Subaru club Romania

Jurnale de bord => Legacy & Outback => Legacy/Outback VII (2020-prezent) => Topic started by: leeloo on August 16, 2023, 19:49:23 PM

Title: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on August 16, 2023, 19:49:23 PM
L-am ridicat azi, in sfarsit.  De fapt masina are 11k km, nu 6 k, prima inmatriculare  in mai 2023.  Nu e drama, ma mai porcesc cu ei, poate dau  o revizie sau niste accesori  ceva macar. Ala care mi-a vandut masina a plecat in concediu,  vorbesc cu el cand se intoarce, eu am comanda  semnata pe masina cu 6 k, el asa se jura.  ca o sa aibe chiar mai putin.
In schimb au facut o revizie pe la 6 k km,  imi bord imi arata inca 9k pana la urmatoarea. 
Actele nu erau gata ( ma indoiam sa fie gata inmatricularea acum in august si cu 2 zile libere, luni si marti, dar le-am zis ca vorba a fost pe   16.08,am nevoie de masina,  mi-au dat-o cu numerele si asigurarea lor pana ies ale mele.
Cateva poze
(https://i.postimg.cc/87dcYksh/IMG-5255.jpg) (https://postimg.cc/87dcYksh)

(https://i.postimg.cc/N5H51kcC/IMG-5256.jpg) (https://postimg.cc/N5H51kcC)

(https://i.postimg.cc/WtKdFfQJ/IMG-5257.jpg) (https://postimg.cc/WtKdFfQJ)

(https://i.postimg.cc/QBbBFN3X/IMG-5258-1.jpg) (https://postimg.cc/QBbBFN3X)

E versiunea de baza, aici ii zice comfort, de unde si titlul, poverty pack,  dar are tot ce imi trebuie ca dotari.  Cel mai mult ma bucur ca nu are deschiderea portbagajului electrica, ma enerveaza, in schimb  la motor am doar o proptea, la premium avea amortizoare. 
L-am luat pe la  4 si ceva, am facut deja vreo 100 km, combinat pe autostrada, cu ceva DN si putin oras, pare ok consumul, cam 7.4.

O sa vad si urban  in urmatoarele zile, dar nu stiu cat de relevant o sa fie, ca e august.   Nici nu ma prea intereseaza ala. Cu masina anteriora am facut 34 k km intr-un an, din care doar 6 k urbani.  Nu stiu daca o sa repet recordul asta personal, dar aproape de 30k tot o sa fiu. Daca stau in jur de 8 pe autostrada,  la mine e progres de 3l/100 km fata de ce aveam. 
Are niste gume Bridgestone Alenza, par a fi doar de vara,  o sa trec la niste all season.  Pana acum avut   de obicei Yokohama  Geolandar AT015 pe tot ce am avut 4x4  ( Wrangler, Disco 4 si Hilux ), foarte durabile si au si cerficarea 3PMS, deci deci respectabile si pe zapada,  si in plus,  la cat ninge in ultimii ani nu merita gume de iarna.  (anul trecut am avut fix o zi cu zapada),    si pentru cateva zile de concediu  iarna, chiar nu isi au rostul. 
Fata de modelul premium cu trapa, pare chiar mai silentios, poate e doar placebo. Nu ca modelul cu trapa e zgomotos, e foarte bine si ala.    Am reusit sa reglez excesul de beep-uri,  tipic cam la toate masinile japoneze recente.  Goana dupa stele euro-ncap.. aia e...
Foarte silentios la relanti, start stop-ul, cam nasparliu, nu e chiar asa catastrofa, dar nu e in regula, se putea mai bine.    Sigur comand un eliminator dinala din state, dar trebuie sa  ma uit exact la mufe, probabil in week-end.





Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Sorin03 on August 16, 2023, 20:04:43 PM
Raport calitate pret excelent. Frumoasa si culoarea. Cum e la confort fata de ce ai mai avut pana acum, asa la prima impresie, ne mai zici tu dupa :) Sa va bucurati de ea! Daca are deja 11k...talpa la podea si benzina buna si multa !
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: dan_b on August 16, 2023, 20:11:35 PM
Felicitari, arata foarte bine!

Ciudata faza cu km reali vs cei promisi, mai ales pt o tara civilizata. Sigur merita trasi la raspundere si sa ofere compensatii.

Si o remarca ref la anvelope - zici ca Yokohama G015 au fost top si pe Hilux? Si eu am avut pe Forester (doar o vara, ca apoi a expirat masina), am fost incantat de ele. Pt iarna prefer, de principiu, anvelope dedicate, mai ales ca incerc sa mai fac si cate un traseu de off road.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on August 16, 2023, 21:21:17 PM
Multumesc.
Off road am facut destul de mult. Cam asta fac in fiecare vacanta de vreo 7 ani incoace.  Am facut ture in multe tari, daca esti amator,   iti recomand Montenegro, e fantastica tara, e aproape de Ro, poti campa oriunde, si pentru o tara f mica au mii de km de trasee, de la usoare si moderate pana la f grele.  Albania e misto si aia, dar trebuie prudenta, gen ca in muntii din centru esti foarte izolat, traseele sunt mai dificile. Daca intri in caca, ai noroc daca faci  15 km pe jos pana ajungi undeva sa ai semnal, sau sa dai de careva.    Spania si Portugalia le pot numi  raiul Subaru. Aproape fiecare vanta de pasti acolo ma duc.  Nici 40 de grade, dar nici foarte frig.   Ai  zeci de km de drumuri zici ca sunt   din   CollinMrae, iar in centru, desertul Monegros, f putin cunoscut si absolut superb, ca sa nu mai zic de Pirinei si coasta. 
De fapt prima  mea vacanta de camping/offroading a fost cu un Subaru Forester   SG cumparat SH, acum multi ani,  in Spania, am pleacat de la mediterana la Atlantic urmarind muntii Pirinei, cam 1200 de km, din  care 800km  off road,facuti in vreo 3 spatamani.  Cred ca a fost  cea mai tare vancanta a mea .  in ciuda unor dificultati, dar asta e alta poveste. 
De asta   am si trecut de la Wrangler la Outback.  Stoc e cel mai bun la off road, dar compromis complet la tot restul . Si pentru ceva zile de concediu pe an si  cateva week-enduri nu merita.  De 3 ani incoace, nu cred ca am mai fost la off road cu adevarat serios, care sa imi puna probleme.   Nici nu caut asta, eu vreau sa ajung in  locurile frumoase.  Daca exista o  alternativa mai usoara, o aleg pe aia.  Din multe motive. In primul rand sunt in concediu. Unora le place sa stea in namol pana in gat, sa sape, eu sunt mai comod.  Scopul meu e sa ajung ajung intr-un loc   mai frumos si cu cat mai putin lume,  asta inseamana ceva ne - asfaltat de regula, dar  nu caut necazul.
 In schimb trebuie sa fii pregatit.  De asta am avut in general vehicule cam overkill.  Eu plec singur( gen nu 2- masini, dar cu neavasta, copil  +caine ) , in tari straine, unde poate nu vorbesc limba locala, orice patanie devine o chestie extrem de neplacuta si costisitoare ( cu wrangler a murit pe autostrada si am dat 2000 de euro pe o tractare in Germania, dapoi sa fi fost pe un coclau la off road... )   
 Pe langa Yokohama am avut si  Toyo open country AT, all season si alea.
Yokohama le cunosc bine, si de aia le-am tot folosit pe toate masinile, ca am fost multumit. Ca orice cauciuc, faci niste compromisuri. 
Pe autostrada, clasa E la consum, dar cred ca sunt cele mai silentioase   gume AT. Spre deosebire de alte gume AT   sunt relativ bune si pe ploaie, C nu e rau, dar nu cred ca reflecta realitatea, eu cred ca sunt mai bune decat C, cel putin la acvaplanare si franare.    Poate sunt altele AT  mai smechere   in viraje. Pe ud se intampla belele multe, si sunt sensibil la asta, merg f mult pe ploaie/ud.    Unde stau eu ploua   220 de zile pe an, sunt chiar ok.  NU sunt niste michelin de ploaie,dar sunt f bune pentru o guma AT. 
Wrangler a venit cu niste Bridgestone Dueler AT, la prima ploaie i-am pierdut fundul cand am plecat mai tare la un sens giratoriu.  Cu Yokohama, era mult mai bine. 
 Iarna, nu sunt doar MS, au si  3PMS, adica certificare de furtuna severa de zapada.  Bune inclusiv la franat.  Tin o vesnicie.  Cu disco 4 am facut 40k inainte sa il dau, nu aveau nici 1/3 uzura,  masina de 2.4 tone goala, V6 cu 600 nm cuplu   parca.  Pe drumuri forestiere cu pietricele, e excelent, gen aproape number 1. 
La o guma AT in general, in princupal le pui   sa poti lasa din presiune fara sa il strici, si a doua chestie  --   sa nu faci pana.  Yokohama are peretele lateral  din nu stiu chestie proprietara, nu e marketing isi face treaba, desi nu are 10 pliuri. Yokohama astea la 40 de grade in Albania, niste piertre super ascutie, cam printre cele mai grele si tehnice trasee facute de mine,   mergeam numai in L3, masina incarcata varf, am zis ca nu e adevarat, nimicar o ciupitura. Cand am iesit de acolo, am pupat si masina si pe ele. ( am ajuns din greseala, aveam informatie perimata despre dificultate  )  Multi o sa iti zica povesti cu namol, ca unele MUd dedicate sunt imbatabile  bla bla.. baliverne.   Iti spun eu, nimic nu e bun pentru namol, decat lopata, max trax si troliu.   Am ramas in namaol de 10 cm, intr-o padure in Franta,  o argila de nu mai vazut in viata mea asa ceva, eram in Hilux cu blocant central si spate.  Dupa mine vine un cu un dirt bike, sa dat si ala jos si impingea.  Am facut 250 de m in 45 de min, cu maxtrax-urile .  Namolul este cel mai a dracul  lucru, imprevizibil, nasparliu, cu niste muddies dedicate,  vei ramane si cu alea impotmolit si  compromisul restul timpului e prea mare.  Arma principala e capul si experienta, lopata, cric inalt,  si maxtrax, iesi cam din orce in afara de rauri. Probabil febra musculare, dar ajungi acasa.    Sau mai bine inveti sa mai si  renunti si te intorci la timp.
Avand in vedere astea, Yokohma reprezinta un compromis bun.
Toyo sunt teribile pe ud si mai zgomotoase, dar la off road probabil mai bune ca yokohama. Bridgestone Dueler AT - sufera pe ud rau.  La off road proaste si faci si pene .
Referitor la comfort. Cele mai confortabile masini avute de mine au fost in ordinea asta.  Disco 4, Saab 9-3 2.0 T break si Mazda 6, prima generatie de skyactive D. cred ca prin 2014, nu mai stiu. In ciuda faptului ca mazda 6 a fost cumparata si aia noua,  si mai tanara binisor  cu vreo 8 ani decat Saab-ul, Saab-ul era mai bun per total.  Eu masina gandita si inginerita  ca  aia nu am mai vazut. Si acum plang dupa ea.   Cred ca de aia au si dat faliment, erau prea bune pentru pretul luat pe ele. .Mazda 6 nu stiu cum  or fi astea mai noi, banuiesc ca mai bune. 
Outback e comparabil cu toate 3 la nivel de zgomot, putin mai mult poate decat o mazda 6, dar e foarte ok. Suspensia e marfa. Ergonomie, cam scartie,  ecran  cu comenzile de clima pe el,  e prost gandit meniul, trebuie sa iti iei ochii de la volan.. in sfarsit, sa zicem ca il setezi odata cand pornesti la drum  si asa moare.  Ca sa ma pronunt trebuie sa fac un drum de minim 8h  si vad cum ma dau jos din el.  Am auzit lucruri bune.  M-a dus un prieten cu un XC 60  2023 sa o ridic.  Zgomot la vant un pic mai mic, dar repet,   in Outback auzi ca e vant, dar poti avea o conversatie in masina in soapta  la 120 km/h, deci e foarte bine. Materiale sincer cam la fel, dar asta avea piele.    Desi teoretic XC 60  2023 e cam la fel cu ala din 2020, e o diferenta enorma intre XC 60 pre si post pandemie, au taiat din cipuri, au taiat pana si mufe, inca nu au  carplay wireless,  nu poate conecta telefonul la carplay ca nu are  mufa USB  la indemana, e doar in cotiera, si nu e loc lasat pentru fir, deci trebuie sa ascunzi telefonul cu totul in cotiera, si omul nu vrea asta.  Tipul  turbeaza, ala la test drive, model 2021 era mai ok.   Cand face 3 ani ii face vant 

Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Mariansro on August 16, 2023, 22:29:35 PM
+1 pt Saab. Eu am avut 9.3 diesel cu 300k km. Bate cam tot la confort.
+1 pt Geolandar. Cica g012 erau si mai bune. Alternativa Cooper
+1 pt Toyo cu mențiunea ca is proaste pe orice, pe ud chiar periculoase si in 30k km le schimbi ca is prea uzate.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on August 16, 2023, 22:41:52 PM
Sabb-ul e ceva special. Trebuie sa mergi cu unul   multa vreme sa il apreciezi.
Pentru mine SAAb  a ramas etalon. In 100 k km am schimbat o sonda lambda. 
  Am un test comparativ  simplu.
La Saab, cand spalai parbrizul, AC-ul trecea automat pe recirculare cateva secunde.  sa nu iti intre mirosul  in  masina. Nici pe Disco 4 HSE nu aveam asa ceva.  Nici pe Mercedes E full, BMW seria 5..
Masina aia nu avea legatura cu nimic, se vedea ca era facuta  doar niste ingineri  scapati din lesa, nici unul nu avea MBA garantat..
Imi spuneau unii .. ce boala zici tu de Saab, ca e  platforma de OPEl.. bla  bla..
90 % din piese nu se potriveau, si diavolul sta in detalii.  Daca as avea loc  as  cauta una in stare buna numai sa o tin in garaj inca 20 de ani,...  Aia o sa fie clasica de rangul  Jaguar Type E...
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: dan_b on August 16, 2023, 22:58:41 PM
Pe macadam si sosea am fost super multumit si eu de Yokohama G015. Nu am apucat sa le testez iarna si pe zapada, dar am vazut ore de review-uri si vad ca si din experienta ta cu ele rezulta ca sunt foarte ok. Foarte probabil voi reveni la Yokohama cand schimb anvelopele de vara. Momentan sunt cele cu care a venit masina, foarte ok si ele pe macadam si offroad cu pietre, chiar si pe noroi, surprinzatoare. Am avut ceva plimbari pe camp cu noroi clisos inclusiv, am iesit cu bine, am fost chiar suprins, mai ales ca initial voiam sa le vand, nici nu le voiam pe masina - vorbesc de Dunlop Grandtrek AT25. Pe sosea silentioase, pe asfalt ud semi ok, adica pare ca incep sa rupa aderenta destul de usor pe viraje mai stranse si viteza mica.
Nu am foarte mult timp pt off road, dar aleg oricand rute usoare sau medii, nu hard, nu ies de pe drum, nu sunt fan al celor care ara padurile cu simexurile si alte MT-uri.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Aer Curat on August 17, 2023, 04:11:48 AM
Felicitări pentru achiziție, drumuri uscate și fără probleme mulți ani și km cât cuprinde!
Nu știu nici cum este clima în zonele tale de interes și nici pe unde și cum plimbi agregatul, dar dacă nu-i musai altfel eu aș păstra anvelope de vară pe jantele OE și aș mai lua un set de roți complet pentru iarnă, ieșiri. Aici va trebui să decizi dacă se potrivesc mai bine AT-uri sau allseason (cel puțin prin RO nu mai sunt iernile de odinioară, mie mi se potrivește mai bine scenariul cu roți de vară și roți cu allseason, deși la câteva din mașinile din bătătură încă am seturi dedicate vară/iarnă, una singură are doar allseason).
Prețul a fost unul bun, chestiunea cu rulajul este doar motiv de a obține bonificații suplimentare, să le bați obrazul pentru că nu au fost serioși cu cele stipulate inițial. Față de elucubrațiile de prețuri pretinse prin RO este bine.
Nu-i echipare premium, dar nici chiar poverty pack. :D   Nu de alta dar nu mi-ar displace un poverty din acesta. Are cam tot ce folosești uzual, fără chestiuni ce să necesite doar mentenanță sau să nu prea fie folosite mai deloc.
Consumul extraurban nu-i de speriat dacă nu-i ceri sportivitate, poate avea medii neverosimile pentru un Subaru. Cx-ul și greutatea nu o ajută. În traficul urban ... după trafic și încălțările purtate. Dar să nu ne cramponăm de consum, pentru că și un Hilux consumă binișor și este diesel.
Sunt curios cât va rezista parbrizul și camera frontală, deși îți doresc să nu ai bătăi de cap cu ele.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on August 17, 2023, 13:09:15 PM
Multumesc, am garantie 5 ani/150 k km si CASCO cu inlocuiri de parbriz fara franchiza.  O sa vedem.
Cum spuneam, la mine consumul va fi progres.  Hiluxul ala de 2.4 nu scoteam mai putin de 10.5 orice faceam... chipurile diesel economic   si doar de 150 de cai..  :) .
Sunt pur si simplu curios ca sa am o idee la ce sa ma astept. 
Stau in Luxembourg.  Ninge atat rar incat  acum vreo decada au renuntat la orice masini de dezapazit.  Mai ninge, foarte usor, se topeste dimineata. Am stat 3 ani intre 2008 si 2011 aici si dupa o pauza,  am revenit  de vreo 3.5 ani.  Anul trecut a fost  fix o zi cu zapada depusa.  Mai au  niste chestii  cu care mai arunca sare si cam atat.  Daca e zapada se inchide tot, scoli,  la birou te trimite in teleworking lumea sta acasa pana a doua zi cand de regula se topeste tot.  Folosesc cu success de vreo 7 ani gume all season fara probleme.  Nu toate sunt la fel si  tehnologia a progresat mult.   Acum sunt multe care performeaza excelent.

Mai vin in Romania in vacante de iarna, in afara de munte   zapada este inexistenta.  Anul trecut de revelion toti muntii inclusiv la   peste 1600 m erau goi complet...  MAi merg si prin Alpi, dar acolo dezapezesc aia si la 2600 m... 
Am facut o lista de cumparaturi -  scut motor, covorase de cauciuc.
Daca  tot schimb gumele, as trece pe 17 ich, fiind  mai bine si pentru off road.
 Si aici am o dilema. Cum sa ii vand nevestei idea ca ar trebui neaparat  niste Evo Corse Dakkar sau  Sparco, preferabil anthracit..?  A doua problema - pentru Outback vor trebui  niste  inele de centrare - nu prea imi place treaba asta.  ( ET, J tot restul sunt corecte.. ). Am mai avut probleme de la inele de centrare.
Alta optiune, vreau sa intreb la repezentanta daca pot comanda roti de Wilderness,  daca nu  vor fi ceva gen 600 de euro bucata, imi plac si alea.. trebuie sa gasesc part number...
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: MyKe on August 17, 2023, 14:19:24 PM
28111AN140 :)
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on August 17, 2023, 15:38:56 PM
Multam.

Am iesit soarele si am vazut si eu masina asta cum trebuie, eu credeam ca un fel de gri metalizat  :) , dar are niste accente de albastru, ciudata dar misto..si in catalog apare ceva de genul, ii zice Ice Silver Metalic 
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Muttley on August 17, 2023, 16:04:02 PM
Si aici am o dilema. Cum sa ii vand nevestei ideEa ca ar trebui neaparat  niste Evo Corse Dakkar sau  Sparco, preferabil anthracit..?

"Luminalauocimei, sa stii ca anvelopele de teren sunt foarte tari, dar jantele originale sunt moi, si se pot rupe (jantele) pe masina de vulcanizat. Sau daca rezista acolo, se poate sa se rupa in teren, ori sa dejanteze, pierdem aerul si ramanem acolo, impreuna, sub stele, cu ursii mormaind langa noi si fara mancare. Deci zici sa nu le iau?  ::)".
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Aer Curat on August 18, 2023, 01:45:44 AM
@leeloo caută toate scuturile/protecțiile disponibile, posibil să nu fie prea ieftine, dar ținând cont că vrei să ieși cu ea măcar mediu-moderat, ar fi indicat. Precum polița casco, este indicat să o ai, dar să nu ai nevoie de ea vreodată.
În ceea ce privește dimensiunea jantelor, nu a venit OE cu 18”? Dacă da, vezi să ai omologată și dimensiunea pe 17”. Cel puțin în RO m-am lovit recent de o tâmpenie, aceiași marcă și model, în funcție de echipare, vine omologat doar cu jantele echiparea de fabrică. Dacă vreau să pun un set de jante mai mici în diametru, disponibile pe o echipare inferioară a aceluiași model de mașină, nu pot! Nu au fost omologate, nu-s trecute nici în carte, mai rău nici în COC. Ceea ce ar însemna parlamentări cu dealer-ul/reprezentanța pentru documentație, apoi omologare individuală la RAR. Adică mai bine nu!
Nici eu nu-s fanul inelelor de centrare, prefer un mic compromis la ET.
Pentru jantele Wilderness aruncă un ochi și peste baltă, nu știu cât ar fi transportul și eventuale taxe.

