Subaru club Romania

Jurnale de bord => Legacy & Outback => Legacy/Outback IV (2004-2009) => Topic started by: Mr. Ziggy on November 21, 2017, 23:52:58 PM

Title: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on November 21, 2017, 23:52:58 PM
Salutare tuturor !!
Razvan ma numesc si tocmai am facut un pas catre forum.
Subiectul meu este un sedan Legacy  2.0 R , 4AT, iesit din fabrica prin 2006, dar pe drumuri din 2007. Impreuna suntem de 7 luni, deja.
De ce Subaru ? M-am motivat indeajuns cat sa fiu egoist in alegerea masinii si aceasta sa fie doar pentru pofta mea.
Nu am cautat mult, am decis foarte rapid asupra masinii si asta a fost…
Pe scurt: culoare albastru Regal, interior Ivory, climatizare automata, trapa, roti de iarna 16”si de vara 17”… dotari de baza pentru modelul rescpectiv. Incoveniente ? Nu are echipare de iarna (modelul fiind facut pentru Orientul Mijlociu), asta insemnand lipsa lampii de ceata si a incalzirii la scaune, oglinzi si stergatoare.
Ce s-a facut pana acum ? S-a facut o inspectie la parbriz (a necesitat doua puncte de corectie), s-au inlocuit placutele de frana pe fata si filtrele de aer si polen, urmate de rezolvarea unor probleme pe traseul de evacuare gaze. Luna trecuta am vizitat Autokino, unde s-a schimbat la motor uleiul Subaru 10W40 cu Motul 8100 X-Cess 5W40 ( acum mi se pare putin mai zgomotos motorul ), s-a reglat frana de mana si s-a verificat general inainte de sezonul rece si de ITP. De curand a primit o primeneala cu convertor de rugina pe dedesubt, pe unde era cazul, iar mai nou a primit anvelope de iarna noi.
Ce se va face ? Nimic in afara de ce consider de cuviinta pentru intretinere.
Altfel, subiectul e ingrijit si ne bucuram zilnic de ce oferim unul altuia.

Vor veni si poze imediat ce voi deslusi tainele !?...

https://imageshack.com/i/poY6FcFzj
https://imageshack.com/i/pmejHPSWj
https://imageshack.com/i/po0BA054j
https://imageshack.com/i/pn7dSkXNj
https://imageshack.com/i/poN2SfR3j
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Muttley on November 22, 2017, 00:15:27 AM
Prin meandrele obscure ale uploadului de poze te poate calauzi cu dibacie si succes al nostru coleg Heliotropus.
Stai s-apara si te rezolva ;)
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Heliotropus on November 22, 2017, 07:52:47 AM
Pana la poze haideti sa-i adresam D-lui Ziggy un caladuros mesaj de bun venit (caci de customizari, upgrad-uri, softuri, jante, folii, fiare s-alte minunatii ale tehnicii, pe care doar un celebru si notoriu grup de ingineri de p-aici este apt a le descrie, propune, instala si comisiona va avea parte vrand ori nevrand ;D :) >:D)!!!

In ceea ce priveste postarea imaginilor trebuie sa recunosc ca si eu am avut profesori de seama la-nceput insa acum a devenit rutina. Pentru mai multe detalii suna-ma sau fa-mi o vizita la birou (P-ta Presei).
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: marr on November 22, 2017, 08:39:28 AM
Bine ai venit in familia Subaru !
Sa te bucuri de "subiect" muuulti km fara incidente !

Legat de poze, desi am postat cate ceva, si acum am "emotii" asa ca ... las pe altii mai dibaci sa te lumineze !
Pana atunci, arunca un ochi pe threadul dedicat acestei probleme si poate te descurci: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,111.0.html
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: MihaiFlorescu on November 22, 2017, 09:29:27 AM
Bun venit! Daca nu ma insel, masina a mai fost pe forum la vanzare si cu un scurt istoric. Posibil sa confund.

Multi km fara probleme!

PS: Daca ti se pare mai zgomotos motorul cu noul ulei, schimba-l la primavara cu altul. Gasesti pareri destule pe forum.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on November 22, 2017, 09:46:58 AM
Sper sa iasa, altfel ma paste un drum la Piata Presei !!! >:D
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/N2SfR3.jpg)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/7dSkXN.jpg)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/0BA054.jpg)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/ejHPSW.jpg)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/Y6FcFz.jpg)
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Dan_XV on November 22, 2017, 10:37:30 AM
Ti-a iesit.
Sa te bucuri de "subiect" muuulti kilometri fara probleme majore!
Te asteptam la intalnirea din februarie.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: marr on November 22, 2017, 11:27:35 AM
Ai reusit !
Foarte frumoasa masina !
Din pucntul meu de vedere, acest model de Legacy este unul dintre cele mai frumoase modele pe care Subaru le-a construit vreodata !

PS: In perfect acord cu al nostru coleg, Dan, sper sa o vedem live la intalnirea din februarie !
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on November 22, 2017, 21:26:34 PM
Mda, intalnirea.... Am luat nota, cu interes. Daca nu sunt plecat la vremea aia de pe plaiurile noastre ( deh, slujba !! ), m-as risca intre tineri !  ;D
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on March 16, 2018, 23:47:05 PM
Ca ne-am mai linistit putin, eu si "subiectul" meu, dupa ce ne-am facut putin de rusine prin rubrici de intrebari si raspunsuri, zic sa vin cu oleaca de up-date la tema.
Am trecut acum de 15k km efectuati, muuult mai mult decat estimam la data cumpararii, iar asta spune ceva, cel putin pentru mine.
Am trecut si prima iarna, pe roti, zilnic...a pornit ok mereu, a mers bine, bine (foarte placut). Acum am pregatit o revizie la AK pentru schimbul uleiului din cutie si poate pentru o ocheada, asa, ca dupa iesirea din sezon. Asa, apoi...
 La o pornire de dupa geruri a scrasnit putin rola intinzatoare de la compresor si imediat, in zilele urmatoare, si-a dat drumul la fluierat. S-a inlocuit cu rola noua. As fi dorit sa schimb tot atunci, preventiv, si rulmentul cuplajului de la compresor. Aveam pus pe stand by un rulment indicat de programele de piese, dar la demontaj am gasit altceva. Mna, ramane in cautare si mergem cu ce avem. Cam atat.
Cum si consumul este in discutie pe aici, CB imi arata la vreo 4k km (reset la AK) medie de 9.3 km/l...adica vreo 10.7 l/100km, Daca stiu ca in perioada asta am trecut de iarna iar calatoriile au fost cam jumate in oras, jumate afara, media asta e sub asteptari. Personal nu am dat importanta consumului, dar acum, ca vad cifrele....am si-un zambet, dar nu vi-l pot arata.
In concluzie, ma bucur de masina si...de forum, asisderea. Continuam...
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Heliotropus on March 23, 2018, 11:20:32 AM
Am trecut acum de 15k km efectuati, muuult mai mult decat estimam la data cumpararii, iar asta spune ceva, cel putin pentru mine.
...
In concluzie, ma bucur de masina si...de forum, asisderea. Continuam...

