Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Legacy & Outback => Topic started by: radu129 on February 02, 2023, 18:40:34 PM

Title: Problema turbo
Post by: radu129 on February 02, 2023, 18:40:34 PM
Salutare tuturor,

Am un Subaru Legacy 2008 diesel care are probleme cu turbo. Acum 3 saptamani a crapat turbina de pe masina, am schimbat-o, iar cea noua (reconditionata) a decedat in 2  zile. Cand a crapat prima turbina am verificat si valva EGR, mecanismul functioneaza, pe tester imi arata ca se deschide ( FreeSsm imi arata deschiderea in grade....parca). DPF-ul este vetificat acasa, spalat cu apa cu presiune, suflat in el cu gura se simte la celalalt capat aerul pe care il suflu. Nu stiu daca un DPF infundat lasa sa iasa aerul pe care il suflii pe partea cealalta. Verificat valva care trage uleiul din turbo (Scavenge pump) functioneaza, schimbat si oring-uri la montare.
Cand a crapat turbina originala, de pe masina, lipsa putere, suierat pronuntat si un bazait ca un motoras de masinuta electrica si destul de mult fum alb. Axul turbinei avea joc foarte mare axial.
Verificat si alimentarea cu ulei pentru turbina, totul in regula. Mai este un furtun care intra in turbo si nu stiu care este rolul lui, poate ma ajuta cineva .
Imi place atat de mult masina ca nu imi vine sa renunt la ea asa usor.
Multumesc,
Radu
Title: Re: Problema turbo
Post by: MihaiFlorescu on February 02, 2023, 19:16:30 PM
Vezi cotul ala de la turbo la intercooler sa nu fie crapat pe undeva.
Title: Re: Problema turbo
Post by: Xander on February 02, 2023, 19:28:55 PM
Și a doua turbina cum a picat?
Si eu am experimentat la forester cu turbina reparata, dar pana la urma am luat una noua. Nu e ce trebuie.
Dpf-ul dacă se īnfunda des poate afecta turbina.
Title: Re: Problema turbo
Post by: radu129 on February 02, 2023, 19:31:34 PM
Nu este crapat, toate furtunele sunt in regula, colierele strang bine, tubulatura de plastic care vine de la carcasa filtru de aer ok, tubulatura metalica care este intre turbo si intercoer ok. Toate furtunasele de ulei si antigel care se duc la turbo verificate.
Problema cea mai frustranta este ca nu am martor de eroare aprins.
Title: Re: Problema turbo
Post by: radu129 on February 02, 2023, 19:37:17 PM
Pai a doua turbina a picat natural, in 2 zile. Zgomot de motoras electric si suierat ( zgomotul de motoras il auzeam in partea pasagerului in zona bord-ului. Cand am demontat pompa care trage ulei din turbo, furtunul era fara urma de ulei. Acum functioneaza, dar nu stiu daca asta era cauza. La primul turbo dus am avut foarte mult ulei in intercooler si clapeta. Din clapeta cred ca au curs cam 100 ml.
Title: Re: Problema turbo
Post by: radu129 on February 02, 2023, 19:46:31 PM
Problema DPF-ullui de pe Legacy diesel 2008 este ca nu are nimic sa il controleze sau sa citeasca parametrii de incarcare. Nu are senzori, din ce am citit este un sistem DPF deschis care cred ca face regenerare cand se ajunge la o anumita temperatura. Este doar o presupunere.
Title: Re: Problema turbo
Post by: Xander on February 02, 2023, 20:31:37 PM
Nu cred ca e diferit de forester diesel 2009. Are senzor de presiune pe dpf și compara cu presiunea de pe evacuare. Așa stie ca e plin.
Are și senzor de temperatura sa stie cānd e optim sa ardă.

Mai bine mergi la un service dedicat mărcii cu ea.
Ce model de ulei folosești ?
Title: Re: Problema turbo
Post by: radu129 on February 02, 2023, 20:48:09 PM
Xander, este diferit de Forester si Impreza. DPF- ul este ca o finala de esapament, fara senzori. Am un material de la Denso si acolo am vazut diferenta. Cu mersul la service dedicat...nu prea am incredere si cred ca ma dezbraca. Am fost in vara, anul trecut la reprezentanta Subaru pentru calibrare injectoare si update soft. Baiatul de la service imi pune testerul si zice ca masina nu are DPF ca nu ii apare nimic pe tester. Ce sa mai zic ? Ulei 5W30 Mobil ESP schimbat la 7000 Km
Title: Re: Problema turbo
Post by: radu129 on February 02, 2023, 20:49:18 PM
Am omis sa spun, locuiesc in Austria.
Title: Re: Problema turbo
Post by: Xander on February 02, 2023, 22:44:32 PM
Ai cumparat-o noua sau la māna a doua?
Poate chiar are dpf schimbat cu ceva mai ieftin.
Title: Re: Problema turbo
Post by: andea79 on February 02, 2023, 23:08:11 PM
cu dpf sau fara dpf sau furtune crapate ... o turbina nu se imprastie in 2 zile ... ori a fost reconditionata prost, ori a fost problema de montaj ori ai ceva mari probleme cu presiunea / flow-ul de ulei

ai trimis-o inapoi la cei care au reconditionat-o ? sa iti zica ei motivele in calitate de specialisti ? :)
Title: Re: Problema turbo
Post by: radu129 on February 03, 2023, 13:35:30 PM
Xander, masina este second cumparata de mine in Mai 2019.
andea79, turbina a fost montata de mine. Am inlocuit toate garniturile, curatat racitorul de ulei care este atasat turbinei, pus ulei proaspat in racitor pentru ungerea turbinei noi ( asa scria in instructiunile de montaj ). Furtunele de ulei si antigel de la turbina este foarte greu sa le pui invers, nu prea ajung in alta parte. De trimis inapoi nu are rost pentru ca nu am facut montajul in service.
Title: Re: Problema turbo
Post by: andea79 on February 03, 2023, 14:48:07 PM
ok, deci cu ce crezi ca te poate ajuta lumea online in acest caz ? :)
Title: Re: Problema turbo
Post by: radu129 on February 03, 2023, 16:15:30 PM
Poate a avut cineva o problema asemanatoare si poate sa imi dea un sfat
Title: Re: Problema turbo
Post by: radu129 on June 08, 2023, 07:52:41 AM
Salutare din nou. Am reusit sa rezolv problema. Sorbul din baia de ulei era infundat de span metalic. Nu am gasit bucati mari, dar era un strat de 1-2 mm pe toata suprafata sitei metalice. Totusi am ramas cu un zgomot metalic, un tacanit deranjant la motor (zgomot prezent de cand am cumparat masina). Ciudat este ca atunci cand pornesc motorul nu se aude acest zgomot timp de 20-30 secunde.
Title: Re: Problema turbo
Post by: Lup_Alb on July 08, 2023, 17:15:15 PM
Daca e un țăcănit,  asculti pe la injectoare (dreapta, stanga motorului). Daca zgomotul e mai pronuntat intr-o parte sau alta, atunci unul sau mai multe injectoare sunt o posibila cauza. Dup aia ar mai fi lanturile de distributie (pt alea asculti in fata unde e cureaua de accesorii).

Daca e o bataie mai infundata, atunci te intrebi daca cel de la care ai luat masina a schimbat vre-o data motorul sau nu...

La cam doi ani este necesara o recalibrare la injectoare si alte chestii care tin de amestec. Recalibrarea se face doar la reprezentanta cu softul SSM orignal.