Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SG (2003–2008) => Topic started by: FatBoy on July 07, 2016, 12:40:31 PM

Title: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on July 07, 2016, 12:40:31 PM
Salutare și bine v-am găsit.

Sunt din Cluj-Napoca și m-am încălțat recent cu un semi-coteț turbo din 2006. Inițial intenționam să-l folosesc doar pe post de plimbat my bitches (2 x cățele) la pădure, dar fir-ar să fie, a început să-mi placă cum funcționează și parcă aș investi ceva fonduri în el ca să-l pun nițel la punct.

Proprietarul anterior nu și-a chiar bătut joc de mașină (fapt confirmat de reprezentanță), dar nici într-o stare foarte bună nu e. Estetic e crestată, înfundată și julită peste tot, o retrovizoare spartă, panorama crăpată, rugină la aripile spate și la multele ciupituri de pietre (sper că au fost pietre), contra-aripa dreapta față (sper că așa îi spune, e din plastic) e spartă cu bucăți lipsă, etc. Colacul peste proverbiala pupăză: la 220k km încă nu s-a intervenit la motor și ăăă.... semnele de garnitură arsă cam zbiară. Antigel dubios, ulei Ravenol de câteva schimburi încoace. Deci mă paște un rebuild. Poate rebuild e mult spus. Dar ceva tot mă paște. A, și are piele înăuntru. Yay?

Bineînțeles nu se putea topic nou fără întrebările retardate de începător (e primul meu Subaru, dar nu primul motor mediu. Dar e primul boxer. Și prima japoneză. Ați prins ideea.)

1. Becuri arse într-o veselie. Bord, plafonieră, stopuri, etc. E normal, sau să mă îngrijorez și în privința asta?
2. Oare de unde pot achiziționa o nucă de schimbător nouă, elegantă, piele, b0$$? Sau să o recondiționez pe aceasta?
3. Volanul (MOMO) se poate recondiționa?
4. Are ezitări până la 3000 de turații. Destul de nasoale. Pot să-mi bag eu mânuțele de IT-ist să curăț clapete și debitmetre, schimbat bujii, etc. sau să mă duc la specialiști? Menționez că am schimbat singur becurile în bord, fără să stric ceva, ceea ce pentru mine a fost un succes răsunător.
5. Dacă tot vorbim de bujii (merci că ați deschis subiectul), de care? Denso, NGK, orighinale? Am înțeles că Al Padrino e pont.
6. Bateria e leșinată și trebuie schimbată. Voi ce folosiți? M-aș uita la ceva mai de calitate, că Varte și de-astea am mâncat pe pâine într-o vreme și sincer nu mi-a plăcut, rămân între dinți.
7. Reglajul de intensitate a luminozității becurilor din bord funcționează doar pe ceasuri. Alea care arată ora și unul dintre ele și temperatura. E feature sau bug? Manualul nu zice.

Ar mai fi câteva de întrebat dar nu mi le amintesc acum. Apreciez sfaturile voastre suplimentare. Mă vor ajuta să nu închei prematur flirtul cu Subaru.

Bineînțeles, îmi cer scuze că nu am găsit răspunsurile la întrebările de mai sus, deși am folosit search-ul. Promit.

Mulțumesc.

P.S. Nu pun poze, că mi-e rușine. Deocamdată.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: UXE on July 07, 2016, 13:18:03 PM
Bine ai venit.


Pune poze  ;D
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: MihaiFlorescu on July 07, 2016, 13:34:48 PM
Daca becurile originale au fost inlocuite cu ce se gaseste pe la noi e normal. La mine au tinut unele o luna, altele 3, altele cu anii. Cumparate de la acelasi magazin.

Nuca gasesti la reprezentante sau pe ebay si alte site-uri de piese unde mai platesti transport si posibil taxe de import.

Volanul se reconditioneaza - costa cam 100 euro.

Bujii originale = NGK. Poti sa pui ori NGK ori Denso. Sunt ok toate.

Vezi ca e topic pentru baterii descarcate. Eu am pus Rombat si a fost ok.

Cu ezitarile e cu dus si intors. Poti incerca sa faci ce vrei tu acolo si daca dispar, esti norocos. Daca apar dupa cateva sute de km, atunci mergi cu ea la doctor. E foarte posibil sa fie nevoie de interventie mai serioasa (garnituri, segmenti, furtunuri etc.). In prima faza verifica toate furtunurile de vacuum si pe la turbo, intercooler etc.

Am vazut ca e o moda acum cu Ravenol in Ardeal. Si eu mi-am luat o masina la mana a2-a din BV si ultimul schimb tot cu Ravenol e facut. Nu stiu cine incearca sa promoveze marca asta pe acolo. Nu ii critic, nu stiu daca e ulei bun sau prost, dar nu prea s-a auzit de el pe aici.

PS: Bine ai venit! Poze poze poze! Toate sunt frumoase pentru noi.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on July 07, 2016, 14:18:21 PM
Asta nu cred că e așa frumoasă. Adică poate fi frumoasă, dintr-un unghi gen "după o bătălie pierdută". O să-mi calc pe inimă și-i fac niște poze după-masă. Cu un Nokia 3310.

Segmentarea va urma curând. Doctor's orders. Mă gândeam să gâdil un furtun, un senzor, ceva weekendul ăsta, să scap de sughițuri că-mi vărs cafeaua în poală. Becurile nu cred că au fost schimbate vreodată, ce am dat jos din bord și stop erau ediția Edison, argintii.


