Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 10
31
Altele / Subaru BRZ 2024 - Drive Test Detaliat
« Last post by MihaiFlorescu on April 14, 2024, 22:30:08 PM »
Intr-un moment de maxima inspiratie, cei de la AutoKino Brasov s-au gandit sa imi dea noul BRZ la drive test imediat dupa noul Crosstrek. De ce spun asta? Va raspund prin prezentarea de mai jos.

Drive test detaliat este si acesta pentru ca l-am tinut aproximativ o saptamana, am mers prin oras, pe autostrada, pe DN-uri si pe drumuri mai putin circulate.

Exteriorul


Pus langa Crosstrek, pare o jucarie... o jucarie pentru baieti mari. Generatia anterioara era chipesa dar usor conservatoarea, design japonez dar tipic Subaru, fara elemente extreme de design. La generatia asta au dat totul. Se simte influenta Toyota intrucat din fata aduce mult a Supra. Masina asta nu este pentru introvertiti! Cred ca este primul Subaru dupa care intorc capul si femeile, nu doar barbatii. Au ajutat culoarea tipica Subaru si colantarea  :-*



In functie de cum vrei sa o privesti, este ori o reinterpretare a modelului 22B, ori baby Supra. Ce este clar, este ca s-au departat de segmentul MX-5 si s-au dus intr-o zona proprie de 2+2 la pret rezonabil, peste Mazda, dar nici chiar la nivel de Boxter sau Supra.
Si pentru ca in primele zile a plouat si a stat parcata, cand au venit zilele cu soare a primit o baie, prilej de a explora formele si evolutia fata de generatia anterioara.

Eleron integrat, ce aduce putin a seria 6 din generatiile mai vechi..


Niste jante pe 18 cu Michelin PS4 in loc de 17 cu anvelope de Prius cum primea generatia anterioara...


Aripi umflate sa aiba loc diferentialul mare si sa iti ofere spatiu de 4 roti in portbagaj (cu bancheta lasata)...


Praguri "twisted" ca la STI-urile 2006-2007 si faruri cu led...


A ramas plafonul ondulat sa incapa soferul si pasagerul cu tot cu casti pe cap, dar cel mai mult m-a bucurat sa ma urc iar intr-un Subaru nou cu geamuri fara rama. Apropo, acestea coboara la deschiderea portierei si urca in cheder la inchidere. Desi nu este genul de masina la care sa incepi sa enumeri dotari, mentionez totusi dotari de bun simt ca sa nu simti ca esti chiar intr-o masina strict pentru circuit, cum ar fi inchiderea fara cheie, camera pentru mers inapoi, si chestii de baza precum lumini si stergatoare automate.


Interiorul

Desi masina este turtita si aproape de asfalt, portierele sunt gandite in asa fel incat sa se deschida peste borduri. Intrarea se face asa cum te-ai astepta de la genul acesta de masina, usor ghemuit. Recomand tenesi sau ghete de condus. Pozitia de condus este cu picioarele in fata, undeva intre cum stai in Honda S2000 (cu picioarele la 90 grade in fata) si orice altceva mai uman decat atat. Adica stai cu fundul pe podea dar totusi suficient de confortabil.

Scaunele au suport lateral excelent si nu vad nevoia de a le schimba pentru un Track Day. Nu se compara cu cele din Crosstrek nici pe departe, dar scopul este altul. Si macar sunt incalzite, pentru un plus de confort in zilele reci.

Iti muti atentia spre centru si gasesti minunatia asta de schimbator cu o timonerie perfecta, cursa scurta, se simte mecanic, este un feeling similar cu 6MT-ul de STI cu short shift.


Mai sus gasim o tableta de nivel inferior dar cu tot ce iti trebuie. Are Android auto si conectarea se face doar pe cablu tip USB A. Oricum, nu destinatia conteaza cand pleci cu masina asta, ci drumul pana acolo. Deci nici o problema daca faci un ocol.

Aici regasim filozofia clasica Subaru. Materiale de calitate doar unde conteaza. Adica scaune imbracate in alcantara, volan sport rotund perfect dimensionat, alcantara pe usi, o cotiera integrata imbracata in piele si un schimbator pozitionat usor mai sus, astfel ca nu te apleci dupa el, ci doar stai cu mana intinsa (cel putin la cei 174cm ai mei si scaunul setat cat de jos se poate). Reglajul este manual la scaune, dar il setezi o data si nu mai ai treaba cu el.

Daca la modelele de zi cu zi Subaru merge pe o combinatie de analog + digital, aici avem un display full digital ce se schimba in functie de modul de condus (din pacate). Mi-ar fi placut sa pot schimba afisajul fara sa trec in Track Mode.




Vizibilitatea este buna pentru genul acesta de masina si singurele zone cu probleme ar fi stalpul spate, dar ajuta blind spot monitoring, iar la parcarea in spic ai nevoie de timp pentru a estima cat mai ai pana la bordura. Asta pentru ca bara fata nu trece peste borduri. Prima data am parcat la un metru de bordura si m-am dat jos sa vad cat spatiu mai am.

