Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SG (2003–2008) => Topic started by: shpeedy on March 31, 2020, 00:49:02 AM

Title: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on March 31, 2020, 00:49:02 AM
Am cont de ceva ani pe acest forum, fara a fi parte a comunitatii... Pana acum vreo doua luni...

Dincolo de continuarea fascinatiei pentru prima masina (Oltcit Club 11R 1984) din urma cu doua decenii, nu pot spune ca am crescut cu vreo obsesie deosebita pentru Subaru, dar mi-au placut de cand ma stiu 4x4-urile. In urma cu 10 ani, mi-am luat si prima masina noua - un Suzuki SX4 4x4, benzinar aspirat de 1.6 / 120cp. La cateva luni de la achizitie a venit pe lume si Juniorul familiei, SXu' devenind astfel tovaras de multe calatorii si amintiri in familie, precum si primul contact cu ce inseamna tractiunea 4x4. In paralel cu SXu' a urmat un Swift sh pentru sotie, pe care l-am tinut vreo 5 ani si care a fost inlocuit anul trecut cu un Ignis nou cu 4x4. Intre timp, SXu' - folosind ca sursa de inspiratie modificarile aduse Crosstrek-urilor in State si Aus - a primit arcuri MAD (lift-kit 2cm), AT-uri Yoko Geolandar G012 205/65R16, filtru KN, remap OBDtuning, HU Android, sonorizare Hertz etc. Sincer, ca inlocuitor pentru SX (si ca pas inainte) nu vedeam decat un XV benzina, dar preturile mi se pareau inca mult ridicate, chiar si la sh. Pana am ajuns la SG-ul de fata...

Totul a inceput prin Septembrie anu' trecut, cand ai mei parinti imi spun ca au mers in concediu in Grecia cu niste prieteni buni, cu un Forester mai vechi. Taica'meu imi spune ca l-a condus si el si ca i-a placut. Aflu ca este vorba de una din cele doua masini de serviciu ale prietenului, fiind folosita doar prin delegatii si concedii. Arunc si eu o vorba ca - in masura in care se pune problema vanzarii - sa dea de stire...

Pe la final de Octombrie aflam ca masina ar fi de vanzare, dar dupa 1-Ianuarie. Incepand sa pun intrebari si primind niste poze din concediu, aflu ca vorbim de un SG facelift, albastru-inchis (ceva lot pentru SRI ;) ), la vreo 75k km. Si, dupa lipsa gurii de admisie de pe capota, de un 2.0X...

Dintre Forestere, preferatul meu era SG-ul, dar versiunea pre-facelift (2002-2006). Dar, deh, nu poti spune 'nu' unui Forester in mintile lui, mai ales daca versiunea facelift vine si cu 158cp...

Continuand povestea, la inceput de Ianuarie imi manifest oficial interesul pentru masina si se intampla ca chiar de ziua mea sa o preiau pentru cateva ore in vederea unei vizite in service-ul SMT - desi aveam certitudinea ca masina a fost intretinuta relativ OK, avand un singur utilizator de la achizitie pana in prezent, vroiam sa aflu si o parere avizata si un eventual deviz sa stiu la ce sa ma astept. Devizul de cateva sute de Euro (preturi de Reprezentanta) nu reprezenta nimic urgent (niste rulmenti cam uzati la iesirea din cutie catre diferential, un rulment roata spate, o prindere la teava de esapament), iar tabla arata foarte bine in ciuda varstei. Si cateva chestii pe care le constatasem si eu:
- SLS-ul busit;
- anvelopele - de iarna - sunt niste Sailun-urile de prin 2011;
- masina are zgarieturi (urbane) in toate cele 4 colturi.

La inspectie la SMT:
(https://i.postimg.cc/y3VL3cNf/IMG-20200114-085109.jpg) (https://postimg.cc/y3VL3cNf) (https://i.postimg.cc/G8S4v1LZ/IMG-20200114-085129.jpg) (https://postimg.cc/G8S4v1LZ)

Proaspat cumparata:
(https://i.postimg.cc/hhjxv2Dk/IMG-20200204-124033.jpg) (https://postimg.cc/hhjxv2Dk) (https://i.postimg.cc/CznqHdfJ/IMG-20200204-173500.jpg) (https://postimg.cc/CznqHdfJ) (https://i.postimg.cc/Th4bDnhp/IMG-20200204-173515.jpg) (https://postimg.cc/Th4bDnhp)

Prima baie:
(https://i.postimg.cc/WF4DD4vG/IMG-20200222-100545.jpg) (https://postimg.cc/WF4DD4vG) (https://i.postimg.cc/s1vQs1Ky/IMG-20200222-100559.jpg) (https://postimg.cc/s1vQs1Ky)

Gata inmatricularea:
(https://i.postimg.cc/8FNfSHXn/IMG-20200307-144540.jpg) (https://postimg.cc/8FNfSHXn)

O iesire pana la tara (40km de Bucuresti):
(https://i.postimg.cc/ZvBCcD00/IMG-20200308-122722.jpg) (https://postimg.cc/ZvBCcD00)

Intre timp, pana sa inceapa #stamacasa, am apucat sa instalez un set de senzori de parcare, schimbate bieletele antiruliu, sudata prinderea rupta de la esapament si achizitionati doi rulmenti (fata, spate) de la roti. Deocamdata astept sa termin cu vanzarea SX-ului (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3866.0.html) inainte de a mai baga ceva in Forester.

Salut pe colegii de pe Suzuki Club Romania (se stiu ei care) !
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on March 31, 2020, 07:44:59 AM
Bun venit! Să te bucuri de ea!
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Muttley on March 31, 2020, 08:41:54 AM
Salut!

Mda, cunostinta, concedii, km putini, si modelul asta, care am mai scris eu p-undeva ce "hal" de masina e.
Foarte norocos esti, sa va bucurati de ea!  :-[
N-ai zis nimic despre cum ti se pare, cum se conduce.

Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on April 07, 2020, 09:18:19 AM
Stiu, @Muttley, iti urmaresc si lucrarile, si postarile (si aici, si pe celalalt forum)...

Despre cum se misca nu am prea multe de spus - doar ca-mi place (asa imperfecta cum e dpdv suspensie). Nu am facut prea multi km, pe parcursul lunii Februarie inca mergand mult cu SX-ul (pacat ca n-am avut prezenta sa scap atunci de el, cand piata inca misca - deh, asa e cand te atasezi de fiare). Iar din Martie a venit criza si am luat Foresteru' la purtare pentru scurtele drumuri la cumparaturi de pe langa casa...

Si SXu' e deja un mic tanculet cu modificarile facute, dar Foresteru' e deja altceva - pur si simplu nu simti cand treci peste obstacole (am prins si week-end-ul dupa zapada din prima jumatate a lui Februarie sa ma plimb putin prin Bucuresti cu el), iar resursele de putere, cel putin in traficul urban, se pun mult mai repede pe asfalt; cu remap-ul facut, SXu' se misca oarecum mai bine fata de unul stock, dar - la greutatea oarecum similara - Foresteru' se misca mai bine.

Saptamana asta am avut ocazia sa-i fac a doua oara plinul (juma de rezervor, mai precis) de cand il am in posesie si astfel sa vad si cum stau cu consumul real - 12.3% pe 190km, din care 90km la drum extern (DN+A1) si restul in Bucuresti pe distante (foarte) scurte. Ma declar multumit de consum.