35 lei litrul de Ravenol.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: BOXER on July 07, 2016, 14:40:50 PM
Ce buget de reparatii ai alocat ?

Nu vreau sa iti stric bucuria dar vei avea nevoie de o suma aproape dubla fata de pretul de achizitie.
O interventie temeinica se face la reprezentante si costa.
Daca incerci sa rezolvi problemele schimband cate o piesa nu vei rezolva nimic, doar vei cheltui mai mult.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: moguai on July 07, 2016, 15:00:25 PM
il ai pe andea in cluj, dai o ciocolata sau un litru de alcool (da, masina lui merge cu asa ceva) si te va ajuta cu mai multe detalii tehnice, inclusiv sa ti faca intrarea de mare boss la tubman (sau parca are alt nume acum)
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Heliotropus on July 07, 2016, 15:10:34 PM
Ia te uita cum apar luna asta noi posesori de SG-uri, ca ciupercile dupa ploaie...primul fiind Razvan 1968.
Sa fii binevenit atat printre "Padurari" cat si printre dependentii de Subaru! Spor la operatiunile de service caci inteleg ca nu vei avea o activitate monotona in urmatoarea perioada de timp... ;D
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on July 07, 2016, 15:20:21 PM
Multumesc pentru primire :) Mi-am luat deja popcornul.

Buget? Nu știu... cât o fi nevoie. Sunt obișnuit. Nu ai ce bucurie să strici.

La Twin (Tubman) intenționez să o duc. Pe de altă parte îmi place să cred că micile DIY (cum ar fi gresarea chederelor sau suflat cu spray pe un senzor) pot să le fac cu mâna mea. Altfel unde-i fun-ul?
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: moguai on July 07, 2016, 16:20:54 PM
ia legatura cu Vali mai intai @andea79
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: MihaiFlorescu on July 07, 2016, 16:33:50 PM
Pe de altă parte îmi place să cred că micile DIY (cum ar fi gresarea chederelor sau suflat cu spray pe un senzor) pot să le fac cu mâna mea. Altfel unde-i fun-ul?

Amin
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: andea79 on July 07, 2016, 16:35:38 PM
cel mai bine mergi la Twin motors (tubman) si discuti acolo .... nu sunt dealer/intermediar de reparatii mecanice :) deci ... te pot ajuta doar cu diverse sfaturi .. oricum la tubman am avut si eu motoare refacute si am fost ok ...
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: andrei80 on July 09, 2016, 23:55:07 PM
Bun venit printre noi!
Spor la reparatii, daca o vei aduce in mintile ei vei descoperi ca e o bestiuta tare misto. Da dependenta...
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on July 11, 2016, 11:19:36 AM
Mulțumesc.

I-am făcut și poze.

(https://www.dropbox.com/s/p8n6uivibungcpb/IMG_20160708_201319.jpg?dl=1)
--
(https://www.dropbox.com/s/rv3vm04bvqalm29/IMG_20160708_201330.jpg?dl=1)
--
(https://www.dropbox.com/s/krhsrgztxnelqge/IMG_20160708_201400.jpg?dl=1)
--
(https://www.dropbox.com/s/hfb4ha35wow0lvo/IMG_20160708_201418.jpg?dl=1)
Title: Răspuns:
Post by: Dragosh10 on July 11, 2016, 11:25:17 AM
Da coteț frumos aveți domle' !
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: puiu on July 11, 2016, 11:25:55 AM
 :D :D :D :D
+ + +
Ai votul meu pentru umor
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Heliotropus on July 11, 2016, 12:02:15 PM
Originala idee de prezentare a masinii si FELICITARI pentru alegerea numarului de inmatriculare!  :o :o :o A fost la rand sau preferential...??? ;D ;D :D
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: andrei80 on July 11, 2016, 12:08:37 PM
Ha ha😁 coteț :)) La prima vedere nu arată așa de rău
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Musiu on July 11, 2016, 12:13:47 PM
Arata chiar bine, ce-ai cu dansu' dom'le?  ;D
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on July 11, 2016, 12:16:08 PM
A fost număr preferențial, rezervat pentru zone rurale, zone defavorizate și prostani.

Pozele mint. Vă entuziasmați prea tare. Trebuie doar să te apropii puțin de ea ca să ți se arate în întreaga ei cotețășenie.

Am avut vichendul acesta o tentantivă de a-i inventaria rugina în vederea revopsirii integrale.. m-am dat bătut.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Heliotropus on July 11, 2016, 14:39:53 PM
La cafeaua de vinerea trecuta a participat si colegul Razvan1968 prilej cu care am aflat ca si-a setat XT-ul SG dupa chipul si asemanarea sa, mai precis impecabil. Detalii iti va putea da el daca ii vei cere.

In ceea ce priveste starea de coroziune a caroseriei iti propunem, adica sotia mea si cu mine, sa faci rost de smirghel si te ajutam sa indepartezi petele de rugina. Ajungem la Cluj pe 5 august asa ca fii pregatit! :D
SUCCES!  
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on July 11, 2016, 18:50:06 PM
Ești un simpatic dacă crezi că șmirghelul va fi suficient. Dar accept, eu îl cumpăr.

Cine vine cu liturghiile?
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Heliotropus on July 11, 2016, 19:02:05 PM
Ești un simpatic dacă crezi că șmirghelul va fi suficient. Dar accept, eu îl cumpăr.

