Subaru club Romania
Jurnale de bord => XV & Crosstrek => Subaru XV GP (2012-2016) => Topic started by: M!ha! on October 06, 2019, 19:05:21 PM
-
Am ajuns la Subaru cautand o masina fiabila si confortabila pentru drum lung, obligatoriu motor mare benzina.
Am avut diesel , imi place dieselul insa este clar ca au inceput sa fie hulit,suprataxat, iar in vest sunt deja orase unde nu mai esti bine primit .
Alegerea a fost Subaru XV 2013 - 105.000 km. 2 litri benzina, cutie CVT.
Dotarile sunt toate cele disponibile atunci .
Masina este de la primul propietar cu istoric clar ,verificabil si certificat.
A fost achizitionata de noua si are toate reviziile de la zero km la reprezentanta Subaru Motors Trading din Bucuresti.
Kilometrii coincid cu informatiile de pe site-ul RAR, cu reviziile din cartea service si cu stare generala buna a masinii.
Vanzatorul este este un om deosebit. A facut programare la reprezentanta sa repar pe costul lui singura problema a masinii pe care eu nici nu o sesizasem. Am fost incantat sa vad ca personalul reprezentantei cunoaste masina si mi-au raspuns la o multime de intrebari .O sa dau mai multe detalii intr-un post separat.
In rest, de vreo 2 saptamani ma dau intensiv si inca nu i-am gasit nici un defect.
Doar cunoscutii i-au gasit un singur defect. Nu e diesel dom'le!
Verificarea masinii a fost facuta de catre mine la prima vizionare ,atat cat ma pricep ,cu ajutorul unui elcometru (tester vopsea). Am gasit o portiera vopsita insa fara prag sau stalp atins.
Urmatoarea verificare a facut-o un prieten doctor in Subaru. Desface motoarele pana la ultimul surub. Este membru al fan clubului cu state vechi. El m-a incurajat ca este ce trebuie. Despre Subaru, eu stiam numai de boxer.
A fost verificata si de tipul de la Masina Potrivita insa cel care l-a trimis a sunat sa cumpere masina cand bateam eu palma cu omul. :D O sa mai revin si despre acest subiect ca este haios.
Nu am gasit cum se ataseaza poze...
Lucrurile interesante (puncte firbinti) de urmarit la acest model sunt :
1. Consumul de ulei ,chiar daca este indicat de producator in manual.In vreo 800-900 km cat am apucat sa merg cu ea nu a scazut inca nivelul.
2. Cutia CVT. Unii dealeri,printre care si SMT Bucuresti zic ca fluidul cutiei CVT este lifetime si nu se schimba. Au aparut totusi cazuri de utilizatori care au avut probleme. Cei care au schimbat lichidul par a fi bine mersi . Pentru linistea mea am decis sa schimb uleiul si filtrul cutiei.
3. Consumul - nu mi se pare mare si sunt fericit cu el. Cine nu, sa il gazeze.
La fiecare din ele revin cu detalii personale in posturile urmatoare.
Poate pana atunci aflu cum se ataseaza poze.
-
Felicitari , sa o conduci cu placere! Pentru poze folosesti postimage.org...copy link si il inserezi .
Ce spune doctorul in Subaru despre schimbul uleiului la CVT ? Curios ca cei de la SMT spun ca uleiul este lifetime...eu nici nu vreau sa aud de asa ceva...oare AK tot asa o sa spuna? :)
-
oare AK tot asa o sa spuna? :)
NU!
nu trebuie sa fii mecanic sau doctor in Subaru.....la masina toate lichidele se schimba periodic, de ce nu s-ar schimba si uleiul la CVT?!
este un lichid care este supus in timp la temperaturi si presiuni relativ mari, care in timp se degradeaza.....
-
Ce spune doctorul in Subaru despre schimbul uleiului la CVT ?
Mi-a spus din capul locului ca asta este primul lucru care trebuie sa il fac daca imi doresc masina.
-
SMT a dat raspunsul ca la manualul masinii.
Care e corect. Pana la un punct.
Felicitari pentru achizitie. Poooo-ze!
-
haha, hai sa o stapanesti sanatos! Acum toata lunea e doctor in subaru, huuuuuaaa, cine mai e si doctorul ala? 😂😂😎
-
M-o fi pacalit da-l incolo. ;D ;D ;D
Va mulțumesc de urari!
Poooo-ze!
(https://i.postimg.cc/BQjb04Zg/IMG-20191006-120320.jpg) (https://postimg.cc/crN07qng)
(https://i.postimg.cc/ZqX07qy2/IMG-20191006-120239.jpg) (https://postimg.cc/KKrZ4xfD)
(https://i.postimg.cc/RCkySxcm/IMG-20191006-120022.jpg) (https://postimg.cc/w3k02Pf4)
(https://i.postimg.cc/vZNWybVL/IMG-20191006-120114.jpg) (https://postimg.cc/VJXSBy4d)
-
ce curata e.....trebe bagata la padure nitel!
-
Să o stăpânești sănătos. Pare o mașină bine dotată și capabilă de orice in viață de zi cu zi.
Mulți km fara probleme și schimbă uleiul în cutie și diff cât mai curând.
