Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: Graf on October 31, 2011, 00:30:36 AM
-
Salutari,
Este vb de Forester 20 XT. Deoarece se pare ca sunt nevoit sa schimb discurile si placutele de frana, acum e momentul sa fac un upgrade la sistemul de franare. Se potriveste ceva de la WRX? A facut cineva acest lucru? Sa incerc discurile si placutele de la 2.5 XT? Astept sugestii. Multumesc
-
Raspunsul la intrebarile tale este DA. Ai prindere 5*100 la roti, deci orice are prindere 5*100 se potriveste (conditia fiind sa nu fie prea mari discurile). In general, tot ce e pe WRX sau XT merge si pe modelele normale sau diesel. Daca vrei ceva de pe STi se complica treaba si decat de pe anumite modele poti lua.
Dar, tu ce vrei, sa schimbi decat placutele si discurile? sau si etrierii? Doar placutele si discurile nu merg. Ai nevoie si de etrieri.
-
Tot ce stiu este ca simt nevoia de un upgrade...
Merita sa inlocuiesc si discurile si etrierii si placutele cu cele de la WRX?
-
clar merita , dar mai bine te-ai uita la un upgrade cu sti. pe de alta parte va creste consumul :)
si daca ai nevoie de alte lamuriri iti dau numarul de telefon unde am pus pe forester 2005 kit de sti :)
-
Stiu ca "celalalt" are frane de WRX pe forester. Da-i un mesaj privat si intreaba-l daca nu scrie aici.
-
Multumesc mult de informatii.
De ce sa creasca consumul?
Ar fi perfect daca ai putea sa imi dai nr de telefon.
Multumesc
-
pentru ca franele sunt mult mai mari si mult mai grele si e nevoie de mai multa benzina sa arda sa te miste din loc cu ele cu tot ;D
-
Eu zic ca nu se merita upgrade la frana de WRX.
Ori faci pasul la frane de STI ori nu il mai faci deloc si iti iei niste gume mai serioase.
-
Multumesc pentru raspunsuri si info.
In ciuda asteptarilor mele, din ce am inteles franele de WRX nu prea aduc niciun aport semnificativ.
Prin urmare m-am decis sa raman la franele stoc.
O sa iau discuri Brembo, placute Texar, inlocuire furtune si lichid de frana and I call it a day.
-
eu am avut pe masina mea frane cu un pistonas pe fata.. si tamburi pe spate.. dupa ce am montat franele de wrx... si inca aveam motorul de 1.8 masina se oprea de 2 ori mai repede decat accelera... recomand cel mai bun upgrade...
-
franele brembo cu 4 pistoane de sti front ,vin fara modificari. mi-am pus eu pe wrx in 2006. doar ca trebuie sa fie de la modelul sti fabricat pana in 2004 cu prindere 5x100 sa mearga si discurile. daca nu, dupa 2005 doar etrierii. Insa nu stiu daca renteaza pt un forester . mai ieftin iesi cu un set de discuri si placute de calitate. Momentan am si eu un forester xt si ma gandesc sa-i fac upgrade-le de frane. un set de frane brembo de sti( discuri,placute ,etrieri ) fata ar trebui sa nu coste mai mult de 500 euro SH. eu am dat 500 pt fata spate.
-
franele brembo cu 4 pistoane de sti front ,vin fara modificari. mi-am pus eu pe wrx in 2006. doar ca trebuie sa fie de la modelul sti fabricat pana in 2004 cu prindere 5x100 sa mearga si discurile. daca nu, dupa 2005 doar etrierii. Insa nu stiu daca renteaza pt un forester . mai ieftin iesi cu un set de discuri si placute de calitate. Momentan am si eu un forester xt si ma gandesc sa-i fac upgrade-le de frane. un set de frane brembo de sti( discuri,placute ,etrieri ) fata ar trebui sa nu coste mai mult de 500 euro SH. eu am dat 500 pt fata spate.
asa stiam si eu,ai dat bine,pe forum se cere si 1000 de euro:) iar cele de wrx am gasit in tara la 300 euro ....pt un forester sunt bune si cele de wrx...sunt mult mai bune decat stock clar! eu am frane de legacy 3.0R si sunt ok...
-
Etrierii de Outback 3.0 sunt la fel cu cei de Legacy 3.0? Cum se situeaza fata de cei de WRX ca eficienta?
Montaj direct ar fi doar pe fata sau si pe spate?
-
Mă bate gândul sa pun frâne cu disc pe spate. Ce trebuie schimbat față de frânele cu tamburi stock de pe 2.0 na 2006?