Cine vine cu liturghiile?

...ca deobicei preacuvioasa mea sotie, sfinteasca-se numele Ei, vie dorinta Sa de a-si cumpara STI si asa mai departe. Elena provine dintr-o familie de tinichigii auto asa ca are inalta calificare (si sper sa nu citeasca mesajul meu altminteri iau foc...) ;D :)
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on July 12, 2016, 10:33:55 AM
Felicitări! Să ai grijă de ea. Neveste cu așa opțiuni rare sunt greu de găsit. Totuși... am sentimente amestecate la gândul că nevasta ar sta toată ziua în garaj și eu aș fi responsabil cu prânzul.

Revenind la cofetărit: ați schimbat careva consola centrală (mă refer la cotieră, compartimentele de sub cotieră, plus sertarul din spate cu suporturile de pahare pentru pasageri)?

Am schimbat toate becurile arse sau leșinate. Mă rog, cele pe care le-am observat. Tot mi se pare prea întuneric, comparat cu cealaltă mașină (e46). Am spălat inclusiv socket-ul pentru becul din portbagaj (GASP!). Foarte murdar plasticul. Câh.

M-am interesat de becuri cu LED. Cică nu-i pont încă, au răcire precară și se cam topesc.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Heliotropus on July 12, 2016, 11:18:45 AM
Referitor la abilitatile tehnice ale doamnelor iti recomand sa faci o vizita la AutoKino si-o vei cunoste pe Mihaela, o superba amazoana care a absolvit si facultatea de mecanica, conduce un motor sport si repara automobile venite la service.

In ceea ce priveste montarea LED-urilor pe XT-ul din 2006 consider ca ii vei aduce un "aer modern" dar ii vei deprecia imaginea consacrata si in final nu stiu daca lumina obtinuta de la LED va fi mai eficienta. Eu mi-as conserva fiecare element original al masinii sau dupa caz l-as inlocui cu unul care a fost gandit pentru acel model.   
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: moguai on July 12, 2016, 11:39:41 AM
eu am leduri peste tot pe unde am putut pune si e diferenta mare.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on July 12, 2016, 12:05:54 PM
Mă refer strict la interior. Îmi bag degetele în ochi de beznă ce e. Nu văd vitezometrul, turometrul, apometrul, curentometrul, benzinometrul. E pericol!

Faruri & stopuri sunt OK.

Moguai, recomanzi ceva LED-uri mai de doamne-ajută? Iar prin "doamne-ajută" înțeleg "nu-ți ia mașina foc"? Mulțumesc.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Muttley on July 12, 2016, 12:07:54 PM
E posibil sa ia foc un modul electronic de sub bord. Unele mai vechi fac, altele mai noi (vezi moguai) nu fac.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: moguai on July 12, 2016, 13:23:12 PM
eu mi am pus niste cinezarii, le am luat la recomandarea unui amic care le are montate de ceva timp si a fost multumit.
o sa fac 2-3 poze sa ti arat cum arata.
cat despre incins, da se incing dar si becurile clasice erau la fel. in afara de pozitii care stau mereu aprinse, nu cred ca le abuzez ca sa mi faca probleme.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on July 12, 2016, 14:07:49 PM
E posibil sa ia foc un modul electronic de sub bord. Unele mai vechi fac, altele mai noi (vezi moguai) nu fac.

Păi da, pentru că teoretic trebuie și modul can bus separat pentru diferența de rezistență.

---

Mulțumesc, Moguai.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: puiu on July 12, 2016, 16:27:25 PM
Modulul ala de "can bus" e pentru masinile care stiu sa dea erori de bec ars. Prin stopuri sau faruri. La interior nu face nimic
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: andrei0241 on July 20, 2016, 05:00:06 AM
Te'ai interesat de pret pentru carenajul ala de plastic?
Ca la a mea ambele sunt terminate de asta iarna si urmeaza sa le schimb acum. Din pacate, doar pe original am gasit la noi. La americani sunt la jumatate de pret unele aftermarket, dar sunt cam mari sa le fi luat in bagaj :(
Pe original am primit 270ron/buc, pe stoc in ... Japonia
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on July 20, 2016, 16:12:41 PM
250 lei am primit preț, telefonic, de la reprezentanță.

Aștept să mă programez pentru quadruple bypass. Pentru că-s 4 cilindri. Și trebuie segmentare. La toți 4. Get it? I crack myself up.

Trebuie să cer preț și pentru cârlig și trapă.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: MihaiFlorescu on July 20, 2016, 16:34:51 PM
Succes la resuscitare!
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: andrei0241 on July 21, 2016, 00:12:02 AM
Trapa e cam la 1000 ... euro. Si a mea s'a crapat in iarna, deocamdata coafura rezista si asa
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: andrei80 on July 21, 2016, 07:46:11 AM
Se găsesc sh și geamul și mecanismul, la prețuri mai umane
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on July 21, 2016, 11:05:01 AM
Până în 22 august nici o șansă la reparat. God fucking damnit. Trebuia să mă gândesc că va fi așa în sezonul concediilor.

M-aș apuca de cumpărat piese până atunci. Numai că nu știu ce piese.

Există vreun kit complet de furtune siliconice? Vreau să înlocuiesc tot.

Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: andrei0241 on July 21, 2016, 16:48:23 PM
Da, furtune ... Vad ca avem cam aceleasi necesitati ... auto. Te'as ruga, pe masura ce mai afli, sa pui preturile si aici, eu abia ieri am ajuns in tara si nu stiu de ce sa ma apuc mai repede.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on July 21, 2016, 18:10:17 PM
Păi Mishimoto, nu? Eu sunt n00b total.

http://www.mishimoto.eu/subaru-forester-xt-turbo-silicone-hose-kit-04-08.html

E ciudat, că pe mishimoto.com kitul acesta http://www.mishimoto.eu/subaru-wrx-silicone-intercooler-hoses-06-07.html zice că-i pentru Forester XT.

I iz confused.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: BOXER on July 21, 2016, 18:20:41 PM
De ce vrei sa pui furtunuri din silicon cand nu stii exact ce vei mai face la masina ?
Daca vrei sa aduci masina intr-o stare mai buna intai incepi cu piese OEM. Modificarile se fac dupa ce ai rezolvat toate problemele.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: MihaiFlorescu on July 21, 2016, 18:55:31 PM
Corect cum zice Wrangler. Mai ales ca zici ca esti noob.

Cauta piesa originala, vezi mai intai ce probleme ai la motor si ce trebuie sa cumperi si apoi vezi diverse "upgrade-uri".
Daca piesele alea au tinut 10 ani, nu sunt tocmai proaste. Nu are rost sa dai bani in plus pe niste piese colorate frumos.

De multe ori banii in plus pe astfel de piese nu se justifica.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Muttley on July 22, 2016, 17:34:54 PM
http://www.mishimoto.eu/subaru-forester-xt-turbo-silicone-hose-kit-04-08.html

E ciudat, că pe mishimoto.com kitul acesta http://www.mishimoto.eu/subaru-wrx-silicone-intercooler-hoses-06-07.html zice că-i pentru Forester XT.

I iz confused.

Be no more.
Primul link are furtunuri pentru radiatorul ala mare, dintre faruri. Raceste antigelul.
Al 2-lea are furtunuri pentru radiatorul ala mic, de shade pe motor si se vede prin economia de material din capota. Raceste... altceva.

Mai sunt:
- intre filtrul de aer si turbo (https://www.google.ro/search?q=mishimoto+turbo+inlet+forester+xt&biw=1670&bih=948&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjK25WzoIfOAhUlBsAKHQKhDsIQ_AUIBigB#tbm=isch&q=forester+xt+turbo+inlet+hose);
- diverse (https://www.google.ro/search?q=forester+xt+ancillary+hose+kit&biw=1670&bih=948&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiI5bnvoIfOAhUsCMAKHZhzBqgQ_AUIBigB);
- si altele, de exemplu mai vazusem la WRX pentru servodirectie, complet inutile.

Observatii:
- Mijimoto asta... o fi bun, dar lumea zice ca nu prea. Pe de alta parte nici Samco, al' mai scump si laudat, nu e tocmai stralucit uneori. Cand vezi "it might require triming" pe prospect, incepi sa-ti pui intrebari. Mai rau, cand dai o caciula de bani pe ele si vezi ca vin ca nuca-n tavan... mult mai rau. Totusi, silicoanele astea sunt produse de firme mici, probabil fara CTC, posibil fara normative de calitate, etc;
- totusi, furtunurile astea sunt mai bune ca fiabilitate. Spune-se. Alea originale de radiator cica mai au apucaturi si crapa. Daca iti scapa evenimentul, ajungi sa refaci motorul, mai putin sau de regula mai mult. Macar p-astea, eu le-as lua in calcul. Alea de pe admisie daca cedeaza, merge prost si lesinat. Si mai cedeaza, in special cel cu forma dubioasa si antene. Parte din furtunurile "diverse" crapa. Idem punct anterior;
- exista si alte furtunuri si furtunase din compartimentul motor care ar fi mers oferite ca alternativa siliconata. Dar nu sunt oferite;
- furtunurile siliconice, chiar si cele ieftine, sunt foarte scumpe, cand faci totalul te ia varteju'. Alegerea e a fiecaruia;
- daca esti noob, mergi pe OEM, e mai ieftin, se potrivesc mai bine, exista orice reper necesita schimbare, si, mai ales, nu-ti toci marunt creierii cautand solutia cea mai buna a silicoanelor, pretul cel mai mic, transportul cel mai ieftin, defectele cele mai mari. Rezista in jur de 10 ani se pare.

E doar o parere mai sus, nu neaparat una buna.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on July 25, 2016, 11:35:47 AM
A, dar nu comparam intre kitul de radiator si cel de intercooler. Cel de intercooler pe .com zice ca-i pentru Forester XT si pe .eu zicea ca-i pentru Subaru WRX. De aici confuzia.

Va multumesc pentru sfaturi. Eu am inlocuit la celalte masini pe care le-am avut, cu fiecare ocazie, furtunele OEM vechi cu siliconice. Asta la sfatul mecanicilor. Pentru că temperatură, flexibilitate, etc. Bine, nu le-am pus eu cu mânuța mea, doar le-am comandat. Altcineva și-a bătut pe urmă capul cu trimuială și fituială.

Aici văd că e mai complicat.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on August 16, 2016, 20:10:57 PM
(http://i.imgur.com/vxDR00C.jpg)

Na poftim. Și-am și mers cu 120 azi.