-
Felicitari pentru achizitie !
Muuulti km fara incidente !
Nu-ti doresc sa te bucuri de masina - stiu ca o vei face !
O sa vezi ca pe masura ce aduni km o sa-ti placa tot mai mult masinuta asta, mai ales ca .... WINTER IS COMING !
PS: Am mai spus prin alte parti - termenul ”lifetime” are intelesuri diferite pentru utilizatorii si pentru producatorii de automobile.
Daca utilizatorului ii place sa creada ca ”lifetime” inseamna pe durata de viata a masinii, pentru producator ”lifetime” inseamna ... perioada de garantie a masinii !
Asa ca - dupa cum au spus mai toti colegii mai devreme, n-ar fi rau sa iei cat mai curand in considerare un schimb de ulei la CVT.
PPS: Ma bucur sa vad ca se aduna tot mai multe XV-uri pe aici !
Zicea bine cine zicea ca XV-ul e noul SG !
-
s a programat la autokino pt schimb de cand a luat masina
-
Pai, cu asa doctor pe langa el, nu-i de mirare !!!
-
Sunt curios cum va proceda Autokino pentru schimb avand in vedere ca nu poti scoate toti cei 12 litri.
Mi-au spus ca vor schimba aproximativ 8-9 litri din 12.
Un american pe YouTube face o chestie interesanta. Schimba 6 litri, ruleaza masina cu cutia prin toate pozitiile apoi mai schimba cu inca 6 litri de fluid proaspat.
Indiferent de metoda aleasa este foarte important ca temperatura fluidului scos sa fie la aceiasi temperatura cu fluidului adaugat altfel te parlesti in plus sau in minus la volumul inlocuit.
Inteleg ca exista si o scula speciala de masurare.
Oricum, oricat de pasionat ai fi de do it yourself nu este o chestie cu care sa te complici pentru 160 lei manopera specializata.
-
ce curata e.....trebe bagata la padure nitel!
La padure nu, dar la un pic de noroi as fi curios cum se descurca. Bineînțeles in limita anvelopelor de strada.
-
Despre consum...
Din ce mi-am dat seama cat am mers pana acum ( 800-900km) computerul de bord imi arata la sfarsitul calatoriei cam asa:
- drum european - mers 70-80km/h in localitati, 120-130km/h extraurban -consum 7.7l
-autostrada - mers constant 115-120km/h - tot 7.7l.
-drumuri nationale - 60-70 localitati, 90-100 extrauban 6.4l
-In București am facut doar vreo 3 drumuri.
2 drumuri dus intors de cate 11 km in cursul săptămânii la ora de varf cu consum de 12l.
Un drum de 8km intr-o sambata cand chiar daca am stat la toate semafoarele (ce-i drept numai o singura data) consumul a fost 8.8l.
Mie mi se par consumuri spre foarte bune pentru 2 litri benzina, automata cu 4x4 permanent.
Urbanul nu ma interesează ca nu am luat-o ptr oras dar este decent si acolo.
Mi-a placut mult masina si cand am luat-o, am luat-o pe principiul "las' ca vad cat eu cat consuma - daca nu imi convine o gazez."
La consumul asta insa, nu am de gand sa o gazez, mai ales ca o sa fie masina de weekend, de vacante si nu o sa fac mai mult de 10.000 km pe an.
-
Inteleg entuziasmul, dar o usoara cenzura te rog :)
Sunt consumuri bune. Zvac are pentru depasiri?
-
Mihai, stii raspunsul... n-are zvac...
-
Pentru zvâc se păstrează STI-urile. :)
-
Adevarat . Clar nu are zvac-ul unei alte masini de 150 cai cu turbina.
Eu zic ca senzatia vine si de la cutia CVT care livreaza liniar , nu smuceste cand schimba sa simti zvac-ul .
Am vazut si 1.300 rpm in mers. Nu prea are ce miracole sa se intample instant cand o calci. La manuale cum este ?
Si AWD - ul iti da o senzatie neutra. Nu simti nici ca trage nici ca impinge.
La plecare "in tromba" de pe loc sau cand accelerezi de la viteze mici juri ca n-are 150cp.
La depasiri incepute la 80-100-120 cand vezi ca treci repede pe langa cel depasit devine multumitor.
@MihaiFlorescu Am editat. :angel:
-
Inteleg entuziasmul, dar o usoara cenzura te rog :)
Sunt consumuri bune. Zvac are pentru depasiri?
Dacă tot te-ai pornit, întrebă-l și ”cât bagă” !!?? ;D
-
Dacă tot te-ai pornit, întrebă-l și ”cât bagă” !!?? ;D
Ia tot bordul. :o
;D ;D ;D
Acum serios, venind de pe manuala diesel, cel mai mult imi lipseste frana de motor.
Asta mi se pare cel mai mare neajuns.
-
Vezi ca in spatele volanului, in partea stanga, ai o ureche de elefant.
Incerca sa-i tragi una-doua palme si vezi daca nu are efect ...
La mine dupa vreo doua-trei atingeri face treaba !
-
Pai stiu, dar exista o problema... ;D
Chiar am precizat ca sigur se intampla altfel daca retrogradezi vreo 2 trepte si bagi piciorul in ea la 4.000 ture.
