Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Last post by dvddcn on May 21, 2024, 23:47:36 PM »
O plimbare foarte placuta, cu un "frate" de marca.  ;)



Chiar că foarte plăcută!!  ;D
2
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by Muttley on May 21, 2024, 23:12:04 PM »
Sunt moldovean. Daca si acum iti da cu virgula, nasolica.
Drona autonoma care nu e autonoma era o idee de diversiune, nvm.

Xander, te inteapa la operatie? Vezi de treaba ta.
3
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by Xander on May 21, 2024, 22:43:49 PM »
Poți să scrii liniștit. E jurnalul tău. Dacă e deranjat colegul cu adevărul absolut, îl poți ruga să nu mai scrie pe topicul tau.
Felicitari pentru eforturi și investiție !

4
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by xpress5 on May 21, 2024, 22:25:43 PM »
Mai sunt si alti sholdoveni pe forum, se raspandesc ca molima.
Eu personal am ceva cu aia din Bacau, o boala mai veche de-ale mele.

Daca asta-i atitudinea general raspandita, am terminat-o cu postarile pe aici. Mai vad. Dedic timp ca sa scriu si sa documentez si sunt sigur ca sunt informatii de folos pentru altii.

Pe nevasta ar ajuta-o sa conduca ea cat te prefaci ca butonezi drona aia autonoma.

Drona chiar e autonoma, nu ma prefac ca o controlez, nu stiu de unde a reiesit asta. Nevasta conduce pe DN, pe autostrada, pe off-road nu-i place.

Multumesc mult pentru info legat de RAR. Voi mai insista la RAR-ul Bihor desi si aia m-au trimis la plimbare. Vreau anvelopele in CIV si certificat in special pentru situatia in care ies din tara cu masina.
5
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by Muttley on May 21, 2024, 22:07:29 PM »
Mai sunt si alti sholdoveni pe forum, se raspandesc ca molima.
Eu personal am ceva cu aia din Bacau, o boala mai veche de-ale mele.

Pe nevasta ar ajuta-o sa conduca ea cat te prefaci ca butonezi drona aia autonoma. I-ar creste increderea la volan ma gandesc. Daca se descurca-n offroad, pe asfalt va parea o bagatela.

Trecere anvelope in CIV se face oriunde, costa pana-n 2000 lei (parca) si implica ceea ce ei numesc "omologare individuala", care e de fapt un termen fiță pentru un ITP ordinar, care la randu-i e doar o gluma.
Ai aflat ca trebuie sa mergi in Voluntari (sau Grivita, uatevar) din simplul motiv ca ei nu prea stiu care le sunt propriile proceduri interne, ori nimic altceva ca veni vorba.
Sau poti sta linistit, fiind masina foarte noua, si sa tii rotile originale la indemana, pentru cazul ala prea putin probabil.
6
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by xpress5 on May 21, 2024, 20:52:18 PM »
Plafonul e ok, e destul de bine izolat, mai ales la astea mai noi. Eu am mers fara plafon la o impreza break albastru ca al tau si nu am murit.
Problema e cu trapa. Acolo o sa iti radieze caldura.

Mai rau n-o sa fie cu plafonul alb... Si sper sa nu fie prea rau cu trapa, asa am luat-o, asa o am. #yolo
7
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by xpress5 on May 21, 2024, 20:40:34 PM »
Roti

Avand in vedere ca rotile de 18” cu care a venit XV-ul aveau anvelope Bridgestone Dueler H/P cu DOT 2018 (probabil cele originale cu care a iesit din fabrica, erau Made in Japan) care nu mai prezintau siguranta din punctul meu de vedere, am decis ca trebuie schimbate pronto.

