Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SH (2008-2013) => Topic started by: paulstefan on December 12, 2018, 23:13:46 PM

Title: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on December 12, 2018, 23:13:46 PM
Salutare tuturor,

Posesor de Forester din luna Noiembrie, un frumos exemplar din anul 2012, cu multiple optiuni, nu bate nu troncane :), Alea Alea...  doresc sa va impartasesc bucuriile si supararile mele legate de aceasta decizie luata cu mai multi ani in urma. (Deci...vis implinit  ;D)
Kilometraj - 138 de batrane la cumparare, 142 in prezent.
Adusa de prin Italia, cumparata in leasing de fostul proprietar de la Subaru Timisoara, reviziile din Carte arata bine, proprietar grijuliu si pasionat - Fanta-Stick.
Pret - 9500 Euro - Pret foarte bun dupa parerea mea.
Prima revizie am facut-o la SMT Bucuresti.
Boxerul Diesel se comporta foarte frumos, ceva zgomote de la niste role si fulii pe la motor (am vazut pe aici ca nu sunt singurul care le are, iar discutiile sunt inaintate, deci solutii la probleme ar fi. Cu ocazia asta va multumesc anticipat pentru unele sfaturi), confortabila, manevrabilitate, stabilitate, inalta, spatiu, jante mari...STOP
De aici incep si partile negative:
Da, roti mari-245x45x18. Am citit ca nu sunt recomandate, deci va trebui sa le vand... Si arata atat de bine cu ele  :'(. Stie cineva daca are rost sa ma zbat sa le pastrez? Mentionez faptul ca nu sunt nici omologate (asa am cumparat-o).
Si ca sa incheiem in oglinda cu ce a fost pana acum, Cand am ajuns la SMT, domnul de la Receptie Service mi-a aruncat o pastila de m-a distrus psihic:
"- Motoarele Diesel PICA TOATE la pana in 200.000 km.
- Dar este Euro 5, stiu ca nu mai sunt probleme... Eu de 'colo...
- Toate pica. Iti arat parcarea, este plina de exemplare care isi asteapta randul."
Omu' nu minte. Ma pregateste pentru ce este mai rau. Asa se face. Adevarul uneori doare si este perceput gresit.
Nu este vina nimanui. Nici a mea, nici a lui...Chiar apreciez sinceritatea.
Doar ca am plecat aproape plangand de acolo, universul meu s-a daramat (Mai glumesc si eu), iar visul meu s-a naruit (Exagerez).
Cum la orice exista rezolvare, mi-a dat un sfat simplu: Fa-i revizii la 10.000km si nu vor fi probleme.
Asa voi face, iar universul meu si visul de la 24-25 ani au inflorit.
Cu alte cuvinte: ai grija sa n-ai griji!

Va multumesc pentru cele 7-8 minute de lectura usoara, in curand voi posta si cateva poze cu SF-ul meu pe motorina.

Toate Bune!  :angel:


Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Foreste on December 13, 2018, 01:28:30 AM
Bun venit pe forum si ... da-te cu el, ca de bucurat stim sigur ca o vei face.

Forester SH este modelul tau din 2012. SF sunt filmele si modelele din 1997–2002, cu motoare 2.0 si 2.5, exclusiv benzina. :)
(citeste VIN ul sa vezi ca are undeva la inceput SH - ala e codul modelului in functie de anul fabricatiei )

Crapa, nu crapa, asa zic si despre al meu. Momentan merge ceas (110k). Fii mai atent cu reviziile si mai baga una-doua matanii cand treci pe la vreo biserica. Una din astea doua ar trebui sa ajute. Ca sa iti mai treaca supararea, afla ca si benzinele crapa daca sunt abuzate. Duminica trecuta au anulat americanii o decolare de racheta in ultimele secunde si daca si motoarele alea au probleme, ce sa mai zicem de tractoarele Subaru!
FYI mai sunt si modele boxer diesel trecute bine de 200, nu ca as vrea sa il contrazic pe Dani.

Roata 245 x 45 R18 este  a) inestetica (dar daca tu zici ca-tz plac ... nah! ),   b) complet nepractica,   c) in afara specificatiilor.
Fa-le bani si ia maxim R17. Ca dimensiune, 235x55 R17 e cam la limita.

In rest, A, P & B! (https://www.esq.ro/emoticons/rock-on.gif)
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Celalalt on December 13, 2018, 06:36:06 AM
SF as in Subaru Forester.
Bine ai venit. Tine te bine !
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on December 13, 2018, 09:23:24 AM
Salutari si multumiri!

SF- Subaru Forester
SH- model (as fi postat in cealalta categorie).
In prezent am rotile de iarna, originale 225x55x17.
La cele de vara se pune problema daca sa le pastrez sau nu. Ma mai gandesc... am timp.
Ma bate gandul la o alarma cu pornire de la distanta. Stiu ca face toti banii, dar ma necajeste un detaliu: fiind keyless, trebuie sa pastrez in masina una dintre chei   :-\ . Daca aveti ceva indrumari, eventual recomandare de service, v-as fi recunoscator.
Plus ca sunt si eu interesat de escapada din februarie, dar postez in topicul dedicat.

Drumuri bune!!
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on December 13, 2018, 20:41:33 PM
Buna seara, :)
Dupa o ora...

(https://i.postimg.cc/kGzcM10R/2.jpg)
(https://i.postimg.cc/W1QQYSt3/1.jpg)
(https://i.postimg.cc/k5MbdKjd/3.jpg)
(https://i.postimg.cc/vHWgg3ks/4.jpg)
(https://i.postimg.cc/d0SLPXk8/5.jpg)
(https://i.postimg.cc/BvyQwKkp/6.jpg)
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: MihaiFlorescu on December 13, 2018, 22:11:27 PM
Arata bine cu rotile astea.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Foreste on December 14, 2018, 00:01:50 AM
[...]
In prezent am rotile de iarna, originale 235x55x17.
[...]

Nu tin mortis sa te contrazic, insa din fabrica al meu a venit sigur cu 225x55 R17, jantele alea floare, cu "petale" mai late.

Alarma cu pornire din telecomanda am si eu pe Foreste si consider ca si-a meritat fiecare ban dat. Cheia nu trebuie neaparat lasata in masina, ci doar chip-ul din cheie, dupa ce a fost "imperecheat". Oricum cheia noua este bruta, nu se poate porni masina cu ea.
Ca e sau nu un risc, subiectiv fiind, nu consider asta. Insa eu nu am pornire din buton. :D

De achizitionat / montat, nu stiu din ce zona a tarii esti, insa eu unul nu cunosc in Bucuresti altii mai buni decat Falcon, asa ca pe ei ti-i recomand.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on December 14, 2018, 07:46:59 AM
Din Bucuresti sunt.
Multumesc de sfat, ii caut azi pe net si le dau un telefon.
Legat de cheie, la cumparare am primit doua chei identice si o placuta stantata cu un cod pe ea. Cred ca se poate emite, in baza codului, un chip sau o cheie simpla, sa o folosesc eu doar pentru pornirea de la distanta.
Ai dreptate in legatura cu anvelopele, 225x55xr17 este dimensiunea lor, l-am vazut pe Foreste, iar jantele noastre sunt la fel. Tot frumoase.  :)

Mersi MihaiFlorescu, le vand  ;D
Doar ca pretul ar fi destul de ridicat pentru mine cel putin... v-am spus ca proprietarul ei de dinaintea mea era mai implicat, pasionat sa zic asa..
La achizitionare a tinut sa imi spuna cat au costat si m-am cam schimbat la fata. Am cautat si pe net si nu mintea...
Mai vedem ce facem cu ele...