Asa ajungem la singurul defect cu care am cumparat masina.
Vanzatorul este este un om deosebit. A facut programare la reprezentanta sa repar pe costul lui singura problema a masinii pe care eu nici nu o sesizasem. O sa dau mai multe detalii intr-un post separat.
Din padela de minus claxoneaza frate! :laugh:
Am fost la SMT trimis de vanzator pentru remediere pe costul lui si acum astept sa vina piesa buclucașa.
-
Hahahhahaha!
-
O gramada de oameni super-inteligenti ai investit mult timp si multi bani ca sa creeze o masina sigura si confortabila. De ce oare unii inmultesc cu zero toata munca lor si strica tot conducand altfel decat creatorul lor le-a gandit ? Doar ca sa le strice ?
-
Hahahhahaha!
Dap.. :o
Nici omul nu stia de problema.
Mi-a spus inainte sa vad masina ca a descoperit cel de la Masina Potrivita care tocmai venise cu cu o ora inaintea mea trimis de altcineva.
Se rade copios pe contul de Instagram Masina Potrivita unde este postat un video cu problema.
https://www.instagram.com/p/B2oEnWwojyK/?utm_source=ig_web_copy_link
-
Cei care se ocupa cu rasul pe internet nu se pricep la altceva. Exceleaza in ras.
Care ar fi legatura dintre pagina de Instagram si Subarufanclub ?
-
Se rade copios de Subaru pe contul de Instagram Masina Potrivita unde este postat un video cu problema.
https://www.instagram.com/p/B2oEnWwojyK/?utm_source=ig_web_copy_link
ce greu o fii sa pui un volan de vecete cu padele pe o manuala si sa legi claxonul la una din padele.....sa vad filmare cu tot bordul si dupa aia vorbim de problema, pana una alta e un bullshit acel video
LE desi acu vad "P" in bord......
-
Cei care se ocupa cu rasul pe internet nu se pricep la altceva. Exceleaza in ras.
Care ar fi legatura dintre pagina de Instagram si Subarufanclub ?
Pe pagina respectiva este un video cu defectul cu care am cumparat masina.
L-am pus sa ne amuzam.
Daca deranjeaza ca este link catre pagina aluia il scot.
ce greu o fii sa pui un volan de vecete cu padele pe o manuala si sa legi claxonul la una din padele.....sa vad filmare cu tot bordul si dupa aia vorbim de problema, pana una alta e un bullshit acel video
LE desi acu vad "P" in bord......
Este masina mea in imagini. Confirm ca problema este reala.
Nu este o facura a cuiva sa denigreze marca..
-
it's a feature, not a bug! ;)
probabil face figuri spirala??
-
Aproape sigur spirala.sau a încurcat careva firele.
Oricum e unica.eu as lasa-o asa.
-
Spuneau cei de la SMT ceva de spirala...
Oricum cand vreau sa claxozez spre padela pleaca degetul. Este mult mai la indemana ca apasatul pe volan.
O sa-mi lipseasca.
Astazi am incaltat-o deja de iarnă.
Mai tarziu se aglomereaza. Toamna trecuta am stat 6 ore.
Gumele de iarna sunt Hankook Winter Icept Evo2 produse la jumătatea anului 2018.
(https://i.postimg.cc/L6PFwLv1/IMG-20191011-181057.jpg) (https://postimg.cc/N5Qnry3s)
-
Weekendul trecut am facut-o frumoasa pe exterior cu solutia asta de la Sonax.
Ei zic ca luciul tine si protejeaza 6 luni. Daca tine 3 luni tot e fain. Observ ca in 5 zile nu prea s-a asezat praful.
Am hidratat tapiteria cu celebra Doina. Numai cele 2 scaune din fata au inghitit jumatate de sticla in conditiile in care pe partea perforata doar stergeam carpa.
Cum puneam cum disparea.
(https://i.postimg.cc/L61P8W5x/IMG-20191012-122239.jpg) (https://postimg.cc/QHjC60p7)
-
Ce e ala ca nu imi dau seama? Pe sticla scrie brilliant shine detailer?
-
Fara poze (cu rezultatul), nu exista !!
-
Este un pachet cu spray, burete si laveta impachetate complicat.
Produsul se numeste Sonax Xtreme protect and shine.
(https://i.postimg.cc/9MF9L963/Sonax-Xtreme-Protect-Shine-Hybrid-NPT.jpg) (https://postimg.cc/rd3zmDyg)
quote author=marr link=topic=3744.msg124298#msg124298 date=1571301213]
Fara poze (cu rezultatul), nu exista !!
[/quote]
Corect. Imi pare rau ca nu am facut.. ::)
M-am uitat inainte la cateva filmulete pe YT sa ma conving ca face macar jumate ce promite.
Arata bine, este o diferență.
In zona mea este destul de mult praf si dupa 5 zile estimez ca s-a asezat cantitatea de praf care se aseza intr-o zi.
-
Ah gata, stiu. Xtreme este o gama de produse destul de larga, nu un anumit produs.. iar protect+shine sciu pe toate produsele lor :))
Este o nanoprotectie la spray. Este decenta. Ar trebui sa te tine minim 3 luni.
