Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SG (2003–2008) => Topic started by: bragaru on January 16, 2017, 01:14:07 AM

Title: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on January 16, 2017, 01:14:07 AM
Salut!

Iata ca dupa cateva luni de cautari, dupa o prezenta la intalinirea din vara in Bucuresti unde speram sa vad multe Forester-uri si sa testez unul (multumesc Musiu pt timpul acordat), am ajuns sa mai adaug o pata de culoare forumului si peisajului ferestier din Bucuresti. O pata de culoare rosie (cred ca varianta care arata cel mai putin a Forester). Fabricata in 2007, 2.0 aspirat, dotari medii fara piele, fara oglinzi rabatabile, fara incalzire in scaune (altceva nu cred ca lipseste), cu 125k km, unic propietar, GPL de 2 ani,  si se prezina intr-o stare foarte buna. Dupa un maraton de o zi in care am reusit sa dau o fuga pana la Timisoara si sa ma intorc acasa (am reusit sa ma incadrez in 24 de ore), am ajuns sa o testez pe drum cu zapada, pe drum cu gheata, pe autostrada, pe noroi, toate in aceeasi seara.

Vin de pe un Renault Megane benzina si recunosc ca imi place trecerea. Citisem ca e zgomotoasa si ma asteptam sa o gasesc astfel, dar am ramas surprinsa sa o aud cum nu face atata zgomot pe autostrada (e mai silentiasa decat Megne-ul), ba chiar e o placere, motorul nu se aude deloc la viteze legale si porneste o frumoasa simfonie la turatii inalte.

Service-urile au fost facute in Timisoara si la timp, de fiecare data, zice proprietarul (si tind sa il cred, el fiind doctor si foarte parolist si mai ales cu caietul de service stampilat).

Intre timp am vazut si eu ce inseamna sa varieze turatia, mai ales dupa accelerare. Las acceleratia si acul cade pana pe la 300 rpm si apoi sare la 8-900 dupa care se stabilizeaza la 700, dar nu de fiecare data. Pentru asta vreau sa o duc la un service (si aici astept sugestiile voastre) pentru a curata IACV si inca un circuit (am vazut ca unii il numesc EGR) de sub alternator. De asemenea in drum am vazut si cum din senin incepe sa clipeasca CRUISE, dar fara martor check engine. Am tras pe dreapta, am repornit si eroarea a disparut, de atunci nu a mai dat niciun semn de problema. As vrea pentru siguranta sa schimb uleiul din diferential si din servo (nu are zgomote) pentru ca in caiet scrie doar "schimb ulei", iar proprietarul, atehnic fiind, nu are habar ce presupune acel schimb.

In scurt timp va trebui sa trec si la Pedders, pentru ca e vizibi lasata de spate. Urmeaza schimbarea Head Unit-ului cu unul cu display, mp3, etc. + camera de marsarier si montarea unei ncalziri in scaune, dar asta dupa inmatriculare.

Mult spor si sa ne vedem cu bine pe strazi!
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: adinegru on January 16, 2017, 07:41:08 AM
Domnul Colin fie cu tine, fiule!
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: Musiu on January 16, 2017, 08:17:52 AM
Salut si bine ai venit! Ma bucur ca ai gasit masina care-ti place, pune si niste poze ca sa vedem "minunea"!
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on January 31, 2017, 03:25:52 AM
Salut! Revin dupa o scurta perioada de concediu si o prima vizita la Autokino.

Incerc sa pun niste imagini cu masina mai jos.
https://imageshack.us/i/pooByoASj
https://imageshack.us/i/pnA94kSuj

Cum spuneam  fost la AK pentru schimbul fluidelor sa fiu sigur ca nu am vreo surpriza. Am vrut sa schimb si bujiile, dar dupa un test alaturi de.mecanic, acesta mi-a spus ca.nu e musai, nu au niciun simptom. Curatat clapeta de acceleratie (am scapat de caderea turometrului dupa accelerare) si schimbat filtrul de habitaclu.

Am o nemultumire cu privire la condensul facut in interior pe geamuri, mi se pare prea pronuntat. Am schimbat si filtrul de habitaclu la sugestia baietilor de la service (pus unul cu carbune activ), dar in continuare, aproape ca ploua in masina precum se vede mai jos.

https://imageshack.us/i/plECzkRLj

https://imageshack.us/i/podTvlN2j

Din cate am citit pe forum, pot fi 2 cauze (dar nu am gasit aici si modul in care s-a rezolvat). Clapeta de recirculare blocata (dar se schimba sunetul ventilatorului la activare recirculare) sau radiator caldura fisurat (dar, nu pierde antigel deloc).