Toate bune!

Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: marr on December 14, 2018, 07:53:59 AM
Bine ai venit !

Muuulti km fara probleme si bucura-te de masinuta !

Fa-i scimbul de ulei cat mai des, foloseste doar ulei de calitate (eu am avut experiente bune cu Mobil 1 ESP Formula, alti colegi merg pe alte variante - eg. Amsoli -  ideea e ca, din observatiile mele, Motul nu-i cea mai buna solutie pentru diesel) si scote-o cat mai des la drum !
Frecatul zilnic in oras ( mai ales in Bucuresti), pe termen lung omoara orice diesel !
Mult mai bine-i șade acolo unde ai facut pozele !
Title: SF-ul meu pe motorina
Post by: Adi-Canada on December 14, 2018, 16:31:10 PM
Salut
Felicitari ptr noua jucarie.  sa se invarta roata fara oprire 10000000000000000  de km.

....................................................................
Ma bate gandul la o alarma cu pornire de la distanta. Stiu ca face toti banii, dar ma necajeste un detaliu: fiind keyless, trebuie sa pastrez in masina una dintre chei   :-\ . Daca aveti ceva indrumari, eventual recomandare de service, v-as fi recunoscator.
..............................................................................
Dilema  asta am avut-o si eu  acum cativa ani.  Ptr ca nu vroiam sa  las o cheie in masina, tot sapand pe internet ca sa gasesc o solutie,  am  gasit informatia asta :
,,Le TB-SUBARU2 est un contournement de transpondeur (TB) pour les véhicules Subaru 2011. Le produit inclus un transpondeur et une antenne inductive. La programmation requiert l'outil du concessionnaire, mais aucune clé n'est nécessaire pour le fonctionnement du démarreur à distance.
Cette petite Boîte de Transpondeur (TB) se branche directement dans le EVO-ALL ou EVO-CAN avec le connecteur PATS-LINK et l'antenne inductive qui est fournie. L'utilisation du TB-SUBARU2 est plus sécuritaire que l'utilisation de la traditionnelle clé dans une boîte, il ne requière aucune soudure et ne requière pas l'utilisation permanente de la clé du client. Branchez simplement la Boîte de Transpondeur dans le EVO pour obtenir rapidement un contournement de transpondeur sécuritaire
http://ifar.ca/en/download/3099/evo-can_installation_guide.rev-a.pdf''
Am sapat mai departe si am gasit firma asta  Fortin Electronics  (http://fortin.ca)  care mi-a instalat pornirea la distanta  si nu am  avut nici o problema  cu ea.  Dupa aceea am aflat ca ei  lucreaza direct cu concesionarul si instaleaza  pentru ei de ani buni. Asa ca  urmatoarea masina am luat-o  cu  pornirea la distanta inclusa  direct de la concesionar,  nu mi-am mai batut capul sa o pun eu dupa aceea  ptr.  o economie de nici 50$.   Din discutiile  recente  cu concesionarul,  am inteles ca la noile masini cu keyless   sistemul e si mai simplu si mai ieftin de instalat.   Nu cunosc detalii.  Scrie-le  si  o sa iti raspunda,  baietii sant foarte de treaba. 

Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on December 15, 2018, 13:40:28 PM
Marr, voi face schimburile la timp, si ma voi orienta catre Amsoil la ulei. Acum am Motul si nu pot sa zic nimic de rau, nici macar pe frig.
Adi, nu prea le am eu cu franceza, dar inteleg cumva sistemul prezentat. Pare ceva mai nou si nu as risca daca nu este o experienta romaneasca in spate... (am montat niste senzori de parcare fata recent si am ramas cu un gust amar -NU STIM, iar daca stim, NU NE ASMAM).
Foreste, am sunat la falcon si au zis ca revin la mine cu un cost si o programare.
In rest, bucurati-va de weekend si mai ales de zapada!!!
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on December 15, 2018, 23:21:06 PM
Care se baga maine la un offroad usurel pe langa Bucuresti?
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Anndrei on December 20, 2018, 14:46:49 PM
Salutare Paul!
Am intrat pe forum mai rar in Decembrie deoarece am a ut programul încărcat la serviciu. Am văzut postările tale acum. :)
Toate bune, fa revizia mai des de 10.000. Eu am un SH diesel cu motor schimbat. Acum noul motor are aprox. 45000. Fac reviziile la 7000 km in medie; folosesc ulei mobil1 ESP formula. Din păcate merg foarte mult prin oraș; curse scurte. La 2 săptămâni fac între 30-70 km drum mai lung dintr-o bucata când merg la vânătoare. Probabil te-ai întâlnit cu Dl Daniel la SMT. El e mai...negativist-realist dacă pot spune așa.
Cum se comporta filtrul de particule la tine? Eu am avut in primii 5000 km de la achizitie probleme cu el.
P.S. Dacă mai ai chef de alergat mașina pe lângă București da-mi te rog un mesaj! :)
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on December 20, 2018, 22:05:35 PM
Super, mersi de sfaturi  ;D.

Anndrei, legat de cei 7000 km dintre revizii, mi se pare totusi prea putin, dar la cat merg eu, nu cred ca ii fac intr-un an...pana la proba contrarie.
As face totusi revizia la 10000km (care oricum mi se pare putin) sau la un an.
Abea astept sa o mai scot la un drum cat de cat mai accidentat. Cand am timp, anunt. Daca mai are cineva chef de asa ceva, sa anunte, m-as mobiliza.
Daniel de la SMT m-a determinat cumva sa nu vand masina... daca aflam din alta parte, atat de convingator, ati fi gasit-o pe olx.
Asa, simt ca suntem toti in aceeasi oala, iar asta nu poate sa caracterizeze acest grup doar ca fiind foarte unit si frumos.
Foreste, am sunat la falcon si au zis ca nu ma pot ajuta cu pornirea de la distanta, pentru ca ar putea sa afecteze sistemul de imobilizare electronica (nu intru in detalii pentru ca ma pierd repede).
In rest, in weekend fac un drum la Cta, iar de revelion sunt la Poiana Marului. Cine stie cum ne intalnim....
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on December 20, 2018, 22:58:32 PM
Ca sa nu uit, am pus senzori de parcare fata (nu era nevoie) si camera dvr ( care este super tare).
Pentru senzori, am gaurit ranforsarea de la bara, dar cu ocazia asta am vazut ca este indoita, lucru care m-a si determinat sa o gauresc.
Bla, masina second hand... mai exact Forester Second Hand. Apropos, voua nu vi se pare ca zgarieturile arata bine pe masina asta?
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: doru777 on December 22, 2018, 16:01:07 PM
cat te-a costat revizia la SMT?,
si, masinuta ta arata beton, sa te tina multi ani,
eu din ceam vazut pana acum 2500-3000 ture merge uns si
desi se cheama forester , de-i sta bine prin padure, am impresia ca
drumurile nat/judetene, mai libere sa o tii cu a 3-a si a 4-a turata corespunzator le e pe plac
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on December 23, 2018, 23:29:44 PM
Salut Doru,
Ma bucur ca iti place.
1700 si ceva. Ulei, filtre, interventie la frana de mana care nu tinea prea bine (nici acum nu tine), verificare ambreiaj si timonerie schimbator de viteza.
Asta cu verificarile a venit de la mine. Am uitat sa le spun sa verifice si o rola de la AC, cu care cred ca si Foreste a avut ceva probleme, dar nici ei nu au avut nimic de adaugat... totul pare ok... E greu oricum sa nu o auzi daca AC- ul este pornit.
Am inceput sa mai aud un scartait (cand am lasat pe cineva sa o conduca si eu eram afara), la o accelerare brusca in treapta a doua mi-a dat un rateu (dupa ce motorul era incalzit, bineinteles), hai ca treaba-i buna. Oricum service preventiv o sa vada dupa Tusnad, deci martie, doar daca nu o crapa ceva pe la ea...
Autostrada 120 km/h, treapta 6, 2250 rotatii pe minut 7.2l/100km. Asa merg eu, totul este rotund. In oras nu ii dau a 4-a si incerc sa nu merg sub 2000rot/ min. Uneori o duc in 3000 cu a doua, fara sa accelerez violent, doar ca sa stiu ca pica la peste 2000 intr-a treia.
In rest, toate bune...
Ma bate gandul sa fac o iesire pe 26 decembrie, dupa ce ne mai linistim cu Craciunul si urarile de bine. :)
Anndrei, te voi contacta.
Cele bune!
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Dan_XV on December 24, 2018, 00:03:16 AM
Salutare!
Sa o stapanesti sanatos, ca de bucurat stim ca o sa te bucuri de ea!
In cazul in care faci vreo iesire pe 26 dec. scrie si aici. Nu se stie niciodata. :)
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on December 24, 2018, 21:23:23 PM
Mersi Dan,

