Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Legacy & Outback => Topic started by: mtm1234 on March 17, 2019, 21:51:46 PM

Title: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on March 17, 2019, 21:51:46 PM
Bună,

Cum Outbackul meu 2.0D 2010 e tai-tai (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2287.new.html#new), cel mai probabil nu mi se va renta o reparație, am început așa cu pași timizi să mă uit la alte mașini.

Înainte de acest lucru, vreau să spun că pentru mine Outback-ul 2.0D 2010 era tot ce îmi trebuia, nu simțeam nicio lipsă. Am dus-o de la 95k la 205k km, și am făcut următoarele schimburi/reparații:
  - kit ambreiaj + volantă
  - curea/role/fulie acesorii
  - EGR
  - baterie
  - bujii
  - furtun intercooler
  - bucșe/bielete/capete/etc..

În rest am făcut reviziile destul de la timp. S-a întâmplat să întârzii cu schimbul de ulei la motor cu câteva mii de km, dar asta e, nu cred că e o problemă asta.
Per total, decent zic eu. Merg cu mașina și offroad ușor, munte, zăpadă, drumuri forestiere, fiind un om care își petrece timpul liber în natură.
Am făcut și drumuri lungi de autostradă unde s-a comportat impecabil.

Dacă ar fi fost după mine, aș fi ținut mașina asta până o mânca rugina.

Problema cea mai mare pe care am simțit-o, a fost neîncrederea în service-uri. Frica că fac ceva greșit la mașină, prețuri de șmecheri cerute de "service subaru timișoara", care mai apoi mergând în brașov era ceva mai decent.
Am întâlnit chiar un service mărișor, care mi-a spus sincer că mașina mea va fi cobai, pentru că ei nu au experiență pe boxer (asta când era vorba de schimb bujii).

============
Bun, acum nu mai are sens "să plâng", viața merge înainte. Nedumerirea pentru mine e... oare ce o să-mi iau. Aici știu sigur ce vreau și ce nu.
1) sigur nu mai vreau diesel
2) nu vreau să trec în altă clasă... deci aș rămâne la compact-SUV / wagon sau cum le zice la astea
3) iau în calcul și achiziția de nouă, dar cel mai probabil second totuși, cu puțini km. și o vechime de până pe la 3 ani.
4) nu mă interesează viteza în general, dar m-am obișnuit cu cuplul nesimțit de la diesel :) și cred că îmi va fi greu să nu mai simt așa.
5) menționez că îmi place să am o mașină și s-o țin si să am grijă de ea, nu mă plictisesc în general de mașini cât timp sunt funcționale pentru ce vreau eu.

Uitându-mă așa pe net, m-am oprit puțin la următoarele:
Honda CRV, Subaru, RAV4, VW Alltrack.

Acuma, dintre toate astea, inimioara mi-e cumva tot la Subaru. Am încredere în transmisia aia... deși recunosc că nu le-am condus pe restul, dar uitându-mă la diferite video-uri ... mi se par puțin sub Subaru, chiar dacă au motoare mai "faine".  Garda la sol câștigă tot la Subaru.

Dacă e să rămân pe Subaru, probabil aș merge pe Forester, chiar dacă ador Outback-ul. Motivul? viața nu e lungă și hai să mai schimbăm.. ;). Știu că nu am atâta spațiu precum în Outback, dar nici diferență enormă nu e.

.... și întrebările .....
Mă sperie puțin modelul Forester 2019. Văd prea multe tehnologii de care nu am nevoie. Văd că au schimbat la 60-40, o noutate pentru Subaru din ce știu eu.. Văd 2.0 fără turbo, aici nu știu ce să zic dacă e important sau nu, și nu mai văd cutie manuală.
   Nu am experiența cutiei CVT pe offroad/zăpadă. Este decent? Sunt probleme? Cum te descurci ???

Uitându-mă și pe mobile.de, văd Forester-uri de prin 2017-2018 chiar la prețuri bunicele. Toate sunt cu CVT însă. Peste tot citesc că motorul de 2.0 aspirat și cu CVT se simte foarte foarte lent.

Luând în considerare și cuplu, am găsit și anumite oferte interesante de Forester 2.0 XT. La astea ce părere aveți? Oare cât sunt de fiabile ? Cum rezistă motorul/turbina? Sunt și alte modificări la mașină, sau doar motor ? Cum se descurcă pe offroad?


Vă mulțumesc tare mult pentru răbdare.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on March 18, 2019, 16:56:47 PM
știu că mi-ați răspuns unii în mesajele dinainte de mutarea serverului, vă mulțumesc, încerc să rezum:
  - În principiu ați spus că din ce zic eu, cea mai bună variantă ar fi XT.
  - faptul că la XT trebuie făcut schimb de ulei mai des, la fel și la cutie.

Dar am următoarele nelămuriri...
1) Cât e de fiabil XT? fiind benzină cu turbo, ce știți?
2) Cum se comportă CVT pe offroad
3) partea de suspensii e modificată față de un Outback ?

Ce dezavantaje în afară de consum ar fi în a alege XT față de Forester normal?

Mulțumesc mult
Title: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Adi-Canada on March 18, 2019, 17:22:23 PM
...
1- Uitându-mă așa pe net, m-am oprit puțin la următoarele:
Honda CRV, Subaru, RAV4, VW Alltrack.
Acuma, dintre toate astea, inimioara mi-e cumva tot la Subaru. Am încredere în transmisia aia... deși recunosc că nu le-am condus pe restul, dar uitându-mă la diferite video-uri ... mi se par puțin sub Subaru, chiar dacă au motoare mai "faine".  Garda la sol câștigă tot la Subaru.

Dacă e să rămân pe Subaru, probabil aș merge pe Forester, chiar dacă ador Outback-ul. Motivul? viața nu e lungă și hai să mai schimbăm.. ;). Știu că nu am atâta spațiu precum în Outback, dar nici diferență enormă nu e.

.... și întrebările .....
2- Mă sperie puțin modelul Forester 2019. Văd prea multe tehnologii de care nu am nevoie. Văd că au schimbat la 60-40, o noutate pentru Subaru din ce știu eu.. Văd 2.0 fără turbo, aici nu știu ce să zic dacă e important sau nu, și nu mai văd cutie manuală.
   Nu am experiența cutiei CVT pe offroad/zăpadă. Este decent? Sunt probleme? Cum te descurci ???

3- Uitându-mă și pe mobile.de, văd Forester-uri de prin 2017-2018 chiar la prețuri bunicele. Toate sunt cu CVT însă. Peste tot citesc că motorul de 2.0 aspirat și cu CVT se simte foarte foarte lent.
..............................................................

1 -  Dintre cele enumerate  de tine  Subaru  castiga fara drept de appel.  Celelalte  joaca la  juniori.
       Daca modelul Forester  crezi ca e cel mai potrivit,  atunci  inseamna ca ai facut alegerea corecta.

