Subaru club Romania
Diverse => Știri auto => Topic started by: MihaiFlorescu on March 07, 2017, 16:20:56 PM
-
-
Eu sunt bulversat, nu a avut deja un facelift?
-
Cred ca este modelul nou. http://www.subaru-global.com/ms2017/geneva/
-
Da e cel nou pe noua platforma
-
Asa da... E mai mult facelift asta decat celalalt care a adunat un maxim de 3 modificari la exterior din care una imposibil de deosebit.
-
Pfuoai ce faine is ! Daca as avea bani mi-as lua din fiecare cate una !
-
Nu comentez designul - oricum, nu este foarte diferit de modelul actual. Doar putin "imblanzit" - ceeace nu pot spune ca-mi place. Mai ales stopurile mi se mar mai reusite la modeul actual, cu facelift. In fata schimbarile poti fi observate doar cu maaare atentie.
Dar, overall, la exterior, pare mai degraba un facelift al modelului actual.
Ce-mi place in schimb, sunt dotarile extra aparute pe XV, dotari pe care mi-ar fi placut sa le am si pentru care as fi fost dispus sa dua un leu in plus:
- farurile full LED, adaptive;
- pozitiile ( acel C din blocul optic care-mi place foarte mult) sunt acum LED !
- sistemul multimedia imbunatatit si, mai ales, cu Apple Car Play / Android Auto !!!
- Sistemul Eye - Sight !!!
Am mai remarcat faptul ca acum are antena exterioara tip "aripioara de rechin" in locul celei clasice.
Din ce se spune - asta putem constata doar la o vizionare si "pipaire" pe viu - ar fi calitatea crescuta a materialelor utilizate la iinterior ( desi nici acutala generatie nu sta deloc rau la capitolul asta).
La fel, tot din comentariile "la cald", Subaru clameaza faptul ca a fost sensibil imbunatatita tinuta de drum. Cun nici asta de acum nu sta deloc rau, ar trebuia ca noua generatie sa fie exceptionala !
Motorizarea pe benzina cu injectie directa ... ramane sa demonstreze cat este de performanta si, mai ales, fiabila !
Overall. este o masina foarte interesanta si, din punctul meu de vedere, foarte reusita
Acum, cel mai important este de vazut cand apare "oficial" si, mai ales, preturile si pachetele de dotari.
Un singur regret am - faptul ca nu au transplantat pe noul XV motorasul de 1.6 turbo de pe Levorg.
E chiar pacat ca, dupa ce s-a investit in dezvoltarea acestui motor, sa fie oferit pe un singur model ....
Eu sunt de parere ca motorizarea asta, atat pe XV cat si pe Forester, ar fi un hit la vanzari !
-
Observ fata de Impreza o frana de mana electrica si in spotul de promovare X-mode scris pe masina. Probabil era necesara trecerea la acest sistem de franare pentru control mai bun la coborare.
Ca orice Subaru, trebuie lasat sa se "matureze".
Eu chiar sunt curios de el si daca vom avea si Impreza in Europa sau daca se limiteaza la XV.
-
Promit ca fac poze la Geneva ;D si va tin la curent
-
Eu chiar sunt curios de el si daca vom avea si Impreza in Europa sau daca se limiteaza la XV.
Va fi si Impreza normala, undeva spre sfarsitul anului. Doar 2,0 benzina, hatchback. Sedanul nu se va aduce in Europa.
Diferenta de pret in minus fata de XV va fi destul de mica, nu stiu cati si-o vor dori.
Si XV-ul va ajunge la dealeri prin septembrie.
-
Observ....in spotul de promovare X-mode scris pe masina. P...
.....
Ei uite, varsta mai joaca feste !
Si asta era unul dintre elementele nou introduse pe XV care mi-a facut cu ochiul !
PS: Nici acum diferenta de pret dintre Impreza si XV nu este semnificativa !
Poate daca ar fi adus sedanul in Europa sa mai fi miscat ceva ( dpmdv arata chiar foarte bine sedanul).
Dar daca va fi doar hatch, nu vad cine ar alege Impreza in locul XV-ului pentru o economie de doar 1000 Euro.
-
Nu economia la achizitie este totul, cat si utilizarea si costurile de exploatare asociate cu capacitatea de a merge pe toate drumurile.
Teoretic, Impreza ar trebui sa consume mai putin, sa fie echipata cu anvelope mai mici/ieftine de masina compacta de volum nu de SUV (deci oferta mai generoasa), elementele de suspensie cu o durata de viata ceva mai buna (fara SLS pe spate), solicitari mai mici avand garda la sol mai mica si roti mai mici sau mai usoare si evident alt feeling pe viraje. Apoi sunt multe costuri asociate cu aspectul de tot-teren: fiecare plastic rupt costa bani in plus, manopera la revopsirea unui element se poate dubla doar din montat/demontat si lipit bandouri/mulaje sau schimbat bumbi.
Apoi mai este si chestia de gusturi. Vrei sau nu vrei acele mulaje de plastic. Eu am deja all roader si deci nu mi-as mai lua inca unul, mai mic pe deasupra. As lua ceva mai bun pentru ce imi lipseste, adica strada si aici sunt de acord ca pe Impreza ar fi mers bine de tot un 1.6 turbo doar pentru feeling. La XV importante sunt alte aspecte. 2.0 aspirat este painea lui Dumnezeu si consuma cat unele motoare turbo de capacitate mica.
Pentru cine doreste o singura masina, ieftina si fiabila, da, XV este putin din toate, acum cu un interior pe masura.
-
....
Apoi mai este si chestia de gusturi. ....
Exact !
Ai pus punctul pe Y !
Daca toti am avea aceleasi gusturi, nu ar fi decat un singur model de masina pe piata ...
PS: Eu unul NU as cumpara o Impreza hatch in dauna unui XV. Fie si doar pentru cei ~ 70 mm in plus la garda la sol pe care-i primesti in schimbul celor 1000 de euro.
Insa, un sedan, nu spun ca nu mi-ar face cu ochiul ...
-
portbagajul o sa aiba aceleasi dimensiuni ca la impreza hatch?
-
Cine pe cine a copiat la forma din jurul placutei de inmatriculare?
(http://www.drivespark.com/img/2017/03/08-1488961204-subaru-xv-revealed-geneva-motor-show-9.jpg)
(http://cdn1.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery_adv/public/2016/09/rear_nissan_micra.jpg?itok=bdDYC1Jf)
(http://ymimg.b8cdn.com/uploads/car_model/2978/pictures/2782279/2015_Renault_Captur_Rear.jpg)
(https://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/la-show-2016-0015_0.jpg?itok=wN5cbE3x)
-
Au copiat de la Fopel.... ;D
-
Am intrat si eu ieri pe site-ul subaru.de in speranta ca pot gasi mai multe info despre model. Avand si un modul de webchat pe site, m-am riscat sa pun o intrebare cu privire la disponibilitatea preturilor pentru noul model de XV - nu mai devreme de sfarsitul lui 2017/inceputul lui 2018...
Sent from my LG-H818 using Tapatalk
-
-
Din intamplare am dat de fotografii cu XV pe site-ul Subaru.com si undeva ascuns in meniu-ul cu prezentarea XV apare si fotografia aceasta:
(http://subarupmd.edgesuite.net/content/media/mp_fullscreen_1920/MY18_CTK_PP_RAB.jpg)
Mi se par jantele astea muuult mai misto decat cele din prezentarea oficiala, care mi se par sub cele actuale ca design.
-
Se pare ca ala e modelul pentru State (Subaru Crosstrek (2018)
http://www.netcarshow.com/subaru/2018-crosstrek/?ref=and), ce va avea diferente mai mici sau mai mari fata de XV-ul pentru Europa - manuala in 6 trepte fiind cea mai evidenta dintre ele...
Sent from my LG-H818 using Tapatalk
-
Eu cred ca XV-ul este ideal pentru conditiile de relief ale tarii noastre cu conditia sa nu duci masina in off-road. Este un SUV compact si pentru o familie fara copii dar dornica de plimbari pe macadam reprezinta o alegere corecta.
-
Eu as paria ca XV'ul se descurca mai bine decat Forester'ul in offroad. Si poate intra in ecuatie si un copil, atata timp cat la plimbari sotia nu imi muta sifonierul in portbagaj :D
-
Eu as paria ca XV'ul se descurca mai bine decat Forester'ul in offroad. [...]
Eu nu!
-
Dac'am fi toti de aceeasi parere, nu ar mai fi avut rost pariul, nu? ;D
-
Eu as paria ca XV'ul se descurca mai bine decat Forester'ul in offroad. Si poate intra in ecuatie si un copil, atata timp cat la plimbari sotia nu imi muta sifonierul in portbagaj :D
Ai pierde !
Da, au aceeasi garda la sol ( 22 cm), este ma usoara cu peste 100 kile si ( cu exceptia XT-ului) au aceleasi motorizari.
DAR, in off-road Foresterul este avantajat de unghiurile de atac si degajare mai bune !
On-road insa, la motorizari similare, datorita greutatii reduse, aerodinamicii mai bune si suspensiilor mai dure, XV-ul este mult mai sprinten !
Si da, poate reprezenta fara probleme o masina de familie, pentru persoane active.
Spatiul pentru pasageri este mai mult decat suficient iar pentru bagaje ... noi am fost vara in concedii, cu doi copii, si cu un Polo !
Oricum, in afara de un slip, pantaloni scurti si niste tricouri nu-mi iau in concediu decat cardurile !
Daca e mai "grav", in caz de urgenta, se poate pune si un copârșeu pe acoperis ( a se citi: cutie portbagaj).
-
Gata! M-ati convins! Dau Outback si iau XV :D
-
In afara unui portbagaj mai putin generos eu nu-i vad niciun dezavantaj. Ca masina de zi cu zi in traficul urban (inclusiv jungla bucuresteana) dar si ca o masina de week-end, mai rustic, cred ca este o alegere corecta.
Are o masa mai mica, deci consuma mai putin decat Forester (comparand modelele de 2.0 benzina/Diesel in varianta manuala). Are dimensiuni mai mici, deci se conduce mai usor.
Mie imi place ideea de SUV compact in general si XV-ul in mod special insa il depuncteaza faptul ca nu are turbina pe 2.0 benzina. In rest, numai de bine.
-
Mihai, in curand sper sa-ti pot oferi un test drive cu XV-ul (cel vechi ce-i drept)
-
Gata! M-ati convins! Dau Outback si iau XV :D
Ești băut? Drogat?
Se accepta un XV pe lângă OBK ;)
-
1.6 DIT nu incape in platforma globala in configuratia Impreza/XV?
-
1.6 DIT nu incape in platforma globala in configuratia Impreza/XV?
Da, am vazut si eu review-ul si comentariul asta. Nu stiu ce sa zic, parca nu-mi vine sa cred ca asta e motivul.
Poate i s-a tradus gresit in engleza, as accepta orice alta explicatie, dar sa spui ca nu incape ca dimensiuni fizice mi se pare super aiurea.
Si sunt convins ca masinii i-ar prinde bine niste cai in plus.
-
https://youtu.be/DI5c0FVAkSU
-
Lasand deoparte faptul ca la modelul 2018 au rafinat imaginea exterioara am certitudinea ca partea de rulaj este la fel de eficienta ca cea din materialul video de mai jos sau poate chiar superioara fata de modelul actual:
Sincer, la un moment dat ma gandeam sa achizitionez un XV pentru nevoile familiei insa Elena, fiind obisnuita cu Forester, nu a fost de acord :'(
-
Eu cred ca XV-ul este ideal pentru conditiile de relief ale tarii noastre cu conditia sa nu duci masina in off-road. Este un SUV compact si pentru o familie fara copii dar dornica de plimbari pe macadam reprezinta o alegere corecta.
Vazand materialul din postul de mai sus am certitudinea ca m-am inselat scriind "cu conditia sa nu duci masina in off-road". Daca XV-ul a parcurs, cu brio, acelasi traseu ales de Defender inseamna ca japonezii sunt egalii englezilor.
-
http://www.caradvice.com.au/540480/subaru-exec-says-everybody-is-telling-them-their-cars-are-underpowered/
Masahiko Inoue, Subaru project general manager product and portfolio division: “Everybody is requesting from me a more powerful engine,”
“Now, the XV is not so popular. If it becomes more popular, then we have to go to the next step to have more power in the highest version. We need more volume to justify that,”
“But we cannot spend money on this vehicle, because this is an entry vehicle for Subaru. We have to keep competitive with the cost for the entry vehicles, so if the turbocharged model is requested, maybe it will go to the Forester, or the Levorg, or another vehicle,”
Ca atare, pentru viitorul apropiat, pare-se ca ne putem lua gandul de la un XV turbo ...
Totusi, nu inteleg de ce se gandesc la costurile implicate de dezvoltarea unui nou motor cand au deja un motor excelent pentru clasa asta de vehicule - 1.6 turbo montat pe Levorg !