-
Am fost ieri la Brasov.
Prima poza este cu consumul la dus in conditii normale si alergata un pic de la Ploiesti la Campina si pe serpentine.
A doua poza este cu consumul la intorcere.Am mers de al dracu la consum. Maxim 110km/h fara acceleratii bruste sau kickdown.
La intorcere in Bucuresti am realimetat in aceiași statie, la aceiasi pompa.
Computerul de bord minte cu vreo 0,3l insa tot e bine.
Din punctul meu de vedere consumul de dus cu 6.6l (6.9l la pompa) este cel relevant.La intoarcere, pe langa faptul ca am si coborat, nu o sa mai merg in viata mea asa. M-am plictisit groaznic.
(https://i.postimg.cc/VLmMKhyQ/IMG-20191019-072107.jpg) (https://postimg.cc/xqpcCtTt)
(https://i.postimg.cc/NMxGFpdm/IMG-20191019-171813.jpg) (https://postimg.cc/9RrHNt5Q)image hosting free forum (https://postimages.org/)
-
E mai bine ca la o tracțiune față cu motor mic.
-
Consumul e normal, e diferenta de aprox 1L intre sensuri, datorita altitudinii, si eu scot mereu la fel, ma bucur cand ajung la Bucuresti si apoi imi revin cand ajung inapoi :D Oricum, consumul ala e aproape de ce scot eu cu dizalul, deci da, foarte bun.
-
Deci, acum ma credeti si pe mine cand spun la ce-i bun vecete-ul ! ;D
Consumuri similare - poate cu 0,5 l/100 km mai mici scoteam cu fostul XV, diesel si cutie manuala.
O fi avand CVT-ul bubele lui, dar macar dpdv al consumului e eficient !
Si asta din generatia noua e si mai reusit - au mai rezolvat cate ceva pe partea de senzatii si dinamica si l-au facut si (putintel) mai eficient !
PS: La Brasov ai fost cu treaba sau in vacanta ?
-
Am fost la AutoKino sa schimb zeama din cutie.
(https://i.postimg.cc/9Mg7JFY0/IMG-20191020-143303.jpg) (https://postimg.cc/MMRHGw4J)
-
6,6%? Înseamnă că al meu e stricat :(
https://www.spritmonitor.de/en/detail/979144.html
-
Este consumul unei singure calatorii extraurbane, nu combinat.
Tu ai 10,28 l media pe ultimii 15.000km in care vad totusi ca ai mers mult si urban.
Investigheaza insa, ce sa zic.
Pe Spritmonitor sunt 109 useri cu XV benzina ce tin jurnalul alimentarilor si media generala a tuturor este 8.23 l combinat.
10,3 l combinat au doar 2 useri din 109. Probabil tu cu altcineva.
Majoritatea are intre 7.9l si 8.6l combinat.
(https://i.postimg.cc/bwgvCPDX/Screenshot-20191020-180702-com-android-chrome.jpg) (https://postimg.cc/75CDhpnX)
-
Pe tronsonul Brasov - Bucuresti am scos cu al meu Forester XT un consum mediu de 5,8%... Reveneam de la AutoKino in urma reviziei de 60.000 Km si am vrut sa vad ce cifre imi indica CB daca merg respectand normele de viteza.
Am afisat pozele cu consumul la rubrica masinii si mi-am atras oprobiul comunitatii :(
-
Pe tronsonul Brasov - Bucuresti am scos cu al meu Forester XT un consum mediu de 5,8% cu motorul oprit... Reveneam de la AutoKino in urma reviziei de 60.000 Km si am vrut sa vad ce cifre imi indica CB daca merg respectand normele de viteza.
Am afisat pozele cu consumul la rubrica masinii si mi-am atras oprobiul comunitatii :(
-
E clar, faceti la AutoKino ceva masinilor. ;D
Toti care vin de la voi scot consum record.
Bagati naftalina in rezervor? :D :D :D
-
Bagati naftalina in rezervor? :D :D :D
Fainoșag... :P
-
Tu ai 10,28 l media pe ultimii 15.000km in care vad totusi ca ai mers mult si urban.
Investigheaza insa, ce sa zic.
Ce înseamnă "investighează"? Investighează ce? Să mă uit să nu am rezervorul găurit? ;D
-
Înseamnă că al meu e stricat :(
Zici ca al tau o fi stricat.
Spuneam sa studiezi problema in privinta asta pentru ca acest consum nu se incadreaza in media utilizatorilor. Acum na, tu cunosti masina si regimul de mers. Eu abia am luat modelul asta de trei săptămâni. Nu stiu ce sa zic. Nu vreau sa-ti bag mortu in casa. Sorry.
-
Ce înseamnă "investighează"? Investighează ce? Să mă uit să nu am rezervorul găurit? ;D
Sau numar prea mare la pantofi ... >:D
-
E adevărat că merg mai tare, dar chiar și la drum lung tot consumul e mare.
I should just buy a XT https://memeful.com/meme/MKpmOOB/Sophisticated-Cat
-
ce curata e.....trebe bagata la padure nitel!