Apropo, de ce după ce fac plinul îmi miroase a benzină în mașină de încep să văd dragoni roz?
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: andrei80 on August 16, 2016, 20:16:38 PM
E de la cucuiul de pe capotă. Eu văd numai rațe verzi...
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: andrei0241 on August 16, 2016, 20:31:24 PM
Ai incercat sa vezi daca miroase si daca alimentezi doar 1/2 sau 3/4 din rezervor?
Cat timp miroase dupa ce alimentezi?

Rapid melcul, pana maine te depaseste ;)
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: MihaiFlorescu on August 16, 2016, 21:02:36 PM
Posibil gatul de umplere sa fie fisurat daca miroase a benzina in masina. Cam asa se manifesta la Impreza mai vechi si era problema comuna.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on August 16, 2016, 21:39:11 PM
Doar când e rezervorul plin. După ce fac 100 km (ish) nu mai miroase.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Muttley on August 16, 2016, 21:47:08 PM
Confirm, la Impreza rugineste gatul de umplere. Cand mai ai chef de dragoni roz si-i faci plinul, arunca o privire in pasajul de roata de pe partea cu busonul, te uiti dupa umezeala. Evita sa faci lumina cu bricheta.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on October 15, 2016, 20:32:37 PM
Mi-am recuperat mașina într-un final, vineri. M-am apucat de rodaj. Am fost puțin și pe la pădure.

(https://www.dropbox.com/s/jfgivfnf2ufxesa/subaru-padure.jpg?dl=1)

Voi reveni cu informații detaliate cândva în săptămânile care vin, după ce terminăm reparațiile.



Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Heliotropus on October 15, 2016, 20:50:47 PM
Splendid contrastul si mai ales compozitia.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on October 16, 2016, 14:06:28 PM
Mulțumesc :)

Nu mai funcționeaza telecomanda de la una din chei. Bateria e noua. Va rog ajutați-ma cu un sfat, până ajung la reprezentanta.

Cred că am apasat lock sau unlock de mai multe ori consecutiv.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on October 26, 2016, 16:28:23 PM
Weekendul trecut am ieșit cu mașina la drum lung și am testat reparațiile la motor (am schimbat aproape tot în afara de pistoane, arbore și bloc motor). Nu era chiar necesar din câte am înțeles, dar pitici pe creier. Promit din nou că revin cu detalii după ce termin TOATE reparațiile. Știu că nu prea interesează pe nimeni, dar am trecut de punctul în care am dublat valoarea (de achiziție) a mașinii.

Am condus cât s-a putut de sportiv, 580km făcuți cu aproape 2 plinuri. Petrom 100. Încep să mă bucur și eu cu adevărat de mașină.

Am rezolvat vâjâitul la viteze mari urmând indicațiile de aici (https://allwheeldriveauto.com/what-is-that-wind-noise-in-my-subaru/). Easy fix, no more screaming.

Ce am observat după ce am montat brațele de rigidizare cumpărate de la Mihai: stabilitate mai bună pe asfalt vălurit și direcția pare mai precisă, nu trebuie să corectez atât de mult în curbe. Dezavantaj: dacă mă lovește careva în zona ranforsată (doamnefereșteșipăzește) risc să se îndoaie și caroseria la prinderi.
Urmează să pun și un strut bar, ca să fie tacâmul oarecum complet. Pe urmă mai vedem. Apropo, cumpăr strut bar pentru Forester :)

Cum nu se poate doar calde fără reci, nu îmi mai merg telecomenzile de pe chei după ce am preluat mașina din service. Deocamdata nici reprezentanța nu și-a dat seama de unde e buba. Va urma iar un sejur prelungit la ei.

Trebuie gume noi. Mașina am luat-o cu un set aproape nou de gume Imperial de iarnă (nu am observat pe moment ce marcă sunt), dar nu vreau să mă risc cu chinezării. N-am auzit în viața mea de Imperial.

Urmează revopsit total, să văd cum montez un adaptor bluetooth, poate antifonare pentru mai mult confort la drum lung, parbriz încălzit, cargo tray din plastic, etc. Apropo, cumpăr cargo tray din plastic pentru Forester.

Dacă totul merge bine, în Decembrie sper să plec cu ea în concediu la schi.


De când am luat cotețul cealaltă mașină ruginește în garaj. Nu e frumos din partea mea.

Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on December 05, 2016, 08:42:29 AM
Făcut drum Cluj - Bratislava - Viena - Budapesta - Cluj.

Lapoviță, spălat faruri & parbriz o dată la câteva minute, un far a făcut condens și s-a stins faza scurtă. Trebuie să investighez.

Vibrații în volan, deși am echilibrat roțile înainte să plec. Le-am mai echilibrat încă o dată în Bratislava, cei de acolo mi-au zis că am jantele strâmbe. Ciudat, pentru că nu vibrau cu anvelopele de vară. Trebuie să investighez.

Consum pe autostradă: 13l/100, la 131 km/h pe cruise. Benzină OMV 100. Mașina încărcată moderat, 4 persoane cu bagaje light. Trebuie să văd dacă acest consum e normal după engine rebuild. Asta în condițiile în care arde 15l/100 în oraș, trafic aglomerat.

Cred că trebuie să schimb și ambreiajul, ceva a început să scârțâie când apăs pedala.