PS: Daca citim printre randuri ce spune senseiul acolo, este posibil ( si probabil) ca noul Forester sa vina si cu motorizari turbo si pe alte versiuni in afara de XT ( fie un motor turbo mai mic, fie un 2.0 turbo cu putere mai mica).
-
........................................
Vazand materialul din postul de mai sus am certitudinea ca m-am inselat scriind "cu conditia sa nu duci masina in off-road". Daca XV-ul a parcurs, cu brio, acelasi traseu ales de Defender inseamna ca japonezii sunt egalii englezilor.
Da Helly, te-ai inselat tu singur pe tine insuti yourself ! ! ;D XV-ul s descurca foarte bine in off-road (off-road lejer, bineinteles) . L-am vazut la munte in off-road si s-a tinut de trupa fara nici o problema. Isi face perfect treaba pentru care a fost conceput.
Eu as paria ca XV'ul se descurca mai bine decat Forester'ul in offroad. ..........................................................
Nu se descurca mai bine decat Foresterul. L-am vazut in actiune. In anumite locuri nu trecea asa de usor ca Foresterul. Avea nevoie de viteza, avant si se poticnea uneori acolo unde Foresterul trecea lejer. Probabil cauza era motorul mai mic (aici toate Foresterurile au 2,5L) si greutatea mai mica.
My 2 copeici.
-
Fata de Forester, in off-road, XV-ul este penalizat de unghiurile de atac si degajare mai mici.
Ca atare, chiar avand aceeasi motorizare, cutie de viteze ( desi pare-se ca nu-i chiar aceeasi) si garda la sol, exista situatii in care nu poti intra cu XV-ul acolo unde trece Foresterul.
Aceleasi doua copeici ! ;D
-
XV vs. Forester este alt topic.
Cu siguranta generatia 2 de la XV o sa vina in intampinarea celor ce vor masina de toate drumurile si evident gadget-uri la moda, pentru ca ne petrecem din ce in ce mai mult timp in masina. Asa ca Elena poate sa aleaga un XV cu incredere. O sa fie suficient de sportiv pentru ea.
La noi inca exista conceptul ca trebuie sa bagi bani multi in casa, sa cumperi, sa detii si stam tot mai putin in ele. In afara lumea condue masini de zeci de mii de euro si stau in chirie. Poate nici chiar asa. Important este ca masinile sunt din ce in ce mai confortabile, mai dotate si mai capabile.
Eu astept cu interes noul XV, desi la exterior imi place mai mult cel de acum.
-
Ca atare, pentru viitorul apropiat, pare-se ca ne putem lua gandul de la un XV turbo ...
Totusi, nu inteleg de ce se gandesc la costurile implicate de dezvoltarea unui nou motor cand au deja un motor excelent pentru clasa asta de vehicule - 1.6 turbo montat pe Levorg !
PS: Daca citim printre randuri ce spune senseiul acolo, este posibil ( si probabil) ca noul Forester sa vina si cu motorizari turbo si pe alte versiuni in afara de XT ( fie un motor turbo mai mic, fie un 2.0 turbo cu putere mai mica).
mda pacat e un cerc vicios ... nu se vinde XV-ul ca toata lumea zice ca e underpowerd si se fereste de el , iar ei asteapta sa creasca vanzarile sa bage un motor mai puternic... eu cred ca s-ar vinde si mai bine un XV 1,6turbo ... un mic pocket rocket cel putin in europa le-ar creste vanzarile semnificativ pentru ca lumea incepe sa fereasca de diesel (care e mai sporty decat benzina)
Acu ca zice el nu e cost efective sa bagi motorul de 1,6T in xv nu vad dece nu ar fi .... platforma e globala acum nu ? Asta ar insemna ca motorul 1,6T ar fi fost facut DOAR pentru Levorg ceea ce mi se pare o mare stupizenie din partea oricarui producator auto ... sa faci motoare speciale pentru un model....but hey, you never know with those japs , pentru ca in filmuletele de mai sus se zicea ca 1,6T does not fit XV si in articolul de mai sus zice "it seems possible that the company will work a new engine" deci motorul de levorg nu s-ar potrivi cu GP
&t
dac te pasioneaza cu adevarat offroadul ... poti scoate carenele si sa imbunatatesti unghiurile de atac :D si nici nu arata foarte rau
-
.........................................................................
mda pacat e un cerc vicios ... nu se vinde XV-ul ca toata lumea zice ca e underpowerd si se fereste de el , ...............................................
Nu stiu care e situatia vanzarilor in Europa dar aici XVurile se vand ca painea calda ! E plin de XVuri ca de trabanturi pe vremuri. Masinuta nici mare nici mica, motor 2L destul de puternic dar nici prea mare ca sa fie prea gurmand, veleitati off-road pentru vanatori, pescari si mai ales pentru drumurile proaste din oras e masina perfecta pentru majoritatea cunoscatorilor. Si aici nu ai variante de ales ca in Europa unde ai 1,6L , 2L si diesel. Aici ai doar 2L benzina si atat.
-
[ ... ] Aici ai doar 2L benzina si atat.
Pai nici nu trebuie mai mult.
Mie 2.0 XT a lui Lorian mi-a placut cum se simte si mi s-a parut suficienta puterea. Eu nu as putea avea vreodata consumul obtinut in regimul de condus al maestrului, insa cum ziceam ... mi-a placut.
O problema legata de Crosstrek / XV though: pe situl celor de la Subaru Canada motorul de 2.0 se scrie ca are 197 Nm !!!! (145 lbs/ft)
What the actual f**k!!!?! Din 2l ... trist. L-or fi facut mai longeviv! :)
De altfel de asta prefer Foreste (rul)! Si zic aici despre cel benzinar transpirat.
350Nm, e adevarat, 2.0 XT. Iar consumul e deja foarte apropiat intre cele doua modele.
-
2.0 XT, pe motiv de turbo, este ... din alt film !
Si da, 197 Nm din 2.0 benzina aspirat este in zona normala.
Doar Mazda scoate mai mult ( 210 Nm) din 2.0 aspirat, in rest, cam toate motoarele pe benzina, aspirate, de cilindree similara, "scot" sub 200 Nm.
Oricum, data fiind diferenta de greutate si aerodinamica, ar trebui sa se miste mai bine decat Foresterul actual cu acelasi 2.0 aspirat ( asta daca nu este penalizat de cutie).
Eu oricum, astept cu nerabdare sa vad cum se misca noul XV, chiar si cu aceasta motorizare - pana una-alta, este totusi un motor nou, cu injectie directa.
-
Ezac la Mazda ma uitam si eu, nu mi se pare putin 197Nm din 2.0 aspirat benzinar.
-
Eh.. vrajeala cu vanzarile. Au dat si ei un raspuns corporatist.
Indiferent ce fac, se va ajunge la turbo din motive de emisii si siguranta. La urma urmei turbo pe motoare mici de asta s-a inventat. Majoritatea fac depasiri in zona de mijloc a turatiei (de aici nevoie de cuplu) si in plus acele gaze arse sunt folosite la ceva util.
Scaderea capacitatii cilindrice a dus la consumuri mai mici la ralanti si implicit un motor care se incalzeste mai repede, foloseste mai putin ulei si poate fi racit mai eficient.
Aspiratul o sa ramana doar pentru pasionati, dar vor scoate bani seriosi din buzunar pentru asta. Vezi Porsche 911 cu 4.0 aspirat.
Mazda nu poate decat sa mai amane momentul. Peste ce au facut acum nu se mai poate adauga decat control electronic al supapelor de unde poti maxim sa te joci cu niste compresii.
Cu toate acestea, aspiratul ramane cel mai longeviv motor. Dar astazi, nici asta nu mai este targetat de producatori.
-
Mă scuzați dacă mă bag ca musca-n lapte dar tot citesc pe forum ’submotorizat ’ apropo de XV-ul 2.0 aspirat .Țin să specific din experiența mea (aprox . 10 000 Km inclusiv light off-road ) cu XV-ul că nu mi se pare submotorizat , dinamica și sportivitatea este mai mult decât decentă ..cred că cei ce au părerea asta conduc rachete ..mă rog ..sau se raportează la rachete am vrut să scriu ..
PS : zilnic conduc o tigaie 275 hp și 360 Nm
-
probabil cei mai multi conduc rachete .... si la fel probabil ca 99% din reviews sunt la CVT nu la manuala... e o diferenta cica.
nici eu nu cred ca este neaparat submotorizat dar ar putea fi mult mai fun cu niste cuplu in plus....si mai ales cuplu in plaja mare de turatii.
eu nu conduc vro racheta am un 1,4T care are fix 200NM cum are si motorul de pe XV .... e ok-ish treaba da parca ar mege un pic mai mult .... fix pentru depasiri
-
2.0 XT, pe motiv de turbo, este ... din alt film !
Si da, 197 Nm din 2.0 benzina aspirat este in zona normala.
Doar Mazda scoate mai mult ( 210 Nm) din 2.0 aspirat, ...........................
De aia service-urile sant pline de Mazda-uri ! :D
....................................................... Dar astazi, nici asta nu mai este targetat de producatori.
Ba din contra, longevitatea a devenit un target pentru (unii) producatori, din doua motive (zic eu).
Unul e ca la un moment dat in ulimii XX ani producatorii s-au cam porcit si au inceput sa faca masini care sa crape la trei zile dupa ce expira garantia. Oamenii s-au revoltat si au dat in judecata (individual sau recursuri colective) companiile producatoare sau dealerii si acestia au fost nevoiti sa repare sau sa ramburseze nenumarate milioane de $ deoarece aici nu te joci cu banii si siguranta oamenilor. Un caz mai particular e Canada unde datorita iernilor si temperaturilor brrrrrrrr deseori de -40 Gr.C. si asta pe parcursul a 4-5 luni/an masinile "programate" sa se strice in 5 ani chiar s-au stricat in toiul iernii la 2000 km de cea mai apropiata localitate si oamenii au murit congelati in masini "vechi" de 5 ani !
Altul e ca unii producatori ofera deja garantii de 10 ani ( garantie totala sau partial pe grupul motopropulsor si transmisie, sau numai caroserie) ca de ex. Mitsubishi, si atunci ceilalti manufacturieri au fost nevoiti sa ridice targetul fiabilitatii mai sus pentru a tine pasul cu concurenta.
........ my 2 copeici.
......................... da parca ar mege un pic mai mult .... fix pentru depasiri
Mai bine s-ar construi autostrazi decat sa se faca depasiri. E mai securitar ;D
-
control electronic al supapelor de unde poti maxim sa te joci cu niste compresii.
Esti intr-o mica eroare :P
-
Mai bine s-ar construi autostrazi decat sa se faca depasiri. E mai securitar ;D
[/quote]
de aia vrem sa ne luam subaru....offroad :))) nu ne trebe autostrazi
acu serios ... un cuplu de 250Nm livrat pe o plaja de turatii mare este si confortabil la condus in caz de manuala si placut daca vrei sa mergi un pic mai sportiv...sau cand incarci masina cu bagaje sau vrei sa mai tragi o remorcuta
250nm mi se pare suficient si decent pe o astfel de masina iar un motor de 1,6 turbo ar putea face asta fara fie foarte fortat sau sa devina mai putin fiabil
-
control electronic al supapelor de unde poti maxim sa te joci cu niste compresii.
Esti intr-o mica eroare :P
Nu m-am exprimat prea clar. Este un safety feature mai mult, ca pot sa mai creasca compresia si in caz ca ceva merge gresit, deschid putin supapele sa piarda din compresie in mod intentionat si nu mai spargi motorul, desi este posibil sa dai cu flacari pe evacuare sau sa spargi admisia.
Pentru ca singura chestie pe care o mai poti face este sa mergi pe compresie mare.
Are sens? Putem continua pe un topic separat sau pe facebook in privat :))
-
Asa merge si dezactivarea cilindrilor, prin mentinerea deschisa a supapelor pe timpul de comprimare. Si eliminarea vibratiilor la Stop and Start pe partea de Stop.
Exista pe de alta parte si VCR (variable compression ratio), dar e sistem independent de VCT.
Nu continuam, acum e clar si corect ce ai zis :)
-
Mă scuzați dacă mă bag ca musca-n lapte dar tot citesc pe forum ’submotorizat ’ apropo de XV-ul 2.0 aspirat ...................................
Sant invidiosi, de aia zic ei ca e submotorizat ! ;D
-
cred ca era vb de 1.6 si 114cp nu despre 2.0 150cp - care e 155cp pe noua generatie daca imi amintesc bine
-
1.6 e doar in europa ....majoritea review-urilor vin din state unde nu poti cumpara 1.6
anyway http://www.drive.com.au/motor-news/2017-subaru-xv-prices-revealed-20170522-gwa15s.html?trackLink=articleResults4
2017 Subaru XV prices*
2.0i - $27,990
2.0i-L - $30,340
2.0i Premium - $32,140
2.0i-S - $35,240
*All prices exclude on-road costs
daca sunt dolari australieni si se pastreaza si la noi aceleasi preturi, 2.0L (versiunea de mijloc) ar fi 20k Euro .... un pret competitv
-
Irelevante preturile. Pentru ca UE.
