Subaru club Romania
Diverse => Discuții libere => Topic started by: MihaiFlorescu on April 15, 2010, 20:46:47 PM
-
Desi pretul barilului de petrol este la jumatate fata de acum 1-2 ani, pretul benzinei a ajuns la acelasi nivel record. Pe langa faptul ca la Lukoil bagam mai putina benzina decat ne arata aparatul, la Petrom facem plinul cu apa si de la OMV alimentam cu benzina Petromului daca soferul cisternei "uita" sa toarne doua galeti de aditiv in carburantul pe care il transporta, mai trebuie sa suportam si preturile exagerate.
Ce parere aveti? Macar sa bagam o benzina de calitate daca tot platim un pret asa de mare. Cea mai buna benzina mi s-a parut cea de la Rompetrol Alto 101. Voi ce experiente aveti cu benzina din Romania?
-
Peste tot e la fel benzina.Eu propun sa emigram in Austria.
Cat despre scumpire......ce putem noi sa facem?Pe premisa asta merg si ei.....
-
Eu am tot pus de la Petrom...insa mi s-a parut ca masina scade prea repede in turatii cand iau piciorul de pe acceleratie si ca este mai zgomotoasa la accelerari .. si am trecut la Rompetrol..
Pare mai bine..din cate m-am documentat conteaza foarte mult statia de unde pui...depinde de "clientii" angajatilor din benzinarii. Cu cat "clientii
sunt mai multi, cu atat calitatea e mai proasta
-
Eu bag de la Mol pentru ca e f buna motorina evodiesel, poate incercati sa vedeti cum e si benzina, cat despre scumpiri + tva 24% ma ia rasul.
Romania e in cimitir cu marirea tva-ului + scaderea salariilor :))))))
-
Am bagat ieri motorina de 4,28 lei litrul, am crezut ca l-am apucat pe Dumnezeu de un picior.
Pun in general numai de la Petrom (la un motor euro 3 cu deja 100k+ km la bord, nu prea mai conteaza de unde pui) si ieri am dat buzna sa fac plinul la cel mai ieftin Petrom din Bucuresti : cel de pe strada 11 Iunie.
Am fost norocos, ca mai erau doar 2 masini in fata mea la pompa de motorina. Insa cat am stat eu s-a facut o coada monstru, nu mai reuseau sa treaca tramvaiele, etc. A fost omor. In fata mea, un tip cu o dubita, avea un bartai butoiu, sticle, vreo 3 canistre, etc. A bagat baiatu' in toate, 10 minute a durat pana le-a umplut pe toate.
m#|e rromania, in concluzie.
-
m#|e rromania, in concluzie.
+ 1
-
m#|e rromania, in concluzie.
+ 1
+1
-
Pai un pool cu cea mai buna benzina fi bun. Ma scuzati si pentru motorina, evident. :)
-
alexh, da-mi si mie un +1 ca sunt invidios :D :D :D numai tu sa ai? :P
alias, ca bine zici! hai sa votam!!!
-
eu bag benz de la Petrom de pe mantuleasa este ok cu 3 -4 angajati ... nu am avut niciodata probleme cu masina
p.s am bagat o data pe la 3-4 dimineata benz de la Agip de la 1 Mai si dupa 2 min masina a inceput sa mearga ff prost se tura singura ... oscila relantiul....
p.p.s ce parere aveti de benz de 95 + octaine booster in loc de super 100 sau 101 la bani cred ca iesi mai bine..cu prima configuratie , dar face treaba ?
-
De la Agip si eu am pus benzina de 2 ori si a consumat ca o vaca si nici nu avea vlaga. La Rompetrol Alto 101 este dementiala. Schimba masina total, dar e scumpaaaaa.
La MOL este ok, dar destul de scumpa pentru o benzina Ok pe car o compar cu cea de la Petrom si Lukoil cu care masina merge fara sa faca probleme, dar nici nu exceleaza.
PS: Pentru cei care vor sa voteze motorina, am deschis un subiect asemanator tot in sectiunea "Discutii libere"
-
alto de la rompetrol imi place si mie cum se simte.
-
Si eu tot rompetrol pun. Destul de multumit..bine..eu sunt dizelar pe moment.. Avand in vedere vremurile nu stiu cand voi fi subarist, but you never know :)
-
cel mai bine mi se pare ca masina merge cu rompretrol. din pacate nu am langa casa decat un OMV si 90% masina merge cu carrera 100.
diferente notabile gasesc la turatii joase 2000-3000 ture ... in ture amandoua merg ok si nu dau detonatii.
-
Sondajul de la inceput e mort din fasa.
Eu sunt navigator si asta fac : car benzina si motorina dintr-un port in altul. Si stiu ce smekerii se fac ( cateva cel putin). Ex: incarci benzina din India si o duci in Europa. Primitorul din europa are o anumita culoare la benzina, cu tenta usor rosiatica, care-i ofera cumparatorului de la pompa impresia ca asta e benzina pe care o baga el de obicei si stie ca e buna. Ca doar celelalte sunt usor mai deschise. Dupa ce incarcam o benzina aproape transparenta ieseam la ancora unde venea o salupa cu cateva butoaie de colorant si o faceau rosiatica. Colorantul venea cu acte de provenienta si caracteristici chimice. Nu schimba in nici un fel proprietatile benzinei (cifra octanica ,etc). La fel se intampla cand incarcam din alta tara (Iran de ex) pt acelasi port de descarcare. Alta benzina, alta culoare. Baga coloranti si gata.. e la fel.Lucrurile sunt mai complicate dar in mare asta e ideea.
In alta ordine de idei, cumnatul meu lucreaza la Rompetrol. El baga benzina de unde nimereste.Mi-a mai zis si el niste treburi. Toti cei din Romania iau benzina unii de la altii cand sunt in impas.
Deci nu fiti siguri ca daca bagati benzina de la Petrom ea nu e de fapt Rompetrol (un exemplu)
E cam la noroc. Azi poti sa bagi de la Petrom o benzina proasta, maine una buna.
Intr-adevar MOL-ul o mai aditiveaza, dar nu cat sa simti tu in exploatarea masinii
-
IN CONCLUZIE BAGATI TOTI DE LA PETROM CA E CEA MAI IEFTINA... ;D
-
eu bag numai de la petrom!!!si poate cu un mic accident pe la omv foarte rar!!!
-
cel mai bine mi se pare ca masina merge cu rompretrol. din pacate nu am langa casa decat un OMV si 90% masina merge cu carrera 100.
diferente notabile gasesc la turatii joase 2000-3000 ture ... in ture amandoua merg ok si nu dau detonatii.
Observatile facute de tine sunt foarte pertinente.
Monitorizand in mod frecvent masinile pe care le modificam si nu sunt putine la numar aici putand vedea doar o parte din ele:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.246835395336023.65403.175835892435974&type=3
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.434854119867482.99817.175835892435974&type=3
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.299374830082079.76862.175835892435974&type=3
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.298923563460539.76797.175835892435974&type=3
sau la cele de curse unde multe ecu nu mai au senzor de detonatii si setrea trebuie facuta perfect de pe dyno altfel motorul cedeaza:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.295931123759783.76318.175835892435974&type=3
tinem sub observatie detonatiile astfel ca atunci cand schimbam combustibilul putem face diferente in mod stiintific.
Clasamentul nostru tehnic arata asa:
- Rompetrol 101 este cea mai buna cu rezistenta cea mai mare la detonatii
- OMV 100 buna dar uneori identica cu Petrom 99
- Petrom 99 cea mai constanta aproape egala cu OMV 100.
...
- LUKOIL este pentru cine vrea sa distruga motorul in opinia noastra si orice client utilizeaza aceasta benzina intra in zona de risc anuntata.
-
Pe 2.5XT am observat ca 95 de la OMV merge mult mai bine.
100OMV sau 101Rompetrol fac motorul sa trepideze cateodata la ralanti.