Daca aveti vreo sugestie, e binevenita.

Multumesc!
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: Musiu on January 31, 2017, 06:10:37 AM
Salut, o idee ar fi sa lasi caldura doar la parbriz si nu la parbriz+picioare. Apa de pe covorase se evapoara si faci condens. Alta sugestie n-am, poate doar sa mergi mult cu masina sa se zvinte sau sa o lasi intr-un garaj / parcare acoperita tot pentru zvantat.
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: adinegru on January 31, 2017, 06:39:22 AM
Lipsa ramelor de la portiere. Filtrul de habitaclu ajută, dar vei avea mereu problema asta, pentru că geamul are un mic joc, dar destul să intre aer rece pe acolo și să te enerveze la peste 100km/h.

Soluția găsită de mine: dau săptămânal pe geamuri cu așa ceva în perioada asta http://www.emag.ro/spray-pentru-dezaburirea-geamurilor-sonax-300-ml-so355041/pd/DY4WN2BBM/

Așa arată la mine înainte, acum s-a mai atenuat http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2180.msg92881#msg92881
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on January 31, 2017, 09:51:11 AM
Multumesc pentru sugestii.
De mers, am mers 550km legat si su cat merg mai mult cu atat se.umezeste mai mult. Aerul directionat spre parbriz. Bineinteles pentru ca altfel nu vezi nimic. Am vazut ca daca dau pe dezaburire pleaca automat si AC si merge in reptize scurte. Asta mai ajuta putin la eliminarea condensului, dar nu mult. Stiu ca AC-ul are cumva o functie de uscare a aerului, dar mi-a fost putin teama de utilizarea lui iarna. Exista un condensor si acolo cred ca se acumuleaza apa, ei bine ce se intampla cu aceasta cand ajung in parcare, opresc masina si peste noapte ingheata? Nu cumva risc sa stric ceva cu gheata aia?
Voi incerca si solutia cu spray sa vedem ce rezultate da.

Altfel, foarte multumit de masina. :)

Spor si o zi frumoasa!
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: MihaiFlorescu on January 31, 2017, 09:56:50 AM
Nu am mai vazut asa ceva de la Dacia 1310 incoace... Scoate presurile, verifica mocheta, vezi la roata de rezerva, vezi pe la trapa sa nu intre apa. Chederele nu au vina asa mare. Nu are cum.

Adica Impreza si Forester mai vechi merg fara problemele astea.

Incearca si granule care se pun in casa pentru reducerea umiditatii, verifica eventual scurgerea de la radiatorul de caldura sa nu fie usor infundata si sa ramana apa/condens pe radiator.
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: Adi-Canada on January 31, 2017, 15:25:09 PM
Eu am un prieten care are un Volvo cu aceeasi problema. Nici mama reprezentantelor Volvo  nu i-a gasit  buba.
Rezolvarea lui :  trage un prelungitor din casa  pana in agregat , baga o aeroterma  mica in masina si o lasa sa mearga toata noaptea. Problem solved pentru o saptamana. Apoi o ia de la capat.
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: PTR on January 31, 2017, 21:59:57 PM
 Scurgerile de la trapa ?
 Frunze adunate sub grila de la stergatoare ?
 Scurgerile de la usi ?
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: victor.p on February 01, 2017, 00:14:56 AM
Haha! Inca un Fozzer rosu in TM, cu tot cu sticker de medic :D

Bine ai venit, daca ai ceva probleme sau vrei sa stam la o poveste, da un semn!
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: Heliotropus on February 01, 2017, 00:27:36 AM
Este interesanta culoarea aceea pentru un Forester, as putea spune ca este chiar indrazneata.
Sa o conduci cu placere si sa te duca multi km de-acum inainte, fara evenimente si reparatii!
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on February 01, 2017, 14:47:09 PM
@PTR: Trebuie sa verific in detaliu ce zici. Am citi despre scurgerile de la trapa, dar va trebui sa descopar unde sunt localizate. Sub stergatoare totul e curat, masina a fost tinuta in garaj. Prbabil voi mai face o vizita la service pentru aceste verificari. Am incercat sa vorbesc cu edu, dar inteleg ca din primavara isi va relua activitatea cu service-ul.