În ceea ce privește nefasta, îi spui că ar fi indicate jante mai mici în diametru pentru un confort mai bun pe drum și șanse mai scăzute de pană în offroad. Plus noile anvelope sunt cu diametru mai mic. Baftă și să nu dormi în mașină.  :D

p.s.: eu când am ales prima dată allseason, după citit/văzut teste, documentat, am avut de ales între:
- Michelin - mai spre vară
- Continental - echilibrate, cumva la mijloc
- GoodYear - mai spre iarnă
Am ales Continental și nu am avut nicio problemă, în contextul în care au încălțat un sedan de clasă mare, cu propulsie. Și am fost și la munte iarna, inclusiv pe Transfăgărășan până unde era deschis drumul. Când am schimbat, am luat Michelin, pentru un mic plus în sezonul mai cald, iarna oricum nu prea mai este zăpadă nici pe la munte.
Însă ambele s-au comportat mai bine decât cele de vară pe un drum cu mult nisip, până la cherhanale, în sezonul cald.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on August 18, 2023, 10:46:27 AM
in catalogul de accesorii e unul motor  si mai e unul la  diferentialul spate.  Pana ajung sa dau cu ala e botul praf, il si ascund mai usor, ca e mic. 
Inca nu stiu ce scrie in COC, ca daca nu sunt gata numerele nici COC nu am, ca le trebuie pentru inmatriculare.  Daca nu e trecut 17 inch  COC, exista o procedura, dar e complicata.  Asa ca stau si astept.
Am avut Michelin Cross climate pe Toyota CH-R, foarte bune au fost. Vara exceptionale, si pe ud, mai bune ca unele de vara care le-am avut, iarna ok, dar nu au vazut zapada, am auzit ca sunt totusi ok.
   Vreau ceva cu peretele lateral mai solid. Ma mai uit, dar pana acum, candidatul nr 1 e tot Yokohama.
L.E.  Mi-au trimis o copie dupa COC pe mail. Doar 18 inch.  Se poate omologa si pe 17 dar e bataie  de cap.
Ce am mai remarcat in COC  axa fata e cu 3 cm mai scurta decat spatele, 1570 vs 1600 mm.  Banuiesc ca e  setata pentru tinuta de drum, dar off road ideal e sa fie identice.  Pe de alta parte, 1.5 cm pe fiecare parte nu e mult, nu cred ca va crea probleme. 
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on August 21, 2023, 10:32:26 AM
Am facut prima iesire de week-end la un camping in apropiere. 
Am vrut sa vad ce intra si cum se poate folosi spatiul interior. 
Am un swag austrialian de 2 persoane,  are vreo  25 de kg cred,  foarte voluminos dar extrem de usor  de instalat si impachetat mai ales, frigider de 40l, scaune mari, masa de inox de vre0 1.4 m lungime, perne de dimensiune normala.. etc..  a intrat totul , doar am fractionat bancheta  sa intre cortul, lung si ala de vre 1.4-1.5 m..
In multe recenzii spuneau ca sigur cand o sa il incarci o sa sufere la dealuri - nu prea.  Nu eram eu la GVM, dar nici departe.    Fiind CVT  isi gaseste banda optima si e ok.  Mai ies si week-end-ul urmator, o sa fac o poza, am plecat cam pe graba.
Ce am mai remarcat.  Imi place design-ul minimalist si are multe chestii facute cu cap.  Vizibilitate foarte buna .  Service-ul uzual pare foarte facil. Eu am o pompa de vid   pentru schimb de ulei, cred ca pot face schimbul in  hainele de birou in 20 de min. NU ca pot face treaba asta, ca masina e in garantie ( teoretic da, dar in EU  fata de US,  e problema ta sa dovedesti ca ai respectat normele  si nu inverse ca in US )
 Multe chestii sunt accesibile facil, gen compresor de clima, alternator, tot ce e furtun de   racire, fulii, role.  Da, daca ai vreo scurgere de ulei  pe la capacul de valve, o cam imbulinezi, dai motorul jos, dar teoretic nu ai treaba cu asa ceva  multi ani.  Admisia pare usor de dat jos daca vrei sa faci o curatare de valve. 
Cand vorbesc de design - de exemplu la Wrangler PHWEV, aveai un invertor mare, care  gestiona fluxurile  de voltaj mare  si un modul mai mic care este alimentat de bateria mare   si gestioneaza sistemul de 12V.   Fiind in 2 locatii diferite, te tot duci cu fire   de amperaj   foarte mare de la ana la caiafa, inseamna, cost, materiale irosite, greutate adaugata fara rost... desi compartimentul motor e suficient de mare, ca doar au bagat un Hemi de 5.7 l in el..
Am adaugat un profil  de sofer, pare ca tine minte toate  setarile la  EyeSight.  Masina, daca ai  toate asistentele la maxim in mediu urban sau pe drumuri judetene gen, inguste, fara bezi clare, cred ca devine de necondus, o iei rara cu beepurile si interventiile..  Macar poate fi temperata   si nu trebuie sa faci asta la fiecare pornire. 
Sistemul de start stop e cea mai oribila implemantere vazuta de mine.  Pana nu fac o versiune de hibird cum e la forester, nu cred ca o sa faca ceva cu el. Deci porneste mai prost  decat la rece la prima pornire, zguduie masina, motorul suna ca dracul, chinuit, cutia smuceste.. e ceva infiorator, zici ca s-a stricat. 
In rest numai impresii pozitive deocamdata. 

Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on August 24, 2023, 09:44:46 AM
(https://i.postimg.cc/6ykXm0k2/IMG-5275.jpg) (https://postimg.cc/6ykXm0k2)


A venit scutul  motor si covorasele de cauciuc. 
Scutul e destul de mare si greu.  Am comanadat niste rampe  mici sa il pot instala mai usor.  ( Tre sa fac si ordine in garaj, dar mai la toamna .. :) )
Covorasul de la sofer e nasparliu, nu acopera exact in zona pedalei de acceleratie, unde se face cel mai murdar... 
O sa caut ceva aftermarket, nu imi place. 
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on September 03, 2023, 13:17:05 PM
Au venit rampele si azi am montat scutul motor.
Cred ca se poate si fara rampe sau sa salti masina dar e sigur mult mai incomod.  Se poate  o singura persoana,  dar o a doua poate ajuta cand il potrivesti  cateva minute.  Eu am reusit singur, nu stiu daca mergea totusi fara rampe singur .

Mi-au iesit si actele la masina, desteptii aia mi-au transferat numerele existente.  Fiumiu  rade non stop cand le vede....  :)


(https://i.postimg.cc/YhgbVzfF/IMG-5288.jpg) (https://postimg.cc/YhgbVzfF)
In fata trebuie niste distantiere, e facut destept sa le poti insera usor.

(https://i.postimg.cc/dDg54xdv/IMG-5289.jpg) (https://postimg.cc/dDg54xdv)

(https://i.postimg.cc/grxMyWxN/IMG-5290.jpg) (https://postimg.cc/grxMyWxN)
Kitul e foarte complet, in afara de instructiuni :) . Am avut un moment de deruta cand nu imi dadeam seama unde vin cele doua aripioare verticale, dar mi-am revenit dupa ce am aruncat o privire la scutul vechi.   Vine chiar si cu  un set complet de clipsuri in caz ca esti cioban si distrugi  tot  cand dai jos  scutul de plastic. 
Daca ramai cu 2 in plus, e in regula,  la scutul metalic aripioarele verticale sunt prinse cu suruburi. 
Filetul la aripioare pornit la mana se  bloca dupa vreo 2 rotatii.  Imi era frica sa nu fie pasul gersit sau sa il fi inceput eu naspa. Apoi am vazut ca ciobanii au vopsit si interiorul filetului, deci fortati fara grija.. :)


In garaj cand deschid usa  ca sa ies,  inevitabil ating peretele ( desi am mai dat jos vreo 6 kg )  masina e mai lata decat wrangler-ul si portierele sunt lungi. Asa ca am pus niste  duct tape,  nu e estetic, dar macar salveaza marginea portierei.
(https://i.postimg.cc/m1P6txHp/IMG-5292.jpg) (https://postimg.cc/m1P6txHp)
Mai dupa 15  octombrie urmeaza gumele. 
Am fost tentat sa nu iau AT, ca ma gandesc ca nu o sa fac chiar asa mult off road, dar  o sa imi fie frica de pana prea mult ca sa ma bucur de mini off road, asa ca raman la  niste AT  all season.  Pe lista scurta au fost   si Falken Wildpeak si Pirelli AT  dar nu se gasesc in dimensiunea OEM  pe 18 inch. 
Asa ca raman la Yokohama, au si pret super decent.. 



Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Aer Curat on September 03, 2023, 19:42:24 PM
Bravos!
Numerele nu le poți schimba tu cu ce vrei? Deși nu-mi par a fi neplăcute :D
Duck tape-ul este ok provizoriu, au ornamente laterale pentru uși la Subaru, accesorii. Sau există un soi de cheder universal special pentru muchiile ușilor, semitransparent.
Distanțierele vrei să ți-le confecționezi singur? Dintr-o țeavă de teflon, sau cupru, sau să adaptezi vreo bucșă?
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on September 03, 2023, 21:22:08 PM
kitul are distantiere, si gaura facuta f. bine sa le bagi usor, asta incercam sa arat in poze.
Si la Jeep am pus niste duct tape si  cand l-am vandut dupa un an si 3 luni mai era acolo :)
Nu ma agit eu cu dinastea. 
Am grija de masini in general cu intretinerea si mecanic, dar estetic.. mai greu la mine, sunt prea puturos..

Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on September 10, 2023, 12:42:46 PM
ieri am facut primul drum mai lung.  am dat o fuga pana peste granita in Germania,   apoi  la Bruxelles si inapoi la Luxembourg. 
In Belgia limita este de 120 km/h, am pus   cruise la 125, si primul lucru surprinzator e ca pe GPS imi arata 123, deci foarte mica eroarea de kilometraj.
Consumul a fost de 7.6, am verificat  de la plin la plin  pe 450 din cei 510 km facuti,  a iesit 7.3  .deci chiar mai bine real, deci cel putin  la mine   computerul e pesimist.  Alta concluzie e ca pot obtine o autonomie   de 700 +  km fara bataie de cap. 
La intoarcere aveam cu mine un pat queen size,complet  cu tot cu saltea, si drumul trece prinArdeni, cu multe dealuri lungi si destul de  abrupte, nu ajuta consumul de loc. 
Este nesperat de bine.  . Am avut un o mazda 6 Skyactive D de 150 de cai care lua poate cu 1 l mai putin, dar nu prea, tot spre 7 se ducea.  Si era mai joasa si mai aerodinamica.  La fel de grea si  lunga, si FWD. ...
XC 60   dieselul cel mai mic, cam 6 si ceva si  ala,

Sincer nu prea inteleg  ce se plange lumea   de consum, cel putin la  ultimele generatii.  La clasa asta sta la fel de bine ca si  concurenta,  mai bine gasesti   doar sa treci la hibride de la toyota care sunt intradevar extraordinare din punctul asta de vedere. 
Urban, am facut un consum numai pe CB, 2 saptamani, cu trafic de inceput de scoala, a iesit 10 %.   Doar cu un hibrid de la Toyota iesi mai bine.  Am coleg cu un  Lexus  RX450H  V6    hibrid  vreo 8 urban are.. :) , sta in cartier cu mine, deci  cam aceasi naveta o face..
(https://i.postimg.cc/k28RvSHL/IMG-5309.jpg) (https://postimg.cc/k28RvSHL)

(https://i.postimg.cc/sBYSsW95/IMG-5312.jpg) (https://postimg.cc/sBYSsW95)

Comfort ok, silentioasa,  cruise control oribil.  Ala automat   e bun doar cand se merge bara la bara, in rest eu folosesc doar   cel normal.  La toate masinile erau prezentele ambele.  Nu la Subaru.  E de nefolosit, si enervant  tare.   
Cel normal, te apropii de cel din fata, te asiguri, daca e nevoie mai aceelerezi putin si ai trecut.  Asta intra in panica prea devreme, incepe sa franeze   perzi momnet, iar acccelerezi, tre sa stau cu ochii pe el sa il scot mai devereme, etc..  o porcarie. 
La Toyota apasam mai lung,  se transforma in Cruiser control normal.  La Jepp aveam 2 butoane diferite. 
Cred ca  asta automat il foloseam doar in blocaje de circulatie.  Pacat.
Acum acum fac altfel, cand  vad ca ma apropii  incep sa accelerez sa ii dau un fel de override,  si pana. mea in sfarsit, manevre si chestii in plus degeaba.  mult mai multa munca la drum lung.   Strica jumate din 2 ce face bine ca suspensie, directie  si tinuta de drum pe autostrada..