Done. :)
Atat s-a putut in zona mea.
Sa vina iarna totusi.
(https://i.postimg.cc/z3YgmJGJ/IMG-20191026-150147.jpg) (https://postimg.cc/9w1MZH9S)
-
Pai stiu, dar exista o problema... ;D
Din padela de minus claxoneaza frate! :laugh:
Am fost la SMT trimis de vanzator pentru remediere pe costul lui si acum astept sa vina piesa buclucașa.
Astazi a fost remediata la SMT problema care facea padela sa claxoneze.
O sa-mi lipseasca. :laugh: Imediat pleca degetul inspre ea cand era de claxonat.
-
Acum sa tot faci frana de motor ! 8)
-
Da, sa stii!
La frana de motor o sa imi foloseasca cel mai mult. Am observat ca altfel la vale e cam voioasa.
-
Vecine ai rezolvat cu farul?
-
Da. Am schimbat becul. Din pacate la masina asta trebuie sa ai mana de circar ca sa schimbi vreun bec.
Preventiv am mai schimbat antigelul si cureaua de accesorii.
-
Tot pe acolo pe unde ai schimbat becul ?
-
Am am fost in weekend la Brașov si am facut programare la Autokino.Numai pe acolo le schimb. >:D
-
Lucrurile interesante (puncte firbinti) de urmarit la acest model sunt :
1. Consumul de ulei ,chiar daca este indicat de producator in manual.In vreo 800-900 km cat am apucat sa merg cu ea nu a scazut inca nivelul.
2. Cutia CVT. Unii dealeri,printre care si SMT Bucuresti zic ca fluidul cutiei CVT este lifetime si nu se schimba. Au aparut totusi cazuri de utilizatori care au avut probleme. Cei care au schimbat lichidul par a fi bine mersi . Pentru linistea mea am decis sa schimb uleiul si filtrul cutiei.
3. Consumul - nu mi se pare mare si sunt fericit cu el. Cine nu, sa il gazeze.
La fiecare din ele revin cu detalii personale in posturile urmatoare.
Cu consumul sunt fericit , fluidul in cutie a fost schimbat ... ramane de urmarit consumul de ulei.
Dupa 3500 km nivelul de ulei pe joja este inca neschimbat. Mai urmarim. Momentan coafura rezista.
-
Salut si sa o stapanesti sanatos...frumoasa masina
Dar ca orice roman am o simpla intebare, ce consum de benzen are... real!!!
Am citit postarile anterioare
Merci
Cu consumul sunt fericit , fluidul in cutie a fost schimbat ... ramane de urmarit consumul de ulei.
Dupa 3500 km nivelul de ulei pe joja este inca neschimbat. Mai urmarim. Momentan coafura rezista.
-
@AS25: Bine ai revenit pe forum după 8 ani. Am mai văzut mașina ta in trafic de câteva ori.
Poate revii cu un xv.
-
Salut @AS25. Mulțumesc de urari.
Pentru o parere mai clara despre consum arunca un ochi si pe https://www.spritmonitor.de .
Sunt 113 persoane care tin jurnalul alimentarilor la XV benzina.
-
... ramane de urmarit consumul de ulei.
Dupa 3500 km nivelul de ulei pe joja este inca neschimbat. Mai urmarim. Momentan coafura rezista.
Cu uleiul recent verificat plec la drum. Intr-o depasire cu acceleratia la podea, ZBANG peste ochi - Low Level Oil . :o
Panica-panica - nu gaseam loc de tras pe dreapta. Am parcat, am oprit motorul, mai tarziu am verificat nivelul pe joja. Era asa cum il stiam. La 60% intre minim si maxim. Am plecat usor-usor si dupa cativa km se stinge martorul.
La urmatoarea acceleratie mai puternica ZBANG - becul galben. Am oprit iar sa verific fizic ,m-am convis ca este ulei si am plecat . Am mers linistit si ingandurat de ce draci o fi posedata. Dupa alti kilometri s-a stins din nou.
Am gasit in carte ca ar fi normal sa se intample asta la acceleratii sustinute, insa am cumparat ulei si i-am mai pus 300ml ca nu vreau sa mai trec prin asemenea palpitatii.
(https://i.postimg.cc/Yj0FCKPq/oil.jpg) (https://postimg.cc/Yj0FCKPq)
-
Pai de ce sa fie intre min si max ? Pune ulei sa fie la nievel...
-
Asta zicea si Dan ca se intampla la a lui. Se aprinde becul cand e putin peste jumatate intre Low si Full. Cumva Subaru sufla si in iaurt acum pentru ca in trecut se aprindea becul cand era joja uscata, deci prea tarziu. Semnala engine rebuilt direct.
Dar cum sice si MTFFA, fa sa fie la full mereu. Si ai grija cu mixul asta de uleiuri ca daca amesteci mai multe tipuri nu o sa ii placa si din cate am observat o sa il consume mai repede.
-
Si mergi incet ca face valuri... Poluezi capitala lu' Firica...Eeeeee !
-
O sa urmaresc sa fie nivelul sus.
Este bine ca acum semnalizeaza din vreme, pana sa te trezesti cu motorul in punga.
