Subaru club Romania

Jurnale de bord => Legacy & Outback => Legacy/Outback VI (2015-2019) => Topic started by: iulian09 on September 29, 2021, 09:49:26 AM

Title: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: iulian09 on September 29, 2021, 09:49:26 AM
Salutare, din luna mai 2021 am trecut la un Subaru Outback(of course)de la un Volvo tot diesel. Recunosc ca in momentul achizitiei erau la vanzare doar diesel dar daca stiam cate bubite are acel DPF nu ma bagam deloc :-[
Pe scurt, cred ca e "lovit" DPF -ul ptr ca nu finalizeaza regenerarile decat in proportie de 10%(ca numar de regenerari), adica daca am norocul sa se aprinda martorul aproape de casa si normal, ma intorc sa mai merg pana se stinge(teoretic) este pa, nu se regenereaza. Am fost la SMB de vreo 6 ori de cand am luat masina ca sa-mi faca regenerare fortata si de fiecare data plecam cu ea curata(cred)dar dupa maxim 1000km ma intorceam ptr ca martorul ramanea blocat si palpia.
Credeti ca daca se schimba acest filtru, cel nou va functiona corect?
Am 135.000km, masina impacabila, motorina doar de la OMV, aditivata. Cumparata de la delarul din Cluj, Twin Motors, foarte serios.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri:)
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: kkennyy on September 29, 2021, 09:55:59 AM
Vezi aici, poate te ajuta: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3672.msg137864.html#msg137864

Eu as duce filtrul la curatat la Odorhei si apoi vazut cum se comporta. Schimbatul e ultima solutie, de obicei se poate curata fara probleme. Mai sunt si alte cauze posibile pentru care nu termina regenerarea. Poti sa incerci sa schimbi senzorul de presiune diferentiala si senzorul de temperatura in dpf.
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: iulian09 on September 29, 2021, 10:29:05 AM
Multumesc pentru sugestii dar sincer nu ma pricep foarte tare la acest capitol. I-am lasat pe cei de la SMB si Twin sa discute intre ei. Am garantie la masina cumparata.
Am citit cam tot ce am gasit referitor la acest DPF si nu-mi place ce aud despre el(off, normele mamei lor:))
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: kkennyy on September 29, 2021, 12:32:31 PM
Nu doar subaru are probleme cu dpf-ul, stai linistit :D Daca ai garantie este ok, treaba lor sa rezolve.
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: iulian09 on September 29, 2021, 14:38:46 PM
Imi imaginez ca nu este singurul cu probleme dar ma dispera faptul ca nu-si face regenerarea. Astept sa vad o ultima concluzie a lor.
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: marr on September 29, 2021, 17:04:33 PM
TOATE DPF-urile ajunse la o anumita varsta fac probleme. Probleme accentuate de utilizarea masinii cu preponderenta in oras.