2 - Nu inteleg de ce te sperie  Foresterul  2019 . L-ai condus ?  L-ai incercat  ?  Ai cerut macar parerea  cuiva care  are unul  si a facut cativa  km  cu el ? De unde frica  asta ?   Ti-e  frica  de prea multa tehnologie ?  De ce ?  Uite ce se intampla  celor care le e frica de tehnologia  anilor 2019   si circula cu tehnologia  mai veche  :   ''Romania also has the EU's highest rate of road deaths. In 2017, Romania recorded 98 deaths per million inhabitants due to road accidents, double the EU average and more than three times that of the UK.  ''More people die each year than those who died in the 1989 revolution," says Mr Mandachi, who arranged a car crash scene next to his motorway, with an ambulance and a funeral car, highlighting Romania's deadly roads.''     https://www.bbc.com/news/world-europe-47582694?source=biziday

    Turbo  ai nevoie doar daca  vrei  viteza si  putere mare  ca sa  ii spargi pe cei cu BMWuri la semafor. Daca vrei  offroad usor si plimbari  la munte si in natura  nu ai nevoie de asa ceva.  Turbo=piese  in plus = bataie  de cap si cheltuiala in plus.  Asta e doar parerea mea .
     CVTul  este mai mult decat decent la offroad si la zapada,  pot sa zic ca e chiar  superior.  As afirma chiar ca CVTul combinat cu electronica   fac treaba  mai buna  decat  transmisiile  de tip vechi.  Spun asta din punctul de vedere al unuia care isi terorizeaza  de  3 ani propriul CVT  in conditii  mai mult decat  inumane  si nu m-a  dezamagit niciodata.   Asta e tot parerea mea  de  doua parale.

3 - 2017  si  2018  cu CVT  nu e lent,  dar nici nu te duci la curse cu el.  Daca nu ma insel atinge suta in vreo 9 sec.  ceea ce nu e prea rau pentru o masina de 1,6 tone  care are forma de caramida.   Dar intr-un  final trebuie sa te decizi ce vrei. O masina  buna ptr  offroad  si iesiri in natura sau o masina  de viteza ptr  sosea si asfalt.  Ambele amandoua nu prea se poate,  mai ales la banii astia.
......................................... parerea mea de  2 centzi.  :angel:

Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: WIM on March 18, 2019, 17:25:31 PM
Dar am următoarele nelămuriri...
1) Cât e de fiabil XT? fiind benzină cu turbo, ce știți?

Motorul asta, atat in configuratia de XT cat si cea pentru WRX (modelul american post 2015, unde are vreo 30 de cai putere in plus) este predispus la depuneri pe supapele de admisie.
Subiectul este larg acoperit: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=subaru+fa20dit+carbon+buildup
E o problema legata de tehnologia injectiei directe (si nu e specifica Subaru, se intalneste in egala masura la Toyota si BMW, de exemplu), pentru ca benzina e injectata direct in camera de ardere deci nu mai are ocazia sa curete valvele (ca la injectia in port).
Subaru are o solutie de curatare (care cred ca se foloseste anual) doar ca in unele cazuri isi atinge limitele eficientei si atunci singura optiune este demontarea admisiei si sablarea  :-\
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on March 18, 2019, 18:07:02 PM
1 -  Dintre cele enumerate  de tine  Subaru  castiga fara drept de appel.  Celelalte  joaca la  juniori.
       Daca modelul Forester  crezi ca e cel mai potrivit,  atunci  inseamna ca ai facut alegerea corecta.

2 - Nu inteleg de ce te sperie  Foresterul  2019 . L-ai condus ?  L-ai incercat  ?  Ai cerut macar parerea  cuiva care  are unul  si a facut cativa  km  cu el ? De unde frica  asta ?   Ti-e  frica  de prea multa tehnologie ?  De ce ?  Uite ce se intampla  celor care le e frica de tehnologia  anilor 2019   si circula cu tehnologia  mai veche  :   ''Romania also has the EU's highest rate of road deaths. In 2017, Romania recorded 98 deaths per million inhabitants due to road accidents, double the EU average and more than three times that of the UK.  ''More people die each year than those who died in the 1989 revolution," says Mr Mandachi, who arranged a car crash scene next to his motorway, with an ambulance and a funeral car, highlighting Romania's deadly roads.''     https://www.bbc.com/news/world-europe-47582694?source=biziday

    Turbo  ai nevoie doar daca  vrei  viteza si  putere mare  ca sa  ii spargi pe cei cu BMWuri la semafor. Daca vrei  offroad usor si plimbari  la munte si in natura  nu ai nevoie de asa ceva.  Turbo=piese  in plus = bataie  de cap si cheltuiala in plus.  Asta e doar parerea mea .
     CVTul  este mai mult decat decent la offroad si la zapada,  pot sa zic ca e chiar  superior.  As afirma chiar ca CVTul combinat cu electronica   fac treaba  mai buna  decat  transmisiile  de tip vechi.  Spun asta din punctul de vedere al unuia care isi terorizeaza  de  3 ani propriul CVT  in conditii  mai mult decat  inumane  si nu m-a  dezamagit niciodata.   Asta e tot parerea mea  de  doua parale.

3 - 2017  si  2018  cu CVT  nu e lent,  dar nici nu te duci la curse cu el.  Daca nu ma insel atinge suta in vreo 9 sec.  ceea ce nu e prea rau pentru o masina de 1,6 tone  care are forma de caramida.   Dar intr-un  final trebuie sa te decizi ce vrei. O masina  buna ptr  offroad  si iesiri in natura sau o masina  de viteza ptr  sosea si asfalt.  Ambele amandoua nu prea se poate,  mai ales la banii astia.
......................................... parerea mea de  2 centzi.  :angel:

Mersi de părere !
2 - nu am condus Forester 2019. Cumva iese din discuție la mine în primul rând că încă nu este disponibil la noi. Ar mai fi și prețul un argument, fiind nouă. Sunt convins că multe sisteme noi ajută .. în oarecare măsuri. Din ce am mai înțeles, la Forester 2019 s-au făcut foarte multe schimbări. Având deja un Subaru care va fi vândut ca epavă, parcă nu îmi vine să fac experimente. Nu știu nici dacă 2019-ele este mai bun sau mai rău pe offroad, având în vedere că este mult modificat. De asemenea, doar în america este varianta care are o setare în plus la transmisie.

Viteză și putere mare nu vreau neaparat, nu e prioritatea mea. Doar ca vin de pe un diesel cu cuplu mare, și de aia mă gândeam la XT și din acest motiv întreb de fiabilitatea lui. Sunt curios dacă e ceva schimbat la ea și să afecteze dpdv offroad (suspensii, etc)

3. - Mă bucură ce zici de CVT, poate e momentul să îmi iau și eu o mașină cu CVT :)

Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on March 18, 2019, 18:08:21 PM
Motorul asta, atat in configuratia de XT cat si cea pentru WRX (modelul american post 2015, unde are vreo 30 de cai putere in plus) este predispus la depuneri pe supapele de admisie.
Subiectul este larg acoperit: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=subaru+fa20dit+carbon+buildup
E o problema legata de tehnologia injectiei directe (si nu e specifica Subaru, se intalneste in egala masura la Toyota si BMW, de exemplu), pentru ca benzina e injectata direct in camera de ardere deci nu mai are ocazia sa curete valvele (ca la injectia in port).
Subaru are o solutie de curatare (care cred ca se foloseste anual) doar ca in unele cazuri isi atinge limitele eficientei si atunci singura optiune este demontarea admisiei si sablarea  :-\


Mersi de informații, mă uit la video.
Ce spui tu e doar la modelele americane? sau și la cele găsite în europa?
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: MihaiFlorescu on March 18, 2019, 18:10:19 PM
Toate astea noi au injectia directa. Posibil 2.5i sa nu aiba inca.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Adi-Canada on March 18, 2019, 18:34:40 PM
Mersi de părere !
2 - nu am condus Forester 2019. Cumva iese din discuție la mine în primul rând că încă nu este disponibil la noi. Ar mai fi și prețul un argument, fiind nouă. Sunt convins că multe sisteme noi ajută .. în oarecare măsuri. Din ce am mai înțeles, la Forester 2019 s-au făcut foarte multe schimbări. Având deja un Subaru care va fi vândut ca epavă, parcă nu îmi vine să fac experimente. Nu știu nici dacă 2019-ele este mai bun sau mai rău pe offroad, având în vedere că este mult modificat. De asemenea, doar în america este varianta care are o setare în plus la transmisie.