Ma bucur ca este multa lume interesata, asa ca iata ce am gasit azi pe net! (eu m-as cam duce la una dintre ele, chiar si singur. Macar sa vad despre ce este vorba)

Mihai Bravu- Baneasa:
https://www.google.com/maps/@44.1082556,26.0887238,2130m/data=!3m1!1e3?hl=en-US

Calugareni
https://www.google.ro/maps/@44.1634084,25.9778383,211m/data=!3m1!1e3

Groapa de la Frunzanesti, Fundeni:
http://www.google.com/maps/d/viewer?msa=0&ie=UTF&mid=1UFJL71ou5Kju2BPx4F-_DyykD3o&ll=44.370940999999995%2C26.330108999999993&z=17

Traseul Tesila-Bertea prin padure...bagati pe google.maps si este traseul de 22.6km

Ce ati alege?
Mie mi-ar placea ultima varianta, dar e mai departe. Oricum putin aer de munte nu strica dupa beouf-ul asta fantastic.
Daca ma decid sa merg si nu vine nimeni, ma duc la Calugareni. Daca nu imi place, ma duc la Baneasa, pentru ca sunt aproape una de cealalta. Daca nu, ma plimb pe DN...Ce misto e sa ai Forester!

Sarbatori fericite tuturor!! :angel:
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Dan_XV on December 24, 2018, 23:58:21 PM
Suna foarte bine primele doua variante legate, despre a treia nu stiu ce sa zic. Cea mai tare insa este cea de a patra, de care suntem foarte interesati, vorba ta, dupa atatea porcarii, bune ce-i drept, merge niste aer de munte.
Daca te hotarasti ai in noi insotitori.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on December 25, 2018, 18:39:13 PM
Gata, facem.
Mergem la Valea Doftanei, Pe drumul Tesila - Bertea.
As vrea sa plec dimineata, la 8:00 sa fiu la Mol-ul din Otopeni, langa Mc. Ramane asta punctul de intalnire?
Abea astept!

Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on December 26, 2018, 17:27:43 PM
Si ne-am intors:
Ia vedeti:
(https://i.postimg.cc/BZ8R6jyn/DSC-0323.jpg)
(https://i.postimg.cc/tCJJ7NbV/DSC-0326.jpg)
(https://i.postimg.cc/YqTr0c8J/DSC-0331.jpg)
(https://i.postimg.cc/QtMGSS0Q/DSC-0333.jpg)
(https://i.postimg.cc/1RkR5hvb/DSC-0367.jpg)
(https://i.postimg.cc/MpxWV02D/DSC-0376.jpg)
(https://i.postimg.cc/hvTB7v26/DSC-0381.jpg)
(https://i.postimg.cc/Njgc5gmC/DSC-0396.jpg)
(https://i.postimg.cc/sxdFyy3c/DSC-0403.jpg)
(https://i.postimg.cc/rwyBqf2v/DSC-0420.jpg)
(https://i.postimg.cc/4NsM1Wym/DSC-0444.jpg)
(https://i.postimg.cc/DyRGTMGz/DSC-0466.jpg)
(https://i.postimg.cc/6qkpDFPJ/DSC-0476.jpg)

Drumul a fost interesant, dar scurt. La un momentdat s-a infundat si ne-am intors. Am legat asa cam 20-30 minute de drum forestier inzapezit si acoperit cu gheata pe alocuri  ;D.
Apoi am poposit pe Valea Doftanei, pe un platou de unde se vad lacul si barajul Paltinu. La 15:45 eram acasa.

Voi repeta experienta :).

Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: BOXER on December 26, 2018, 18:12:00 PM
Frumoasa iesire, frumos traseul cu zapada.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: kkennyy on December 27, 2018, 09:43:03 AM
Foarte fain, trebuie sa mai ninga putin si o sa fie perfect :)
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Dan_XV on December 27, 2018, 09:59:46 AM
Paul. toata gasca iti multumeste pentru initiativa, a fost foarte misto.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Heliotropus on December 27, 2018, 11:12:50 AM
La cat de curate sunt masinile dupa drumurile abordate...mai sa zic ca ati cautat un loc cu zapada pentru casting  ;D

Adi cu canadiana, John si Foreste, aveti ceva de adaugat???  >:D

P.S.: te invit sa ni te alaturi cand va suna goarna colegul Foreste si pe langa peisaje de vis vei putea aborda si drumuri demne pentru al tau Forester.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Dan_XV on December 27, 2018, 11:32:13 AM
@Domnu' Lorian:😜
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on December 27, 2018, 14:49:25 PM
Mersi BOXER! A fost misto traseul, dar s-a incheiat repede. Voiam sa ajungem la Bertea. Cred ca am facut cam o treime din toata lungimea drumului. Maxim.
Kkennyy, am fost primii pe traseul asta dupa ultima ninsore. Era ceva zapada pe alocuri, dar si ceva emotii la traversarile de parauri. Mie mi-a placut.
Heliotropus, poze nu puteam sa nu facem. Peisaje misto, masini frumoase, companie pe masura. Eu sunt deschis provocarilor, pentru alte iesiri, chiar m-as duce in primul weekend din 2019 la calugareni, Giurgiu. Ce ii spuneam si lui Dan_XV: mai intindem si noi bratele, bieletele, bucsaraia si pivotaraia... sa simta si masina asta ca are un stapan.
Iar la drumuri mai dificile abea astept sa ma bag.
Dan_XV: placerea a fost de partea mea. Din toate punctele de vedere. :)
La 110 pe DN, depaseam o caruta gen si cand vad in oglinda cum se apropie o masina puternica, lansata, fara flash. Apuc sa depasesc si ma dau pe banda 1. Cand vad culoarea, m-am bucurat.
Oleeee
De revelion sunt la Poiana Marului, unde voi cauta niste drumuri inzapezite in care sa ma impotmolesc.