Acuma astept sa se termine nebunia asta si sper sa vand cat mai repede SXu' ca sa ma pot concentra asupra Forester-ului:
- de schimbat rulmentii la roti (deja achizitionati - SKF);
- de facut o revizie completa - ulei motor am vazut ca lumea oscileaza intre 5w30 si 5w40 (eu am bagat in Suzuki-uri Motul si Eneos - cu astea sunt obisnuit; orice recomandare este binevenita); uleiuri transmisie (aici oscilez intre Motul si Castrol - am folosit din astea); lichid de frana (eu am mers pe ATE pe tot ce inseamna frane la Suzuki-uri pana acum); filtrul de aer K&N (asta am pe SX si m-am obisnuit sa-l curat si sa-l inlocuiesc singur - sper sa reusesc si la Forester); distributia inteleg ca a fost schimbata in ultimii ani (mai putin pompa de apa, dar vad ca nu are inca km pentru distributie);
- suspensia - amortizoarele au fost schimbate de curand (s-au pus Nipparts), dar as vrea sa iau un set complet de arcuri Ironman (nu prea ma omor dupa solutia cu flanse distantiere - sunt componente in plus adaugate unui sistem, deci risc);
- anvelope - trebuie sa renunt la Sailun-urile astea de iarna si ma gandesc la Yokohama Geolandar G015 (eu am G012 pe SX4 si sunt multumit de ele) in dimensiunea non-conforma de 215/65R16 (ma uit si dupa niste jante pe 15in pe care sa pun anvelope de iarna conforme 205/70R15 - sa am cu ce sa fac ITP-ul).

Dar sa treaca nebunia (sanatate tuturor!)...
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on April 21, 2020, 18:20:01 PM
Buna tuturor!

Zilele astea am mai citit forumul cu privire la uleiurile de utilizat in Forester. Recunosc ca nu sunt pe deplin lamurit ce sa aleg...

Cum spuneam, sunt obisnuit de la Suzuki cu Motul si Eneos. Dar tot sunt multe optiuni - le-am bagat intr-un tabel si le-am transformat in poza:

(https://i.postimg.cc/Wd1Zs128/Oils.jpg) (https://postimg.cc/Wd1Zs128)

Masina - inclin sa cred, dupa bidonul de 1L din portbagaj - are acum in ea uleiul Subaru (by Motul) 5w30, caruia i-am gasit specificatiile pe net (prima coloana).

Aceeasi dilema o am si la uleiul pentru transmisie...

As inclina spre Eneos Sustina 5w40, dar orice recomandare este apreciata.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Pfaizzzer on April 21, 2020, 18:43:27 PM
Salut!

Eu in aspirat am mers cu Eneos si motorul facea galagie. Acum merg, precum si alti colegi, pe Motul 5w40 si pare ok.

Spor!
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on April 21, 2020, 19:45:03 PM
Multumesc!

Dar care dintre Motul-ele 5w40?
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on April 21, 2020, 19:59:52 PM
Scoate din lista tot ce contine eco sau clean in primul rand. Apoi ia-le pe incercate si vezi care se intelege cel mai bine cu motorul si mergi apoi doar cu acela. Arunca un ochi si la Amsoil European Series Classic 5w-40.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Pfaizzzer on April 21, 2020, 20:01:37 PM
Motul 5w40 X-Cess.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Forester on April 21, 2020, 20:40:01 PM
Strict din tabelul acela, pentru un benzinar nu as pune mana pe altceva decat pe X-cess. Doar ca eu nu (mai) sunt fan Motul...
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on May 24, 2020, 16:40:43 PM
Cu ploile astea mi-am dat seama ca am condens in farul de pe stanga. Din experienta voastra, este vreo sansa de remediere? Daca da, unde/la cine?

Daca nu, am gasit doua anunturi:
- un far ce pare nou - https://anunturi-auto.4tuning.ro/faruri/subaru/forester/far-subaru-forester-2006-2007-2008-stanga-57943582.html
- unul SH - https://anunturi-auto.4tuning.ro/faruri/subaru/forester/vindem-far-pentru-subaru-forester-din-2007-motor-59480263.html

Recomandari de alte surse?
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Mariansro on May 24, 2020, 17:56:40 PM
Din ce îmi aduc aminte cel sh din link ul 2 nu e original.Tyc parca.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on May 24, 2020, 21:36:05 PM
Din ce îmi aduc aminte cel sh din link ul 2 nu e original.Tyc parca.

Si asta e de rau? Intreb pentru ca nu stiu...

Cam asa se prezinta acum farul:

(https://i.postimg.cc/rdmDh6WY/IMG-20200524-174049.jpg) (https://postimg.cc/rdmDh6WY)

In alta ordine de idei imi strang cele necesare pentru revizie si mi-e neclar ce fel de antigel ar trebui sa iau, tinand cont ca cel prezent (schimbat naiba stie cand) este verde:

(https://i.postimg.cc/3WpdfF47/IMG-20200524-174126.jpg) (https://postimg.cc/3WpdfF47)

Cam asa arata cosul de cumparaturi:

(https://i.postimg.cc/1gV4wGD8/Cos.jpg) (https://postimg.cc/1gV4wGD8)

Any input/feedback is highly appreciated...
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Pfaizzzer on May 24, 2020, 21:43:00 PM
Cumperi niste mastic pentru faruri de la orice shop care vinde xenoane, lupe, etc., il desfaci la cuptor, il cureti, pui masticul nou si il bagi iar la cuptor.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on May 24, 2020, 23:00:16 PM
Dai banii degeaba pe filtru KN. Ia unul obișnuit care sa fie cat mai aproape dacă nu identic cu cel original ca și dimensiuni.

Nu uita de inel etanșare buson de la baia de ulei. Cat despre motul, eu nu îți recomand, mai ales în cutie. Dar alegi ce crezi, ce îți place. Citește pe forum sau prin alte părți și vezi ce opțiuni mai ai.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on May 25, 2020, 07:28:41 AM
Multumesc, am pus si inelul - sper ca de asta (https://targuldepiese.ro/inel-etansare-surub-drena-ulei-subaru-forester-sg_-2-0-x-awd-benzina-158-cai-swag-87930651/19156/100234/idprod-256943777/) e vorba.

Referitor la filtrul KN, m-am obisnuit cu el de la SX4 si mi se pare ca respira mai bine motorul. La fiecare 10k km il scot, il curat, il imbalsamez si-l pun la loc.

Referitor la uleiuri, crede-ma ca pentru cineva proaspat intrat in lumea Subaru, chiar daca este obisnuit sa citeasca inainte de a pune intrebari / a lua vreo decizie, nu este prea usor sa se descurce in multitudinea de alegeri exprimate pe forum. Motylgear am pus la un moment dat si in Suzuki-uri, vad ca unii folosesc si pe aici (inclusiv Autokino inteleg ca-l folosea/foloseste). Om vedea...
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Muttley on May 25, 2020, 08:36:45 AM
La cutie, doar asigura-te ca e GL5.
Antigel, am uitat. Sunt topicuri pe aici lamuritoare, pe scurt, G12+ sau G11.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Dragosh10 on May 25, 2020, 10:11:47 AM
. Cat despre motul, eu nu îți recomand, mai ales în cutie.

Eu Motul folosesc in cutie.Probleme zero.

