Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 10
21
Legacy/Outback VI (2015-2019) / Re: 2020 I'm Back - Outback
« Last post by dan_b on April 22, 2024, 17:28:17 PM »
Daca a fost vanduta de un dealer Subaru, ar fi trebuit sa aiba trecute in caietul de service (cred ca doar electronic au ei) ce s-a lucrat sau intamplat pe acolo, mai ales ca a fost in garantie probabil 3 ani, cel putin.
Posibil sa fi fost ceva pisica / raton pe acolo si sa fi facut dezastru la pornirea motorului.
Zgomote la oprirea motorului mai pot aparea si de la farurile cu self leveling, depinde de masina. Multe au ceva micro zgomote la oprire, isi reseteaza diversi senzori sau sisteme.
22
Legacy/Outback VI (2015-2019) / Re: 2020 I'm Back - Outback
« Last post by overlanding on April 22, 2024, 17:23:56 PM »
Cat consuma, cat baga maxim si daca are bec in torpedou? Glumesc...

DA, are bec in torpedou :))
23
Legacy/Outback VI (2015-2019) / Re: 2020 I'm Back - Outback
« Last post by overlanding on April 22, 2024, 16:42:10 PM »
Am luat-o!

Arata foarte bine la exterior - cu 2-3 mici ciupituri de pietricele si cateva clipsuri lipsa la contraaripile spate. Nimic grav.
Arata si mai bine la interior - cu mici semne de uzura la scaunul soferului, absolut normale.

Surpriza a fost la motor.
Nu e cel mai curat, sunt urme de cred ca ulei sau alt lichid care a strans mizerie. Nu sunt scurgeri pe dedesubt, nu mi s-a parut nimic de ingrijorare din punctul asta de vedere.
Ce ma ingrijoreaza insa este ca:
-  mai multe cablaje de la motor au banda electrica pusa (infasurate) cu siguranta in afara fabricii - pare ca s-a umblat la ele.
- sunt niste urme de blana (pare pisica, e mai pufoasa, nu de sobolan)
- antifonarea capotei a fost si ea zgariata, smulsa -> probabil de pisica (sau ce a fost acolo)

La oprirea motorului se aude un mic zgomot, tacanit metalic ca si cum pocneste ceva de la caldura - am un video dar nu reusesc sa-l urc. O fi normal? Parca si la XT se auzea ceva similar...

Masina nu are nici o eroare in bord, toate sistemele functioneaza corect, motorul se aude super in mers si la relanti.
Se vede in poze tot ce zic mai sus.
Voi ce ziceti?










24
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on April 22, 2024, 16:40:08 PM »
Motorul (longblockul) e gata de mult, dar ala e o particica din tabloul ala mare. Puzzle-ul ala delicat abia acum incepe, cu adaptari si potriveli si integrare. Am mai facut, stiu ce ma asteapta, si un maruntis iti poate ocupa 40 de ore.

Izolarea termica a evacuarii are multe beneficii.
1) protejeaza ce e in jur.
2) reduce heatsoaku', mai ales la top mount.

Insa de departe, cel mai mare beneficiu e...
3) dinamica gazelor imbunatatita.

Esplic, pentru cui pasa.
Ai o teava de diametru si, implicit, sectiune de trecere constanta.
Gazele ies din motor pe la 700-900*C (asa mi-a zis proful de motoare in facultate, cu informatia asta am ramas). Pe masura ce traverseaza tevile, se racesc si se contracta. Problema e ca se contracta RADIAL, iar axial se "scurteaza". Termenii-s alesi pentru logica explicatiei.
Or scurtandu-se coloana aia de gazele, practic ii scade viteza. Aia e problema. Iar consecintele-s usor de intuit, viteza redusa, gaze lenese, care ies greu, care impiedica gazele urmatoare sa iasa, si astfel blocheaza camera de ardere, o tin ocupata cu mizerie. Nu de alta, dar dupa timpul de evacuare vine fix ala de admisie.
Deci gazele de evacuare cat mai calde favorizeaza golirea camerei de ardere si a cilindrului, care la randu-i ajuta timpul de admisie, adica randamentul de umplere, deci in linii mari creste eficienta motorului.