Si la mine mersul cu Subaru a creat dependenta, ca sa nu spun simbioza, motiv pentru care abia astept sa vina sfarsitul de saptamana pentru a ne reuni la drumuri cat mai provocatoare, pentru Forester desigur  ;D

De masina nu ai cum sa nu te bucuri atata timp cat Legacy reprezinta un emblematic model de confort ingloband principii inovatoare in spirit avangardist ceea ce nu este foarte natural cand vorbim de filosofia creatorilor Subaru.
Cred ca nu gresesc afirmand ca alaturi de mai marele sau frate, adica Outback, Legacy ne releva simbolul gamei premium al producatorului japonez, de aceea au si decis sa isi deschida o linie de productie in SUA.

Continua!  ;)

Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on March 25, 2018, 23:33:11 PM
Mde, a trecut si weekend-ul, iar reunirea unora de prin capitala sper sa fi fost prilej de satisfactie in provocarile aduse de capriciul iernii. Inteleg si prezenta acelui emoticon zambaret care e din cale afara de mare (ori asa il vad eu ?), Cum de la inaltimea minunatului meu Legacy, imi este greu sa aflu “where the eagles dare (eng)”, raspuns neindoielnic accesibil unor privilegiati, relaxat intronati la inaltimea unui Forester sau, poate, Outback, iata-ma cu weekend-ul complet la dispozitie pentru gasirea altor raspunsuri, unor alte provocari...


,,, abia astept sa vina sfarsitul de saptamana pentru a ne reuni la drumuri cat mai provocatoare, pentru Forester desigur  ;D


Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Heliotropus on March 26, 2018, 09:58:29 AM
Abordand principiul conform caruia prietenii sunt acele fiinte care te intreaba ce mai faci atunci cand nu ai nimic sa le oferi, te instiintez ca la sfarsit de saptamana ce tocmai s-a-ncheiat chiar ne-am bucurat de cateva drumuri, unele asfaltate, altele cu zapada (atat cu XJ-urile cat si cu Jimny) - iar pentru tine, in mod special, ia seama ca esti binevenit a ni te alatura caci mai toate modelele Forester pot acomoda, confortabil,  4 persoane  ;)

In scurt timp, mai exact peste vreo 2 saptamani, vom intampina sarbatorile pascale prilej numai bun de a iesi in natura si a inchega si mai mult relatiile dintre membrii Subaru Fan Club.

Daca ai liber in agenda te rog sa ma suni pentru a te integra in Echipa de Pasti - doua locuri confortabile ai asigurate in masina noastra alaturi de traditionala intampinare: „Amicis carissimis ova dura et salutem”!



Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on March 26, 2018, 10:15:22 AM
Saptamana trecuta era facuta programarea pentru o revizie la AK Brasov, scopul principal fiind inlocuirea uleiului din cutie AT. Cum am fost notificat din timp ca revizia se va amana (lipsa uleiului), am decis sa mai fac eu cate cava pe ici, pe colo, in speranta ca imi va ramane timp disponibil in AK pentru alte verificari de rutina. Asadar, am inlocuit uleiul din grupuri. Am folosit Castrol Syntrax Longlive 75W90 GL5, care respecta specificatiile. Saibele de etansare au fost inlocuite ( saiba de cupru 20x24x1,5 pentru busoanele  grupului spate, saiba 26x32x1,5 la grupul fata).
A fost si o buna ocazie sa verific starea masinii in zonele expuse. In toamna facusem o protejare cu Ferdac (convertor de rugina) si vopsea, pe alocuri si cu antifon cauciucat. Acum am mai gasit ceva rugina, nu grav, in zona fuzetelor si butucilor, dar la cata sare si zgura-pietris a fost pe drumuri, imi este greu sa spun cat de eficiente au fost produsele folosite. La vara refac treaba, ca nu-mi cad galoanele.
Alta problema ma framanta...uneori imi face impresia ca se simte miros de gaze in masina. Nu se intampla mereu, mai mult cand e rece motorul. Voi demonta scutul si capotajele colectorului de evacuare, sa fac o inspectie...si revin.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: MihaiFlorescu on March 26, 2018, 10:19:55 AM
Ai simtit diferenta cu Castrol? Pentru mine e second best dupa Amsoil si pareri bune au venit si de la alti membri. Sunt curios daca ramane o optiune viabila.