---

Partea bună e ca ne-a dus și adus fără prea mari probleme, a dat căldurică, n-a luat foc. Până acum scorul e pozitiv.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Vendi85 on January 03, 2017, 17:31:19 PM
Felicitări! Să ai grijă de ea. Neveste cu așa opțiuni rare sunt greu de găsit. Totuși... am sentimente amestecate la gândul că nevasta ar sta toată ziua în garaj și eu aș fi responsabil cu prânzul.

Revenind la cofetărit: ați schimbat careva consola centrală (mă refer la cotieră, compartimentele de sub cotieră, plus sertarul din spate cu suporturile de pahare pentru pasageri)?

Am schimbat toate becurile arse sau leșinate. Mă rog, cele pe care le-am observat. Tot mi se pare prea întuneric, comparat cu cealaltă mașină (e46). Am spălat inclusiv socket-ul pentru becul din portbagaj (GASP!). Foarte murdar plasticul. Câh.

M-am interesat de becuri cu LED. Cică nu-i pont încă, au răcire precară și se cam topesc.


Ma FatBoy, ce dracul man, esti in IT, ai un forester 2.5XT si un e46 si stai in Cluj!?!?! Are you fucking kidding with me, eu la fel, dar exact la fel :)))) Trebuie sa ne vedem la o cafea :D
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on January 03, 2017, 18:05:35 PM
Dă un PM și ne vedem. Deși, dacă e46-le e 325xi atunci e 100% glitch in the Matrix și ar fi mai bine să stăm departe unul de celălalt.

Dacă tot am poposit pe aici, ce am mai făcut între timp:
- schimbat ambreiaj
- schimbat discurile de frână existente pe față cu discuri perforate + plăcuțe noi. Pentru puntea spate nu s-au găsit deocamdată discuri mai .. uhm.. performance. Urmează să mai investesc în upgrade-uri la sistemul de frânare.

- schimbat unitatea multimedia de fabrică cu una Android + cameră pentru mers înapoi, antifonat portbagaj. Urmează antifonări portiere, podea și probabil upgrade difuzoare.
- reparat farul la reprezentanță, era perforat masticul care unește sticla de plastic (cred?) și izolează împotriva umezelii. Deocamdată pare a fi OK, doamne-ajută, fingers crossed.
- schimbat ulei la 3500km(ish) parcurși după reparațiile la motor.
 
- am aflat că e normal consumul de 13l/100 în regim de autostradă. Silly me.
- 3 jante erau ușor ovalizate. Le-am îndreptat. Vibrațiile au dispărut.


Title: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: moguai on January 03, 2017, 21:00:24 PM
Din experimentele mele cu sti pe autostrada (fac des a2 buc-cta-buc) 160km/h in bord pe cruise consum intre 13.2 si 13.8%. La 130km/h tot in bord si tot pe cruise, consum 11.4-12%. La 120km/h am scos parca 11% nu mai retin exact. Asta i consum de pe cb, nu mai stau la pompa, unde de obicei e mai mare.
Ce unitate cu android ai montat? Ai avut nevoie de rama? Poti pastra comenzile de pe volan la astea cu android?
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on January 04, 2017, 10:27:44 AM
Merci pentru informațiile despre consum.

Am montat un produs numit Edonav, construit de o companie din Turda, Edotec. Android 4.2.2. Modelul mi-a fost recomandat de cei care au făcut montajul. Au oferit garanție, suportul e prompt, totul e OK până acum. Nu e un produs matur, design-ul e puțin stângaci, încă are bug-urile specifice dar nimic major. Aștept cu interes viitoarele update-uri. Îmi place faptul că sunt un startup ambițios. Sunt cei care importă și Dynavin.

Nu am avut nevoie de ramă. Atelierul unde am făcut toate lucrările are experiență cu Subaru Forester și au știut ce și cum să ajusteze deși standardul spațiului din bord nu respectă 2DIN în totalitate.

Niște poze cu unitatea montată:

(https://www.dropbox.com/s/yypbhl58pp0ux9f/IMG_20170104_094018.jpg?dl=1)

(https://www.dropbox.com/s/ubbm4zfebyiijm5/IMG_20170104_094026.jpg?dl=1)

Comenzile de pe volan au fost păstrate în totalitate și pot fi reprogramate după pofta inimii. Momentan am Answer call în loc de Mute dar probabil voi schimba înapoi pentru că OCD-ul meu vrea ca funcția să corespundă iconiței. Simple stuff, really.

---

Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: moguai on January 04, 2017, 12:29:04 PM
Not bad, la ceva de genul ma uitam si eu, insa cred ca nu scap fara rama.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: laddu on January 04, 2017, 12:57:41 PM
Au vreo varianta cu android auto ?
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Heliotropus on January 04, 2017, 14:36:38 PM
Au vreo varianta cu android auto ?

Te mananca pielea?
Daca tot nu ti s-au potrivit senzorii TPMS luati de la surse sigure (nici mie delatfel) incerci "imbunatatiri" la partea audio? Nu-i mai simplu sa iei cu tine niste lautari???  :D :) ;)
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on January 04, 2017, 15:14:53 PM
Au vreo varianta cu android auto ?

A fost primul lucru pe care l-am întrebat. Firma la care am făcut montajul nu avea head unit-uri care să vină cu Android Auto ca OS și din câte cunoșteau ei încă nu există pe piață așa ceva, ca stable release, doar ceva alfe și beta în testare.