@Victor.p: Din pacate masina isi va face veacul in jurul bucurestiului. Am luat-o din TM. De saptamana viitoare nu va mai fi TM :) L apoveste putem sta oricand si oriunde. Daca mai ajung prin TM anunt.

@Helio: Multumes frumos! Asemenea si voua!

Nu am inteles prea bine din manualul de utilizae (in romana) ce fac functiile urmatoare: apasarea lunga pe AC (face ca butonul sa clipeasca si AC-ul se adapteaza la conditiile actuale de mediu- temperatura, lumina, umiditate) si apasarea lunga a butonului recirculare (licare led pt cateva secunde si la fel se adapteaza la ceva, dar nu inteleg in ce mod).

Cand ajung acasa o sa fac o captura din manual cu aceste mentiuni.
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: Musiu on February 01, 2017, 14:49:42 PM
Nu am inteles prea bine din manualul de utilizae (in romana) ce fac functiile urmatoare: apasarea lunga pe AC (face ca butonul sa clipeasca si AC-ul se adapteaza la conditiile actuale de mediu- temperatura, lumina, umiditate) si apasarea lunga a butonului recirculare (licare led pt cateva secunde si la fel se adapteaza la ceva, dar nu inteleg in ce mod).

Cand ajung acasa o sa fac o captura din manual cu aceste mentiuni.
Vezi daca nu am citit tot manualul, n-am retinut aceste aspecte. Deci chiar exista aceste functii? Poate ne lamureste cineva.
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: Forester on February 01, 2017, 15:25:51 PM
Legat de a/c as zice ca are 3 moduri de functionare: automat, semi-automat si manual.
La automat, pui toate rotitele pe "auto", apoi apesi 2 secunde (acel apasat "lung") pe butonul de a/c pana clipeste ledul. Asta inseamna ca el va functiona pe modul automat, iar rotitele fiind si ele pe "auto" inseamna dupa mintea mea ca acum este full auto.
La modul semi, reglezi tu pe unde sa bata, cat de tare, daca e sau nu inchisa recircularea (apropo, si pe butonul de recirculare merge faza cu "apasatul lung" parca) si apoi apasarea lunga pe a/c, clipit led etc. Consider acest mod semi-automat, intrucat el va incerca sa atinga temperatura reglata dar folosind setarile date, gen treapta a 3-a dar jetul de aer doar catre parbriz.
La modul manual evident reglezi toate rotitele cum vrei si apesi scurt butonul de a/c. Ledul se va aprinde fara sa clipeasca, ceea ce inseamna ca a/c-ul va merge tot timpul, indiferent daca temperatura in habitaclu este sau nu atinsa. Evident, sub nu stiu cate grade (zero, -1?) ledul nu se va mai aprinde indiferent cum se apasa.
Eu vara merg in general pe modul semiautomat.
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: andrei80 on February 04, 2017, 23:47:34 PM
Bun venit! Și eu am problema cu scăderea turației la ralanti, o să încerc o curățare mai atentă a clapetei de accelerație. Asta daca nu cumva e de la supape/reglaj tacheți
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: calinadamut on February 09, 2017, 10:27:09 AM
Salutare, stii cumva  la ce service din TImisoara au fost facute service-urile?  ;D
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: calinadamut on February 09, 2017, 10:28:42 AM

Service-urile au fost facute in Timisoara si la timp, de fiecare data, zice proprietarul (si tind sa il cred, el fiind doctor si foarte parolist si mai ales cu caietul de service stampilat).

Salut, stii cumva numele service-ului din Timisoara?
Multumesc
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on February 10, 2017, 14:41:28 PM
Salutare, stii cumva  la ce service din TImisoara au fost facute service-urile?  ;D

Va salut!

Am trimis un PM cu contactul persoanei de la service.

Multumesc!
Title: Răspuns: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: victor.p on February 11, 2017, 20:48:19 PM
HA! Cred ca este al doilea Fozzer rosu de pe forum, sau? :D
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on March 02, 2018, 21:59:45 PM
Va salut subaristi!