Miroase a gaze arse sau a benzina?
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on March 26, 2018, 18:55:23 PM
Asa, am fugit cu masina pe un canal si am gasit otrava…o fisura. Deocamdata, am ascuns  buba cu banda adeziva Holtz, sper sa tina putin. Cum intermediara avea facuta o interventie provizorie la imbinarea Y, dar care devenise definitiva, desigur, iata-ma in situatia de a face lucrarea cum trebuie. Voi avea nevoie de garnitura inelara, suruburile cu arcuri si cele doua garnituri de la finale. Sudor este, argon este, bunavointa este…
(https://s20.postimg.org/bk4ypsfkd/evac_1.jpg)
Aici e imbinarea Y de la intermediara, anul trecut i s-a tuflit pasta de esapamente Holtz. Vad ca s-a facut ca un burete intarit, deja sulfa, nu mai folosesc.
Cu ocazia asta am demontat si unele capotaje de la colectorul cu evacuare. Colectorul e ok, capotajele au avut si zile mai bune, chiar si cel care lipseste cu desavarsire?! Nu ingrijoreaza, sper vreodata sa gasesc altele mai bune. Oricum, tre sa mai umblu acolo, unul din capotajele vizitate zdrangane cand plec de pe loc.
(https://s14.postimg.org/wm8mayqk1/evac_3.jpg)
La chiulasa din dreapta am gasit asta. Nu tin minte sa fi vazut in trecut, poate nici nu m-am uitat atent. Nu e curs ulei, e uscat dedesubt (oricum, am sters si urmaresc). Cam ce presupune ? Ca oricum mi-am facut de treaba pentru un ceas jumate cand am decis sa inlocuiesc panglica de masa ce se vede. Nu era de lasat asa, dar surubul din chiulasa….mic, dosit, capos.
(https://s14.postimg.org/kkd8gxjxd/Chiulasa.jpg)
Aaa ! am mai gasit umezit un furtun ce vine de la cutia de viteze catre radiator. Este umezit, aburit la doua imbinari (poate colierele nu strang corect). Nu este picurat. Ajung curand la Brasov, vad acolo….
Destul pentru o zi de luni...e bun asa ca sa nu fie rau.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: MihaiFlorescu on March 26, 2018, 19:15:58 PM
Clasica garnitura de capac de chiulasa. Relativ ieftina. Se schimba împreună cu cele de la bujii ai șuruburile care o prind. Se strang la cuplu intr-o anumita ordine. Detalii mai multe daca vrei sa o faci tu.

Pe partea soferului e bataie mare de cap cu accesul la suruburi, dar se poate face.

Rocker cover gasket este termenul din engleza. Muttley (sau pfaizzer) avea instrucțiuni detaliate in jurnalul lui despre schimbare.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on March 26, 2018, 19:22:38 PM
Ai simtit diferenta cu Castrol? Pentru mine e second best dupa Amsoil si pareri bune au venit si de la alti membri. Sunt curios daca ramane o optiune viabila.

Miroase a gaze arse sau a benzina?
Mihai, chiar azi m-am uitat iar la uleiul scurs (care, ulterior l-am identificat, cel putin din inscrisuri, ca fiind Motul Motylgear). Totusi, si azi am stat cu impresia ca e mai vascos decat cel nou?! La golire, cel din grupul spate era mai curat ca cel de pe fata, dar pe total, ambele mi s-au parut in stare buna, neasteptat de curate. La magneti, nimic deosebit, as zice ca erau curati.  De Castrol nu stiu ce sa zic acum. La rulare nu sesizez nimic diferit. Decizia de inlocuire a fost luata rapid, uleiul Castrol era primul la indemana, asa ca nu am stat pe ganduri. Daca privesc si catre Motul, la modul cum a aparut dupa utilizare, nu ar fi fost de lasat. Vedem peste 40K km...
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on March 28, 2018, 10:19:00 AM
Abordand principiul conform caruia prietenii sunt acele fiinte care te intreaba ce mai faci atunci cand nu ai nimic sa le oferi, te instiintez ca la sfarsit de saptamana ce tocmai s-a-ncheiat chiar ne-am bucurat de cateva drumuri, unele asfaltate, altele cu zapada (atat cu XJ-urile cat si cu Jimny) - iar pentru tine, in mod special, ia seama ca esti binevenit a ni te alatura caci mai toate modelele Forester pot acomoda, confortabil,  4 persoane  ;)

In scurt timp, mai exact peste vreo 2 saptamani, vom intampina sarbatorile pascale prilej numai bun de a iesi in natura si a inchega si mai mult relatiile dintre membrii Subaru Fan Club.

Daca ai liber in agenda te rog sa ma suni pentru a te integra in Echipa de Pasti - doua locuri confortabile ai asigurate in masina noastra alaturi de traditionala intampinare: „Amicis carissimis ova dura et salutem”!

Cu scuze pentru Lorian, am amanat raspunsul catre invitatia formulata, sperand sa mai aflu detalii despre programul meu de munca. Cum e incerta inca data la care va trebui sa plec la treaba (stand by anuntat), nu pot face acum nici un program. Recunosc ca mi-ar fi facut o maaare placere, dar imi ramane doar sa zic ca odata si odata, tot vom parca masinile alaturi. ;)
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Heliotropus on March 28, 2018, 15:36:03 PM
Te asteptam cu drag sa ni te alaturi si neaparat cu incununarea trudei tale artistice!

