 22:02:47 PM
Uzura, desigur.
E un autoreglaj cu zimti unisens. Cand jocul nu e suficient de mare incat sa sara pe urmatorul dinte si sa se anuleze, pocneste si se si balangane inainte/inapoi cand incerci s-o misti cu frana trasa.

Rezolvi manual cand scoti discul.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on April 11, 2020, 22:06:51 PM
 Ultima data cand am umblat acolo nu era blocat si l-am uns un pic , sper ca inca funtioneaza.

 Multumesc
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on April 12, 2020, 15:31:16 PM
 Am desfacut dreapta spate, nu arata chiar nasol . Am curatat un pic , am uns si am facut reglajul din manual.

 (https://i.postimg.cc/NFkgcVFn/20200412-114411.jpg) (https://postimages.org/)

 (https://i.postimg.cc/XNfNdZLg/20200412-114421.jpg) (https://postimages.org/)

 Si o poza gasita pe forumuri din est... sau cum pierzi 4-5mm la suspensia spate cu self leveling din tasarea flansei de amortizor spate:
 (https://i.postimg.cc/kX7JcnhP/20200225-115044.jpg) (https://postimages.org/)

 
Title: Re: Out&Back
Post by: tonidinsibiu on April 15, 2020, 12:00:24 PM
Reglaj la frana de mana trebuie sa fac si eu. Tine, dar am cursa lunga la maneta de frana de mana. Oare ajunge daca regelez din surubul de langa maneta?
Title: Re: Out&Back
Post by: Pfaizzzer on April 15, 2020, 12:31:02 PM
Prima data se face reglajul la saboti (ai un dop de cauciuc pe protectia de metal a discului pe unde bagi surubelnita si reglezi).
Dupa aceea iti reglezi cursa manetei.
Title: Re: Out&Back
Post by: puiu on April 15, 2020, 20:05:48 PM
7 dinti e cursa normala dim cate stiu
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on April 16, 2020, 08:46:26 AM
 Conform manual cursa manetei este de 5-6 dinti la o forta de tragere de 200N
 Cum a spus si Pfaizzzer, scoti capacelul de cauciuc si reglezi mai intai sabotii. Procedura din manual este de a misca dintii in sus (desfacere) pana sabotii freaca usor, dupa care dai in jos 3-4 dinti.
 Dupa ce fac si roata stanga spate probabil o sa reglez si maneta.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on April 18, 2020, 14:32:12 PM
 Am desfacut si la roata stanga spate, curatat uns etc  :)
 Am reglat frana de mana la ambele roti 3 dinti in jos, nu am mai reglat maneta. Acum tine bine la al-5-lea click la maneta, daca fortez un pic trece si la urmatorul dinte, nu am incercat mai mult de frica sa nu se rupa ceva  ;D . Pe scurt, acum maneta tine cam cu 2 dinti mai jos fata de ce era inainte.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on July 18, 2020, 12:22:16 PM
 Intr-un final le-am adus acasa
(https://i.postimg.cc/mZ1LcPs6/20200718-121652.jpg) (https://postimages.org/)

(https://i.postimg.cc/Y26Py7fC/20200718-121703.jpg) (https://postimages.org/)

Sa vedem ce va iesi la final  :)
Title: Re: Out&Back
Post by: andrei0241 on July 18, 2020, 13:49:06 PM
O si inalti?
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on July 18, 2020, 15:12:53 PM
 Ar trebui sa fie un pic mai sus fata de standard si o sa se mai ridice inca un pic cand o sa pun alta dimensiune la anvelope. Ca distanta de la aripa la butuc acum este la toleranta minima din manual.
 La cat am mers in ultima vreme nici nu conteaza, dar sa termin ce am inceput si mai vedem ce mai urmeaza..
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on July 24, 2020, 17:57:54 PM
Before
(https://i.postimg.cc/fTY9VGQr/20200724-092924.jpg) (https://postimages.org/)

After
(https://i.postimg.cc/MZPssjcS/20200724-174907.jpg) (https://postimages.org/)