 Dai omului optiunea mai frate.. sa ma c...C in alergatul lor dupa stele NCAP.. 
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: MariusP on September 10, 2023, 20:08:08 PM
Comfort ok, silentioasa,  cruise control oribil.  Ala automat   e bun doar cand se merge bara la bara, in rest eu folosesc doar   cel normal.  La toate masinile erau prezentele ambele.  Nu la Subaru. [...] Pacat.

Sper să nu spun prostii, dar și Subaru are Conventional Cruise Control:
Quote
Switch to Conventional Cruise Control.
Press and hold the <distanceset buttons> (Following distance setting) switch for approximately 2
seconds or longer to switch from Adaptive Cruise Control to Conventional Cruise Control.
A notification sounds 1 short beep.
At this time, the following distance setting indicator on the EyeSight display area of the
combination meter display turns off and (Conventional Cruise Control indicator)
(white) is displayed.
Am citat din manualul EyeSight. E mai mult scris acolo...

Pe iuturb:
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: dan_b on September 10, 2023, 21:57:59 PM
Asa e si la Isuzu, default ai Adaptive-ul, iar cu apasare lunga pe butonul de distanta interventie etc, trece pe Cruise normal.
Si eu il folosesc rar pe Adaptive, din aceleasi motive, chiar si pe setare distanta minima, tot incetineste foarte devreme, dar e super util pe autostrazi mai lejere sau noaptea, esti mai relaxat.
Unele sisteme chiar sunt contrautile, dar asta e, nu mai reiau aici.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on September 10, 2023, 21:59:08 PM
ar fi marfa, mulțumesc.  Mâine testez
In manual am citit,  nu am găsit la cruise control  decal cum se activeaza ala automat  si atat.  .  Ala separat de eyesight nu l-am citit.
Pfooooaaahhh. , dacă funcționează ar fi nemaipomenit.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on September 11, 2023, 10:32:04 AM
Am verificat si functioneaza. 
bai deci eram suparat fleasca... :)  zic nu se poate asa ceva, ma uit in manual inca o data ... nimic. 
Eh, alta viata. 

Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: dan_b on September 11, 2023, 15:32:03 PM
libertate totala, gata :)
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on September 15, 2023, 09:54:52 AM
Am zis sa incep sa urmaresct daca consuma ulei, sa vad  cum stau, ca unele manaca ulei pe paine de noi.   
Cand m-am apucat de masurat, cu o seara inainte am  parcat masina in spate, foarte aproape de un spatiu verde marisor,  ca aveam niste musafiri si am zis sa las locul din fata garajului liber.
Si la prima masurare, surpriza, cred ca am avut un vizitator   sub capota, vreo pisica sau nevastuica mai degraba, care a si ros din firewall.
(https://i.postimg.cc/Jypy0bJH/IMG-5319.jpg) (https://postimg.cc/Jypy0bJH)
Scarbele astea de animale   sunt periculoase, exista si asigurari speciale,  nemernicele  halesc cabluri.
(https://i.postimg.cc/cKdSj2vf/artikelbild.jpg) (https://postimg.cc/cKdSj2vf)

Se vede la colt stanga unde a ros si labute  pe admisie..
Lasand asta la o parte, in carte scrie ca opresti motorul si dupa cateva minute te uiti pe joja.  Asa sunt cam la jumatate, putin peste.   Altii  ca   trebuie  masurat cand masina e rece bocna, lasata o noapte, ca se contracta uleiul bla bla..  in cazul asta sunt  cam 2-300 ml peste maxim.   Rezultat - ceata totala,  nu vreau sa completez si sa ma trezesc ca  am pus prea mul,  e  foarte rau ...



Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: dan_b on September 15, 2023, 10:18:08 AM
Nu ar trebui sa arate peste maxim niciodata, deci nici la rece.
M-am distrat si eu ceva timp cu masuratul uleiului la fostul Forester, faceam asta saptamanal, cel putin.
In teorie, se poate masura dupa 15-20 minute de la oprirea motorului, pt ca ulei cald, se asaza rapid la locul lui etc. Dar e foarte important ca masina sa fie pe suprafata dreapta si la fel de important cum citesti joja, la Subaru indicand diferit de pe o parte pe alta. Scrie prin manual, nu stiu cum e la Outback, dar sigur arata in manual cum se citeste joja, dar clar nu e ca la majoritatea masinilor unde nu conteaza pe ce parte a jojei citesti...
In functie de vascozitatea uleiului si temperatura de afara, cred ca e foarte ok de verificat si cu motorul rece, mai ales pe timp de vara.

Pt partea cu animalele, nu exista ceva repelent care poate fi pulverizat pe la motor sau lasat pe acolo, sa ii respinga?
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on September 15, 2023, 11:51:25 AM
LA carte zice sa astepti cateva minute. 
Pe una din parti Joja e pana la jumatate, deci  sper ca m-am uitat pe partea buna, are niste striatii.
Referitor la dracii aia de marder sau cum le spune, in Germania e ceva drama, daca stai la tara, eu stateam in mijlocul satului si aveam un garaj enorm, tot timpul aveam loc, deci nu era drama.
Aci la fel, unde am patit-o,  daca parchez odata la cateva luni.
Singura chestie efectiva sunt niste aparate cu ultrasunete,  problema e ca sunt conectate permanent la  bateria de 12V, si afecteaza si cainii de prin imprejurimi,   si am si eu caine, deci 2 probleme..
Subaru - dog approved :)
(https://i.postimg.cc/gLjQxYPd/IMG-5310.jpg) (https://postimg.cc/gLjQxYPd)
Poza cu el complet, scaunul ala e cel mai mare si mai bun scaun de camping  care il am, e special pentru el, nu serveste sol..  :)
(https://i.postimg.cc/WhHqKjpZ/IMG-5210.jpg) (https://postimg.cc/WhHqKjpZ)
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: dan_b on September 15, 2023, 13:00:41 PM
Foarte tare catzelu :))
Nu se deschid pozele mari, dar poza cu el pe scaun e priceless :))
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on September 15, 2023, 13:20:28 PM
Merci, la mine functioneaza pozele. Daca dau clcick ma duce pe  post.image si acolo se poate vedea chiar full.
Ciudat. 

Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: dan_b on September 15, 2023, 13:48:39 PM
Acum merge linkul, da. Super tare poza cu el pe scaun :)))
Este expresia relaxarii si daramarii absolute :)))
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: MihaiFlorescu on September 15, 2023, 14:30:39 PM
Am mai scris in trecut, dar esti mai nou si poate nu ai luat tot forumul la mana, ca s-a adunat ceva informatie.

La 2.5, cel putin la ej, dar merge si la restul motoarelor boxer, cea mai relevanta masuratoare este sa ai motorul cald, parchezi pe o zona dreapta unde sa verifici si alta data uleiul, scoti joja, o stergi si astepti cateva secunde sau 1-2 minute daca ai rabdare, bagi joja la loc si pleci. Dupa 20-30 min. sau chiar o ora poti sa o scoti si sa verifici nivelul. O sa vezi cum ai delimitare clara, un nivel mai mare decat in cazul altor verificari si joja curata deasupra nivelului maxim, ca sa nu te induca in eroare.

Din boxer uleiul vine greu inapoi in baie. Tubul in care e joja se manjeste cu ulei si daca e rece nu se scurge in baie.


Cand nu poti sa faci asta, masori la cald dupa ce a stat macar 5 minute si mai estimezi un 50-100ml peste ce se vede pe joja.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Kdavru on September 23, 2023, 10:07:38 AM
 
Pe una din parti Joja e pana la jumatate, deci  sper ca m-am uitat pe partea buna, are niste striatii.

