Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: zsooozs on December 18, 2017, 12:08:58 PM
-
Salutare
Am un Forester din 2006 motor 2.0 aspirat.
Bineinteles ca a aparut problema la sistemul Secondary air pump / valve cu codul de eroare aferent, cruise care palpaie si check engine cateodata aprins in bord.
Nu doresc sa le inlocuiesc sa le curat sau sa le reconditionez. As dori sa ma scap de tot sistemul asta aiurea care oricum functioneaza doar 30 de secunde la pornire la rece.
Intrebrea mea este urmtorea:
In Cluj sau judetul Cluj exista cineva care se pricepe la asa ceva, sau a facut asa ceva?
Din forumurile de afara am inteles ca se da jos tot sistemul, se monteaza flanse in locul celor 2 supape si se resofteaza ECU sau cel putin se sterg erorile si se modifica un pic softul astfel calculatorul nu mai ia in considerare acel sistem care nu mi exista pe masina.
Multumesc anticipat pentru ajutor :)
-
La aspirat e mai greu cu update-ul de soft. Fiind Clujean, poate te ajuta "amatorul" de acolo.
Oricum, probabil o sa fii primul care il anihileaza. Restul le anuleaza :) :D ;D
-
din pacate pt. aspirat nu am "instalatia" necesara :( ... ceva pasarici zvoneau ca ar fi la AK ...
-
La aspirat e mai greu cu update-ul de soft. Fiind Clujean, poate te ajuta "amatorul" de acolo.
Oricum, probabil o sa fii primul care il anihileaza. Restul le anuleaza :) :D ;D
Atunci ar fi ok doar sa anulez nu sa anihilez :) Ceva indicatii, sfaturi, un "amator" care a mai anulat asa ceva? :)
-
din pacate pt. aspirat nu am "instalatia" necesara :( ... ceva pasarici zvoneau ca ar fi la AK ...
Esti din Cluj?
Cel mai mult caut pe cineva care din soft poate fenta ECU chiar daca sistemul defect va ramane acolo.
-
eu sunt din CJ dar asta iti spuneam mai sus ca la aspirat nu pot face nimic ... doar turbo ... (au ECU de tip diferit si nu pot citi/modifica/scrie rom-ul)
-
eu sunt din CJ dar asta iti spuneam mai sus ca la aspirat nu pot face nimic ... doar turbo ... (au ECU de tip diferit si nu pot citi/modifica/scrie rom-ul)
Ok. Stii cumva pe altcineva care ar putea? Merci.
-
AK / AutoKino Brasov ...
-
AK / AutoKino Brasov ...
Multumesc.
-
Autokino Bv ...acolo am rezolvat si eu problema ...in 10 min :)
-
Mihai, poate ne ajuti sa fim mai putin drastici, sa anulam pompa secundara in loc sa o anihilam. ;D
-
Autokino Bv ...acolo am rezolvat si eu problema ...in 10 min :)
Ce? Ce? Ai EJ20 aspirat cumva si ai eliminat fara "engine check" egr-u? :D
Detalii te rog!
-
Autokino Bv ...acolo am rezolvat si eu problema ...in 10 min :)
Ce? Ce? Ai EJ20 aspirat cumva si ai eliminat fara "engine check" egr-u? :D
Detalii te rog!
nu ma prea pricep la mecanica ...dar la Autokino dupa anularea valvelor si scoaterea unei sigurante am facut o resoftare motor si de atunci ...totul ok :)
-
Salut, eu sunt din Iasi si la mine acesta pompa de aer face figuri , dar si clapeta de acceleratie (P2444:P2135:P2138 etc ) deci se poatre anula din soft, ciudat ca ultima revizie pe cartea masini a fost tot la AK Brasov dar vad ca nu au anulat chestia..
-
Nu exista anulare din soft si atat!!! Nu va imbatati cu apa rece ca dati foc la masini.
-
azi am gasit una Sh si o schimb :), sa vedem apoi ....a si check engine + cruise au disparut singurele dupa curatare clapeta si 200km, urmeaza schimburile , 5W40 Motul 300V e OK pt motorul meu?filtre MAN sunt OK? ca OE nun am vazut nikaieri, la grup si cutie voi ce a-ti pus/recomanda ?
Multumesc
-
5W40 Motul 300V e OK pt motorul meu?filtre MAN sunt OK? ca OE nun am vazut nikaieri, la grup si cutie voi ce a-ti pus/recomanda ?
Multumesc
Motul 8100 excess 5w40 schimbat la maxim 10000 km sau 1 an
Motul motyl gear 75w90 schimbat la 60000 km sau 4 ani
Asta in conditii normale de mers, daca te bagi la offroad mult sau tragi tare de masina zilnic schimbi mult mai repede.....
Filtru de ulei recomand ca neaparat si obligatoriu sa folosesti original!Restu merg si MANN
-
Doar ca aici nu discutam de uleiuri si filtre...
-
Am urmatoarele coduri de eroare:
- P0030 heated oxygen sensor (H02S) heater control circuit
- P2441 secondary air injection system switching valve stuck closed.