Toate bune!
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Adi-Canada on December 27, 2018, 15:42:56 PM
Quote from: Heliotropus
.........
Adi cu canadiana, John si Foreste, aveti ceva de adaugat???  >:D
..............
[/quote

Nu raspund la provocari,  mai ales venite de la cei care  nu au Subaru   :P
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Heliotropus on December 27, 2018, 15:54:16 PM
@Adi-Canada: multa lume n-are si traieste!  ;D

@Paulstefan: daca acceptati si alte marci de masini in frumoasele drumuri pe care le abordati va rog sa-mi dati de stire. Daca va este rusine cu mine puteti spune ca sunt valetul vostru, baiatu' de mingi, o ruda mai saraca sau Aprodul Purice... ;D
Title: Viata fara Subaru
Post by: Adi-Canada on December 27, 2018, 16:07:14 PM
@Adi-Canada: multa lume n-are si traieste!  ;D
...................
Da. Traieste,  dar traieste mai rau. Fara Subaru  viata e pustiu     :laugh:
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on December 27, 2018, 16:53:00 PM
Dap, acceptam.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Dan_XV on December 27, 2018, 21:33:52 PM
Cand vad culoarea, m-am bucurat.
;D
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: doru777 on December 27, 2018, 23:53:09 PM
Felicitari pentru iesire.  Poate ca la urmatoarea vin si eu,  ca acuma am fost plecat prin Bucovina,  am testat si capabilitatile awd Subaru si pot spune ca intradevar se merita sa detii ASA ceva.  M-am avanturat pe cateva coclauri inghetate cu rampe peste 8%,  Fara emotii
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Anndrei on December 28, 2018, 15:24:15 PM
Foarte frumos! Felicitări!
Sper sa pot ieși și eu data viitoare cu voi; ideea e sa ma anuntați din timp! :)
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Adi-Canada on December 28, 2018, 17:40:09 PM
Frumos.  Si frumoase pozele. Mai vrem  !    :)
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Muttley on December 28, 2018, 19:05:44 PM
ideea e sa ma anuntați din timp! :)

Salut, lasa-mi numarul de telefon pe mesageria privata. Eu citesc aici de cateva ori pe zi, iar cand baietii se organizeaza si stabilesc ceva, te sun numaidecat.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Anndrei on December 29, 2018, 13:24:42 PM
Rezolvat! :)
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Muttley on December 29, 2018, 20:56:05 PM
Primit, primit, stau de shase!
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on January 03, 2019, 14:01:03 PM
Si ne-am intors. La multi ani tuturor!
(https://i.postimg.cc/fTcHgPKk/10.jpg)
(https://i.postimg.cc/mr27jXXx/1.jpg)
(https://i.postimg.cc/NF1yBmJ7/2.jpg)
(https://i.postimg.cc/pL1dNsVM/3.jpg)
(https://i.postimg.cc/m2p4hhvQ/4.jpg)
(https://i.postimg.cc/yxB9G7sN/5.jpg)
(https://i.postimg.cc/x8swkF40/6.jpg)
(https://i.postimg.cc/85bsjMg1/8.jpg)
(https://i.postimg.cc/8CV0CSzR/9.jpg)
(https://i.postimg.cc/y6QYtVVr/12.jpg)
(https://i.postimg.cc/xdn2q7fz/13.jpg)
(https://i.postimg.cc/8csyYkZS/11.jpg)
(https://i.postimg.cc/3r4Jssd8/14.jpg)

Am reusit sa o impotmolesc intr-un gard, dar cu putin ajutor am iesit.
Ce nu mi-a placut este faptul ca sistemul de tractiune nu reusea sa distribuie putere la rotile care ar fi avut aderenta. O tineam constant intr-antaia la 1200-1300 ture, in speranta ca puterea se va distribui la toate cele 4 roti. De unde, rama in zapada dura cu aceeasi roata. O mai lasam putin, pleca alta roata, singura de asemenea. Rama si aia. Si asa am reusit eu sa fac sleauri de 3-4 cm in zapada dura, chiar gheata.
Devenise imposibil sa mai ies de acolo, masina fiind in rampa, afundata 3-4 cm in gheata.
Am sapat putin, am bagat pietre si surcele la toate 4 rotile si am reusit sa ies. O trec la experienta de offroad...
In rest, a fost frumos, inafara de coborare. Forestierul avea niste curbe de 180 grade, iar eu pierdeam aderenta pe gheata. Cu viteze ametitoare de 4-5 km la ora, am reusit sa cobor, singur in masina. Se pare ca orice suta de kg conteaza, fiind 4, 3 au coborat pe jos.
Zona Zarnesti este foarte frumoasa (Plaiul Foii, Rasnov, Poiana Marului).

In rest toate bune. Am facut Bucuresti-Brasov de doua ori in perioada asta, masina este fenomenala pe serpentine...o placere.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: kkennyy on January 03, 2019, 14:33:41 PM
Ce nu mi-a placut este faptul ca sistemul de tractiune nu reusea sa distribuie putere la rotile care ar fi avut aderenta. O tineam constant intr-antaia la 1200-1300 ture, in speranta ca puterea se va distribui la toate cele 4 roti. De unde, rama in zapada dura cu aceeasi roata. O mai lasam putin, pleca alta roata, singura de asemenea. Rama si aia. Si asa am reusit eu sa fac sleauri de 3-4 cm in zapada dura, chiar gheata.
Ai dezactivat controlul tractiunii?

Frumos peisaj, pacat ca e destu de circulat pe-acolo si se face gheata, moment in care mai zic si cauciucurie pa :D
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Adi-Canada on January 03, 2019, 16:02:39 PM
[quote author=paulstefan .............
O tineam constant intr-antaia la 1200-1300 ture, in speranta ca puterea se va distribui la toate cele 4 roti. De unde, rama in zapada dura cu aceeasi roata. O mai lasam putin, pleca alta roata, singura de asemenea. Rama si aia. ........
[/quote]

Tocmai aici era greseala. La diferentialele de tipul acesta  trebuie  accelerat la  peste 4.....5000  rpm   timp de peste 5 sec   ptr a angrena toate 4 rotile. Daca dezactivezi si controlul tractiunii toate 4 rotile se vor invarti cu aceeasi turatie. Mai ramai inzapezit numai daca  esti suspendat pe burta.  Altfel iesi din kko  chiar si daca ai aderenta numai pe o roata.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Celalalt on January 03, 2019, 16:07:56 PM
Data viitoare incearca sa smucesti putin. Sa dai socuri. La turatii mici nu prea ai putere. Da-i ca si cum ii faci balans , nu stiu daca explic bine.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: kkennyy on January 03, 2019, 16:24:54 PM
Daca dezactivezi TC si o roata patineaza, aia se invarte in draci si cealalta fumeaza o tigara :D  De-aia zic ca e bine sa incerci initial cu TC cuplat, vezi cat te lasa sa turezi, si daca nu si nu, dezactivezi si dai ciobaneste  ;D
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on January 03, 2019, 16:50:10 PM
Nu pot sa neg ca nu i-am dat si mai tare. Am ajuns si la 3000-4000...
Eu ma asteptam sa cupleze si la turatii mai mici.
Tc-ul l-am dezactivat cand am inceput sa urc. Nu stiu unde am citit ca ar fi recomandat asa. Cand nu iesea, l-am activat din nou. Tot nu a iesit de buna voie.
De smucit, am smucit-o saraca de mi se facuse mila. Plecari bruste, ca din tun si balans ( nu prea facea pr ca era in panta, spre urcare) ...doar ca nu iesea... aveam companie care imi spunea: “ acuma trage doar spatele”, “ acuma doar fata”.
Niciodata ambele, cum as fi vrut eu... trebuia sa fi filmat...

Data viitoare cand mai raman asa, o sa o fac mai ca la carte.