PS Uleiul in cutie la mine nu vede mai mult de 20k km /2 ani  O0

In motor am 8100 X-cess - 1 an sau maxim 8000 km - probleme zero(consum ulei in intervalul asta ~ 800 ml- poate 1L)

Ca sa nu apara discutii inutile-eu Motul folosesc la intervalele descrise mai sus.Nu sustin ca e cel mai bun, doar impartasesc experienta mea.
Si daca as folosi alta marca de ulei tot la aceleasi intervale as schimba uleiul.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Mariansro on May 25, 2020, 12:49:49 PM
Si eu tot motul xcess pt motor. Interval de schimb 8000 km.motor cu segmenți și semeringuri de supape de 26000 km.consum ulei insesizabil.
În cutie am pus champion parca
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on May 26, 2020, 17:10:00 PM
Perioada aia cand ai comandat de toate si astepti sa-ti si ajunga, sa faci si programare la service sa le montezi - hate&love, deopotriva...

Pe langa cele necesare pentru revizie si suspensie (arcuri KYB), am mai dat comanda si de interfata BT pentru HU-ul stock, si de AT-uri Yokohama Geolandar G015 215/65R16...

Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on May 29, 2020, 20:48:34 PM
Cum tocmai mi-a sosit comanda de piese, m-am apucat, intre doua ploi, sa schimb filtrele si covorasele:

Before:

(https://i.postimg.cc/FdpCGZFb/IMG-20200528-161552.jpg) (https://postimg.cc/FdpCGZFb)

(https://i.postimg.cc/hf5wHpLp/IMG-20200528-161554.jpg) (https://postimg.cc/hf5wHpLp)

(https://i.postimg.cc/JyWTLgGc/IMG-20200528-161604.jpg) (https://postimg.cc/JyWTLgGc)

After:

(https://i.postimg.cc/5j9RyZps/IMG-20200528-161545.jpg) (https://postimg.cc/5j9RyZps)

(https://i.postimg.cc/mP9dKR2g/IMG-20200528-161909.jpg) (https://postimg.cc/mP9dKR2g)

(https://i.postimg.cc/jCKrXgcf/IMG-20200528-161914.jpg) (https://postimg.cc/jCKrXgcf)

(https://i.postimg.cc/JtTdkP2M/IMG-20200528-161923.jpg) (https://postimg.cc/JtTdkP2M)

(https://i.postimg.cc/xccpyMwH/IMG-20200528-161926.jpg) (https://postimg.cc/xccpyMwH)

La filtre am avut ceva mai multa bataie de cap - in comparatie cu ce aveam la SX4 - la cel de habitaclu, cel de aer de la motor fiind mult mai simplu de schimbat:

(https://i.postimg.cc/Y4cPS0yF/IMG-20200529-184705.jpg) (https://postimg.cc/Y4cPS0yF)

(https://i.postimg.cc/xqgBP0cr/IMG-20200529-184708.jpg) (https://postimg.cc/xqgBP0cr)

(https://i.postimg.cc/0M0FFvnw/IMG-20200529-184716.jpg) (https://postimg.cc/0M0FFvnw)

(https://i.postimg.cc/r0VQdrGD/IMG-20200529-184801.jpg) (https://postimg.cc/r0VQdrGD)

(https://i.postimg.cc/7Jb99rWD/IMG-20200529-190936.jpg) (https://postimg.cc/7Jb99rWD)

(https://i.postimg.cc/ZBwj65jV/IMG-20200529-190946.jpg) (https://postimg.cc/ZBwj65jV)

Acuma, am o nelamurire cu filtrul de habitaclu - am luat un Mahle (LAK371) prin prisma faptului ca are si carbune (asa luam la SX4 si asa m-am obisnuit). Partea proasta e ca spre deosebire de alte filtre vazute prin poze care indica pozitia de instalare, asta are o indicatie mai ciudata :

(https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71CaHsz9-0L._AC_SL1500_.jpg)

Eu l-am pus asa cum e in poza si am facut o proba de AC la diferite viteze de ventilare si vad ca baga aer. O fi bine, o fi rau?!
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Pfaizzzer on May 29, 2020, 23:39:22 PM
Ai “Airflow” si o o sageata si il pui cu sageata in sensul in care intra aerul in masina, deci in jos.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on May 30, 2020, 08:24:27 AM
Thx! Deci l-am pus bine.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Mariansro on May 30, 2020, 10:29:59 AM
De unde ai luat presuri e? Se potrivesc perfect? Mulțumesc
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on May 30, 2020, 15:01:38 PM
Da, sunt fix pentru modelul asta. Cel mai bun pret la care le-am gasit - https://targuldepiese.ro/set-4-covorase-cauciuc-rezaw-plast-subaru-forester-ii-2003-2008-acc-14568.htm

Nu le-am mai fixat cu chestiile din pachet cu care vin pentru ca sunt suficient de mari si de grele ca sa stea relativ fix.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on June 03, 2020, 13:50:25 PM
In perioada asta cu ploi am vazut ca are infiltratii destul de mari farul de pe stanga. Ma gandesc sa-l schimb. Cum in dezmembrari singurele masini cu faruri intregi erau din UK, am gasit urmatoarele doua surse de faruri noi:
- https://seccocenter.ro/far-subaru-forester-2006-2007-2008-stanga
- https://www.bestautovest.ro/far-subaru-forester-sg-08-2005-01-2008-stanga-tip-bec-h1-hb3-electric-cu-motoras-rht-lhd-ece-depo-3784948010-84001sa873.html

Cei de la Best Auto Vest zic ca este Depo respectivul far, pe cand primii nu spun nimic. Diferenta nefiind atat de mare (primii mai au 25 lei transportul), vroiam sa va intreb daca a comandat careva de la unii sau de la altii.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Muttley on June 03, 2020, 15:00:50 PM
Bestautovest sunt foarte ok, am vreo 10 comenzi de la ei.

Dar de ce ai da o caruta de bani pe un far care n-are nevoie decat de putina guma de mestecat la imbinari?  :o
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Musiu on June 03, 2020, 15:39:30 PM
Pot confirma ca tratamentul propus de Muttley este ceea de are nevoie faru’. L-am aplicat la un far de forester cu xenon, si merge excelent. Procesul nu e simplu, trebuie incalzit farul (cuptor sau foen industrial), dezlipta sticla, sters, uscat bine, lipit cu mastic special (nu stiu de care este) si va functiona.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Pfaizzzer on June 03, 2020, 17:38:04 PM
Lasati omul in pace!
Lui asa ii place, un adidas de firma si unul fake.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on June 09, 2020, 10:32:22 AM
Referitor la faruri, chiar nu mi-ar prisosi banii pe care i-as da pe far. Dar sunt cateva provocari care ma pun in dificultate in privinta repararii lor:
- nu am curte in care sa tin masina pe perioada reparatiei - asta ar insemna sa dau jos farul si, chiar daca acopar cu ceva spatiul ramas liber, mi-e sa nu-i vina cuiva idei sa mai ia una-alta de pe la motor;
- imi pare cam alambicata operatiunea de demontat farul - este greu de dat jos?
- oglinda farului pare si ea afectata - oare se poate curata? exista riscul ca farul sa fie compromis?