La fostul meu Forester, pana la aproape 200k km nu am avut nicio problema cu DPF-ul (nu mi-am batut capul cu el, nu s-a aprins niciodata martorul). Dar facea des drumuri lungi - la vremea aia aveam o medie de cca. 35k km/an.
Dupa ce l-a preluat sotia si a inceput hataiala permanenta prin oras, pe distante relativ scurte, ”s-a trezit la viata” si martorul din bord ce semnala probleme la DPF ...
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: iulian09 on October 07, 2021, 08:58:23 AM
Tocmai asta e, nu folosesc Subaru in oras, am o hibrida ptr oras:)
Face doar drum intins, Autostrada, DN, cu turatii peste 2000 iar masina cand am luat-o avea 134.000km.
Astept rezultatul final al specialistilor si va anunt, asta ca sa mai beneficieze si altii de informatii:)
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: adrian78 on October 30, 2021, 09:46:27 AM
Nu stiu daca la modelul 2015 se poate, insa eu am facut dpf off la un model 2010 si merge perfect. Poate fi o solutie daca nu rezolvi altfel.
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: Serb on October 30, 2021, 10:37:02 AM
Ignora individul de mai sus.  :)
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: adrian78 on October 30, 2021, 23:01:10 PM
Serbi... Incercam doar sa ofer o posibila solutie. Nu trebuie sa faca neapărat asa. Eu am ales sa plătesc 300 euro dpf off in loc de 3000 euro dpf nou. Si merge domle... 80.000 km parcurși pana acum fara nici cea mai mica problema. Jignirea nu cred ca isi are loc aici, dar ma rog, fiecare dupa cat gandeste.
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: Xander on October 30, 2021, 23:40:27 PM
@adrian78 tu sti mai bine ca merge așa.
Restu’ sunt niște prosti.
Îți doresc sa stai lângă țeava de eșapament, iarna, când o pornești la rece ,ca sa simți parțial consecința deciziilor tale.
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: adrian78 on October 31, 2021, 00:07:46 AM
Xander.. Iulian a postat aici cautand o solutie la problema lui, asa cum fiecare dintre noi poate am cautat aici pe forum la un moment dat. Eu doar am încercat sa ofer o solutie la o problema identica prin care am trecut acum 5 ani. Repet, nu trebuie sa faca asa cum am facut eu.  Fiecare face cum crede pe banii lui.  Iar despre noxe, emisii, fum, cum vreti sa-i spuneti, va spun doar atat: itp luat de 3 ori fara pile sau intervenții, iar dimineata fumul este inexistent. Cu respect si fara intentia de a intra într-o polemica fara sfârșit.. Drumuri bune tuturor :)
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: andea79 on October 31, 2021, 01:25:51 AM
Xander.. Iulian a postat aici cautand o solutie la problema lui, asa cum fiecare dintre noi poate am cautat aici pe forum la un moment dat. Eu doar am încercat sa ofer o solutie la o problema identica prin care am trecut acum 5 ani. Repet, nu trebuie sa faca asa cum am facut eu.  Fiecare face cum crede pe banii lui.  Iar despre noxe, emisii, fum, cum vreti sa-i spuneti, va spun doar atat: itp luat de 3 ori fara pile sau intervenții, iar dimineata fumul este inexistent. Cu respect si fara intentia de a intra într-o polemica fara sfârșit.. Drumuri bune tuturor :)

sa iti spunem toti pe rand ca DPf off nu e o solutie (si nu vb. dpdv tehnic) ? daca ai facut-o tu asta e ... dar tine macar pentru tine , nu te mai lauda cu din astea ...
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: GabrielP on October 31, 2021, 19:52:13 PM
Mi se pare incredibil cum toti posesorii de diesel cu dpf off sustin ca masina e ok, nu polueaza doar pt ca nu scoate fum negru….sunt particule microscopice cele daunatoare, nu trebuie sa scoata fum negru ca sa polueze.

Dpf-ul ala e gandit sa reactioneze chimic cu particulele din gazele de esapament pt a le filtra. Doar pt ca masina trece itp-ul pt ca a fost “reglat” ecu-ul sa fie in parametrii in plaja de turatii testata la itp nu inseamna ca e aceeasi poveste cand masina e in sarcina.

Cand vedem ca ustura la buzunar ne batem joc de sanatatea tuturor…anyway rant over. Fiecare face cum vrea si dupa cum ii permite bugetul pana la urma.
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: BOXER on November 01, 2021, 10:08:32 AM
Nu sunt adeptul eliminarii sistemelor de reducere a poluarii. Dar...

Problemele apar atunci cand ecologia incepe sa devina politica economica impotriva utilizatorilor.
Fabricantii incep sa abandoneze productia motoarelor diesel si cercetarea sistemelor de ecologizare, treacand fortat la variante electrice ciudate.
Particulele microscopice daunatoare(sunt discutii si pe tema asta) sunt similare cu tehnologia pe care se bazeaza electricele. Diferenta dintre ele este ca unele au miros in garaj si pe strada iar cealalta polueaza in alte parti.

Impunerea unor idei cu forta nu a fost niciodata apreciata de utilizatori si a generat reactii adverse.

