Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Impreza și XV/Crosstrek => Topic started by: R_omeo on December 03, 2017, 15:53:50 PM

Title: Probleme acceleratie 2.0 diesel 2009
Post by: R_omeo on December 03, 2017, 15:53:50 PM
Salut, am o Impreza 2.0 diesel la 130.000 km, stiu ca incep problemele de acum. :(
Cand sunt in accelerare se aude un suierat (ca si cum ar pierde aer) la o turatie mai mare de 2000 rot/min si nu are putere. Cu greu urca turatia in sus, cand iau piciorul de pe acceleratie nu se mai aude.
Stie cineva cam care ar fi problema?
Title: Re: Probleme acceleratie 2.0 diesel 2009
Post by: MihaiFlorescu on December 03, 2017, 16:15:19 PM
Mergi la cea mai apropiata reprezentanta sa iti schimbe racordurile sparte pe partea de admisie.
Sunt sigur ca vor interveni cu detalii cativa colegi care au trecut prin asta.

Nu mai merge cu masina asa.
Title: Re: Probleme acceleratie 2.0 diesel 2009
Post by: R_omeo on December 03, 2017, 17:51:53 PM
Multumesc, voi face o vizita la reprezentanta la Ct.
Title: Re: Probleme acceleratie 2.0 diesel 2009
Post by: BOXER on December 03, 2017, 18:17:27 PM
Daca vrei sa rezolvi problema vei merge la Brasov sau la Bucuresti.
Title: Re: Probleme acceleratie 2.0 diesel 2009
Post by: Pfaizzzer on December 03, 2017, 19:20:40 PM
Orice mecanic “in mintile lui” poate depista niste racorduri sparte.
Nu este nevoie sa mergi la o reprezentanta Subaru.
Title: Re: Probleme acceleratie 2.0 diesel 2009
Post by: Xander on December 03, 2017, 19:28:35 PM
Dacă mergi mult asa, o sa ai nevoie de două regenerari active la drum  lung cu masina. Sau una completa din soft ca sa nu mai ai zgomote după repararea pierderii. marr are dreptate, trebuie dusă la doctor.
Title: Re: Probleme acceleratie 2.0 diesel 2009
Post by: R_omeo on December 03, 2017, 20:10:00 PM
Am mers vreo 250 km (m-am intors de la munte), cei de la Autokino nu au avut timp pt inspectie decat pe 7.12. Asa am fost nevoit sa risc sa ma intorc acasa, am mers vreo 170 km subturat pana in 2000 de ture, s-a aprins filtru de particule si vreo 70-80km am mers la 3000 de ture, astfel s-a stins martorul aferent filtrului. Acum as vrea sa remediez probrema fara a mai creea si alte daune. Voi incerca un mecanic local maine.
Va multumesc.
Title: Re: Probleme acceleratie 2.0 diesel 2009
Post by: marr on December 04, 2017, 08:41:28 AM
Pierdere de putere la 2000 rpm + suierat = probleme la un furtun.
Poate fi asa:
- cotul de la intercooler crapat ( problema cea mai des intalnita la un diesel de varsta asta). Unul original costa cca. 350 lei - la Auto Kino il au, de regula, pe stoc.
- furtunul de la turbina "sarit de pe fix" !
Am avut ambele probleme !
In primul caz, masina porneste Ok, merge bine o vreme, apoi, brusc, pierde putere la peste 2000 rpm. Daca opresti motorul, dupa repornire iar merge Ok o vreme si ... o ia de la capat.
Totul asezonat cu martorii Check Engine + VDC Off.
In cel de-al doilea caz, nu a fost crapat furtunul ci se slabise un colier ( cel ce fixeaza furtunul pe turbina) si, la accelerare, din cauza presiunii, furtunul sarea de pe pozitie, lasand gazele sa iasa pe langa.
Title: Re: Probleme acceleratie 2.0 diesel 2009
Post by: R_omeo on December 04, 2017, 15:02:52 PM
Am fost la un mecanic, a identificat cotul de la intercooler la admisie, crapat. L-am comandat este vreo 220 lei dar vine in 7-8 zile lucratoare. Este ok, nu am drumuri pt masinuta in urmatoarele 10 zile. Dupa reparatie o programez la Autokino sa imi faca o diagnoza eventual o regenerare din soft pentru filtru de particule.
Va multumesc tuturor pentru feedback-uri.   
Title: Re: Probleme acceleratie 2.0 diesel 2009
Post by: R_omeo on December 22, 2017, 11:19:29 AM
Cand o belea nu vine niciodata singura, dupa inlocuire furtun, azi pe drum a inceput sa clipeasca filtrul de particule, cred ca am facut vreo 120 de km cu el asa. Am facut programare la Autokino pe 27.
De la Gl la Bv sunt vreo 300 de km. Imi recomandati sa o duc pe platforma sau pe roti?
Title: Re: Probleme acceleratie 2.0 diesel 2009
Post by: marr on December 22, 2017, 12:47:09 PM
Eu as zice ca poti merge pe roti, dar cel mai bine suna la AK si intreaba ...
Title: Re: Probleme acceleratie 2.0 diesel 2009
Post by: R_omeo on December 22, 2017, 13:11:40 PM
Ei mi-au zis sa nu merg mult asa, sa nu se infunde de tot. Ca dupa nu mai are ce sa-mi faca.... lasa la latitudinea mea...
Caut aici local poate gasesc vreun service care sa-mi regenereze filtrul...
Sincer, nici nu stiu cum sa procedez...
A venit Craciunul cu bucurii:)
Title: Re: Probleme acceleratie 2.0 diesel 2009
Post by: VN_CyL on May 20, 2018, 19:30:31 PM
Salut
Cred ca am si eu o problema legata de un zgomot la accelerare.
Pe scurt ,dupa ce se stinge becul albastru (de la apa) ,deci s-a incalzit motorul am constatat ca la plecarea de pe loc...de la semafor ,pana sa schimb a doua se aude un " muget" ca de vaca rebegita.Se mai aude un pic si in a 2-a  pana cresc in turatie peste 2000 ture ,dupa care liniste.
Am schimbat deja furtunul de la intercooler - s-a spart ...chiar in cot.
Masina nu are pierderi de putere,trage in plaja de turatii.
Iar de schimbat schimb in general pe la 2800-3000.
Km la bord 174 k km.(din aia reali....ca ireali nu stiu cum arata   :)))  )
Ca fapt divers am iesit azi pe E85 si vreo 30 de km  - treapta 4,cu plecari de la 2500 pana la 4000...doar treapta a 4-a ..ca din nefericire era aglomerata " hautostrada".
Dupa acest scurt drum ..."mugetul" a disparut.....
In masura posibilitatilor ...daca exista ceva colegi cu ceva similar..si care au descoperit fenomenul...poate imi spun si mie.
P.S. Si nu...nu am schimbat claxonul....
Multumesc
Title: Re: Probleme acceleratie 2.0 diesel 2009
Post by: Xander on May 20, 2018, 23:41:58 PM
Încărcarea anormală a filtrului cât ai mers cu furtunul spart a dispărut la regenerare.Multi nu realizeaza, dar sunetul motorului asta, depinde de calitatea încărcării filtrului.
Title: Re: Probleme acceleratie 2.0 diesel 2009
Post by: PRV on June 03, 2022, 18:51:17 PM
Salut,