Joja nu intră perpendicular în baie ci în unghi, fapt pentru care iau în considerarea parte unde arată nivelul mai scăzut. Între marcajele MAX-MIN e aproximativ un litru. Din proprie experiență și din ce scrie și-n carte, dacă mergi "tare", accelerări puternice, papă ulei puternic.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on October 03, 2023, 11:51:43 AM
Dupa ce am pus scutul asta metalic OEM, am observat ca zgomotul  la viteze de autostrada care vine de gume e un pic mai mare. Nimic dramatic dar sesizabil.  Are sens, deoarece plasticul ala care era mai avea si ceva izolatie fonica pe interior. 
Cred ca se poate remedia, nu stiu daca  merita efortul, nu prea,   am o gramada   material ramas de la jeep, as putea pune pe interior. 
Materialul  e un fel de butyl cu un strat de aluminiu pentru izolare termica,   
Mentionez asta pentru cei care se gandesc sa instaleze un  scut metalic -  exista consecinte, daca  suferiti tare cu antifonarea. 
Pentru mine e ok.
Saptama viitoare comand gumele all season,  le pun ceva mai devreme, sa evit  noiembrie cand  e aglomerat la   service-urile de roti.
Mai decid atunci daca chiar e nevoie sa fac ceva cu scutul. 
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: marr on October 03, 2023, 15:43:45 PM
Explicatia e simpla - acum ai o frumoasa cutie de rezonanta in zona scutului.
E posibil sa ai si ceva vibrații suplimentare transmise in șasiul mașinii (plasticul ”original”  e mai putin rigid, iar materialul ala avea sigur atat proprietati fonoabsorbante cat si cu rol de a atenua vibratiile scutului).
Daca ai asa ceva si zgomotul devine deranjant, nu strica sa-l aplici pe scutul metalic.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on October 03, 2023, 16:48:07 PM
Estimez ca dureaza cel mult 30 min cu  rampe sa pun niste izolator fonic,
Cum spuneam, diferenta e  destul de mica,  cel putin cu gumele astea. Vedem cum e cu alea definitive, care teoretic sunt mai silentioase decat ce am acu, Bridgestone Alenza de fabrica.
Madam, care e mai surdulina( eu o suspectez de auz selectiv, efect secundar a 17 ani de casnicie ),   zice  ca nu aude nimic :)
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: dan_b on October 03, 2023, 21:54:05 PM
Daca anvelopele ce urmeaza sunt Yokohamele Geolandar 015, sigur va fi mai silentioasa masina, alea sunt pufoase :)
Referitor la auz, clar, e selectiv, niciun dubiu, asa face toate :)
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on October 05, 2023, 15:16:19 PM
Revin cu un mic update de consum, iar nu am mai ieșit din oraș vreme îndelungată, cred ca din 300 de km am făcut vreo 40 pe ring, care teoretic are. regim de autostrada, dar la orele la care mergeam eu  se mergea gen acordeon( in nici in caz nu aveai vreo șansă sa te apropii de consum. normal de autostrada)  și spre uimirea mea totală, s-a stabilizat la sub 9.  Azi am 8.7, Maine creste ușor la  8.9, poimâine prind mai lejer scade iar, dar pe acolo mă învârt.  Daca mai  iau in calcul ce am constat,  ca BC pare pesimist cu vreo 0.3, e chiar excepțional. 
Nu, nu e București, dar e oraș circulat, semafoare, treceri de pietoni peste tot, multe zone rezidențiale cu cocoase și mers la 30, etc.. 
Dimineata de vreo 3 săptămâni sunt rar peste 9 grade,  deci e f. bine.  Și mai bine decât consumul meu inițial  calculat.  Traficul chiar mai nasol și e mai frig, cred ca m-am mai învățat eu cu mașina, alta explicație nu am. 
Nesperat de bine.   Bonus surpriza.  Sincer generatia asta mi se pare competitivă.  cu tot restul.  Nu prea cred ca mai poți plânge ca Subaru. consuma mai mult ca altele.  Știu și sigur ca și o Octavia TDI combi  diesel tot pe acolo e. o Mazda 6 la fel,  și tot așa, pot continua cu exemplele..
Am avut pe mana o skoda kamiq  cât aveam Jeep-ul in service,   cu panaramile alea de 1 sau 1.2 l care am foito 3 zile și  am returnat-o cu 7.8...  o plesnita de mașina leșinată și minuscula... 
 Din punctul meu de vedere, teza asta cu consum mare la Subaru. la tot ce e probabil după 2019 pe platforma asta noua, ca e cross treck, forester etc,  nu prea   e  suportata de lumea reală.
O fi fi valabil la mașinile vechi, ca tin minte   FOresterul ăla 2.0   de prin 2005, era cam jale extraureba ( ca de,  cutie in 4 trepte )    ăla da, extern celputin se bătea cu Lanadcruiserul de 3l... :)  ăla da... mânca...   
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Forester on October 05, 2023, 15:55:35 PM
Wow, chiar ireal pentru mine asa consumuri, intr-adevar generatiile noi par sa fie ultra eficiente. Felicitari!
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on October 05, 2023, 18:00:48 PM
Sincer la ora asta daca vrei consum mic - Toyota hibrida.  In afara de vreun Lexus  hibrid cu motor de 3.5l V6 care haleste intre 8- 10 urban, tot e sub 3.5l ești maxim 6.5 iarna, genul de trafic de faci 5km  într-o 1h. 
Ca,e SUV, ca are 200 de cai etc... acolo esti maxim. 
Dar Subaru chiar e cu restul lumii non Toyota, , la aceas clasa și putere, sta bine.   
Inca nu am avut pe mana ultima generație de Honda hibrid, si aia cred ca e ceva spectacol la consum, dar încă nu pot confirma. 
Poate la vara iau una de test, de curiozitate.
 Ca idee, pana la munca sunt 8 km la dus 9 la intors  ( treaba  de sensuri unice. la întors e mai lung )  și fac intre 25 și 45 de min.  Mai sunt și probleme, daca plec prea târziu, prind vârful și nebunia,  (sapa chiar la mine pe stradă  de vreo-un an),  chiar saptamana trecută am făcut 55 min.  Dar la mine astea sunt cu adevărat excepții, e rar.  NU prea merg decât la munca in timpul săptămânii, cel mult fac o oprire pe drum sa mai cumpar ceva daca am uitat, rar și asta.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: andea79 on October 05, 2023, 20:17:04 PM
sa nu exageram :) toyota chr hybrid 2.0 2021, medie 7-8 in oras si around 11 afara, dar mers ... nu atipeala la volan..
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on October 05, 2023, 23:14:34 PM
Nu exagerez ca am avut. Poate  o fi vreun oraș mai special , când stăteam  in Bruxelles am avut una, ,   pana la munca. aveam 6 km care ii făceam in 40 de min, 6.5 iarna, 4 vara.   E cam la fel de rău ca in București acolo. 
Colegul cu RX 350h, sta la vreo  400 m  de mine, și intre 8 și 10 are. V6 3.5 hibrid.

 
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: andea79 on October 05, 2023, 23:24:01 PM
Nu exagerez ca am avut. Poate  o fi vreun oraș mai special , când stăteam  in Bruxelles am avut una, ,   pana la munca. aveam 6 km care ii făceam in 40 de min, 6.5 iarna, 4 vara.   E cam la fel de rău ca in București acolo. 
Colegul cu RX 350h, sta la vreo  400 m  de mine, și intre 8 și 10 are. V6 3.5 hibrid.

 

eu sunt in cj nu in buc :)
la trafic de tip taraiala/stat pe loc intradevar hibridul ajuta ... dar pe masura ce mergi mai alert efectul lui dispare ... iar voi acolo nu stiu exact unde / cum mergeti dar cred ca tot pe modelul asta : incet, foarte incet sau stat pe loc :)
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Aer Curat on October 06, 2023, 00:18:51 AM
sa nu exageram :) toyota chr hybrid 2.0 2021, medie 7-8 in oras si around 11 afara, dar mers ... nu atipeala la volan..

Și la același stil de condus și condiții de trafic Mazda CX 30 G150, sau Subaru XV (chiar și Forester 2.0 e-boxer), sau orice crossover cu motor de 2L ori putere similară cât ar fi avut consumul?
În mediul urban sunt diferențe semnificative, în extraurban diferențele de consum se estompează binișor.


@leeloo foarte bun consumul, dar și tu cred că ai fost destul de zen. :D
Eu în București nu prea am reușit așa ceva. Bine, mie și Honda CRV 2.0 hibrid mi-a luat 10,1%, cel mai bine m-am simțit cu o Toyota Rav4 2.5 hibrid, fără menajamente 6,9%.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: NicNic on October 06, 2023, 09:09:09 AM
RAV 4 hibrida, din 2018, motorul de 2,5, are consum mediu de cand este masina de 8%.(rulaj de circa 150.000 km)
E masina care merge in Bucuresti, cu copii la scoala si la grdinita, zi de zi, apoi la lucru.
Plus drumuri extraurbane, ca pentru orice familie relativ tanara.
Consumul mai mare se obtine in extraurban. Varful a fost de 14%, mers foarte avantat si cu viteza pe autostrada.

Din acest motiv am renuntat la benzinar hibrid. Si am ramas la diesel, eu mergand preponderent extraurban.

Cu diesel am consum mediu de 8%, la motoare de 2,0 (si cu Visi, si cu XC60). Si o plaja de consum de la 6,5 pana la 10%.
Parca XC-ul e ceva mai economic totusi, la drum lung, nu si in oras. Justificabil prin diferenta de 10 ani intre masini.

Astept cu interes dieselul hibrid ...  Plug-in hibrid :)
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on October 07, 2023, 13:21:48 PM
Eu nu prea inteleg cum e cu mersul asta sportiv in oras. 
Nu ajungi nicaieri, mergi cu traficul sau  in jur de 50  cat e viteza legala daca e mai liber.  In nici un caz nu merg economic,la minim merg cat sa nu incomodez lumea. 
Unde e sportul ala.  gen ca bagi talpa la fund pana la urmatorul semafor sau trecere la 200m mai incolo ... ... in sfarsit..
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: andea79 on October 07, 2023, 18:52:10 PM
nu e nici sport nici timp...e doar factorul fun :)
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on October 07, 2023, 20:00:04 PM
Inteleg, CTV-ul ala cand il ridici in ture se ridica parul pe mana.. :) , daca nu ai creste.. :)
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: andea79 on October 07, 2023, 20:23:05 PM
eu nu inteleg dar ... who cares :) peace !  O0
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on October 08, 2023, 11:19:13 AM

Eram ironic.
Si 8 e bine pentru masina de 200 de cai.  E mai bine ca multe masini mai lente.
 Cum spuneam, am avut Toyota hibrid, un C-Hr 5 ani.  Stiu cu ce se mananca.  Ma refer la zgomotul clasic de CVT, Poate au mai izolat fonic modelele mai noi, ca se auzea naspa tare motorul in ture,  nu era mare placere   sa te joci. Stiu cativa care le-au vandut ca erau prea zgomotoase cand urcau pante.. :)   In schimb tinuta de drum era remarcabila pentru o masina de clasa aia. 
Ca orice masina , ai puncte slabe si forte.  Consumul era imbatabil oricum cand comparai cu ceva similar. 
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: andea79 on October 08, 2023, 19:03:38 PM
am inteles doar ca ... nu am inteles :))
fata de STI si pejos 107 eu in chr nu aud nimic adica mi se pare extraordinar de boring de silentioasa ... pot sa o chinui oricat tot nu aud nimic :)
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on October 08, 2023, 20:51:34 PM
am auzit ca la facelift le-au mai antifonat.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on October 27, 2023, 16:32:54 PM
Am instalat si incaltarile noi 
(https://i.postimg.cc/N94j2Ky4/yokohama.jpg) (https://postimg.cc/N94j2Ky4)

Sunt mai silentioase decat alea originale. Inca nu am mers mai tare   dar asa par.  Cifrele oficiale o confirma.  E chiar remarcabil pentru o guma AT si all season.  Sunt curios daca o sa se vada ceva la consum, teoretic astea  sunt clasa E, cea mai rea .  O sa fie greu de determinat ca si vremea e din ce in ce mai friguroasa.. cat o fi de la vreme  si cat de la ele... o sa vedem. 
Acum ca am petrecut mai timp cu  masina, ma gandeam de ce nu au mai mult succes.  Nu numai Outback, Subaru in general.   
Pentru mine raspunsul este dinamica... 99 % din oameni prin Europa  vor cuplu jos si sa traga imediat. 
Desi in mers si daca te infigi in el, se misca oarecum ok.  Inca nu am incercat full de bagaje si 3 persoane  + caine sa vad cum e.. mai vedem la iarna, ma duc de Craciun in Alpii italieni, acolo se separa graul de pleava..    Prea putini simt subtilitatile cu transferul de greutate intre punti, centru de greutate jos etc etc.. si ajungem la teoria chibritului care nu intereseaza aproape pe nimeni. 
       Am crezut acum multi ani  cand aparut BMW   X1 cu tractiune fata  ca nu o sa cumpere nimeni asa ceva, dar probabil e printre cele mai vandute modele.
       Asta e adevarul, asta cauta lumea, sa fie de firma,   ecran mare, interior macar visual ok si bun la pipait, nu conteaza ca in 2 ani se umple de greieri,  sa traga de jos, sa ai un brake boost cat china. 
        Asta insemana  frane bune, cand abia atingi pedala sa  dai cu capul de volan, altfel e   degeaba.
   