Iata ca a trecut un an de zile de la ultima postare, timp in care am facut aprox 30 000 km. Avand in vedere ca in 12 ani de sofat nu am depasit 15 000 km/an, acum m-am surprins si pe mine dubland  nr de km anul asta, fapt care arata ca imi place masina.

Am rezolvat problema cu aburirea schimband un ansamblu ce controla fluxul de aer din afara sau recirculare, acesta avand o rotita uzata.

In 30 000 km am:
-schimbat uleiuri, bineinteles;
-schimbat garniturile unui etrier pe fata ce ramasese aproape blocat cu kit de garnituri Subaru;
-schimbat lichid frana;
-schimbat bucse bara stabiliztoare fata spate;
-schimbat 2 randuri de placute de frana. Mananca placute pe paine.
-(update) schimbat bujiile cu NGK Iridium.

Si cam atat.

Mi-a oferit doar momente placute :)

Avem aici putin frig intr-o urcare pe panta spre Cabana Ciucas.

(https://s9.postimg.org/8prn994zv/Ciucas1.jpg) (https://postimg.org/image/8prn994zv/)

(https://s9.postimg.org/565pjimvf/Ciucas2.jpg) (https://postimg.org/image/565pjimvf/)

(https://s9.postimg.org/fsziovi57/Ciucas3.jpg) (https://postimg.org/image/fsziovi57/)

(https://s9.postimg.org/6xyoed8sb/Ciucas4.jpg) (https://postimg.org/image/6xyoed8sb/)

Si ceva vreme frumoasa in o excursie de vreo 3500km.

(https://s9.postimg.org/p0rr5lccr/Vacanta_GR1.jpg) (https://postimg.org/image/p0rr5lccr/)

(https://s9.postimg.org/p0rr5nhij/Vacanta_GR2.jpg) (https://postimg.org/image/p0rr5nhij/)

(https://s9.postimg.org/565pjhs0b/Vacanta_GR3.jpg) (https://postimg.org/image/565pjhs0b/)

Primeste, de asemenea tratamentul potrivit. Odata la o luna sau doua (nu si acum in iarna) primeste un soft polish si ceruire.

(https://s9.postimg.org/9s1trvvjv/Intretinere1.jpg) (https://postimg.org/image/9s1trvvjv/)

(https://s9.postimg.org/uoy1whw4r/Intretinere2.jpg) (https://postimg.org/image/uoy1whw4r/)

Am avut buna intentie de a monta un kit de lubrifiere a supapelor, masina avand GPL inainte de a o cumpara. Intentia a fost buna, procedura insa a fost executata cu stangacie de un Dorel (nu spun unde) care a dat gaura direct in galeria de admisie, pe masina, lasand shpanul sa se duca in motor, lucru ce a dus la deteriorarea unei supape pe cil 4.

Incepand din Nov anul trecut am mers la SMT pt diagnoza si am trait dezamagirea la aflarea vestii ca supapele sunt afectate de GPL. Am vb si la AK carora le multumesc si cu Wrangler, caruia ii multumesc de asemenea pt sfaturi.

In lunile astea masina a stat pe bara si in ultimele 3 saptamani cu motorul afara.

Am comandat piesele necesare, dupa lungi cautari, din Emiratele Arabe. Pentru cine doreste, pot da detalii despre lista de repere, si sursa.

Momentan chiuloasele sunt la planat si in urma analizei de la atelier, rezultatul e  discutabil si anume:

Din 4 cilindri, numai unul e afectat, iar din cele 2 supape de evacuare ale cilindrului, una singura e cu problema.

Offf... acum, dupa ce va fi totul in regula, planuiesc urmatoarele:
- schimbarea amortizoarelor spate;
-izolare fonica interior;
-upgrade sistem audio (player preferabil android, 2 din, difuzoare usi si cel din portbagaj);

Si apoi apa, paie si bataie.

Sincer mi-as fi dorit sa particip la intalnirea din februarie, dar imi pare foarte rau de conjunctura.

Revin cu detalii despre progresul reparatiei.

Multumesc!

Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: MihaiFlorescu on March 03, 2018, 00:27:53 AM
Tot inainte ca esti pe drumul cel bun!
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on March 03, 2018, 00:49:44 AM
Ah si cu ocazia asta primeste si distributie noua Subaru cu pompa de apa, termostat si ambreiaj AISIN.

