Subaru club Romania

Diverse => Știri auto => Topic started by: Subarino on April 13, 2017, 07:54:17 AM

Title: Subaru ASCENT
Post by: Subarino on April 13, 2017, 07:54:17 AM
Conceptul prezentat la Salonul Auto de la New York aduce o noutate interesanta: un motor turbo de 2,4 litri

http://www.autoblog.com/2017/04/12/subaru-ascent-three-row-suv-2018-launch/#slide-4985434
https://www.cnet.com/roadshow/news/subaru-going-to-new-heights-with-the-ascent-suv-concept/
http://jalopnik.com/with-the-three-row-ascent-subaru-will-climb-the-mountai-1794258418

Title: Răspuns: Subaru ASCENT
Post by: Forester on April 13, 2017, 10:08:16 AM
Interesant! Mai ales motorul! Inteleg ca merg pe aceeasi reteta ca la EJ: mai barbierim putin 2.0 si il facem mai grasut in felul asta. Doar ca acum la FA am lasat ceva mai multa carnita, ne-am oprit la 2.4 nu la 2.5!  :D
Title: Răspuns: Subaru ASCENT
Post by: moguai on April 13, 2017, 10:40:20 AM
probabil va fi acelasi 2.4 si pe noul sti..
Title: Răspuns: Subaru ASCENT
Post by: MihaiFlorescu on April 13, 2017, 10:50:23 AM
Atat timp cat nu ajunge sa paraseasca SUA, nu cred ca trebuie sa ne dam interesul prea tare. E ca si cum am vorbi despre noul Exiga sau Pleo (JDM only).

Vad ca in Europa este popular Levorgul si asta o arata si stocurile pe la dealeri. Gasesti cu sutele, toate culorile etc. De XV si Forester nu mai vorbesc. Pui filtru pe WRX STi si nu gasesti macar 100 de oferte pentru modelul actual.

Deci sa ne concentram pe 1.6 DIT si 2.0 DIT. Caci dieselul am observat ca devine mai ieftin ca benzina, cel putin la Outback. Deci incearca sa scape de el mai repede.
Title: Răspuns: Subaru ASCENT
Post by: marr on April 13, 2017, 11:58:40 AM
Arata foarte bine - la ani lumina distanta de prima generatie de Tribeca !
Dar, vorba lui Mihai - daca nu va ajunge in Europa, este degeaba !

In alta ordine de idei - nu inteleg de ce Subaru se incapataneaza sa nu monteze motorul 1.6 Di-T si pe alte modele !
Ar merge la fix pe XV sau Forester - fara sa mai vorbim despre Impreza !
La fel si cu cel de 2.0 turbo aflat doar in dotarea XT-ului ...
Asta ar merge de minune montat si pe Outback.
Au doua motoare misto si le tin doar pentru doua modele din gama ! Ma rog, 2.0 este si pe WRX, dar degeaba - nu se aduce in Europa ! ???
Title: Răspuns: Subaru ASCENT
Post by: BOXER on April 13, 2017, 12:53:35 PM
Problema porneste de la europeni. Nu vor masini performante, prefera jucarii fwd cu led-uri si multe butoane.
Title: Răspuns: Subaru ASCENT
Post by: marr on April 13, 2017, 16:31:56 PM
Gusturile se mai si educa ...

Daca-i dai unui om numai rahat, o sa-nceapa sa-i placa !
Title: Răspuns: Subaru ASCENT
Post by: andrei0241 on April 13, 2017, 20:11:44 PM
Eu, daca ar fi fost disponibil 1.6Di-T pe XV, as fi luat in serios acel model. Doar 2.0, impreuna cu service'ul din Cta, insa, nu au reprezentat nici o atractie.
Ptr Ascent, probabil, productia va fi absorbita fata problema peste balta si cum acum 2 ani cei de la Subaru au declarat ca nu se grabesc sa mareasca curand capacitatile de productie, nu are rost sa ofere noul model si in Europa.
Title: Răspuns: Subaru ASCENT
Post by: Subarino on April 15, 2017, 09:15:26 AM
SUBARU stie ca masinile pe care le produce in prezent au nevoie de mai multa putere. DAR...