Pentru unit-ul pe care l-am ales urmează update la Lollipop (5.0) pe care poate rula Android Auto ca standalone app.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: laddu on January 04, 2017, 20:45:36 PM
Au vreo varianta cu android auto ?

Te mananca pielea?
Daca tot nu ti s-au potrivit senzorii TPMS luati de la surse sigure (nici mie delatfel) incerci "imbunatatiri" la partea audio? Nu-i mai simplu sa iei cu tine niste lautari???  :D :) ;)

Mie mi s-au potrivit senzorii. Problema e reimperecherea la fiecare schimb de roti. Si da, poate la un moment dat as trece la android auto, in principal pentru waze direct pe consola centrala.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Heliotropus on January 04, 2017, 22:16:28 PM
In cazul acesta este simplu atata timp cat si tu si FatBoy aveti acelasi background profesional, adica sunteti "scriitori" si puteti incropi un program inteligent pentru auxiliare.
Da' doar pentru Waze cred ca este cam mare efortul intrucat daca politia vrea sa ne monitorizeze viteza o poate face elegant si ne trage pe dreapta iar in cazul congestiilor avem deja un istoric cu Valea Prahovei motiv pentru care alegem varianta prin Cheia sau Dragoslavele, dupa caz (si, in general, doar pentru bucuresteni...).
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on January 09, 2017, 10:34:59 AM
Am profitat de zăpadă weekendul acesta și am cutreierat puțin Țara Făgărașului. Mașina s-a comportat ok, n-am avut prea mari surprize. -17° C, pornit la prima cheie. A început să miroase a benzină în habitaclu, din câte am studiat e ceva legat de fuel lines. Urmează o nouă programare la Twin.

Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Muttley on January 09, 2017, 10:40:57 AM
Dap, sunt cateva furtunase banale de cauciuc de sub galeria de admisie, de vreo 70mm lungime fiecare. Pe original costa o avere, gen 90 de lei bucata, iar la metru nu costa mai nimic. Aici e alegerea ta.
Problema mare insa o reprezinta inlocuirea, trebuie demontata galeria de admisie, iar aia nu-i nici simplu, nici rapid, nici ieftin. Iar cu ocazia asta mai trebuie inlocuite cateva garnituri.
Spor!
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on January 12, 2017, 10:18:07 AM
Corectamundo (ish).

Dus la Twin, aparent au fost doar niște coliere care trebuiau strânse. Furtunele sunt în ordine. Și da, admisia a trebuit demontată.

I-am rugat să se uite și la sistemul de spălare al parbrizului, e cam leneș de ceva vreme, în sensul că peste 80km/h de-abia stropește puțin la baza parbrizului which is totally not cool. Au băgat niște presiune pe instalație în caz că era ceva înfundat, în rest n-au găsit probleme.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: andrei80 on January 12, 2017, 11:26:16 AM
Apropo de stropitori, pe langa duzele de stropire care se pot infunda, exista si niste supape de sens(una in fata, pe furtunasul de sub capota si una in spate, accesibila daca scoti podeaua in coltul din stanga, dupa stopuri, arata ca niste butoiase ceva mai groase decat furtunul, invelite cu o banda cu burete). Eu cu alea am avut probleme. Le-am scos de pe furtunas, le-am curatat si de atunci merg ok.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on January 12, 2017, 11:54:56 AM
I-auzi. Merci de pont! Voi scotoci să văd.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on January 16, 2017, 13:18:20 PM
Am ieșit la zăpădău. Am dat puțin și la lopată. Was fun.

(https://www.dropbox.com/s/2e0ph6khw05xmg9/export-temporary.jpg?dl=1)
(https://www.dropbox.com/s/fv4vmi5bvndysdd/export-temporary-2.jpg?dl=1)
(https://www.dropbox.com/s/vd2e64pu6una61z/export-temporary-3.jpg?dl=1)
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Heliotropus on January 17, 2017, 00:00:38 AM
Numarul de inmatriculare l-ai primit "la rand", este "preferential" sau la Cluj vi le scrieti voi intre doua ninsori ??? ;D
Title: Răspuns: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on January 17, 2017, 10:40:14 AM
Numerele respective se primesc automat în Cluj pentru vehicule fără sigla VW și cu un coeficient al rezistentei la inaintare mai mare de 0.35

E trist, dar adevărat.
Title: Re: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: mihael on February 06, 2018, 22:14:50 PM
Felicitari pentru masina si multumim pentru tot ce ai scris aici! Am aceeasi masina din 2007, are 240.000km si se pare ca am nevoie de segmenti noi (am compresia scazuta si mananca mai mult de 2l de ulei in 15.000km). Ai putea sa-mi spui te rog cat te-a costat segmentarea? Ai schimbat si camasile sau doar segmentii? Ai idee daca ai pus segmenti cu prima cota de reparatii sau a doua? Multumesc foarte mult...
Title: Re: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Muttley on February 06, 2018, 22:39:16 PM
Exista segmenti pe cota de reparatie? :D
Title: Re: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: andea79 on February 06, 2018, 22:56:34 PM
vin impreuna cu pistoane de 99.75 :)
Title: Re: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Muttley on February 07, 2018, 06:57:31 AM
Logic, dar daca faci segmentare pe cota de reparatie fara alezare gripezi segmentii. Daca faci alezare cu segmentare fara pistoane noi, cele vechi vor balangani ca batul in galeata.