Pe wishlist as mai avea schimbarea tamburilor de pe spate cu discuri, dar aici sigur mai am de asteptat si documentat.
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: andrei0241 on March 03, 2018, 11:52:39 AM
Cam ciudat ca ai inlocuit 2 randuri de placute in 30k, eu am facut cam p'acolo cu un singur set si banuiesc ca si tu ai facut mare parte din acesti km in extraurban
Ce diagnoza s'a facut de a dat ca defect supapele?
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: Alex Damian on March 03, 2018, 12:10:49 PM
Supapa cu probleme e arsa sau scapa compresie din cauza spanului? De obicei de la gaz incep sa scape compresie toate,
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: Dragosh10 on March 03, 2018, 12:19:00 PM
Pe wishlist as mai avea schimbarea tamburilor de pe spate cu discuri, dar aici sigur mai am de asteptat si documentat.

Pe aspirat nu merita deranjul....nu ai destula putere incat sa nu fie suficienti tamburii....
mai bine investesti in placute si discuri mai performante
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on March 03, 2018, 13:13:51 PM
Cam ciudat ca ai inlocuit 2 randuri de placute in 30k, eu am facut cam p'acolo cu un singur set si banuiesc ca si tu ai facut mare parte din acesti km in extraurban
Ce diagnoza s-a facut de a dat ca defect supapele?

Salut!

Cred ca am facut jumate extra, jumate in. Am vreo 35 km dr acasa serviciu acasa si am cam profitat de masina pt asta.

Am avut un set de Textar care scartaiau foarte tare si acum Nipparts ce trebuie sa le schimb. Nipparts nu scartaie, dar par mai moi in franare. Voi cauta sa vad ce alternative bune mai am.

Supapa cu probleme e arsa sau scapa compresie din cauza spanului? De obicei de la gaz incep sa scape compresie toate,

De asta zic ca e discutabil ca e doar una cu pb. Da, e arsa asta.

Oricum se schimba toate si voi merge pe benzina pt siguranta.

Ca diagnoza am facut in vara, imediat dupa eveniment compresia si am avut valori de 12,5-13,5. In Octombrie cand masina deja mergea aproape in 3 si tremura, au vazut-o la SMT si au spus clar ca e de la supape, dar doar dupa analiza vizuala.

Probabil supapa a prins span, acesta afectand etanseitatea intr-o oarecare masura, apoi s-a agravat.
Nu spun ca nu a afectat GPL-ul, ba chiar a grabit fenomenul pe aceasta supapa.

Probabil daca nu era de la span, erau toate supapee arse dupa un timp, nu acum, ci poate in 2 ani, dar din cate am citit experientele celor de pe forum, ajunge sa afecteze GPL-ul, tocmai de aceea am incercat sa compensz cu sistemul de ungere a supapelor.

Multumesc!
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: PTR on March 03, 2018, 13:53:52 PM
 Uzura plăcuțelor as zice ca are legătură cu pistonul de etrier blocat... As schimba garniturile și la celalalt etrier.
 La gaz verifica dacă furtunasele de la injectoare la galerie au aceiași lungime. Dacă nu au , ar trebui refăcut reglajul sau puse toate de aceiași lungime.
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: Alex Damian on March 03, 2018, 15:04:36 PM
Incearca placutele originale, la mine de la Textar la originale a fost diferenta de la cer la pamant. Franare incomparabil mai buna, nu mai scartaie nu mai vibreaza.
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on March 13, 2018, 11:44:38 AM
La ansamblarea motorului am observat ca pompa de apa nu se potriveste din pacate. Pe acest model s-au pus 2 tipuri de pompa de apa, Una cu iesire, una cu 2. Eu am cumparat pe cea cu o iesire din pacate. Asa ca este disponibila la vanzare.

Pompa originala Subaru o iesire:

https://www.olx.ro/oferta/pompa-de-apa-subaru-sg-21111aa260-IDaAFuF.html

O sa pun si anuntul aici pe site.

Multumesc!
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on March 15, 2018, 17:41:46 PM
Salut!

Dupa cateva saptamani de lucru la ce presupune inlocuirea supapelor, distributiei, ambreiajului, ieri am terminat minunata activitate.

Acum imi dau seama ca inca de cand am luat masina, acum un an, motorul nu mergea rotund. La momentul acela nu aveam termen de comparatie si am luat mersul cu vibratii al motorului ca atare. Acum imi dau seama ce inseamna silentios si fara vibratii.