Viteză și putere mare nu vreau neaparat, nu e prioritatea mea. Doar ca vin de pe un diesel cu cuplu mare, și de aia mă gândeam la XT și din acest motiv întreb de fiabilitatea lui. Sunt curios dacă e ceva schimbat la ea și să afecteze dpdv offroad (suspensii, etc)

3. - Mă bucură ce zici de CVT, poate e momentul să îmi iau și eu o mașină cu CVT :)

2 - Inteleg faza  cu 2019ele.  In cazul asta orienteaza-te  spre un Frs  2014-2018  .  Eu am un 2016  si sant f. multumit de el. Sant cativa  useri pe aici care au,  cere-le sa te duca intr-o plimbare  cu el si iti faci o parere.  Sau  du-te la o reprezentanta care are  si fa un drive test.  Arunca ochii si spre un XV  , s-ar putea sa ai surpriza  iti placa.  E cam la fel ca Foresterul, doar ca are portbagajul  un pic mai mic..  Si XV uri sant pe forum.
3 - Uita-te pe topicul meu si ai sa vezi poze si video cu ce am facut eu cu el.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on March 18, 2019, 19:43:58 PM
2 - Inteleg faza  cu 2019ele.  In cazul asta orienteaza-te  spre un Frs  2014-2018  .  Eu am un 2016  si sant f. multumit de el. Sant cativa  useri pe aici care au,  cere-le sa te duca intr-o plimbare  cu el si iti faci o parere.  Sau  du-te la o reprezentanta care are  si fa un drive test.  Arunca ochii si spre un XV  , s-ar putea sa ai surpriza  iti placa.  E cam la fel ca Foresterul, doar ca are portbagajul  un pic mai mic..  Si XV uri sant pe forum.
3 - Uita-te pe topicul meu si ai sa vezi poze si video cu ce am facut eu cu el.

Îmi e deja greu să scad de la Outback la Forester, nu vreau portbagaj și mai mic.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Celalalt on March 18, 2019, 19:47:05 PM
Dar ce cari de e insuficient ? Adica ala de la SG mie mi se pare suficient.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on March 18, 2019, 20:10:29 PM
Dar ce cari de e insuficient ? Adica ala de la SG mie mi se pare suficient.
Prieteni, multe bagaje, indiferent :) Întodeauna am și deasupra ceva. Ori cutie, ori suporturi de biciclete.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: marr on March 18, 2019, 20:13:06 PM
Dar ce cari de e insuficient ?
Nimic ! Da' sa fie ca poate trebuie ...
PS:
Acum am aterizat dintr-o delegație si-s rupt in 14 ...
Dacă nu uit, revin mâine cu un comparativ diesel manual / benzina CVT.
Am avut doua din alea, am doua de astea.
Nota bene - benzinarele sunt ambele 2.0 NA.

@mtm - dacă mai intri pe aici pana mâine  si ai niscaiva întrebări specifice / nelămuriri legate de cele doua variante de motorizare, scrie-le aici si - in măsura in care pot/știu - încerc sa-ți răspund.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on March 18, 2019, 20:31:31 PM
Nimic ! Da' sa fie ca poate trebuie ...
PS:
Acum am aterizat dintr-o delegație si-s rupt in 14 ...
Dacă nu uit, revin mâine cu un comparativ diesel manual / benzina CVT.
Am avut doua din alea, am doua de astea.
Nota bene - benzinarele sunt ambele 2.0 NA.

@mtm - dacă mai intri pe aici pana mâine  si ai niscaiva întrebări specifice / nelămuriri legate de cele doua variante de motorizare, scrie-le aici si - in măsura in care pot/știu - încerc sa-ți răspund.

ar fi aur dacă poți face o comparație între cele două.
la fel, dacă îmi zice cineva diferențe între 2.0 și 2.0 XT :)
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Adi-Canada on March 18, 2019, 20:56:01 PM
Îmi e deja greu să scad de la Outback la Forester, nu vreau portbagaj și mai mic.
  Asta tu stii, tu iti cunosti mai bine  necesitatile.
Ce pot eu sa iti spun e ca   Foresterul  2014-2018  merita  luat,  e foarte  ok la offroad  si la zapada sau in conditii de aderenta  redusa. Am facut si un test drive  cu un 2019. E si mai si , depaseste la asteptari.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Dragosh10 on March 18, 2019, 21:02:06 PM
la fel, dacă îmi zice cineva diferențe între 2.0 și 2.0 XT :)
~109 kw si ~184 kw
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on March 18, 2019, 21:04:25 PM
~109 kw si ~184 kw

aia da. putere și consum + întretinere.
sunt și alte diferențe? la suspensii? sau la comportament offroad?
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Celalalt on March 18, 2019, 21:21:07 PM
Eu zic asa. Cand iti iei masina ca e Subaru sau altceva....iti asumi. Te obisnuiesti. Prinzi drag de ea. Ia ce ai nevoie. Banii s relativi...
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Dragosh10 on March 18, 2019, 21:23:13 PM
consumul e aproximativ la fel.....109 kw e prea putin pentru dulapul ala si 184 kw......iti tot vine sa ii dai
XT-ul are suspensii putin mai tari(si torque vectoring daca nu ma insel).Intretinerea este similara.Comportament offroad.....similare, dar cu un mic detriment la XT-jante mari,bara fata mai agresiva care reduce unghiul de atac,  talon mic la anvelope plus suspensia nitel mai tare(diferenta insesizabila dpmdv).
La generatia SJ nu merita luat aspiratul.e prea slab.....Loganul 1.5 dci isi va bate joc de tine pe uscat....
in ceea ce priveste intretinerea......nu sari 10k km schimbul de ulei in motor, mai repede daca o alergi mult.Schimbul de ulei la CVT sa nu sara 60k km in conditii normale de mers......daca se alearga mult si/sau se face offroad schimbat si mai repede.

Toate cele mentionate mai sus reprezinta o parere personala ;)
plus: ce a zis celalalt de mai sus






btw:SG rules! ;D ;D ;D
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: kay on March 18, 2019, 21:33:55 PM
Daca te raportezi la motorizarea pe care ai avut-o,avand in vedere cuplul,motorul de 2l aspirat iti va parea lent si cu raspuns intarziat(am renuntat la xv,2l,manual pentru senzatia pe care ti-am descris-o,desi comparatia o faceam cu Foresterul SG, aspirat tot 2l,cutie manuala).
      Iti recomand un drive test cu Foresterul XT(2014-2018)!Dincolo de recomandarile nostre privind  Foresterul aspirat sau supraalimentat,doar ceea ce vei simti dupa ce vei conduce ambele versiuni,te va ajuta in luarea deciziei.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: MihaiFlorescu on March 18, 2019, 22:19:06 PM
XT are si o cutie CVT high torque fata de cea de pe aspirat care e mai firava.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on March 18, 2019, 22:44:10 PM
consumul e aproximativ la fel.....109 kw e prea putin pentru dulapul ala si 184 kw......iti tot vine sa ii dai
XT-ul are suspensii putin mai tari(si torque vectoring daca nu ma insel).Intretinerea este similara.Comportament offroad.....similare, dar cu un mic detriment la XT-jante mari,bara fata mai agresiva care reduce unghiul de atac,  talon mic la anvelope plus suspensia nitel mai tare(diferenta insesizabila dpmdv).
La generatia SJ nu merita luat aspiratul.e prea slab.....Loganul 1.5 dci isi va bate joc de tine pe uscat....
in ceea ce priveste intretinerea......nu sari 10k km schimbul de ulei in motor, mai repede daca o alergi mult.Schimbul de ulei la CVT sa nu sara 60k km in conditii normale de mers......daca se alearga mult si/sau se face offroad schimbat si mai repede.