Stiu de la SMT ca are Motul 5W30 C1/C2.
Motul nu am vazut in benzinarii dar nu am bagat nici orice 5W30 la intamplare. Am mers in 4-5 benzinarii pana am gasit 5W30 ACEA C1/C2.
Mai am un Opel care consuma vreo 8 urban. Cu ala umblu zilnic in Bucuresti insa la anul trebuie sa platesc taxa ca este E4.
Cu Subaru, care arde probabil 12-13 ( cu 50% mai mult), dupa mintea lu' Firea nu poluez dom'le ca este E5.
Are multe hibe taxa asta.
A fost pusa fara sa se creeze alternative, fara garantia ca banii se vor folosi pentru mediu si cu frustarea ca numai in centru trebuie respirat Oxigen .
-
Trapa are nevoie de întreținere?
Mecanismul si culisele trebuie gresate, curatate, lubrifiate?
Inteleg ca exista si ceva gauri de scurgere/drenaj de care trebuie sa ai grija sa nu se infunde...
-
E bine de inspectat si curatat si gresat. Am avut o singura masina cu a 6-a usa (pentru cat de mare era asa o numesc). Era outback-ul si am facut aceasta operatiune o singura data. Era doar praf, dar nici nu o deschideam prea des.
-
Weekendul trecut am facut-o frumoasa pe exterior cu solutia asta de la Sonax.
Ei zic ca luciul tine si protejeaza 6 luni. Daca tine 3 luni tot e fain. Observ ca in 5 zile nu prea s-a asezat praful.
(https://i.postimg.cc/L61P8W5x/IMG-20191012-122239.jpg) (https://postimg.cc/QHjC60p7)
Fix 3 luni a tinut. A inceput sa se estompeze efectul hidrofob.
Mai am jumătate de tub sa mai dau inca o data. Nu e rau.
-
Trapa are nevoie de întreținere?
Mecanismul si culisele trebuie gresate, curatate, lubrifiate?
Inteleg ca exista si ceva gauri de scurgere/drenaj de care trebuie sa ai grija sa nu se infunde...
Trebuie sa ai grija la vaselina ce o folosesti pentru gresat, sa fie din cea care nu retine praful caci daca se sicleste e de rau. Eu am folosit la turela de la masina mea spray ce contine vaselina cu Litiu
-
Și mie mi s-a întâmplat sa se aprindă martorul de low level, deși nivelul pe joja era ok.
-
Ai pus-o la vanzare? :(
-
Da, dar nu ca sa o vand. ;D
Dupa 6 luni inca intorc capul sa o admir cand ma indepartez de ea.
Testez piata. Unii cer 13-14-15 mii de euro. Vezi printscreen.
In pricipiu masina nu pleaca de la mine in urmatorii 3 ani.
Doar sa apara cineva care tine neaparat sa se roage de mine cu 14.000 euro in mana.
Chiar si asa, astazi tot am activat si dezactivat anuntul de 5 ori .
(https://i.postimg.cc/KRmfKvqp/Screenshot-20200205-102057-ro-mercador.jpg) (https://postimg.cc/KRmfKvqp)
-
Super iesire la padure.
Felicitari pentru organizare si pe aceasta cale.
(https://i.postimg.cc/6TRPMd7t/IMG-20200217-113041.jpg) (https://postimg.cc/6TRPMd7t)
-
Dupa 3500 km nivelul de ulei pe joja este inca neschimbat. Mai urmarim. Momentan coafura rezista.
Pana la 5.000 de km de la schimb nu a consumat deloc.
Dupa 5.000 km a inceput sa pape putin. Este clar ca dupa 5.000km uleiul isi pierde propietatile si trebuie schimbat.
Nu eram 100% convins de recomandarile de schimba uleiul mult sub termenul recomandat de producator. Acum inteleg perfect .
-
Motul... plus ziceai ca ai completat, deci ai amestecat uleiurile.
-
...
Nu eram 100% convins de recomandarile de schimba uleiul mult sub termenul recomandat de producator. Acum inteleg perfect .
Felicitari! Continua asa. Nu e o avere sa schimbi uleiul mai des si face bine motorului si vietii lui.
-
Motul... plus ziceai ca ai completat, deci ai amestecat uleiurile.
Ai si tu dreptate Mihai.
Acum am comandat 5 litri pentru schimb si un litru sa fie. Acelasi Motul 5W30 - 8100.
(https://i.postimg.cc/Wpks775m/res-6835ad82bda4613debc630136749281e-full.jpg) (https://postimg.cc/w39KqD83)
-
Offff... e motor pe benzina, daca insisti pe Motul pune-i ceva de genul mai degraba:
(http://www.ulei-motul.ro/uploads/thumbs/motul-8100-eco-nergy-5w30-200x0.jpg)
-
(https://i.postimg.cc/Wpks775m/res-6835ad82bda4613debc630136749281e-full.jpg) (https://postimg.cc/w39KqD83)
Exact acelasi model de ulei mi-a fost pus in XT in perioada 2015-2018, atat la SMT cat si la AK. Vezi in postul meu pozele si descrierile.
