Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on Today at 12:04:59 »
Da, sa fie si cateva prostioare legate de noaptea aia prelungita. De atunci n-am mai facut nimic.
Oricum, ieri mi-am pierdut ampluea 2 ore intr-o hala, inhaland noxe de Euro 3, pregatire pentru ce va urma cu vereicsu'.

Dar sa fie zis: ce se intampla acum, asta e bucata aia frumi tare, puzzle de final. Abia astept sa se faca vineri seara (mai am cateva ore).

Deci colierele OEM agresive nu mi-au placut, asa c-am comandat 10 coliere resort 20.5-24.2mm (notez sa fie).
S-au potrivit perfect pe furtunuri.



De ce silicon? Penca furtunul de cauciuc din kitul Getadom (poza 2) e prost si panarama.
Deci furtunurile de aeroterma OEM intra extrem de greu si strans pe stuturi (Tinder flashback). Ala din kit e aproape larg. Or eu cred ca etansarea la presiune de apa oparita e obtinuta de catre strangerea aia naturala, si mai putin de catre colier. Care colier, dupa mintea mea, e acolo in special ca sa agate in buza stutului si sa nu-i permita furtunului sa iasa.
Deci siliconic. Sper sa nu-mi para rau ca l-am irosit aici si sa-mi trebuiasca pe la PCV/AOS.
A, e rosu pentru ca nu erau negre pe stoc. Dar e ascuns bine.
Iar tronsonul scurt e din 3MI-ul sacrificat.
Furtunul masinii l-am scurtat putin, pentru best fitment, la imbinarea cu T-ul.

Poza cu furtunuri de aeroterma noi, coliere de-mi plac mie si cooling mod de cilindru 4.



Dup-aia mi-am dat seama ca BPV-ul si furtunurile sale se pot pune si pe masina, cu admisia pe pozitie. Asa c-am trecut la a definitiva galeria de admisie.
Am cascat cu bucurie gura minute bune la privelistea din poza. Nu stiu altii cum sunt, dar cand eu vad cum arata runnerele alea, fara clapete de soc/tgv in ele, si stiu ca se continua cu niste porturi mari de fabrica in chiulase... Mvai! Parca simt randamentul de umplere cum sare din scala si se duce pe supraunitar (perpetuum mobile adica).



Tot ieri am amestecat drumuri.
Fost la Autokino sa-mi culeg corpul de TGV delete nou si garniturile. Ce se va intampla cu el, o sa spuna Andea, dupa rodaj si dupa ce sta cu laptopu-nfipt in ea.
Ma vede Radu si-mi zice ca deja a devenit un obicei. Vine transport de piese din Italea, sunt la ei cu factura de plata. Are dreptate, din nefericire pentru situatia mea financiara. Si are dreptate pentru ca au fost si swapul la STI si motorul, legate. Din 2022 pana acum.
Si mi-am cules un transport din state.



- pompa de benzina e realmente frumoasa, in ciuda faptului ca-mi inspira pemfeu M. Platesc frumusete care nu se vede;
- coliere Murray BPV si radiator;
- un T de furtunuri de control boost care tare ma tem ca l-am luat degeaba, ca trec la 3-port, dar inca nu mi-e clar cum se monteaza;
- furtunuri de control boost siliconice de cea mai buna calitate si, mai ales, negre! Aveam albastre inainte, mai lipsea un CD cu manele noi;
- splitter TMIC;
- 3" shifter extension pentru crescut cursa laterala a manetei de schimbator. Da, am observat si eu ca s-a pierdut.

Initial am pus ruleta, am zis ca nu e mare kk. Pana am calculat sporul de suprafata si m-am bucurat tot. Bonus, zona de evacuare caldura turbo e si ea mai mare.
Chiar foarte incantat de cumparatura asta, mai ales ca fu ieftina dupa discountul ala de 80 dolari. Sper sa se si monteze ok.

Masuratorile-s facute pe marginile interioare ale garniturilor.



La naiba, imi dau seama acum ca am phenolic spacers sub galerie, deci vreo 4.5mm in plus la inaltime intercooler.  Sper sa se mai inchida capota...
2
Știri auto / Re: RIP Subaru Legacy
« Last post by Xander on May 16, 2024, 19:31:43 PM »
Venitul din Europa e cel mic. După others și Asia. Adică aproape nimic.
3
Știri auto / Re: RIP Subaru Legacy
« Last post by andrei0241 on May 16, 2024, 19:19:51 PM »
Europa fiind intre Asia si US? Ca sa mor de inteleg de ce cine a facut graficul a tinut sa foloseasca 3 nuante de albastru...
4
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 16, 2024, 03:31:10 AM »
Asa am lasat-o-n noaptea asta. Ma rog, dimineata asta.
Maine, cand dorm in sedinte, sper s-o visez pe Grapini.