Pe benzinare aspirate ma impacam super bine cu ultimele doua dar Subaru nu le doreste.
-
un test facut de cei de la fith gear
cele mai mari performante a avut subaru!!!!!
-
Pe 2.5XT am observat ca 95 de la OMV merge mult mai bine.
100OMV sau 101Rompetrol fac motorul sa trepideze cateodata la ralanti.
Pe benzinare aspirate ma impacam super bine cu ultimele doua dar Subaru nu le doreste.
Nu stiu carui fapt se datoreaza aceasta problema insa noi nu am intalnit problema asta. Poate nu este o problema de marca si model benzina ci de benzinariaiile respective.
Un mic articol tehnic a fost postat aici: http://forum.4tuning.ro/679-racing-code/194267-efectul-detonatiilor-mitsubishi-evolution-sst.html
-
Eu anul trecut cand am fost acasa am fost foarte incantat de calitatea benzinei din romania si mai ales optiunilor care se ofera. ;)
Acum mai este si alta problema la noi INCREDEREA.
Abia ast sa ajung acasa numai 101 ai dau sa crape :D :D :D
-
:D
-
Am observat ca de cate ori scade putin pretul la benzina masinile mele consuma extrem de mult...la genul 16-18%.Oare lungesc astia zeama si e mai proasta?
-
... cred ca daca ne strangem putem duce la analiza cateva recipiente cu benzina
-
Pai hai....cum facem?
-
Benzina din Romania este printre cele mai ieftine din Europa. Problema este la salarii. Taxele de 60% din pretul benzinei se pot micsora, dar ar trebui introduse altele in alta parte. Dar de ce sa micsorezi o taxa sigura, pentru o alta care este mai greu de incasat?
Nu am luat in calcul hotia si prostia decidentilor
Adica ce se face cu banii din taxe (parcuri la tara, borduri etc.)
Eu zic ca ne meritam soarta :)
-
Am ajuns la vorba lui Serban. S-a ieftinit benzina si a crescut cantitatea de apa din ea. Azi in premiera mi-a consumat 22% la mers linistit in oras. Aceleasi drumuri pe care mai acum o luna le faceam cu maxim 15%.
-
Dafuq... 22%. Enorm!!
-
Am ajuns la vorba lui Serban. S-a ieftinit benzina si a crescut cantitatea de apa din ea. Azi in premiera mi-a consumat 22% la mers linistit in oras. Aceleasi drumuri pe care mai acum o luna le faceam cu maxim 15%.
adica ai mers cu 1,36 lei / km... cred ca e mai ieftin taxiul... nu mai pun revizii/cauciucuri/asigurari...
-
Eu am trecut pe Efex...efix efex....si am stabilizat consumul ca sa zic asa.Petrom e jale.Cum bag de la ei se f#$% mersul si creste consumul.Indiferent de CO
-
Mda.. cred ca o sa incerc MOL, ca nu am bagat niciodata in Subaru si daca nu e OK revin si eu la efect, efas, eflex.. etefix.. EFIX! ;D
-
E Fix... pix! ;D
-
parerea mea ca rompetrol au cea mai buna benzina, cel putin subaru meu se simte cel mai bine cu rompetrol 101
-
Am bagat 7-8 litri de MOL EVO peste 20l de Petrom si parca e ceva mai bine. Am revenit la consumuri normale de 14-16 si chiar 13 seara cand e traficul mai ok.
-
parerea mea ca rompetrol au cea mai buna benzina, cel putin subaru meu se simte cel mai bine cu rompetrol 101
Lucrand aproape zilnic cu combustibili in regim de perfoamanta cifra octanica este in prim plan, ea reprezentand rezistenta la detonare a combustibilului respectiv.
Din experienta noastra RP 101 e o benzina buna, insa au fost cazuri rare in care a fost mai proasta.
-
Din rafinarie iese un singur tip de benzina. Aditivarea se face in statiile de distributie. Deci sansa sa difere de la o statie la alta este mare...
-
SUnt mai multe rafinarii, mai multe sarje, mai multe buletine de calitate.
Poti cere la benzina in orice benzinarie buletin de calitate la benzinei si o sa vezi ca din rafinarie plec mai multe tipuri de benzina.
Din pacate benzina produsa in rafinarie preparata de van zare este de 92-93 si nu 100 cum e corect la care se adauga proportional produs cu cifra octanica de zero octane.
Ei folosesc benzina de 92-93 cu o anumita cifra calorica, acceptabila pe care o amesteca cu biocombustibil(alcool - etanol) . Alcoolul se stie ca nu are cifra calorica mare dar are cifra octanica mare.
Astfel se obtine benzina cu echivalentul cifrei octanice de 98, 99, 100 .
Aceasta se livreaza cu cisternele la diferite statii unde fiecare firma foloseste sau nu propriul aditiv.
Incarcand benzina cu alcool scapam de detonatii insa creste consumul, datorita diferentei de cifra calorica si de raport stochiometric care la benzina este unului la alcool este altul.
Avand o cifra antidetonanta alcoolul se foloseste des la curse in forma pura sau E85, dar masna trebuie sa fie dotata cu instalatie care sa nu fie afectata de alcool si injectoarele iar pompa trebuie sa dea alte debite.
Raportul stochio la benzina este 14.7 si la E85 este 9.8. Reprezinta parti de aer la o pate de combustibil care in conditii de presiune atmosferica asigura o ardere completa.
Acest amestec dictat de raportul stochiometric se foloseste doar la sarcini usoare, ralanti in sarcina situatia fiind alta si fiind necesara imbogatirea amestecului adica scaderea acestui raport.
-
Wow....
-
Sebastian foarte profi ca de obicei :o
-
http://www.sciencefriction.ro/2012/11/07/aer-alt-fel-diamante/
HeHeHe :D
-
de ieri rompetrol 101 numai este comercializata, au inlocuito cu 98...
-
Da, am vazut si eu, dar pretul a ramas la fel de mare ca la 101. Da fac? :'(
-
Veniti aici si luati 87 . E si buna` si ieftina` ! ;)
-
Aseara aveam petrom 99 si desi am calcat-o de 2 ori consumul de 20% era nejustificat pentru ca in rest am mers calm si turatie constanta in jur de 2000.
Azi dimineata am revenit la Rompetrol 95 si prin traficul de dimineata am venit cu ~13.5% pana la birou. E drept ca era mai liber decat de obicei, dar nu se compara cu aseara la 10 cand strazile erau aproape pustii.
Concluzia o trageti voi.
PS: diferenta de pret dintre petrom 95 si rompetrol 95 este de 0.08 lei pe litru la pompele de la care am alimentat. Rompetrol avand pretul mai mare dintre cele doua. Chiar si asa, economia facuta si faptul ca motorul merge mai rotund, fara detonatii spun clar ce alegere voi face de acum inainte.
Probabil ca nici MOL-ul nu il voi evita intrucat singura daca cand am pus benzina de acolo a fost ok.
-
Concluzii :
1. Rompetrol fura mai putin la pompa! ( normal... austriecii au cheltuieli mai mari decat kazahii :D )
2. Daca ai WRX alimentezi zilnic... :D
3. Ai maincat un 0 de la 0,8 lei/litru, adica dif este de 0,08... ;)
-
;D
-
Rompetrolul de pe langa shaormeria dristor din Dristor, are printre cele mai mici preturi dintre benzinariile Rompetrol din Bucuresti
-
E una si mai ieftina putin mai jos pe Mihai Bravu catre Sun Plaza ;)
-
Eu v-am mai zis ca apare o diferenta simtitoare de consum intre Petrom si Rompetrol.Plus ca efix...efex...efixxxx...efeexxx...merge mai rotund.Petromul parca nu e intotdeauna benzina.
-
Acum o saptamana am bagat petrom 99 peste Rompetrol 95 si masina simtitor mergea mai tare. Citind ce scrie pe pompa, cica Petrom 99 are cifra octanica minim 100.
