Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on Today at 11:38:59 »
Credeam ca singurul compromis pe eficienta a fost sa aleg unequal headers. Ipotetic vorbind, chiar sunt dispus sa renunt la 100 cai pentru a pastra sunetul ala superb. Desi equal length are castiguri mult mai mici pe putere, insa consistente pe EGT. Aia e, atat s-a putut.

Dar se pare ca mai e unul. Scoopu' de pe capota, ala de varsa aer racorica pe intercooler.
Raman la parerea ca sopronu' de STI arata oribil pe masina asta. Ok, oribil in ochii mei, in rest doar discutabil, fiecare cum ii place. Repet, eu vreau sa fie cat mai discreta tigaia, or excrescenta aia exagerata acolo... nu pot.
Ca urmare, scoopu' de fabrica ramane. Or asta exclude splitteru' de STI OEM, care are palnia mulata pe scoopu' de STI. Cu atat mai bine, e discontinued.
Ramaneau Grimmspeed de WRX si Process West de WRX. Insist, "de WRX" referindu-se la inaltimea zonei scoop, ca Grimmspeed chiar vinde o versiune pentru scoopu' mare.





Pe poza se vede cam clar ca americanii au facut deschiderea de pe intercooler foarte mica, dar cangurii semnificativ mai mare.
Deci mi-a fost cam usor sa aleg  ???
Surpriza aia faina e ca adunasem foarte multe puncte, asa c-a iesit cu 80 de dolari mai ieftin.



Inaltatorul de schimbator era prea ieftin, n-am rezistat. As fi vrut 50mm (2 inchi), dar astia n-aveau. Merge de experiment.

Am mai comandat zilele astea:
- inca 5l de ulei de rodaj;
- octane booster sa ma tina vreo 3000km, pana ajung la Cluj;
- un crowfoot de 17, ca Whiteline si-a batut joc de accesul la suportii motor;
- set tarozi NPT;
- curele de accesorii.

Eu nu stiu ce mai trebuie. Niste benzina poate.
Crec-aia-i tot  :o

Amomis, adaug ca:
- scutul turbo de STI 2008 (am verificat pe hatchu' lu' Pfaizar) e la fel ca al meu. Care al meu nu incape pe turbo. Deci ori DIY, ori cumpar unul AM mai incolo, ceea ce e tentant, inca avand groaza de puncte, si la rallysport, si la flatirons.
- brida stanga de IC e aceeasi pe toata gama, de la WRX din 2002 pana la STI din 2022. Nush ce naiba fac acolo, se va lasa cu improvizatii.
2
Piese auto / Re: Vand Bridgestone Turanza T005 vara
« Last post by Sefer Jesirah on Today at 11:20:53 »
  900 de trei ori...  :)
3
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
« Last post by dvddcn on April 24, 2024, 12:29:02 PM »
Din cānd īn cānd notez ce modificări am mai făcut și cu ocazia uneia mai mari fac și cāte o postare.

Pe lāngă reviziile uzuale, la care mă bucur că nu scade nivelul uleiului (scade cam 150-200ml īntre revizii - 7-8k km), am schimbat de curānd suspensia și am pus arcurile ironman. Față + spate. Amortizoarele pe spate erau īn regulă (Bilstein ce au cam 15k km), iar pe față am luat și montat Ashika. Cu noile arcuri diferențele sunt semnificative, mașina este mult mai fermă și īnchegată, dar nu incomodă.

O să revin și cu niște poze și cu noile măsurători. Diferența pare să fie cam 3.5-4cm.
Am schimbat și rulmneți, suport cutie viteză etc.

Acum se simte chiar foarte bine :)
4
Știri auto / RIP Subaru Legacy
« Last post by MihaiFlorescu on April 23, 2024, 23:56:14 PM »
Apune o legenda.

Masina care a pus numele Subaru pe lista castigatorilor in WRC inceteaza productia in 2025.

Subaru Legacy a inceput ca un sedan clasic cu tractiune AWD. Sistemul a fost atat de bun la vremea respectiva incat la scurt timp a devenit o amenintare in campionatul mondial de raliuri. Ceilalti s-au pregatit si Subaru a dezvoltat atunci Impreza, mai mica, mai usoara, iar Legacy a ramas varful de lance, a crescut, a aparut si break-ul, derivatul Outback si tot asa.

Generatia 2003-2008 a fost cea mai populara si pe buna dreptate.