http://www.caradvice.com.au/540480/subaru-exec-says-everybody-is-telling-them-their-cars-are-underpowered/
Title: Răspuns: Subaru ASCENT
Post by: Forester on April 15, 2017, 12:13:36 PM
Ala stie ce pastoreste???  ???
De ce dracu' sa te mai gandesti la un 2.0 turbo underpower fata de XT, cand ai deja un 1.6T care se afla exact unde trebuie, si ca putere, si ca dimensiune!
1.6 si 2.0, aspirate si turbo - mi se pare exact ce trebuie sa faci pe toata lumea fericita!! si le poti combina pe impreza, XV si forester  in toate felurile. In afara de 1.6 aspirat, celelalte 3 variante merg si pe legacy, iar 2.0T si pe outback impreuna cu eternul 2.5 aspirat.
Title: Răspuns: Subaru ASCENT
Post by: dann on April 15, 2017, 14:06:01 PM
Are Subaru ceva cu 7 locuri planificat pentru Europa? Acum, ca se renunta la diesel, eu cred ca ar fi sansa lor sa muste din clientii din Europa.
Daca e sa cauti un minivan sau ceva cu 7 locuri, benzina, 4×4, iti dai seama ca nu prea sunt variante.
Title: Răspuns: Subaru ASCENT
Post by: MihaiFlorescu on April 15, 2017, 15:44:02 PM
Mercedes are. Citroen si Renault planuiesc sa bage awd pe modelele lor cu 7 locuri si sa le dea look de offroader.
Title: Răspuns: Subaru ASCENT
Post by: dann on April 15, 2017, 23:29:33 PM
Mercedes are, dar la pret dublu fata de Subaru. Ce-mi place mult la Ascent e ca sunt 2 scaune pe linia 2 si probabil se pot scoate, iar bancheta de pe randul 3 se misca fata spate. Se aseamana cu Multivan si V-class (care are doar diesel ... deocamdata).
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: Subarino on November 29, 2017, 07:37:46 AM
https://www.caranddriver.com/news/2019-subaru-ascent-official-photos-and-info-news





Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: marr on November 29, 2017, 08:09:23 AM
Ce avem noi acolo ????
Quote
a new turbocharged 2.4-liter flat-four engine making 260 horsepower and 277 lb-ft of torque ( 375 Nm)

Daca Ascentul nu va vedea Europa, noul motor este insa foarte posibil sa inlocuiasca vechiul EJ de 2.5 l.
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: Forester on November 29, 2017, 10:14:54 AM
Foarte frumos si convingator speach-ul. Doar ca CVT.  :-\
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: VeNoM836 on November 29, 2017, 10:23:00 AM
Foarte misto masina, dar e clar pentru piata americana, fiind incapatoare.
Nu stiu despre voi, dar eu conduc aproape zilnic cu CVT de aproape 3 ani si sunt foarte multumit.
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: UXE on November 29, 2017, 10:34:54 AM
Foarte frumos si convingator speach-ul. Doar ca CVT.  :-\

Ai renunta la SG ptr un ASCENT "manual" ? ;D
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: marr on November 29, 2017, 10:42:58 AM
Foarte frumos si convingator speach-ul. Doar ca CVT.  :-\

Ai condus un Subaru cu CVT ?
Nu te lua doar dupa "gura lumii" - nu-i deloc o cutie rea !
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: Forester on November 29, 2017, 10:48:36 AM
Ai renunta la SG ptr un ASCENT "manual" ? ;D

Nu m-ar deranja un autobuz d-ala, la cum il prezinta!  ;D

Ai condus un Subaru cu CVT ?
Nu te lua doar dupa "gura lumii" - nu-i deloc o cutie rea !

Am condus, si problema mea nu e legata de modul cum se conduce, unde mi se pare foarte OK, ci de fiabilitate si concept in general. Mintea mea de inginer se simte neconfortabil cu acel mod de functionare al unei cutii de viteza, iar șpanul vazut prin niste filmulete care au fost puse si pe aici (in alt context) nu au ajutat deloc. Si nici CVT-urile conduse pe alte marci, unde dupa nici 10.000k se auzeau zgomote foarte dubioase de la cutie. O fi Subaru cu mai multe oo la CVT dar nu-l cred atat de smecher incat sa-mi inspire suficenta incredere.
Asta-s eu.  :)
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: VeNoM836 on November 29, 2017, 11:27:50 AM
Problema principala la CVT este "valve body".

http://www.subaruoutback.org/forums/104-gen-4-2010-2014/217802-any-high-mileage-cvt.html

Quote
There's some speculation in the CVT warranty extension thread on the Forester forums that the solenoids inside the valve body are the weak link. Evidently Subaru put out a TSB in 2014 that they'd added a filter to prevent contamination of the solenoid.

If that's true, it would mean contamination is likely responsible for CVT valve body failures (and Subaru knows it). This further reinforces that one should be regularly changing their CVT fluid to remove contaminants.
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: Sese on November 29, 2017, 14:25:13 PM
Am mai invatat ceva astazi.