(https://i.postimg.cc/18v19YMz/IMG-20200603-201010.jpg) (https://postimg.cc/18v19YMz) (https://i.postimg.cc/R309Kzqf/IMG-20200603-201033.jpg) (https://postimg.cc/R309Kzqf)

- cu incalzirea farului pentru dezlipire - am un pistol cu aer cald de la Einhell (cica 1500W (https://i1.imged.pl/opalarka-einhell-bavaria-bhp-1500-2-defekt-nr1-9004365.jpg), o ieftinatura venita intr-o trusa de scule) - o fi suficient?
- referitor la lipire, am vazut ca sunt mai multe solutii - rola de mastic, adeziv la tub, chiar adeziv d'ala epoxy cu 2 componente; dintre cei care ati facut operatiunea, care ar fi solutia mai buna?

In alta ordine de idei, saptamana trecuta a fost destul de plina:
- Schimbat ulei la motor, cutie si diferential;
- Schimbat rulment roata fata; a ramas rulmentul la roata spate dreapta, care - desi achizitionat - pe de-o parte nu este o urgenta, pe de alta parte, mecanicul are o retinere pentru ca e cam ruginita zona si cu risc de rupere la nivelul unui surub din corpul fuzetei (asa ca sunt in cautari de respectivul corp - din ce am vazut PN 28419FE001);
- Schimbat arcuri - masina a revenit la o garda la sol respectabila pe spate (iar eu nu ma mai satur privind-o):

Before&After:
(https://i.postimg.cc/1fJw6XhM/IMG-20200602-184231.jpg) (https://postimg.cc/1fJw6XhM)

(https://i.postimg.cc/BjV2fJWQ/IMG-20200608-200717.jpg) (https://postimg.cc/BjV2fJWQ) (https://i.postimg.cc/jn0GgVqM/IMG-20200603-075014.jpg) (https://postimg.cc/jn0GgVqM)

- Au venit si anvelopele - Yokohama Geolandar G015 215/65R16:

(https://i.postimg.cc/94S39R65/IMG-20200603-155348.jpg) (https://postimg.cc/94S39R65) (https://i.postimg.cc/jDxrYrH9/IMG-20200603-205443.jpg) (https://postimg.cc/jDxrYrH9) (https://i.postimg.cc/4Kvt7V7n/IMG-20200608-200703.jpg) (https://postimg.cc/4Kvt7V7n)

- Cu ocazia schimbarii si a anvelopei pentru roata de rezerva, constat ca arata bine oala acesteia (la Suzuki, cel putin, ala e loc de risc pentru rugina); chiar cu o anvelopa mai mare (65 vs 60), am reusit sa inchid capacul de deasupra (a trebuit sa desumflu la sub 1 bar roata si sa renunt la castronul de se afla in interiorul jantei rotii de rezerva):

(https://i.postimg.cc/DWmkmdYP/IMG-20200603-193634.jpg) (https://postimg.cc/DWmkmdYP) (https://i.postimg.cc/1nNkrRSg/IMG-20200603-205206.jpg) (https://postimg.cc/1nNkrRSg)

- Mi-a ajuns si interfata BT pentru unitatea stock, interfata ce am instalat-o aseara (si sunt multumit, se aude bine pentru urechea mea); ramane sa vad unde gasesc loc pentru microfonul aferent apelurilor hands-free:

(https://i.postimg.cc/dLmKf0yr/IMG-20200603-100653.jpg) (https://postimg.cc/dLmKf0yr) (https://i.postimg.cc/vcdsXncG/IMG-20200603-100840.jpg) (https://postimg.cc/vcdsXncG) (https://i.postimg.cc/YjF71R2X/IMG-20200603-100844.jpg) (https://postimg.cc/YjF71R2X)

(https://i.postimg.cc/hJRTtpGH/IMG-20200608-190614.jpg) (https://postimg.cc/hJRTtpGH) (https://i.postimg.cc/3WtXFXLv/IMG-20200608-190639.jpg) (https://postimg.cc/3WtXFXLv) (https://i.postimg.cc/zygTN9qC/IMG-20200608-191413.jpg) (https://postimg.cc/zygTN9qC)

(https://i.postimg.cc/BXwC4TH0/IMG-20200608-192452.jpg) (https://postimg.cc/BXwC4TH0) (https://i.postimg.cc/tYfFLXGR/IMG-20200608-192454.jpg) (https://postimg.cc/tYfFLXGR) (https://i.postimg.cc/hhD8my0n/IMG-20200608-193607.jpg) (https://postimg.cc/hhD8my0n)

(https://i.postimg.cc/V0kjcvNv/IMG-20200608-193610.jpg) (https://postimg.cc/V0kjcvNv) (https://i.postimg.cc/mthQXPq6/IMG-20200608-194415.jpg) (https://postimg.cc/mthQXPq6)

Multumesc tuturor celor care au contribuit cu sfaturi referitor la consumabilele de achizitionat pentru revizie.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: dan_b on June 09, 2020, 11:54:43 AM
Pt reparatii far poti sa mergi la atelierele care se ocupa cu xenon aftermarket (cei care monteaza lupe in far, pt xenon), ei se pricep sa desfaca faruri, curata si lipesc la loc.
Tot acolo sau separat mai aplici polish plus folie faruri si gata stressul.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on June 09, 2020, 13:01:27 PM
Arata bine!

Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on June 09, 2020, 13:49:03 PM
Thx! Incet-incet incepe sa prinda contur in forma pe care o aveam in minte...
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Muttley on June 09, 2020, 14:13:09 PM
Pentru far, cuptor la maaaaxim 80 grade. Cu feonu' risti sa arzi ceva.

In rest, esti pe calea buna. Numai rabdare sa ai, asa trebuie la inceput cu masinile SH. Ai vazut cata munca a intrat in Ignis, si era in stare foarte buna deja, si e departe de complexitatea Subaru.
Sa te bucuri de ea, e o bomboana de padurar.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on June 18, 2020, 06:37:47 AM
Am instalat si microfonul aferent modulului BT pentru a-i putea folosi si functia hands-free:

(https://i.postimg.cc/9wqr20HZ/IMG-20200617-143558.jpg) (https://postimg.cc/9wqr20HZ) (https://i.postimg.cc/XXTr8f98/IMG-20200617-143602.jpg) (https://postimg.cc/XXTr8f98)

Am preluat si primul telefon pe sistem si sunt multumit de calitatea integrarii.

In alta ordine de idei, pare-mi-se ca dupa revizie am ceva probleme cu stabilitatea relanti-ului. Mi-am luat o ora pentru a-i face idle learning-ul, dar posibil ori sa nu i-l fi facut cum trebuie, ori sa se impuna si curatarea MAF-ului si a clapetei de acceleratie. O sa trec maine pe la mecanic...
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on June 18, 2020, 07:48:18 AM
Dacă au resetat calculatorul așa face câteva sute de km. Posibil sa ai și porniri mai greoaie.
În alta ordine de idei, curățarea clapetei este mereu binevenită.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on June 18, 2020, 08:54:22 AM
Nu cred ca au facut vreun reset la ECU - am fost totusi la un service de cartier al unui prieten, la care se lucreaza pe masini diverse. Au facut doar schimburile de ulei la motor, cutie si diferential, schimbat un rulment pe fata si inlocuit arcuri pe spate...
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: dan_b on June 18, 2020, 10:04:21 AM
Cu stabilitatea relanti-ului am avut si eu distractii in ultima perioada si: schimbat bobina 4 si bujia aferenta plus restul de bujii (ca asa e normal), curatat clapeta de acceleratie care era super incarcata, dar mersul cu bujie/bobina care dau scapari/erori etc poate face ca si un injector sa se incarce/imbacseasca... Asadar, dupa operatiunile astea s-a imbunatatit partea cu relanti-ul, dar inca e o senzatie din cand in cand, probabil pana se curata si injectorul, restul fiind ok. Am verificat si mecanic si pe test toti parametrii, pare totul in regula. Pus benzina de 100, pt o mai buna curatare injectoare si mers in turatii mai mari pana la rezolvare.
Deci vezi partea asta - bujii / bobine.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Mariansro on June 18, 2020, 10:34:10 AM
Egr-ul a fost curățat? Am avut și eu probleme cu oscilații în relanti și după curățare temeinica egr a fost ok
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on June 18, 2020, 12:17:51 PM
EGR-ul nu cred ca a fost curatat, masina avand 75k km (in ciuda varstei), mentenanta fiind facuta periodic, dar totusi la un minim in aceasta perioada...