Daca pana la alinierea masinilor noastre nu esti suficient de inspirat a-ti finaliza opera napoleoniana, cea plina de mistere, iti garantez succesul dupa ce vom savura impreuna o selectie de vinuri (din cele destinate exportului) pe masura talentului tau artistic!!!  ^-^   
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on April 07, 2018, 01:38:46 AM
Ce-am mai facut ? Ce-am mai dres? Doua etape se trec la agenda.
1.   Problema cu evacuarea. Treaba simpla, rezolvare complicata…am demontat finalele si galeria spate, fuga, fuga la sudor, reparat cele doua rasuflatori de la galeria, hai la montaj. Iau la curatat flansele (cele patru bucati ), bat fulgii de rugina si ma opresc. Flansele aratau jalnic. Am incercat sa polizez cu toate sculele posibile cat sa fac zona de etansare pentru garnituri, dar in zadar. Erau prea subtiri deja sa mai stranga corect. Macar etansarea cealalta cu galeria centrala a fost ok si garnitura inel putea sta linistita. Cum abuzam de canalul cuiva, era noapte, am decis sa montez tot cu pasta de etansare Holtz ( si-mi jurasem in barba ca Baiazid ca nu mai…). Asadar, problema a fost rezolvata cu titlul de mare tiganeala ( cum zic eu ). Urmeaza sa dau in fabricatie flansele, cumpar alte garnituri si refac treaba cum se cade. Stiu eu…
Din asta, am o nelamurire: daca teava dinspre tobele finale este la exterior de 39 mm (care s-ar traduce 1 Ľ in) iar finalele si flansele toate au acelasi diametru…de ce garnitura originala are gaura de 52 mm (fara corespondenta), mult mai mare decat s-ar fi cerut? Garnitura veche avea tot 52 mm, sic !...
2.   Vizita la Autokino. Am inlocuit uleiul la cutia AT (4 litri). Cum am vreo 5k km de la schimbul de ulei al motorului, voi reveni peste 2500-3000 km pentru ambele schimburi ( motor si inca 4 litri la cutie, plus filtrul ).
Apoi, am inlocuit uleiul la servo, sa fie…
Costuri:  - Ulei Subaru ATF – 4 l = 369 lei
                - Ulei Motul Dex3 – 2 l ? = 145 lei . Total materiale = 515 lei, Manopera = 240 lei
Plec de la AK si sistemul tot arata ca mai are aer. Am facut opturi pe la Decathlon in BV pana s-au afundat dalele alora si am plecat spre Ploiesti, unde voi stationa vreo zece zile. In fine, masina merge bine, aer inca mai este. Azi dimineata, la pornire, pompa era foarte galagioasa. Poate isi mai revine...altfel tre sa studiem cazul.

Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Heliotropus on April 07, 2018, 07:40:58 AM
De ce trebuie să schimbi uleiul de la cutia de viteze împreună cu filtrul după 3.000 km parcurși de la ultima intervenție???

În rest, drumuri cât mai frumoase și bucurii nemărginite!

L.E.: luni, 07 trecem prin Ploiești, în drum spre o aventură prahoveano-forestieră și dacă nu ai agenda plină te invităm la o cafeluță și la un drum pietruit.... Aveți loc suficient la noi în mașină.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: leeloo on April 07, 2018, 10:12:29 AM
in cutie intra mai mult, probabil vreo 7-8l, dar daca nu ai instalatie de flush, la un schimb practic inlocuiesti ceva mai mult de jumatate.
Producatorul zice ca e destul, dar cine vrea poate repeta schimbul si are un procent mai mare de ulei nou in ea.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Heliotropus on April 07, 2018, 10:24:30 AM
Și mie mi s-a înlocuit uleiul la cutie în decembrie, după 55000 km parcurși și tot la AutoKino însă mecanicii au scos tot uleiul împreună cu filtrul și apoi au înlocuit cu ulei și filtru nou. Cred că la cutia CVT intră vreo 8 litri.
Mașina a fost în service după 3.000 km parcurși doar pentru o revizie periodică și nu s-a constatat nimic care să implice o intervenție tehnică de aceea mă întrebam care este scopul acestei proceduri pe care o enunța Mr. Ziggy.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: MihaiFlorescu on April 07, 2018, 11:36:26 AM
Sunt cutii diferite
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on April 07, 2018, 12:25:47 PM
Pai aveam nelinistea privind nivelul uleiului ( greoi de indicat pe joja ) , iar cand stergeam joja nu imi placea la culoare. Pentru mine parea foarte decolorat. Am decis sa inlocuiesc cat se poate scurge, apoi revin cu inca un schimb si stau mult mai linistit. Dupa schimbul urmator, voi avea un ulei mult mai proaspat si filtru nou. Altfel, cutia ma bucura.
@Lorian...urmaresc atunci gruparea voastra si voi incerca sa ne intalnim, pentru o cafea doar. Eu luni dimineata ies de la munca iar pana ajungeti voi catre Ploiesti, am timp sa ajung la hotel sa iau masina si sa va tin calea. Fac 3 minute pana la Carrefour Blejoi, ori voi veti trece pe acolo. Nu pot sa va insotesc, seara la ora 18 tre sa fiu bun de munca.
0732124506 si ne vedem.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on April 24, 2018, 09:47:48 AM
Cam pe vremea cand atentia tuturor era indreptata catre colegul Andea, care serba frumosul deceniu alaturi de masina (ii urez si eu kilometri multi inainte ), m-am dumirit ca se implinea un an de cand am semnat statutul de predicat, asezat corect langa subiectul meu (Legacy). A trecut repede, mai repede ca o luna de miere.
Micile probleme, care mai degraba le-as numi griji inchipuite si exagerate, nu au facut cu nimic ca aceasta alianta om-masina sa nu bucure.
Sa fim sanatosi, fizic si tehnic…sa mergem.
Statistic: 143k km la total, 16k km impreuna…
Aaa, sper sa ma ierte subiectul ca-l tin cu ghetele de iarna inca vreo 1000 km, pana voi ajunge acasa. Saptamana viitoare trecem la opincute…
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Heliotropus on April 24, 2018, 10:39:44 AM
Daca ti-ai lasat complementul direct incaltat cu ghetutele de iarna pe actuala deshidratare sahariana macar ai grija ca atributului pronominal datival sa nu ii lipseasca articolul hotarat enclitic al regentului implicat caci iertarea dumneaei s-ar putea sa survina decât odata cu pronumele personal in genitiv... ;D

Sa fim sanatosi, fizic si tehnic…sa mergem.