Asa pot fi intelesi si cei care recurg la variantele extreme si neconventionale.
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: Xander on November 02, 2021, 14:12:52 PM
Și pentru ca producătorii abandonează dieselul noi trebuie sa scoatem dpf-urile la motoarele diesel existente?
Nu impune nimeni o idee cu forța, susținem ca modificarea/eliminarea sistemelor de filtrare la diesel este dăunătoare și are un impact asupra tuturor care respira acel aer.
 Nu toți se îmbolnăvesc de astm, bpoc sau cancer la plămâni mâine , poate unul din 100. Ce nu știm nu ne rănește.
Pana nu ni se întâmpla noua, nu exista.
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: iulian09 on November 03, 2021, 12:40:21 PM
Salutare tuturor,
Multumesc pentru sfaturi, deocamdata nu o sa aleg anularea DPF dar din pacate aceasta solutie aleasa de fabricanti este o struto-camila de dragul de a transforma un Euro 5 in Euro 6. Filtrul acesta a fost si este un compromis ales de fabricanti pentru a trece la noile norme impuse. Sunt pentru pastrarea mediului cat mai curat, conduc un prius de 6 ani dar unele situatii "impuse" sunt hilare. Toate masinile posesoare de filtru DPF au probleme mari, producatorii stiu acest lucru dar nu pot face nimic. Este o discutie fara final referitor la poluare, sunt de "n" ori mai multe masini euro 3,4,5 fara filtre in Romania, polueaza de rup, motociclete care miros la semafor de trebuie sa inchizi tot circuitul ca te ustura ochii, motorina de o calitate josnica, etc., nu mi-as face mari probleme in acest sens insa este corect sa folosim ce ne pune la dispozitie un producator(chiar daca si acel producator recunoaste ca este aberant).
Momentan stau cu masina pe bara de 1 luna, motorul este in avarie iar noul filtru nu l-am primit. Nu stiu daca alt posesor ar fi avut atata rabdare insa vreau sa fiu politically-correct pana la capat.
Va tin la curent cu momentul schimbarii si cum functioneaza unul nou:)
Zi buna:)
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: iulian09 on November 03, 2021, 12:41:36 PM
Mi se pare incredibil cum toti posesorii de diesel cu dpf off sustin ca masina e ok, nu polueaza doar pt ca nu scoate fum negru….sunt particule microscopice cele daunatoare, nu trebuie sa scoata fum negru ca sa polueze.

Dpf-ul ala e gandit sa reactioneze chimic cu particulele din gazele de esapament pt a le filtra. Doar pt ca masina trece itp-ul pt ca a fost “reglat” ecu-ul sa fie in parametrii in plaja de turatii testata la itp nu inseamna ca e aceeasi poveste cand masina e in sarcina.

Cand vedem ca ustura la buzunar ne batem joc de sanatatea tuturor…anyway rant over. Fiecare face cum vrea si dupa cum ii permite bugetul pana la urma.

Ai vazut vreodata ce fum scoate cand incepe o regenerare? sau cand o termina?
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: iulian09 on November 29, 2021, 16:31:23 PM
Salutare,
Mi-a fost schimbat DPF asa cum va spuneam. La prima regenerare mi-a scos un fum(probabil cel ramas pe tubulatura)de am zis ca iau foc :o
A fost testat si tinea plaja intre 18% si 40% iar restul coordonatelor erau ok.
De cand a fost schimbat si pana acum am facut aprox 300km cu trei eliminari de fum. Nu stiu daca si atatea regenerari sau mai multe.
Nu s-a aprins martor in bord, masina trage foarte bine iar consumul este bunicel(around 6% la 138km/ha pe autostrada). Media este spre 7,5%. Am urmarit putin consumul instant si am observat de cateva ori cresterea lui cu aprox 1,5l/100, ceea ce ma duce cu gandul la regenerari in mers.
Abia joi merg cu ea din nou la SMT ptr a-mi pune calculatorul pe ea sa vedem cate incercari si cate reusite de regenerare a avut.
Multumesc,
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: Sorin03 on November 29, 2021, 19:45:08 PM
Din experienta iti spun, ca , acum in perioada rece regenerarile ar trebui sa se faca la un interval de ~ 800-1000km . Ceva nu e in regula daca tu ai avut 3 in 300km. Fum gros..gri/alb...e ok sa il vezi la regenerare ...dar nu si in mers constant.. Ce tip de DPF ai montat? Bafta!
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: kkennyy on December 01, 2021, 15:30:31 PM
Din experienta iti spun, ca , acum in perioada rece regenerarile ar trebui sa se faca la un interval de ~ 800-1000km .
Daca mergi exclusiv in afara orasului si pe distante lungi. Altfel, prin oras vezi regenererari la 150km :)
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: Sorin03 on December 01, 2021, 16:44:53 PM
In perioada rece eu am o medie de 300km...mai mult prin oras..si oricum depinde si ce oras..ca daca e Bucuresti poti avea 2 in 5km😅. El zicea ceva de autostrada - 3 in 300km, unde oricum EGR-ul sta mai mult inchis..si atunci media trb sa fie foarte mare. Eu as verifica injectoare , EGR, admisia si ulei pe la turbina.
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: kkennyy on December 02, 2021, 09:40:06 AM
si oricum depinde si ce oras..ca daca e Bucuresti poti avea 2 in 5km😅.
Posibil 😅