Nu am voie sa ma plang, SF-ul imi ofera sansa sa merg pe un DN, iar cand vad un foreatier, sa iau de volan si sa ma aventurez. Situatii vor aparea mereu... :D
Drumuri bune!
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: kkennyy on January 03, 2019, 17:17:40 PM
Nu am voie sa ma plang, SF-ul imi ofera sansa sa merg pe un DN, iar cand vad un foreatier, sa iau de volan si sa ma aventurez. Situatii vor aparea mereu... :D
Cam asta inseamna Forester ;)  Sa-l manevrezi cu placere! :)
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: BOXER on January 05, 2019, 18:07:39 PM
Am reusit sa o impotmolesc intr-un gard, dar cu putin ajutor am iesit.
Ce nu mi-a placut este faptul ca sistemul de tractiune nu reusea sa distribuie putere la rotile care ar fi avut aderenta. O tineam constant intr-antaia la 1200-1300 ture, in speranta ca puterea se va distribui la toate cele 4 roti. De unde, rama in zapada dura cu aceeasi roata. O mai lasam putin, pleca alta roata, singura de asemenea. Rama si aia. Si asa am reusit eu sa fac sleauri de 3-4 cm in zapada dura, chiar gheata.
Devenise imposibil sa mai ies de acolo, masina fiind in rampa, afundata 3-4 cm in gheata.
Am sapat putin, am bagat pietre si surcele la toate 4 rotile si am reusit sa ies. O trec la experienta de offroad...
In rest, a fost frumos, inafara de coborare. Forestierul avea niste curbe de 180 grade, iar eu pierdeam aderenta pe gheata. Cu viteze ametitoare de 4-5 km la ora, am reusit sa cobor, singur in masina. Se pare ca orice suta de kg conteaza, fiind 4, 3 au coborat pe jos.
Zona Zarnesti este foarte frumoasa (Plaiul Foii, Rasnov, Poiana Marului).

In rest toate bune. Am facut Bucuresti-Brasov de doua ori in perioada asta, masina este fenomenala pe serpentine...o placere.

Pe ce  punte ai avut probleme cu patinarea ?
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on January 05, 2019, 20:17:56 PM
Pai pe ambele... ba invartea fata, ba invartea spatele... niciodata ambele.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: MihaiFlorescu on January 05, 2019, 20:27:52 PM
Posibil sa fi incins cam tare centralul. Si daca nu are un ulei bun e suficient sa patineze de cateva ori blocata si apoi degeaba mai incerci.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: BOXER on January 05, 2019, 23:11:37 PM
Modelele 2008-2013 au atat fata cat si puntea spate deschise, inclusiv pe modelele XT.  Transmisiile automate folosesc aceleasi diferentiale.
Dupa 2014 au compensat lipsa autoblocantelor cu simularea realizata cu ajutorul sistemului de franare.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on January 06, 2019, 13:57:44 PM
Mihai Florescu, interesant ce zici. Mi-e greu sa cred ca uleiul in diferential este uzat, cand am fost la SMT stiu ca-a adus vorba despre el si nu a fost necesara inlocuirea acestuia. De incins nu cred. Eu sunt mai sensibil decat masina mea (uneori) si nu cred ca am fortat-o chiar asa de tare. Tinta mea era o turatie mica...1300rpm.
Boxer, daca diferentialul nu are blocant, nu ar fi trebuit sa invarta ambele punti? Fara sa blocheze vre-una dintre ele? Cu blocant, ma gandesc ca imi taia puterea de pe fata si tragea doar spatele... sau am eu o problema de perceptie?
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Dragosh10 on January 06, 2019, 15:14:31 PM
Diferentialul central , in cazul tau, are, in teorie, raport de transmitere a puterii de 50/50 fata/spate.Acel diferential este de tip LSD(limited slip diferential).Ceea ce inseamna ca in conditii normale permite o oarecare diferentiere de rotatie intre puntea fata si puntea spate(de aia poti lua viraje fara sa simti ca se "impaneaza" masina in locuri cu aderenta buna).In diferentialul central se afla un "silicon"(in lipsa de termen tehnic asa ii voi spune).Acel silicon cand se incalzeste (odata cu cresterea temperaturii creste si vascozitatea)anuleaza acea mica diferenta de rotatie intre punti.Atunci el e "blocat".In acel moment daca te afli in situatii de aderenta redusa puterea se va duce la rotile care au aderenta cea mai mica(din cauza faptului ca puntea fata cat si puntea spate sunt diferentiale deschise cum zicea colegul Boxer), dar tot timpul o roata de pe puntea fata si una de pe puntea spate.
In general cand se strica un diferential central de acest gen, el ramane blocat cu raportul 50/50, nu va ramane deschis incat puterea sa mearga doar catre o punte.Acel silicon a fost "fiert" si a pierdut propietatile de a schimba vascozitatea.

Quote
daca diferentialul nu are blocant, nu ar fi trebuit sa invarta ambele punti?
din contra: daca nu e blocant invarte doar o punte

Quote
Cu blocant, ma gandesc ca imi taia puterea de pe fata si tragea doar spatele.
Asta face controlul tractiunii prin intermediul franelor.Blocantul prin definitie asta face: blocheaza raportul intre punti(sau roti, depinde de caz).Asa ca daca pierzi aderenta pe o punte puterea se va duce si in cealalta punte.Ambele punti vor primi 50% din putere.

Quote
Pai pe ambele... ba invartea fata, ba invartea spatele... niciodata ambele
esti sigur? ar trebui sa invarta cel putin cate o roata de pe fiecare punte,pe diagonala sau pe aceiasi parte.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: MihaiFlorescu on January 06, 2019, 15:29:25 PM
Iar uleiul din cutie are rolul de a raci atat cutia si diferentialul fata cat si diferentialul central ca sa tina acel silicon de care zice Dragos la o temperatura buna de operarare.
De asta e important sa ai un ulei proaspat si de calitate.

Si nu conteaza turația motorului, cat stresul pe cutie (patinari, accelerari etc)
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Mr. Ziggy on January 06, 2019, 15:45:04 PM
Zice bine @Dragos10. Daca iti patina o singura roata, inseamna ca diferentialul central nu lucra (era deschis). Trebuie sa dai turatie, sa existe viteza relativa mare intre transmisiile celor doua punti, pentru a forta diferentialul central sa se blocheze. Daca echiparea e cea specificata de @Boxer, cu diferentiale fata si spate simple, vei avea doua roti patinand, cate una pe fiecare punte, asta sugerand si ca diferentialul central e blocat. Cu diferentiale fata si spate simple, fara alt sistem de ajutor ( @Boxer zice de implicarea sistemului de franare, mai recent)), esti destul de limitat in afara soselei. @MTFGA sugereaza bine...sa dai "stoltzuri". Practic, te ajuti de inertia sistemului mecanic (aici fiind vorba de diferentialele fata, spate), ca macar pentru o clipa sa ai cuplu pe ambele roti ale puntii.
O corectie as face. Diferentialul central cu vascocuplaj face raport 50/50 by default. Pierderea proprietatilor uleiului siliconic face ca diferentialul sa nu se poata bloca. El distribuie 50/50 in mers normal, dar in caz de nevoie va lucra ca un diferential simplu (deschis).
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Dragosh10 on January 06, 2019, 16:44:05 PM
Pierderea proprietatilor uleiului siliconic face ca diferentialul sa nu se poata bloca. El distribuie 50/50 in mers normal, dar in caz de nevoie va lucra ca un diferential simplu (deschis).
Nu, este chiar invers....cand isi pierde propietatile ramane blocat, ramane prea vascos pentru a permite diferentierea intre punti.Acel ulei siliconic se uzeaza de la ciclurile termice.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Celalalt on January 06, 2019, 17:08:30 PM
Dude. Cu astfel de explicatii o sa ajunga omul sa segmenteze motorul. Ce v a apucat?
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: BOXER on January 06, 2019, 17:38:43 PM
Cel mai important aspect care trebuie retinut in teren este lipsa diferentialelor autoblocante la Forester SH dar si la Outback din perioada respectiva.
Si modelele SG X sau Xs fabricate pana in 2006 veneau fara spate autoblocant.
Cunoscand masinile putem sa evitam situatii neplacute, mai ales cand nu suntem in compania altor colegi (evident tot subaristi).