WIM, nu se vede rosul ala.
5
Știri auto / Re: RIP Subaru Legacy
« Last post by MihaiFlorescu on May 15, 2024, 17:27:24 PM »
 
...Daca ar disparea Impreza, ce ar mai ramane in segmentul respectiv de piata? (masini de oras) ...

Crosstrek.
Noua Impreza nu prea are review-uri asa bune, mai ales de cand au amagit cu varianta RS departe de ce a fost modelul initial. Dupa Legacy, are vanzarile cele mai mici (nu luam in calcul Ascent) in SUA. Si daca ne uitam in poza atasata sa vedem de unde vin banii pentru companie, ne dam seama cine dicteaza.
6
Știri auto / Re: RIP Subaru Legacy
« Last post by Lup_Alb on May 15, 2024, 15:39:21 PM »
Din păcate asa se īntāmplă cānd la o marca "mica" ca Subaru se aduna multe modele. NU exista posibilitățile financiare sa aducă īmbunătățiri măcar o data la 3 ani la toate modelele.

Quote
Tare imi este teama ca urmeaza si Impreza.

Daca ar disparea Impreza, ce ar mai ramane in segmentul respectiv de piata? (masini de oras) Nu cred sa se intample asta.
7
Tārgul auto / Re: Cumpăr Forester SJ 2.0i
« Last post by 4croco on May 15, 2024, 15:12:08 PM »
8
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Last post by bignuke on May 15, 2024, 14:42:24 PM »
Dupa cum bine stiti, la noi iarna se da cu macadam pe strazi, asa ca vechiul "parbriz", daca se poate numi asa ceva mizeria de FuYao ce era pe masina, era tot ciobit+ o crapatura frumoasa in partea de jos.

Fiindca sezonul cu zapada a trecut, am instalat un parbriz nou, de data aceasta Pilkington, + setul de chedere.





Parbrizul are o tenta verde-albastrui, incalzirea pt stergatoare+parasolor albastru in partea superioara.
9
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 15, 2024, 11:25:38 AM »
Asta sta aici de vreo luna minim, adica atunci l-am vazut prima oara. E viu. Sau e vie, ca mai jos era aseara unu' mai mic, creca fiica-sa.
Ar face bine sa se care, altfel n-o vad bine la rodaj, o sa cada pe centura si-o face tapet tirul din spate.



Sper sa nu uit s-o iau pe un servetel, ceva, si s-o invit in curte.
Pnl, profit de ocazie ca sa instig la neomorarea paianjenilor, ca ma dispera faza, parca suntem tampiti.

A ajuns tarodul de 300 lei. Nici nu se compara, iti ia pielea cu totul. Regretele-s tardive. Culmea, vecinul a comandat si el, set de 3 bucati, gen grosier, mediu si finisare.



DAAAR... ramane corpul de TGV actual si fisurat, repet, daca lui andea nu-i convine, perfect, relocam senzorul. Bine, altul mai mic.
Se adauga faptul ca IAT-ul e pe cilindrul 1, ala cu neetanseitate pe admisie. Adica trebuie ceva rateu pe admisie ca sa se prajeasca definitiv si irecuperabil.

In urma cu 5 ani (cred) schimbam condensorul de clima si-mi propuneam sa il protejez de pietre. Nu ma prind de ce nu m-am ocupat. Ca sa descopar ca deja aveam intr-o cutie un rest de plasa, nici nu stiu de unde, creca de la Pfaizar, de vreo 8 ani.
No, motivat fiind de radiatorul de servodirectie...



Iar pe brida antiarscasobolanu' dreapta (?) am adaugat o piulita sertizata.



Astea au fost nimicuri, printre picaturi, c-a reinceput munca si nu prea pot multitasking.
Pana aseara, cand am intrat in garaj si n-am iesit prea repede.

Bara antiruliu fata OEM are 2 degajari pentru acces la piulitele tampoanelor motor. Am impresia ca si Cusco le are. Whiteline nu.



O varianta ar fi fost sa slabesc bara, dar am umblat acolo de zeci de ori, am incercat atatea bare, filetele alea nu stiu cat mai duc. Asa c-am comandat crowfoot de 17.
Internetul stie de toate.
In cazul meu...



Insa degeaba, ca pozitia de strangere finala era cu crowfootu' perpendicular pe axa dinamometricei, pe ambele parti, deci tot 85Nm au fost. Dar fie, am invatat ceva nou.