Si fiindca masina are un sistem 4WD peste medie, X-Mode, garda la sol buna, am spus ca ar fi pacat sa stea doar pe asfalt…

In consecinta am pus jante RC Design RC27 7x17”, PCD 5X100, CB 56,1, ET55 (specificatii ca cele OEM) cu anvelope Bridgestone Dueler AT002 225/60 R17 (dimensiunile sunt prezente pe stickerul* cu valorile de presiune in pneuri pe stalpul portierei). Am prins DOT 2024:


nu are lift, e doar pozitionata strategic  >:D


Consumul cu aceste roti de 17” a ramas neschimbat fata de cele de 18”: 6,2 pe DN, 7,5 pe autostrada si 8–9 in oras. Zgomot in plus nesemnificativ la 120KM/h. Zgomotul oricum depinde de temperatura de afara, presiunea in anvelope, suprafata de rulare, cat de incarcate e masina... Una peste alta, recomand aceste anvelope.

Diferenta de masa/”greutate” pe roata a fost de 1KG in plus fata de 18", luand in considerare si ca cele noi au adancimea nervurilor de 9MM+, iar cele vechi aveau undeva pe la 4-5MM (destul de uzate).

Cu senzorii a fost bataie de cap pentru ca am decis sa pun senzori noi, cei vechi avand deja o varsta si probabil fiind pe duca. Initial am comandat un set de senzori Mobiletron de la senzoripresiune24.ro care n-au putut fi programati in computerul masinii de 3 vulcanizari diferite cu diferite instrumente. Am reusit sa-i returnez (au fost de treaba cei de la Automobilus) si pana la urma am pus senzori Hamaton care au mers programati din prima in masina.

Masina se simte foarte bine pe strada dar si pe langa cu anvelopele A/T. Sunt foarte multumit. Pe deasupra arata “corect”:

   
semnul de incepator se datoreaza sotiei care si-a invins frica si a inceput sa conduca din nou fiindca XV-ul are cutie automata  ;)







*Singura problema cu noile roti este ca, desi totul este conform specificatiilor, dimensiunile de anvelope nu sunt trecute in CIV si in consecinta nici in certificatul de inmatriculare:
  • chiar daca cei de la TwinMotors mi-au dat in scris ca pot monta roti de 17” cu dimensiunile de mai sus;
  • chiar daca este trecut pe stickerul masinii;
  • chiar daca alte XV-uri GT le au trecute in CIV, in mod special cele cu motor de 1,6 din cate am inteles.
…pentru ca “nu sunt in baza de date a producatorului” conform RAR care a eliberat CIV-ul si alte 2 RAR la care am fost cu masina.

Dupa cum se poate vedea, diferentele dintre cele originale si ce am pus eu sunt infime:



S-ar putea sa am un drum pe la Bucuresti vara aceasta si poate incerc o omologare la RAR Grivita (acolo am inteles ca ar trebui sa merg) cu masuratori si cine stie ce costuri, numai sa fiu in legalitate.

Costuri:
  • 4x jante RC Design RC27 17": 2577,24 RON;
  • 4x Bridgestone DUELER ALL TERRAIN AT002 225/60/R17 103H XL + transport: 3067 RON;
  • 4x senzori Hamaton, montare anvelope, echilibrare, etc: 800 RON;
  • bucuria de a merge mai in siguranta pe un drum neasfaltat: nepretuita.

Poate ati observat ca au aparut si numerele definitive pe masina. Daca cineva are vreo animozitate fata de judetul Vaslui, n-am cum sa-l ajut.



Zilele trecute am gasit pe eMag, comandat si instalat un set de aparatori de noroi cu doar 180RON! In conditiile in care la AutoKino un set OEM costa peste 800RON cu TVA inclus.
Cele de pe eMag sunt ceva Made in China dar inafara de textura, se potrivesc foarte bine de banii astia, la prima vedere par OEM.
Sa vedem cat dureaza.

   



Am facut si un video dupa ce am schimbat rotile:


nu m-as fi bagat pe-acolo fara A/T-uri in conditiile in care era dimineata si era totul ud de la roua, chiar daca nu se observa bine.
8
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by MihaiFlorescu on May 21, 2024, 20:37:31 PM »
Plafonul e ok, e destul de bine izolat, mai ales la astea mai noi. Eu am mers fara plafon la o impreza break albastru ca al tau si nu am murit.
Problema e cu trapa. Acolo o sa iti radieze caldura.
9
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by xpress5 on May 21, 2024, 19:39:09 PM »
Sa folosesti XV-ul cu multa placere, Cristi!