PS: m-ai amenintat cu vizita aceea si daca pana sambata nu reusesti sa ajungi iti promit ca in weeek-end te "călcăm" noi la Ploiesti  ;)
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on April 24, 2018, 11:14:28 AM
PS: m-ai amenintat cu vizita aceea si daca pana sambata nu reusesti sa ajungi iti promit ca in weeek-end te "călcăm" noi la Ploiesti  ;)

Ce sa spun? S-a lungit munca aici mai mult decat estimam (inca, dupa Paste am facut tura de zi) si uite ca m-a prins vara pe aici. Spre Bucuresti, dincolo de placerea mea, nu ma puteam urni. Vineri plec spre casa iar de sambata voi fi la Cheia "vo" trei zile...daca stim unii de altii, cine stie?...benzina este.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on June 10, 2018, 18:54:44 PM
E mai bine de o luna de cand asteapta in garaj. Saptamana viitoare ne regasim...
(https://s22.postimg.cc/7wl9751c1/P_20180520_060141_v_HDR_Auto.jpg)
Noroiul de pe salopeta si bocanci? = revizii pe tot anul, doua bucse de bascula...si-o-nghetata ;D
Dar, prima data, tre sa rezolvam actuatorul de mod la clima. A inceput sa fie confuz cand eram cu biletul in buzunar. Trebuie studiat cazul...
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Heliotropus on June 10, 2018, 21:34:44 PM
Dupa cromatica pare sa fi fost o-nghetata cu cacao...  ;D

Bine ai revenit, omule bun, te-am sunat deunazi si aveai telefonul inchis, am insistat si tot inchis era!
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on June 10, 2018, 23:06:20 PM
Dupa cromatica pare sa fi fost o-nghetata cu cacao...  ;D

Bine ai revenit, omule bun, te-am sunat deunazi si aveai telefonul inchis, am insistat si tot inchis era!
Iertaciune !...Sunt la munca si telefonul l-am inchis de pe la-nceputul lunii mai. Semnal nu este pe unde bantui, iar internetul pe satelit e cumplit. Am facut azi cu batista pe forum, ca s-a-ntamplat sa fiu mai aproape de lumea terestra. Ajung acasa in cateva zile si-mi reiau locul... ;D.
Aaa, si te asigur ca noroiul e veritabil, cu analiza facuta (nu si cea cromatica). La mine se traduce: daca e, e bine ! 
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on June 17, 2018, 12:36:03 PM
Vineri, la prima ora, am dat buzna in garaj. Praf, cat China, pe jos, pe masina, dupa mai bine de o luna de cand parcasem. Fac o inspectie rapida jur- imprejur, anvelopele sunt umflate, sub masina e curat-uscat. Verific uleiul la motor si pornesc. Ia startul la sfert, minunat. A urmat o vizita la vulcanizare (verficat presiunea in pneuri), apoi la benzinarie si spalatorie, apoi fac o plimbare de acomodare. Merge!
In zilele ce urmeaza, trebuie sa ma ocup de problema aparuta la climatizare. Motorul-actuator de dirijare a aerului nu-si gaseste pozitia. Vom vedea ce si cum...
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: MihaiFlorescu on June 17, 2018, 17:55:23 PM
Care sunt simptomele in cazul climatizarii?
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on June 17, 2018, 19:27:35 PM
Cred ca actuatorul care pozitioneaza clapeta de dirijare a aerului nu mai stie sa citeasca pozitiile ( este, cum ar numi unii, senzorul de pozitie). La noi, nu cred ca e un senzor dedicat ci un reostat care indica locul unde trebuie sa se aseze (opreasca) clapeta. Ca simptome,  in timpul mersului, cateodata, se aude un zgomot ca de pinioane ce nu mai angreneaza corect. La oprirea motorului, cand normal ar fi ca sistemul sa programeze oprirea clapetei intr-o pozitie stabilita ( nu stiu care e aceea ), motorul se chinuie sa faca ceva, sa-si caute locul. Am scos cutia de acte si capacul de acces la filtrul de polen, si am vazut ca motorul din dreapta, in partea de sus a carcasei e cel cu probleme. La prima vedere, pare usor de demontat, dar pana nu am altul sa pun in loc nu ma incumet. Calculatorul de  clima ar fi foarte derutat sa nu primeasca semnal de acolo, zic eu.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on July 16, 2018, 00:47:46 AM
Clasica garnitura de capac de chiulasa. Relativ ieftina. Se schimba împreună cu cele de la bujii ai șuruburile care o prind. Se strang la cuplu intr-o anumita ordine. Detalii mai multe daca vrei sa o faci tu.

Pe partea soferului e bataie mare de cap cu accesul la suruburi, dar se poate face.

Rocker cover gasket este termenul din engleza. Muttley (sau pfaizzer) avea instrucțiuni detaliate in jurnalul lui despre schimbare.
Sambata am verificat nivelurile si starea tuturor fluidelor. Cum imi adusesem aminte, am verificat si capacul chiulasei de presupusele neetansari. La vremea respectiva il curatasem foarte bine, urmand sa tin sub observare. Capacul e curat-uscat, iar de atunci sunt trecute patru luni si am rulati vreo 4000 de km, in toate regimurile. Stau linistit...
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: andrei0241 on July 16, 2018, 01:24:46 AM
Apoi, am inlocuit uleiul la servo, sa fie…
Costuri:  - Ulei Subaru ATF – 4 l = 369 lei
                - Ulei Motul Dex3 – 2 l ? = 145 lei . Total materiale = 515 lei, Manopera = 240 lei
Plec de la AK si sistemul tot arata ca mai are aer. Am facut opturi pe la Decathlon in BV pana s-au afundat dalele alora si am plecat spre Ploiesti, unde voi stationa vreo zece zile. In fine, masina merge bine, aer inca mai este. Azi dimineata, la pornire, pompa era foarte galagioasa. Poate isi mai revine...altfel tre sa studiem cazul.