Toate cele mentionate mai sus reprezinta o parere personala ;)
plus: ce a zis celalalt de mai sus






btw:SG rules! ;D ;D ;D

Din ce am mai găsit, aparent au același unghi de atac/degajare.
http://subarubryanston.co.za/forester-specs/


Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on March 18, 2019, 22:48:11 PM
XT are si o cutie CVT high torque fata de cea de pe aspirat care e mai firava.

bine de știu, mă uitam acum în carte, și intră și ceva mai mult ulei, deci e diferită.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Heliotropus on March 19, 2019, 08:51:17 AM
...Ia ce ai nevoie...

Nevoia unei masini necesita in mod obligatoriu sa fie dublata de placerea de a o conduce - asta o poti remarca la mai toti colegii de forum care inaintea nevoii au pus placerea de a conduce un SUBARU. 

P.S.: incearca si SJ varianta 2.0XT. Este o combinatie uluitoare de putere si confort pentru un pasionat al marcii.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: marr on March 19, 2019, 12:19:20 PM
Am revenit ... ceva mai proaspat.

Dupa cum spuneam, am detinut doua Subaru diesel - un Forester SH (2008) ce a stat la mine 9 ani si 200k km si in XV MY2016 ce  plecat de la mine in urma cu doua saptamani la 38k km.
Acum am in curte o Impreza 2.0 CVT (2016) si un XV 2.0 CVT (MY2018).
Referitor la astea pot sa zic una-alta.
Nu am condus suficient XT-ul SJ ca sa pot emite o opinie relevanta.

Din punct de vedere dinamic, dieselul manual este clar mult mai rapid decat Impreza CVT. Nu la plecarea de pe loc (unde Impreza se misca neasteptat de bine) ci la reprize si depasiri din scurt.
In aceste conditii, daca ne uitam si pe datele tehnice, un Forester SJ 2.0 NA CVT va fi clar mai lent fata de Impreza (mai mare, mai greu, mai putin aerodinamic, garda la sol mai mare). Si implicit lesinat de-a dreptul daca-l compari cu dieselul.
Cu XV-ul asta nou e alta poveste - motorul desi nou si cu injectie directa, are acelasi cuplu si doar 6 CP in plus - in schimb au lucrat mult la cutie. In consecinta, sta mult mai bine fata de Impreza la reprize si e foarte aproape de XV-ul diesel manual.
Dar cum tie si Foresterul ti se pare mic, nu face prea mult sens pentru tine ce-ti spun despre XV. Mai ales ca totorul si cutie astea nu se regasesc pe Foresterul SJ.

Cam asta-i cu dinamica - din experienta mea directa.
Bine ar fi sa poti tu face drive-test cu modelele ce te intereseaza ca sa treci experientele de condus prin filtrul tau. Ce-mi place mie, poate nu-ti place tie si viceversa !

Din punct de vedere al consumului - daca te intereseaza si acest aspect - diferentele dintre diesel manual si benzina CVT sunt nesemnificative.
Cca. 1 l/100 km ia in plus Impreza fata de XV-ul diesel.
XV-ul nou 2.0 CVT are consum foarte apropiat de cel al dieselului manual. Pana acum, la drum intins, diferenta constatata pe acelasi traseu este sub 0,5 l/100 km (mai exact Sibiu - Brasov si retur: 5,4 l/100 km XV diesel manual / 5,8 l/100 km XV benzina CVT).

Foresterul nou (MY2019) nu l-a condus inca nimeni de pe la noi si va aparea abia prin toamna. Si - din cate se pare la acest moment - va fi doar in versiunea mild-hybrid.
In filmuletele de test ce au aparut, se zice ca se misca bine. Cat de bine insa ... ramane de vazut !

PS: Adi-Canada e plin de intentii bune si explicatiile pe care le-a dat provind din experienta lui directa cu Foresterul.
DAR, la noi nu se prea aplica decat pe partea de off-road. Pe partea de dinamica nu prea ! Si asta din motiv de motorizare - la ei Foresterul (atat SJ cat si cel nou) sunt cu motoare de 2.5 NA.
In Europa e doar motorul de 2.0 NA (asta facand abstractie de XT).
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Heliotropus on March 19, 2019, 13:26:32 PM
Foresterul nou (MY2019) nu l-a condus inca nimeni de pe la noi si va aparea abia prin toamna. Si - din cate se pare la acest moment - va fi doar in versiunea mild-hybrid.

Pentru buna functionare a celulelor nervoase precum si pentru sustinerea activitatilor cerebrale si neurotransmitatorii ca dealtfel si pentru stimularea proceselor cognitive si de memorie ce duc in final la o mai buna atentie si o concentrare mai eficienta recomand Ascolecitina, 3 tablete/zi, cate una dupa fiecare masa principala  ;D
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Xander on March 19, 2019, 13:30:15 PM
Pentru buna functionare a celulelor nervoase precum si pentru sustinerea activitatilor cerebrale si neurotransmitatorii ca dealtfel si pentru stimularea proceselor cognitive si de memorie ce duc in final la o mai buna atentie si o concentrare mai eficienta recomand Ascolecitina, 3 tablete/zi, cate una dupa fiecare masa principala  ;D

Wtf did I just read?
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on March 19, 2019, 13:33:24 PM
Nevoia unei masini necesita in mod obligatoriu sa fie dublata de placerea de a o conduce - asta o poti remarca la mai toti colegii de forum care inaintea nevoii au pus placerea de a conduce un SUBARU. 

P.S.: incearca si SJ varianta 2.0XT. Este o combinatie uluitoare de putere si confort pentru un pasionat al marcii.

corect cu nevoia!

Nu am unde să conduc SJ 2.0XT, dar pe asta mă orientez... SJ  XT sau NA...
Îmi poate spune cineva cât e realist consumul la XT ?
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: marr on March 19, 2019, 13:33:37 PM
Va rugam sa scuzati omisiunea subsemnatului !
Pare-se ca nu-s chiar asa proaspat um am crezut. Am pus de-o cafea. A treia pe ziua de azi - poate ma ajuta !

RECTIFICARE:
Singurul roman si printre putinii europeni ce au avut ocazia si placerea sa conduca noul Forester hybrid, este stimabilul nostru coleg, Excelenta Sa Heliotropus !

Poate ai cateva minutele ca sa-i faci colegului ce a initiat discutia un scurt rezumat al experientei avute - cale de niste sute bune de km - la volanul Foresterului hybrid, in tara lui natala.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on March 19, 2019, 13:36:23 PM
Am revenit ... ceva mai proaspat.

Dupa cum spuneam, am detinut doua Subaru diesel - un Forester SH (2008) ce a stat la mine 9 ani si 200k km si in XV MY2016 ce  plecat de la mine in urma cu doua saptamani la 38k km.
Acum am in curte o Impreza 2.0 CVT (2016) si un XV 2.0 CVT (MY2018).
Referitor la astea pot sa zic una-alta.
Nu am condus suficient XT-ul SJ ca sa pot emite o opinie relevanta.