Daca nu faci alezare si pistoane, pui doar segmenti cota std. Iar colegul zice clar, vrea "segmentare" ;)
Title: Re: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: andea79 on February 07, 2018, 08:22:42 AM
pai eu ziceam ca un soi de gluma mai sus ca vin cu pistoane... ne trebuie mai multe emoticoane pe forum :) 
Title: Re: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Muttley on February 07, 2018, 08:34:17 AM
vin impreuna cu pistoane de 99.75 :)

Gaaaaaaaaaata... Me dumb!  ^-^
Title: Re: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: FatBoy on February 07, 2018, 17:28:54 PM
Felicitari pentru masina si multumim pentru tot ce ai scris aici! Am aceeasi masina din 2007, are 240.000km si se pare ca am nevoie de segmenti noi (am compresia scazuta si mananca mai mult de 2l de ulei in 15.000km). Ai putea sa-mi spui te rog cat te-a costat segmentarea? Ai schimbat si camasile sau doar segmentii? Ai idee daca ai pus segmenti cu prima cota de reparatii sau a doua? Multumesc foarte mult...

Salut,
sa fiu sincer am pierdut sirul reparatiilor facute la masina. Suma costurilor nu o mai urmaresc, ar trebui sa fiu nebun.

Prima reparatie capitala la motor, cea cu garniturile de chiulasa a costat undeva la 4000 Euro daca tin bine minte. Nu am schimbat camasi.

A doua reparatie capitala la motor s-a facut in garantie si nu am prea platit nimic. Au trebuit schimbate mai multe componente fata de prima data dar nu tin minte sa fi vazut camasi pe deviz.

O sa verific si te anunt daca cumva gresesc.
Title: Re: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Muttley on February 07, 2018, 17:40:53 PM
Camasile de Subaru nu-s amovibile.

Variante de reparatie, in ordinea pretului:
1) segmentare. Se folosesc segmenti cota standard la un motor nedesfacut, pe pistoanele uzate. Segmentii noi se vor uza la randu-le foarte rapid. Se practica fie in caz de austeritate majora (aiurea la Subaru), fie pentru a-i face vant masinii prin vanzare/tepuire;
2) honuire usoara cilindri (camasi daca vreti) + ce apare la p1. Durata de viata a segmentilor ceva mai lunga, insa departe de optim;
3) alezare cilindri la cota de reparatie (92.5 la 2.0 si 99.5 la 2.5). Obligatoriu pistoane noi cota de reparatie, impreuna cu segmentii aferenti.

Alte variante nu exista. Sau ma rog, n-ar trebui incercate cel putin.

Explicativ: un cilindru uzat nu mai are forma de cilindru.
Sus, unde presiunea arderii e maxima, cilindrul e largit (abatere de cota), fiindca segmentii, tronconici in sectiune, sapa in otelul camasii si rod din el.
La mijloc, unde forta exercitata de piston asupra cilindrului e (si) laterala (din cauza unghiului bielei), cilindrul e ros pe o laterala (abatere de pozitie).

Cam aia-i tot. Fiecare alege.
Title: Re: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: moguai on February 07, 2018, 20:01:18 PM
Camasile de Subaru nu-s amovibile.

Variante de reparatie, in ordinea pretului:
1) segmentare. Se folosesc segmenti cota standard la un motor nedesfacut, pe pistoanele uzate. Segmentii noi se vor uza la randu-le foarte rapid. Se practica fie in caz de austeritate majora (aiurea la Subaru), fie pentru a-i face vant masinii prin vanzare/tepuire;
2) honuire usoara cilindri (camasi daca vreti) + ce apare la p1. Durata de viata a segmentilor ceva mai lunga, insa departe de optim;
3) alezare cilindri la cota de reparatie (92.5 la 2.0 si 99.5 la 2.5). Obligatoriu pistoane noi cota de reparatie, impreuna cu segmentii aferenti.

Alte variante nu exista. Sau ma rog, n-ar trebui incercate cel putin.

Explicativ: un cilindru uzat nu mai are forma de cilindru.
Sus, unde presiunea arderii e maxima, cilindrul e largit (abatere de cota), fiindca segmentii, tronconici in sectiune, sapa in otelul camasii si rod din el.
La mijloc, unde forta exercitata de piston asupra cilindrului e (si) laterala (din cauza unghiului bielei), cilindrul e ros pe o laterala (abatere de pozitie).

Cam aia-i tot. Fiecare alege.

Deci un short block nou (deja asamblat) te scapa de multe batai de cap, chiar daca e substantial mai scump...
Title: Re: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Muttley on February 07, 2018, 20:06:31 PM
La 2.5, posibil.
2.0 nu cred sa se mai vanda.

Un sb de sti 2.5 e 1000-1200$ fara transport si taxe. O reparatie poate fi mai scumpa...
Title: Re: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: moguai on February 07, 2018, 21:31:37 PM
https://www.iagperformance.com/IAG-Performance-Staged-Subaru-Short-Blocks-s/15269.htm

Enjoy :))
Se gasesc si de 2.0, 2.1 chiar si 2.35 la RCM dar costa cat un rinichi
Title: Re: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: andrei80 on February 07, 2018, 21:56:11 PM
...sau un EJ207 de la fratii Malakay si 2xGhe  ;D
Title: Re: 2006 Forester XT - 220k km
Post by: Muttley on February 07, 2018, 21:56:28 PM
Ca bine zici. Doar semiblocurile costa cat ziceam eu :D