Cum a evoluat cu zgomotul de la servodirectie?
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on July 16, 2018, 01:36:26 AM
A durat cred ca vreo saptamana, poate mai bine, pana a disparut complet. Nu foloseam masina decat foarte putin la vremea aia ( cam 5 km pe zi ), mai mult pentru a face sistemul sa intre in normal. Spre capetele de cursa, uneori dadea impresia ca scapa in gol, iar zgomotul era spre ingrijorator, pentru mine. Apoi a intrat in normal.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: MihaiFlorescu on July 16, 2018, 09:40:11 AM
Mi-a parut bine de cunostinta. Astept pozele cu stickerele puse pe masina. Sa te bucuri de ea fara probleme. Oricum, ai luat una ingrijita.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on July 24, 2018, 18:49:19 PM
Am avut indemnul necesar sa inlocuiesc actuatorul clapetei de mod a climei. Acum, dupa ce problema a fost rezolvata, realizez ca cel vechi avea functionarea anormala de foarte mult timp, doar simptomele din ultima perioada indicand problema. Am riscat cu un actuator provenit din dezmembrari, ce nu putea fi verificat dacat ca parte a sistemului, dar care s-a dovedit corect functional. Asadar, am demontat jumate din interior : >:D si am avut acces pentru inlocuire.
(https://s20.postimg.cc/vgp2l08d9/P_20180723_141341.jpg)
Acesta e actuatorul cu pricina...
Am avut scule necesare demontarii, iar pe total, lucrarea a durat mai putin decat estimam ( 3 ore, fara graba ).
La test, aerul e dirijat corect dupa cerinta selectorului, debitul e clar imbunatatit.
Daca voi plezni de sanatate, poate ma incumet la un tutorial, in masura in care voi gasi o forma mai scurta si pe inteles.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on July 30, 2018, 13:12:10 PM
Dupa periplul prahoveano-bucurestean, in care s-au adunat ceva kilometri, a venit timpul concediului. Si cum totul parea perfect, a inceput "Chirica" sa isi bage codita imbarligata. Asadar,  simt o schimbare in comportamentul masinii. Suspectez ca in transmisie, ceva nu lucreaza corect. Nivelul uleiului e ok, schimba bine sus-jos, manual sau automat, nu am trepidatii, zgomote sau alte simptome, nu am martori de averizare in bord. Doar ca in dinamica, ia mai greu in viteza. Motorul urca in ture dar masina urmeaza greu. Mai degraba, retogradeaza in treapta apoi ii vine mai usor. Asa a facut tot drumul catre mare, dar am mers precaut. Azi am facut deja o programare la SMT. Maine fug de la mare spre Bucuresti si sper sa ajung in timp la ei, altfel, de miercuri vor avea vacanta.
Mda....stressss.
Pentru update, masina a primit placute de frana TRW pe spate. Cele vechi mai mergeau mult, dar verificand data si km de la inlocuire am crezut ca sunt pe terminate.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: PTR on July 30, 2018, 14:41:11 PM
 Daca placutele au intrat greu in etrier si nu culiseaza usor se poate explica comportamentul cutiei ...
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Muttley on July 30, 2018, 14:50:07 PM
Bravo PTR, buna observatie!
Dap, trebuie verificat, iar daca nu culiseaza alea usor se iau la smirghel/flex/pila de unghii.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on July 30, 2018, 14:59:18 PM
Stiu eu ? Placutele le-am schimbat usor. Nu am gresat nimic pe culisoare, chiar au mers lejer, iar pistonasele s-au retras usor. Nu cred sa se fi "pasuit" deja placutele, chiar daca masina era incarcata. Dupa montaj, cu masina suspendata, am verificat roata libera, franare - eliberare si a fost in regula.
Pe drum am facut pauze, am verificat butucii fata - spate, stiind ca placutele sunt noi. Pe spate erau putin mai calzi decat pe fata, cat sa fie putin suportabil la mana ( estimez in jurul 50 grade ).
Nu cred, totusi, ca asta ar fi cauza. Astept sa ajung la SMT, e mai cuminte asa...
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on July 30, 2018, 16:44:48 PM
 Inainte, am fost intrigat de consumul inregistrat pe ruta Ploiesti-Brasov-Moinesti (8,87 l/100km - la pompa), mare, totusi, fata de regimul de mers si conditiile meteo. Poate fi vreun semn la ce se intampla acum?
Nu stiu ce vreau sa descopar... >:D
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on October 28, 2018, 15:59:17 PM
150000 de km la total, 23000 km impreuna.
S-a facut si schimbul uleiului la motor, lucrare facuta in “regie proprie”. Am ales  Amsoil Classic 5W40 si filtru Mann. Kilometrajul partial arata rulajul de la schimbul uleiului. Pentru statistica, consumul indicat de CB este 10.4 km/l ( cam 9,6 l/100km).
Daca programul imi va permite, voi face o verificare generala de rutina la AK, inainte de intrarea in sezonul rece.
Mergem inainte…
(http://[img]https://i.postimg.cc/fbyzGBFF/P-20181020-145228.jpg)[/img]
(https://i.postimg.cc/fbyzGBFF/P-20181020-145228.jpg)
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: BOXER on October 28, 2018, 16:15:01 PM
Vazut ZIG-ul pe centura de vest a Ploiestiului. Viteza era cam mare. :)
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: andrei0241 on October 28, 2018, 16:50:54 PM
Ii scadea media de consum si s'a panicat  :P
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on October 28, 2018, 23:30:52 PM
Vazut ZIG-ul pe centura de vest a Ploiestiului. Viteza era cam mare. :)
Se prea poate, dar asta se-ntampla prin iulie, sau august, sau septembrie...maine se-ntampla iar ;). Mna, cand stai la Moldova si te cheama la birou...
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: BOXER on October 29, 2018, 15:46:39 PM
Septembrie. Am exagerat cand am spus viteza mare, mergea repede si avea o tinuta frumoasa pe drum.
Am admirat-o cand a urcat un pasaj peste calea ferata in zona Jumbo si Auchan. Mi-a amintit de reclamele Subaru din anii respectivi.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on November 08, 2018, 21:47:06 PM
Mai trecem in revista cate unele...impresii sa fie.
Saptamana trecuta a cam fost dedicata drumurilor lungi, Bucuresti, Ploiesti (chiar si pe centura de vest! sic!!). Un total de aproape 1500 km…
Nu stiu cum reusesc unii sa scoata consumuri de diesel cu aspirate sau chiar cu turbo…mie imi este greu. Al meu subiect, dincolo de dorintele mele, consuma fix cat vrea el. La pompa am avut medii intre 8,3 si 8,6….dar e bine, zic eu (am folosit, cat s-a putut pilotul automat).
In rest, ne bucuram. Nu ascund faptul ca dupa asa vajaiala, am resimtit putin (mai mult) rigiditatea suspensiei (stim drumurile).
Aa, am fost foarte multumit de frane (sigur, vom ramane la aceleasi placute TRW pentru axa fata, cand va veni sorocul) si mult mai putin de parbrizul ce pare sablat.
Ieri s-au montat rotile (16”) pentru iarna…woaw, mult mai bine la confort. Pentru saptamana viitoare, imi rezerv a face alte mici operatiuni care se cer.
Mergem inainte….
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: MihaiFlorescu on November 08, 2018, 21:56:22 PM
A venit frigul. Dieselul se incalzeste greu si se raceste repede.