Din punct de vedere dinamic, dieselul manual este clar mult mai rapid decat Impreza CVT. Nu la plecarea de pe loc (unde Impreza se misca neasteptat de bine) ci la reprize si depasiri din scurt.
In aceste conditii, daca ne uitam si pe datele tehnice, un Forester SJ 2.0 NA CVT va fi clar mai lent fata de Impreza (mai mare, mai greu, mai putin aerodinamic, garda la sol mai mare). Si implicit lesinat de-a dreptul daca-l compari cu dieselul.
Cu XV-ul asta nou e alta poveste - motorul desi nou si cu injectie directa, are acelasi cuplu si doar 6 CP in plus - in schimb au lucrat mult la cutie. In consecinta, sta mult mai bine fata de Impreza la reprize si e foarte aproape de XV-ul diesel manual.
Dar cum tie si Foresterul ti se pare mic, nu face prea mult sens pentru tine ce-ti spun despre XV. Mai ales ca totorul si cutie astea nu se regasesc pe Foresterul SJ.

Cam asta-i cu dinamica - din experienta mea directa.
Bine ar fi sa poti tu face drive-test cu modelele ce te intereseaza ca sa treci experientele de condus prin filtrul tau. Ce-mi place mie, poate nu-ti place tie si viceversa !

Din punct de vedere al consumului - daca te intereseaza si acest aspect - diferentele dintre diesel manual si benzina CVT sunt nesemnificative.
Cca. 1 l/100 km ia in plus Impreza fata de XV-ul diesel.
XV-ul nou 2.0 CVT are consum foarte apropiat de cel al dieselului manual. Pana acum, la drum intins, diferenta constatata pe acelasi traseu este sub 0,5 l/100 km (mai exact Sibiu - Brasov si retur: 5,4 l/100 km XV diesel manual / 5,8 l/100 km XV benzina CVT).

Foresterul nou (MY2019) nu l-a condus inca nimeni de pe la noi si va aparea abia prin toamna. Si - din cate se pare la acest moment - va fi doar in versiunea mild-hybrid.
In filmuletele de test ce au aparut, se zice ca se misca bine. Cat de bine insa ... ramane de vazut !

PS: Adi-Canada e plin de intentii bune si explicatiile pe care le-a dat provind din experienta lui directa cu Foresterul.
DAR, la noi nu se prea aplica decat pe partea de off-road. Pe partea de dinamica nu prea ! Si asta din motiv de motorizare - la ei Foresterul (atat SJ cat si cel nou) sunt cu motoare de 2.5 NA.
In Europa e doar motorul de 2.0 NA (asta facand abstractie de XT).

heh, mersi mult de idei. Foarte bună și contribuția cu consumul! Mă ajută
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: marr on March 19, 2019, 13:49:27 PM
Referitor la consum - chiar acum discutam cu un prieten ce are un Outback 2017 2.5i (CVT).
El spune ca are un consum mediu de 8,5 - 9 l/100 km.
Dar nu stiu proportia urban/extraurban si el nu-i un tip foarte ”asezat” la volan. In afara merge cu cutia setata pe S si depaseste tot ce poate !

La Impreza - care are acelasi motor si cutie ca si Foresterul SJ NA - de exemplu, pe Sibiu - Brasov si retur, scoteam in jur de 6,4 l / 100 km iar pe Sibiu - Odorheiul Secuiesc si retur, am scos 6 l/100 km (mers destul de potolit).
O cunostinta (un arhitect din Sibiu) cu un Forester SJ 2.0 NA CVT mi-a spus ca, la drum intins, scoate in jur de 6,4 l/100 km. Dar nu stiu cum conduce (tin sa cred ca foarte calm - asa-i si personalitatea lui: calm, asezat si foarte cerebral).
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Heliotropus on March 19, 2019, 15:48:42 PM
Va rugam sa scuzati omisiunea subsemnatului !

Scuzam, scuzam caci palinca sigur ai dosita de la Senior!  ;D

Poate ai cateva minutele ca sa-i faci colegului ce a initiat discutia un scurt rezumat al experientei avute - cale de niste sute bune de km - la volanul Foresterului hybrid, in tara lui natala.

Nu-i fac niciun rezumat  :P ci il invit sa stranga banu' gros ca la Roland Garros pentru a deschide linia de acreditive in vederea achizitiei de la anul. Masina isi justifica pretul doar pentru cei fara pretentii de condus sportiv.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on March 19, 2019, 20:49:06 PM
Scuzam, scuzam caci palinca sigur ai dosita de la Senior!  ;D

Nu-i fac niciun rezumat  :P ci il invit sa stranga banu' gros ca la Roland Garros pentru a deschide linia de acreditive in vederea achizitiei de la anul. Masina isi justifica pretul doar pentru cei fara pretentii de condus sportiv.

:) ppfff păi și până la anu ce fac? Eu nu mai am mașină ...
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Heliotropus on March 19, 2019, 21:38:17 PM
@mtm1234: faci cum crezi tu că este mai bine. Eu mi-am cumpărat un PHEV și îl alerg până ajunge Forester-ul hibrid pe meleagurile dacice.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on March 19, 2019, 21:40:08 PM
@mtm1234: faci cum crezi tu că este mai bine. Eu mi-am cumpărat un PHEV și îl alerg până ajunge Forester-ul hibrid pe meleagurile dacice.

Mi-ar plăcea să încerc un XT sincer. Așa că să mai schimb. Dacă sunt posesori de XT, vă rog mult să-mi spuneți din experiență... ce vă place, ce vă supără, ce vă îngrijorează... din păcate eu nu știu pe nimeni cu XT să-l încerc.
Title: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Adi-Canada on March 19, 2019, 21:45:08 PM
Daca stai sa o  intorci  1000  de ani pe toate fetzele  , nu iti mai iei masina niciodata.  Ca e laie, ca e balaie,  ca nu are turbo,  ca  are  dacat 1,8 ..............  :blank:
Dupa cat am  citit  eu printre randurile  scrise de tine,  tu ai nevoie de un Forester  aspirat.  Sfatul meu  e sa nu asculti de sfatul nimanui,  nici macar de al meu,  dar eu zic  sa te  dai o tura  cu un  Frs   2018  aspirat si apoi vezi ce mai zici.  Cred ca o sa te multumeasca pe deplin.  Programeaza-ti  un test drive  la Brasov  la AutoKino  si ai  99%  sanse sa semnezi contractul dupa ce te dai jos din masina   :D
...............................................................  parerea mea de  2 centi   :angel:
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on March 19, 2019, 21:57:01 PM
Daca stai sa o  intorci  1000  de ani pe toate fetzele  , nu iti mai iei masina niciodata.  Ca e laie, ca e balaie,  ca nu are turbo,  ca  are  dacat 1,8 ..............  :blank:
Dupa cat am  citit  eu printre randurile  scrise de tine,  tu ai nevoie de un Forester  aspirat.  Sfatul meu  e sa nu asculti de sfatul nimanui,  nici macar de al meu,  dar eu zic  sa te  dai o tura  cu un  Frs   2018  aspirat si apoi vezi ce mai zici.  Cred ca o sa te multumeasca pe deplin.  Programeaza-ti  un test drive  la Brasov  la AutoKino  si ai  99%  sanse sa semnezi contractul dupa ce te dai jos din masina   :D
...............................................................  parerea mea de  2 centi   :angel:

știu, sunt convins că îmi va plăcea și un aspirat 2018. nu știu dacă mi-aș lua nou în schimb, cel mai probabil nu. În rest, pur și simplu sunt curios și de cel turbo :)
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: andrei0241 on March 19, 2019, 22:42:28 PM
Ce treaba are FRS/ BRZ in discutia despre Outback/ Forester?  :o
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Xander on March 19, 2019, 23:10:57 PM
știu, sunt convins că îmi va plăcea și un aspirat 2018. nu știu dacă mi-aș lua nou în schimb, cel mai probabil nu. În rest, pur și simplu sunt curios și de cel turbo :)

Concluzia e, mai bagi un obk de la 90-100k km 2015 cu maro pe uși ?


https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=265381776&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

Dacă te risti la 2014 prinzi și 3.6r.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on March 20, 2019, 00:13:19 AM
Concluzia e, mai bagi un obk de la 90-100k km 2015 cu maro pe uși ?


https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=265381776&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

Dacă te risti la 2014 prinzi și 3.6r.

l-am văzut si eu pe ăsta :) l-am pus pe lista. Din păcate până pe 2 aprilie nu pot acționa, că nu sunt prin preajmă.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on March 20, 2019, 00:21:37 AM
de asemenea, interesant: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=275276855
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: marr on March 21, 2019, 11:43:19 AM
Chiar interesant XT-ul !
Pret OK si km putini.
Daca faci achizitia pe firma, e si mai interesant !
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: dan80 on March 22, 2019, 09:24:46 AM
Concluzia e, mai bagi un obk de la 90-100k km 2015 cu maro pe uși ?


https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=265381776&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

Dacă te risti la 2014 prinzi și 3.6r.

atentie ca dealerul asta are masinile aduse din State. cere inainte VIN-ul si verifica sa nu fie salvage car.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: andrei0241 on March 22, 2019, 09:53:20 AM
Pare'a fi de State, parca se vad ceasurile in mile/kim
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on March 22, 2019, 11:57:49 AM
Pare'a fi de State, parca se vad ceasurile in mile/kim

da, nu o să-mi iau aia cu mile, clar. Eu mă uitam la XT mai mult acuma
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on April 06, 2019, 14:11:30 PM
ce părere aveți de

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/subaru-forester-2-0xt-platinum-lineartronic-leder-navi-geretsried-bei-m%C3%BCnchen/275800049.html?action=parkItem

?
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: marr on April 06, 2019, 14:38:57 PM
Masina pare OK si pretu-i de asemenea corect (masina aia, noua, a fost peste 40k Euro).
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on April 09, 2019, 20:03:54 PM
Masina pare OK si pretu-i de asemenea corect (masina aia, noua, a fost peste 40k Euro).

cealaltă https://suchen.mobile.de/auto-inserat/subaru-forester-platinum-remscheid/275276855.html?action=parkItem

e greu de hotărât :)
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on April 11, 2019, 01:40:28 AM
Cum știți că e cu garanția? Dacă mașina are garanție până în 2020, o pot folosi la orice dealer Subaru în România?
- un dealer mi-a zis că da
- unul mi-a zis că nu ..
mai știam că și Autohausul îți oferă 1 an din momentul cumpărării, și că e valabilă în europa... voi ce știți?  -- când am întrebat asta la un dealer, a zis că el nu mai vrea să-mi vândă mașina :)
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: marr on April 11, 2019, 09:00:00 AM
Garantia data de producator este asigurata de producator si, in mod normal, valabila la orice dealer/service autorizat Subaru.
Garantia data de Autohaus XYZ e ... garantie data de Autohaus XYZ si e valabila doar la el - nu o sa-ti repare gratuit masina un service din Romania pe garantia data de un SRL din Germania.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on April 11, 2019, 12:02:32 PM
Garantia data de producator este asigurata de producator si, in mod normal, valabila la orice dealer/service autorizat Subaru.
Garantia data de Autohaus XYZ e ... garantie data de Autohaus XYZ si e valabila doar la el - nu o sa-ti repare gratuit masina un service din Romania pe garantia data de un SRL din Germania.

Da, am sunat și eu la SMT și am aflat că ai garanție 3 ani. Restul de 2 ani sunt dați de dealerul de acolo și nu mai au valoare.
Totuși, daca de exemplu crapă cutia CVT, care e garantată 160k km , presupun că e garanție de producător și se schimbă.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: andrei0241 on April 11, 2019, 12:06:56 PM
Sau iti gaseste vreo "problema de exploatare". Oricum, trebuie sa ai toate reviziile in service autorizat pana atunci, mai ales ptr a dovedi schimburile de ulei
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on June 04, 2019, 07:46:08 AM
Am luat XT-ul de mai sus :) am sa trimit și poze de îndată ce sunt la un calculator.

O întrebare totuși, mai îngrijorătoare:
La accelerări mai bruște, mașină intra în ceva trepidații scurte, ca și cum ar rupe aderența. Observ că turațiile scad puțin, după care își revine și accelerează... E ceva normal pt un CVT ?
Asta se întâmplă în orice mod S/I/S#/manual. Parca in S# mai puțin. Mie mi se pare k limitare de calculator cumva, simte că e cuplul prea mare, sau ceva de genul ...?
Păreri?
PS: e primul CVT pe care îl conduc
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Forester on June 04, 2019, 09:39:25 AM
Anuntul nu mai e valabil, asa ca trebuie sa dai tu niste detalii: cati km are masina? La cum prezinti subiectul, eu as schimba uleiul din cutie acum 5 minute.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on June 04, 2019, 09:52:25 AM
Forester XT 2.0, 35000 km, an 2016. Voi incerca sa descriu mă bine, poate și filmez
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: andrei0241 on June 04, 2019, 10:34:58 AM
Vizionand ieri clipul pus de burtal aici (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3487.160/topicseen.html) si eu ma gandesc tot la cutie. Kilometrii sunt putini, la prima vedere, insa daca cutia a fost abuzata, nu e exclus sa faca figuri
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on June 04, 2019, 10:55:51 AM
Din ce am putut acum să mă uit la video, mie nu mi se întâmplă chiar in sensul asta, nu se aprinde traction control.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: marr on June 04, 2019, 12:49:51 PM
Am doua Subaru cu CVT - unul din 2016 si unul MY 2018. Cutiile sunt de generatii diferite, cu un comportament diferit.
La niciunul nu imi apar trepidatii la accelerare - dar, ce-i drept, niciunul nu este XV (sunt motoare aspirate, cu un cuplu modest).
Si nici nu au setari diferite pentru cutie ( I, S S#).
Poate intra pe aici si un coleg ce a avut/are un XT din generatia ”ta” si poate spune mai multe. Este posibil ca si pe Outback sa fie acelasi model de cutie pe care-l ai tu (stiu sigur ca - cel putin la Outback 2017 2.5 - si astea au mod ”S”).

In cazul masinilor mele, la accelerare mai hotarata (pedala la podea si tinuta acolo), comportamentul este diferit:
- La Impreza 2016 - cad calci pedala ”la fund”, are o scurta ezitare si apoi ”arunca” turatia la 5000 rpm si acolo ramane cat timp tin pedala ”la fund”.
- La XV-ul 2018, in aceleasi conditii, lipseste ezitarea de la inceput, sare direct in 6000 rpm, apoi, daca nu eliberez pedala, simuleaa o cutie automata clasica - turatia cobora scurt la 4500-5000 rpm, apoi urca rapid la 6000 ... and so on !
Dar nu-mi vine a crede ca asta sa poata fi luata drept ”trepidatii”. Si - daca nu ma insel - pe XT-ul 2016 si pe XV-ul 2018 sunt generatii diferite de cutie, cu setari diferite.