-
Preturile vor fi aproximativ aceleasi si pe la noi ( +/- 1000).
Cu o singura corectie - vor fi exprimate in Euro nu in $ !
Si mi se pare realist sa estimez un pret de ~ 29-20k Euro la versiunea de mijloc, daca ne uitam la preturile generatiei actuale - versiunea de echipare medie, este ~ 28.600 Euro ( fara vopsea metalizata).
Avand in vedere echipamentele suplimentare ( sa ne gandim doar la Eye Sight, X-Mode, Apple Car Play / Android Auto) este de asteptat sa cresca pretul de lista cu cel putin 1000 Euro. Mai probabil, cresterea de pret va fi cu cca. 2k Euro.
-
Cred ca vor fi mai ieftine, nu mai scumpe. Vom vedea, asteptam pe Sese sa ne spuna ce si cum
-
teoretic da....vor fi mai ieftine din moment ce in articol zice ca pretul comunicat de subaru in AUS cel putin va fi mai mic cu 1200$ fata de modelul trecut....
Cat o fi taxa de import un UE? poate daca il fac la uzina din USA o sa fie mai mica taxa decat daca ar veni din Japan :))) ma gandesc ca taxele ar fi mai mici in relatia USA - UE
-
10% pentru non-Uie.
-
USA face doar pentru USA. Ar fi culmea sa luam Subaru construit in America :D
-
pai si daca or sa aiba cere mare in EU nu or sa le aduca si din USA? cred ca e si mai ieftin si mai rapid sa le treaca atlanticul decat sa le aduca din japan
in fine vom vedea
-
Nu au cum sa le aduca din SUA. Au alte norme de constructie, poluare, siguranta, tip de benzina etc.
Ca se aduc din SUA si merg la noi asta e alta treaba. Dar pe cale oficiala nu te lasa UE.
-
Nu este vorba doar ca te lasa sau nu UE.
Daca ar vrea sa aduca masini produse in SUA, nu ar fi o problema sa le faca in conformitate cu cerintele pietei europene.
Problema e ca ... nu-si pun problema ! Oricum fabrica din Indiana reuseste cu greu sa faca fata comenzilor de pe piata nord-americana. Si nici nu produc toate modelele acolo ( sau cel putin eu asa stiu)
Iar cum politica Subaru este "stay small" ...
Pe de alta parte, daca, intr-un final, s-ar semna TTIP-ul, este foarte posibil sa-si reconsidere politica pe motiv de competitivitate pe piata ( transport mai mic si taxe "0").
In actualele conditii, nu cred ca diferentele de cost cu transportul/masina * numar de masini vandute in Europa, ar justifica o investitie semnificativa in extinderea capacitatii de productie a fabricii din SUA.
-
O dam putin in alte discutii, dar tu ai vrea masina japoneza construita in America sau Made in Japan?
Sa lasam Subaru unde este si pe americani cu treburile lor.
-
nimic necunoscut doar ca scrie XV european prototype shown
-
https://youtu.be/C48c2A-y1LI
-
S-au publicat preturile de SUA. Doar 100USD in plus peste vechiul model, x-mode, brake vectoring si altele fiind incluse la toate variantele de echipare.
-
-
Imi place mai mult cum arata fata de modelul anterior (ma rog, mai putin culoarea ;) )
-
Imi place foarte mult modul cum arata jantele astea in mers. Si se pare ca au trecut si la XV pe 18 inch.
-
oare se poate si cu mai putin de 18 inchi? mi se par foarte mare pentru o masina cu un cuplu asa mic....ca sa nu mai zic de costul cauciucului .... probabil de bani pe un cauciuc de 18 iti iei o roata completa de 17 sau 16
-
Varianta de janta de care intrebam eu in alt post este pe 17.
Subscriu la ce spui tu cu dimensiunea. Eu as fi pastrat 16 si 17 din nenumarate motive, dar tot din atatea motive, insa altele, a mers si producatorul pe variantele 17 si 18.
-
Pai daca e pe aceasi platforma cu impreza, si impreza are jante de 17 (posibil 16?) nu vad dece fix aceeasi masina nu ar putea echipa jante similare....
Simgurul motiv pe care l-as putea gandi e x-mode-ul care ar putea avea nevoie de discuri de frana cu diametru mai mare....alfel pentru o masina marketata pentru light off road 18 inchi ONLY mi se pare o aberatie
-
Design, marketing, stabilitate, garda la sol marita sunt motive pentru schimbare.
-
-
-
ete ca in lituania a ajuns
intrebarea mea e cum s-ar comporta la acele dealuri o masina incarcata de concediu.... 2-3 persoane ,1-2 corturi, 5-6 bidoane de apa ...etc ....momentan nu am gasit un review de genul
-
...............................................................
intrebarea mea e cum s-ar comporta la acele dealuri o masina incarcata de concediu.... 2-3 persoane ,1-2 corturi, 5-6 bidoane de apa ...etc ....momentan nu am gasit un review de genul
La 2,5ul meu nu se simte diferenta intre masina numai cu sofer sau +3.....4 pasageri plus corturi, scaune pliabile, lazi frigorifice pline cu haleala plus lazile de bere din spate. Bidoane de apa nu avem ;D
La un motor de 2,0 poate ca se simte o mica diferenta.
-
Am mai primit si eu intre timp ceva informatii proaspete, de la cineva de incredere care a vazut deja masina.
Partea rea este ca se pare ca va fi disponibila doar cu 2,0 benzina CVT. Nu va exista optiune diesel. Mai mult, odata cu facelift-ul Outback-ului de anul viitor, se va renunta si acolo la diesel, urmand ca generatia curenta de Forester sa fie, de asemenea, ultima pe motorina! Shocking?
Partile bune sunt 156 de cai in loc de 150, 20 kg mai putin, desi masina e mai mare si senzatia generala de calitate din cauza aspectului exterior imbunatatit ( stopuri latite, faruri ascutite, bari taiate mai dramatic ) si a interiorului care este mult peste tot ce a facut Subaru pana acum.
Pe ansamblu, dimensiunile sunt ceva mai mari si masina chiar arata bine in realitate.
Se pare ca si la mers se simte mult mai bine, rigiditatea caroseriei este intr-adevar imbunatatita.
Vom avea preturi in octombrie si primele livrari in ianuarie.
Macar nu mai trebuie sa-mi bat capul cu optiunile de drive test.
-
1.6 le aspirat care a fost pe generatia trecuta nu va mai fi?
-
Puteti sa dati direct la 0:35 unde incep testul intr-un campus wow!
-
WOWWW !
La coborarea de la min. 3:00, am avut senzatia unui montagne russe !
Cred ca as fi avut probleme so cobor pe acolo si ... "pe picioare" !
Eeee ! Asta inseamna X-Mode !
PS: Daca, la lansare, nu m-a impresionat noul XV, acum uitandu-ma la ce aduce in plus noua generatie fata de al meu ... hmmmm !
Mai ca as face schimb !
-
Mie imi place mai mult modelul actual.
PS. ...si strugurii sunt acri :)
-
Partea rea este ca se pare ca va fi disponibila doar cu 2,0 benzina CVT. Nu va exista optiune diesel. Mai mult, odata cu facelift-ul Outback-ului de anul viitor, se va renunta si acolo la diesel, urmand ca generatia curenta de Forester sa fie, de asemenea, ultima pe motorina! Shocking?
Ce spui aici este cu referire stricta la versiunea pentru Europa?
Intreb asta pentru ca americanii sunt foarte bucurosi ca vor avea MT6 (asta in conditiile in care - pe generatia curenta - in Europa 2.0-ul era cu MT6, iar in State acelasi 2.0 era numai cu MT5).
1.6 le aspirat care a fost pe generatia trecuta nu va mai fi?
Cel putin in tara de origine exista (https://www.autoevolution.com/news/2018-subaru-xv-launched-in-japan-with-16-liter-115-hp-engine-116750.html)...
-
-
Puteti sa dati direct la 0:35 unde incep testul intr-un campus wow!
deci inseamna ca a fost prezentarea pentru europa ... pentru ca filmuletul italienilor e in acelasi loc cu cel din lituania sau letonia , pe care l-am postat si eu .....probabil o s amai apara si de la alte site-uri sau reviste auto
si un nou review .....sa vedem cum o sa se descurce la testul diagonal de la ei
si inca unu ..... mi se pare jalnic interiorul la manuala :( .... nu intelg dece tot vor sa bage pe gat CVT-ul ala .... adica ce legatura are nivelul de echipare si dotarile cu ce cutie are masina ....o mizerie
-
slabutz :(
-
Eu v-am zis ca no powa, dar voi batman, batman, ca sunt eu obisnuit cu sti-u..
-
Bine ma, asta e CVT... Si nici nu a tinut frana sa plece de la turatie mai mare.
-
Pai se preteaza la sub 10 sau poate mai putin ? Nu cred ca isi ia cineva XV sa faca liniute cu el. :)
-
Mai importante sunt reprizele, dar nici acolo nu prea are cum sa exceleze...
-
Pai se preteaza la sub 10 sau poate mai putin ? Nu cred ca isi ia cineva XV sa faca liniute cu el. :)
nu faci liniute .....dar depasiri faci multe in ro (ca nu avem autostrada ca in afara) si sa o calci pe coada si sa nu stai 10 -15 secunde in depasire conteaza
eu cred ca daca ii pun turbo o sa le creasca vanzarile foaaarte mult ....sau poate dieselu
inca unu....pana si lu japanache i se pare underpowerd
-
Am vazut ca in State au aparut deja preturile. De partea asta a garlei, deocamdata nimic...
-
au aparut si masinile nu numai preturile in state::)
-
hmm nenea asta zice ceva intereesant despre motor
-
@burtal: Ai avut dreptate. Se pare ca in acel loc in Italia a fost lansarea europeana. Pentru ca Subaru Europa a lansat promo pentru Xv filmat acolo:
-
http://www.subaru-press.com/?pr=19&mu=61&pg=142
-
Am aruncat un ochi pe specificatii.
Concluzii, la prima vedere:
- Masina este foarte bine echipata ( in special 2.0 Eye Sight);
- Are cateva elemente extrem de interesante, cele care mi-ar fi placut si mie ar fi, pe scurt: lumini de zi cu LED, X-Mode si Apple Car Play / Android Auto;
- Au renuntat la motorizarea diesel ( aici nu-i nicio surpriza);
Ramane de vazut la ce preturi va "lovi" piata.
Daca preturile vor fi similare cu cele ale modelului curent, ar fi sanse sa se vanda binisor in Europa.
Daca, dupa cum se pare, vor fi eliminate si taxele vamale pe relatia UE - Japonia, si preturile scad cu cca. 10 %, sunt sanse sa se vanda chiar bine !
-
https://youtu.be/Cg4ryWbJ2hQ
-
-
Avem, in sfarsit, preturi si informatii noi.
Atat XV-ul, cat si Impreza, vor fi disponibile si cu 1,6, dar si cu 2.0. Credeam ca Impreza va fi doar 1,6 dar m-am inselat.
Nu va exista decat transmisie automata CVT, cutia manuala a disparut complet.
Preturile sunt cam asa: de la 25000 Impreza 1,6 Comfort la 28500 Impreza 2,0 Exclusive. Cica o sa fie si o Impreza 2,0 Sport, la 31700. Sport insemnand un numar de dotari suplimentare si ceva diferente la bari si grila, nimic in plus la motorizare.
XV-ul incepe la 26000, 1,6 Comfort si se termina la 33000, 2.0 Exclusive Plus.
Vor exista si nivelele de baza Trend, pentru ambele modele, mai ieftine, dar cu disponibilitate limitata.
E clar ca masinile s-au scumpit putin, primesc in plus doar Eye Sight-ul care e si pe Levorg-ul 2017, Active Torque Vectoring si cateva optiuni ce nu erau disponibile pana acum ( Oglinda heliomata, DAB, incalzire in volan, faruri adaptive cu led, roti pe 18").
Inca nu este stoc, am ales un XV Exclusive Sunshine Orange, desi am fi preferat culoarea noua, Cool Gray Khaki. Speram sa-l primim la sfarsitul anului sau in primele saptamani din ianuarie.
Pentru celelalte modele va trebui insa sa asteptam, ca si restul clientilor, pana la intrarea stocului in Europa, undeva in martie-aprilie 2018.
Comentarii, pareri?
-
Drive test? :D
-
Drive test? :D
Direct.
Si tu primul!