Nu cred ca centralul este defect, am impresia ca in situatia descrisa s-a atins o limita a AWD-ului de pe modelul respectiv.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on January 06, 2019, 17:48:34 PM
Dragosh, nu, nu se invarteau si rotile de pe fata si cele de pe spate. Doar fata si doar spatele. Aveam oameni si pe stanga si pe dreapta si mi-au spus.
Siliconul despre care ziceti imi dau seama ca este un element esential in distribuirea puterii pe punti, lucru despre care nu stiam. Deci si asta trebuie revizuit sau verificat periodic. La uleiul din transmisie, MihaiFlorescu, am baza in SMT ca nu trebuie inlocuit, arata bine la momentul respectiv.
Deci : diferentiale simple fata spate, cu siliconul care face treaba la locul lui, cu ulei in diferential inlocuit la timp, turatie optima pentru a incalzi siliconul si a bloca diferentialul. Asta este cheia succesului.
Foarte simplu. Multumiri pentru informatii.
Legat de sistemul de franare, la un momentdat am simtit pedala mai tare, dupa ce am turat-o in sleauri mai mult. Cu treapta 1, am dat mai tare(3500-4000rpm) si pana sa se opreasca roata - 0km/h, am actionat frana de picior ca sa cobor din masina. Atunci pedala a fost mai tare o secunda si apoi a revenit. A tinut mai sus...nu stiu cum sa ma exprim...
Nu cred ca are legatura cu ce spunea BOXER.
MTFG - mai e mult pana la segmentare, pana atunci o sa crape motorul...
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Mr. Ziggy on January 06, 2019, 18:13:37 PM
Cel mai important aspect care trebuie retinut in teren este lipsa diferentialelor autoblocante la Forester SH dar si la Outback din perioada respectiva.
Si modelele SG X sau Xs fabricate pana in 2006 veneau fara spate autoblocant.
Cunoscand masinile putem sa evitam situatii neplacute, mai ales cand nu suntem in compania altor colegi (evident tot subaristi).

Nu cred ca centralul este defect, am impresia ca in situatia descrisa s-a atins o limita a AWD-ului de pe modelul respectiv.
Aha, aici e punctat corect ceea ce trebuie stiut. Imi exprimasem candva, dupa ce luasem masina, o idee : vreau sa stiu ce am, ca sa stiu ce sa-i cer. Subaru are varii sisteme AWD, cu comportamente sau reactii diferite.
"SF-ului nostru pe motorina" nu-i vom recomanda niciodata turatii pana sar pistoanele. Daca la 1600rpm are cuplu maxim, acolo poate fi dus. Atata e cuminte...
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: andea79 on January 06, 2019, 18:18:54 PM
apai... oricum toata discutia asta e debusolanta :) adica forester unicul specialul si nemaipomenitul ramane asa... fara tractiune? :)
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Dragosh10 on January 06, 2019, 18:22:18 PM
Dude. Cu astfel de explicatii o sa ajunga omul sa segmenteze motorul. Ce v a apucat?

incercam sa Make The Forum Great Again!  ;)

Quote
Siliconul despre care ziceti imi dau seama ca este un element esential in distribuirea puterii pe punti, lucru despre care nu stiam. Deci si asta trebuie revizuit sau verificat periodic

Acel ulei siliconic nu este servisabil......Cand acel silicon s-a uzat la maxim se schimba diferentialul central.Trebuie multa bataie de joc sa il uzezi la maxim.Stiu Forestiere cu 340000  km fara probleme la transmisie.Stiu si Forestiere cu reparatie capitala la cutie, incluzand diful central la 100000-120000 km.....
Schimba la intervalele recomandate(si mai repede daca ai multe iesiri offroad) uleiul din motor, cutie si diferentialul spate(diful central se afla in cutia de viteze).

Quote
MTFG - mai e mult pana la segmentare, pana atunci o sa crape motorul...
;D ;D ;D ;D :laugh: :laugh: :laugh: cand crapa motorul se face segmentare

Quote
Legat de sistemul de franare, la un momentdat am simtit pedala mai tare, dupa ce am turat-o in sleauri mai mult. Cu treapta 1, am dat mai tare(3500-4000rpm) si pana sa se opreasca roata - 0km/h, am actionat frana de picior ca sa cobor din masina. Atunci pedala a fost mai tare o secunda si apoi a revenit. A tinut mai sus...nu stiu cum sa ma exprim...

nu stiu sa explic ca sa ma pot face inteles, dar e din categoria asa face toate, nu iti fa probleme din cauza asta.si a mea face la fel in situatia descrisa de tine.
Cat despre 4000 rpm in situatii de offroad cu tedei.....nu fa prea des asta, decat daca este absolut necesar

Quote
adica forester unicul specialul si nemaipomenitul ramane asa... fara tractiune? :)
da  :'( , pt ca japonejii au pus transmisiile bune doar pe STi-uri >:(
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on January 06, 2019, 19:26:12 PM
Asa este, maine, in piataVictoriei, va fi incendiata.
Gasiti pe Facebook.  >:D
Are tractiune si tot ce ii trebuie.
Debusolant nu este nimic, ba chiar ajuta sa mai invatam si noi cate ceva.
Dragos, nu imi faceam oricum probleme cu franarea. Mi-am adus aminte de episod si am zis sa vi-l prezint, poate mai invat ceva.
Treaba cu 4000 de ture, doar atunci a patit la mine, in sleau. Stati linistiti ca inafara de o cutie la Dacia Nova, nu am spart piese importante la masini, din talpa.
1600 de ture...si asta e rar... tin totusi minte de 1800-1900 ture ca valoare a cuplului maxim, dar nu contrazic.
Cand voi simti ca SF-ul nu ma mai satisface dpdv offroad, voi incepe demersul pentru achizitie de masina dedicata offroad: tiguan, rav 4, q5, d’astea mai grele... skoda scout, rx4, x3...nebunii, care ar rezista mai mult de 5 secunde in 4000 rpm constant...
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Celalalt on January 06, 2019, 19:34:56 PM
Cand o sa stii din timp pana unde poti merge , nu se va mai ivi vreodata situatia in care sa nu te mai satisfaca.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Forester on January 06, 2019, 19:52:10 PM
Eh, si asta deseori se invata pe principiul merge merge... hopa ca nu mai merge! Deci data viitoare sa stii, NU pana aici!  ;D
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: doru777 on January 06, 2019, 19:54:07 PM
Salutari, vin si eu cu un comentariu,  Cuplul maxim la EE20 diesel este la 2400 pentru modeul Euro 4 si 5 si 2800 pentru modelul E6.
Ce este curios, si poate aveti voi mai multe informatii, este ca au trecut de la 600 rpm diferenta de cuplu de la E4,5 la 1200 rpm pentru E6. deci este dublul valorii, pentru aceeasi putere. Din ce am vazut eu motorul ar merge cel mai bine in 2000-2200 tinut, schimbat pe la 2500-3000 vitezele, asta e parerea mea.
Oare nu se poate modifica din softul masinii diferenta aceasta de cuplu ?,
ma gandesc ca la E6 au modificat pentru o mai buna reabilitate a motorului, daca ar fi un grafic putere/cuplu, cel de la Euro6 ar fi mult mai lejer
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on January 06, 2019, 20:06:32 PM
MTFGA ??? Asta e clar. La fel am zis si dupa ce am crapat cutia de la Dacia Nova. Doar ca aia statea la 4000 mai mult de 5 secunde...
Vreau sa subliniez faptul ca mi-am luat SF-ul ca sa ma bucur de el, doar ca:
Prin oras nu prea e recomandat sa merg cu el pt ca nu se simte bine;
Pe offroad, doar asa, putin pentru ca are tractiune praf;
Pe zapada trebuie sa am grija ca sa nu ii dau prea tare;
Revizii la 6-7000 km;
Jantele mai mari ii distrug caseta si bieletele de directie, articulatiile si nu numai;
Totul este scump la ea si e recomandat sa le fac la service autorizat;
Ma astept ca din mie in mie de km sa imi crape motorul;