" Captain's Chairs " !

Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: MihaiFlorescu on February 19, 2018, 10:40:55 AM
Au aparut detalii despre motor. FA24

"2,387cc, rounded to 2.4-liters, with a 94-millimeter bore and an 86-millimeter stroke. The compression ratio sits at a tall 10.6:1, keeping cylinder pressures high for efficiency. Direct injection overcomes high cylinder pressures to deliver fuel to the cylinder before combustion sends exhaust gases through the low-lag twin-scroll turbocharger, which sends boost through an intercooler and back into the engine.

This action is good for 260-horsepower at 5,600 rpm, and a broad peak torque band of 277 pound-feet between 2,000 and 4,800 rpm
."

"The engine was designed for torque, not horsepower," a Subaru spokesperson told The Drive, regarding the FA24's power output in the CVT-equipped Ascent. "It is as quick or quicker than the competition and quite good under full load."

via The Drive



Si mai vazusem pe un alt site ca pretul pentru varianta de baza o sa fie pe la 32k USD. Ce sa zic.. la noi nici Forester nu-ti iei de banii aia. Daca e asa, sunt sigur ca se va importa si in Europa, la fel cum s-a facut si cu Tribeca. Si fiind productie pentru SUA, clar va fi si de calitate.
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: Forester on February 19, 2018, 10:47:56 AM
Vrem un XV cu motorul ala si cutie manuala sau automata cu convertizor, nu CVT.  ;D
260 de cai/375 Nm nu e rau deloc. Adica nu pare un motor impins spre limite.
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: MihaiFlorescu on February 19, 2018, 10:51:40 AM
Daca ai S# pe CVT nu iti mai trebuie automata clasica. Problema e ca am vazut doar pe XT.
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: Forester on February 19, 2018, 10:55:42 AM
Nu e vorba de feeling, legat de care nu am nici o problema, ci de rezistenta si fiabilitate. La cum as merge eu nu i-as da multe sanse, chiar daca e a n-spea generatie. Pur si simplu nu am incredere in acest concept/design/idee.
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: Heliotropus on February 19, 2018, 11:12:16 AM
Daca ai S# pe CVT nu iti mai trebuie automata clasica. Problema e ca am vazut doar pe XT.

Elena a vazut S# inaintea ta si culmea, ea chiar foloseste optiunea fara niciun scrupul  ;D
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: BOXER on February 19, 2018, 15:28:20 PM
Nu e vorba de feeling, legat de care nu am nici o problema, ci de rezistenta si fiabilitate. La cum as merge eu nu i-as da multe sanse, chiar daca e a n-spea generatie. Pur si simplu nu am incredere in acest concept/design/idee.

Tu compari 2.5XT manual care atinge 100km/h in 5.9s cu 2.0XT CVT care are nevoie de 7.5s pentru a atinge aceeasi viteza.
Diferenta de acceleratie este un indiciu ca noua cutie este mai menajata de producator fata de manuala ta.

Sunt convins ca si tu vei fi multumit cu plus de confort oferit de noile masini.
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: MihaiFlorescu on February 20, 2018, 09:24:43 AM
Nu e vorba de feeling, legat de care nu am nici o problema, ci de rezistenta si fiabilitate. La cum as merge eu nu i-as da multe sanse, chiar daca e a n-spea generatie. Pur si simplu nu am incredere in acest concept/design/idee.

Cred ca problemele vin de la departamentul de marketing. Tin minte cand au lansat Legacy si chiar Levorg mai recent, inca li se spunea jurnalistilor ca CVT-ul practic nu implica nici un cost de mentenanta si ca uleiul ala nu se schimba niciodata.

Ei bine... s-a dovedit ca marketingul are gura mare. Daca intretii cutia ca pe orice automata cu schimb de ulei si filtre regulat, o sa tina.
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: Forester on February 20, 2018, 09:40:47 AM
Nu am treaba cu marketingul, am invatat demult sa citesc fine print-ul din manuale si sa nu aplec urechea la balivernele lor.
Eu am o problema de tip ingineresc, pe care mintea mea nu o accepta cu usurinta.
La o cutie clasica, transmiti puterea motorului prin impingere, ai niste roti dintate pe acolo, un dinte al unei roti impinge un dinte al altei roti dintate. Nu exista cale de mijloc, fie se face treaba, fie se rupe dintele fie moare motorul.
La CVT ai un lant care se plimba intre doi scripeti cu latime variabila. Tractiunea se face prin frictiune din cate inteleg eu, si inca printr-o suprafata mica (vezi video). Nu-mi spune mie ca nu incepe scapa la un moment dat, sau ca nu produce span (vezi filme pe youtube cu CVT-uri desfacute). Poate la o exploatare blanda va tine mult si bine, dar la o exploatare mai agresiva, ce se va intampla?

Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: MihaiFlorescu on February 20, 2018, 09:55:24 AM
CVT este si pe Levorg de 300 cai, si Legacy GT de Japonia si pe utilaje de marfa. Daca ar fi cu adevarat de portelan, nu ar mai fi fost pusa.
In alta ordine de idei, nimic nu este indestructibil. Span ai si la cutia manuala pe busonul magnetic. Iar in lantul Motor- Transmisie - Roata trebuie sa existe puncte care sa disipe energia nedorita intr-un fel. La manuala ai ambreiajul, la Automata clasica ai lichidul, la CVT nu stiu... probabil acele role care patineaza.

Cum Tribeca a fost facuta cu gandul la americani si vad ca au tinut majoritatea spre 300k km si chiar peste, sunt sigur ca si Ascent o sa tina tot asa.
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: Forester on February 20, 2018, 10:03:45 AM
Exista Levorg de 300 de cai??  ???

Nu e vorba ca-s de portelan, ci de faptul ca pot face probleme in timp, Intre timp am urmarit si trainingul de mai jos, si imi confirma niste chestii: Subaru au ales lant in loc de curea pentru ca aluneca mai putin (!), folosesc un lant german (calitate dom'le  :D ) si ca exista potentiale probleme odata ce exista si posibilitatea de a masura presiunile in circuitul prima si secundar, lucru care se face daca exista slippage!

Ma rog, scuze pentru vorbarie, este doar problema mea, nu ma bagati in seama  :-*

Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: andrei0241 on February 20, 2018, 11:23:48 AM
Doar in Japonia/ Australia/ Noua Zeelanda e disponibil Levorg cu motorul de 2.0 turbo
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: burtal on February 23, 2018, 13:51:01 PM
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: MihaiFlorescu on May 22, 2018, 10:41:35 AM






Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: burtal on August 06, 2018, 14:13:16 PM


Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: andea79 on August 16, 2018, 17:52:11 PM
https://www.google.ro/amp/www.foxnews.com/auto/2018/08/15/subaru-replacing-293-cars-with-missing-welds.amp.html

au inceput cu dreptul :)
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: Xander on August 16, 2018, 19:15:09 PM
Robot invidios. :)
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: adinegru on September 16, 2018, 18:56:06 PM
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: dan.pavel on September 16, 2018, 19:58:59 PM
Tare ideea cu carnetelul, poate facem si noi pentru intalnirea de 9 ani ::)
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: Celalalt on September 16, 2018, 20:46:16 PM
Eu am deja discutii. O luam cu 7 sau 8 locuri.
Imi cam face cu ochiul masina. Sa vedem cat o costa la noi.
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: MihaiFlorescu on September 16, 2018, 20:53:49 PM
Pai poti sa cauti la americani cel mai bun pret, sa adaugi taxe vamale ai tva si estimezi transportul... Pentru ca se fabrica in SUA si nu vine la noi oficial. O sa fie ca tribeca de 3.6 adusa doar de cei care vor neaparat acea masina.
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: Celalalt on September 16, 2018, 22:07:22 PM
Pai daca e asa sa fie ei sanatosi. Americanii. Sunt prea comod. Si probabil ca o sa merg pe ideea ca am deja trei Subare si e ok asa.
Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: joker on June 18, 2019, 16:32:42 PM


https://www.forbes.com/sites/christeague/2019/06/14/subaru-ascent-vs-honda-pilot-the-result-may-surprise-you/#6144bbbb7bdb

Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: Vasea on January 07, 2020, 05:07:07 AM
The All-New Subaru Ascent Surprises You And Is Now The Brand's Shining Star
The all-new 2020 Subaru Ascent is the brand’s new shining star in the lineup. See how it steals the spotlight from the top-selling Outback wagon.

https://www.torquenews.com/1084/all-new-subaru-ascent-surprises-you-and-now-brands-shining-star

Test drive: The 2020 Subaru Ascent is a big success

https://www.foxnews.com/auto/test-drive-the-2020-subaru-ascent

Title: Re: Subaru ASCENT
Post by: marr on January 10, 2020, 11:35:45 AM
Asta arata - daca mai era nevoie - ca singura piata care (mai) conteaza pentru Subaru este piata Nord-Americana !
Subaru of America asked Subaru Corporation for a new 7-8 seat 3-Row family hauler because they were losing sales to the competition.
... Subaru Corporation listened and designed the all-new Ascent 3-Row family hauler ...