-
Acum vreo 2 săptămâni, fix inainte de restrictiile de circulatie am fost pe Tabla Butii. Super misto peisajul. Mai bine de atat nu ne puteam izola.
Un dezavantaj este combinatia de motor benzina cu CVT. Nu are suficienta frana de motor pentru offroad. Chiar si trecuta in manual pe treapta a 1a.
Pentru coborarile pe serpentine de pe sosea este suficient. Pentru coborarile im offroad pline de hartoape si bolovani trebuie sa stai cocoțat pe frana. Daca ai de coborat o ora, jumătate din timp stai si iei pauza sa nu incingi franele.. Mare bila neagra.
(https://i.postimg.cc/RFMpvNmf/IMG-20200321-143300.jpg) (https://postimg.cc/SXvfrQJN)muppets wallpaper (https://suwalls.com/tv-shows/the-muppets)
(https://i.postimg.cc/hvg1nwqG/IMG-20200321-153101.jpg) (https://postimg.cc/xJxzy68r)
(https://i.postimg.cc/qBbxS15p/IMG-20200321-153119.jpg) (https://postimg.cc/JtXXB58F)
(https://i.postimg.cc/t4QkN2TD/IMG-20200323-WA0032.jpg) (https://postimg.cc/Cz7bFCbf)
-
Asa sunt benzinele noi +euro5. Odata cu cresterea turatiei, deschid tot mai mult clapeta de acceleratie. Adio frana de motor.
-
Pai, asta e dezavantajul oricarei transmisii automate. Cat timp nu exista o legatura strict mecanica intre motor si cutie, indiferent de tipul acesteia, franei de motor i-as pune un "pseudo" in fata.
"Adio frana de motor" - aia e !!!! ;D
-
CVT-ul chiar este o legatura foarte ferma.
-
Un dezavantaj este combinatia de motor benzina cu CVT. Nu are suficienta frana de motor pentru offroad. Chiar si trecuta in manual pe treapta a 1a.
...Pentru coborarile im offroad pline de hartoape si bolovani trebuie sa stai cocoțat pe frana.
1. Facand o comparatie intre SH 2.0 AT si SJ 2.0XT CVT cel din urma este castigator la toate capitolele pe drumuri accidentate (adica mult mai grele decat un macadam plin cu apa si noroi). Eu sustin varianta cu CVT intrucat nu am avut nicio problema in niciun scenariu pe care l-am abordat.
2. Nu ai X-MODE pentru a compensa comenzile la coborare?
-
CVT-ul chiar este o legatura foarte ferma.
Gandeam ca in toata treaba asta exista si convertizor. Ori, el ar fi veriga slaba.
Gresesc pe undeva? Cel putin, la 4AT, frana de motor (sic!), in modul manual al selectarii, nu e chiar ca cea de barca, dar nici departe. Iar in D, chiar cum ai zis = adio.
-
Nu cred ca are convertizor cvt-ul...
Ba are, dar se blocheaza.
https://www.subaruoutback.org/threads/does-a-cvt-use-a-torque-converter.54207/
-
2. Nu ai X-MODE pentru a compensa comenzile la coborare?
Generatia urmatoare are X Mode.
2018+ sau ceva de genul. Nu stiu exact.
-
Da-da !
Doar generatia actuala de XV (2018+) are X-Mode.
L-am si testat la ultima intalnire !
E drept ca la urcare, nu la coborare ...
-
Ai scos XV-ul la vanzare, este un anunt cu unul la fel pe OLX
-
Salut.
Nu este de vanzare.
Am mentionat o pagina in urma de ce este pus la vanzare.
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3744.msg127697.html#msg127697
-
A cedat un o ring la instalatia de climatizare și cu ocazia asta am aflat ca este necesar freonul ecologic al vietii. R1234yf.
Pe lângă ca este al dracu' de scump (130 lei/100ml), se spune ca ar fi și al dracu' de inflamabil dacă în caz de accident se scurge pe părțile fierbinți ale motorului.
-
Am recondiționat farurile (polish și folie).
Am schimbat amortizoarele spate, flanșele și bielete antiruliu. Erau încă cele de fabrica.
-
Am schimbat ulei și filtre la Autokino.
De la sfârșitul lui Septembrie pana in Iunie 10.000km. Exclusiv plimbări extraurbane. Dacă nu erau lockdown era mai mult.
-
Ai pus-o la vanzare? :(
Gata cu joaca. Am retras anunțul. Mi s-a părut funny sa fie acolo.
Când a fost foarte aproape sa se concretizeze vânzarea, venea cineva din provincie sa îmi dea 12.500 euro, am realizat ca nu vreau sa rămân fără ea.
I-am spus omului sa nu mai bata drumul.
Ți-am zis ca nu o dau. :D
-
crazy ;D
-
Prin bunăvoința unora , se știu ei care, m-am dotat cu roata de rezervă.
Dacă are nevoie cineva de polistirenul acela cumpartimentat care vine în locul rotii de rezerva îl ofer cu plăcere.
(https://i.postimg.cc/N0J4CjYr/IMG-20200820-200620.jpg) (https://postimg.cc/R3tKN9WM)
-
Ej nebun! Dacă puneai poza asta acum jumătate de an puteai sa ceri și 100 euro pe hârtia aia roz.