Acuma o sa fac o recapitulare (intrucat am intalnit info si variate cu privire la locatia componentelor):

- Asta este MAF-ul:

(https://i.postimg.cc/RWCsgGpH/IMG-20200618-112059.jpg) (https://postimg.cc/RWCsgGpH)

- Aici este clapeta de acceleratie:

(https://i.postimg.cc/rRW3Lm5R/IMG-20200618-113133.jpg) (https://postimg.cc/rRW3Lm5R)

- La EGR am o dilema unde ar fi (pe catcar.info imi pare a fi in partea dinspre parbriz, dar am vazut si filmulet care il localizau in partea din fata, dupa alternator):

(https://i.postimg.cc/1gfWQXQR/IMG-20200618-113045.jpg) (https://postimg.cc/1gfWQXQR) (https://i.postimg.cc/94KLF2md/IMG-20200618-113103.jpg) (https://postimg.cc/94KLF2md) (https://i.postimg.cc/pm004831/IMG-20200618-113122.jpg) (https://postimg.cc/pm004831)

Si, in final, facandu-mi mai mult de lucru pe langa masina, am observat o pata in zona de mai jos (nu stiu de cand este si de la ce ar putea fi) - compartiment motor dreapta, oarecum sub parbriz :

(https://i.postimg.cc/dhJXzJ3D/IMG-20200618-112156.jpg) (https://postimg.cc/dhJXzJ3D)
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Mariansro on June 18, 2020, 15:35:40 PM
Egr ul e cel de după alternator.
Spre parbriz eu una din supapele pompei de aer secundar.
Referitor la a fost curățat....mai curata-l odată.2 șuruburi și 1 spray de frane. Și impulsuri pe pinii din extremitățile mufei.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on June 18, 2020, 18:25:13 PM
Pai pot sa-l dau jos fara sa desfac alternatorul si cureaua?!

Ce am gasit eu pe net presupunea desfacerea acestuia:



De asta am o retinere destul de mare in a face eu operatiunea...
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: dan_b on June 18, 2020, 18:29:56 PM
Destul de greu, ca m-am uitat eu acum la a mea (este SH, dar tot aia e...).
Eu am renuntat, o sa merg la un mecanic, daca nu invata in continuare relanti-ul, pt ca acum pare ca asta face, e din ce in ce mai bine, deci poate nu e nevoie si de curatare egr (la mine, nu stiu in cazul tau care e sursa - cum ziceam, mai poate fi bujie, bobina).
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on June 18, 2020, 18:55:53 PM
Bujia, bobina de obicei dau eroare. Nu trebuie sa aiba scule ca sa dea reset. Este suficient sa fi scos borna de la baterie.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Forester on June 18, 2020, 21:06:43 PM
Stai asa, are si benzinara EGR??
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Muttley on June 18, 2020, 21:21:28 PM
Poate doar aspiratele, ca a mea n-are.
La aia mica am o teava metalica scurta care iese din chiulasa, intepata intr-un traseu de evacuare si se duce in admisie.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Mariansro on June 18, 2020, 23:11:35 PM
Pai pot sa-l dau jos fara sa desfac alternatorul si cureaua?!

Ce am gasit eu pe net presupunea desfacerea acestuia:



De asta am o retinere destul de mare in a face eu operatiunea...

Poți fără sa demontezi nik.
Ej204 are egr.din cauza de noxe de euro 4. O porcarie dar aia e
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Forester on June 18, 2020, 23:28:03 PM
Sa inteleg ca si EJ255 are? Tot euro 4...
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Mariansro on June 19, 2020, 14:27:44 PM
Habar n-am. Teoretic are.Practic se vede
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on June 26, 2020, 09:17:56 AM
Pana la urma, am lasat masina o zi in service pentru urmatoarele:

- curatare MAF:
(https://i.postimg.cc/w7hDmJDq/IMG-20200623-WA0005.jpg) (https://postimg.cc/w7hDmJDq)

- curatare clapeta acceleratie;

- schimbat bujii - da, am vazut ca intervalul de schimbare este de 90-100k km (a mea avand aproape 76k km), dar nu am gasit nimic cu privire la schimbarea bujiilor in cei 13 ani de utilizare si ma gandesc ca or fi de ajuns saracelor bujii. Basca faptul ca mi-a placut cum se invartea motorul la fostul SX4 de cand am trecut pe Denso Iridium TT, asa ca am ales acest tip de bujii si pentru Forester.

In plus, am facut si un plin cu Petrom 99...

Overall, imi place cum se misca acum motorul (chiar daca mai are unele momente de vibratii la relanti) - mult mai rotund. Pe tester nu a dat vreun mesaj, asa ca apa-paie-si-bataie.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on June 29, 2020, 09:28:11 AM
WE proaspat trecut am tras o fuga pana la tara si, ruland pe autostrada, am constatat urmatorul fenomen (strict dupa respectiva viteza - facut mai multe teste):



Desi zgomotul imi pare a veni dinspre partea superioara a habitaclului, m-am bagat si sub masina sa vad ce si cum, unde singura chestie nelalocul ei mi s-a parut a fi o trapa de acces  la ulei (parte a scutului de plastic), trapa ce nu mai avea un bradut din acela de plastic pentru prindere statea semi-deschisa - am rezolvat temporar cu o brida mica, dar pe drumul de intoarcere facea cam la fel.

Mentionez ca de cand am luat masina tot numai pe acelasi traseu am rulat, dar nu retin sa fi facut la fel (dar nici nu retin sa fi mers cu respectiva viteza, prin prisma anvelopelor mult prea uzate ce erau prezente pe masina). Masina are proaspat schimbate uleiurile (motor-cutie-diferential), inlocuit filtrele, bujiile, arcurile, rulment roata fata, curatate MAF si clapeta acceleratie.

Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Muttley on June 29, 2020, 09:50:07 AM
Face ca Ignisul, cam la aceeasi viteza :D

Ai mai putea verifica reglajul capotei. Ar trebui sa aiba 2 tampoane mici din cauciuc la colturile farurilor. Alea-s filetate grosier, iar reglajul trebuie facut in asa fel incat sa nu aiba joc balamaua capotei cand e inchisa si, totodata, sa se inchida capota usor. E cam sweetspot, dar realizabil fara probleme.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: dmp on June 29, 2020, 09:54:53 AM
Parbrizul a fost inlocuit?
Daca da, este foarte posibil sa nu fi fost asezat perfect. Sau sa nu fi fost asezata bine garnitura.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on June 29, 2020, 09:58:10 AM
Face ca Ignisul, cam la aceeasi viteza :D

Ai mai putea verifica reglajul capotei. Ar trebui sa aiba 2 tampoane mici din cauciuc la colturile farurilor. Alea-s filetate grosier, iar reglajul trebuie facut in asa fel incat sa nu aiba joc balamaua capotei cand e inchisa si, totodata, sa se inchida capota usor. E cam sweetspot, dar realizabil fara probleme.

Face sens - la ultima vizita in service (saptmana trecuta) s-a umblat la far pentru schimbarea unui bec de pozitie. Posibil sa se fi deranjat ceva p'acolo. Ma uit...

Parbrizul a fost inlocuit?
Daca da, este foarte posibil sa nu fi fost asezat perfect. Sau sa nu fi fost asezata bine garnitura.

Nu, nu stiu sa fi fost inlocuit...

Multumesc mult!
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Muttley on June 29, 2020, 10:05:29 AM
Nu prea aveau de ce sa deranjeze tampoanele de capota, da' ma rog.

Asa arata:
(https://i.imgur.com/pzVgbzJ.jpg)
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Forester on June 29, 2020, 12:19:07 PM
Era ceva vant lateral?
Am avut si eu fix acelasi zgomot cand si cand, nu mai stiu daca la XT sau la aspiratul dinainte (adica fix ce ai si tu). Aparea doar cand era mai vant afara, cumva lateral, cred ca intra ceva in rezonanta ceva undeva, un element de caroserie, habar n-am. Simteam ca incepe sa faca dupa cum se intensifica sau nu cate o rafala de vant.
Repet, numai cu vant, cumva din fata-lateral (cred ca dreapta).
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on June 29, 2020, 12:28:48 PM
Ieri nu prea a fost vant pe A1. Oricum, aceleasi simptome le-am avut si la intors pe acelasi drum in conditiile in care remediasem intrucatva chestia cu trapa din scut.

Am coborat acum la masina sa vad cum stau tampoanele alea si par a fi in regula.

Daca nu este ceva (de mecanica/suspensie/articulatii) grav, care sa cedeze in timp, nu mi-as face probleme. Oricum nu prea circul cu viteza, e chiar un bun indicator sa nu depasesc o anumita viteza.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on June 29, 2020, 19:09:20 PM
Iti transmite cineva prin mine ca e chederul de la parbriz.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on June 30, 2020, 09:06:09 AM
Thx!

Asta e acuma, o sa merg cu viteza permisa pana se activeaza tiuitoarea. Si la un moment dat ma voi interesa de o demontare+remontare de parbriz...
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: andrei0241 on June 30, 2020, 12:00:38 PM
Daca ai parbrizul zgariat, mai degraba il inlocuiesti, costa 450 ron + 100 cheder nou.
Eu am avut 6 ani chederul in portbagaj (s'a desprins fix cand faceam testele ptr a cumpara masina), ptr demontare/remontare se cam codeau toti (zicand ca poate plezni parbrizul la demontare), asa ca pana la urma am mers pe inlocuire
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on June 30, 2020, 13:08:09 PM
Chestia e ca nu prea il am nici crapat, nici zgariat...

Vad cum se comporta in timp.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on June 30, 2020, 13:30:09 PM
Mergi mai incet :)
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: andrei0241 on June 30, 2020, 23:11:59 PM
Chestia e ca nu prea il am nici crapat, nici zgariat...

Eh, nu zgariat neaparat, cat mai degraba sablat in timp de la mizerie.
Inca mergea pastrat (nu era oricum cel original), dar odata montat parbrizul nou a fost wow cat de misto se vede prin parbriz nou :) Iar la cati bani am aruncat pe rahaturi la masina, parbrizul nou chiar a fost o cheltuiala pe care regret ca nu am facut'o mai devreme

La tine inca e parbrizul original?
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on July 01, 2020, 07:44:58 AM
Multumesc, o sa iau in considerare acest aspect.

Cred ca e parbrizul original - eu am luat masina in urma cu cateva luni, de la primul proprietar, care nu mi-a mentionat ceva de schimbare parbriz.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on July 06, 2020, 18:39:16 PM
La cateva luni de la achizitie am apucat sa fac si eu o iesire mai lunga cu Foresteru'.

Vineri l-am luat pe Junior de-o aripa si am dat o fuga pana la Sf. Gheorghe, in Delta. De fapt, mai mult la plaja de la Sf. Gheorghe, nici eu, nici Juniorul nefiind pescari - am ales aceasta destinatie pentru ca nu prea suntem fani ai litoralului romanesc si cam toate semnalele sunt sa ne mai bucuram cat mai putem de arhaismul (deja pierdut) al satului din Delta (nu mai zic de actualul context in care am cautat o destinatie mai putin batuta - nu a fost cazul, dar a fost acceptabil).

In fine, am mers pe A2-Slobozia-Harsova-Tulcea-Mahmudia si azi ne-am intors pe Murighiol-Enisala-Babadag-Harsova-Slobozia-A2. Vreo 650km in total...

Ceva poze cu caruta am facut pe fuga la Cetatea Enisala:

(https://i.postimg.cc/34GngBY3/IMG-20200706-101046.jpg) (https://postimg.cc/34GngBY3)

(https://i.postimg.cc/PC63hJSn/IMG-20200706-102135.jpg) (https://postimg.cc/PC63hJSn)

Pentru ca in Bucuresti nu prea-mi dau seama de cativa ani de consum (deh, drumuri scurte de nici n-apuca sa se incalzeasca bine motorul), eram curios sa vad cum se prezinta situatia la drum lung asa ca am inceput sa-mi trec consumurile in SpritMonitor:

(https://i.postimg.cc/xkcsdQZJ/Screenshot-2020-07-06-12-08-39-484-de-spritmonitor-smapp-mp.jpg) (https://postimg.cc/xkcsdQZJ)

Prima inregistrare este mare pentru ca am si lasat masina aproape o ora cu motorul pornit sa-si faca idle learningu' si nici n-am stiut prea bine ce sa trec in aplicatie ca prima inregistrare. Dupa care incep sa capete sens cifrele - la cat m-am jucat cu acceleratia pe drumul asta, ma declar multumit.

In rest, masina e fenomenala - incep sa inteleg de ce oamenii raman atasati de marca: stabilitate, comfort la rulare indiferent de suprafata de rulare (m-a bagat Waze pe un drum in constructie - DJ223A - si parca pluteam), putere suficienta pentru average driveru' din mine...
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Muttley on July 06, 2020, 18:53:04 PM
Te-am urmarit discret si dincolo. Si tot trena senzatia ca regreti masina pe care ai luat-o-n detrimentul SX4-ului.
Insa ma bucur sa vad ca incepi, in sfarsit, dupa atatea investitii si asumari orbesti, sa descoperi esenta SG aspirat.
Eu am condus una cativa km si am ramas interzis. E o masina uimitoare, si sper ca-ntr-o zi sa am una. E absolut fabuloasa (*)

*Disclaimer: asta daca nu vrei media entertaiment si masaj in scaune, caz in care te afli-ntr-o mare eroare. Dar nu cred sa fie cazul.