O sa luam si ceva de stoc, doar sa inceapa sa ajunga masini.
As fi vrut sa intreb aici daca considerati oportuna o Impreza de drive-test de 1,6.
-
Eu cred ca ar fi interesanta.
Pentru un posibil cumparator cred ca este mai usor sa zica "Imi plac dotarile, masina, dar vreau mai multa putere. O iau, dar cu 2.0 va rog", decat sa zica "Oare cum e motorul mai mic? O fi prea putin? Sa risc? Sa mai astept ca poate vine si un 1.6 la teste?"
Dar voi stiti ce se vine/cauta cel mai bine in showroom. Ii invit si pe ceilalti sa isi exprime opinia.
-
...
E clar ca masinile s-au scumpit putin, primesc in plus doar Eye Sight-ul care e si pe Levorg-ul 2017, Active Torque Vectoring si cateva optiuni ce nu erau disponibile pana acum ( Oglinda heliomata, DAB, incalzire in volan, faruri adaptive cu led, roti pe 18").
....
Comentarii, pareri?
1. Dotarile suplimentare care mie unul mi se par un mare "+" fata de versiunea curenta - in afara de Eyesigth (care mi se pare un must have !):
- X-Mode
- Apple Car Play / Android Auto
- Farurile cu LED;
Pe primele doua le-ai omis, de aia am simtit nevoia sa completez !
2. Abia astept sa-l vad live, si poate sa "ma dau" cu el, desi, in mod cert, peste 2-3 ani cand voi schimba XV-ul actual, va fi un Forester su un Outback !
3. Nu stiu ce sa zic de Impreza 1.6.
Pe de o parte, Mihai are dreptate.
Pe de alta parte, nu stiu cati clienti ar fi cu realmente dispusi sa dea 25k Euro pe un motor de 1.6 aspirat !
Si cei care ar dori totusi o Impreza, in proportie de peste 90% ( estimez eu) ar merge pe motorul de 2.0. In acest caz, exista riscul sa fie dezamagiti de dinamica si sa spuna "pas" !
Bine, in acest ultim caz, ar fi si varianta de "rezerva" - sa faca un drive-test cu XV-ul de 2.0 ca sa aiba o idee despre dinamica.
Nu stiu ce sa zic !
Voi le stiti mai bine pe astea deoarece voi sunteti in contact direct cu potentialii clienti si aveti informatii de la "prima mana" despre ce anume cauta.
Voi stiti cate Impreza din generatia curenta ati vandut ( daca s-au vandut) si ce anume au cautat cumparatorii.
PPS: Eu raman la parerea ca - cel putin in Romania - daca s-a pastrat diferenta de ~ 2000 Euro intre Impreza si XV, 99,99% dintre potentialii clienti ar alege XV-ul.
Se prea poate ca in Germania, Elvetia, Belgia, Olanda, UK, etc sa se vanda binisor Impreza de 1.6 catre clientii ce cauta in primul rand siguranta.
Dar, in Romania, e altceva: clientul e sarac da' fudul !
Nu vrea sa rada copii de la bloc de el ca a dat 25k pe un motor de 1.6 !
Da' poate ma insel ...
-
Sese, spor
Nu stiu ce sa zic de 1.6. Eu am 2.0 benzina pe XV si e ok spre lenes. 1.6, din punctul meu de vedere, este prea putin pentru o masina care este un all roader, nu doar masina de oras.
Nu vad prea agil 1.6-le cu bagaje si 4 adulti, pe drumuri de munte.
Foarte posibil ca pe acest forum proportia oamenilor ahtiati dupa cai putere sa fie mult mai mare decat a celor care respecta limitele de viteza in zonele urbane.
-
...
E clar ca masinile s-au scumpit putin, primesc in plus doar Eye Sight-ul care e si pe Levorg-ul 2017, Active Torque Vectoring si cateva optiuni ce nu erau disponibile pana acum ( Oglinda heliomata, DAB, incalzire in volan, faruri adaptive cu led, roti pe 18").
....
Comentarii, pareri?
..........................................................................................
Dar, in Romania, e altceva: clientul e sarac da' fudul !
Nu vrea sa rada copii de la bloc de el ca a dat 25k pe un motor de 1.6 !
Da' poate ma insel ...
O constatare pe care am facut-o si eu de-a lungul timpului, dar m-am abtinut sa o lansez pe aici de frica patriotilor.
Am constatat ca in Romania clientul sarac da' fudul vrea numai model de top, cu volan incalzit, cu turbo, cu eye-sight, cu piele, trapa, Active Torque Vectoring , mag-uri , faruri cu LEd sau xenon, GPS, semnalizare in oglinzi, etc...etc,.... cu motor maaaaaare dar pe care nu e in stare sa il alimenteze cu destula benzina ca e scumpa si leafa mica, si asta de frica vecinilor ca vor rade de el ca ce masina nashpa are. Nu reusesc sa inteleg necesitatea aceasta de a lua model de top sau nimic.
Din contra, aici desi puterea de cumparare a banului e mai mare iar lefurile nu sant deloc mici, si o masina pe care o cumperi iti manaca mai putin de 25% din salariu , cam 90% din cumparatori (din spusele dealer-ului de unde imi iau eu masinile) isi cumpara modelul de baza , eventula mai adauga max. 1-2 optiuni, de obicei cutie automata din comoditate. Dealerii au dificultati aici in a-si vinde modelele de top deoarece majoritatea cumparatorilor ori nu gasesc necesara chletuirea de sume mari pe niste fudulii mai mult sau mai putin inutile sau prefera sa isi cheltuie banii pe lucruri mai importante si nu pe ceva care sa isi impresioneze vecinii.
.................................. parerea mea ! :angel:
-
O masina mai dotata te ajuta in conditiile in care stai foarte mult in trafic. Anumite dotari iti fac viata mai usoara.
O masina mai dotata va genera mai mult interes cand se vinde la mana a doua.
O masina mai dotata va fi interesanta mai mult timp si asta este un lucru bun pentru cei care cumpara o masina noua o data la multi ani.
Nu este de capra vecinului sau de invidia lui. Asa functioneaza aici. La fel cum sunt si cei care cauta doar sa fie transportati din A in B si nimic mai mult.
-
Adi, nu prea mai e valabila teoria ta, cel putin in randul maselor cat de cat mai dezghetate. Am coleg care si-a luat ultimul megane cu cel mai mic motor (dizal... ca deh, romania) dar cu dotari maxime posibile. Deseori nici nu prea ai de ales, daca vrei anumite dotari trebuie sa iei motorizari superioare, si invers, daca vrei un anume motor trebuie sa iei si ceva dotari.
In alta ordine de idei as fi curios cat ar fi acum un Forester 2.0 benzina chel, daca ar fi chel, cum am luat eu SG-ul in 2008: adica doar dotari de siguranta, gen airbags/abs/esp, oglinzi incalzite, si cam atat! In rest era cheala, avea si un radio-CD 1-DIN. La promotie am prins-o cu 20700E!
Dar poate sunt eu anacronic...
-
eu nu inteleg preturile.... :o
-
In alta ordine de idei as fi curios cat ar fi acum un Forester 2.0 benzina chel, daca ar fi chel, cum am luat eu SG-ul in 2008: adica doar dotari de siguranta, gen airbags/abs/esp, oglinzi incalzite, si cam atat! In rest era cheala, avea si un radio-CD 1-DIN. La promotie am prins-o cu 20700E!
Vezi ca exista. Am dat eu din greseala peste unul.
Pe la 21-23k. Gasesti pe site-urile europene de vanzari masini.
Sa revenim la subiect totusi.
-
Eu sunt de parere ca la toate marcile de masini au crescut preturile in ultimii 10 ani.
Nu mai exista Logan de 5000 de euro, Cee'd-ul 1,4 benzina costa 9900 euro in 2008 si e 12000 astazi.
Cred ca explicatia sta intr-un numar de motive legate intre ele. Cererea in primul rand, eu cred ca toti ne dorim sa conducem masini mai placute si mai confortabile, dar si faptul ca este o cale prin care, adaugand valoare unui produs, fabricantii isi cresc castigurile.
M-as mai gandi si la diferenta de tehnologie pentru a face o masina moderna mai curata si mai sigura.
Apropos, Top Safety plus pentru XV in State. http://www.subaru-global.com/news/
-
.....
Apropos, Top Safety plus pentru XV in State. http://www.subaru-global.com/news/
Da !
Si in Japonia a obtinut cel mai mare scor din istorie = 199,7 puncte obtinand si distictia Grand Prize for Crash Safety Evaluation : https://www.forbes.com/sites/peterlyon/2017/05/31/how-safe-is-the-new-subaru-xv-crossover-good-enough-to-win-multiple-awards/#7d1137e13d32
In the annals of offset barrier crash tests at 64 km/h, no car absorbs the collision and dissipates the impact energy as effectively as Subaru’s new XV crossover. In Japan, at least. In fact, the XV’s crash safety results were so high that they set a new Japanese record for chassis integrity and safety.
-
pai nu stiu altii cum sunt dar la preturile astea si tinand cont si de aia 10k de la stat viitoarea mea masina de oras va fi electrica....
-
Sese, spor
Nu stiu ce sa zic de 1.6. Eu am 2.0 benzina pe XV si e ok spre lenes. 1.6, din punctul meu de vedere, este prea putin pentru o masina care este un all roader, nu doar masina de oras.
Nu vad prea agil 1.6-le cu bagaje si 4 adulti, pe drumuri de munte.
Aprob 100%.
-
Doar ca intreba de Impreza ;D nu de xv, iar impreza cred ca poate fi folosita ca masina de oras + suburbii.
-
Ai dreptate.
Ce vreau sa subliniez....dupa parerea mea 1.6 e doar pentru oras. Merita sa-ti iei un subaru doar pentru oras?
-
... Merita sa-ti iei un subaru doar pentru oras?
Unii ar zice ca da !
Ma rog, unele, pe care le stim noi ... ::)
-
Nu se aude nimic concret despre eliminarea taxelor vamale pentru importurile in Europa din Japonia? Ar fi un impuls pentru Subaru si suratele japoneze
XV 1.6 baza la 26k nu pare vreo super'oferta, insa 2.0 ala la 33k (in functie de ce anume include ca dotari si ce pret ar avea optionalele) ar putea fi o optiune interesanta. Pacat ca s'a decis doar ptr CVT
-
Dupa cate am citit eu pe aici, acum cateva saptamani s-a semnat un tratat economic intre Canada si UE care elimina niste taxe, vamuri si alte de-astea. Nu stiu daca asta atinge si piata auto, dar daca da nu devine oare interesata achizitionarea unui XV (sau alt model) din Canada ? pentru ca aici un XV de exemplu costa vreo 30K $can. (+transportul +putina bataie de cap) pe cand in Europa costa peste 30.euro ! (astazi 1 EURO = 4.5775 Lei , 1 $can = 3.1079 )
............................... parerea mea ! :angel:
-
cred ca trebuie sa studiezi CETA mai in detaliu :)
nu este chiar o eliminare brutala a tuturor taxelor vamale ci doar a unora in anumite conditii - iar subaru nefiind produs in canada nu prea se aplica deci .... la pretul de canada adaugi transport apoi taxe vamale apoi tva :)
-
pai nu stiu altii cum sunt dar la preturile astea si tinand cont si de aia 10k de la stat viitoarea mea masina de oras va fi electrica....
Kia Soul EV costa 35000 de euro si merge 150 km cu un ciclu de incarcare. Clar, vei avea nevoie de inca o masina.
Spuneai ca nu intelegi preturile...
Nemtii ne-au aratat o comparativa cu alte modele. Stiu ca pare mult la prima vedere, insa daca iau un model concurent asemanator in dimensiuni, pe care il cunosc bine, Kia Sportage, ii pun 1,6 turbo, cutie automata, tractiune integrala si dotarile din lista XV-ului, ajung aproape la acelasi pret.
Primesc un motor ceva mai puternic si o garantie mai buna. Pierd puncte la tractiune si la tinuta de drum, imagine si placerea de condus.
Pacat ca nu e posibila si alegerea unui diesel si a unei cutii manuale. Kia are 6 motorizari si trei variante de cutie pe Sportage.
Eu sunt foarte curios sa vad daca-mi voi da seama de avantajele acestui Global Platform despre care se tot vorbeste si despre cele 30 de procente de rigiditate crescuta la caroserie.
-
cred ca trebuie sa studiezi CETA mai in detaliu :)
nu este chiar o eliminare brutala a tuturor taxelor vamale ci doar a unora in anumite conditii - iar subaru nefiind produs in canada nu prea se aplica deci .... la pretul de canada adaugi transport apoi taxe vamale apoi tva :)
Recunosc ca nu am studiat deloc CETA. Doar ce am vazut pe la TV si am citit prin presa de un acord economic Canada-UE. Ma gandeam ca poate-poate s-au gandit sa faca ceva bun si pentru noi, muritorii de rand 😣
-
&t
Sese vor exista si optionale? Sau alea sunt versiunile si basta?