   Ma uitam atelierul de detailing,  la pasarica aia  din echipa lor,  care a luat un Golf de vreo 10 ani, fara Car play sau Auto evident,   dar vroia navi, sa fie ecranul ala mare acolo bibelou. Navigatia aia veche de 10 ani era inutilizabila oricum si nici sa te folosesti  de ea cu telefonul nu puteai, dar zicea ca nu vroia  fara navi, ca  a cautat multa  vreme unul cu navi. Eram pe burta...  :)

Cica ca am evoluat.  Pai da,  acu nu mai avem mileu pe TV ... ca e prea ingust.  Macar navi sa fie..
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: dan_b on October 27, 2023, 17:28:55 PM
Sa rulezi cu placere Yokohamele! :)
Si eu am fost impresionat de silentiozitatea lor, iar la consum nu am sesizat modificari. Sunt curios cum vor fi pe zapada, daca gasesti :) Pe iarna nu am apucat sa le testez atunci.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Xander on October 27, 2023, 19:29:20 PM
Are diesel cuplu jos cat cuprinde. Pe viraje e accelerat.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on October 27, 2023, 23:30:54 PM
Sa rulezi cu placere Yokohamele! :)
Si eu am fost impresionat de silentiozitatea lor, iar la consum nu am sesizat modificari. Sunt curios cum vor fi pe zapada, daca gasesti :) Pe iarna nu am apucat sa le testez atunci.
Le-am avut pe un Landcruiser, de asta am revenit la ele.  Si am urcat la niste cabane iarna Prin Ro cu el.  Zăpadă câtă vrei.  Am  oprit si am ajutat vreo 2 sa iasă sau sa ii întorc la vale măcar.   Chiar daca era si ăla 4x4, daca erau proaste pe zapada, nu urcam.  Si erau modelul anterior daca nu mă înșel,  nu cred ca sunt mai proaste acum. 
Au si pręt ok, la dimensiunea mea niște crossclimate. erau 160 de euro, astea le-am luat cu 110.  La aplicația mea, ceva offroad ocazional ușor, sunt mai sigur pe ele, ca au pereții laterali ranforsati. 
La restul. de activități, da mai bune niște Cross Climate.  Cu 30 % mai  bune ? nu știu, nu cred. 
Daca avea si niște cai mașina, era mai delicată treaba.  Având in vedere ca șanse sa merg f toare nu sunt nici daca vreau, pentru mine sunt ok.  . 
Mi se pare ca sufera cel mai mult la apa puțin mai  adanca, daca mergi noaptea mai tare si doamne ferește e apa
 mai serioasa acumulată,  acvaplanezi .  Am pățitt-o in Austria pe la 110.km/h, noapte ploaie, vizibilitate proasta ,   eram cu. LR Disco 4..  can simți ca pierzi vreo 2.5 t si îți joaca sub fund.. nu e plăcut.  Ceva rar, ca in general  in Vest  autostrăzile sunt drenate bine.  Dar fost ceva blând si treptat,  am corectat ușor,  ( după experienta f pozitiva cu Landcruiser, si pe LR  am instalat tot Yokohama, si era modelul asta AT015 )

Are diesel cuplu jos cat cuprinde. Pe viraje e accelerat.
Pana si femeile știe ca caii de diesel e mai  a dracu decât benzinarii :)

Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Xander on October 28, 2023, 00:05:00 AM
Boss autosuficiența ta misogină e amuzantă  până la un punct.
Bucura-te de mașină sau ia-ți ce îți permiți/cum îți place.
Dar nu veni cu păreri  în contextul in care ai dat o sumă de bani si  parcă nu are cuplu jos, masina fiind benzină. Nu e dinamică când plec de pe loc sau la viteză mică deși e cutie CVT.
Cumpără diesel cutie manuală sau sti cutie manuală  și apoi povestește de dinamica.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on October 28, 2023, 11:21:21 AM
Ce spun eu si ce intelegi tu.
misogin.  Ok.  era o gluma, nu știu daca ai înțeles referința, era  un fel de jingle de la Radio Guerilla.

Imi plac mașinile pe benzina.  Am avut din 2006, cel puțin o mașina pe benzina in curte.
Am avut si diesel ca pur simplu, pana acum  câțiva ani, mașini de off-road benzina  nu existau in Europa, daca vroiam un 4x4 competent nu aveam de ales decât diesel.  Ce poți sa cumperi in Europa. daca vrei off road,  un pick up , Un Landcruiser, un LR. si Jeep Wrangler.   
Sunt mașini care fac. multe chestii bine dar vin la alt preț, cu alte costuri de întreținere. 
Sunt mulțumit de Outback.  La pretul de nou cel putin, e competitiv ca pachet chiar daca are niște bube. 
 
Si 2.5 e lent. Cel puțin varianta sugrumata  de Europa,  e la limita utilului.  Știam de când l-am luat, am făcut drive test 2 h + , am mers pe autostrada, DN, oraș..  peste tot. Se poate trai. 
   mi-aș dori mai mult ?   pai da,  daca tot e CVT măcar sa pună motorul lor pe sistemul hibrid de la Toyota .  Si atunci ai de ales,  îl lași la fel dar devine competitiv la consum sau  îl tunezi mai mult spre putere, sa îl ajute mai mult cuplul ăla instant de la electric.
Pai  pui. motor electric de 16 HP ? cred ca ăla de pe Prius I avea vreo '70 ... Ce boala faci cu bateria aia enorma care am înțeles ca e mai mare si decât la un Rav4  IAWD ?   De ce lași pompa de apa. compresorul pe curea si nu le electrifici ? Ai control fin, scapi de consumatorii parazitari.
Oricum. trebuie sa treacă si ei la hibridizare si . electrificare, le vei folosi pe încă 2 generații de acum încolo.
      Hibridele de la Subaru sunt făcute absolut cu curul.  Un manager pe acolo a zis hai sa mimam si noi ceva ceva, a dat niște bani din bugetul de  la cantină si a ieșit marele sistem de hibrid de la   Subaru.  Sin un sistem off the shelf de 48 de V era mai bun decât bătaia de joc de acum. 
     Mă bucur ca nu am luat un Forester.  ( mă atrăgea mult ca nu avea ecranul de neam prost si comenzile la clima si chestii mai importante pe butoane ) . Nu vreau neaparat super accelerație. ( am avut niște mașini respectabile si acolo, ultima mașina înainte de Subaru făcea 100 in 5.6 sec  ), am avut si CH-R. cu motorul de Prius si sincer, 2.5 asta e o mustata mai rapid.  Si făceam si cu ăla depășiri, mai greu, dar se putea. Mai vin  prin Ro odată de 2 ori pe an, știu cum se circula.  Am trăit cu el 5 ani foarte ok. 

măcar aici depășiri pe DN nu exista, si pe autostrada e adecvat, deci mă afectează mai puțin.
Daca aș sta in RO, nou cel putin nu as cumpara XV sau Forester.   Eu cred ca e motivul numărul unu pentru care nu se vinde nici in Ro nici in Europa.  Mai bine iei un CH-R de 1.8  la aceas bani, merge la fel si. ai consum de 5, sau mai pui ceva si te duci la 200 de cai, tot cu un consum decent.
Pana acum 2-3 ani, multe toyote nici APple CarPlay nu aveau,  si   hibridele  sunt toate CVT, totuși se vând mult mai bine.  Subaru nu se vinde ca puturos, si de multe ori. chiar daca e oarecum in rând cu lumea la câte un segment, cel puțin pare putoros,  si acolo pierde mult. 
E doar o speculație, dar asta cred eu. 
Si nu zic nu mai eu asta,  peste auzi.. da , e ok, ofera mult, e fiabil, nu se mișcă. 


Si nu dau in proprietarii de XV si Forester.  Sunt oameni maturi, fiecare face ce vrea cu banii lui.  Dar asta e părerea mea despre sistemul hibrid de la Subaru, e o gluma proasta.  Si  as trece si peste asta, dar.  când mai pui si cât de lente sunt, si rezervor minuscul..  pentru mine sunt de necumpărat.   
Daca nu imi plăcea sau nu își făcea treaba era la vânzare deja,  NU ar fi prima mașina vândută de mine  in mai puțin de un an de la achiziție. 
Outback e încă ok.  Mai vedem in viitor.  Eu îmi fac treaba cu el, daca nu am probleme cu garantia sau serviciile. plănuiesc sa îl țin măcar intre 3 si 5 ani . 
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: 4croco on October 28, 2023, 21:01:45 PM
Urmaresc topicul de la inceput, au fost intresante comparatiile Outbackului cu diverse autoturisme.
Am condus Outback dar pe mine nu ma reprezinta si nu mi se pare o masina super. Nu am comentat alegerile celorlalti utilizatori.
Cand am cumparat Forester-ul nu eram incatat de el deoarece veneam de pe un break turbodiesel care avea alt cuplu si se accelera altfel, la momentul acela detineam de mai bine de un an an un si un XV 2016 cu care circula sotia eu il conduceam ocazional, care era mult mai fasnet decat Foresetr-ul, mai aerodinamic si mai usor cu mai bine de 100 kg.
Am mers cu Forester-ul la revizie la Autokino si l-am rugat pe Paul sa-mi dea Outback-ul pentru un test drive, am parcurs cu el vreo 20 km, Forester-ul meu se mai misca mai ok decat Outback-ul, atunci m-am hotarat sa pastrez Forester-ul.
Am fost mirat de alegerea anvelopelor care eu le consider de calitate medie spre joasa, am avut Yokohama pe XV-ul vechi si mi sau parut jalnice, au fost inlocuite cu alte anvelope si masina a avut total alt comportament. Cred ca daca puneai Michelin CrossClimate sau Goodyear Vector 4seasons puteai sa spui ca ai niste cauciucuri care sa faca ceva pe iarna. Le-am folosit pe amandoua si cele de la Goodyear mi s-au parut chiar ok, momentan pe Forester am Michelin pentru ca cele de la Goodyear nu le-am gasit pe stoc si aveam un cauciuc taiat.
De cateva luni am schimbat XV-ul cu un XV mai nou, an de fabricatie  2021 e-boxer, pot sa spun ca este altceva, nu are legatura cu XV-ul vechi partea Hybrida este exact plusul de putere care ii lipsea sa-l faca mai placut de condus mai ales daca folosesti modul sport, iar referitor la rezervor nu vad chair asa mare diferenta intre 48 l si 60 l,  eu vad diferenta intre XV si Outback la portbagaj care nu il folosesc prea mult, ma interesea mai mult confortul masinii. Iar cand plec in concediu daca vreau sa plec cu XV-ul imi iau un bagaj mai mic sau pot sa pun un Thule pe masina si am rezolvat si problema bagajelor.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: MihaiFlorescu on October 28, 2023, 21:40:13 PM
Eu cu 300 km la un plin de benzina la XT ce sa mai zic...
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Aer Curat on October 29, 2023, 03:04:59 AM
@leeloo dacă exista buton de like, pentru ultimile tale două comentarii, îl apăsam negreșit.
Forester-ul și Outback-ul sunt lente, anesteziat de lente (pentru că la o utilizare uzuală nu stai în 4-5000 rpm), XV-ul e-boxer este ceva mai acceptabil, dar tot lent este. Da, au plusurile lor, în special datorită sistemului SAWD, dar să fim obiectivi!
Până și o ”amărăștenie” de Kia Ceed 1,5 tgdi mild este mai plăcută în exploatarea zilnică (urbană, navetă, etc.). Putem urca, puțin, discuția dpdv dinamic la Cupra Formentor 2.0 tsi, sau Alfa Stelvio, dar ce rost ar avea? Până și CHR 2.0 hibrid este mai fâșneț în oraș, sau la drum, dacă nu-l scoți de pe asfalt. Doar că aceste comparații nu ar fi chiar corecte, pentru că turbo. Nici Mazda CX5 2.5 nu-i comparabilă cu turbatele, deși 2.5-ul lor sta cam cel mai bine dpdv putere și cuplu dintre motoarele similare, plus că are un tren de rulare dinamic setat.
XT-ul vechi are exact ce lipsește noilor modele, putere și cuplu.
Mă așteptam/speram ca la facelift-ul Outback-ului să pună un sistem hibrid cât de cât, la fel cum în cazul noului XV să vină cu un sistem realmente hibrid, pentru că, așa cum s-a mai spus pe aici, aveau de unde lua tot ce le era necesar. Dar au pus doar la prețuri.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Xander on October 29, 2023, 09:51:42 AM
Eu am apreciat la început comentariile din acest jurnal. Ulterior s-au transformat într-o smiorcăială comparativă între modele de mașini care nu au legătură. (la preț, la volum și poziționare pe segment). Vrem totul la acelaș preț, dar noi nu cumpărăm suficiente modele în Europa ca să emitem pretenții.
Legat de glume misogine  și radio guerrilla, gusturile nu se discută.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on October 29, 2023, 13:20:42 PM
Nu e nici o smiorcaiala.
Pur si simplu spun ce cred despre marca. asta e motivul numarul unul pentru care nu se va vinde multa vreme de acum incolo, ,  dinamica.