Sa fi facut o alegere neinspirata?
Voi cei care aveti diesel, ce faceti cu masinile voastre? Le tineti in garaj? Nu cred.

Haideti, putin mai mult entuziasm si let’s Make The Forum Great Again! E iarna si trebuie sa ne bucuram de asta. Suntem niste norocosi cu alegerile noastre in materie de auto.
Lista de mai sus paleste cand ma urc la volan si merg cu ea, chiar si prin coclauri, chiar si prin oras...
Drumuri bune!
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on January 06, 2019, 20:11:01 PM
Doru777, nu e recomandat sa ii umbli in soft pentru ca ii strici chiuloasa sau vilbrochenul sau ia foc in mers.
Las-o asa si uite-te bine pe lista de am scris-o eu mai sus.
Drumuri bune!
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: andea79 on January 06, 2019, 20:32:38 PM
Sa fi facut o alegere neinspirata?

nu are cum.... e subaru.... e diesel.... e ce trebuie.... sau nu? :)

Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on January 06, 2019, 20:34:48 PM
Sa nu fie subaru? O fi Suzuki sub acoperire. Sau Tata...
Sa nu fie diesel? Aici m-ai prins.
Sa nu fie ce trebuie? Asta ma intrebam si eu... si am primit ca raspuns aceeasi intrebare...
Deci suntem mai multi curiosi despre alegerea mea... :)
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Celalalt on January 06, 2019, 20:39:57 PM
Eu zic ca ai venit la ședință deja certat cu lumea. Vb vine...
Ai rabdare. Obisnuieste te cu cotețul. Schimba ce e de schimbat.
Nu cred ca e chiar asa de neinspirata alegerea. Cat despre tractiune , ai incredere in ea. E ceva ce nu intelegi sau te astepti la minuni.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on January 06, 2019, 20:50:17 PM
Hai ca ne revenim... deci se poate. Bravos
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: kkennyy on January 07, 2019, 10:09:02 AM
Cel mai bun sfat e cel de sus. Invata-ti masina si sistemul awd pe care-l are si o sa ai mut mai putine sanse sa ramai blocat. Cu diferentiale deschise fata spate, foresterul nu o sa faca minuni. Cei care merg in offroad stiu ce mult inseamna un blocant spate macar, dar asta e, ne descurcam si cu vdc-ul (simularea software a blocantului prin franarea rotii care patineaza, printre altele, care apropo, exista la toate sh-urile din cate stiu eu, din 2008 incepand, eu o am pe forester). Drumuri mai putin bune! (ca cele bune sunt plictisitoare)
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: WIM on January 07, 2019, 13:58:53 PM
Nu o spun doar pentru ca le am la vanzare  8), dar diferentialele deschise se pot upgrada. Chiar si VLSD-ul central poate fi inlocuit cu o unitate mai buna. Cat de oportuna e o asemenea decizie pentru un Forester diesel e o cu totul alta discutie dar tehnic este posibil.

Cat despre VDC, eu am o impresie foarte proasta despre el, sau cel putin despre implementarea pe Legacy-ul diesel, unde nu intervenea niciodata cand se producea o alunecare, ci doar taia gazul post-factum. Mi se parea de-a dreptul periculos pentru ca impiedica orice incercare de redresare pe baza de acceleratie. Asa ca mergeam intotdeauna cu el dezactivat.

Si un ultim factor de luat in considerare si, poate, cel mai important - abilitatile cauciucurilor. In situatia pe care o descrii tu pare-se ca ai atins limitele de aderenta ale cauciucurile obisnuite de iarna  - cred ca lucrurile s-ar fi desfasurat cu totul altfel daca erai incaltat cu pneuri de zapada si gheata dedicate, ceva din seria Hakkapeliitta de la Nokian, de exemplu (nu mai vorbesc de varianta in care ar fi fost si clutate). Indiferent de cat de sofisticat ar fi sistemul AWD, el tot cu frictiunea dintre cauciuc si ce e dedesubt jongleaza. Iar daca frecare nu e, nimic nu e  ^-^
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Foreste on January 07, 2019, 18:32:34 PM
Quote
daca frecare nu e, nimic nu e

(https://www.esq.ro/emoticons/thumb.gif)
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on January 07, 2019, 19:46:14 PM
WIM, frumos spus si corect.
Daca ai vre-un site sau pagina de facebook ceva, pune aici ca poate ne mai uitam unii dintre noi.
Cum zicea si Dragosh10, cand o crapa si va trebui inlocuit, mai avem o alternativa...
Cat despre anvelope, sunt destul de vechi, 2012, cu crampoane generoase si consistenta “tactila” buna, zic eu. Continental (sigur o sa mi-o iau dupa cele scrise). Se comporta bine pe zapada, insa cand e gheata, sunt de parere ca doar lanturile mai pot face ceva... (situatia descrisa de la ultima iesire).
Apropos de situatie, nu stiu de unde a reiesit ideea ca ma asteptam eu la minuni din partea awd, sau ca nu ii cunosteam limitele si am fortat-o sau ce se mai scrie pe aici. Am ramas cu ea si am povestit... atat...  :-\ Invartea o singura roata. Da, ma asteptam la mai mult....
(dupa ce vand jantele de 18 cu tot cu anvelope, imi iau pt iarna pe 16 cu niste anvelope bune, intreb eu pe aici ce ar fi ok, iar de vara imi iau unele noi pt jantele de 17 din poze).
Drumuri bune! Iar pe cele proaste ni le alegem noi cand avem vreme de asa ceva :)
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Dragosh10 on January 07, 2019, 21:14:56 PM
ne descurcam si cu vdc-ul

cine are, dar se poate si fara

dar sunt de acord cu @WIM, prefer anvelope bune decat un VDC
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: WIM on January 08, 2019, 11:35:35 AM
Daca ai vre-un site sau pagina de facebook ceva, pune aici ca poate ne mai uitam unii dintre noi.
Cum zicea si Dragosh10, cand o crapa si va trebui inlocuit, mai avem o alternativa...