Apoi am bagat rompetrol 98 care cica e minim 98 conform etichetei de la pompa si parca a fost mai buna decat petrom 99 :D
Oricum, ambele mi s-au parut bune. Si vorba lui Serban, parca acum se aude motorul si mai putin evacuarea. Am pus silencer-ul si in interior nici nu zici ca am toba schimbata :)
-
In perioada de iarna crezand ca nu poti sa-ti dai sema cartelul benzinarilor ne arde la greu.
-
Poate Rompetrol-ul foloseste o cifra octanica mai buna ca Petrom-ul! ::) ;D
-
Poate ca nu acum inarna, toti merg mana in mana si e vorba de foarte multi bani.
-
Acum o saptamana am bagat petrom 99 peste Rompetrol 95 si masina simtitor mergea mai tare. Citind ce scrie pe pompa, cica Petrom 99 are cifra octanica minim 100.
Apoi am bagat rompetrol 98 care cica e minim 98 conform etichetei de la pompa si parca a fost mai buna decat petrom 99 :D
Oricum, ambele mi s-au parut bune. Si vorba lui Serban, parca acum se aude motorul si mai putin evacuarea. Am pus silencer-ul si in interior nici nu zici ca am toba schimbata :)
Acum putem sa ascultam muzica spre sibiu :))?
-
Nu stiu daca e ghinion sau nu, dar cand am bagat benzina de la MOL (95, normala), dupa nu foarte multi km am luat eroare si CEL in bord, ceva pe la catalizator. Mi s-a intamplat de cel putin 2 ori asta, statii diferite de MOL. Cu benzina de la Petrom nu am avut nicio treaba timp de ~6 luni, apoi cand am schimbat pe MOL am luat aceeasi eroare.
Mi se pare ca e ceva mai mult decat o simpla coincidenta, asa ca de acum inainte numai de la Petrom o sa bag.
-
ca tot s a readus in discutie ce benzina baga fiecare...revin cu aceeasi intrebare.De ce atunci cand benzina este 6 lei masina consuma 11.5 si cand scade pretul la 5.78 consumul creste la 13.5?In situatia in care merg la fel mereu,pe aceleasi drumuri,acelasi trafic etc.
Am mai observat o treaba.Pe centura,la Jijilava,s a deschis un TSV.Ei spun ca au benzina de la rompetrol.Am zis,hai sa incerc.Si am avut un consum de 10.5,in conditiile in care,am stat bara la bara 1/2 ora spre centura la Berceni si nu a vazut decat a1a.Lucru care de obicei nu mi se intampla.Am avut noroc in ultima vreme sa ocolesc ambuteiajele.
concluzia ar fi ca,ori o lungesc astia cu te miri ce zemuri,ori fura la pompa...Sau adevarul e undeva la mijloc.Totusi,diferentele sunt enorme dpmdvd.
Se mai confrunta cineva cu problema asta?Fluctuatie mare de consum?Evident la aspirate...
-
Unele au mai mult diesel... si dupa cum stii diesel-ul consuma mai putin! ::) ;D
-
eu cred ca fura la pompa eu am scos comsum de 15.5 cu benz de la rompetrol pompa de la rond baneasa ( sky cart ) si 18 cu benz rompetrol ( stadionu steaua ) mers la fel acelasi traseu acelasi trafic !
-
Cred ca mi fac o butelca de 17 sau 25 l si ma duc sa i prind...
LE. desi mi a mai bubuit una acum...Intrebare pentru cei cu adevarat priceputi.Noi vb aici de litri si consumuri dubioase.Densitatea nu poate curba adevarul?Hai,care sunteti mai cu iatoria si gramatica ca pe mine nu ma ajuta computeru la ora asta...
-
in weekend am fost plecat din oras cu mihai_wrt si ne-m oprit la urziceni cu o canistra de 5 litri daia de plastic sa luam niste benz pt o drujba si am bagat frumos benz de 5 litri :D si era un pic trecut peste jumate deci ....
-
Stai ca n am priceput...adica ati alimentat 5l si au intrat 3?...
-
am luat benz intr-o canistra daia mica de plastic de 5 L capacitate maxim ! si noi am pus 5 lintri conform pompei si putin peste juma de bidon fizic ! :D
-
Aha...Adicaa...
...adica ati alimentat 5l si au intrat 3?...
-
eu mereu fac plinul cand sunt pe galben (nu merg mai mult de 1-2l pe galben) si mai mult de 45l nu intra.
masina cica are rezervor de 60l.
tin minte ca am pus si eu o data intr`un bidon de 5l benzina si pe "aparat" au aparut tot 5, deci a fost ok.
-
La carte becul zice ca mai sunt 9L.La mine daca fac plinul dupa ce am mai mers 30-40km pe galben,intra cam 50-52.45 intrau cand alimentam fara sa se aprinda becul.Devenise obisnuinta cand acul era pe ultima linie.Dar,acum,alimentez 150 lei cel mai frecvent(asa mi se pune mie pata) si am fluctuatii mari de consum.Pana la urma ce e de vina?Litrii,densitatea sau calitatea?Stiam ca benzina proasta se duce repede in km putini...dar de ce numai cand se ieftineste?
-
E mai frig si e alt trafic...
-
Mai plauzibil pt mine e sa fie benzina de calitate proasta decat sa fure aia la pompa...
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4
-
E mai frig si e alt trafic...
Am acelasi drum/trafic zilnic.Plus ca reusesc sa evit ca prin minune ambuteiajele...
-
Cu becul aprins am fost nevoit sa alimentez la un OMV si am pus 95 de la ei. Surprinzator masina merge mai bine decat cu 95 de la Rompetrol. De mentionat ca am alimentat de la statia Udriste.
Merge mai bine in sensul ca la rece nu mai da popcorn pe evacuare in decelerare decat rar si parca e ceva mai rotund mersul motorului insemnand ca la mers normal nu mai are momente de ezitare. Ah.. si parca evacuarea e mai silentioasa de cand cu benzina asta. Ciudat...
La consum.. 12-13 in oras de Craciun si zilele libere si 18 in traficul de luni.
-
Eu numai petrom 95 pun..f rar mol95 si nu am observat niciodata chestii dubioase la motor...
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
-
Da, am vazut ca si tar0M pune petrom 95 si mereu a mers ok masina lui si a avut consum mai bun. Cred ca difera de la masina la masina si generatie la generatie.
Sau poate a fost a mea crescuta si invatata cu benzina din Italia si e mai pretentioasa pe meleaguri romanesti. Greu sa ii schimbi comportamentul dupa 150k km la alte standarde.
Gratie!
-
N ai incercat si petrom/omv 100 pt o perioada mai lunga de timp? Gen 3 4 plinuri la rand...la turbo cred ca se simte, chiar daca f putin
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
-
Am incercat mai mult timp 99 de la petrom si mergea mai prost decat cu 95 de la rompetrol
-
Mda. Nasol...teoretic ar trebui invers. Mama masii...mie mi a spus un amic ce lucreaza la omv (si omul stie ce zice, ca asta face acolo) sa mi pun benzina de la mol ca aia e cea mai ok :)
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
-
Mie mi s-a intamplat urmatorul fenomen cu Foresterrul 2.0 aspirat al sotiei: masina a functionat perfect pana la vreo 60K km cu benzina MOL sau OMV 95. La un moment dat, dupa o alimentare la MO a inceput sa dea "in nas" pe la 2000 de ture. Am facut tipica curatare de clapeta etc (simptomul asta a fost discutat mult pe forum) insa a continuat asa pana dupa vreo 2-3 alimentari. Apoi OK o perioada, dupa care din cand in cand mi se intampla acelasi fenomen, cateodata la alimentarile de la OMV sau cele de la MOL.