EDIT: Consumul e asa mic incat am crezut ca e diesel.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Forester on November 08, 2018, 22:49:24 PM
Pai consumul pare extrem de bun pentru un 2.0 benzina!  :D
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Celalalt on November 08, 2018, 22:56:07 PM
De diesel chiar...
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: MihaiFlorescu on November 09, 2018, 09:40:24 AM
Mda, chiar de diesel. De asta m-a si indus in eroare :D E foarte ok. Imi este greu sa cred ca poti sa scoti cu mult mai putin. Deja depinde si de anvelope cat de eficiente sunt, ce presiune ai in roti, cat de vechi sunt uleiul, bujiile si uleiul din transmisie, cat de ok sunt rulmentii.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on November 09, 2018, 10:29:14 AM
Pai...Goodyear Eagle (uzura 50%), presiune 2,3 bari fata-spate (de regula merg singur, bagaj putin, presiune verificata periodic la 2 saptamani sau inainte de calatorie), ulei motor la 2500km, ulei grupuri la 5000 km, bujii la 25000 km, regim 110-135 km/h, rar peste 3500 rpm, muzica preferata la 18 unitati volum, pauza la 2 ore ;)....overall, merge snur.
De n-as fi cu graba, as merge cu 70 km/h, doar sa stau mai mult la volan >:D
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on November 15, 2018, 20:26:26 PM
...ca tot ramasesem dator cu poza.
(https://i.postimg.cc/1ttzLYcW/P-20181114-200332.jpg)
(https://i.postimg.cc/pLLX963P/P-20181114-200715.jpg)
Am ales varianta asta, cu parfum de migaleala. ;)
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on November 15, 2018, 21:05:19 PM
gasesc prin postarile trecute...
...Asadar,  simt o schimbare in comportamentul masinii. Suspectez ca in transmisie, ceva nu lucreaza corect. Nivelul uleiului e ok, schimba bine sus-jos, manual sau automat, nu am trepidatii, zgomote sau alte simptome, nu am martori de averizare in bord. Doar ca in dinamica, ia mai greu in viteza. Motorul urca in ture dar masina urmeaza greu. Mai degraba, retogradeaza in treapta apoi ii vine mai usor.
Comportamentul descris la vremea respectiva, a fost evident, dar a disparut de la sine. De transmisie, nici vorba, merge bine. Nu stiu de ce, dar tare imi vine sa suspectez benzina (care a fost ea).
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on November 24, 2018, 00:05:09 AM
Update....
Kilometri, multi kilometri....in ultima luna. 3950 km facuti, inca 1200 km urmeaza dupa weekend.
Cateva aspecte ar fi de mentionat:
1- nu am facut niciodata referire la luminile de drum, dar trebuie....sunt minunate. Am circulat foarte mult noaptea (sau, pe intuneric) si rareori am simtit nevoia de a folosi faza lunga. Chiar in ciuda faptului ca farul din dreapta, din pacate, capata o nuanta din ce in ce mai mat- galbuie. In seara asta, pentru prima data m-am folosit de proiectoare, ca trebuia....sunt minunate.
2- despre directie....prin vara am inlocuit uleiul din sistem la AK. Dupa ce s-a aerisit sistemul (si a durat ceva!), nivelul final a fost la minim, indicat la rece. Nu spun, ca m-am incruntat nitel, la vremea aia. Acum, dupa ce a dat frigul si s-au adunat ceva kilometri in ritm alert, nivelul a scazut. Verificari....nici o pierdere vizibila, e de urmarit. Eiii, si de aici, istorie!
Am cautat ulei de completare de m-au trecut toti nervii. Motul Dexron 3, cel pus de AK pare greu de gasit, sau cel putin prin partea mea de Moldova. Niciun magazin de piese sau service nu putea sa aduca asa ceva. In final, tot pe net. Comandat, adus la Bacau si confirmat in 2 ore, fuga la Bacau, luat uleiul. Am completat vreo 50 ml....dar am luaaaat, sa fie. Deja am lista acum, pentru saptamana viitoare, ce sa iau, sa fie, sa tinem in portbagaj, nu?
3- la AK a fost peste mana sa pot face o verificare de rutina cand eram in trecere (aglomeratie mare). Am facut verificarea pana la urma la un service, pe-acasa. Rulmenti, articulatii, se zice ca-s ok.
4- ne pregatim pentru schimbarea distributiei. Ca trebuie !! Astept inca confirmarea ofertei de la AK, sa facem programare. Doamne-ajuta in 2018 !!!
5- pornire la rece - la cele 2 grade din garaj, a rotit s-o ia. Nu la sfert ca iarna trecuta.
Mergem inainte.....
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on January 09, 2019, 16:23:17 PM
Daca toata lumea e activa, hai, sa mai trecem si noi in lista cate unele.
1. Luni am dat curs programarii facute acum aproape 3 saptamani la AK Brasov pentru schimbarea kitului de distributie si a pompei de apa. Pentru asta am plusuri si, din pacate, minusuri.
+ lucrarea s-a executat.
-  a) in oferta telefonica mi se comunicase ca se va folosi kit Contitech si pompa de apa Hepu. Am primit kitul, dar pompa de apa a fost Graf, cu doua iesiri, careia, mestesugareste i s-a anulat o iesire. Asta a presupus scoaterea stutului presat, taierea unui filet si montarea unui dop (surub cu saiba). Aici, dincolo de putere mea de intelegere si dincolo de orice alte pareri a unora nu pot fi multumit. E senzatia aia, ca am primit altceva.
   b) am cerut, ca tot eram pe "felie", sa fac un schimb de ulei si filtru la cutia automata 4EAT. Nu s-a putut face, uleiul Subaru ATF-HP nefiind in stoc. Este inadmisibil, zic eu, pentru un consumabil recomandat de producator si pentru care nu ti se dau alternative.
   c) procedura de inlocuire a kitului a presupus demontarea radiatorului. Masina mea are racitor pentru uleiul din cutie in bazinul inferior al radiatorului. Chiar daca furtunele de ulei au fost strangulate, pierdere de ulei tot exista, cel putin volumul din racitor.  La incheierea lucrarii, ar fi trebuit verificat nivelul uleiului din cutie, macar pentru confirmarea nivelului. Aceasta verificare nu s-a facut, daca se facea si trebuia ulei, asta nu exista. Nici eu nu am mai verificat uleiul dupa ce am plecat, de ciuda, de ninsoare si de -10 grade. Sper....
Atat !!
Pentru statistica sau informare orientativa a altora, lucrarea a costat fix 2234.40 lei ( antigel Hepu =97 lei, kit Contitech =1064 lei, pompa apa Graf PA1169 = 550 lei, manopera si alte = 524 lei )
Masina merge, a fost nevoie sa parcurg ruta Brasov, Ploiesti (prin Cheia), Bucuresti, Ploiesti....Bacau). In Bucuresti, la -9 grade a pornit imediat. Pe traseu, in vreo 3 momente, din 2000 ture nu vroia sa creasca, apoi sarea repede in ture. Asta, in trepta 3 si 4. Altfel a fost ok, iar asta mai e de urmarit. Consum mic, pentru vremea asta....
Mergem inainte....
......
Punctele bifate la minus nu sunt expuse cu titlu de reclamatie, departe de asta, dar, tare mi-as dori sa nu mai fie.
Pentru cutia de viteza, astept sa fie uleiul pe stoc si dau fuga....
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on January 09, 2019, 16:28:22 PM
Inca....
Azi am inlocuit uleiul si filtrul la motor, ca statea prin portbagaj de o luna jumate. Am revenit la Motul XCess 5W40, cu filtru Mann W67/1, saiba etansare buson Febi. Schimbul de ulei s-a facut intr-un service local.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Muttley on January 09, 2019, 17:02:00 PM
inlocuit uleiul si filtrul la motor... stateau prin portbagaj de o luna jumate.