Aici incepe toata povestea:
Sper sa nu fie contagioasa, ca eu am prins microbul tuning-ului cu gandul sa fac un ugrade la diferentialul spate si, 4 ani mai tarziu, refac masina cu totul :)

https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2927.0.html
(de la postul #5 incolo, primele sunt preambul)

Aici sunt piesele de vanzare: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3310.0.html

1. diferential fata STI (helical sau, simplificand, TorSen)

2. diferential spate STI (clutch type, adica cu placi – ajustabil si reconditionabil)

3. diferential central STI 12 kgf (cu tot cu cutie de transfer) – care nu se poate transplanta insa pe cutiile 6MT diesel, cutia de transfer are un cu totul alt design.

Insa exista si pentru asta o solutie, respectiv reconditionarea diferentialului si schimbarea vascozitatii uleiului siliconic. Se face cu succes in Australia. Acolo nevoia a aparut la Legacy-urile spec B, unde diff-ul central isi cam dadea duhul pe la vreo 150.000 km, iar proiectul de DIY – http://forum.liberty.asn.au/viewtopic.php?f=6&t=31089  - a evoluat intr-un shop dedicat: https://www.facebook.com/CorgiWerx/ .

Am incercat si eu, impreuna cu un coleg de la Iasi cu un Outback diesel, insa cu succes limitat :) . Dar mai incerc o data, ca tot am un diff de pe o cutie 6MT diesel la dispozitie, plus ulei siliconic si o-ring-uri ramase de la comanda pentru  proiectul anterior.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: kkennyy on January 08, 2019, 12:50:53 PM
ne descurcam si cu vdc-ul

cine are, dar se poate si fara

dar sunt de acord cu @WIM, prefer anvelope bune decat un VDC
Preferabil amandoua :D

WIM, frumos spus si corect.
Daca ai vre-un site sau pagina de facebook ceva, pune aici ca poate ne mai uitam unii dintre noi.
Cum zicea si Dragosh10, cand o crapa si va trebui inlocuit, mai avem o alternativa...
Cat despre anvelope, sunt destul de vechi, 2012, cu crampoane generoase si consistenta “tactila” buna, zic eu. Continental (sigur o sa mi-o iau dupa cele scrise). Se comporta bine pe zapada, insa cand e gheata, sunt de parere ca doar lanturile mai pot face ceva... (situatia descrisa de la ultima iesire).
Apropos de situatie, nu stiu de unde a reiesit ideea ca ma asteptam eu la minuni din partea awd, sau ca nu ii cunosteam limitele si am fortat-o sau ce se mai scrie pe aici. Am ramas cu ea si am povestit... atat...  :-\ Invartea o singura roata. Da, ma asteptam la mai mult....
(dupa ce vand jantele de 18 cu tot cu anvelope, imi iau pt iarna pe 16 cu niste anvelope bune, intreb eu pe aici ce ar fi ok, iar de vara imi iau unele noi pt jantele de 17 din poze).
Drumuri bune! Iar pe cele proaste ni le alegem noi cand avem vreme de asa ceva :)

Am avut si eu anul trecut anvelopele (probabil) originale ale masinii, de iarna, erau din 2008, dupa crampoane erau ca noi. Mi s-au parut ok in primul an, acum in toamna cand le-am pus scartaiau la fiecare giratoriu la orice viteza si am decis sa le schimb, am luat niste hankook-uri noi. Diferenta este de la cer la pamant. Crede-ma ca nu-ti dai seama cat de varza sunt cele vechi pana nu le schimbi. Iti recomand sa nu mai mergi inca o iarna cu ele :)


WIM, interesant ce spui tu acolo. Nu sunt eu genul care sa se apuce sa modifice in asa hal la masina, dar e bine de stiut ca se poate face asa ceva.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: doru777 on January 08, 2019, 21:07:26 PM
Salut. Referitor la faza cu motorul, 
am facut o statistica, cat de cat relevanta, cu masinile scoase la vanzare cu motorul crapat Germania, si a iesit cam asa ceva.
Cele din 2009 sunt cu numarul cel mai mare de motoare cazute, 36 buc din care 6 cu peste 200k km in bord, urmate de 2010 cu 23 din care 3 cu peste 200k km, 2011 cu 4 buc din care 3 peste 200k km, 2012 cu 4 buc cu 1 peste 200k km
Se vede ca din 2011 s-au facut imbunatatiri la motor astfel ca sansa sa-ti cada motorul este aceeasi comparativ cu alte marci.
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Celalalt on January 08, 2019, 23:52:04 PM
Damn !
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: WIM on January 09, 2019, 11:34:16 AM
WIM, interesant ce spui tu acolo. Nu sunt eu genul care sa se apuce sa modifice in asa hal la masina, dar e bine de stiut ca se poate face asa ceva.

Sunt mult mai multe posibilitati de upgrade iar topicul asta de pe NASIOC e o veritabila enciclopedie in materie:
https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2597453

(https://i184.photobucket.com/albums/x310/fateo66/LSDs/AllOpen_zps9a810f58.jpg) (https://s184.photobucket.com/user/fateo66/media/LSDs/AllOpen_zps9a810f58.jpg.html)
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: Mr. Ziggy on January 09, 2019, 18:50:45 PM
Cand o sa stii din timp pana unde poti merge , nu se va mai ivi vreodata situatia in care sa nu te mai satisfaca.
@MTFGA a lovit ! Mi-a scapat asta ! Daca era "motto" pe undeva, multe discutii ar fi devenit inutile. Chiar, fara sa produca un "lack of experience"...
Frumos, dom'le !!
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: MihaiFlorescu on November 23, 2021, 13:45:07 PM
Salutare. Am văzut că o vinzi. Bafta la vânzare. Daca te hotărăști să dai roțile separat, pm me ;D te-am mai întrebat și prin 2018. :)))))
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: andrei0241 on November 23, 2021, 19:33:25 PM
De vreo 2 saptamani, cel putin, se vand si separat, Mihai  ;)
https://www.olx.ro/d/oferta/jante-work-emotion-2-18-IDehkQG.html#1821d289bf
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: MihaiFlorescu on November 23, 2021, 22:18:03 PM
ET 15?
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on February 28, 2022, 21:42:39 PM
Salut, nu am mai intrat de ceva vreme pe aici, nostalgic fiind am zis sa vad ce se mai intampla.
Da, totul este/era la vanzare. Miercuri, 2Martie se vinde, cu tot cu roti... Sunt putin suparat asa, dar asta e  situatia, keep on going! Da, ET 15. Nu au pus probleme.

Imi pare rau ca nu am vazut la timp ca te intereseaza rotile, ti-as fi facut un pret bun cu mare drag.

Una peste alta, cunoasteti masina?

https://www.autovit.ro/anunt/subaru-forester-2-0xt-lineartronic-ID7GWo0S.html (https://www.autovit.ro/anunt/subaru-forester-2-0xt-lineartronic-ID7GWo0S.html)

 >:D
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: andrei0241 on February 28, 2022, 22:05:38 PM
De evitat

"Cred ca asta este masina: https://www.autovit.ro/anunt/subaru-forester-2-0xt-ID7GWo0S.html

Am fost ieri sa o vad, pe scurt, stati departe. A fost transplant de intreaga parte stanga fata, de la o masina rosie, se vede vopseaua exfoliata. Lonjeron sudat, deja ruginit, far stanga matuit de provenienta dubioasa, piese lipsa pe dedesubt si bonus masina foarte neglijata in rest. Se vede ca a fost dauna totala, reparata rapid si discutabil pentru vanzare, nu recomand.
" de la kkennyy, de aici (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2880.msg139238.html#msg139238)
Title: Re: SF-ul meu pe motorina
Post by: paulstefan on February 28, 2022, 22:26:52 PM
Daa, am recunoscut postarea. Deci pica... Multumesc! Mai cautam :)