Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Foresterul meu SK (2019-prezent) / Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Last post by marr on April 19, 2024, 22:42:06 PM »
Am pățit exact asta in urma cu cca 1 an - tot de la lumina din portbagaj !
Doar bateria din dreptul șoferului ( cea despre care spunea Mihai) este utilizată pentru pornire. Dacă aia a rămas fără curent, bye-bye, nu mai pornește!
Pot sa fie celelalte doua full ca nu ajuta la nimic.
Eu am schimbat bateria cu pricina si de atunci am grija sa nu mai rămână becuri aprinse prin mașina ...
Încearcă sa o pui pe un redresor sau sa-i “dai curent “ prin cabluri de la o alta mașina ca sa o pornești. Totuși, n-ar fi rău sa cauți si o baterie noua, just in case.
2
Foresterul meu SK (2019-prezent) / Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Last post by MihaiFlorescu on April 19, 2024, 20:08:00 PM »
Vezi ca scrie pe cea pe care sa nu pui cabluri. Parca e cea din stanga, cum stai in fata masinii cu ochii spre motor. Partea pasagerului. Daca esti posesor vechi, stii ca Subaru nu a avut bateriile montate acolo.

Deci cea de pe partea soferului ar trebui sa fie cea de pornire. Acolo au avut mereu bateria principala. Verifica totusi.
3
Foresterul meu SK (2019-prezent) / Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Last post by andrei0241 on April 19, 2024, 19:55:10 PM »
Verifica cu un multimetru pe care a scazut tensiunea si cel mai indicat ar fi sa incarci bateria pe redresor decat sa dai curent prin cabluri, deja e vorba de multa electronica si pot aparea riscuri suplimentare, chiar daca in principiu nu ar trebui sa fie vreo problema.
4
Foresterul meu SK (2019-prezent) / Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Last post by MarianBV on April 19, 2024, 19:23:34 PM »
Salutari,
Am patit o nefacuta  :)
N-am mers cu masina o saptamana si azi n-a mai raspuns la butonul telecomenzii, am incercat si cu rezerva.
N-am putut deschide usa decat cu cheia fizica scoasa din telecomanda. Apas butonul Start/Stop...nimic. Ma uit in spate butonul de la plafoniera ramas apasat de catre copii.
Sa fi golit consumatorul asta ambele baterii ? Cea de Start/Stop inteleg ca e cea de 45 AH, iar cealalta de 48 AH e pentru accesorii ?
Sa incerc cu cabluri de la alta masina dar pe care din ele ?

Multumesc de sfaturi
5
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: XT'ul meu
« Last post by andrei0241 on April 19, 2024, 18:00:44 PM »
Cele originale, din 2007, am zis ca e bine sa le inlocuiesc daca tot se demonta admisia pentru a schimba turbo inlet'ul. Nu am gasit ezac ce furtun am pus, dar sigur nu originale.
Acum ca deja am experienta la demontat admisia, am mers tot pe ceva AM recomandat de o cunostinta mecanic. Cand mai dau vreo comanda de repere originale o sa pun, probabil, pe lista si cele 3 furtune pe lista, acum de ex aveam la indemana deja garniturile ptr galerie si ptr clapeta de acceleratie
6
Impreza și XV/Crosstrek / Re: Subaru Crosstrek e-boxer 2024 - Drive Test detaliat
« Last post by marr on April 19, 2024, 15:46:44 PM »
Well, azi am ajuns si eu sa conduc noul Crosstrek.
XV-ul meu a ramas la Brasov, pe mana lui Robert, pentru diverse retusuri cosmetice si prin bunavointa AK m-am intors la Sibiu cu noul Crosstrek (exact cel care a fost si la Mihai).
Primele impresii ”la cald”:
In primul rand, trebuie spus ca Mihai a surprins excelent esentialul si nu are sens sa mai repet aceleasi lucruri. Nu pot sa-l contrazic / corectez cu nimic.
Am sa fac doar un mic versus cu al meu XV.
Una peste alta, masina mi-a placut.
Sta excelent pe drum - nu ca m-as fi asteptat sa fie altfel, directia precisa si cu feedback bun pentru una electrica, scaune confortabile si cu sustinere laterala o idee mai buna decat la XV-ul meu.
Punctul critic: motorizarea.
Mie unul, mi s-a parut adecvata masinii - cineva care nu a citit fisa tehnica a masinii chiar nu ar avea ce-i reprosa.
Desi am plecat la drum cu niscaiva preconceptii, masina chiar s-a miscat super OK. In modul ”I” se misca mai bine decat Foresterul din dotare, in modul ”S” ... nu chiar ca XV-ul pe benzina, dar nici departe.
Consumul de la AK pana la mine la birou - 5,8 l/100 km si CB-ul indica o autonomie de inca 600 km. Daca punem la socoteala si cel 157 km facuti de la alimentare, ar fi o autonomie respectabila de cca. 700 km/plin. Si da, rezervorul e tot de 40 si ceva de litri.
Cand am luat masina, avea rezervorul aproape gol (ceva mai mult de o liniuta, poate doua) si au intrat 34 l.
Ce m-a stressat a fost faptul ca m-a biruit tehnica si nu am reusit sa conectez CarPlay-ul - si implicit Waze - si pe drum, pe langa aglomeratie a fost si plin de politie (pe Centura Brasov, in Ghimbav, in Codlea, inainte de Vladeni, la iesirea din Fagaras) ...
Ciudat e ca telefonul s-a conectat instant pe BT, dar CarPlay-ul nu - si nici nu am mai oprit undeva sa ma joc prin setari.