Adica sa poti scoate navi dar sa poti pune full safety features
-
Probabil vor fi doar cate un optional - doua posibile la fiecare nivel de echipare, nimic prea flexibil ca la VAG, de ex
-
Nu cred ca Subaru si-a schimbat politica privind dotarile - ca atare, optionale vor fi doar nivelul de echipare, motorizarea si .... culoarea !
Aaa - ca mai exista si o serie de accesorii optionale, gen: covorase, protectii de prag/bara, deflectoare de vant, etc - asta-i perfect adevarat, dar nu intra la categoria "optionale" care sa permita configurarea individuala a masinii.
De fapt, cam asta-i politica la toate marcile japoneze.
Din cate stiu eu, singura marca asiatica ce permite configurarea masinii utilizand o lista destul de lunga de optionale este KIA.
-
Nu cred ca Subaru si-a schimbat politica privind dotarile - ca atare, optionale vor fi doar nivelul de echipare, motorizarea si .... culoarea !
Da, asa este. Poti alege dotari suplimentare din catalogul de accesorii. Nu poti in schimb scoate nimic din lista.
Logica lor este sa alegi nivelul de echipare cel mai apropiat de dorintele tale si apoi sa-l personalizezi cu ajutorul accesoriilor.
Se poate totusi pune in productie o masina, in regulile de comanda ale fabricantului, insa perioada de asteptare este de pana la opt luni.
-
stiu ca nu se poate ca la germane ....sa iei o masina cheala si sa pui doar ce vrei tu pe ea...intrebarea mea era daca de exemplu ai putea lua full saftey pack (ala cu frana auto, blind spot ) care din ce am inteles e pe echiparea ultra mega full si sa nu iei Navi care mi se pare inutila din moment ce ai car play .... poate se salveaza niste Euroi care se pot baga in altceva.
cam ce zice gigel asta ... https://youtu.be/7VnWF1hDxV0?t=14m35s desi cred ca e un pic confuz cand zice ca nu are eyesight pe Limited (probabil se referea la drive assist )
legat de preturi ... subaru parca zicea ca noile modele or sa fie la acelasi pret sau doar cu 100$ mai scumpe ... se pare ca nu le-a iesit.
oricum in europa, dolaru se trasforma direct in euro si in uk in lire .... deci si de acolo costuri suplimentare
-
Din cate am inteles, EyeSigth este standard pe noile modele Subaru.
In ce priveste celelalte dotari de siguranta, cel putin la generatiile din 2008 incoace ( pe care le-am detinut), la Subaru nu erau diferente intre versiunile de echipare.
Erau oferite toate dotarile de siguranta incepand cu primul nivel de echipare.
Nu-mi vine a crede ca acum au schimbat asta, cand ei "pedaleaza" puternic chiar pe partea de siguranta a masinilor lor ...
-
Nu confundati echiparile de SUA, Canada, Australia, Japonia, Emirate, China cu cele de Europa. Daca a zis un nene pe youtube sau scrie intr-un articol dintr-o revista online din Australia, nu inseamna ca asa o sa fie si la noi. Ba uneori Marea Britanie nu este considerata Europa si mai sunt diferente si acolo in echipari, editii limitate etc.
-
Eu nu am zis ca asa o sa fie :)
Am intrebat daca exista informatie de posibilitatea de combinatii....pe mine de exemplu nu ma intereseaza sa dau bani pe navigatie (dupa sa dau bani si pe harti) cand am google maps gratis sau waze, dar vreau full safety features eventual si o trapa desi pe xv/impreza e meh
Marr poate in europa asa o sa fie...dar din ce am vazut in restul lumii echiparea de baza nu are ES deloc....nu mai zic de blind spot sau reverse brake
-
nu e neaparat threadul potrivit .... dar
https://www.designboom.com/technology/mad-boxer-subaru-wrx-powered-custom-motorcycle-10-10-2017/
deci daca merge pus motorul pe o motocicleta avem sperante si la un XV turbo :))))
LE...de mutat in alta sectiune sau cum considera adminul ...scuze de offtopic
LE2...ca sa nu fiu total off topic
-
&t
Acum am vizionat si eu cu atentie filmuletul asta !
Ce mi-a placut "maxim" e asta: What strikes me more than anything is: XV is what Forester used to be
-
:)))
mie mi-a placut pretul ....35k AUD cel mai scump....ar veni un 24k euroi .....mda stiu vise pt romania
-
Pai, daca intr-un final se va semna tratatul de liber schimb UE-Japonia, vom avea -10% din pretul fara taxe, asta ar insemna ca, la un calcul grosier, versiunea de top va fi undeva la 25.000 Euro + TVA = 29700 Euro.
In Australia NU au TVA si spunea nenea ala ca pretul este 35.000 AUD (~ 23.300 Euro) + road tax cca. 4000 AUD ( ~ 2665 Euro).
Dupa cum se vede, diferenta mare apare din TVA.
Diferenta la pretul fara taxe, are doua explicatii:
- Costurile de transport ( una-i din Japonia pana in Australia, unde practic "dai cu piatra peste balta" si alta-i din Japonia pana in Europa ....);
- Volumul de vanzari, care, in mod normal, atrage preturi mai mici atat datorita eventualelor discounturi de volum cat si cheltuielilor de logistica mai mici/unitate vanduta;
-
mda ai dreptate dar mai e si treaba ca nu preturle nu prea se convertesc ..... 100AUD = 100 USD = 100 Eur = 100 GBP cam asa se intampla ... deci 35k AUD vor fi 35k Euro sau hai sa zicem poate un 32k Euro ....
-
Pai, a dat Sese preturile pe pagina anterioara !
...
XV-ul incepe la 26000, 1,6 Comfort si se termina la 33000, 2.0 Exclusive Plus.
Vor exista si nivelele de baza Trend, ..., mai ieftine, dar cu disponibilitate limitata.
Eu la versiunea de top, cea de 33k Euro, am facut calculele ma devreme.
-
Daca nu ma insel, cu nu mai departe de 1-2 generatii, la banii aia cumparai Outback nou, Forester la ~20k si chiar sub pentru variantele de baza
Subaru o sa ramana o marca exotica, doar de pasionati si care pastreaza o valoare maricica second hand tocmai pentru ca sunt putine.
Si companiei ii convine de minune situatia, deci va trebui doar sa o acceptam si sa mergem in continuare ca si pana acum: una noua daca ne permitem si avem grija de ea cum se poate mai bine sau second hand pe jumatate moarta si bagam bani ca sa o refacem.
XV-ul s-a dus in jos cu preturile pentru ca s-au vandut multe, dar inca nu se despart proprietarii de ele asa repede.
Asta este realitatea din Europa unde avem atat de multi jucatori in industria auto.
-
In 2007 Forester incepea de la 23k (cu oferta de 20.7k) ptr 2.0 si mergea pana la 36.3k (cu oferta de 32.8k) ptr 2.5 XT AT
-
https://youtu.be/CAGASNpPFqM?t=4m20s
0-100 si 80-120 (cam 8 secunde dupa numaratoarea mea ) ....pt 80-120 se da pana in treapta a 2 .... si tre sa o turezi ca la balamuc ... :( un turbo ar ajuta mult si la dinamica si la consum.
comparativ cu 1.4T-ul meu de 200NM ....si eu la depasiri din asta tre sa retrogradez ...dar pana in a 3 si acolo la 80KM/H sta undeva pe la 3000-3500rpm...iar cand ajung la 5000 am deja peste 140 -150
-
Si Lotus are/avea un motor aspirat de 1.8 si chiar de 1.6 intr-o vreme si nu reprezenta o problema. Pune roti de 18" sau chiar 17" si anvelope de SUV, ridica apoi garda la sol inca 10cm si adauga AWD la 1.4TSI si o sa vezi ca e alta mancare de peste.
Nu poti sa le ai pe toate la un cost rezonabil. Pana la urma nu gasesti concurent pe masura in categoria asta de pret.
Partea interesanta este ca fiind platforma comuna si practic o Impreza ridicata, cum apare WRX, cum o sa inceapa americanii cu experimentele.
-
OFF - TOPIC !
Ce-mi plac mie comparatiile astea !
Se compara asa:
- aspirat vs turbo
- manual vs automat
- FWD vs AWD
- 1450 kg vs 1270 kg
- garda la sol de 22 cm vs garda la sol de 13 cm
Si ne da ca a doua e mai economica si mai rapida ...
E ca si cum am compara mere cu pere si rezultatul e ca .... maru-i mai rotund !
-
in alt video totusi zicea ca merge bine .... curios care o fi fost motivul adevarat
-
Cred ca era vorba despre altcineva ....
PS: Omul asta are si un Porsche Carrera ( are filmulele si cu el) si nu se plange deloc de dinamica aspiratului Subaru !
Si a detinut ca si family car, un Crosstrek (XV) si din generatia anterioara (2014), de aia mi se si pare utila utila opinia lui.
Ce-i interesant e faptul ca repeta de cateva ori cat de impresionat este de izolarea fonica a noului model fata de precedentul.
-
mie imi plac toate modelele din generatia asta nou (impreza hatch, sedan si xv)
mi se par f reusite, si ma tot uit de ceva timp la reviews. sa vedem ce zic si europenii, majoritatea prezentarilor sunt din state.
-
Nu nu, Marr ala e un alt nene cu XV ... i-a scris si comment-uri , e primul coment la acel video
Ziceam ca la initial i-a placut
da si eu sunt curios de review facute de europeni .... momentan am vazut doar rusesti ...si am postat ce era mai interesant
-
Si vad ca au aparut primele stocuri in Europa. Olandezii au ales 1.6 de top, iar nemtii 2.0 de mijloc.
In general, mi se pare ca preturile sunt in medie cu 2-3k peste generatia anterioara. Pana la urma platforma noua trebuie platita cumva...
-
https://www.autocar.co.uk/car-review/subaru/xv/first-drives/subaru-xv-20-se-premium-2018-review
-
Facand abstractie de faptul ca jurnalistii englezi lauda - dintre marcile non-UK - doar Skoda ( nu stiu motivul), doua chestii mi se par interesante din tot articolul de mai sus:
1. "It takes a perverse talent to make a boxer engine sound this ordinary."
2. A turbocharged engine will be introduced reasonably soon
In rest, astept cu maximum interes sa vad si sa "ma dau" cu noul XV ce trebuie sa ajunga luna asta la Auto Kino ca sa-mi pot forma propria parere legata de masinuta asta.
Este foarte posibil sa fie urmatorul model ce va parca in curtea subsemnatului !
Daca pana atunci va primi si un turbo, cu atat mai bine !
Voi avea de ales intre doua variante de motorizare.
-
-
Sta bine de tot la siguranta !
In afara impactului lateral cu stalpul, nu sufera nicio deformare a habitaclului.
In plus, din filmulet, se vede cat de bun si mai ale util este EyeSight- ul !
In special la testele cu pietoni ...
EyeSight este si unul dintre motivele pentru care ma tenteaza in mod special noile modele de la Subaru.
Fara LED-uri, Apple Car Play si X-mode pot trai, dar, dupa o patanie de anul asta (din fericire soldata fara urmari grave), tare mi-as dori un plus de siguranta ...
-
WOW! Chiar se vede imbunatatirea. Deformare aproape 0 la stalpi, usi, chiar si rotile fata au ramas pe pozitie dupa impactul frontal.
PS: M-am uitat si la VW T-Roc de curiozitate intrucat era sugerat de youtube. La impact masina este aruncata mult in lateral fata de XV de unde poate rezulta vatamare aditionala. In schimb sistemul lor de preventie poate opri masina in cazul unui pieton de la viteze cu 5km/h mai mari. As pune asta pe seama greutatii si a anvelopelor.
-
-
Salut!
Intentionez sa cumpar o masina in perioada urmatoare si noul XV mi-a starnit interesul pentru Subaru. Mi se pare ca e ceea ce am eu nevoie - un crossover compact, destul de spatios, care se preteaza preponderent mersului in oras, dar si unei escapade de weekend pe drumuri de tot felul. Singurele lucruri care ma pun un pic pe ganduri sunt puterea motorului si marimea portbagajului.
Am vazut ca au aparut destule XV-uri noi in Germania la dealeri, cu un pret de ~26.000 euro pentru ce ma intereseaza pe mine - 2.0i echipare Comfort. Ma gandesc ca ar fi o varianta mai rapida de a obtine masina. Pana ajunge la noi in Romania mai trec cateva luni...
-
-
Ha !
A ajuns noul XV la Auto Kino !
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=531424503894887&set=pcb.531425237228147&type=3&theater
De fapt, au ajuns doua bucati identice - una a lor, pentru drive-test, si una pentru primul client de XV MY2018 din Romania !