Dupa vreo 15,000Km, cade sonda Lambda, se vede pe tester si o schimb (s-au facut verificari si inainte insa niciodata nu a dat eroare). Imediat masina merge din nou perfect vreo 6-7 luni, alimentand OMV 95. Avum 3 saptamani alimentam de la aceeasi statie ca de obicei si surpriza, masina incepe sa faca la fel. Apoi se goleste rezervorul si alimentam din nou si e totul OK.
Concluzia mea este similara cu ce au spus si altii: calitatea benzinei nu e constanta, cel putin la cele 2 statii, OMV si la MOl, unde alimentam noi. Imi pun intrebarea daca nu cumva acest lucru poate provoca defectiuni la sonda lambda. Ceva experiete similare sau pareri?
-
Si a mea da in nas grav de tot.Am 160k.Nu mi da eroare.Suspectez pompa de benzina.Dar,sustin idea ca benzina e proasta si strica sonda.
Eu o sa incerc o resetare cu borna.
-
Sondele sunt consumabile, ar trebui schimbate la un anumit numar de km. si se pot strica de la anumiti compusi din carburant.
Acesti compusi pot strica si sonda "after" dar si catalizatorul. Siliciul si plumbul contamineaza iar carbonul se depune.
@celalalt - Resetarea cu borna e un remediu temporar, problema ramane in continuare.
Cel mai bine este sa incepi sa schimbi din piesele care pot genera problema. Eu am o lista cu vreo 20 de repere dar nu am reusit sa incep operatiunea.
-
Pai stai putin.Adica sa ma apuc sa arunc banii asa pe piese fara sa stiu cauza exacta?Azi mi a fost recomandata o toaletare admisie si o resetare.Ce am inebunit sa cumpar piese asa de dragu' lu Bianca?
-
Problema pare sa fie de la benzina... Cu Rompetrol 95 s-a intamplat de putine ori fenomenul de care vorbiti. Cu MOL 95 aveam CEL P0420 cand ieseam in exterior. :)) Cum am trecut pe Rompetrol nu am mai avut probleme.
-
Ori au stricat astia benzina, ori mi s-au rodat cauciucurile si se lipesc de asfalt acum.
Ultimele drumuri mai lungi:
Bucuresti-Slatina-Bucuresti mers regulamentar si uneori cu aerul pornit: 10% cu OMV100
Bucuresti-Constanta fara AC, mers maxim 140 km/h: 10.5% cu MOL 95
Constanta-Bucuresti cu AC dar mers maxim 120 km/h: 10.4% cu OMV95 (amestecat jumate cu MOL 95)
In toate cazurile masina plina de oameni si bagaje. Cam ustura sa nu pot sa ma duc si sa ma intorc de la mare cu un plin...
Ca idee, anul trecut in aceleasi conditii scoteam in intervalul 8.7-9.5%
-
eu am avut in we acum pe a2 la dus ~10.5% la ~150 km/h (in bord) iar la intors 11.2% mers cam la fel. eu pun pe Cruise de obicei. aceeasi bezina, MOL 95. AC pornit, 2 oameni si niste bagaje.
-
Bucuresti-Constanta nu e un drum pe care sa scoti consum.Jumatate din autostrada,urci si cobori intr-una.Eu sub 11 n-am scos vreodata,la mers maxim de legal.
-
Corect!
In weekend am facut vreo 430 de km, din care 200 pe A1 (dus intors), restul mers lejer, semilegal in zona deluroasa (Valea Valsan si imprejurimi). Pe A1 am mers 134km/h pe GPS (ca pe bord se ducea spre 150/h... >:() pus pe cruise control, cu cateva accelerari ca sa mai scap de cei care mergeau cu +/- 0.00014 km/h fata de mine, probabil tot pe cruise :D :D
Inca n-am facut plinul, dar consumul pare sa fie pe la 10.5-11%.
-
consum cam ca al meu cu 150 ponei lesinati >:(
-
Intr-adevar, am facut plinul azi si desi am mai fatait-o ieri prin Bucuresti a iesit consumul 10.54%. Petrom 99 only.
-
Teoria zice ca nu ar trebui sa fie nici o diferenta intre benzinele cu aceeasi cifra octanica daca NU sunt aditivate.
Dar cum mai toate sunt aditivate, la un litru de lichid avem un continut de aditivi (ma refer la volum). Asta scade volumul de benzina pura, respectiv cata capacitate calorica obtii din acel litru (volum) de lichid.
Aditivii in general nu ajuta la ardere, fie curata, fie se amesteca cu apa din rezervor (alcooli) fie imbunatatesc cifra octanica.
Tot teoria zice ca benzina ca la peste 98 de octani benzina se obtine prin alt proces chimic.
Si ca sa inchei, benzina potrivita pentru fiecare motor tine in mare parte de compresia volumetrica, la care adaugam in mai mica masura temperatura (aici nu tinem cont de aditivi). Parerea mea este ca daca nu ai compresie volumetrica care sa justifice un combustibil cu cifra octanica ridicata, nu are sens sa pui o benzina scumpa. Sigur, aici vorbim de combustibilul "perfect".
-
Pe 350km - 250 urban/ 100 extraurban, OMV 100 am avut 13.5%. La mine insa sigur filtrul de aer trebuie schimbat urgent
-
schimbi filtrul => intra mai mult aer => se injecteaza mai mult combustibil => creste consumul ;D
-
schimbi filtrul => intra mai mult aer => se injecteaza mai mult combustibil => creste consumul => fuge mai bine!
Teoretic... :D :D
-
Cand mi'oi lua diesel, nu ii mai schimb filtrul de aer, sa vezi atunci consum ;D
-
Io zic sa-i obturezi complet admisia, sa vezi consum mic... :D :D
-
Nu's atat de ... obturat ;D
-
Acum ca s-a ieftinit benzina, am facut un plin in week-end si confirm si eu ca a crescut consumul cu 0.8-1 litru la suta ... tare ciudat.
-
Poate apesi mai tare tu pedala...la SUbaru cea mai eficienta metoda de a economisi benzina e sa fii usor cu pedala...si cu viteze de pana la 100
-
Nu am talpa grea. Consumul meu pe afara e undeva intre 8 si 9 dar de data asta pe autostrada nu s-a putut mai putin de 9.6.
-
In we am pus ecto98 de la Lukoil. Au oferta de we...toate benzinele la acelasi pret ca aia cea mai ieftina. A tors ca o felina motorasul...o sa mai pun.
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
-
http://www.mediafax.ro/social/cluj-benzinarie-lukoil-amendata-cu-20-000-lei-dupa-ce-mai-multe-masini-au-alimentat-cu-apa-in-loc-de-benzina-14668980
:D
Din pacate nu este un caz izolat. Asa ca vezi sa nu faca miau.
-
Chiar voiam sa zic ca nu stiu de ce, dar de cateva zile am avut niste drumuri mai lungi si am un consum mai mare cu 1-1.5% dar nu cred ca e de la benzina cu toate ca am bagat benzina destul de naspa de la Mol din RO si din HU in ultima vreme. Cea mai buna benzina de 95 pe care am bagat-o pana acum e de la Gazprom si OMV.
-
In we am pus ecto98 de la Lukoil. Au oferta de we...toate benzinele la acelasi pret ca aia cea mai ieftina. A tors ca o felina motorasul...o sa mai pun.
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
Bag de ~ 2 luni Ecto98 si aceeasi impresie am avut-o. Tot de la ei o sa bag chiar daca nu o sa mai fie oferta.
-
Eu de obicei pun petrom/mol 95. Acum e prima data cu lukoil, pus de curiozitate si ca 5.35 ron "aia buna". Ca fapt divers cu 40l lukoil 98 am facut 360km fata de 330km cu 40l mol95 cam acelasi traseu.
