Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: alexd on February 01, 2012, 18:30:35 PM
-
Voi ce presiune bagati?
Eu am dimensiunile standard 215/60/16. Pe usa scrie ca ar trebui sa bag 1.9 pe fata si 2.0 pe spate, dar mi se par cam putin.
Ce parere aveti?
-
??? ??? acum mi-am dat seama ca habar n-am cat am presiunea in pneuri !
-
la 225/55 R17 pun azot la 2.2
-
Pe vremea asta a grija sa nu se faca azotul lichid !! ;D
-
Cica are molecula mai mare ! Nu stiu exact mai mare decat ce, insa daca e mai mare... e bine!!
-
Salut
Chestia cu azotul e tare.....in afara de faptul ca se iau bani aiurea, va mai si pacalesc astia
Pai, dragilor, nu e nici un avantaj real din urmatorul motiv: aerul existent in anvelopa nu este scos afara, deci spre exmplu la 2.2 bar, umplerea (teoretica) cu azot se face de la presiunea atmosferica (1 bar) la 2.2....asta inseamna ca ai tot aer la interior, cu o concentratie mai mare de azot.
Avantajul cu azotul apare acolo unde exista anvelope de curse (cu doua ventile, pe unul se trage aerul afara - se creeaza vid si pe altul se baga azot), dar nu asta face o anvelopa sa fie buna sau proasta.
In orice caz, pe timp de iarna, daca iesiti prin zapada puneti anvelope inguste ca sa taie zapada.
Seara buna
-
Nu-i chiar asa...de exemplu la motocicleta de curse bag in anvelope aer...si pentru asta inainte de a intra pe pista trebuie sa pun incalzitoare la roti pentru a seta presiunea la cald....daca bag in anvelopa spate 1.3 la rece va ajunge sa masoare la cald 1.6-1.7
Cu azot in schimb setez presiunea de la inceput.....dupa ce pun incalzitoarele presiunea nu se mai modifica...
Oricum chestia asta e pur teoretica....n-am vazut in ultimii ani la curse sa care cineva dupa el butelii de azot pentru anvelope....tot cu aer e cel mai sanatos ;D
-
mie tot explicaia cu molecula imi place mai mult. e mai .... tehnica!
-
Salut
Azotul in principal este folosit datorită inerției sale și lipsei de umiditate sau calități oxidative, spre deosebire de aer. El condensează la 77 K (-196 C), la presiune, și îngheață la 63 K (-210 C) deci nu sunt probleme sa condenseze in anvelopa.....apropo chestia cu molecula mai mare e amuzanta....ca cica oxigenul are molecula mai mica si iese mai repede prin anvelopa, iar azotul avand molecula mai mare, da cu capul in peretele anvelopei.....astea sunt chestii vandute de vulcanizari ca sa justifice utilizarea anvelopei si pretul.....dar, din punct de vedere chimic, lucrurile stau pe dos...
Asadar, crescand aportul de azot in anvelopa, in loc de 78 % (concentratia de azot in compozitia aerului) se ajunge la 80-90% iar amestecul din interior (datorita proprietatilor azotului) devine mai putin sensibil la variatiile de temperatura, mentinand presiunea relativ constanta....
Anyway, e bine de verificat presiunea inainte de orice drum mai lung sau cel putin lunar.
Sa aveti seara buna si drumuri sigure
-
Asadar, crescand aportul de azot in anvelopa, in loc de 78 % (concentratia de azot in compozitia aerului) se ajunge la 80-90%
In aer este 78% azot? ???
-
Salut
Azotul in principal este folosit datorită inerției sale și lipsei de umiditate sau calități oxidative, spre deosebire de aer. El condensează la 77 K (-196 C), la presiune, și îngheață la 63 K (-210 C) deci nu sunt probleme sa condenseze in anvelopa.....apropo chestia cu molecula mai mare e amuzanta....ca cica oxigenul are molecula mai mica si iese mai repede prin anvelopa, iar azotul avand molecula mai mare, da cu capul in peretele anvelopei.....astea sunt chestii vandute de vulcanizari ca sa justifice utilizarea anvelopei si pretul.....dar, din punct de vedere chimic, lucrurile stau pe dos...
Asadar, crescand aportul de azot in anvelopa, in loc de 78 % (concentratia de azot in compozitia aerului) se ajunge la 80-90% iar amestecul din interior (datorita proprietatilor azotului) devine mai putin sensibil la variatiile de temperatura, mentinand presiunea relativ constanta....
Anyway, e bine de verificat presiunea inainte de orice drum mai lung sau cel putin lunar.
Sa aveti seara buna si drumuri sigure
... ntz, ntz, ntz! ... tot cu molecula e mai misto!!! :)
@ bv: yup! 78,09%
LE: altminteri ti-ar lua foc plamanii si ai imbatrani prematur la 12 ani!
-
OK! ;)
-
215/55/17
2,2 fata si 2,1 spatele
-
215/60/16: 2 pe fata si 2 pe spate
-
Se spune ca iarna trebuie sa ai presiunea mai mare cu 0.1 - 0.2, adica la 2.2 vara sa pui 2.4 iarna. Neaparat cand e anvelopa rece sau foarte putin rulata (sa nu fie calda de pe drum). So they say!...
-
Salut
Eu azi am pus anvelopele de iarna 205/60/16 si am pus 2.2 peste tot. In mod normal ar trebui 2 pe fata si 1.9 pe spate (daca nu ma inseala memoria) insa pentru masina plina in regim de autostrada era 2.2 sau 2.3 (sper sa fi retinut bine).