_______________________________

Las semn de carte aici pentru o tampenie ce sigur o sa-mi manance zilele  :(

...Sau daca vreodata ii fac vreun motor scump, mai vad. Ideea e sa ramana firul accesibil si atat.
25
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by MihaiFlorescu on April 22, 2024, 16:31:08 PM »
Ce ai facut cu galeria are mare sens desi poate multi nu vad. Eu o simt pe propria copaie. Un scut ruginit nu a mai fost pus la loc si de la caldura deja plange capacul de la chiulasa pe partea pasagerului care este foarte aproape de galeria goala.

Apoi zilele trecute cu temperaturi bine peste 20 grade si chiar in admisia 50+ deja simteam ca nu mai trage masina cum stiam, chiar si pe harta de toti PSI-ii. Azi la 10 grade am vrut sa plec mai tare si a fugit de a mancat pamantul pe harta stock-ish.

Deci da-i inainte cu izolarea aia overkill ca pe termen lung castigi. La restul nu ma pricep, nu comentez. Nu stiu ce mai ai pe lista de zici ca te grabesti, ca eu il vad cam gata.

Iar turbo poti sa o lasi fara izolatie pe durata rodajului. Nu o sa fie chiar asa panica.
26
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on April 22, 2024, 12:07:41 PM »
Popor retardat care alege conducatori gresiti. Conducatorii aia sifoneaza, fura, stat falimentar. Cum corectam deficitul de buget? ITP ANUAL! Pe langa multe altele de le stiti, iar daca nu le stiti, sunteti material de vot gresit in continuare.

Apoi, prostu' isi ia suspensie cu omologare CE, din care uniune europeana, printr-un noroc chior, face si prapadita asta de tara. Nuuuu, n-ajunge olomogarea europeana, trebuie omologare in statul rupt din soare, ca e deficit la bugetul de stat, si vrem aia +2000 de lei de-i primesti pe munca reala de la angajatorul privat.
"Ce faci, coaie, la omologare?".
"ITP facem, masuram franele la 5km/h si-ti phiutem diferentialele, masuram noxele la relanti, pe vacuum, desi masina merge pe strada pe presiune de turbo si verificam daca-ti merg stropitorile de parbriz, ca noi ne pricepem. Apropo, E DIESEL?". (NR: chiar am primit intrebarea cu dieselul la omologare).
"Pai suspensia cum o omologhezi, aleia ce-i faci?"
"Poze, n-ai tu treaba, noi ne pricepem".

Si asa m-am trezit eu cu ITP la juma' de an si 500km. Fix ampluea, fix degeaba, fix inutil. Si pe 2000 de lei.

Aaaaa, si am mers la Iasi acu' o saptamana. Curba la dreapta, dar lipsea o bucata din asfaltul de la margine, ca circula TIR-urile cu mult peste masa maxim autorizata, si rup drumul. Nu puteam sa evit, c-asa a vrut tumnesio. Roti noi indoite, doua bucati. Articulatiile naiba stie, ca n-am timp. Vedem la ITP.

Iar acum sunt cu creierii, ca trebuie sa-i dau cu viteza si sa fac tampenii si greseli ca sa termin ditai lucrarea de 3 ori mai repede decat ar fi fost natural.
Si-mi iau concediu, ca sa compensez un stat cu administratie imbecila.
Si fac comenzi la repezeala, ca vine PASTELE, cu INVIERE. Haideti, indrazniti sa crapati vreunu' si sa inviati dup-aia, sa va vad daca va iese.

Sigur am luat cacaturi in plus sau mai multe decat imi trebuie real. Si sigur am omis sa le iau pe altele. C-asa-i cand faci lucrurile la repezeala.
Nu mai zic c-am luat chinezarii pe bani multi, desi voiam Samco, dar alea DUREAZA sa ajunga din UK.



Si-n aceeasi nota, sa imbrac turbo frumi, cu mare placere as fi incercat. E mura-n gura pe net, si ma ajuta si imaginatia. Dar nu m-ajuta timpul, ca e vorba de minim 2 zile, pe care ce sa vezi, nu le am!!!!

______________________________________________________

Revenind.

Am turnat 4l in cutie. Pe viitor am sa scot motorul pentru operatiunea asta, ca e mai simplu asa, si mai rapid, furtunul de 1m a devenit astfel un ciot scurt.