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
-
Consumul e o constanta variabila la Subaru.Si niciodata nu poti sa deduci un consum real si mereu la fel cu un anumit tip de carburant.La Rommpetrol de ex. cum se ieftinea , imi crestea consumul cu 1 l /%
Cu Mol parca merge mai mult.Cu Petrom mai putin.Daca maresc CO deja nu mai inteleg nimic.Evit totusi lukoil.Aztia imi par chiar dubiosi.Inca din vreamea cand aveam Dacie...
-
Intreb si eu, ce posesor de Subaru (benzina) se mai uita la consum? ce mai conteaza 1 L la cei 12-14 sau mai multi consumati in oras? ;D
-
Eu nu am o problema cu consumul ci cu autonomia, la fel ca ungurii :)
-
Sau asa...
-
Eu monitorizez consumul prin OBD. Nu vad nimic gresit daca sunt interesat unde am eficienta cea mai mare, respectiv consumul cel mai mic, cand nu ma grabesc nicaieri.
-
OBD-ul mie imi arata de obicei un consum mai mic decat cel real sau uneori mai mare.
Drept urmare, de cam o luna am scos tot ce inseamna consum cu informatii despre presiunea in admisie, numarul de erori in ECU sau viteza medie de deplasare, timp si distanta, baterie si temperatura aerului in admisie, temperatura apei.
-
Nici o informatie nu este 100% corecta.
Consumul prin OBD se poate ajusta (software) pana ajunge sa fie aproape de realitate. De fapt el depinde de eficienta volumetrica a motorului care are o formula de ma doare capul.
-
plin la plin(primul click de la pompa), mai mult de 0,2 l/100km nu am avut niciodata diferenta
-
plin la plin(primul click de la pompa), mai mult de 0,2 l/100km nu am avut niciodata diferenta
Subscriu, pe Torque arata maxim .2 diferenta fata de ce am masurat la pompa.
-
plin la plin(primul click de la pompa), mai mult de 0,2 l/100km nu am avut niciodata diferenta
Da, pentru ca estimarea eficientei volumetrice in medie este foarte apropiata de realitate. Diferenta este ca prin OBD ai informatiile relativ instantaneu sau medii pe intervale de timp pe care masina nu le da (cel putin nu toate modelele).
-
Doar ca aplicatiile care citesc din OBD si chiar aparatele cum am eu rateaza consumul la pornirea motorului (atunci cand este cel mai mare).
De altfel, cand isi schimba afisajul dintre modul de rulare si ralanti, are o intarziere de o secunda cand nu inregistreaza. In traficul din Bucuresti bara la bara se poate ajunge la cateva minute in care nu inregistreaza consum, deci apar diferente destul de mari.
La pompa cum zic colegii e cel mai bine. Sau deloc de fapt.
La urma urmei te intereseaza consumul sau costul? Eu calculez cat ma costa benzina pe km parcursi cu un plin si de acolo incep comparatiile daca e cazul.
Gen.. daca plec cu Subaru la mare ma costa minim 300 lei benzina. Daca plec cu Opelul ma costa 240 etc.
-
[...]
Gen.. daca plec cu Subaru la mare ma costa minim 300 lei benzina. Daca plec cu Opelul ma costa 240 etc.
Pentru 60-100 lei diferenta ... nu ai cum sa pleci cu Opelul!!!!! :D
-
Clar...............................
-
Eu am un device OBD pe wireless 802.11G si asta e foarte rapid. Citeste sub secunda si nu rateaza nimic, dar te cam sperii cand vezi consumuri de 25-30 la suta.
Precizia lor este legata de eficienta volumetrica, care la aspirate e oarecum constanta, dar la turbo depinde de presiunea turbinei, care variaza cu turatia si nici nu e liniara ... asa ca-mi da dureri de cap formula si am renuntat.
Nu stiu daca sunt eu ala mai dus, dar cand vad ca masina merge la consumul cel mai mic eu cred ca acolo arderea este cea mai completa si beneficiile care rezulta din asta.
-
Consum mediu combinat (60% DN si putin A3 cu 40% Bucuresti) - 13%
Cu MOL 98 asta...
-
14%, exclusiv Constanta.
Am trecut ieri pe la Lukoil, am pus Ecto 98 cu 5.32ron, o sa fac zilele urmatoare si o scanare cu learning view (daca mi'oi aminti cum se face), dar pare sa mearga ok
-
Am pus si eu al doilea plin cu ecto 98. Cu celalat plin am avut 11% a2+bucuresti in weekend. La noi e 5.43... :)
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
-
Bucuresti-Balcik cu Petrom 95: circa 11 si ceva la suta consum.
De la Balcik inapoi am alimentat la Constanta cu Rompetrol 95, consum 9.2 la suta. Asta in conditiile in care am prins un accident in lant pe A2 si am mers bara la bara destul de mult timp.
Si la 95-ul lui Petrom parca am simtit ceva detonatii, dar nimic grav sau persistent.
In Constanta era mai ieftin combustibilul ca in Bucuresti (la Rompetrol cel putin).
-
AM degajat tot accidentul aseara.Daca era ala dispre Drajna de pe la 19.00.Politia statea trista si asista la neputinta.Am facut rost de o sufa si am tras de acolo epavele.Am fost un fel de ISU
-
Da, acela era. A fost coada marisoara, dar s-a miscat repede fata de cat ma asteptam.
Oricum, bravo, ca meriti.
Eu aveam sufa langa roata de rezerva, dar eram la cativa km distanta de accident in aglomeratie. La un moment dat a trecut si o platforma pe banda de urgenta, dar e drept ca nu stiu unde s-a dus, erau foarte multi carora le fierbea lichidul de racire.
-
... si multi mitocani pe banda de urgenta.
Eram pe la km 140 cand s-a format coada, am auzit pe CB.
-
Asta cu banda de urgenta nu am sa o inteleg niciodata. Nu fac altceva decat sa creeze o a doua sursa de blocaj atunci cand ajung in fata si forteaza intrarea. Nu pricep nici de ce politistii de la rutiera nu iau masuri neva-eva cand vad asa ceva.
Tin minte acum vreo cativa ani in italia pe autostrada tot asa la un ambuteiaj am vazut o faza cu un "descurcaret" de asta care a iesit din banda 1 in banda de urgenta fix cand venea o alfa de carabinieri lansata.
Lache a paralizat cu masina 3 sferturi scoasa pe banda si carabinierii doar l-au atins usor dar l-au spurcat bine si l-au anuntat ca il asteapta mai incolo sa il lamureasca cu benzile. :))
-
Aici daca faci asa ceva, in cel mai bun caz iei o amenda cu trei zerouri, iar in cel mai obisnuit caz iti pun catusele, iti iau masina cu towing-ul, si mai platesti si transportul si depozitarea masinii pe timpul detentiei de te ustura fundul cateva luni bune. Vorba aia, frica pazeste pepenii.
-
Bucuresti-Neptun si retur in wknd cu OMV Maxx Motion,consum 11.2 pe OBD.
Mers soft,tre' sa fac schimbul de ulei si nu m-am riscat la forje.
Doar cu vreo 2-3 apucati,care dadeau flash-uri,dat am restabilit ordinea :)
Am mers o perioada pe benzina de la Rompetrol,insa am fost dezamagit,motorul nu prea tragea,in plus oscilatii la relanti.
Asa ca MaxxMotion 100 de la OMV a ramas favorita mea,mie personal mi se pare ok pentru hatch-ul meu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
am facut 4 plinuri de lukoil ecto plus 98. nimic dubios pana cand am ajuns la ultimii 10l din rezervor, din ultimul plin.
masina "dadea in gat" usor cand acceleram, intre 2000 si 3000 turatii, sesizabil mai ales in tr2 si 3. parca nu avea vlaga, abia urca in ture. am pus apoi omv 95 clasic si cred ca a disparut "problema"
ciudat...
-
Eu am facut 3 plinuri de Ecto 98, totul ok, desi la prima realimentare ajunsesem pe "avertizare". Azi am fost nevoit sa bag Petron 95, nu mi s'a parut a merge mai prost, o sa mai vad maine, pe autostrada.