Frumos cadou a adus Mosul la Brasov !
-
HA, HA, HA si HO, HO, HO!
Iata ce am vazut si noi la intrarea in showroom-ul Auto Kino. Doua "fierbinti" modele ale gamei XV pe care le-as descrie in cateva simple cuvinte:
- ergonomice, spatioase cat sa te faca a te simti confortabil, acces usor la comenzile de pe plasa de bord si nu numai, finisaje superioare (in comparatie cu XT-ul meu), o cromatica primitoare si totodata indrazneata, contraste puternice care evidentiaza o simbioza a rafinamentului cazon insular cu noua reforma a esteticii globale.
Am certitudinea ca acest model va lasa o amprenta remarcabila in seria dedicata SUV-urilor. Modelul pe care l-am admirat reflecta tendintele majore si momentul de triumf al SUBARU in ceea ce priveste crearea unui SUV de dimensiune mica.
Daca ne repozitionam critica intr-o cronologia bruta - si nu neaparat in functie de curente artistice-auto sau evolutii tehnologice - noul XV ii poate surprinde pana si pe cei mai fini analisti ai pietei auto.
Cam asa pot eu interpreta pozele de mai jos:
(https://i.imgur.com/p6ygEjB.jpg)
(https://i.imgur.com/vQ7W6pa.jpg)
(https://i.imgur.com/XXVXOMU.jpg)
(https://i.imgur.com/JiC4RNV.jpg)
(https://i.imgur.com/86nDvYZ.jpg)
(https://i.imgur.com/nuSQxFd.jpg)
(https://i.imgur.com/ixoOKiF.jpg)
(https://i.imgur.com/R8JEuYM.jpg)
(https://i.imgur.com/LtFan4R.jpg)
-
Mai Heli, tu esti definitia consumatorului de rand modern. Nu critic, doar constat.
Da, arata spectaculos interfata masinii cu utilizatorul, ii zice calitate perceputa, asa functioneaza universul de ceva timp. Clipsurile de unica folosinta ce inlocuiesc mai demult utilizatele suruburi, motorul din plastic, astea sunt detalii fara semnificatie. Bine ca are fibra de carmol pe usa ;)
Repet, nu iau in balon. Asta e cererea acum, functioneaza, lumea-i fericita, exista free cash flow. Cel mult ma bag in seama aiurea :D
-
Și are o ținută de drum impecabilă. Vineri, când am fost la verificarea de 5000 km cu Outback-ul, am am făcut un scurt drive test până la grădina zoologică. Am avut aproape aceleași senzații ca la bordul Outback-ului (aproximativ aceeași formă, doar dimensiuni puțin mai reduse): direcție precisă, suspensii excelente, demaraj foarte bun (aceleași reglaje S și I; am mers in modul S), motor excelent.
Despre capitolul Multimedia nu vă pot spune mare lucru, m-a interesat mai mult mașina; tot ce am constatat este că a fost făcut un important upgrade la acest capitol, păstrându-se aspectul aerisit (nu expoziție de butoane ca la alte branduri).
Mulțumesc mult Paul
-
https://youtu.be/TA9eZp1Nit0?t=12m50s
apa paie si bataie ? .....mai mult bataie :)
cei care aveti subaru....cand a terminat cu dealul e in bord ceva de temperatura 4x4 ....ca ne arata temperatura uleiului doar
-
Cand vad astfel de filme de la rusi, ucrainieni, polonezi etc. stau si ma gandesc ce fel de discutie au ei cand returneaza masina... "Multumim! Nu va fie teama, nu am pierdut bara. E in portbagaj. Si masina e putin murdara ca a batut vantul cu praf adus din stepa."
-
mai nasol de ala care cumpara masina cand va fi scoasa la 30% discount ca masina de showroom. :D
Oricum cred ca un astfel de review, pentru vanzari, face cat 50 din alea de plimba masina doar prin oras si regurgiteaza materialele de marketing.
-
...
cei care aveti subaru....cand a terminat cu dealul e in bord ceva de temperatura 4x4 ....ca ne arata temperatura uleiului doar
Temperatura indicata in bord este cea a uleiului de motor - ma refer la testul postat.
In urma cu doi ani si eu remarcam ca dupa ce am urcat o panta cu diferenta de nivel de cca 300 m si pret de vreo 10 minute, in bord aveam indicata valoarea de 104 grade Celsius. La acea vreme atat Wrangler cat si Daniel Gugu mi-au explicat ca pana la 120 grade nu este necesar a-mi face griji.
Pe timp de iarna si la stilul meu de condus nu reusesc a incalzi uleiul mai mult de 84 grade. Vara il duc pe la 92 grade. Cand abordez soselele din Transfagarasan, Transalpina ori alte drumuri cu pante semnificative ating maxim 102 grade Celsius pe timpul verii.
-
nu uleiul din motor ma interesa ..... eu intrebam daca in bord ....acolo la ceasuri ...este vrun indicator cu temperatura uleiului din transimsie sau o chestie din aasta, ca stiu ca parca la unele masini cu 4x4( permanent sau nu) daca freci mult timp sistemul iti mai apare sa o lasi moale pana se raceste
https://youtu.be/vIMcL6PLZCw?t=9m14s
LE.: hmmm dece nu mai apare thumbnailul de la video pe pagina ....doar linku
-
La Forester XT este indicata doar temperatura uleiului din motor.
Temperatura celorlalte fluide nu este masurata sau nu este afisata ori habar n-am eu cum sa o evidentiez.
-
Exista intr-adevar, undeva intre ceasurile de bord un indicator portocaliu cu "Rear Diff. Temp.".
La fostul meu Forester l-am vazut clipocind o singura data, si atunci datorita firului de la senzor ce a binevoit sa se rupa.
Ca atare da, Subaru are senzor de temperatura a uleiului din diferential (cel putin in cel spate) si are si un martor in bord ce sa-ti atraga atentia "las-o mai moale, vericule !"
Cel putin asa era la Foresterul SH - dar nu-mi vine sa cred sa fi renuntat la el in cazul modelelor mai noi.
PS: Din curiozitate, cand plec de la birou mai uit si la XV sa vad daca le verificarea martorilor din bord inainte de pornire apare si asta.
-
In weekend am avut un XV la drive oferit de Autokino. O mare parte din membrii activi ai clubului au avut placerea de a conduce noul sasiu.
Am scris sasiu si nu XV pentru ca tortul este sasiul si ce poate sa faca el. Interiorul si design-ul sunt doar cireasa de pe tort.
Sper sa-mi fac timp sa scriu un mic articol despre noul XV pe blog. Mi-ar fi placut sa il am mai mult timp pe maini, dar poate rezolv si asta. Astept oferta concreta din nordul tarii pentru Outback sau loc liber in garaj la 2xGhe sau buy back de la Paul daca nici una din primele doua variante nu se concretizeaza.
Important este ca in familie am avut ultimul cuvant: "Ma bucur ca ti-a placut, Maria!"
-
Semana tare cu Outback'ul tau XV'ul 555 AWD spre Poiana, sambata ::)
-
Seamana tare la sofer. Mi-a fost sustras si eu am mers cu Dan in masina la Prejmer. Acesta este si motivul principal pentru care trebuie sa renunt la Outback, dupa ce am dat si Corsa. Este cam greu de manevrat pentru doamna si Impreza nu se preteaza drumurilor lungi in familie.
Da' de ce nu ai dat si tu un semn daca erai pe acolo? :D
-
Noi joi ne'am hotarat sa plecam la munte, vineri am ajuns pe la 20:00, deci sambata trezirea a fost pe la 11:00.
Oricum, eram cu Ateca, paream dubios ;D
-
apropos de reviw-uri luuungi, @Sese nu ati dat un XV la review pt turatii.ro ?
-
Acu m-am uitat si eu pe filmuletul de la Autogefuhl.
Ce mishto-i Eye Sigth-ul cu optiunea de pilot automat adaptiv !
Nu stiam ca functioneaza atat de bine si in condiitii de trafic aglomerat.
Vreau si io !
Si inca o chestie interesanta despre care nu stiam - faptul ca indicatiile de navigatie apar si in ecranul mic de sus, montat deasupra bordului.
E o chestie super faina - nu mai trebuie sa-ti iei ochii de la drum ca sa urmaresti indicatiile GPS-ului.
-
-
@Sese ...cand mai vin clienti pe la brasov la test drive asa vrem si noi :)) mai ales partea de mers pe trotuar :)))) ..... in felul asta se poat vedea si sistemele de siguranta :)))
https://youtu.be/7jPOD4tpImk?t=5m1s
-
modelul mai vechi :))
-
https://www.autoblog.com/2018/05/02/2018-crosstrek-subaru-best-april-sales/?guccounter=1
-
ar merge si la versus .....
-
http://www.motortrend.com/cars/subaru/crosstrek/2018/2018-subaru-crosstrek-review-long-term-update-2/
-
Interesant !
”At the drag strip, the 152-hp, 145-lb-ft crossover hit 60 mph in 9.0 seconds. That’s not a quick run, but it’s quicker than many of the Crosstrek’s rivals including the Nissan Rogue Sport AWD (9.8 seconds), Honda HR-V AWD (9.5 seconds), and Jeep Compass 4×4 (10.4 seconds); it tied the Jeep Renegade 4×4.”
Bine de stiut e si ce scriu aici: http://www.motortrend.com/cars/subaru/crosstrek/2018/2018-subaru-crosstrek-review-long-term-update-1/
”I recently drove our long-term Audi A4 Quattro for a few days, a Subaru Outback 3.6R Touring that I reviewed, and a Volvo XC60 T5 for a three-day weekend of SoCal cruising. The Crosstrek’s ride quality is on par with those three larger and more expensive vehicles, and surprisingly it also mutes out and absorbs much of the sound and juddering that accompanies road imperfections better than the above vehicles. ”
”So if you are considering a Subaru Crosstrek, add “premium ride quality” to the list of pros. It’s among the best in class.”
Ia te uita unde a ajuns Subaru !
In clasa ”premium” !!!
-
Dpdv tehnic era de mult timp acolo.
Cand spun tehnic nu ma refer la ecrane colorate, aerisiri dorsale sau diverse alte gadgeturi care tin mai mult de marketing.
Tehnic inseamna AWD, rezistenta caroseriei, directie, suspensie, motor si electronica aferenta.
-
-
Mutat in discutiile despre noul xv
-
Mda... Era si un fel de versus....tot timpu ma confuzeaza O0
Surprinzator totusi ca nu intra esp-ul (din ce zice comentatoru)desi roata spate se ridica clar de pe asfalt si pare franata.
Modelul vechi pare un pic mai teapan deși noul model se zice ca cu n-șpe la suta mai rigid
-
-
Boon !
Dupa cum (probabil) stiti, noul XV 2.0 nu mai este disponbil spre vanzare in Europa (cu exceptia masinilor deja existente si inmatriculate de catre dealeri pana la 1 septembrie).
Asta datorita noilor norme de poluare intrate in vigoare la de 01.09.2018 - respetiv Euro 6d (temp) pe metodologia WLTP. Motorul 2.0 de pe XV era ”doar” Euro 6c.
Singurele motorizari ce respecta Euro 6d sunt cel de 2.5 de pe Outback si 1.6i de pe Impreza/XV.
M-am tot intrebat cum de Subaru a lasat sa-i ”scape” trecerea la Euro 6d pe un model nou, care se si vindea bine (cel putin la noi, anul asta s-a vandut aproape exclusiv XV-ul - si s-a vandut bine in toata Europa). Mi se parea un nonsens. Si cand am inteles ca nu vor mai fi XV-uri noi pana la anul prin vara .... chiar nu mai intelegeam nimic !
Acum pare-se ca am gasit o explicatie !
Am gasit ata pe site-ul Subaru-global (https://www.subaru-global.com/ourstory/ourfuture.html ) cat si intr-un articol de pe Auto Motor und Sport ( https://www.auto-motor-und-sport.de/news/subaru-zukunftsplaene-elektrifizierung/ ) urmatoarea informatie:
- in afara de versiunea hybrid (ce va fi lansata spre finalul anului in SUA) , in 2020 este programata lansarea unui nou motor boxer turbo, cu o cilindree mai mica !
Iaca ce scrie in AM&S:
... a new boxer engine with turbocharging and smaller displacement, which should replace the current drive units in the early 2020s. The downsizing engine should also take the place of the combustor in hybrids and plug-in hybrids of Subaru
Este foarte posibil ca acest nou motor sa echipeze si versiunea europeana a noului Forester.
Lansarea unei ”noi” versiuni a noului XV in 2019, cu motor turbo si /sau hubrid ar respecta noua strategie a Subaru (STEP) de a lansa in ficare an o versiune noua/revizuita a modelelor ”cheie”.
Din pacate, nu am gasit mai multe detalii despre acest motor. Nu se vorbeste nicaieri despre caracteristici tehnice - nici macar despre cilindree.