Comparatii cu XV-ul:
1. Scaunele - nu am sesizat diferente semnificative de confort, doar o sustinere laterala marginal mai buna la Crosstrek;

2. Tableta din bord - e mai mare, se misca ceva mai fluent, layoutul iconitelor este clar si logic, harta mare ... dar m-am obisnuit cu cea de la XV. Aceasta din urma - mai ales cand e utilizata pentru navigatie, desi mai mica - sau poate chiar din acest motiv - e cumva mai sus si trebuie sa-ti cobori mai putin privirea de la drum ca sa vezi indicatiile de pe harta.
In plus, m-am obisnuti cu ecranul secundar de la XV - cel aflat deasupra tabelei principale - asa cum a observat si @4croco, informatiile afisate la XV pe acel ecran, la Crosstrek sunt afisate intre ceasurile de bord, pe un ecran de cateva ori mai mic.

3. Ce-mi place - la Crosstrek au revenit la ceasurile din bord cu indicatii privind temperatura motorului (la XV si la Forester e doar un bec albastru cat e motorul rece).
Au revenit la ceas si pentru indicatorului de nivel de carburant. Asta nu stiu daca-mi place mai mult sau nu - m-am obisnuit cu cel liniar de la XV si Forester.

4. Dinamica - desi Crosstrek-ul nu se misca deloc rau, XV-ul accelereaza mai bine si se simte mai ... usoara (nu stiu daca si cifrele spun acelasi lucru).
In putinele portiuni de drum in care am prins cate o ”fereastra” pe sensul opus, am facut cateva depasiri cu Crosstrek-ul si nu mi-a dat deloc emotii.
Dar, cu nu cunosteam bine masina - si nici nu era a mea - nu am incercat depasiri ”din scurt”.

5. Consum - la Crosstrek am spus mai sus 5,8 l/100 km - cu XV-ul, la dus, am avut 6,3 l/100 km.
Deci, aparent, e mai economic Crosstrek-ul (desi cu XV-ul am prins drumul mai liber, cunosc bine masina si am mers ceva mai tare, cu mai multe depasiri).

6. Spatiu interior - in spate nu am urcat, dar in fata nu am sesizat diferente sensibile fata de XV.

7. Portbagajul - deocamdata nu l-am deschis !

Overall, masina-mi place si mi se pare o alegere excelenta pentru o familie cu un copil, sau un cuplu cu o viata activa sau care, pur si simplu, tine in primul rand la confort si mai ales siguranta.
Si sa nu mai vorbim despre garantia de 8 ani din bara-n bara !
PS: As spune ca un mare selling point pentru masina asta ar fi daca nu ar aparea in prezentari/fise tehnice / etc puterea de 136 CP.
Sau daca s-ar face un artificiu de marketing si sa publice puterea insumata a celor doua motoare ca sa ”iasa” pe la 150 CP (stiu ca ele nu se insumeaza aritmetic).

Daca as schimba XV-ul meu cu Crossterk-ul nou - raspunsul este NU.
Si nu neaparat pentru faptul ca ”a mea e mai buna” - probabil ca multe dintre aspectele care nu mi-au placut foarte tare la Crosstrek tin pur si simplu de obisnuinta.
Mai degraba, daca ar fi sa fac o paralela cu alt domeniu - ar fi ca la iPhone: pur si simplu nu merita sa treci de la 14 la 15. Diferente si imbunatatiri sunt, dar nu ceva revolutionar sau atat de important incat sa merite cheltuiala suplimentara.
Daca insa treci de la 12 la 15 - cum am facut eu - e WOW !
In cazul Subaru XV, diferente semnificative au fost de la prima generatie (2012 -2016) la a doua (2017-2022) - EyeSigth, Apple Car Play / Android Auto, sasiul, cutia de viteze ...
Ca atare, dpmdv, pentru cineva care are un XV din prima generatie si vrea un upgrade, sau pentru cineva cu un Forester / Outback care i-a ”ramas mare”, Crosstrek-ul asta chiar ar fi o optiune de luat in seama.

Cam atat dupa ziua de azi.
Cum masina va sta la mine cca o saptamana, mai revin cu impresii dupa ce se mai sedimenteaza lucrurile.
7
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: XT'ul meu
« Last post by Forester on April 18, 2024, 22:55:01 PM »
Ah, stai ca acum am citit cum trebuie... n-a pus originale.
8
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: XT'ul meu
« Last post by MihaiFlorescu on April 18, 2024, 22:26:34 PM »
Cred ca era ironic.
9
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: XT'ul meu
« Last post by Forester on April 18, 2024, 22:10:36 PM »
Adica ce vrei sa spui, ca ai schimbat furtunurile cu unele originale acu 4 ani si deja curg din nou??
Eu le-am schimbat acu 7 ani, tot cu originale, dar n-am mai simtit miros de benzina.
10
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: XT'ul meu
« Last post by andrei0241 on April 18, 2024, 21:04:05 PM »
Credeam ca de acum am terminat cu interventiile la Subaru pe anul asta, dar deja de duminica simtisem niste miros de benzina la pornire si luni s'a repetat, am aruncat un ochi la furtunele de sub galeria de admisie, crezand ca scap iar cu stransul vreunui colier, insa n'am avut norocul asta

Pare'se ca n'am fost inspirat in 2020 sa schimb furtunele originale cu ceva furtun aftermarket care clar nu era pentru benzina.


A durat un pic mai mult decat estimam, dar am reusit sa dau jos admisia fara sa stric vreo mufa


Astept din Polonia garniturile pentru injectoare si sper ca in weekend sa pot pune totul la loc
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10