Am vorbit la AK si sunt 2 variante de rezolvare: fie inlocuirea celor 2 valve (costa 1500 lei bucata) fie resoftarea (?) (costa 1200 lei!?).
Conform discutiei avute, se pare ca eroarea P0030 este cauzata tot de valve (ar fi legata de ele, cumva).
Mihai spune ca nu se anuleaza erorile cauzate de valve prin resoftare, dar mie asta mi-au zis astazi...o mai fi ceva si nu mi-au zis?
-
Erorile se anuleaza din soft, sigur, dar tot asa bagi praful sub covor. Nu scapi de problena, doar o ascunzi. E doar o parere subiectiva.
Daca ti se ofera garantie pe lucrare, baga mare.
-
Doar pentru eliminare erori nu e cazul sa fac 750 km, ca asta fac si aici la mine, saptamanal. Sa nu mai zic de bani...1200 lei mi se pare exagerat. Dar poate nu am inteles eu exact, o sa mai vorbesc saptamana viitoare...
-
Cere detalii. Intreaba daca prin absurd supapele alea se deschid din neant, asa cum au decis ele sa ramana blocate pe inchis, ce se poate intampla daca softul e facut sa ignore ce se intampla acolo? Sau mai exact, ce presupune acest soft? Si cum se poate asigura ca din soft sa controlezi mecanismul defect fizic?
De bine, de rau, bine ca sunt blocate pe inchis la tine.
A nu mi se lua in nume de rau. Sunt intrebari de bun simt. Si mie mi se pare absurd sa dai 6.000 lei pe o pompa noua si ce mai presupune ea. Dar cat de viabile sunt solutiile alternative?
-
Asa o sa fac, saptamana viitoare... totusi, e si o urmare buna, sa zic asa: mi-a scazut consumul!
-
prin supapele minunate se introduce aer cald pe evacuare sa incalzeasca catalizatorul...
solutia definitiva din punctul meu de vedere este anularea erorilor (resoftare) si anularea/blocarea supapelor pe inchis... cu supape noi risti sa ajungi in acelasi punct peste o vreme...
-
prin supapele minunate se introduce aer cald pe evacuare sa incalzeasca catalizatorul...
solutia definitiva din punctul meu de vedere este anularea erorilor (resoftare) si anularea/blocarea supapelor pe inchis... cu supape noi risti sa ajungi in acelasi punct peste o vreme...
la mine sunt blocate deja :D...eroarea o sterg saptamanal
-
or fi blocate dar nu poti garanta ca raman asa si daca se deschid si raman deschise la ture mari se inverseaza directia fluxului de gaze si daca ai si ghinion mai poti lua si foc... se dau jos frumos alea si se pun placute care blocheaza...
-
Dar mie la AK mi-au pus placutele si mi-au lasat si instalatia pe masina. Nu mai stiu de ce nu au dat-o jos complet. Probabil ca era mai multa manopera. Eu as fi preferat sa nu ramana pe masina, dar am mers pe mana lor. Pana acum toate bune :)
-
Dar mie la AK mi-au pus placutele si mi-au lasat si instalatia pe masina. Nu mai stiu de ce nu au dat-o jos complet. Probabil ca era mai multa manopera. Eu as fi preferat sa nu ramana pe masina, dar am mers pe mana lor. Pana acum toate bune :)
Cat te-a costat?
-
daca o dadeau jos era masina prea usoara si mergea prea repede :)
-
Ete fleosc..
@cristian firu , caut si revin.
-
450 de lei + tva a fost la mine
-
La tine a fost alta solutie, fiind 2.5 turbo. Sa umblat mai usor la soft. La aspirate e alta treaba. Asa se vorbea.
-
cerere si oferta ... oferta de la cei care lucreaza si cu aspirate la soft este mai restransa deci ... pretul mai mare ..ieconomie de piata :)
-
Mda....mulțumesc!
-
Salut ,
A-ti mai facut anularea la sistemul de aer secundar ? eu am schimbat pompa , e ok , dar tot am o supapa (P2444) care ma necajeste si vreau sa anulez cu totul soft si mecanic.
Mersi
Aurel
-
Pentru anularea din fost mi'e greu sa cred ca au aparut noutati fata de ce s'a discutat deja aici
-
Am facut pana la urma resoftarea si stergerea erorilor...1200 lei...acum e ok. E drept ca mi-au schimbat si sonda lambda...rezultatul este motor fara autoturatii, fara sincope la accelerare, demaraj ok.
-
La AK?
-
Da, la AK.
-
Am facut pana la urma resoftarea si stergerea erorilor...1200 lei...acum e ok. E drept ca mi-au schimbat si sonda lambda...rezultatul este motor fara autoturatii, fara sincope la accelerare, demaraj ok.
Salutare
De cateva zile, ca de sarbatori, :) am si eu aceasta minunata eroare P2441 gasita cu un chinezism ELM 327 OBD si app cam scaner. Este cazul sa ma duc si la o reprezentanta sa-mi confirme sau e suficient? In alta ordine de idei doar AK repara acesta eroare? Eu fiind din Bucuresti, ma gandeam sa nu fac un drum pana la Brasov.