Oricum, per total, Ecto 98 mi se pare f ok, nu vad vreo diferenta fata de OMV100, ba chiar nu am mai simtit aceleasi ezitari la accelerari de la 140-150kmph, dar nici n'as zice ca problema e disparut fix de cand am pus de la Lukoil, ci mai degraba abia acum am observat eu
-
Toate ca toate dar am impresia ca benzina de 95 de la bulgari e mai strecurata ca a noastra. Pe propria piele, masina merge mai rotund si mai cu voiosie.
-
Despre ce masina/motor vorbim?
-
E greu de spus, zic eu.
Am avut parte de detonatii de la o benzina de la o statie Petrom, aceasi benzina de la alta statie n-a facut probleme. Ma refer la 95.
De la Rompetrol n-am avut detonatii, dar e oleaca mai scumpa decit Petrom.
-
Despre ce masina/motor vorbim?
2.0 aspirat
Sent from my D6633 using Tapatalk
-
Da, motorul ala am vazut ca tuseste destul de tare la variatiile de benzina. E motivul pentru care nu mai pun MOL in viata mea, dupa ce m-am ars odata (singura data de altfel cand am pus MOL, dar am pus la mama lor, in Ungaria).
-
In Ungaria aproape cu toate masinile cu care m-am dus si alimentat, am simtit ori o crestere usoara a consumului, ori un mers mai neregulat.
La fel cum in Austria mergeau brici, mai ok decat in Romania, sa nu vorbesc comparat cu Ungaria
-
In Austria e mama benzinei.Pe mine m-a luat radarul cu 169/h la iesirea dintr-o benzinarie ;D
-
Si mergeai cu spatele :D :D
-
In Austria e mama benzinei.Pe mine m-a luat radarul cu 169/h la iesirea dintr-o benzinarie ;D
Doar atat ai apucat sa franezi?? :D :D
-
Cea mai buna benzina, si cel mai mic consum, a fost pentru mine in Germania, 8.6% plin-plin si am reusit sa merg 213km/h (ajuns in coborare la viteza asta) cu rotile de 17" :D
-
Daca asta era viteza citita pe bord, cu roti standard (la circumferinta exterioara) atunci cam te-ai apropiat de viteza maxima reala. :D :)
SG-ul fura cam 9% la viteza, procent masurat la ambele forester-uri pe care le-am avut sau le am. Trist dar adevarat.
-
Cam toate marcile au abaterea asta din cate stiu. Don't uori. Si cam toate, intotdeauna arata mai mult
-
Masurat pe GPS, rotile care le am acum sunt putin mai mari :)
Chiar nimeni de pe aici nu merge cu benzina de la Putin - Gazprom adica? :)
-
Gazprom nu au o retea de benzinarii prea dezvoltata in zonele de unde's majoritatea forumistilor
-
Offtopic,dar breaking news,pentru cei care alimenteaza de la Rompetrol:mai nou,adica de vreo luna-doua,benzina de la Rompetrol este luata de la Lukoil.
Stiu din sursa 100% sigura.Sper sa va fie folositoare informatia.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Pai si Petromidia ce produce? Mi'e greu sa cred ca ar fi vb de toata benzina ...
-
S-a mai vazut miscarea asta cand rafinaria ia o "pauza" din diferite motive tehnologice.
Una peste alta, nu am alimentat in ultimul timp (de la Rompetrol), dar eu personal cred ca si aditivii fac o diferenta.
-
Pai si Petromidia ce produce? Mi'e greu sa cred ca ar fi vb de toata benzina ...
Rompetrol e in insolventa, asa ca merg pe cutting costs, nu stiu ce mai produc aia la Petromidia, e vb cel putin de benzina, motorina nu stiu exact, dar aflu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Bagati de la Petrom si nu o sa va mai plangeti ;D
-
Nu e in insolventa.Li s-a refuzat procedura.Cat despre petrom , n-am scos consum sub 15 cu benzina de la ei.Rombedrol pare inca in regula.Desi se mai simt cateva sughituri ocazional...
-
Masinile voastre asa de sensibile sunt la calitatea benzinei? Inteleg la turbo dar la aspirate?
A mea de exemplu are acelasi consum cu toate benzinele de 95 de pe piata.
-
A mea simte si cand se ieftineste benzina.Merge prost rau atunci...Probabil ca e mai lungita.
-
Sau poate e vreun senzor imbatranit si nu mai e in parametrii. Varianta cea mai economica e sa dai vina pe benzina ;D
-
Poate. Erori n am vazut pana acum in bord, dar figuri de la benzina, da.
Sent from my D6633 using Tapatalk
-
la XT pun numai petrom 99, dar oricum simte si cand tuseste unu pe trotuarul de vis-a-vis.
Dar la aspirata se simte destul de vizibil (inclusiv nevasta a remarcat de pe scaunul pasagerului!!) in momentul in care am trecut de la 95 la 99. Desi eu ii spusesem sa puna doar de 99, de vreo 2 plinuri ea punea de 95. S-a nimerit sa fiu eu la volan cand s-a terminat si am pus de 99. S-a simtit in cateva sute de metri, a inceput sa traga mai bina si sa mearga mai frumos motorul.
PS: aspirata nu-i subaru, ca sa nu isc turbulente inutile :)
-
Poate. Erori n am vazut pana acum in bord, dar figuri de la benzina, da.
Sent from my D6633 using Tapatalk
Pai cam asa se comporta Subaru, nu da erori. Asta nu inseamna ca e totul in parametrii. La a mea am scos o bobina, mergea in 5, vibra dar Zero erori stocate. Nu inregistreaza erori pe partea de aprindere si alimentare. A mea asa face, poate modelele mai noi stocheaza mai multe erori. Am mers cu benzina si de la Lukoil sau mai rau gen parteneri Lukoil/Rompetrol si nu am simtit vreo diferenta la felul cum merge sau consuma.
Si aspiratele sunt Subaru pt ca scrie pe ele ;D
-
Evident ca sunt si aspirate Subaru, dar a lui Forester e Hyundai ;)
-
Dati i ban doua zile...
-
:D :D :D
Si eu care nu vroiam sa nasc turbulente! Asta inseamna sa nu te exprimi corect.
Da, am vrut sa zic ca aspirata mea nu e Subaru... :)
-
Interesant... Cred ca Andea o sa fie in sfarsit impacat ca nu e singurul care recomanda benzina premium. :D
-
Probelma in romania e ca romanul e zgarcit si pentru 50 de bani/litru baga de 95. Si aia buna sta in bazine mai mult timp la macerat. :)
-
Eu zic ca benzina e scumpa, nu ca romanul e zgarcit.
Pentru multi, 30-40 lei la un plin e diferenta mare pe care nu si-o permit.
-
Probelma in romania e ca romanul e zgarcit si pentru 50 de bani/litru baga de 95. Si aia buna sta in bazine mai mult timp la macerat. :)
Diferenta e chiar mai mare. Uite un exemplu (http://www.lukoil.ro/benzinarii/constanta-2-412.html). Si la un plin de 50 litri apare diferenta de 35-40ron, cum spunea si Mihai. Sunt bani de un pachet de tigari si un suc la o terasa, pentru unii conteaza si astia. Nu zic ca's bani de paine ptr o luna, ca nu e cazul in discutia de fata.
-
nu e cazul dar se aduna mai ales daca vrei sa bagi benzina de 100 si mergi ceva mai mult...
-
Eu unul nu sunt lamurit de ce calitatea (curatenia, sa-i zicem) este asociata cu o benzina cu CO mai mare. In opinia mea nu exista legatura directa doar pentru ca costa mai mult.
Desigur, nu am un laborator care sa sustina asta, dar bunul simt spune ca o benzina mai scumpa poate nimeri si intr-un rezervor murdar sau poate fi contaminata cu apa accidental.