Widebandul e montat, traseul gasit, fara nevoie de demontat bordul pentru extra-fir. Acolo-i gata.

EGT-ul a fost cu probleme. Fixarea e cu holender, ar fi trebuit sa-l rotesc pana-l fixez cu indoitura inspre sus. Dar nu se roteste, e intepenit pe senzor, asa ca l-am indoit ca sa degajeze lonjeronul, n-am avut de ales. Daca l-am distrus si nu mai citeste, senzor nou. Nu m-am uitat, insa dat fiind ce face, si in ce conditii, ma astept sa coste ceva.
Am sa-l rog pe andea, cand va fi momentul, sa ma ajute sa-l gasesc in bts-ul ala, ca sa verific daca mai traieste.



Sonda O2 amont, cu probleme si asta. Alta pozitie fata de OEM, mai jos. Firul, unii se plangeau in reviewurile headerului ca nu le ajunge la mufa, la mine e ok.
Dar baiul mai mare e proximitatea nasoala cu caroseria. Fiind o zona neinteresanta, am indoit masina. Sper sa ajute si tampoanele motor tari, gen sa nu miste atat de mult incat sa striveasca firele. Din estimarile mele, se apropie pe accelerare, deci cum nu se putea mai rau.
Cum sonda e originala si cu o spira cam busita pe filet, o cam paste inlocuirea oricum. Deci asta ramane de teste.



Furtunurile de aeroterma noi sunt pregatite de montaj, unul dintre ele de taiere, ca cooling mod cil 4.



Dar colierele originale sunt dubioase rau, sapa sinistru in furtunuri. Eu nu le voi refolosi sub nicio forma.
Am comandat coliere resort de reno, 10 bucati. Cica ajung astazi.
Iar furtunul in L din kitul cooling mod e larg pe stuturi, nu pot. Sper sa am un L siliconic in plus.
Deci cooling mod diseara.

Zilele astea ar trebui sa ajunga flatironsul, cu colierele Murray pentru BPV. Doar alea lipsesc ca sa termin galeria de admisie. Iar de acolo cascadeaza toate, racire, directie asistata...... finalizare  ???

Ia sa-i dau mail lui andea cu modz listu'. S-ar impune un soft de rodaj.
10
Forester / Re: Zgomot pedala ambreiaj SH
« Last post by NicNic on May 14, 2024, 20:48:27 PM »
Doar sper ca ai schimbat pedalierul si kitul de ambreiaj din cu totul alte motive, eventual serioase, nu din cauza unei scartaieli de pedala.

Au scartait pedalele de ambreiaj la jumatate dintre masinile pe care le-am volanit. La unele am ignorat, la altele am uns cu vaselina, de plictiseala. Dar nu la jprei, si nu WD40, ci vaselina pe bune.
Voi cereti aici o solutie definitiva si de amploare (demontat ansamblu pedalier, inlocuit articulatie cilindrica cu frecare metal pe metal cu alta, eventual cu rulment ceramic sau macar material antifrictiune (bronz, teflon)) la o problema minora, sa nu-i zic inexistenta.

Ori se ignora, ori se unge periodic cu ce trebuie. De exemplu, la cuple cu frecare se foloseste vaselina grafitata.
Si se poate face in parcare, cu masina curata si un carton sub genunchi, nu e neaparat material de reprezentanta...


Dane, am schimbat piesele respective pentru acel scartait.

Intai am fost pe la Marian. Pentru o parere despre starea motorului si cloncanitul de la etrieri.
Si am stat vreo 3 ore in plus, fiindca s-a ambitionat sa ma scape de scartait, considerand ca nu se poate merge in starea aia de zgomot. Operatie nereusita, la final.

Apoi, am fost pe la tizul tau (WIM), pe care l-am rugat sa ma scape de scartait.
Povestea interventiei o stie el mai exact decat mine, ce anume s-a shimbat si cu ce ...

Tot ce pot sa iti spun, este ca nu am identificat exact sursa zgomotului.
Intre bucsa pedalei si axul pedalier este o garnitura antifrictiune din folie teflonata.
Deci nu e cazul de grasimi sau uleiuri ca sa dregem "tipatul" masinii, daca ar fi de la acel lagar.

M-am bucurat asa tare cand cei de la SMT au uns pe la pedalier si m-au scapat de zgomot, incat am uitat sa intreb ce a fost si unde s-a uns.
Remedierea lor a tinut ceva, dupa cum am spus.

Dar acum a revenit cu un ton ragusit, nu asa strident, ca la inceput.

PS:
Daca tu ne spui noua ca ne luptam cu o chichita, eu ce pot sa mai spun de tot ce faci tu cu masinile tale, fara gram de rugina ...   :)
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10