M-am ocupat de turbo astazi. Cu un fail micut, ce m-a costat 441.75 lei. Ca doar nu se putea altfel.
O sa-mi notez chestii aici ca de obicei.
De sus in jos:
- Kinugawa, foarte misto prezoanele. Dar nu inteleg de ce au pus 5 in punga. Trebuiau ori 6, ori 3.
- OEM, ok. Dar am putut recupera doar unul de pe TD04. De uppipe nu m-am mai apucat, ca unul imi trebuia.
- IAG (Taiwanul ala obscur de data asta), panarame zincate. Au ramas doar la bride.
Nici nu mi-a trecut prin cap ca in kitul de montaj nu e garnitura de la retur ulei turbo. Si nici teava. Am folosit niste clingherit de Ramnicu Sarat armat cu metal, ca atat aveam. Grosime de 1.9 fata de 1.3 tasat la cartonul de l-au pus reconditionatorii. Am schimbat suruburile cu unele de reno, mai lungi.
P-asta l-am pus cu colier de apa jos si fara colier sus. Eu nu inteleg rostul pseudo-colierelor alora fluture. Adica inteleg ca permit sa ridici de turbo si sa iasa, dar e tot aia si fara ele.
Bine, nu pe asta, ca p-asta l-am taiat gresit, ca-s batut in cap. Adica l-am taiat conform semnului de producator, dar eu reinventez inventia aici, asa ca am imprumutat furtunul lui Stan (e pe drum inlocuitorul). Cam asta fu failul de 95usd. O taietura cu cutterul neinspirata. Aia e.
Eram pornit pe conducta de fabrica pentru turul de ulei, metalica. Personal nu agreez ideea de cauciuc pe ulei cu presiune, iar turbo nou vine cu conducta flexibila.
A trebuit putin ajustat traseul celei originale, facusem deja. Insa abia acum am descoperit ca sectiunea de trecere cea mai mica e mai mica decat cea din banjo-ul Kinugawa. Am fost certat elegant ca vreau sa micsorez sectiunea, asa c-am rezolvat, acum cea mai mica sectiune e in banjo.
I-am dat cu avans redus si cu viteza de rotatie mare, ca sa nu bavureze pe partea ailalta. Doua intrari in diagonala. Am curatat cat am putut, am spalat, asa ramane.
Comparatie flexibil cu rigid. Stiu, rgidul nici nu se vede, atat de bine-i integrat.
Sa mai fie una si din alt unghi cu montajul finalizat. Mira-m-as sa nu fie nevoie sa desfac si aici, ar fi o premiera.
Ada, 3MI-ul, pana la urma, iese pe langa evacuare.
Si am 2 variante. Pun aici ca peste 1 an cand ajung sa il montez definitiv, sa stiu ca prima varianta e cu risc de agresiune mecanica furtun in brida, iar a 2-a-i cu contact cu chiulasa, de felu' ei calduta. Si nu mi-e prea clar in momentul asta care rau e mai putin rau.
D-aia am imprumutat furtunul de la Mihai, ca sa coboare inca vreo 10mm, si contactul cu brida sa fie mai disparut (cred).
Ma rog.
La finalul zilei am pus galeria pe motor, sa vad ce se intampla p-acolo. De exemplu, intre actuatorul de wastegate si protectia aia la impact a injectoarelor am 2mm. Suficient, dar haios, ca inainte nici nu se stiau. Poza alta data.
In linii mari, turbo-ul asta e super aproape peste tot, dar nu atinge nicaieri. Foarte bine vine.
Ei, si surpriza zilei fu sa constat ca nu mai am colier d-ala fita pentru turbo inlet. L-am cautat si sub perna la etaj, ca-ntr-un final sa-mi dau seama unde se afla. Pe evacuare. Eu credeam ca l-am folosit p-altu', dar nu, era si asta printre alea trei. Comandat, dar daca nu e in stoc, ajunge prin august.
Am uitat de pinii injectoarelor, celalalt maine.
Data fiind sincopa cu TGV-ul, creca ma pregatesc sa bag motorul, ca sa ma apuc de downpipe.