Acum sunt curios la ce inaltime se stabilizeaza suspensia.. posibil sa fie nevoie de un distantier de 5mm la suspensia spate, dar mai astept ...
Mai spre toamna o sa pun si anvelope 215/65/16, totusi dimensiunea 215/70/16 mi se pare prea aproape de diferite componente...
Title: Re: Out&Back
Post by: Xander on July 24, 2020, 18:30:18 PM
Pare mai sus ca fosta lu’ Mihai. Sper sa se mai lase.
Title: Re: Out&Back
Post by: kkennyy on July 24, 2020, 20:11:37 PM
Acum ce dimensiune are pe ea? Pare ca mai are nevoie de niste guma sa umple arcadele, cam bate vantul pe-acolo :D Arata bine oricum :)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on July 24, 2020, 22:01:30 PM
 Standard are 215/60/16 cu janta de 6.5 latime. Pusa anvelopa pe jantele cu latime 7 din poza , pierd cam 5mm garda la sol... masurat... :)
 Cu anvelope 215/65/16 pe janta de 6.5 ar trebui sa se mai ridice cam 2 cm.
 O sa iau ori niste allseason de omorat cum am acum, ori unele mai decente cum sunt BFgoorich Urban Terrain.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on July 27, 2020, 20:07:31 PM
 Fata e pe la 44.7cm de la centru butuc la marginea aripii iar spatele un pic aiurea 43.5 cu 44... probabil cum s-a tasat inelul de cauciuc din partea de sus a arcului. O mai las un pic si probabil o sa-i fac niste distantiere de 1cm pe spate.
 Am mers un pic cu ea pe o sosea in lucru, 2 roti pe asfalt si celelalte pe partea cu piatra tasata si denivelata... merge foarte bine ... fara emotii cu 60-70  :D . Pe curbe a disparut mult din ruliu, e altceva..
Title: Re: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on July 27, 2020, 20:45:00 PM
Ar trebui să simți și spatele că se stabilizează mai repede peste trecerilor de pod și limitatoarele de viteza.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on July 27, 2020, 21:37:36 PM
 Inca nu avea balans pe spate, ii pusesem arcurile spate de la sls-ul care a fost pe cealalta. Erau un pic mai groase si mai compensau din uzura amortizorului. Dar oricum se simt amotizoarele noi.. Am schimbat suspensia pentru ca nu imi vine sa ma despart de ea , chiar daca as putea lua ceva mai nou...
 Inaltimea la marginea inferioara a pragului, in dreptul stalpului de la mijloc, este acum pe la 25cm.
 
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on August 10, 2020, 09:30:52 AM
 Nu am apucat sa merg prea mult.. si din cauza schimbarii unghiului la planetara fata a cedat burduful din dreapta dinspre cutie.. :)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on August 13, 2020, 07:40:33 AM
 Ieri am fost la WIM si am schimbat burduful de planetara. Avea unul de pe generatia noua, diferit ca si cod fata de ce este pe seria mea dar care s-a potrivit foarte bine. Are materialul un pic diferit si ceva diferente la unele dimensiuni, dar in rest nici o problema. S-a lucrat curat, frumos si fara graba .... mai multe impresii cand o sa aibe topic dedicat pentru service  :)
Title: Re: Out&Back
Post by: WIM on August 13, 2020, 10:52:32 AM
Multumim pentru vizita, ne-a facut mare placere! Cat despre topicul dedicat, asteptam sa incheiem toate formalitatile si ii dam drumul  :)
Title: Re: Out&Back
Post by: Xander on August 22, 2020, 20:41:14 PM
Cum a rămas cu amortizoarele noi? E ok pe autostrada și pe viraje ?
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on August 23, 2020, 13:43:58 PM
 Nu am mers prea mult cu ea la drum lung. Amortizoarele pe fata sunt echivalenta la originale pe kayaba, pe spate sunt tot kayaba dar echivalenta pentru generatia anterioara. Per ansamblu suspensia e mai rigida datorita arcurilor mai tari dar inca suficient de elastica pentru a nu fi deranjata. Singura "problema" este ca fata s-a ridicat mai mult decat ma asteptam, dar o sa-i pun curand distantiere la flansele spate pentru a compensa diferenta.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on September 26, 2020, 14:35:40 PM
 Montat si inaltatoare spate de 2 cm  :)