Sper sa ma bucur mai departe de masina, cu toate ca acum realizez ca putine sunt situatiile in care chiar am nevoie de acel 4x4 permanent, dar atunci cand am nevoie, chiar e acolo.

Mult spor sa aveti si kilometri frumosi alaturi de agregatele voastre!
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on August 14, 2018, 11:22:55 AM
Salutare club!
In ultimul timp incepusem sa simt pierderile de putere intre 2000-3000 de ture si din cand in cand mai palpaia cruise. Pending error p0021-pozitie eronata a axelor cu came. Am schimbat unul din solenoizi (electrovalva) si acum merge extraordinar, trage liniar si e foarte potenta :).

Am schimbat zilele astea si amortizoarele (tot ansamblul) spate si e muuuult mai bine dect cu SLSurile curse. Masina sta dreapta, foarte putin spre fata, ceea ca imi place, iar comportamentul pe denivelari si curbe este extraordinar. Multumesc lui Wrangler pentru sugestii si sfaturi, chiar daca nu le-am urmat in totalitate (boxer).
(https://ibb.co/eiXUBUhttps://ibb.co/itrpBUhttps://ibb.co/bNQud9)

https://ibb.co/eiXUBU
https://ibb.co/itrpBU
https://ibb.co/bNQud9

Astazi am observat la trapa o mica  diferenta de pozitie, cum sper ca se vede in imaginile de mai jos. Partea din dreapta spate a trapei este infundata cu aprox 1cm. Trapa functioneaza normal, fara probleme. E un semn de viitoare interventie? Pot face ceva sa preintampin o defectare a aceateia?

(https://ibb.co/iMAud9https://ibb.co/ekwpBUhttps://ibb.co/hqBZd9)

https://ibb.co/iMAud9
https://ibb.co/ekwpBU
https://ibb.co/hqBZd9

Multumesc!
Mult spor sa aveti si drumuri frumoase!
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: andrei80 on August 14, 2018, 19:35:13 PM
Se pot pune niște distanțiere, dar cred că te așteaptă ceva reparații mai serioase la trapă
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on August 14, 2018, 20:15:53 PM
Se pot pune niște distanțiere, dar cred că te așteaptă ceva reparații mai serioase la trapă
Salut Andrei!
Daca ai detalii, te rog! Cu ce ar trebui sa ma pregatesc? Sper ca nu cu o trapa noua cu totul. Cred ca sunt ceva componente ce se uzeaza si se pot schimba, poate chiar imbunatatite.
Multumesc!
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: andrei80 on August 14, 2018, 20:44:44 PM
Lectură plăcută 🤪
https://www.google.ro/amp/s/www.subaruforester.org/vbulletin/f322/forester-moonroof-problems-merged-thread-3967/index39.html%3famp=1
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on September 04, 2018, 18:33:20 PM
Salut!

Cam de un an am un sunet, fluierat ca de turbo dupa 3500 ture, care chiar nu imi displace :).  Sunetul vine de la toba care rugineste. Probabil cei de la Subaru au pus toba care nu tine mult pt ca stiu faptul ca masinilor lor l-i se va schimba toba cu una mai zgomotoasa.

Deranjant este faptul ca de vreo 2 sapt probabil s-au desprins suduri, tevi de prin toba finala astfel ca la ralanti cand intra in rezonanta zornaie si scartaie de imi e rusine sa stau la semafor, prin urmare tre sa schimb toba.

Aveti vreo recomandare in acest sens?

Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: andrei0241 on September 04, 2018, 21:10:01 PM
Pentru 2.0 se gasesc variante aftermarket la noi pe piata, dar la o cautare rapida sunt la 50-60% (sau chiar mai mult) din pretul uneia pe original.
As verifica inainte totusi tot traseul si daca nu cumva si prinderea tobei finale de restul galeriei de evacuare este in stare buna, sa nu ai si alte surprize
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on September 04, 2018, 21:42:10 PM
Cred ca voi opta pt o toba finala custom, sau poate toata galeria de dupa sonde. Pretul unei tobe originale (partsouq) e 423$. Mi se pare cam mult. La noi am mai gasit varianta Walker (si o serie dupa), dar arata ca o toba de Logan facuta in Ferentari pe colt. Ramane sa gasesc un atelier serios sa verifice si sa faca sistemul de evacuare din inox. Mai ma uitam pe la unii si raman surprins sa vad cate masini, fie diesel, fie benzina, sunt lasate fara catalizatoare, chiar fara nicio toba, facute straight pipe. Nu stiu cum isi doresc asta, cum trec itp-ul...
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on July 12, 2019, 10:06:12 AM
Va salut!