Sa te bucuri de ea! Sincer.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on July 12, 2020, 10:54:47 AM
Cum spuneam intr-o postare trecuta, am in plan schimbarea rulmentului spate (deja achizitionat). Dar mecanicul meu e putin refractar la operatiune (mai ales ca uzura este in mica), vazand cum se prezinta situatia - surubul mare blocat, ca la mai toate cazurile.

Am gasit pe un site polonez un kit Koyo cu toate cele necesare, inclusiv surubul - https://subarak.pl/chemia-kosmetyki-do-subaru/46-millers-oils-petrol-power-ecomax-500ml.html .

Nu prea am identificat surubul separat si ma gandeam sa dau comanda. Pareri?
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: andrei0241 on July 12, 2020, 12:10:19 PM
Reperul 19 de aici (http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_1/suspension_and_axle/rear_suspension/illustration_1/) ?
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Muttley on July 12, 2020, 12:19:27 PM
Daca de 19 este vorba, eu il aveam sudat grav pe brate, dar l-am refolosit dupa curatare, uns cu grafitata.
Problema a fost ca am distrus bucsele de pe brate.

Nu sta, ineaca-l in degripant in mod repetat, inca dinainte de a te duce la mecanic.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on July 12, 2020, 13:17:20 PM
Pai banuiesc ca despre ala este vorba, ca mai peste tot unde am vazut ca se vorbeste despre schimbare rulment roata spate (inclusiv pe Youtube) apare mentionat un surub lung...

Ca degripant, WD40 e suficient?
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Muttley on July 12, 2020, 13:42:28 PM
Nu e suficient wd40 universal.
Gasesti degripant la orice magazin de bricolaj sau hypermarket. Eu am luat 2+2 de la Metro.

Dai cu degripant de-a lungul axei din poza.
https://i.imgur.com/MOmp44i.jpg
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on July 12, 2020, 13:50:02 PM
Vezi să nu dai pe disc.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on July 13, 2020, 14:51:51 PM
Daca ai parbrizul zgariat, mai degraba il inlocuiesti, costa 450 ron + 100 cheder nou.

Imi poti spune, te rog, unde ai gasit parbriz la 450 +100 ?

Azi am sunat la cateva firme cu review-uri OK si am primit cotatiile de 1070 lei, respectiv 850 lei cu totul (parbriz cu incalzire, cheder, montaj)...
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: andrei0241 on July 13, 2020, 15:12:09 PM
Eu am inlocuit parbrizul in Constanta (NEW BEST GLASS S.R.L., daca conteaza), dar m'am decis dupa ce un alt membru inlocuise parbrizul la SG in Bucuresti, la acelasi pret.
Parbrizul e Fuyao, cu incalzire in zona stergatoarelor. Chederul a fost comandat tot de atelierul de parbrize, dar a durat cateva zile sa'l primeasca
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: dan_b on July 13, 2020, 16:47:21 PM
Imi poti spune, te rog, unde ai gasit parbriz la 450 +100 ?

Azi am sunat la cateva firme cu review-uri OK si am primit cotatiile de 1070 lei, respectiv 850 lei cu totul (parbriz cu incalzire, cheder, montaj)...
Ai privat cu detalii firma unde am schimbat eu, daca vrei sa incerci.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Maul on July 28, 2020, 17:43:27 PM
Imi poti spune, te rog, unde ai gasit parbriz la 450 +100 ?

Azi am sunat la cateva firme cu review-uri OK si am primit cotatiile de 1070 lei, respectiv 850 lei cu totul (parbriz cu incalzire, cheder, montaj)...

Salutare, hop si eu. Sunt in aceeasi situatie in care vreau sa inlocuiesc parbrizul pana la sfarsitul toamnei.
Preturi la Cluj: 540 lei (parbriz incalzire + manopera, dar fara cheder - review-uri destul de nasoale) si aprox 1200 lei (parbriz, incalzire + manopera, dar nu mai stiu daca era inclus si cheder, cred ca da) la Pilkington. Deocamdata mai caut, din cate inteleg, nu prea se gaseste chederul la atelierele care se ocupa strict cu parbrize. Probabil o sa incerc si in alte orase.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: andrei0241 on July 28, 2020, 21:05:01 PM
La mine l'au adus cei de la atelierul de parbrize (in vreo juma de ora sunasera pentru vreo 4 chedere)
Ptr SG 65058SA000 ar trebui sa fie codul OEM
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on July 30, 2020, 13:31:30 PM
Va foarte multumesc pentru informatii!

Din pacate, deocamdata am intrat si eu in jocul sincopelor (=variatie de turatie si lag atat la relanti, cat si in utilizare)... God, gimme strength...
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: dan_b on July 30, 2020, 13:50:39 PM
Cel mai usor ii faci un reset de clapeta - scos borna baterie 30 minute, apoi reconectat, pornesti motorul pt 10 minute la relanti (dar atentie sa nu fie niciun consumator pornit - faruri, radio etc), nu apesi acceleratia deloc; apoi opresti pt 20 secunde pe off, dupa care pui contactul 15 secunde si repornesti pt 5 minute (la fel, fara consumatori, fara apasat accleratie, nimic). Asta ar fi resetul complet.
Apoi, daca nu si-a revenit asa, treci la curatat: clapeta, MAF, egr (daca are modelul asta), urmaresti furtunele care au treaba cu admisia de aer, galerie.
Si eventual valva PCV - daca are si modelul asta si nu a fost schimbata vreodata. E ieftina, vreo 150 lei.
Daca nici asa, atunci bujii / bobine. Cel mai usor schimbi bujiile, nefiind scumpe. La bobine te uiti cand schimbi bujiile si vezi daca e cazul de ceva.
Asta ar fi ca pasi de urmat in ordinea complexitatii :)
Dar sunt oameni mai priceputi pe aici, pot da si alte sfaturi.
Eu mai astept furtunul de vacuum, care inca nu a sosit, dupa care sper sa fie rezolvata problema de la relanti complet.
Insa toate cele de mai sus pot da rough idle, adica relanti-ul haios.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on July 30, 2020, 14:23:55 PM
Multam, deja s-au facut mare parte din aceste operatiuni - fara efect, din pacate...
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Dragosh10 on August 03, 2020, 10:13:19 AM
Cum spuneam intr-o postare trecuta, am in plan schimbarea rulmentului spate (deja achizitionat). Dar mecanicul meu e putin refractar la operatiune (mai ales ca uzura este in mica), vazand cum se prezinta situatia - surubul mare blocat, ca la mai toate cazurile.

Am gasit pe un site polonez un kit Koyo cu toate cele necesare, inclusiv surubul - https://subarak.pl/chemia-kosmetyki-do-subaru/46-millers-oils-petrol-power-ecomax-500ml.html .

Nu prea am identificat surubul separat si ma gandeam sa dau comanda. Pareri?

dai jos difu spate si merge fara sa te atingi de surubul ala  ;)
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: andrei0241 on August 03, 2020, 17:04:23 PM
Se gaseste si ca reper individual surubul lung, eu doar ce le'am comandat pentru inlocuire bucse si nu vreau sa risc sa nu am ce pune in loc dupa demontare
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Dragosh10 on August 03, 2020, 17:18:36 PM
Sugestia era doar pentru cazul in care nu este necesara schimbarea bucsilor si este surubul ala blocat.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on May 31, 2021, 18:10:38 PM
E ceva vreme de cand nu am mai scris pe topic...