ieri mi-a crăpat pe autostradă și mie la XV (diesel, model 2012) furtunul de la intercooler (i.e., poziționat în partea pasagerului spunea mecanicul; NU este cotul de la intercooler, că acela a crăpat acum aprox.1 an).  Cei de la service-ul la carea m-am târâit nu lucrează cu furnizori care au ceva de genul pe stoc/ disponibil (nici nu imi pot livra un cod OEM să caut eu pe net). Nu aș mai mișca mașina (Sibiu), după belele avute cu EGR-ul cauzate de cotul (furtunul) de la intercooler (i.e., nu se îndeplineau condițiile pentru regenerare și a trebuit să se spăle EGR-ul). Nu am văzut componenta cu ochii mei și nici nu o să apuc vreo 10 zile...

1. Puteți să trimite-ți niște link-uri un cod OEM cei care ați avut problema asta? Posibil să apară și pe facturi.

2. Ce alte furtunuri/racorduri recomandați să schimb preventiv? Deja mă exasperează tema asta. Le-aș schimba la următoarea revizie.

Mersi anticipat pentru feedback-ul vostru!
Title: Re: Probleme acceleratie 2.0 diesel 2009
Post by: Foreste on June 24, 2022, 00:43:34 AM
Stiu ca e cam tarziu, probabil ai rezolvat, insa ... acum am citit. :)

Gasesti aici codul furtunului ascendent (adica ala mare) (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,631.msg115802.html#msg115802)
Title: Re: Probleme acceleratie 2.0 diesel 2009
Post by: andrei0241 on June 24, 2022, 08:44:06 AM
https://www.4turbo.pl/duct-assembly-air-intake-subaru-diesel-forester,3,48091,47878
Posibil să fie preț mai bun decât în țară
Title: Re: Probleme acceleratie 2.0 diesel 2009
Post by: Foreste on June 24, 2022, 15:11:31 PM
In 2019 era pe la 900 lei, adica tot cam cat in Polonia. Nush acum daca au mai crescut pretul si e vreo diferenta. Problema de atunci era ca nu se gasea aftermarket, erai obligat sa iei OE, iar pretul era +/- tot pe acolo.