   Autonomia e importanta pentru mine.  Eu in concedii fac de la 5000 + in sus, acolo e grosul km facuti.  Si nu unul pe an, ci vreo 3, de regula plec pe undeva de Craciun, Pasti,  si ala de vara.   Ca e spania, ca e Italia, Romania,  etc..  merg destul de mult. 
Sa zicem ca merg spre Romania.  Daca nu pot face macar 650 km cu un plin, trebuie sa pun din Germania ,  nu in Austria, unde e cu 30 de centi/l mai ieftin.  In general e bine sa iesi de pe autostrada, in Vest sunt diferente semnificative, si de peste 30 de centi/l intre ce pret e pe autostrada si  pretul normal.      Oricum  opresc sa fac pauze sa mai beau o cafea, dar   benzina o pun in afara autostrazii si pierzi mai  mult timp cu cat pui mai des.   Eu concediu vreau sa il fac la  destinatie nu pe drum.... 



Ce nu poti compara un XV  cu un CHR ?  Ambele hibride, cam acealeasi dimensiuni  si greutate.  pai  eu cred ca poti. Sau un Outback cu o mazda 6  Break, ori cu un VW  golf  all track ? Ori un Rav4   Nici la pret nu sunt departe. 
Pentru  99 % sistemul AWD nu prea e un factor in decizie.  Nici ala nu mai e ce era din cauza de CVT... 

Outback am luat din 2 motive,  inca mai am sperante ca AWD-ul e destul  de bun pentru ce vreau eu sa fac, niste camping in zone mai izolate, si ca l-am prins mai ieftin.  Am si alte proiecte,  nu mai am chef sa  cheltui prea mult pe masini, mi-am facut damblaua, m-am distrat,   desi  am respectat regula de a sta sub 20  % din venit cu absolut tot ( inclusiv benzian si asigurari) , am decis sa tai si mai mult,(Pe langa faptul ca Wrangler-ul  era stricat si nimeni nu stie sa il repare, deci garantia era egala cu 0 )
  Daca isi  face treaba, il tin, nu.. sanatate.  Si ce critic aici e sa stie  cei care vor sa cumpere cam la ce sa se astepte,  Nici o masina nu e prefecta, si in nici un caz la banii astia..  Fiecare face apoi ce vrea cu informatia. 
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: andea79 on October 29, 2023, 18:18:08 PM
mie imi place in postarile tale amestecul ciudat si original pentru mine dintre un soi de mandrie/realizare legata de domiciliu combinata cu o plangere/nemultumire constanta/atentie exagerata (again pentru mine) data aspectului financiar ...
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Xander on October 29, 2023, 19:18:53 PM
Ok, nu e pentru tine. E ciudat cum consideri ca alții au nevoie de informația asta.
 
Chr are dinamica,  pe viraje , de copaie cu tracțiune față. XV cu cauciucurile potrivite oferă stabilitate și dinamica ok pe viraje negociate cu viteză ridicată. Nu e diesel sau sti, dar e OK.  Din cum povestești, nu ai încercat Subaru la limită să vezi ce poate.

Încearcă  cu obk-ul să negociezi viraje, ținând turometrul în zona de cuplu maxim.
Eventual în mod manual dacă nu prinzi altfel. Apoi încearcă identic cu Mazda 6 break în același condiții. Să ne povestești care sunt diferențele și cum îți place.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: andea79 on October 29, 2023, 20:50:06 PM
Ok, nu e pentru tine. E ciudat cum consideri ca alții au nevoie de informația asta.

habar nu am :) pur si simplu scriu ce-mi trece prin cap :))
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on October 29, 2023, 21:24:29 PM
Ok, nu e pentru tine. E ciudat cum consideri ca alții au nevoie de informația asta.
 
Chr are dinamica,  pe viraje , de copaie cu tracțiune față. XV cu cauciucurile potrivite oferă stabilitate și dinamica ok pe viraje negociate cu viteză ridicată. Nu e diesel sau sti, dar e OK.  Din cum povestești, nu ai încercat Subaru la limită să vezi ce poate.

Încearcă  cu obk-ul să negociezi viraje, ținând turometrul în zona de cuplu maxim.
Eventual în mod manual dacă nu prinzi altfel. Apoi încearcă identic cu Mazda 6 break în același condiții. Să ne povestești care sunt diferențele și cum îți place.
Aici te inseli amarnic.NU cred ca ai mers cu vreuna,   Am avut un CH-r 5 ani. dinamica in curbe e mai buna ca la subaru. Cam tot ce e pe platforma TNGA  e bun. Era chiar prea sport suspensia pentru gustul meu, am facut pe dracul in 4 sa scap de rotile de 18 ich si am trecut la 17.   Pe vremea cand am luat-o eu chiar   ma gandeam ca pacat ca nu avea optiune   de motor mai puternic, ca ar fi chiar fun. 
Mazda 3 e peste ambele.  Mazda 6 e excelenta, mai buna ca OBK, dar mai incomfortabila suspensia.  OBK scapa cu o setare mai comfortabila ca are centrul de greutate mai jos.  E foarte bine prefer asa. 
 Poate cu ce ai mers tu erau niste obosite cu 150 k km  si 8 ani, eu am avut cumparata cu 0 km. 
 
  Ca eu de aia cumpar un break, sa pun copii, cainele, schiurile,  damigeana de vin si sa ma dau in curbe... 

De asta nu ma mai apropii nici de marcile europene, numai roti de 19-20 inch  si  "suspensie sport"


Aspectul fincanciar.hmmm
Recunosc ca banii ma intereseaza. Poate sunt eu mai ciudat, cred ca pe multi  ii  intereseaza sau ar trebui sa ii intereseze mai mult.
Imi vine greu sa cred ca 70 % din populatie merge la munca ca hobby..  Totusi  cand ma  uit in statia de autobuz intr-o dimineata de octombrie cu  3 grade cu  ploaie   nu prea citesc pasiune pe fata oamenilor.
 Am vazut prin Belgia si  greve nationale, batai cu politia, masini arse    pentru  ca nu s-a indexat cu 0.8 % salariul.  Se pare desi exista pasiune si dezinteres  pentru bani, probabil e o chestie de princpiu  care nu o inteleg eu, poate imi explica cineva. 
In Romania   o fi altfel. Desi nu mi s-a parut ca e altfel cand mai vizitez si vorbesc cu prieteni,   dar ce e drept nu mai stau acolo. 
Probabil  tot din principiu vezi si  X3  cu gume de iarna in august,  ca banii nu conteaza. 
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Xander on October 29, 2023, 22:32:59 PM
Eu am mers cu chr hibrid luata de nouă și e copaie pe viraje. În mare parte datorită greutății bateriei și a centrului de greutate. XV hibrid e o îmbunătățire semnificativă.
Anunță-mă cum e cu damigeana pe viraje. Sau cum e dinamica pe ploaie. De zăpadă să nu ne zici, e nasol. Nu știu de ce cumpără, ăia câțiva, Subaru.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Forester on October 30, 2023, 11:14:39 AM
Eu cu 300 km la un plin de benzina la XT ce sa mai zic...

Haha, uite ce se poate face cu un XT :D

(https://i.postimg.cc/Kz0W7fVy/494.jpg)

Ma bag si eu discutie - avantajele Subaru le stiu, am beneficiat de ele iar in doua randuri chiar m-au scos din mare mare rahat.
Pe de alta parte, retrospectiv, cred ca am si ajuns in acele rahaturi tocmai ca stiam ce am sub fund.
Intre timp m-am mai maturizat (stiu, conform varstei ar fi trebuit sa ma fi maturizat de muult timp, dar nu am facut-o :) ) si acum va intreb, voi chiar mergeti la limita pe zapada/ploaie etc incat sa aveti nevoie de plusul de siguranta oferit de AWD-ul lui Subaru?
Pentru ca am impresia ca unii merg tare punct, iar atunci evident ca e bine sa ai ceva extra sa te ajute, dar in acelasi timp si explica prezenta Romaniei in anumite topuri (nedorite).
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Xander on October 30, 2023, 12:26:11 PM
Eu am recunoscut pe jurnalul XV-ului ca nu mai merg tare cu hibrida. ( și pentru ca nu poate, însă fâșneață este la viteze oraș/dn) Tare însemnând cu trenulețul pe autostrada,  repede pe serpentine sau în viraje. În special când merg singur.

Cu forester mergeam cu valul de grăbiți. Nici cu forester nu mai merg acum, repede.
Maturizare există. :)

Este o investiție să știu ca am subaru ce mă poate salva fără daune, atunci când apar pericole neprevăzute pe carosabil, indiferent de condițiile meteo.