Eu la mine am observat asa. Orice drum la rece incarca dpf-ul cu minim 6%. Daca fac drumuri exclusiv prin oras, in 10-11 iesiri prind o regenerare, asta poate sa insemne si 50km daca fac drumuri foarte scurte, dar cum de regula fac peste 10 dus intors, ajung undeva la 150 in medie, strict oras. La drum lung, imi ia ca 1% la ~20km, deci daca as merge non stop, teoretic pot ajunge undeva la 1300km intre regenerari. Concluzia e aceeasi, cea veche ... diesel-ul nu e masina de oras :)
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: Xander on December 02, 2021, 13:57:34 PM
Trolez și eu puțin.
Cum sa nu fie diesel mașina de oraș ?
Consuma puțin ? Da.
Trage bine ? Da
E mai ieftin dieselul ca benzina ? Da
E de la producătorii de mașini aia buni?Da.
Deci, numai avantaje.
Producătorii aia rai de mașini au vrut sa îl omoare cu dpf. Dar exista metode.
La orele de vârf e plin de locomotive prin bucuresti. Sau vinerea la ieșirea spre A1.
Cum se vede începutul autostrăzii talpa nene.
Iese fumul ăla negru și bun de zici ca lasă un sfert de rezervor acolo.Doar ca nu.
Și nu numai conserve neîntreținute, vezi Mercedesuri, audi A6 sau vw Passat și golf, bine păstrate la exterior.
Pastile de putere pentru amărâți.
Trol over. Scuze pentru poluarea verbala Si pe langa subiect.
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: kkennyy on December 02, 2021, 15:55:59 PM
Din pacate, cam asa este ...
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: iulian09 on December 06, 2021, 09:56:42 AM
Deci...fost la SMT, in 440km de cand a fost montat DPF-ul a avut 5 incercari si 4 reusite(80% in afara). Nu a mai scos fum, trage foarte bine. Afacerea asta cu diesel-ul insotit de DPF este cea mai mare boala a momentului. Am discutat cu mai multi posesori de Porsche, VW, etc care la fel patesc. In service la SMT este plin de Subaru cu regenerari, cred ca 50% din veniturile de acolo sunt din regenerari fortate in service ;D
Recomand oricarui doritor de Subaru sa se uite atent catre o benzinara. Motorul de 2L diesel este foarte ok, silentios, linistit, puternic, cutia CVT lucreaza foarte bine, tine motorul in turatii mici dar este foarte potent si aprig doar ca...exista un filtru de particule care strica tot.
Spunea cineva mai sus de 800-1000km regenerare, eu cred ca este cam fortat. Daca mai prinzi si ceva bara-bara este imposibil, unde se duc atatea gaze, funingine, cenusa?
Mai merg cu ea si mai scriu concluzii in functie de cum va functiona.
Daca aveti un outback pe benzina din 2015 incoace si vreti sa facem schimb, nu ma uit la consum:)
Saptamana usoara!
Numai bine tuturor Nicolae, Nicoleta, Nicu, etc:)
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: iulian09 on December 06, 2021, 09:59:15 AM
Ah, inca ceva? Voi cum va dati seama exact cand si cate regenerari face? Care sunt semnele vizibile?
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: kkennyy on December 06, 2021, 10:41:42 AM
Citim obd-ul :)