Citisem acum cateva luni (dar nu mai retin pe unde ...) cum ca Subaru ar dezvolta doua noi motoare turbo ( de 1.8 in locul celui de 2.0 de pe XT/WRX si de 1.5 in locul celui de 1.6 de pe Levorg).
PS: Sper totusi sa se opreasca la 1.5-1.6 si sa nu fie un motor cat o sticla de Cola !
-
2CV de la Citroen parca avea boxer in 2 cilindri, nu? :D
Ce sa zic, cu turbo si eventual hibrid, vor ajunge probabil la nivelul de astazi al dinamicii oferite de alti constructori. Cu CVT-ul si aspiratele deja ajunsesera sa se taraie masinile la mers normal.
Un electric pe spate ar rezolva si problema LSD-ului (lipsa) pe modelele curente.
-
.... Cu CVT-ul si aspiratele deja ajunsesera sa se taraie masinile la mers normal.
....
Hai sa nu o dam totusi in extreme !
Si - cum tot imi place sa ma auto-citez: Comparativ cu ce ?
-
hai mai nu va mai legati de saracul marr... a ramas printre putinii entuziasti ai generatiilor actuale de modele... el macar vede picatura de pe fundul paharului :)
-
2CV de la Citroen parca avea boxer in 2 cilindri, nu? :D
.......................................................................
Da, pot sa iti dau detalii daca vrei. Am avut unul model '67, l-am cumparat in 1993 si l-am vandut in 2006. I se spunea Nemuritorul. Indestructibilul, etc. ;D . Era mai simplu decat o bicicleta. Nu mi s-a stricat niciodata in cei 13 ani.
A fost facut in doua variante, cu motor de 400cc si de 600 cc. Eu l-am avut pe cel de 600. In 13 ani nu am schimbat decat bujiile de vreo 2 ori. Ma indoiesc ca vreun constructor va mai reusi in ziua de azi sa construiasca o masina atat de fiabila si robusta. 8)
-
hai mai nu va mai legati de saracul marr... a ramas printre putinii entuziasti ai generatiilor actuale de modele... el macar vede picatura de pe fundul paharului :)
Așa o fi, ca prea o spui cu foc !
Deși ... pare-se ca cifrele te contrazic.
PS: Despre noul XV ai ceva de spus ?
Ai condus mașina ?
Ți-a plăcut ceva ?
Ți-a displăcut ceva ?
-
nu am condus... nu ma atrage nici macar la nivel teoretic :)
-
Ok !
Daca nu te atrage/intereseaza nici macar la nivel teoretic, mai citeste o data titlul topicului: “2017 XV ganeratia II” ...
-
:) esti asa simpatic :)
-
Dacă e vorba de același model de XV cu care am mers astă iarnă la Prejmer nu știu ce să zic. să mergi cu o mașină pe circuit și să ai impresia că mai e un pic și ajungi la Carrefour.
-
.... Cu CVT-ul si aspiratele deja ajunsesera sa se taraie masinile la mers normal.
....
Hai sa nu o dam totusi in extreme !
Si - cum tot imi place sa ma auto-citez: Comparativ cu ce ?
Ca sa nu o dau in portocale vs. Struguri, am sa zic comparat cu impreza din generatiile anterioare.
Ideea e ca daca mergi in oras e perfect, autostrazi ok, dar sunt momente cand mergi cu viteza constanta, ai nevoie de doar putina reactie sa cresti viteza cu 5-10-20kmph si nu face nimic. Reactioneaza doar la pedala puternica si sarit in 4k ture. Si aia o da cu intarziere.
Poate nu am mers eu destul, dar automata clasica mi se pare mai vioaie si cu ea exista viata si intre 2000 si 4000 ture.
Ce merge(a) bine cu cvt este dieselul. Outback-ul acela chiar se misca bine in regimul de turatie si comportamentul setat de cvt.
-
Din pacate, nu am gasit mai multe detalii despre acest motor. Nu se vorbeste nicaieri despre caracteristici tehnice - nici macar despre cilindree.
Citisem acum cateva luni (dar nu mai retin pe unde ...) cum ca Subaru ar dezvolta doua noi motoare turbo ( de 1.8 in locul celui de 2.0 de pe XT/WRX si de 1.5 in locul celui de 1.6 de pe Levorg).
PS: Sper totusi sa se opreasca la 1.5-1.6 si sa nu fie un motor cat o sticla de Cola !
Revin cu informatia de acum un an:
1. 2017, Vara: Noul XV, Schimbari minore LEVORG (Type D), Versiunea 4 Eyesight - VERIFICAT
2. 2018, Primavara: Noul FORESTER, Lansarea lui ASCENT - VERIFICAT
3. 2018, Toamna: Modificari minore LEVORG (Type E)
4. 2019, Toamna: Modificari majore LEVORG, WRX, Noul motor 1,8 turbo (va inlocui FB25, FB16DIT, FA20DIT)
5. 2021 Q1: Modificari majore LEGACY, Versiunea 5 Eyesight, Noul motor 1,5 turbo (va inlocui FB20, FB16, FA20)
Sursa (din Chrome am tradus in romana):
http://www.chubu-jihan.com/subaru/news_list.php?page=contents&id=168&fref=gc
-
primul romanesc cu X5 .......doamne ce jenant ......sau poate mi se pare doar mie ?
daca cei de twin motors au dat masina pentru a putea creste vanzarile si-au facut un deserviciu ....puteau sa le dea macar brosurica cu key points pe care sa le mentioneze gigei ...... garda la sol, eyesight (despre care nu se zice nimic ), etc
puct slab ca are multe butoane :))) serios ?
chiar sunt curios cand/daca va ajunge la review la turatii.ro
-
E vina ta că pui botul la jurnaliști auto români când vine vorba de Subaru :)
-
Aia-s niste copii care n-au habar pe ce lume traiesc !
Cred ca indiferent ce masina testeaza, alte comentarii n-au !
PS: Au facut un drive si cu Forester si afirmau cu maxima incredere ca are garda la sol de 270 mm !!!
Si ca pretul ar fi de 24.xxx Euro ...
PPS: Cel mai complet si corect test cu noul XV mi se pare cel de la Autogefuhl (cred ca a fost postat si pe aici).
Dealtfel, tipul ala a facut niste teste interesante cu mai toate modelele Subaru (inclusiv Levorg si ultima generatie WRX ST).
-
ti se pare ca am pus botu? ....chiar mi se pare ca reprezentanta a facut o defavoare marcii dand masina pe mana celor 2
nu cred ca vind ei 1.6 ala prea mult la ce pret are ... dar acu unu care ar fi in cautare de masina(nu vorbim de fanii marcii) si s-ar uita la acel video nu intelege dece ar da 25k euro pe o masina ca oricare alta care are multe butoane pe volan si nici o gura de aerisire in spate + 1.6 aspirat....pt ca din acel review nu reiese nici un atuu al masinii
in fine ...
-
WTF!? De ce am crezut ca noul XV indiferent de continent vine doar cu CVT??
-
Hmmm, uite un Subaru nou la care n-as zice nu!! Misto POV, parea suficient de vioaie!!
-
In State vine si cu manuala in 6 trepte !
Da, stiu, este ciudat - sa oferi manuala doar in tara cutiilor automate !
Asta-i politica actuala a departamentului de vanzari de la Subaru !!!
PS: ”Problema” cutiei manuale este ca nu se poate ”imperechea” cu Eye Sight-ul. Si cum Subaru tine mult la imaginea de masina sigura / tintesc la un loc in topul celor mai sigure masini, probabil de aici si lipsa acestiei optiuni de pe majoritatea pietelor.
In plus, in Europa, din cauza vanzarilor subtirele, probabil au incercat sa se optimizeze cat mai bine, oferind cat mai putine variante de motorizare/transmisie/ echipare / etc. Desi e putin probabil ca asta sa le creasca vanzarile ....
-
nu au normele calumea pt CVT, decat pt 1.6......crezi ca scot wltp sau cum dracu i-o zice pe 2.0 cu manuala?
-
Multumiti-le europenilor pentru grija purtata. Folosesc un argument penibil (CO2) pentru a justifica masuri pur economice.
-
Se razbuna pe treaba cu NOx de la nemti.
Trebuie sa recupereze cumva pierderile. Cum mai bine decat prin limitarea importurilor extracomunitare.
-
Se razbuna pe cine? Pe americani? Ce americani vand in europa masini de volum importate?
Vezi diferenta se face aici....americani care sunt interesati de europa si-au fabrica in europa....si gata nu mai platesc taxe si au si preturi competitive
-
Se razbuna prin limitarea tuturor importurilor din afara UE, ca sa creasca vanzarile masinilor nemtesti pentru a recupera amenzile sau a diminua efectul acestora.
-
Pai parca a semnat UE tratat cu japonia sa reduca taxe
Mai sus era vorba de norme de poluare pe care le respecti sau nu
Inteleg unde vrei sa bati, eu ziceam ca daca ar avea de razbunat ceva ar fi cu americani nu cu japonezi.
Principalul concurent a lu vw in europa e ford(focus si mondeo) nu japonezi....dar Ford au fost destepti si au fabrici in UE.
Lipsa de interes si de vanzari a japonezilor in europa se vede si din cauza asta....nu au fabrici aici...macar de asamblare da ca nu de facut cap coada.
Toyota Honda si Suzuki parca au niste fabricute anemice....in rest nu stiu
...poate or fi si manac cacat degeaba
-
https://www.motortrend.com/news/subaru-says-crosstrek-popular-get-turbocharged-version/
-
Pai normal...dar peste vro 2-3 ani...cand actuali proprietari vor dori sa schimbe masinile ....un 15-20% extra pret.... Win
Eu zic ca la facelift o sa bage.... 2020 cel mai devreme cu 2021 efectiv in piata
-
Eu nu înțeleg logica asta...dacă o mașina se vinde, deci e dorita, nu ii oferă și motor turbo ca sa nu mai atragă pe alții interesați de așa ceva, ci pun pe altele ca sa ii atragă acolo pentruca modelele alea nu se vând așa bine?!?? Mie XV mi se pare exact in mijlocul modelelor de la Subaru, încorporează și utilul și posibilitatea de drumuri forestiere a foresterului și și e destul de mică încât sa nu fie prea mare chinuiala cu ea in zonele fără spațiu si e și distractivă in felul ei, sa fie oferită cu 1.6/2.0 turbo, ar fi exact singurul lucru care ii lipsește pentru a fi mașina perfecta (normal cu 6MT), 2.4 turbo parca ar fi cam mare, dar cine știe...
-
Pai daca se vinde la capacitate de productie maxima de ce sa schimbi ceva? Si Dusterul are nevoie de multe si uite ca e cel mai bine vandut din segment in Europa.
-
Eu nu înțeleg logica asta...dacă o mașina se vinde, deci e dorita, nu ii oferă și motor turbo ca sa nu mai atragă pe alții interesați de așa ceva
pai logica e banu ....daca se vinde si asa (chiar daca toti zic ca ar fi ok si un turbo) mulgem cat se poate... si hype-ul pe care turbo il va face cand va fi anuntat si introdus va aduce si clienti aia care asteapta asta si probabil multi dintre posesori actuali de aspirat vor face pasul catre turbo....asta insemana mai multi bani pentru ca pretul nu va fi mic, asta e clar
-
-
-
Interesant ce a facut omul ... ca sa-i dea un aspect off-road !
Si mai interesant este ca, desi pare echiparea de top (scaune din piele), are frana de mana clasica, cu levier nu cu buton cum e prin Europa ...
Asta-i una dintre chestiile cu care nu-s foarte fericit la noul XV.
-
In Romania nu se mai aduce decat XVul cu motor de 1.6? Pe o masina de 1500kg cu AWD? Ce politica de vanzari e asta? Daca ai nevoie de o masina de familie, dar nu una cu care sa mori in prima depasire pe DN2, Subaru iese clar din discutie. si-au castrat toate modelele. In 7 ani toti proprietarii o sa poata spuna la vanzarea masinilor lor ca a fost condusa de un doctor batranel pana la piata si inapoi.
-
In Romania nu se mai aduce decat XVul cu motor de 1.6? ...
Nope !
Se aduce si 1.6 - desi, din cate stiu eu, s-a vandut unul singur !
De trei zile am intrat in posesia unui XV nou, 2.0.
Si saptamana trecuta, Auto Kino a mai vandut doua (in afara de a mea). Ambele 2.0.
Cel de 1.6 l-a cumparat cineva strict pentru mers prin padure / pe camp (vanator si pescar). Acolo-l ajuta AWD-ul.
Pentru sosea are altele ...
-
degeaba are gepeleu daca nu e v6 biturbo :))
-
-
Asta demonstreaza, again, ca indiferent de masina, singurele puncte de contact cu drumul sunt anvelopele !
Si unde aderenta nu e, nimic nu e !