Sarbatori fericite!
Ps: am tot un Subaru 2.0 2008
-
se repara si la SMT ...difera doar pretul :)
-
Exista mai multe solutii, unele repara, altele mascheaza. Preturile difera.
-
Pai din cate inteleg eu, e cam asa:
1. se poate reseta eroarea si ea reapare: ieftin dar nu ma intereseaza
2. se poate inlocui acea pompa: scump si nu pare un "must have" atat timp cat ea lucreaza doar cand e frig si doar pt foarte putin timp
3. se schimba pompa veche cu una de la dezmebrari sau ceva asemanator, caz in care nu sti ce iei si la un moment dat risti aceiasi eroare: nu sunt un fan nici al acestei solutii
4. se inlocuieste pompa cu niste "placute" (nu stiu exact cum se numesc am vazut pe YT un service din Australia care facea acest lucru) si dupa aceea se resofta sau / si reseta softul masinii (lucru pe care il sublinia ca se face pt mpotorul de 2,5 si nu pt 2.0)
Daca nu gresesc cam astea sunt variantele
Pe mine m-ar interesa sa scot pompa din circuit si sa resoftez/resetez, lucru pe care daca am inteles corect il face doar AK???
Colegul Cristian Firu a spus ca a rezolvat ceva la AK cu resoftare si schimbare sonda lambda. Nu stiu daca in cazul lui pompa a fost scoasa din circuit sau doar a fost dat un reset. Precizez ca la mine, daca conteaza, sonda lambda a fost schimbata anul trecut, dupa ce am avut eroarea caracteristica acelei sonde (nu mai stiu exact ce numar era)
In concluzie:
1. prima intrebare e legata de acest cititor chinezesc pe care l-am folosit, daca ar trebui sa am incredere in el sau ar trebui sa ma duc la un SMt de exemplu pt a-mi confirma ca asta e eroarea si nu alta
2. daca eroarea e corecta as vrea sa gasesc o varianta intermediara /decenta la pret (1200 e in buget 8) ) prin care sa exclud aceasta pompa din sistem si sa resetez sau sa resoftez calculatorul masinii fara a risca in vreun fel siguranta functionarii masinii
O zi frumoasa!
-
Pai din cate inteleg eu, e cam asa:
1. se poate reseta eroarea si ea reapare: ieftin dar nu ma intereseaza
2. se poate inlocui acea pompa: scump si nu pare un "must have" atat timp cat ea lucreaza doar cand e frig si doar pt foarte putin timp
3. se schimba pompa veche cu una de la dezmebrari sau ceva asemanator, caz in care nu sti ce iei si la un moment dat risti aceiasi eroare: nu sunt un fan nici al acestei solutii
4. se inlocuieste pompa cu niste "placute" (nu stiu exact cum se numesc am vazut pe YT un service din Australia care facea acest lucru) si dupa aceea se resofta sau / si reseta softul masinii (lucru pe care il sublinia ca se face pt mpotorul de 2,5 si nu pt 2.0)
Daca nu gresesc cam astea sunt variantele
Pe mine m-ar interesa sa scot pompa din circuit si sa resoftez/resetez, lucru pe care daca am inteles corect il face doar AK???
Colegul Cristian Firu a spus ca a rezolvat ceva la AK cu resoftare si schimbare sonda lambda. Nu stiu daca in cazul lui pompa a fost scoasa din circuit sau doar a fost dat un reset. Precizez ca la mine, daca conteaza, sonda lambda a fost schimbata anul trecut, dupa ce am avut eroarea caracteristica acelei sonde (nu mai stiu exact ce numar era)
In concluzie:
1. prima intrebare e legata de acest cititor chinezesc pe care l-am folosit, daca ar trebui sa am incredere in el sau ar trebui sa ma duc la un SMt de exemplu pt a-mi confirma ca asta e eroarea si nu alta
2. daca eroarea e corecta as vrea sa gasesc o varianta intermediara /decenta la pret (1200 e in buget 8) ) prin care sa exclud aceasta pompa din sistem si sa resetez sau sa resoftez calculatorul masinii fara a risca in vreun fel siguranta functionarii masinii
O zi frumoasa!
La mine au "blocat" pe inchis electrovalvele si mi-au resoftat calculatorul si e ok. Cel mai bine ia legatura cu Ovidiu Munteanu - 0745030490 - de la AK si te lamuresti ce si cum se poate face.
-
Merci mult. Il sun
-
Merci mult. Il sun
Salutare din nou. Am reusit sa dau astazi de persoana de la AK. Foarte ok la telefon, intr-un minut mi-a explicat ce pot ei sa faca.
Prin urmare, ei nu umbla la pompa, fac doar o resoftare in ECU prin care scot pompa din functiune. Pretul este de 1300 ron, dureaza cam o ora jumatate si e suficient sa faci programare cam cu 2-3 zile inainte. Mi-a specificat ca pentru aceasta operatie nu pot emite factura.
Deocamdata cu ajutorul OBD am anulat eroarea. Sunt curios cat o sa tina avand in vedere ca nu este prea frig afara.
Va tin la curent! 8)