Ca sa stai linistit, eu zic - in functie de locatia ta - sa-ti faci o programare la Auto Kino Brasov, la SMT Bucuresti sau la Twin Motors CLuj, pentru o verificare si un schimb de ulei in cutie.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on June 04, 2019, 22:41:48 PM
Am adăugat poze aici: https://photos.app.goo.gl/JVNZ1xdYZu2U6xP27

Spre fericirea (și nedumerirea) mea, azi venind din Austria nu a mai făcut nimic din ce am descris anterior !!! Mașina merge impecabil, îmi place foarte mult la condus, vin de pe outback diesel manual dar pot să zic că nu mă dezamăgește deloc CVT-ul cum l-am simțit azi. Am încercat toate modurile posibile.. .acelerări bruște, manual, toate nebuniile ce am putut, și nu am reușit să reproduc acele trepidări/ruperi de aderență care ieri se reproduceau 100%.

Pe de-oparte mă foarte bucur că nu mai sunt. Mă puteam obișnui cu ele, doar că nu-mi mirosea a bine... mă și gândeam ce naiba fac cu ea.

Totuși, curiozitatea mă mâncă să aflu ce s-a întâmplat :D Aș aprecia tare mult păreri de la voi. Ce pot eu să zic că diferă între cele două zile ? Poi doar că dimineață am alimentat iar ... în rest nu văd ce... a stat mașina peste noapte :D
Mă mai gândeam... în ce măsură problema ar putea fi de la faptul că mașina a stat necondusă vro 2-3 luni ?  Revizia e destul de nouă, făcută în noiembrie, iar de atunci s-au făcut cam 3000 km cu ea.

Ca să mai descriu o dată senzația, dacă apăsam brusc accelerația, apăreau niște trepidații/parcă simțeam că ar fi de la roată cumva, scădea puțin turația, apoi creștea frumușel. Chestia asta se întâmpla mai des în modul I decât în modul S# ... Se simțea și mai tare dacă mergeam pe un drum cu serpentine, rampă, se întâmpla practic și la 50kmh, doar dacă apăsam tare accelerația. Dacă îi dădeam fin, era ok.

Eu interpretam faptul că cutia CVT ar decupla puțin, pentru că nu poate transmite acel cuplu de la motor ... totuși nu mai apare... ceva s-a schimbat, dar nu știu ce. O fi pur de soft ?

voi ce părere aveți ?
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Mariansro on June 04, 2019, 23:03:51 PM
Eu zic ca era ceva de pe la motor? Benzina veche? Ceva întreruperi fine.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Celalalt on June 04, 2019, 23:30:31 PM
Pe modul Inteligent e posibil sa faca niste chestii enervante ca si cum sa iti taie din elan. Poate si readaptare ECU la stil de accelerare si benzina. O sa vezi ca dupa ce scoti borna ai niste reprize enrevante pana se refac niste setari.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: MihaiFlorescu on June 05, 2019, 00:10:42 AM
Poate mai citești o data recomandarea colegilor și topicul de CVT, apoi exercițiu că la copii, găsește asemănările.

Nu vreau sa fiu acid, dar colegii ți-au spus deja unde e problema.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on June 05, 2019, 00:40:11 AM
Poate mai citești o data recomandarea colegilor și topicul de CVT, apoi exercițiu că la copii, găsește asemănările.

Nu vreau sa fiu acid, dar colegii ți-au spus deja unde e problema.

am citit topicul de CVT ... nu știu la care recomandare te referi, evident că mă voi duce și la reprezentanță cum pot (nu îmi e aproape).
Eu totuși întrebam așa ca o curiozitate inginerească pentru cine are chef să dezbată, evident că țin cont de sfaturi...
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on June 05, 2019, 00:49:24 AM
Pe modul Inteligent e posibil sa faca niste chestii enervante ca si cum sa iti taie din elan. Poate si readaptare ECU la stil de accelerare si benzina. O sa vezi ca dupa ce scoti borna ai niste reprize enrevante pana se refac niste setari.

ce pot să zic aici, e că mașina sigur a avut borna scoasă.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: adinegru on June 05, 2019, 09:14:30 AM
Ce vor să zică colegii e să o duci urgent la un schimb de ulei al cutiei. Nu contează că tu crezi că e OK. Nu contează că ăla de la care ai luat-o a zis că l-a făcut el sau că nu e nevoie. Nu contează că ăia de la service zic că nu e nevoie. Do it. Do it fast. Pentru că alternativa e asta https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3614.0.html
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: marr on June 05, 2019, 10:01:32 AM
am citit topicul de CVT ... nu știu la care recomandare te referi, ...

SCHIMBUL DE ULEI !
Asta iti recomanda toata lumea pe aici. Sa schimbi uleiul in cutie cat mai des. 30k km ar fi un interval rezonabil.
Masina are peste 30k km - ca atare, repet ce spune si colegul @adinegru - ”Do it ! Do it fast !”
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: MihaiFlorescu on June 05, 2019, 11:13:12 AM
Daca te uiti la ce scria adinegru, exact la fel se comporta si masina lui. Ba mergea ok, ba facea urat, pana n-a mai facut nimic si a trebuit sa o schimbe cu totul. Tu experimentezi acelasi lucru. Mergi si schimba uleiul. Poate nu te salveaza de tot, dar poate mai castigi timp.

adinegru a gasit o cutie ok la pret pentru ca e cea comuna pusa pe toate aspiratele. Tu ai varianta "high torque" si doar daca te uiti la denumire poti sa iti imaginezi cum sare pretul. Ba cand afli ca s-a pus doar pe XT, WRX de Japonia, Legacy DIT de Japonia si 3.6 de pe Outback/Legacy, sunt clar mult mai rare si deci mai putine oferte second-hand.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: WIM on June 05, 2019, 12:00:00 PM
Tu ai varianta "high torque" si doar daca te uiti la denumire poti sa iti imaginezi cum sare pretul.

Sare pana la 275 de dolari ;D

https://www.ebay.com/itm/Automatic-Transmission-2014-15-Subaru-Forester-Turbo-2-0L-TR690GBZCA-31000AJ170-/123770629168?_trksid=p2349526.m4383.l4275.c4#viTabs_0 (https://www.ebay.com/itm/Automatic-Transmission-2014-15-Subaru-Forester-Turbo-2-0L-TR690GBZCA-31000AJ170-/123770629168?_trksid=p2349526.m4383.l4275.c4#viTabs_0)
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: marr on June 05, 2019, 12:07:12 PM
Hai totusi sa nu o luam pe aratura !
Masina aia are abia 35k km.
Ca sa-i decedeze cutia ar fi trebuia ca fostul proprietar sa fi tractat in permanenta o remorca de 2 tone pe drumuri de munte.
Si cel din filmuletul pus de @burtal ieri avea (mult) mai multi km - si se vede clar in ce conditii a exploatat masina !

Mai degraba o fi fost vorba de o resetare a cutiei (spunea ca a fost borna scoasa) sau un efect al faptului ca masina nu a fost miscata luni de zile.
Sa nu mai fim chiar atat de negativisti si sa nu mai vedem doar dezastre la Subaru !
Zic si eu ...