-
E folie cu bule. ;D
Are și aia povestea ei.
Am considerat ca respectivul polistiren pe lângă ca umble golul de acolo și tine frumos conpartimentat kitul de pana are și rol fonoabsorbant.
As fi vrut sa tapetez oala portbagajului cu 2-3 straturi de folie cu bule înainte de a pune roata însă am renunțat. Ma gândesc ca la iarna s-ar putea face condens sub folia aia.
-
Hârtie reutilizabilă. :))
-
Paturica antistres...
-
Sunt alte variante. Caută de la marca STP. Sunt variante și variante. Eu am folosit buretele de la ei pentru hayon și s-a mai dus din zgomotul de evacuare. Era pe vremea când aveam wrx.
-
Știu și acele soluții însă nu am vrut ceva lipit. Sunt acolo niște guri de vizitare/drenaj. Am văzut ca se folosesc la usi ca să nu vibreze/rezoneze tabla când ai muzica blana. În sfârșit, nu ma pricep.
Pe mine m-a dus capul sa iau burete fonoabsorbant profi dar nu mi-a convenit ca imi ridica prea mult platforma portbagajului. Și asa roata în sine chiar dacă este slim îmi ridica platforma câțiva centimetri.
(https://i.postimg.cc/wMSVwX68/IMG-20200821-222638.jpg) (https://postimg.cc/gLH8J6XN)
-
... și ca să nu se mai vadă platforma ridicata am luat o tavita din asta de portbagaj care vine din margine în margine. Fiind cauciucata este și fonoabsorbanta la rândul ei.
Nu îmi place înscrisul ala pe ea, dar era cel mai bun material. Altele erau dintr-o spuma dubioasa sau din plastic.
(https://i.postimg.cc/RhGZLBKj/IMG-20200825-174004.jpg) (https://postimg.cc/RJ6mv2PR)
-
Exista burete d'ala gofrat si mai subtire, exista si pasla autoadeziva. Eu in portbagaj, inclusiv locasul rotii de rezerva, am pus bitum/folie aluminiu de la CTK (de 1.8, parca)
-
Pare că ai luat din domeniul rezidential. Îți trebuie auto.
-
arata bine
-
Ce dimensiune are cauciucul de la roata de rezeva?, banuiesc ca este o roata slim.
-
Asumand ca anvelopele tale sunt 225/55/17, dacă vrei anvelopa slim trebuie sa aibă dimensiunea de 135/90/17 a pentru diferența mai mica de 1% in circumferința.
-
Operațiune rapida și la indemana pentru eliminarea unui greieras din bord.
Am izolat identic si suportul de număr. Zdranganea pe clapa portbagajului.
(https://i.postimg.cc/0jvgfHxw/IMG-20200919-123111.jpg) (https://postimg.cc/Kk0scf1G)
-
Operațiune rapida și la indemana pentru eliminarea unui greieras din bord.
Am izolat identic si suportul de număr. Zdranganea pe clapa portbagajului.
Cu ce ai izolat suportul de numar?
-
Tot cu burete din asta adeziv care se pune la tocul ușilor sau la geamuri.
-
Misto ceveteul asta la drum lung.
2.000 rpm la 120km/h . La 130-140 nu depaseste 2.500 rpm.
(https://i.postimg.cc/LhGRBwqy/turatii.jpg) (https://postimg.cc/LhGRBwqy)
-
Asta e jobul lui.
-
Perfecta pt Romania
-
Ieșire ușoară de weekend.
Am surprins în 2-3 poze cât de frumoasa este pădurea in perioada asta. Cu mașina în cadru, bineînțeles. ::)
(https://i.postimg.cc/TYnQqxLm/IMG-20201205-134531.jpg) (https://postimg.cc/vcHWbpvH)
(https://i.postimg.cc/rF4yf0gs/IMG-20201205-142005.jpg) (https://postimg.cc/56xM0thW)
(https://i.postimg.cc/tTfy5pxF/IMG-20201205-142019.jpg) (https://postimg.cc/vgWp8RXm)pnc bank branch (https://banks-nearme.com/pnc-bank-near-me)
(https://i.postimg.cc/Bns8DBs4/IMG-20201206-141943.jpg) (https://postimg.cc/KRqvhLRH)
-
Am fost weekendul trecut la Ciucas.
Drumul pana în vârful Ciucas era înzăpezit binișor. Circulau jeepurile inscripționate cu Cabana Ciucas care cărau turiștii la cabana. Însă erau echipați cu lanțuri. Mai erau câteva ofroadere înălțate și aveau AT-uri.
M-am incumentat și eu cu XV-ul. >:D
Drumul este îngust și cand te întâlnești cu cineva pe contrasens trebuia sa te bagi în mormanul de zăpadă de pe margine ca să poți trece unul pe lângă altul. A mers șmecheria o data, de doua ori, a treia oara ,am suspendat-o in nămeți. Am o sufa metalica pusa în portbagaj și în câteva minute m-a scos cu Patrolul de acolo.
M-am distrat în ziua aia. Se descurca XV-ul. Desigur, in limita gărzii la sol si anvelopelor de strada.