FARA GRABA, adica asa cum functionez eu, am verificat in repetate ocazii galeria de admisie pentru cea mai buna amplasare a noului senzor IAT. In cele din urma, DUPA MULT TIMP, am ramas cu 2 posibile locatii.
Am facut o simulare ieri, montand provizoriu mizerii pe motor.



E maxim de la limita. Dar am sa-mi asum riscul, ca NU E TIMP de ceva mai rational.
Serios, daca gauresc galeria si atinge alternatorul in timpul reglajului de curea, sunt mancat. Eu nu fac kkturi d-astea, la noroc si doamneajuta/mergedaonaiba sperand sa fie bine, dar de data asta n-am de ales.



Nici aici nu stiu ce fac, ca toata lumea-si pune FMIC si toate bridele de TMIC ajung la fer se pare.
Nu-i bai pana la urma, leg cu sarma, bag suruburi de lemn, fac eu ceva romanesc, sa fie-n spiritul societatii.



Deci am de ales. N-o termin, sau o termin in bataie de joc. Optiuni clare, alegere simpla.
27
Foresterul meu SK (2019-prezent) / Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Last post by Sorin03 on April 21, 2024, 20:33:15 PM »
Mie nu mi-au mai mers geamurile electrice. Doar cel de pe partea soferului : https://youtu.be/XRE2x3uQ5i4?si=zAV1WzTq8k_R6k2O vezi aici despre ce mi s-a intamplat mie si cum am rezolvat.
28
Foresterul meu SK (2019-prezent) / Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Last post by MarianBV on April 21, 2024, 20:15:54 PM »
Salut. Vineri, n-am mai facut nimic, eram pe graba si am plecat cu masina veche
Acum am pus multimetrul pe ele. Bateria pe partea pasagerului e full, are 12,77 V, deci n-a fost afectata
Bateria pe partea soferului are 1,72 V deci ea e problema, o sa o pun maine pe un redresor, cum m-ati sfatuit
Trebuie sa fiu atent la ceva inainte/dupa ce dau bateria jos ? Resetari, coduri, etc.

Multumesc
29
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on April 21, 2024, 14:23:20 PM »
Ramasese descoperita flansa colector-uppipe. Care flansa, pe parte de eficienta termica a evacuarii, mare pierdere n-ar fi, cum are mult material si are inertie termica, ori se comporta ca un acumulator termic. DAR... garnitura capac chiulasa cauciuc, evacuare oparita sub ea, radiind caldura ca la balamuc, problema clasica la EJ turbo, pe care am avut-o si eu in trecut.



Deci nu puteam.
Am exagerat, da-s mandru rau de exagerare.
Vata e fixata cu coliere si cu ecranul din aluminiu.
Ecranul din aluminiu e constrans la deplasare axiala de 3 perechi de ambutisari care se proptesc in cei 3 umeri la 120* ai flansei.
Singura rezerva e legata de cum rezista vata aia, daca se dezmembreaza in timp si curg atele din ea prin laterale. Insa colierul mare permite demontare facila, sper eu, cu masina completa.
Si daca sta garnitura aia la racoare cativa ani, tot e ceva.



Voiam sa imbrac partea calda a turbinei, cu vata si inox, dar cred ca ma rezum la vata si blanket. Sau ma razgandesc in urmatoarele 5 minute, mai vad eu.
30
Legacy/Outback VI (2015-2019) / Re: 2020 I'm Back - Outback
« Last post by overlanding on April 21, 2024, 12:16:34 PM »
Bine ai revenit! Din cate imi dau seama este facelift-ul, nu? Adica cel cu afisajul temeraturii de clima pe butoanele rotunde de control, nu pe ecranul acela minuscul.

Imi place echiparea si ca are bancheta spate incalzita. Ca posesor de Subaru cu interior de piele, copilul ingheata dimineata in spate iarna cand o duc la scoala si prefer sa o urc in fata pe scaunul incalzit, desi inca nu are varsta potrivita, dar e aproape la fel de inalta ca maica-sa deja :)))

Sincer, as fi preferat tapițerie mixta textil + piele dar în Europa nu am găsit în combinație cu nivelul de echipare. Pare ca a fost ceva pe cea mai entry level.
Este face lift într-adevăr.

Azi o iau 😀, revin cu impresii.
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 ... 10