-
Cred ca te legi la cap fara sa te doara. Sunt foarte foarte OK si tamburii. Si nu o sa vezi nu stiu ce imbunatatire la franare. In alte parti trebuie sa lucri! ::)
-
Fuzetele.Si cand te apucu da un semn sa te pregatim emotional.E un surub ce trebuie descantat cam o saptamana inainte de operatiune.
-
Îl cam cred pe Forester,a si avut ambele variante si nici nu cred ca sunt atât de importante frânele de pe spate. Iar cu descantat șuruburi, am experiență de la șuruburile de la distribuție, nu-mi mai trebuie :-) Totuși arată mai bine discurile...
-
Daaa.Ca noi astia de ne schimbam franele o facem pentru un look mai bun.Daca nu s asa importante,anuleaza le.
-
Dap, măresc consumul...Dacă le ții apăsate
-
Salutare tuturor!
Va rog sa mi spuneti ce fel de sistem de franare second hand se potriveste la un forester aspirat din 2007 pentru un upgrade de la sistemul de tamburi la cel cu discuri. Am vazut ca trebuie schimbat tot ansamblul fuzeta inclusiv frana de mana iar prinderea este 5x100. Care ar fi modelul si anul masinii donatoare?
-
Impreza sau Forester de la 1995 pana la 2007.
-
Multumesc Serban, ai idee cam care ar trebui sa fie un pret mediu?
-
Chiar nu mai stiu.Malakay parca mai are ceva piese.Fa i un Q pe pm.
-
Eu tot nelamurit sunt.
Se merita upgrade de frane pentru forester XT la cele de WRX? Cam la ce costuri se ajunge? Sunt aceleasi dimensiuni la discuri si etrieri? Se face upgrade si fata si spate?
Sau ma pot rezuma la ceva AM, dar de calitate?
-
Aditional, trebuie si vreun upgrade de pompa? Sunt identice pompele de XT si WRX?
-
frane de wrx 4pot fata si 2pot spate sunt mult peste franele de aspirat si forester xt !
forester 2.5xt are aceasi dimensiune la discurile de frana FATA (aici si poate monta etrieru de wrx 4pot direct pe discul de fabrica al xt-ului )
pe spate discul de wrx are 290 mm deci este mai mare decat cel de XT (Aici trebuie schimbata fuzeta cu tot sau.. doar port fuzeta de wrx dar asta implica inlocuirea rulmentului ... deci din pctdvd al costurilor nu se merita sa il iei separat ) pe ebay se mai gasesc niste adaptori pt etrieri 2 pot sa mearga pe fuzeta mai mica de xt !
-
Ce diametru au discurile față de Wrx?
-
294mm fata
-
De pe forum a facut cineva acest upgrade?
-
celalalt ,dani.gugu , fxt.25 , rzw75 plus multi altii cu forester eu am facut pe impreza gc8 ( mai multe masini ) !
-
Se poate face update doar pe fata? Cum e cu pompa, e suficienta originala?
-
Poti face upgrade doar pe fata...
Eu am facut upgrade fata-spate si sunt pe pompa originala... Pana acum nici un fel de problema!!!
-
Orice se poate.Mai putin conjugarea verbului "se merita"
Diferenta de franare e de la cer la pamant.Trebuia sa l inregistrez pe Rzw75 dupa schimb.Nu i venea sa creada ca se opreste masina atat de repede....
-
Ce diametru au discurile de pe spate la forester xt? 265mm?
-
Din cate am citit, daca ai tamburi cum am eu pe spate, nu e bine sa schimbi doar spatele, pentru ca nu e bine sa ai frana prea buna pe spate, fata nu cred sa fie o problema daca se schimba singura, si nici pompa nu ar trebui sa fie o problema.
-
Desi ma asteptam sa fie complet, in kitul de reconditionare a etrierelor fata, cu codul 26297fe000, se regasesc piesele ca in poza de mai jos
(http://partspro.com.ua/images/product_images/popup_images/28136_0.jpg)
Intrebarea mea ar fi: cum se pot comanda doar sigurantele metalice care fixeaza garnitura de corpul etrierului? Parca nu prea le'as refolosi pe cele vechi, nu arata prea grozav si mi'e ca nu or sa se mai aseze la fel de rigid la loc dupa demontare.
Ciudat e ca ptr spate acele sigurante sunt incluse in kit, dar nu ma ajuta prea mult, sunt doar jumate din necesarul ptr fata
-
Pun si eu acest link aici: http://www.subaruforester.org/vbulletin/5451665-post1.html . Poate ajuta pe careva sa se informeze legat de ce se potriveste pe Forester (in special codurile).
-
De la EBC, ce ati recomanda pentru un XT folosit normal, fara a vedea talpa, deci nici frane bruste decat ocazional? Diferenta de pret intre Green/ Yellow/ Red este de 20-40 ron, deci nu intra in discutie.