Mentionez ca nu are in dotare EyeSight si nici senzori de parcare, dar are comenzi pe volan pentru a umbla prin meniu si a mai schimba cate ceva pe display, comenzi audio si pentru a seta cruise control.

Si daca, chiar trebuie, da se poate sta si pe locurile din spate. A intrat 2xGhe de aproape 2m in spatele meu, dat cat am putut de in fata si chiar si-a pus centura pentru ca bipaia daca nu o cupla  :laugh:


In final, pentru ca motorul sau evacuarea nu se prea aud la mers normal, daca vrei sa pornesti muzica, se aude foarte bine. Nici aici nu am gasit numele vreunui brand pe boxe, dar se aude foarte bine. Probabil si pentru ca masina este mai mica, dar mi s-a parut ca are multe boxe la interior (pe usi, in spate, pe bord, pe polita din spatele banchetei).

Partea a II-a cu impresiile despre cum se conduce in curand.
32
Piese auto / Re: Vand Bridgestone Turanza T005 vara
« Last post by Sefer Jesirah on April 14, 2024, 22:03:11 PM »
 900 de doua ori...
33
Reprezentanțe și ateliere pentru Subaru / Re: Alte service-uri
« Last post by MihaiFlorescu on April 14, 2024, 16:53:17 PM »
Poti pune si anuntul sa stie ceilalti interesati.
34
Alte modele si non-Subaru / Re: Isuzu D-Max 2021
« Last post by dan_b on April 14, 2024, 15:32:15 PM »
Desi nu prea sunt folosite in Romania sau Europa in general, las o observatie despre Dunlop Grandtrek AT25, anvelopele de vara cu care a venit masina. Am masurat uzura anvelopelor dupa deja 3 sezoane intregi si asta al 4-lea in curs, pare ca s-au tocit 3 mm uniform.
Iar semnul de uzura este cumva la jumatate sub nivelul actual, deci din punctul asta de vedere sunt ok.
Cu aderenta pe asfalt ud si la temperaturi mai reci sunt ceva probleme. Uneori si pe uscat, la viraje stranse scartaie serios.
Pe forestier nu am ajuns cu ele sezonul asta, inca.
Altfel, in continuare silentioase si economice vs cele de iarna. Diferenta de consum este de 1-1.5 l/100.

35
Reprezentanțe și ateliere pentru Subaru / Re: Alte service-uri
« Last post by satoshi on April 14, 2024, 13:30:52 PM »
Recent adusă. Daună īn 2022 īn Germania, vāndută imediat după (niciodată un semn bun): haion schimbat, bară spate etc. Schimburi ulei tot cam la 15k km. Am zis pas. Mai aștept.
36
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Last post by bignuke on April 14, 2024, 11:32:03 AM »
Ieri am pus adidasii pe masina si am facut un mic weight reduction.
Am demontat oil coolerul ce statea degeaba atasat la masina.
Deja se simte cum accelereaza cu o nanosecunda mai repede la 100 km/h  ::)







37
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Last post by dan_b on April 13, 2024, 09:27:31 AM »
Cel mai ieftin iesi cu motor complet, sh.
38
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Last post by radurus on April 13, 2024, 08:53:12 AM »
Ultimul 2.0 care a avut probleme similare a necesitat reparații de 5000eur. Probabil acum prețul ar fi fost mai mare.
Mașina ar trebui trimisă la reprezentanța cea mai apropiată și așteptat devizul lor.

De fapt soluția finală este platforma și -> BV.
Autokino este si la SB la Kia.
Sese mi-a recomandat sa incerc la ei.
Deci nu e nevoie sa merg la BV.

Ma sperii si ma descurajezi rau de tot...
5000eur nu face masina toata functionala.
Consider ca nu e ok sa bagi atatia bani intro vechitura.
E doar un mijloc care sa te duca din punctul A in punctul B pe mai multe rute nu ... masina de colectie.

Decat reparatii la costul ala exista variante mai "avantajoase": alt motor SH verificat, vanduta de piese, alt Subaru sau in ultima instanta ... adio Subaru
39
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: Forester SG 2.0X
« Last post by BOXER on April 12, 2024, 23:57:42 PM »
Aventurile prin zăpadă și pietre au adus și ruperea sudurii dintre toba intermediară și țeava de oțel. Momentan este reparată prin sudare iar reperele noi (tobă, garnitură, piulițe, arcuri, șuruburi) așteaptă īn portbagaj.

Consumul mediu exclusiv urban 13,7l/100km.
40
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: XT'ul meu
« Last post by andrei0241 on April 12, 2024, 23:53:19 PM »
Pune originalele dar nu uita, fără cuptor.  :)

De aproape o luna incerc sa gasesc sa vopsesc jantele clasic, nu se baga nimeni. Dar nici nu ma grabesc, gasesc o solutie, pana la urma, electrostatic nu am luat in calcul de data asta.
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 10