(https://i.imgur.com/sSmBgTs.jpg)
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: iulian09 on December 13, 2021, 17:05:11 PM
Citim obd-ul :)

(https://i.imgur.com/sSmBgTs.jpg)
Da-mi si mie te rog un model de OBD compatibil cu outback-ul meu din 2015 si o aplicatie android, buna:)
Multumesc,
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: kkennyy on December 14, 2021, 11:31:03 AM
Eu folosesc cel mai ieftin ELM327 (gasesti pe olx o gramada) impreuna cu aplicatia Torque Pro (android).

Aici am dat mai multe detalii despre proces: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3694
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: iulian09 on December 15, 2021, 12:37:06 PM
Revin cu informatii noi. Noul filtru isi face regenerari la 10 minute de mers in oras sau maxim 10km, iese fum ca la trabant timp de 10 minute. Practic la 10 minute de mers are 10 minute de fum. Daca ma opresc in coloana si este pe regenerare, nu se mai vede nimic in jurul meu. Consider ca nu este normal sa se faca o regenerare in asa hal. Am discutat cu Tudor-Twin Motors de unde am luat masina si astept o noua opinie/rezolvare. Cei de la SMT sunt satui de mine cred:)
Este posibil sa fi nimerit eu lozul necastigator dar inca mai sper, de dragul masinii care merge foarte misto si se comporta foarte bine in rest.
Multumesc,
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: dan_b on December 15, 2021, 13:49:26 PM
Oare nu ar fi benefica o regenerare pe autostrada, adica rulat x km cu 130 km/h? Pana termina regenerarea si e totul ok?
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: Sorin03 on December 15, 2021, 13:50:43 PM
Off, imi pare rau ..nu vreau sa bag placa aia cu....ti-am zis eu ca ceva nu este in regula. Nici nu stiu daca ai citit postarile mele. Ce filtru ai pus? OEM? Sau ceva AM ? Mult fum inseamna multa motorina post injectie. Ai mare grija la dilutia uleiului!Verifica neaparat nivelul de ulei.! Regenerari atat de dese inseamna multa cenusa/ardere...deci poate fi mult aer sau multa motorina . Deci , ori ceva crapat pe admisie aer ori injectoarele nu functioneaza in parametrii. Ai mare grija, filtru infundat inseamna presiune mare pe turbo..strici si aia. Dupa cateva regenerari nereusite (2-3) masina intra in limp mode.
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: iulian09 on December 15, 2021, 13:53:13 PM
Oare nu ar fi benefica o regenerare pe autostrada, adica rulat x km cu 130 km/h? Pana termina regenerarea si e totul ok?
Cel mai indicat asa este dar nu pot dupa fiecare 10km sa ies pe autostrada, pana unde mai fac inca vreo 10. Practic ies pe A, regenerez si cand ma intorc e plin din nou. Masina o scot in oras f rar doar de voie de nevoie dar oricum este exagerat ceea ce mi se intampla.
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: dan_b on December 15, 2021, 14:20:00 PM
Cel mai indicat asa este dar nu pot dupa fiecare 10km sa ies pe autostrada, pana unde mai fac inca vreo 10. Practic ies pe A, regenerez si cand ma intorc e plin din nou. Masina o scot in oras f rar doar de voie de nevoie dar oricum este exagerat ceea ce mi se intampla.
Ziceam doar ca poate dupa o regenerare de autostrada, nu mai intra prea curand in alte regenerari. Daca nu functioneaza nici asa si intra iar dupa cativa km, vezi ce scrie Sorin mai sus, sa nu fie ceva nefunctional.
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: iulian09 on December 15, 2021, 18:07:46 PM
Ziceam doar ca poate dupa o regenerare de autostrada, nu mai intra prea curand in alte regenerari. Daca nu functioneaza nici asa si intra iar dupa cativa km, vezi ce scrie Sorin mai sus, sa nu fie ceva nefunctional.