-
Eu luni o sa dau o fuga pe la Coasta de Est si o sa le cer un deviz pentru discuri EBC pline fata/spate si placute Black Stuff. Revin cu informatii.
-
Chiar te rog, ma intereseaza si discuri si as merge tot pe EBC daca iau placute de la ei
-
294mm fata
Pe net vazusem ca dadeau ca discuri de frana fata ptr WRX bugeye unele cu diamentru de 32x mm. Era o greseala, acelea fiind de fapt ptr STi?
-
Da sti are 320 fata si 316 spate
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
-
326 mai exact
-
Andrei, cam astea ar fi preturile: http://www.discuri-frana.ro/discuri_frana_ebc.php?marca_ebc=SUBARU&model_ebc=Forester&motorizare_ebc=2.5+Turbo
-
Mersi de info, le gasisem si eu, dar deocamdata ptr pe spate am mers pe ATE. o sa vad in vara daca pentru cele pe fata, cand fac si upgrade la etriere de WRX si furtunase metalice, daca merg pe EBC sau nu
-
Sunt OK ATE. Am pe fata, nu au muscatura initiala prea buna, dar tin bine la franari moderate. Ajung la temperatura de functionare dupa ~5 franari.
Lasa cam mult mult praf :( Ca durata de viata se pare ca sunt bunicele. Mai bune ca stoptech.
-
Pentru strada ATE sunt si preferatele mele. Nu ma intereseaza praful, ma intereseaza ca franeaza mult mai placut decat Textar sau EBC red stuff.
-
Din pacate praful se aduna in striatiile discului si de acolo vibratiile. Solutia este sa spal franele foarte bine cel putin o data pe saptamana si nu reusesc mereu.
-
Da, de praf am citit si eu.
Teoretic am SFE, dar practic il folosesc f rar, dar mi'am facut obicei macar o data pe sapt sa merg la un self-wash, unde insist mai mult cu presiunea si pe discuri/etriere
Maine o sa montez franele spate, sunt curios in ce stare erau de fapt placute TRW dupa 20k km, cea la care ma uitasem ieri aproape ca nu mai avea santul central
-
Ieri am dat jos etrierele spate, sa le trimit impreuna cu cele de WRX la sablat/vopsit. Azi am aruncat un ochi si pe fata si surpriza, gaurile de fixare din fuzeta au diametru de 10mm, in timp ce suruburile de prindere de la WRX au 12mm.
Se pot majora gaurile sau risc sa iasa descentrate si sa am parte de alte distractii dup'aia?
Etrierele de WRX sunt de la colegul adrian2310 , deci de pe un WRX 2002 (http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2503.0)
-
Eu n-as modifica filetele alea nici picat cu ceara.
Motive:
- e posibil ca de fabrica sa fie filetate si abia apoi aplicat tratamentul de duritate pe portfuzeta;
- risti sa nu ai diametrul corect inainte de tarodare si sa rezulte filet imperfect;
- centrarea, cum bine ai punctat, e greu de obtinut;
- fonta se mai fisureaza.
Alinierea gaurilor e la fix? Cel mult folosesti bucse pe etrierele de WRX, sa le aduci la 10mm, dar... tot nu e foarte ortodox.
-
Gaurile din fuzeta nu sunt filetate, daca erau nici n'as mai fi luat in calcul varianta asta
Caut acum fuzete de WRX pe ebay, dar probabil nu stiu cum sa caut ...
Ceva de genu'
(https://s22.postimg.org/dyu7pzl41/1464706980065_bulletin.jpg)
-
Dar cum se prind, surub cu piulita? Da, asa pare din poza. Atunci merge sa le majorezi cred, dar la un atelier de prelucrari, nu acasa.
Sigur sunt portfuzetele identice in rest? Sa nu cauti pe ibei degeaba.
"knuckle" = portfuzeta.
-
Asta e etrierul, gaura din fuzeta are doar rol de centrare/fixare
(https://s10.postimg.org/m8nop73d1/IMG_20160830_142621.jpg) (https://postimg.org/image/m8nop73d1/)
-
A, ok, e filetat etrierul, iar in portfuzeta e gaura de trecere. Pai nu prea ai de ales, nu? Majorezi gaurile din portfuzeta, cu centrare in masina de gaurit pe gaura de butuc.
-
Mersi de consultanta! Si ptr termenul in engleza ;D
LE: Asa sunt etrierele de la toate versiunile de WRX, cu suruburi M12? Sau am nimerit eu aiurea modelul pe care sa'l cumpar?
-
Uite ca m-a lasat memoria dar stiu sigur ca atunci cand am trecut de la etriere de WRX la Brembo de STi am facut transferul cu suruburi pentru ca cele de WRX nu se potriveau. Faza e ca nu imi aduc aminte sa se fi dat gauri sau modificat in acest fel masina.