Prea multi km nu am facut cu masina - inca nu am depasit 84,000. Am inceput sa culeg necesare reviziei, dar deocamdata am luat doar uleiul (Motul 8100 x-cess 5w40) si filtrele. O sa vad daca se impune si schimbarea unora dintre rulmenti (achizitionati si aia) care dadeau semne inca de acum un an si sa vad cum se prezinta franele - are momente cand imi scartaie puntea fata incontinuu in mers.

Oricum as vrea sa schimb cel putin lichidul de frana - ce recomandati? Pana acum, pe parte de franare am fost fidel marcii ATE - sa merg si acum tot pe ATE? Daca da, de care? La fel si partea hardware - discuri, placute - sa merg tot pe ATE?

Multumesc!
 
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on June 09, 2021, 13:51:42 PM
Intre timp, multumita colegului WIM, Foresteru' a beneficiat schimbarea uleiului si filtrului motor, precum si de schimbarea franelor pe fata si a lichidului de frana si ambreiaj - am mers pe ATE (discuri, placute, lichid DOT4 SL6).

Dupa verificare amanuntita, masina poate zburda fericita, in urmatoarea perioada nemaifiind necesare alte interventii majore (o sa se impuna doar partea de suspensie fata, fara a fi nimic urgent).
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: shpeedy on August 19, 2021, 12:45:43 PM
Nu am mai scris de ceva vreme - mai am putin si Foresteru' ajunge la 88k km.

Tocmai m-am intors dintr-un circuit de juma de Romanie (Bucuresti-Ranca-Scarisoara-Cluj si retur) cu vizitat pesteri/ghetari/saline - vreo 1,400 km in total. Consumul a fost pana-n 10% - nu-mi dau seama daca asa consuma sau am eu piciorul mai greu; oricum au fost cele mai mici valori de consum de cand am masina (1.5 ani).

In fine, am de rezolvat sirena ce se declanseaza in habitaclu incepand cu 140km/h - inteleg ca este o problema nu tocmai rara la Subaru, fiind cauzata de slabirea stratului de etansare/sigilare dintre parbriz si caroserie.

O intrebare: imi place (si o folosesc de cate ori am ocazia) trapa panoramica. Si as vrea sa ma pot bucura cat mai mult de ea fara probleme (acuma are cateodata o problema la inchidere cand pare ca da de un obstacol si da inapoi; o rezolv prin apasari scurte pentru o inchidere in etape mici). Drept urmare intreb: ce as putea face preventiv pentru mentinerea in bune conditii a trapei ? ce sa curat / eventual inlocuiesc ? Multumesc!
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: MihaiFlorescu on August 19, 2021, 18:09:29 PM
In primul rand cureti bine si gresezi mecanismele pentru a evita probleme cu trapa. Si nu uita de scurgerile prevazute pentru apa infiltrata pe langa cheder. Acele scurgeri se infunda cu praf si drept urmare te poti trezi cu pete de apa pe plafon.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Zaman on November 18, 2023, 14:44:18 PM
Salutare. Bine v-am gasit.  Nu vreau sa va plictisesc cu povestea cum am ajuns la decizia sa iau un Subaru, dar 'long story short' am detinut doar masini japoneze si eram in cautarea unei masini care sa se descurce decent intr-un offroad usor spre usor-moderat si care sa nu aiba dinamica unui Matiz in curbe si pe sosea(Pajero Sport, I'm looking at you.  >:()

 Am achizionat recent masina de la shpeedy pe la 109.000Km 8) si pot spune ca sunt multumit de decizia pe care am luat-o. Masina va fi folosita la iesiri din oras, excursii, vacante, offroad usor spre moderat. Nu va fi condusa decat ocazional prin oras pentru ca in Bucuresti prefer combinatia metrou+bicicleta+talpa.

Pana acum am rezolvat micile problemele estetice, inerente varstei. Masina a fost verificata si singurele reparatii care s-au impus au fost schimbarea bieletelor anti-ruliu pe fata, inlocuirea curelei de accesorii care scartaia la rece si a unei role. Mecanicul a recomandat si schimbarea antigelului ca nu-i placea culoarea. In rest, ca sa-i citez, masina e 'tanc', nu are scurgeri, la capitolul rugina lucrurile stau bine. Rulmentii pe spate si dreapta fata inca nu se preteaza a fi inlocuiti, si urmeaza sa achizionez preventiv surubul cel lung si bucsele.

De asemenea am inlocuit scutul de plastic, care era avariat, cu unul de metal si am achizitionat deja 'window gusset-urile' si urmeaza sa le inlocuiesc ca sa elimin vajaitul, tolerabil de altfel, care apare dupa 80-90km/h.

Trapa am servisat-o, si agata mult mai rar. Mai ramane sa vad cum se poate reetanseiza parbrizul pentru ca e usor enervant fluieratul ce apare dupa 120-140km/h, desi e un avertizor de viteza inedit.  ;D

O constatare interesanta. Eram sceptic cu privire la a alimenta cu benzina de 100. Am spus sa incerc, si nu-mi dau seama daca e placebo, dar motorul pare sa mearga mai rotund la turatii mici, in situatii de aglomeratie. De asemenea consumul pare mai mic. Voi mai monitoriza. Banuiesc, dupa multitudinea de sfaturi pro in directia asta,ca la motoarele astea nu se pune problema ca benzina cu cifra octanica mare sa poata dauna supapelor.

Ca urmatoare interventii imi propun sa schimb abreiajul cu unul Exedy FJK2037, specificatii stock, cand se va impune, precum si franele: fie voi ramane pe ATE, fie voi trece pe Brembo.

In privinta suspensiilor, sunt reticent in a o ridica...cel putin pentru urmatorii 2-3 ani. Initial cochetam cu ideea sa o inalt 3/3,5 cm. Dar uitandu-ma in urma la 'offroad'-ul la care l-am facut in ultimii ani, cred ca s-ar descurca si cu inaltimea stock. Ma gandesc ca voi sacrifica si din comportamentul pe sosea, plus uzura suplimentara. E deja usor ridicata din cauciucurile de 215/65/R16, si cred ca e suficient. Ma gandeam mai degraba sa merg pe un kit de calitate dar care sa mentina specificatiile standard.

https://pedders.eu/details/803041
https://pedders.eu/details/803040

De ce kit? Ca sa-i dau mai putin de munca si la mecanic, si ca sa evit potentiale complicatii. Sunt constient ca nu e cea mai 'cost effective' solutie. Sunt deschis la orice sfat sau sugestie, din fericire ,cel putin pentru moment, nu se impune schimbarea suspensiei.

Ca si concluzie, sunt foarte incantat de achizitia facuta. Multumesc @shpeedy pentru ca ai avut grija de dulapior.  O0






Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: Muttley on November 18, 2023, 14:51:36 PM
Ai luat o masina foarte buna!
Sa ne mai tii la curent.
Title: Re: My new toy - Forester SG 2.0X
Post by: NicNic on November 18, 2023, 18:14:03 PM
Intr-adevar, foarte "curata" masina, fara antecedente de abuzare tehnica.
Iti doresc sa o folosesti mult si bine.

Iar daca vrodata ai chef sa gasesti un insotitor masinii tale, la drumuri pe coclauri, Visi (aka un SH diesel rosu) poate fi disponibil sa mearga ,,,  :)