-
Eu ziceam doar ca ai sansa sa cumperi benzina mai statuta din vina altora. Se vinde mai putina, sta mai mult in bazine, se degradeaza mai mult. 30-40 de lei in plus la un plin chiar nu "ar trebui" sa se simta.
-
Este greu de crezut ca intr-o benzinarie care se afla intr-un oras, chiar si la periferie, poate sa stea benzina atat de mult in rezervor ca sa se degradeze.
Degradarea incepe dupa 6 luni de la productie. Abia dupa 1 an incepe degradarea incepe sa devina problematica pentru motor.
-
Eu ziceam doar ca ai sansa sa cumperi benzina mai statuta din vina altora. Se vinde mai putina, sta mai mult in bazine, se degradeaza mai mult. 30-40 de lei in plus la un plin chiar nu "ar trebui" sa se simta.
Cand faci un plin pe saptamana sau cand faci o deplasare cum sunt intalnirile noastre anuale de pui 3 plinuri in 3 zile se cam simte...
-
... sau cand faci acelasi calcul la X plinuri / an! Tine de TCO, ca doar nu o tii 3 zile.
-
Una peste alta, degradarea benzinei nu o face sa-si schimbe cifra octanica.
-
mi-a zis cineva "din sistem" o poveste. cica toti isi fac rafinarea si stocheaza produsele finite in aceleasi rezervoare, la comun.
cand au de scos, scot din acelasi rezervor din care au bagat toti. daca ar fi asa s-ar cam pierde din calitatile specifice fiecarui brand.
cica aditivarea se face la statie, cand se alimenteaza rezervoarele statiei.
poate confirma cineva povestea?
spusa de un manager dintr-un grup petrolier.
-
Pai din moment ce aditivarea e "personalizata" e clar ca si carburantii finali vor fi diferiti, chiar daca baza e aceeasi.
Oricum, diferentele de pret sunt mici intre diversi distribuitori, deci fiecare alege ce i se pare ca se potriveste masinii
-
Cifra octanica, din cate stiu eu, reprezinta viteza cu care amestecul de aer cu benzina arde volumetric. Adica, o benzina cu CO mai mare e mai putin predispusa la "knocking", arde mai "rece" in piston, are randament mai bun etc.
Problema la benzinarii este ca, in general, si am cunostinte care lucreaza la benzinarii, benzina de 100 e mai "aditivata" de ei cu mai multa apa. Apa se baga in majoritatea benzinariilor in tank-uri si se fura restul, dar in aia de 100 e mai multa.
Apa in carburant, in timp, face multe-multe probleme, de la depuneri de apa pe fundul rezervorului, la vapori si condens de apa in rezervor, umezirea filtrelor de benzina, temperaturi mai mari la blocul motor din cauza apei care ramane pe peretele cilindrului si il incazeste mai tare, batai la avans din cauza autodetonarii (motivul sunt petele de temperatura de care vorbeam, din cauza apei/impuritatilor care raman pe peretele cilindrului si pastreaza temperaturi ridicate care auto-aprind amestecul inainte de scanteie), randament mai prost, putere mai mica si ne-lineara.
-
mi-a zis cineva "din sistem" o poveste. cica toti isi fac rafinarea si stocheaza produsele finite in aceleasi rezervoare, la comun.
cand au de scos, scot din acelasi rezervor din care au bagat toti. daca ar fi asa s-ar cam pierde din calitatile specifice fiecarui brand.
cica aditivarea se face la statie, cand se alimenteaza rezervoarele statiei.
poate confirma cineva povestea?
spusa de un manager dintr-un grup petrolier.
Nu e chiar asa, insa cred ca e pe aproape.
Am un amic de lucreaza la mentenanta nave in port si imi povestea vara trecuta ca sunt cazuri - mai rar - in care marii distribuitori se imprumuta sa-si completeze stocurile necesare.
Asta inseamna ca in teorie esti convins ca ai bagat Petrom, iar tu de fapt bagi aceeasi benzina / motorina care se afla si la OMV, Rompetrol sau care or mai fi. Aditivarea stiam si eu ca se face ulterior, la stocarea in cisternele proprii sau la pompa.
-
Foreste are dreptate, legat de switch-ul pt stocuri, stiu ca Rompetrol face asa, la momentul actual cu Lukoil.Legat de cantitatea de apa din benzina, nu cred totusi ca o benzina de CO 100 are mai multa apa decat una de 98 sau 95.Eu la motorul meu am simtit diferenta intre 98 si 100, cred ca din aditiv lucreaza nu din cantitatea de apa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Hai sa adaugam aici ca benzina "de iarna" contine mai mult alcool izopropilic decat cea "de vara". De aici o rezistenta ceva mai mare la detonare insotita de un consum mai mare, dar putin probabil sa fie cineva care observa asta.
-
Eu tocmai am "crescut" consumul de la 16.7 la 15.8%! :D :D
Probabil orasul mai liber a contat mai mult decat faptul ca a fost ceva zapada si frig.
Acum am bagat si eu de proba un OMV 100, pana acum mergeam pe Petrom 99.
-
Hai sa adaugam aici ca benzina "de iarna" contine mai mult alcool izopropilic decat cea "de vara". De aici o rezistenta ceva mai mare la detonare insotita de un consum mai mare, dar putin probabil sa fie cineva care observa asta.
De unde si mirosul ala dubios cand alimentez?
Vara as sta cu nasul la buson, asa de mult imi place mirosul de benzina. Iarna imi vine sa vomit. O data la Molul din valea cascadelor langa dedeman mirosea a naftalina benzina. Iarna acum doi-trei ani. Chiar am facut putina gura atunci ca dupa ce ca platesc benzina la temperatura de ceai, mai e si botezata.
-
Mirosul ala este din cauza celor 5% combustibil bio care sunt adaugati obligatoriu. Alcoolul izopropilic nu miroase asa, sau cel putin mie nu imi miroase asa.
Benzina contine compusi ai naftalinei, e normal, stai linistit.
In continutul combustibilului de la statie sunt: metanol, etanol, alcoli izopropilic si izobutilic si alte nazbatii. Toti compusii iros ...
-
Salutare, iar acuma in Ianuarie 2016 petrol a scăzut joi cu 6,26% până la 27,85 dolari, nivelul cel mai scăzut din ultimii peste 12 ani, de la 147 dolari maximul atins in anul 2008... Ar trebuii ca litrul de benzina premium sa fie maxim. 1.8 lei ...
-
Stocuri ;D
Crede cineva ca atunci cand pretul barilului revine la "normal", se va mentine decalajul si or sa aiba stocuri din benzina ieftina? :D
-
Nu, scumpirea va fi in ritm.
-
Am pus petrom99 cu 5.06 ron/l azi, hai ca se poate si mai bine. Aia de 95 era 4.6 ron
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Pe autostrada A1 la km 36(Petrom), gasiti in weekend cel mai ieftin carburant: 4,51 benzina 95 si 4,19 diesel. In timpul saptamanii am observat ca pretul este cu 10-15 bani/litru mai mare.
-
Cum ar fi sa dai fuga in we pana pe A1, la Petrom, ca sa alimentezi mai ieftin o masina la care consumul oricum e un subiect tabu? ;D
-
Si oricum acolo n-au petrom 99, deci si daca trec pe langa ea, nu ma opresc :)
-
Cum ar fi sa dai fuga in we pana pe A1, la Petrom, ca sa alimentezi mai ieftin o masina la care consumul oricum e un subiect tabu? ;D
Nu tii cont de placerea omului de a conduce pana acolo (din motive nelegate de pretul benzinei).
-
Un aspirat nu e asa de fasonat cand vine vorbade cifra octanica! Eu alimentez e la Mol, insa mi s-a parut pretul destul de mic in raport cu ceea ce vad aproape zilnic- oferta Petromului de weekend.