 (https://i.postimg.cc/cCRvwFh4/20200926-143107.jpg) (https://postimages.org/)host photos (https://postimages.org/)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on October 09, 2020, 21:14:08 PM
 Am schimbat si burduful de la planetara stg spre cutie, tot la WIM. De data asta cu varianta standard a masinii. :)
 Doar ca daca m-a mancat... trebuie si sa ma scarpin.... Pe elevator am observat o mica problema la suspensia spate. Suspensia spate coboara pana la punctul in care capatul de la bara stabilizatoare se sprijina pe bratul inferior si tine bieletele antiruliu tensionate , daca nu ar atinge cred ca ar mai avea un pic de cursa... asta pe langa multe bucse care si-au cam trait viata...
 O sa testez si varianta fara bara stabilizatoare spate  8)
Title: Re: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on October 09, 2020, 23:36:52 PM
Ai grija unde o testezi
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on October 10, 2020, 08:52:15 AM
 La pagina 4 este momentul cand am gasit o bieleta antiruliu spate rupta . La cum arata cred ca jumatate din iarna aceea am mers fara bara stabilizatoare spate  :) ... si am mai mers si pe la munte in perioada aia  ;D
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on October 17, 2020, 22:40:52 PM
 Bielete antiruliu spate mai lungi cu 2.5 cm:

 (https://i.postimg.cc/kgzyGJ0n/20201017-170644.jpg) (https://postimages.org/)

 Pe cric , cu o roata ridicata nu atingea nimic. Se pare ca problema aparea doar cand ambele roti coborau la maxim , cum este pe elevator.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on October 18, 2020, 08:57:15 AM
 Montat si anvelope 215/65/16 pe jantele originale:

 (https://i.postimg.cc/XqMzYxcx/20201018-084912.jpg) (https://postimages.org/)
Title: Re: Out&Back
Post by: MihaiFlorescu on October 18, 2020, 09:37:03 AM
Pe când prima filmare in off road?
Title: Re: Out&Back
Post by: Sorin03 on October 18, 2020, 10:28:18 AM
E prea noua acum si prea frumoasa, pacat sa o zgarie si sa streseze articulatiile ! :)
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on October 18, 2020, 14:01:48 PM
 Poate ceva poze de pe drumuri forestiere sau sa ma sicronizez cu cineva care face filmulete frumoase... gen kkennyy  :)
 Nu e noua si nici frumoasa vopseaua :) , e doar buna.. are multe zgarieturi mai mari sau mai mici si un binevoitor a marcat recent o usa spate cu cheia...
 O sa mai schimb niste bucse pe spate si o sa fie folosita ca si pana acum in toate conditiile. Ca idee, am mers cu duba pe drumul forestier care leaga DN1A din zona Manastirea Suzana de Vama Buzaului de la un capat la celalalt  :)
Title: Re: Out&Back
Post by: Xander on October 18, 2020, 14:10:04 PM
PTR mie se pare ca ți se potrivește linkul asta:

http://automotivethinker.com/chassis/stop-and-weight-a-5050-weight-distribution-is-not-optimal/

Dacă ma înșel, ignora postarea.
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on October 18, 2020, 18:42:13 PM
 Nu stiu ce sa zic.. dar am ceva incarcare in spate de la rezervorul de gpl , copii si scaune copii.
 La deconectatul barei stabilizatoare spate am renuntat din cauza de drumuri. Daca roata nu e legata de bara stabilizatoare , in cazul unei gropi se duce direct la cursa maxima si impactul cu marginea gropii este mai puternic. Teoretic , fiind conectata la bara stabilizatoare ii mai limiteaza din viteza cu care ar cobora in groapa si impactul cu marginea ar fi mai usor.  ???
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on November 07, 2020, 12:32:58 PM
 Daca la munte n-am mai ajuns, m-am plimbat un pic pe camp  :)

(https://i.postimg.cc/kGgfL9LJ/20201107-115236.jpg) (https://postimages.org/)

(https://i.postimg.cc/cJJ7sTXh/20201107-114501.jpg) (https://postimages.org/)

(https://i.postimg.cc/XvTrTghp/20201107-113742.jpg) (https://postimages.org/)
Title: Re: Out&Back
Post by: Xander on November 07, 2020, 14:35:01 PM
Arată ca la prima tinerețe. Felicitări!
Title: Re: Out&Back
Post by: Forester on November 07, 2020, 18:47:17 PM
Ar merita niste jante cu offset 3x mm!  :D
Title: Re: Out&Back
Post by: PTR on November 10, 2020, 15:35:47 PM
 M-am gandit la varianta asta, dar la cat am mers in ultima vreme nu prea are rost... poate anul viitor  :)