Chiar o sa incerc si asta:)
Multumesc:)
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: dan_b on December 15, 2021, 19:56:15 PM
Chiar o sa incerc si asta:)
Multumesc:)
Bafta!
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: iulian09 on January 11, 2022, 15:39:13 PM
Hello,
Am revenit cu vesti. Din pacate nu se intampla minuni cu noul DPF, in concluzie am trimis masina la Cluj sa o rezolve. In 1200km am avut 25 regenerari incercate si 22 reusite. 20% urban, 80% extraurban.
Imaginati-va cam cum face regenerari. In Bucuresti, am folosit masina de nevoie in prima saptamana din an care nu a fost foarte aglomerata si facea o regenerare dimineata si una seara la intoarcere spre casa. Popesti Leordeni - Piata Victoriei, aprox 10km.
La renegenerare fum, tone. Alb, dens si cam ca la un trabant.
Cand primesc masina va anunt.
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: iulian09 on May 02, 2022, 17:09:04 PM
Gata, schimbat filtrul iar acum isi face treaba. Regenerari cu un puf de fum si in limite normale de functionare. Daca merg mult afara se duce in peste 400km de la una la alta iar daca mai trec si prin oras pot ajunge si la 150-200km intre regenerari. Trage foarte bine si nu se simte nimic in afara parametrilor.
Acum o alta problema am, pe loc imi intra gaze in masina de mama-mama. O sa fac o programare la SMT sa se uite pe tubulaturi dar asa ca chestie, ati mai auzit de asta?
Are cineva stickere cu Subaru, AWD, Outback, etc? Sunt gramada pe e-bay, ali, amazon dar nu se merita timpul si banii pe transport.
Multumesc:)
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: MyKe on May 02, 2022, 17:49:32 PM
Ceva șuruburi nestrânse sau garnituri ciupite/lipsă la îmbinările elementelor din traseul de evacuare.
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: MihaiFlorescu on May 02, 2022, 19:10:11 PM
Ai putea incepe cu o intrebare la cei care ti-au schimbat DPF-ul...
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: Xander on May 02, 2022, 20:15:36 PM
Da, îmbinările pe evacuare scapă gaze. In afara ar trebui sa ai 800km între regenerari. Ce ulei folosești ?
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: iulian09 on May 03, 2022, 13:15:21 PM
Ai putea incepe cu o intrebare la cei care ti-au schimbat DPF-ul...
Pe ei i-am intrebat primii dar fiind din Cluj mi-e greu sa merg pana acolo sa o urce pe rampa.
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: iulian09 on May 03, 2022, 13:24:02 PM
Da, îmbinările pe evacuare scapă gaze. In afara ar trebui sa ai 800km între regenerari. Ce ulei folosești ?
Cred ca daca merg pe autostrada sau drum intins pot ajunge la 800km dar in conditiile in care mergi 100-200km pe autostrada si ulterior mergi pe drumuri normale unde mai si stai in trafic mi-e greu sa cred ca in 800km. Ca ex: am fost de Paste undeva pe langa Campulung iar de la Pitesti pana la destinatie am avut parcursuri unde mergeam cu 30-40km/h,asta incarca DPF de rupe.
Uleiul a fost schimbat la SMT, am factura dar nu mai tin minte de care. Cel mai probabil ulei bun. Am mai avut o problema ca trebuia sa bag motorina buna de la OMV dar nu avea in ziua aia la Pitesti si am bagat normala. O fi si de la asta.
Title: Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Post by: iulian09 on August 30, 2022, 13:11:09 PM
Am revenit cu info despre noul filtru. Functioneaza corect, face regenerari si la 700km dar si la 100. Depinde de regim si de cat de rece este motorul. Consider in continuare aberant acest tip de filtru(DPF euro 6), mai mult de atat, la Subaru este in eroare totala de la proiectare. Sper sa tina pana la "adanci batraneti" ;D