Totuși nu poți să zici ca proprietarul jurnalului are o problemă cu maturitatea la volan.
El dorește mai mulți cai la motorul electric și o dinamica mai bună, dacă am reținut bine.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on October 31, 2023, 17:49:02 PM
Eu am mers cu chr hibrid luata de nouă și e copaie pe viraje. În mare parte datorită greutății bateriei și a centrului de greutate. XV hibrid e o îmbunătățire semnificativă.
Anunță-mă cum e cu damigeana pe viraje. Sau cum e dinamica pe ploaie. De zăpadă să nu ne zici, e nasol. Nu știu de ce cumpără, ăia câțiva, Subaru.
Eu am fost posesor, altfel tragi de ea.  XV are si el baterie mai mare, are vreo 10 cm in plus la garda la sol fara nici un artificiu la suspensie sa compeseze treaba asta, adica suspensie multibrat fata,  amortizoare   adaptive si ce mai trebuie sa faci la o masina mai inalta sa nu fie barca.  Bateria la ambele din contra, mai echilibreaza diferenta de masa fata-spate, ca la ambele bateria e pusa spre axa spate
Fizic nu are cum sa fie ce spui tu, ca stiu destul si despre cele 2 platforme cat de rigide sunt. 
XV are multe calitati,  dar nu tinuta de drum deosebita. E foarte buna   pentru ceva cu 21 cm  garda la sol si la pretul ala, dar nu cumpara nimeni asa ceva sa se dea in curbe, cum  nu cumperi nici CH-R.  dar tu ai mers acolo....
Poti sa spui ca are vizibilitate foarte buna, ( un CH-r fara senzori de parcare sau camera e ascutita in 2 zile maxim, e horror) , ca are spatiu  utilizabil, nu portbagaj pe verticala ( adica degeaba )  ca multe SUV, CH-R inclus, ca fata de multe SUV mari si tari  suporta niste off road, si multe altele puncte bune, dar nu dinamica, kit ca e vorba  de acceleratii sau stat in curbe. 
Punctul slab ramane asta,  dinamica,   si piata   pentru cei care vor ceva off road sau dau mai mult de 2 copeici pe un sistem 4x4 decent e foarte limitata, si de asta nu se vinde in Europa, cum nu se vinde nici Outback ( desi piata de break-uri in Europa e in continuare semnificativa fata de US  )
Nu stiu ce te oftici asa cand spun ca Subaru  nu e o masina dinamica( ce ela vanzare prin EU )   Nu e ca nu e..  au ele alte calitati, dar asta e adevarul.  Eu nu ma astept de la Outback-ul meu sa fie ca un BRZ in curbe, ca atunci ar fi 80.000 de euro, la nivel de un  BMW X3 M  Dar as vrea sa se miste mai vioi de multe ori.  La XV e si mai rau..  . 
Si asta e adevarul, avand in vedere cata baterie are sistemul ala hibrid,  face foarte putine lucruri.   Nici dinamica nu o imbunataeste pe cat at trebui sau ar fi posibil, ( motorul ala electric e mai mic decat multe prezente pe  sisteme de 48v micro )  iar la consum e aproape insesizabil..  deci multe chestii cam degeaba, si din cauza lui pierzi autonomie, pierzi roata de rezerva, care cam anuleaza si iesirea aia la off road. Pentru mine  vine cu mult prea multe compromisuri ca sa fie o oferta atractiva. Fix de aia, nici la Forester nu m-am uitat mai mult de 2 minute.     Din punctul asta de vedere, ca OBK inca are dinozaurul de 2.5 aspirat mi se pare mai putin compromis.  Daca era hibrid si asta si pierdeam locul de roata de rezerva,  rezervor mic, si mai aveam si consum real identic,   nu il mai luam, iti spun sincer, putea sa fie cel mai cel mai la restul . Fiecare cauta altceva, nu stiu ce se infoaie lumea   asa, ca orice masina are plusuri si minusuri.. 
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on December 24, 2023, 18:58:41 PM
Ieri am ajuns prin Alpii italieni. 
Cam 800 de km, primul drum mai lung. 
Am ajuns la destenatie cu. o medie afișată de 7.9 .  600 de km. făcuți pe un vânt cumplit, de cod portocaliu.  Rafale de mă mișcau cu totul, efectiv împingeau mașina într-o parte sau alta,  si trebuia sa corectez zdrvan.  . Când am ajuns in zona montana, nu a mai fos vânt, dar de,  zona montana, am trecut prin pasul Brenner, urca pana la 1600m.  Intre Germania si Austria,  la granița e un tunel cu o banda, așa ca am pins si un  blocaj frumos, cam 30 de min 3 km, apoi încă 60 de km bara la bara, maxim 20-30 cu opriri, încă 1.5h. Aveam ceva bagaje, dar nu enorm, 3 persoane + câine.  Pe autostrada am stat intre 120 si 130 km/h pe GPS, cruise control normal.  In condițiile date, zic eu ca e ok. 

M-am mai plimbarit putin prin zona deja,   Motorul pare chinuit  la pante mai mari si altitudine.  Sta in 3000 de ture la 50-60 km/h  Nu zic ca nu trage, dar pare mult si suna naspa, nu prea ii place..
Frana de motor, e ceva, dar in nici un caz nu compari cu o manuala diesel de exemplu.  de,  CVT cu covertizor, nu prea ai ce sa ii ceri. 
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Xander on December 24, 2023, 19:38:07 PM
Și eu am momente când compar aspiratul eboxer de pe xv, cu diesel turbo de pe Forester.
Nu se face.
Constat ca totuși la ambele tipuri de motoare le place frigul și se aud frumos zona de cuplu  la temperaturi 0-7 grade sau sub zero. Dar se aud neplăcut la pornire pe aceleași temperaturi.
Da, se chinuie bine cvt-ul, dar asta e. Atâta poate.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: MihaiFlorescu on December 24, 2023, 23:10:58 PM
Cred ca este perceptie data de sunet. Acum multi ani oricine stia ca motorul pe benzina trebuie turat si ca asa ii place. Acum ni se pare mult ca sta in 3000rpm. Nu stiu... eu si la 1.0TGDI ii dadeam pana pe rosu la 6700 dar se auzea bine.

Practic la 3000 un boxer ar trebui sa intre in plaja in care ii place doar ca astea noi cu injectie directa si cu galerie de evacuare egala nu se mai aud bine si pare chinuit motorul..asta plus sunetul de la cutie.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on December 25, 2023, 18:35:45 PM
de acord ca vor turații mai mari, când faci vreo depășire,  dar pentru mers constant chiar si in panta. mi se pare sus. Mai ales ca m-a obisnuit cu niste turații de diesel la mers constant si teren relativ plat
Drumurile astea de munte îl penalizează  la consum mult.  Îl duc pe fiu-miu la zona de ski si înapoi., practic cobor de la 1000m la vreo  600,  urc iar la vreo 1600, vreo 15 km, 30 dus întors  cred ca am o medie de vreo 12-13 lejer, daca nu si mai bine.  La treburi dinastea un diesel cred ca e mai potrivit.   
 Nu e frig de loc, azi si la 2000, unde am urcat cu o gondola erau 11 grade.  Totuși e zăpadă de pe la 1600 la greu.
Locul de parcare din fata cazării.. :)

(https://i.postimg.cc/HcRFpwzM/temp-Image-M5xs0z.jpg) (https://postimg.cc/HcRFpwzM)
prețurile pe acolo mi se par foarte decente, un ceai o cafea 3 euro, o bere mare 5,  cartofi prăjiți cu cârnați vreo 8.5 euro.

Sunt de 3 zile in Italia si nu am mâncat încă o pizza :), e închis tot, si singurele restaurante deschise in zona de ski nu au așa ceva..... nu îmi vine sa cred :)
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: dan_b on December 26, 2023, 11:47:09 AM
Superbe locuri. Preturi bunicele. Gasesti mai scump in Poiana.
Cat despre regimul de turatii, da, diesel e mai avantajos in plimbarile la munte, cuplu la turatii joase, mers lejer. Dar si cvt e posiibil sa comporte mai ok daca gasesti skepsisul cu acceleratia. Sau mai simplu fa o proba pe manual si vezi ce turatii ai la aceeasi viteza si panta in treapta simulata pe manual.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on January 02, 2024, 15:23:31 PM
M-am intors acum cateva zile. Trafic horror, am  facut in 11h  770 de km.  primi 400 au fost bara la bara,   Stau de 40 km  langa Ulm, m-a scos waze de vreo 2 ori de pe autostrada, In rest mers bara la bara, acordeon, cu ACC-ul, altfel turbam.  Apoi ultimi 300 au fost chiar ok, am parlit-o la peste 130 pe gps pe unde se putea ( tot zone de reparatii, restrictii  de centura, etc dar ma rog se mergea mult mai bine.  . )
In conditiile astea am ajuns acasa cu  8.1% pe drumul de intors. 

Nu am avut probleme cu nimic sau alte drame. 
Un singur lucru negativ, tapiseria se pateaza de la orice umed. Am varsat un pc de apa pe scaun, se formeaza o pata persistenta   imediat.   Chiar spalata cu solutie speciala,  greu iese.    Recomand cine poate,  sa ia Startek ala sau piele, daca nu are caine ca mine.. 
Interiorul o sa fie greu tare de tinut intr-o forma... 
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: andrei0241 on January 02, 2024, 19:03:20 PM
Exista tot felul de produse "fabric protection" (cateva aici (https://www.theultimatefinish.co.uk/interior/carpet-fabric/protectors.aspx) sau de la Chemical guys (https://www.chemicalguysromania.ro/suprafete-textile-/212-fabric-guard-interior-protector-shield-473-ml-chemical-guys.html)).
Sigur ca nu fac minuni, dar pentru chestii minore tot ofera protectie si ar merita incercate
Poate Mihai are ceva experienta cu astea, ca el a tot experimentat produse de detailing
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Xander on January 02, 2024, 19:17:09 PM
Deci e bună mașina până la urmă ?
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: MihaiFlorescu on January 03, 2024, 10:30:41 AM
Exista tot felul de produse "fabric protection" (cateva aici (https://www.theultimatefinish.co.uk/interior/carpet-fabric/protectors.aspx) sau de la Chemical guys (https://www.chemicalguysromania.ro/suprafete-textile-/212-fabric-guard-interior-protector-shield-473-ml-chemical-guys.html)).
Sigur ca nu fac minuni, dar pentru chestii minore tot ofera protectie si ar merita incercate
Poate Mihai are ceva experienta cu astea, ca el a tot experimentat produse de detailing

Nu as vrea sa fac recomandari. Am si folosesc doar gtechniq, doar ca depinde mult metoda de aplicare. Ca sa fie fix ce trebuie, ai nevoie sa gasesti echilibrul intre prea putina solutie sau prea multa.  Altfel, risti sa nu obtii nimic sau sa devina imbacsit materialul.

Aplicat ideal obtii pana la 10 secunde de protectie pana cand incepe sa intre apa in material. Dar de curatat se curata foarte bine. Eu folosesc si pe adidasi, ghete de piele intoarsa etc.

Petele de apa nu ar trebui sa existe. Ele apar daca apa este murdara sau daca tapiseria este prafuita, sau daca e apa din fantana plina de calcar.

Atentie la aplicare sa nu ajunga pe plastice ca se vede urat si se curata putin mai greu daca e lasat mult.
Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: leeloo on January 03, 2024, 11:15:14 AM
Deci e bună mașina până la urmă ?
Tu ai o obsesie am impresia.
Da e ok, la anumite chestii, in anumite condititii, daca o gasesti la un pret ok.  Nu pretind ca tine ca e cea mai cea mai.  Are si puncte slabe destule. 
Si in continuare cred ca  sistemul hibrid  actual de la Subaru e o mizerie fara rost, nu o sa dau banii mei munciti pe asa ceva ever, nici daca il primesc gratis, il vand si cumpar altceva.


Title: Re: Subaru Outback 2023 poverty pack
Post by: Xander on January 03, 2024, 12:49:56 PM
Eu sunt ok să ne conversam până când ne dăm cu părerea unul despre celălalt.

Aici e vorba despre mașini.  Eu v-am întrebat despre mașină nu despre dumneata.

Și eu pot să zic ca ai plecat degeaba din țară ,pentru ca mentalitatea nu ți s-a schimbat. Dar nu e treaba mea să îți spun asta.