PS: Totusi, schimba uleiul !
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: adinegru on June 05, 2019, 12:42:55 PM
Până la urmă, noi putem să îi spunem orice, că nu ne doare gura, nu plătim noi în caz de ceva.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: MihaiFlorescu on June 05, 2019, 13:19:08 PM
PS: Fa un jurnal de bord si prezinta masina frumos, sa ne uitam si noi la ea :)
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on June 05, 2019, 19:02:37 PM
PS: Fa un jurnal de bord si prezinta masina frumos, sa ne uitam si noi la ea :)

O să fac :) imediat numa să mă dezmeticesc :D
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on June 05, 2019, 19:06:44 PM
Ok, am înțeles, o să fac schimb de ulei sigur. Nu am cum încă să ajung la Brașov, dar nici nu o să prea umblu cu mașina.
Îs puțin speriat acum, că citind și threadul de CVT și de ce a pățit colegul nostru + alte chestii pe net, încep să-mi fac probleme de fiabilitatea mașinii și cât de fapt mă va ține mașina asta. La naiba că încă sincer nu mă pot bucura de ea :)) deși e o super mașină la condus.

legat de schimbul de ulei, e complicat ? Se va face la auto-kino ușor ? Am înțeles că costă puțin mai mult.
Title: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Adi-Canada on June 05, 2019, 19:22:49 PM
Bucura-te de ea.  Nu te speria de CVT. E o transmisie cel putin la fel de buna ca si cea clasica  atata timp cat o folosesti  in parametrii  normali.  Schimbul de ulei la CVT  costa ceva mai mult, dar nu stiu cat  e in Ro.  Aici m-a costat aproape dublu fata de  o cutie  automata normala.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: MihaiFlorescu on June 05, 2019, 20:12:13 PM
Vezi jurnalul lui Heliotropus. A scris acolo undeva. Parca 3000+ lei daca am retinut corect, dar parca mai avea si altele facute la masina pe langa.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: adinegru on June 06, 2019, 06:49:32 AM
3.000 lei schimbat uleiul la cutie?
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: john_b on June 06, 2019, 07:12:52 AM
La SMT schimbat ulei cutie+ diferite cam 3-400 lei
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: marr on June 06, 2019, 08:43:30 AM
In cazul lui Heli, daca a fost o factura de 3000 lei, sigur-sigur au fost muuulte altele pe langa uleiul din cutie !
O revizie ”normala” la AK este undeva in jur de 1000 lei (la Impreza, anul trecut, am platit cca. 1200 cu tot cu placute de frana / la XV-ul diesel a fost in jur de 1000 lei).

PS: Am gasit aici: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2474.1560.html
Spune asa - in 2017 costuri totale 4935 lei, in care au intrat asa:
- 2 revizii (la cate 10k km fiecare);
- schimb ulei in cutia de viteze;
- bucse bara stabilizatoare fata+ placute frana fata + bucse brat;
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: kay on June 06, 2019, 21:07:56 PM
Ok, am înțeles, o să fac schimb de ulei sigur. Nu am cum încă să ajung la Brașov, dar nici nu o să prea umblu cu mașina.
Îs puțin speriat acum, că citind și threadul de CVT și de ce a pățit colegul nostru + alte chestii pe net, încep să-mi fac probleme de fiabilitatea mașinii și cât de fapt mă va ține mașina asta. La naiba că încă sincer nu mă pot bucura de ea :)) deși e o super mașină la condus.

legat de schimbul de ulei, e complicat ? Se va face la auto-kino ușor ? Am înțeles că costă puțin mai mult.

  Nu,nu este complicat si nu dureaza mult(cam doua ore),insa,in prealabi,iti recomand sa ceri detalii cu privire la modalitatea de inlocuire/improspatare a uleiului.Eu am aflat ulterior ca,desi cantitatea totala de ulei din cutie este de cca.12l,nu s-au inlocuit decat 6l(asta este cantitatea maxima ce poate fi inlocuita)ceea ce,consider ca a fost doar o improspatare a uleiului si nu un schimb complet.Ulterior,am aflat ca inlocuirea intregii cantitati de ulei din cutie,se poate face cu ajutorul unui aparat special,pe care cei la care am facut operatiunea,nu-l aveau.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Celalalt on June 06, 2019, 21:09:36 PM
Pai cred ca restul de ulei e in convertizor. Ca banuiesc ca si ceveteu are. Si probabil ca cea mai buna solutie ar fi sa ai triplu ulei ca sa il schimbi aproape pe tot.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on June 06, 2019, 23:51:02 PM
O să fac la Brașov un drum pentru asta (eu sunt în Timișoara). Mai durează puțin ... să rezolv cu înmatricularea aș vrea. Drumuri nu am de gând să prea fac.

Îmi puteți recomanda de unde aș putea face rost de un manual de forester (xt) în en sau ro ? Aș prefera carte, dar și pdf merge... știu că înainte să-mi iau mașina am dat peste cel pdf, dar nu mai găsesc.


  Nu,nu este complicat si nu dureaza mult(cam doua ore),insa,in prealabi,iti recomand sa ceri detalii cu privire la modalitatea de inlocuire/improspatare a uleiului.Eu am aflat ulterior ca,desi cantitatea totala de ulei din cutie este de cca.12l,nu s-au inlocuit decat 6l(asta este cantitatea maxima ce poate fi inlocuita)ceea ce,consider ca a fost doar o improspatare a uleiului si nu un schimb complet.Ulterior,am aflat ca inlocuirea intregii cantitati de ulei din cutie,se poate face cu ajutorul unui aparat special,pe care cei la care am facut operatiunea,nu-l aveau.
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: andrei0241 on June 07, 2019, 00:36:27 AM
Daca esti din Tm, nu gasesti service mai aproape la vecinii unguri? Parca de reprezentanta din Debrecen auzisem de bine, dar nu bag mana in foc
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: marr on June 07, 2019, 11:05:53 AM
De la Timisoara la Debrecen face aproape cat de la TM la Brasov.
Insa - daca nu ma insel - mai aproape este o reprezentanta Subaru la Szeged.
Pana acolo ai doar autostrada.
Singurul semn de intrebare este cum te intelegi cu ei - de regula, in Ungaria, engleza-i limba straina. Vorbitori de germana ai mai mari sanse sa gasesti (asta daca te descurci in limb lui Goethe).
Daca nu au niciun vorbitor de engleza sau germana pe acolo, iar tu nu o bunghesti pe ungureste, nu va fi tocmai simplu sa dai din maini ...
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: MihaiFlorescu on June 07, 2019, 11:17:52 AM
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3c/PJM_C1.png/300px-PJM_C1.png)(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTVoX7U0WNbHc8voo5MccwWhnze-AOIlU_-uKu9DYB9SGMJuUNzOw)(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bd/Dive_hand_signal_Time_up.png/480px-Dive_hand_signal_Time_up.png)


CVT
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: Celalalt on June 07, 2019, 12:26:30 PM
Pai ce tu esti normal ? Doar pari asa la prima vedere....  ;D ;D ;D
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: mtm1234 on June 07, 2019, 13:38:00 PM
cred că mi-e mai confortabil la Brașov :) poate o mai și leg cu un mers la munte, ceva :P va mai dura puțin.

limba lui Goethe o rup așa ... dar nu am nicio garanție că o rup și ei. Din experiența mea, în ungaria se cam vorbește maghiară și atât, dar cine știe peste cine dau, poate știe și română :P
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: karatistul on November 03, 2021, 17:22:33 PM
Buna ziua! Nu gasesc cutie de viteza pt foresterul meu 2004,motor 2000 xt, 177 de cai. Stiti cumva daca se potrivesc cutiile de pe modelele de 125 cai, 211 cai( motor 2,5)? Multumesc
Title: Re: Sfat achiziție Subaru Forester 2.0/2.0 XT/Outback
Post by: andrei0241 on November 05, 2021, 00:48:53 AM
Ai postat la fix, o sa primesti raspunsul cu siguranta in topicul asta!