Pe NASIOC vad ca spun urmatoarea: " Any FRONT caliper/bracket will bolt up to the front of any other modern Subaru (except the SVX), but in the rear there are different backing plates". "To be extra clear, almost any front caliper will bolt onto any other Subaru. The rear brakes are where things get complicated." Deci ceva este aiurea. Nu cred ca trebuie sa dai gauri. Nu inca.
EDIT: De pe subaruforester.org: "Our front hubs are the same, the brembos bolt on no problem, so just bend your dust shields, or get bigger shields".
Deci, daca merg Brembo, sigur merg si de WRX.
-
Teoria de pe net zice ca tine, ca am mai tot cautat si eu, inclusiv cum s'ar demonta la o adica fuzetele, practica insa mi'a aratat altceva astazi :(
O sa trimit la vopsit etrierele de WRX si vad in weekend cum sta treaba, poate mi'a scapat ceva
-
Stai sa sun pe cineva care a facut asta la XT sa vad daca isi mai aduce aminte de ce zici tu acolo.
-
Am vorbit cu Razvan care a facut acelasi lucru la XT, acelasi model si a zis ca s-au potrivit perfect fara nici o modificare, nu a dat gauri, nu a largit nimic. Ceva nu e ok cu ce ai sau cu ce ai luat. Mai verifica o data potrivirea.
-
El stiu ca luase etriere de pe un WRX din 2006, dar n'as mira ca aia sa fi fost cu suruburi mai mici, deci e ceva ciudat la mine
Multam' de confirmare!
-
Nu stiu la cine te referi, dar etrierele pe care le-a avut Razvan pe XT, au fost de pe un GC, si pe GC ajunsesera de pe WRX-ul care a fost transformat in STi al lui Dan.Pavel. Deci acele etriere au fost pe doua generatii de Impreza si un XT si s-au potrivit.
-
O explicatie ar fi filete busite si reparate, fie prin refiletare, fie cu heli-coil.
O alta explicatie ar fi o eroare nefericita de masurare ;D
-
D'aia am si intrebat daca nu cumva am eu suruburi mai mari decat ar fi normal. De helisert'uri sigur nu e vorba, le'as fi observat.
Asadar, rog pe primul care are WRX (Muttley, Pfaizzzer, Musiu) si va avea acces la surubul de fixare a etrierului sa puna o cheie pe el, sa'mi confirme daca e cu cap de 17 sau 19 mm ???
-
Posibil irelevant.
Scoate un surub si masoara-i filetul.
-
Posibil irelevant.
Corect! Filetul celor de WRX e de 14mm, nu 12, cum presupusesem
P'alea de pe masina o sa le masor in weekend, pan'atunci o sa fiu in deplasare
-
1 litru lichid de frana este de ajuns pentru tot sistemul? Inlocuiesc etrieri/furtune, deci sistemul este gol acum
-
Teoretic 0.7-0.8 este capacitatea. Deci ar trebui sa ajunga.
-
Azi am luat sublerul si am verificat inca o data etrierii de pe masina si cei de WRX. Nu am facut nici o greseala, din pacate suruburile originale sunt de 12mm diametru, iar cele ptr etrierii de WRX sunt de 14mm.
Deci singura solutie ramane sa majorez gaurile din fuzeta, va fi distractiv
-
Salut, cum ai rezolvat? Ceva indicii că urmează să mă apuc si eu de operație, si am tamburi pe spate :o
-
Montajul s'a facut la AK. Facusem programare la ei ptr inlocuire ambreiaj, amortizoare fata si alte maruntisuri si ei s'au ocupat si de etriere fata si furtunele Goodridge fata/spate (https://www.goodridge.co.uk/products/car-brake-kit-for-subaru-forester-2-5-09-2002-05-2008?variant=12848259563585).
Repet si pe topicul asta: cu placute si discuri ATE, etrierele de WRX nu mi s'a parut c'ar aduce o imbunatatire majora a franarii. Ulterior am inlocuit si cilindrul de frana.
Inlocuirea cauciucurilor Falken cu Continental mi s'a parut mai utila. Probabil urmatorul pas va fi discuri/placute de calitate, dar nu e o prioritate la mine (masina a ramas mai mult de fataiala prin oras)
-
Montajul o sa ma incumet sa il fac singur , sper pe spate sa se potriveasca fuzetele de la masina donatoare (impreza wrx 2004)
-
La mine montajul etrierelor pe fata presupunea marirea gaurilor de la 12 la 14mm, aia era problema (desi teoretic toate ar fi de 12mm, eu am avut ghinion, dintr'un motiv necunoscut), altfel pe fata ar trebui sa fie bolt'on, montajul ar fi foarte usor.