-
-
-
pai era la threadu cu electric :D
-
Pai nu e electric :) Oricum, marr sigur nu isi ia :)))
-
Nope !
Marr s-a potolit o vreme !
Ce-i drept, îmi si place XV-ul meu, așa cum e el - cu o sigura baterie !
-
https://www.autoblog.com/2019/10/17/2020-subaru-crosstrek-higher-price/
-
https://edition.cnn.com/2019/10/24/us/subaru-recall-trnd/index.html
-
Subaru XV to receive new Panasonic head unit, around view monitor soon – facelift with EyeSight by end-2020
https://paultan.org/2020/01/09/subaru-xv-to-receive-new-panasonic-head-unit-around-view-monitor-soon-facelift-with-eyesight-by-end-2020/
-
Aia-i stire din Filipine !
In restul lumii, XV-ul are Eye-Sight inca de la lansarea noului model.
Singura ”noutate” ar fi Around View Monitor - dar nu prea vad ce legatura are asta cu Eye-Sight (cu exceptia situatiei in care-i mai pun 2-3 camere).
Modelul actual are HU Harman Kardon, deci nu vad niciun update trecerea la Panasonic ...
-
2020 Subaru XV e-Boxer Hybrid Goes On Sale In Britain From Ł30,995
https://www.carscoops.com/2020/01/2020-subaru-xv-e-boxer-hybrid-goes-on-sale-in-britain-from-30995/
-
2,5 aspirat pe XV? :o
https://carbuzz.com/news/subaru-crosstrek-finally-getting-the-engine-it-deserves
-
Am citit si eu Știrea asta zilele trecute.
Nu i-am dat atenție din doua motive:
1. Nu va veni in Europa cu 2.5 (chiar dacă va primi motorul asta);
2. Dacă vor ceva mai sporty, trebuiau sa-i pună un turbo nu un 2.5 NA.
In plus, mi se pare ca un 2.5 ar “dezechilibra” mașina.
-
Ii pun o baterie de ceas in spate sa o echilibreze si sa iasa mai bine la noxe si impozite si probabil s-ar vinde mai bine decat 1.6 aspirat :D :D
-
Intre 2.5, 2.0, 1.6 si ce orizontale aspirate mai exista, nu sunt diferente semnificative de masa. Deci niciun dezechilibru.
-
https://www.topgear.com/car-news/usa/subaru-has-appetite-adventure#
-
Pun 2.5-ul si pe XV/Crosstrek - https://www.autoevolution.com/news/2021-subaru-crosstrek-gifted-with-forester-engine-new-sport-trim-144663.html
LE: scuze, acum am vazut ca stirea a mai fost...
-
&t
mai pe lung
sau mai pe scurt
ce e dubios e ca cel galben (adica Sport echipare superioara) are halogene ? .... serios in anul 2021
-
Sunt specificatii si verdiuni de echipare pentru piata Nord-Americana.
In Europa, toate versiunile de echipare au faruri full LED, si roti de aliaj pe 18” (cu exceptia versiunii de baza care are roti pe 17”).
Si nu are cutie manuala pe nicio versiune de echipare.
Overall, XV-ul pentru Europa este mai bine dotat decat versiunile americane (cu exceptia echiparii de top unde dotarile sunt similare).
Oricum, sansele ca XV-ul sa ajunga in Europa cu motorul de 2.5 sunt de 0,000000000000001 %.
Ciudata - ca intotdeauna - este oferta de motorizari pe diferite piete. De exemplu, in State, XV/Crosstrek nu se vinde cu motorizarea e-boxer din Europa, iar in Europa nu se aduce varianta Plug-In Hybrid din State ...
Doar prima generatie de XV (2017/2018) s-a vandut cu aceeasi motorizare (2.0 NA) peste tot in lume.
Asta este disponibila in continuare pe alte piete, dar in Europa nu mai exista decat 2.0 e-boxer.
Ma rog, in Europa este si motorul de 1.6, dar asta nu se vinde in State.
Pe XV-ul actual s-ar fi potrivit de minune 1.6-le turbo de pe Levorg. Dar motorul ala a disparut complet din oferta. Pacat !
-
Si in miscare:
https://youtu.be/J8Ox7P-6FSk
Recunosc ca mi se pare interesant nivelul asta de echipare Sport, ce cred ca se doreste pozitionat ca un fel de Base + cateva dotari in plus si cred ca are ca tinta potentialii clienti ce vor mai multa putere si dotari, dar au in vedere imediata modificare a masinii (lift-kit, AT-uri, scuturi, lumini aditionale - chestii care sa le inlocuiasca pe cele cu care de obicei ar veni masina intr-un nivel superior de echipare).
-
Pare-se ca atat Xv-ul cat si Impreza vor primi in curand (asta poate insemna 1-2 ani) un motor turbo de 1.5.
”Crosstrek and Impreza are reported to get a new 1.5-liter DIT turbocharged powerplant ”
Nu si Forester-ul.
https://www.torquenews.com/1084/all-subaru-models-are-getting-new-turbo-engines-hot-forester-left-out
-
Nu suna rau deloc un turbo de 1.5 pe XV, poate'ar mai "revergora" vanzarile si la noi
-
Pare-se ca atat Xv-ul cat si Impreza vor primi in curand (asta poate insemna 1-2 ani) un motor turbo de 1.5.
”Crosstrek and Impreza are reported to get a new 1.5-liter DIT turbocharged powerplant ”
Nu si Forester-ul.
https://www.torquenews.com/1084/all-subaru-models-are-getting-new-turbo-engines-hot-forester-left-out
Poate la Forester pregatesc un turbo nou de 2.0 :)
-
Eu nu pricep nici bătut de ce trendul actual este echiparea mașinilor de peste 1 tona cu motoare de aspirator.
-
"Ecologie"
-
Micsorand permanent motoarele vor avea motiv pentru a promova hibridele si ulterior electricele.
Ecologia reala nu are legatura cu bateriile.
-
Eu nu pricep nici bătut de ce trendul actual este echiparea mașinilor de peste 1 tona cu motoare de aspirator.
Pentru ca majoritatea sunt interesati de o masina cu taxe/ impozite/ asigurari mici si nici nu ii intereseaza prea mult partea dinamica. Iar mai spre Vest ii si inteleg, dupa ce acum vreo 3 ani, intr'un concediu in zona Londrei, in 500km am facut o singura depasire (si aia de curiozitate cum e "pe invers"). Si'aveam inchiriat un 308 cu diesel de 90cp, dar nici n'am simtit nevoia de mai mult
Iar in ultimii doi ani concediile le fac cu Ateca (1.4 150CP), n'am mai vazut motiv sa iau Foresterul, nu m'ar fi ajutat nici reprizele mai bune
EOT
-
Eu nu îs vreun mare vitezoman, am fost inconștient când eram mic și prost.
Dar prefer oricând cuplu, sunetul, etc unui aspirat/turbo de minim 1.8.
Și mai vreau cateodata sa merg la 1500 ture fără sa schimb viteza, eventual sa fac și un sprint.
Aia cu ecologia nu tine atât timp cât un rahat de vw de exemplu are noxe mai mici doar ca are start/stop pe care îl poți dezactiva de la buton.
Nici aia cu taxele cel puțin în ro. Pana în 2000 cm3 diferențele is mici. Pe afara se plătesc la kw.
Înțeleg is schimb consumerismul de cacat și economia de piata/jungla în care suntem.
-
După câte știu, Forester o sa fie echipat cu un nou motor turbo de 1.8.
-
28-29 mii dolari e un pret ok .... in europa sigur va bate spre 40mii de euro cea ce va fi ...meh si ma gandeam ca la facelift sau refresh or baga si ei un port usb in sparte sau o gura de ventiatie .... ca parca se voia family car sau poate asta intra in categoria becului din torpedou
-
Nu o sa fie 40.000 in Europa.
De fapt, nu va fi deloc in Europa ...
-
posibil sa nu fie ... dar din moment ce au in oferta acelasi 2.5 pe outback nu vad de ce nu ar oferi si pe xv....doar daca 2.5-ul asta nu face norma de poluare ca din ce am inteles e cu 182 cai fata de 175.
eu nu m-as supara sa nu fie 2.5 dar sa fie un 1,5 turbo sau 1.8 turbo.:)))))
-
Ar fi mers un 2.5 turbo.
-
Pai, pe Outback este 2.5 ca nu au ce altceva sa puna in acest moment - de cand au renuntat la diesel.
Dar asta are emisii de CO2 destul de mari si daca ar aparea si pe un alt model - mai ales unul cu vanzari mai mari - ar da rau de tot per total.
!.5 turbo pare-se ca va fi - dar nu stim de cand.
O fi la primul facelift - peste un an/doi - sau doar la lasarea noului model - peste 3/4 ani .... ramane de vazut !
-
Degeaba e 1.5 daca e CVT. La ralanti consuma la fel aproape toate de la 1.0 la 2.5 si CVT-ul are tendinta de a tine motorul la o anumita turatie fie minima (de croaziera) fie maxima pentru depasiri. Si in acele situatii nu exploatezi deloc un turbo asa cum ar trebui, adica putere in zona de mijloc a turatiilor. Poate doar pe hartie o sa dea mai bine la CO2, desi vezi ce s-a intamplat cu 1.6 de pe Levorg. Mai bine a iesit 2.0 aspirat, asa ca l-au scos.
-
.... CVT-ul are tendinta de a tine motorul la o anumita turatie fie minima (de croaziera) fie maxima pentru depasiri. Si in acele situatii nu exploatezi deloc un turbo asa cum ar trebui, .....
Parca lucrezi sau ai tangente in/cu industria IT.
Asadar, ar trebui stii ca respectivele cutii de viteze functioneaza dupa cum le comanda computerul. Sau crezi ca cei de la Subaru sunt cei mai prosti din curtea scolii si nu stiu programa un CVT ...
Sa nu uitam ca si XT-ul SJ a fost cu motor turbo si cutie CVT, au avut 1.6 turbo + CVT pe Levorg, au avut si turbo diesel cu CVT, acum au WRX-ul cu motor turb si CVT - si n-am auzit pe nimeni sa sa planga de modul in care-i exploatata turbina.
Nu in ultimul rand, sa nu avem impresia ca asta-i o gaselnita Subaru - Honda foloseste cutii CVT pe Civicul nou, 1.5 turbo ( si cred ca si pe CR-V); Mitsubishi are 1.5 Turbo + CVT pe Eclipse Cross, Audi idem - avea si are inca modele turbo dotate cu CVT-uri. Or mai fi, in mod cert, multi altii.
Si la niciunul dintre acesti producatori nu am auzit ca turbina e exploatata anapoda de cutia CVT.
PS: Pot sa inteleg reticenta sau chiar repulsia fata de CVT - ma rog, fata de senzatia diferita oferita de aceasta. Mai ales daca ai condus o viata doar manuale. Been there, done that !
Dar hai sa ne limitam la a descrie senzatii si a prezenta preferinte ( chestii subiective) si sa nu incercam sa le impachetam in justificari de natura tehnica.
-
Turbo a aparut ca sa combata lipsa cuplului la turatie joasa-medie. Din poate ~1000km experienta cu CVT (diesel, aspirat 2.0 si 2.5 si turbo 2.0 benzina) eu am observat ca exploateaza (inginerii au setat softul asa) un motor in majoritatea timpului fie in zona de jos, fie in zona de top, adica acolo unde un turbo nu prea este prezent si astfel cam "defeats the purpose".
Nu are sa se planga nimeni de modul in care este exploatata turbina pentru ca nu prea este exploatata dupa parerea mea, asa cum o faci cu o transmisie manuala sau AT clasica sau cu dublu-ambreiaj.
Ce incerc sa spun este ca in practica o sa aiba un comportament extrem de apropiat de un motor aspirat cu valori de putere maxima similara. Probabil ca in modul "manual" si cu S# diferentele vor fi sesizabile.
-
CVT-ul are tendinta de a tine motorul la o anumita turatie fie minima (de croaziera) fie maxima pentru depasiri
Din experienta mea nu e chiar asa, poti lejer s-o tii la turatii intermediare. Clar nu se apropie de o manuala, dar tot te poti distra pe serpentine.
-
Am mai povestit, la mine primul kickdown duce turația la ~4k rpm și crește progresiv spre 5k+. Dacă vreau max fac 2 kickdown rapid și se duce în 5.5k crescând spre 6k. Deci clar e programabila sau te poți adapta la comportament.
-
Dacă tot suntem la păreri subiective despre turbo și cvt, mie mi se pare ca cvt protejează bine turbina și o folosește când uleiul e in parametri corespunzători la turațiile aferente.
Adică nu o omoară când e uleiul rece și nici nu trage de ea,ca la manuala, acolo unde eficienta turbinei este mica si poluarea rezultata ridicată.
Vorbesc ca orice utilizator.
-
&t