Pe timp de vara 225/45/17 am mers cu 2.5 fata spate.
Seara buna.
-
si eu merg pe cele de vara 225/45/17 cu presiune de 2.5 fata spate dar pe cele de iarna 205/45/17 cu ce presiune sa merg ce imi recomandati ???
-
Mihai, vad ca aici se discuta de presiunea pentru Forester ;)
-
Se spune ca iarna trebuie sa ai presiunea mai mare cu 0.1 - 0.2, adica la 2.2 vara sa pui 2.4 iarna. Neaparat cand e anvelopa rece sau foarte putin rulata (sa nu fie calda de pe drum). So they say!...
Eu stiam ca este invers ??? Iarna presiunea mai mica pentru contact mai bun cu asfaltul. Pe zapada stiu ca offroaderii scad la 1 si putin ca sa nu se afunde si unii chiar le aduc la presiunea atmosferica.
Vara presiune mai mare pentru ca oricum ai aderenta buna si balonul trebuie sa fie ferm in curbe de obicei luate in viteza mai mare decat iarna.
Poate stiam eu gresit?
-
Presiunea... cate variabile trebuiesc luate in calcul... dar pana una alta ascultati ce spune producatorul ca nu tampit.
-
Mihai, vad ca aici se discuta de presiunea pentru Forester ;)
Corect! Ar trebui mutat topicul la elemente generale, credcae interesant pentru oricine subiectul asta.
[...] Eu stiam ca este invers ??? Iarna presiunea mai mica pentru contact mai bun cu asfaltul. Pe zapada stiu ca offroaderii scad la 1 si putin ca sa nu se afunde si unii chiar le aduc la presiunea atmosferica.
Vara presiune mai mare pentru ca oricum ai aderenta buna si balonul trebuie sa fie ferm in curbe de obicei luate in viteza mai mare decat iarna.
Poate stiam eu gresit?
1. Don't reduce tyre pressures to get more grip – it doesn't work, and reduces stability (http://www.theaa.com/motoring_advice/seasonal/winter_motoring.html).
2. Several vehicle manufacturer's owner's manuals recommend operating winter tires several psi (typically 3-5) higher than their recommended pressures for summer and all-season tires. (http://www.tirerack.com/winter/tech/techpage.jsp?techid=168)
3. So at lower ambient temperatures and at any given tyre operating temperature, the pressure is also lower. Therefore the tyre is the wrong shape. If that theory is correct, the pressure actually needs increasing a touch at lower ambient temps in order to maintain the right pressure at operating temps.
4. For every 5°C that the weather drops a tyre will lose about 1 psi of air pressure.
etc ...
Presiunea... cate variabile trebuiesc luate in calcul... dar pana una alta ascultati ce spune producatorul ca nu tampit.
Si ce spune? Du si tu ideea pana la cap, mai da si ceva exemple, asa schimbam mai eficient info!
Te referi probabil la inscriptiile cu presiunile recomandate, de pe masina. Sau ... ?
-
In manualul de utilizare sau undeva pe masina sunt trecute valorile de presiune recomandate in functie de dimensiunea anveopei si de incarcatura.
-
Stiu ca presiunea pneurilor este prezenta pe o eticheta lipita pe stalpul soferului. Sau cel putin pe unul din stalpi.
-
Da sau la rezervor pe usita ...
-
Din pacate pruducatorul nu mentioneaza si presiunea in functie de conditiile meteo. Si aici intervine comunitatea care impartaseste din experiente...ca altfel erau doar cartile de la producatori si nu mai existau forumuri.
-
Presiunea in anvelope trebuie sa fie mereu cea nominala la 20 de grade Celsius.
Daca anvelopele sunt umflate cu aer asa cum face si producatorul in functie de temp exterioara vor parea variatii de presiune normale.
Recomand interventia la presiunea nominala doar in situatii care o impun pe moment apoi revenirea la presiunea nominala.
Pentru suprafete foarte alunecoase de iarna este avantajos sa scadeti presiunea cu pana la 0.5 bari, dar cand se reintra pe asfalt curat este o pierdere de energie, masina valseaza pe flancuri si face zgomot la rulare mai mare.
Nu recomand depasirea presiunii nominale decat cu 0.1-0.2 bari la drum foarte lung pe autostrazi pentru scadere de consum.
-
Salut,
Maine o sa scad presiunea (acum am 0.2 in plus la ce spune placuta)....nu stiu daca asta sau talonul e de vina (am pus acum jantele originale si anvelopele standard 205/60/16...anvelopele sunt good year ultragrip cu adancime de 6-7 mm) dar parca sunt pe perna gonflabila.
Daca plec un pic mai tare sau accelerez tare in mers, scartaie rotile, pe curbe (spre exemplu la arcul de triumf, facut sensul - ocolit monumentul, la 50-60, scartaiau ca dracu si erau la limita aderentei) iar la franare, mi-a intrat de 2 ori abs in 2 zile.....mai mult decat in tot restul verii. Nu imi place deloc situatia (si apropo, nu cred ca e inca prea cald pentru ele) si daca si dupa ce mai scad presiunea nu se rezolva nimic, imi iau altceva.
O zi frumoasa
-
Gumele de iarna scartaie mai tare pe curbe decat cele de vara. La doua din masini in cartea service imi spune clar sa cresc cu 0,2 atm presiunea la montarea gumelor de iarna. daca vrei de exemplu sa iti iasa un test de amortizor prost, creste cu 0,5-0,7 presiunea si vezi ca eficienta amortizarii scade cu pana la 25%. Apoi poti sa ceri schimbarea amortizoarelor....pe garantie:)