Masina arata foarte bine inca din primele poze.  Iar dupa detailing, pare pregatita pentru showroom ...

Sper sa ne povestesti cat mai multe din experienta ce o vei trai alaturi de masina ta.

Multumesc, Nic! Incerc sa fac un jurnal cat mai bun si sa nu dezamagesc pe nimeni.  :D
Am ajuns pe la un post de-al tau si mi-au cazut plombele citind cat ai schimbat intr-o perioada scurta de timp la masina ta. Mai am de citit acolo...

Pentru o cromatica mai placuta, eu as fi facut plafonul argintiu :) Dar arata foarte bine masina!

Gri as fi vrut si eu initial dar ideea principala a fost sa reflecte razele solare cat mai mult. Vorbind cu cel care a lucrat la masina mi-a spus ca alb glossy reflecta cel mai bine razele, mai bine decat gri sau chiar alb mat.
10
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 21, 2024, 14:51:45 PM »
Splitterul de fabrica se fixeaza-n cateva suruburi cap 8mm, urma sa aflu ca-s suruburi infiletate in maselute din plastic. Iar la mijloc e un clips din plastic. Eu aveam maxim de gand sa refolosesc clipsul din plastic, n-aveam nimic impotriva lui.

Totusi, Process Westu' vine cu biletel si element de fixare cum era pe vremuri la aripile de Dacia 1300. Mare lucru ca nu le-am aruncat, eu nu pun asa ceva pe capota super misto din aluminiu.
Asta e punctu-n care e clipsul din plastic. Deci se inlocuieste cu surub si piulita de muchie.



Insa urma sa aflu de ce impun schimbarea asta. Splitterul de fabrica e absolut perfect, e mulat minunat pe geometria suprafetei capotei. Asta nou e o tabla plana. Care tabla dreapta e fortata sa se muleze cat de cat (!!) de catre surubul ala M6.

Ok, fie, producator mic de piese fanteziste pentru piata ricerilor ca mine, nu se compara cu FHI, treaca. Dar de ce doar pe o parte fortezi sa se deformeze tabla si o tii ferm pe pozitie? In partea opusa e un holsurub mic, infiletat in plastic...
Asa cacapota afara, dremelu' pe ea, sa aduc la 9mm ambele gauri. Una mica si rotunda unde era clipsul, alta patrata unde era maseluta.



Cat asteptam sa se zvante vopseaua la creion de pe muchiile gaurilor, burete pe splitter. Ala de fabrica avea peste tot, aici nu am putut pune mai nicaieri, ca nu exista contact cu capota, e mai mica rama.
Ce-s bucati mari sunt de etansare (atat s-a putut), bucatile mici sunt doar ca sa nu zgarie capota (capetele) si scoopu' (mijloc).



Fixat definitiv, cu DOUA (nu doar unul) M6 infiletate in otel sertizat, nu panarame "speed clip". In rest, suruburile de erau.



Pana aici am zis ca e ok, desi nu e grozav, am reusit a-i carpi neajunsurile.
Pana am vazut chestia din pozele astea......



Deci OEM are muchia aia extinsa la maxim, astfel incat sa existe contact cu capota, iar intre ele sa se puna burete, ca d-aia-i zice "convergent de aer", sa adune aerul unde trebuie, si ca sa faca asta, se face etans.
Process West, sa dea dracu', au taiat cat au putut de mult. Crapa pipota-n ei daca mai lasau 10mm de material acolo.



Nu stiu cat se distinge pe poze, dar sunt doua fante imense acolo.
Cum aerul are obiceiul de a lua calea celei mai reduse rezistente, pentru racit golurile din fata intercoolerului, asta e scula perfecta.

Am sa ma gandesc la o varianta de a astupa cracanaturile alea, dar alta data.
Putea fi acceptabil spre ok, dar ei au facut economie de 10g de aluminiu.
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10