Din 2010 masina a luat proportii pentru a satisface piata americana si de la an la an a vazut din ce in ce mai putine imbunatatiri.

Din Europa si Australia a iesit prin 2016 pentru ca nu mai era competitiva sub nici o forma, nu pentru ca nu se vand masini in segmentul din care facea parte, ci pentru ca nu avea nici un atu fata de ceilalti.
Din 2020 nici macar in SUA nu s-au obosit sa mai vina cu un motor nou sau cu un model diferit si a parut ca se lanseaza facelift dupa facelift cu acelasi tren de rulare, aceleasi performante si acelasi stil.

Pacat. Unii spun ca se scoate pentru ca nu este cerere. Dar cerere nu este cand vii cu o masina ce nu a vazut nici o evolutie semnificativa din 2015. Asta in conditiile in care Camry se vinde in draci in segmentul acesta.

Atentia si bugetul se muta spre un nou model full electric.

Tare imi este teama ca urmeaza si Impreza.
5
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: XT'ul meu
« Last post by andrei0241 on April 23, 2024, 21:31:30 PM »
Evident ca piesele comandate joi vor ajunge cel mai devreme maine, visam eu frumos sa le primesc in weekendul trecut.
Iar cu programul pentru viitorul apropiat, daca nu le potrivesc pe toate din prima cum trebuie, poate de Paste sa fie gata

Bobinele de inductie la EJ25 se stie c'ar pierde din capacitatea de functionare dupa o anumita perioada de functionare? Vizual par ok, desi tolele se vede ca sunt cumva umflate pe alocuri
6
Foresterul meu SK (2019-prezent) / Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Last post by andrei0241 on April 23, 2024, 21:27:25 PM »
cred ca am vazut in cartea tehnica o fraza care zicea ca masina poate porni singura motorul in cazuri de scadere a bateriei sub o limita ?

Cel mai probabil referinta era in situatia in care e activ sistemul Start/stop si, desi stationezi, motorul poate fi pornit in caz de scadere a gradului de incarcare a bateriei
7
Foresterul meu SK (2019-prezent) / Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Last post by dan_b on April 23, 2024, 19:54:28 PM »
La Isuzu, dar si la Nissan (model mai vechi, chiar) se sting becurile de plafoniera uitate aprinse, dupa aprox 10 minute.
Teoretic ar fi trebuit sa fie la fel si la Subaru, mai ales la modelele noi.
8
Foresterul meu SK (2019-prezent) / Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Last post by MarianBV on April 23, 2024, 19:37:36 PM »
Am incarcat bateria pe un redresor, ocazie cu care am observat ca fostul proprietar a schimbat-o pe cea originala cu una de 60 Ah. Am pus-o inapoi si toate setarile par sa functioneze ca inainte, inclusiv geamurile electrice  :)
Voi fi clar mai atent la consumatori lasati porniti, desi sincer nu-mi explic de ce nu au facut inginerii un sistem de siguranta care sa taie consumatorul daca scade bateria sub un anumit nivel (cred ca am vazut in cartea tehnica o fraza care zicea ca masina poate porni singura motorul in cazuri de scadere a bateriei sub o limita ?)
9
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: Subaru Forester XT 2.5
« Last post by bobbycvi on April 23, 2024, 16:47:12 PM »
Nu stiu. Am intrebat ieri, inca nu am primit raspuns. Eu sunt plecat la Maramures (family things)...

a piston has left the building ?
10
Alte modele si non-Subaru / Re: A Quattro fara Quattro
« Last post by MihaiFlorescu on April 23, 2024, 15:56:27 PM »
E buson de plastic cu oring, de unica folosinta. Il am. Eram pregatit sa il schimb cu uleiul.
Dar ca sa ajungi la baie trebuie sa dai jos scuturi prinse cu 3 tipuri de suruburi autofiletante bagate in plastic si asezate dupa nu stiu ce logica incat e usor sa uiti care vine unde. Si sunt vreo 20-30 la numar daca nu ma insel. In toate filmulete se face misto ca sunt milioane si nimeni nu da numarul exact. Iar daca faci asta des, or sa mai prinda autofiletantele alea fix nimic. Si parca nu as vrea sa imi zboare scutul la viteza pe autostrada.
Dupa ce am dat jos vreo 9 inca nu se misca nimic, asa ca am renuntat si am trecut la varianta cu aspirat uleiul.
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10