-
Pai e bine ca vezi si oferta aceea, ca in Bucuresti nu vine. Cel mai aproape este in Ploiesti ...
Oricum una peste alta preturile mai mici sunt la statiile de la periferia oraselor sau chiar in afara oraselor, dar nu pe autostrada.
-
Din cate am observat, Rompetrol are acelasi pret la toate statiile din tara. Cred ca sunt singurii. Sau poate coincidenta extrema intre Bucuresti, Ilfov, Arges, Olt, Ialomita si Dolj.
-
Nu musai coincidenta.
Daca observi atent, Rompetrol are putine statii, care sunt in general la periferie sau in afara oraselor, deci nu sunt mari diferente in ce priveste costurile.
Ma astept ca sa fie mai mult diferite preturile de exemplu la Petrom in Dorobanti fata de o statie de la periferie.
-
Rompetrolul e mai scump in apropierea autostrazilor sau pe CB.Probat.
-
Citisem ca anumite negocieri din Golf nu prea au avut rezultatul scontat si drept urmare pretul barilului scade din nou, in timp ce arabii au dezvoltat plan de mutare a economiei bazate pe zacamintele de petrol, catre tehnologie si R&D.
Azi la pompa, benzina era mai scumpa. La OMV cea de 95 sarise pragul de 5.00 lei/litru
Deci WTF?
-
a crescut putin dolarul, dar insignifiant totusi. explicatia e simpla : cerere mare->pret mare.
-
Pana la sfarsitul anului pretul petrolului va creste. ;)
-
Ale dracului preturile astea au o clapeta de sens pe undeva: cand creste barilul, creste pretul, cand scade (si a scazut mult acum cativa ani), pretul carburantului stagneaza.
Si nimeni nu are nimic de zis.
-
Parerea mea e ca daca va creste va fi o crestere de cateva procente, de moment. E prea mult petrol pe piata iar cererea nu este atat de mare, consumul la nivel mondial a scazut, Arabia Saudita a marit productia, Iranul e dornic sa scape repede de petrol dupa atatia ani de embargou. S-au dus zilele cand barilul era peste 100$ dar daca se intampla vreo nebunie de razboi cine poate stii unde va ajunge.
-
Barilul tocmai s-a stabilizat la 50 US$ iar eu rad cu un ochi (daca va creste am sanse sa vand echipamente de foraj dar totodata imi si impacteaza bugetul alocat benzinei pentru XT) si plang cu celalalt intrucat pretul carburantilor nu s-a aliniat niciodata cu fluctuatia barilului.
In alta ordine de idei, cred ca titlul topicului ar trebui schimbat, mai precis sa se numeasca "Statii de incredere pentru benzina si motorina" intrucat degeaba statia X cumpara carburant de calitate din depozitul Y daca facilitatile ei nu sunt modernizate iar angajatii au posibilitatea de a "boteza" carburantul.
As fi foarte multumit daca mi s-ar aduce la cunostinta benzinariile care sunt mai putin responsabile cu clientii iar acestia au reclamat probleme, pentru a evita acele pompe din Bucuresti si din tara.
Pretul la depozite ar trebui sa fie cam acelasi, avand in vedere ca in Romania sunt doar doua rafinarii operationale, in concluzie diferenta de la 5,54 la pompa X fata de 5,60 la pompa Y din acelasi oras ar trebui sa se regaseasca in servicii de calitate, in tehnologii moderne de depozitare in statii, de calitatea carburantului care ajunge in rezervorul nostru (aici este cam greu sa ne pronuntam intrucat nu avem mijloace tehnice de evaluare).
-
Andea a ajuns la concluzia (testata) ca cea mai ok benzina cel putin pt turbo e omv100. Cam asta punem toti in general.
-
nu chiar :) in sensul ca si 99 de la petrom este la fel de ok (am chiar impresia ca are consum un pic mai mic cu 99 petrom) ....
-
37 la suta in loc de 38... ;D
-
Cam asa, da :)))
Bine, el are mapa din aia de consum. 100cp dar si 5% :P
-
5% de metri? :D
-
17.4 vs 17.2 :)
-
La mine cel mai bine a iesit la Rompetrol. Dar poate ca depinde si de statie.
In Cluj poate aduc OMV din Austria. :D
-
Apropo de benzina, amicul meu cu audi s5 (3.0 tfsi) zice ca 95 e recomandata la el si 98/99/100 e optionala.
-
daa, bineinteles, doar din Austria se aduce la noi ... dar credeam ca stiti asta si nu trebuie sa mai zic ... si avem o singura statie OMV unde cred ca aduc din Ungaria ca acolo daca alimentezi apare knock-ul ca ceasul... :)
tfsi ... habar nu am, nu ma bag, nu zic nimic ...
-
Un singur OMV in tot clujul!?
-
ala ce aduce din Ungaria :) ca restul statiilor din Austria :)
-
Si cand aia din Austria nu au pe stoc, aduc din Germania ;D
-
D'aia o si pusesem pe capre in weekend, sa nu ma intereseze ca e 7.47 benzina :'(
De unde luati voi benzina? :o
Io bag de la Rompetrol cu 6,94 / 6,95.
Nu zic ca nu s-a scumpit. Da's aproape 30 de lei diferenta la un plin. Si n-am sapat la toate benzinariile.
-
Azi am vazut 7.8X la OMV, in Bucuresti, Baneasa.
-
Hai incoace cu 2 canistre! :P
-
Nu stiu daca vorbiti despre aceeasi cifra octanica.
Eu am bagat acu cateva zile Petrom 99 cu 7.3 lei.
-
Io vorbesc de 95, ca asa zice la mine pe masina.
-
Sigur nu zice "minim 95"? :)
Eu nu mai stiu ce scrie pe a mea, dar niste baieti mai destepti de pe forum si aiurea mi-au spus si explicat de ce e mai buna cifra octanica ridicata, in special pentru turbo, iar pentru cazanelul aspirat pun '99 pentru ca el singur mi-a zis ca-i place mult mai mult.
-
Cand am luat-o am tinut-o numai in 99. Pana am citit, parca pe forum, ca daca-i gandit motorul pt 95, arunci banii degeaba pe 99. Am dat-o pe 95 si n-am simtit nicio diferenta. Bine, eu rar trec de 3 000 cu ea si atunci mi se pare c-o nenorocesc.
-
La aspirat esti ok cu 95. Eu vorbesc de 98-99-100 cat trebuie sa fie in turbo. Pana si in 1.0 tot din aia scumpa bag. Acolo cu atat mai mult.
La astea "moderne" inclusiv subaru mai noi, exista riscul de detonatii la turatie mica si "load" mare. Adica bagi piciorul in ea la 1500. Sunt motoare care merg cu o rata de compresie mult peste ce stiam noi odata si presiuni ale turbinei cum facea STi-ul pe vremuri.
Nu pui benzina buna, risti sa indoi niste biele, sa spargi niste pistoane... Si acum astept sa vina sa spuna cineva ca in 0.9 TCE a pus numai 95 de la lukoil si nu are nici pe dracu..
-
Vezi ca avem topic dedicat pentru benzina si plangerile noastre :) Am mutat aici conversatia
-
Eu puneam Petrom 99 sau OMV 100, acum am trecut mai mult pe MOL Evo Plus. Sincer sa fiu, n'am simtit diferente intre astea nici la a mea, nici la 1.4tsi (cu stage 1) al sotiei (ea zice ca totusi Petrom 99 nu ii place ... nusht daca ei sau masinii)
In Cta pretul e intre 7.32 (Petrom) si 7.66 (OMV)
-
In ultimul timp si gc-ul merge prost cu 95 de la petrom. Nu am incercat la mai multe statii-doar de la aia de langa kaufland ferentari. Chestie simtita de doua persoane diferite care folosim gc.
Cu rompetrol nu zice nimic. Or fi doar impresii dar zici ca merg cu peridocul agatat dupa ea cand e benzina proasta.