Dupa ce am tot mers asa cu toba, acum chiar trebuie schimbata.
Pentru cunoscatorii de XT si X, exista diferenta intre sistemul de evacuare intre cele 2 modele? As vrea sa iau o toba de Forester XT 2007, dar nu stiu daca tubulatura are acelasi diametru.

Multumesc!
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: andrei80 on July 12, 2019, 12:56:51 PM
Merge, eu am folosit aceeași tobă aftermarket și pe aspirat și pe XT. Să iei și garnitura. Dacă speri să se audă mai tare, nu e cazul, e foarte silențioasă cea stock de XT.
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on July 12, 2019, 22:33:38 PM
Acum am și răspunsul. Da, se potrivește perfect. Nu voiam o schimbare de sunet, ci o reducere a scârțâitul. Am dat toba jos și am schimbat-o cu cea de XT. Sunt identice. Tips-ul este mai mare la cea de XT, adică bucățică de țeavă care iese din toba și ornamentul cromat difera. Sunt la fel de silențioase. Toba mea s-a dovedit a nu fi sparta ci doar unul din suporți rupt, cu o bucata de tabla din primul strat. O sa îl sudez la loc și mai fac o toba de rezerva, sau dacă o vrea careva, dați un semn.

Spor!
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on July 18, 2019, 15:44:29 PM
Si cand vine ghinionu... nu prea ai cum sa il feresti.

Am luat o pietricica in parbriz si a facut o fisura in linie de vreo 40 cm. Daca a schimbat careva parbrizul, imi poate spune daca e nevoie si de cheder si de garnitura de parbriz (buretele dintre parbriz si caroserie), sau doar geamul?

Multumesc!
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: malakay on July 18, 2019, 16:08:48 PM
parbrizul este de la 450 pana la 4500 ron depinde de firma etc ,   cheder/ornamentul costa in jur de 150 ron dar nu este absolut necesar sa il inlocuiesti  !
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on July 18, 2019, 16:22:48 PM
Daca ai o recomandare de service pt montaj (care stie despre ce e vorba cu Subaru), ar fi minunat.

Mersi!
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: malakay on July 18, 2019, 16:37:57 PM
Eu am montat cu Adrian 0723202734 , iti schimba parbrizul si la domiciliu .
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: andrei0241 on July 18, 2019, 22:07:31 PM
Eu l'am inlocuit acum vreo luna jumate. Fuyao sau ceva p'acolo, 450 ron, manopera inclusa. Chederul a fost 110 ron, cel vechi la mine fusese montat gresit, se desprinsese si il tinusem vreo 5 ani prin portbagaj pana m'am decis sa il arunc (nu se putea monta corect decat odata cu parbrizul)
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on September 23, 2019, 16:30:41 PM
Salutare!

Din motive de planuri de plecat din tara va trebui sa renunt la masina dupa 3 ani de prietenie.
Daca exista doritori, aveti mai jos anuntul. Va fi postat si aici pe forum.

https://www.olx.ro/oferta/vand-subaru-forester-sg-2-0-158cp-IDcPtUL.html

Multumesc!
Title: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: Adi-Canada on September 23, 2019, 16:49:01 PM
........................  Din motive de planuri de plecat din tara .............................................
Unde  pleci ? 
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: bragaru on September 23, 2019, 16:58:58 PM
Unde  pleci ?

Germania - NRW
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: Celalalt on September 23, 2019, 17:01:51 PM
Nu te uita inapoi  ;D
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: Adi-Canada on September 23, 2019, 18:08:43 PM
Ba'  sa te uiti  inapoi.   Ca sa nu uiti niciodata  de unde ai plecat.  Ca sa nu te mai intorci  !   ;D
Title: Re: Alt SG 2007 2.0 in comunitate
Post by: Alex Damian on September 23, 2019, 18:30:45 PM
Germania - NRW 
Iti urez bun venit, dar daca ai de ales orienteaza-te catre alt land! :D