Si ne mai plangem de consum...  >:(
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: MihaiFlorescu on January 09, 2019, 17:07:19 PM
Aveam eu pompa de apa noua de care ai tu nevoie. Incerc de juma de an sa o dau cuiva care are nevoie. Si asta pe cat il lasa inima si buzunarul pe cumparator sa dea...
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on January 09, 2019, 17:16:26 PM
inlocuit uleiul si filtrul la motor... stateau prin portbagaj de o luna jumate.

Si ne mai plangem de consum...  >:(
Eiii, pe timp de iarna, unii tin vreo doua dale in portbagaj, ca sa aiba aderenta pe spate. Nu am ajuns chiar acolo... ;D ;D
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on January 09, 2019, 17:42:48 PM
Aveam eu pompa de apa noua de care ai tu nevoie. Incerc de juma de an sa o dau cuiva care are nevoie. Si asta pe cat il lasa inima si buzunarul pe cumparator sa dea...
Pai la Brasov am mers cu mana-n fund. Ei urmau sa puna la dispozitie toate piesele necesare. Clar, ca nu m-am ostenit sa stiu de variante. Daca stiam....
Citisem demult pe forum ca pompele astea difera dupa numarul de iesiri si unii s-au mai confruntat cu "pus dop". Dar nu trebuia sa se intample in cazul meu. Dimineata, in 15 minute de cautare pe Google, am putut sa gasesc tot ce trebuie: codul reperului, tipul pompei in codificarea producatorului, inclusiv cu specificarea numarului de iesiri. Mai mult, si codul pompei ce mi-a fost montata cu specificarea compatibilitatii. Dar asta, nici neam nu mi-as fi dorit sa ajung sa caut.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on January 10, 2019, 09:51:56 AM
Aseara am plimbat masina vreo 20 km in toate regimurile, apoi am bagat-o in garaj. Acum, mentionez doua aspecte.
Prima data am zis sa verific nivelul uleiului din cutie. In fata masinii, si cand am ridicat capota, am simtit miros de cauciuc ars. Cat a mai mers motorul la relanti, a disparut (acum, eu stiu ca dau rateuri cu simtul asta). Nu imi dau seama care sa fie cauza. Curelele de la accesorii mi se par poate prea stranse. Azi le voi slabi nitel sa vad ce si cum.
 In fine, nivelul masurat la cald este imediat sub cota de minim, ceea ce nu e bun.
Masina va sta, deocamdata, maine plec la munca. Sper sa pot azi cumva s-o spal, chit ca "ninge trist, pe camp, la abator".  Culoare alba a sarii nu sade bine.
Vom vedea....sper sa am noroc, cand revin, sa prind liber la AK sa schimb uleiul din cutie si sa mai verificam o data, daca e cazul.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on March 07, 2019, 11:20:48 AM
Asaa...uite ca am trecut si pragul de 30000 de km impreuna. Tehnic a fost ok, emotional? peste.
Recunosc ca peste jumatate din rulaj l-am facut doar in plimbare, fara tinta, ceea ce spune mult. Am fix masina pe care mi-am dorit-o si mizez, chiar, pe inca multi kilometri de aici incolo.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on March 07, 2019, 11:44:52 AM
Apoi, nu vreau sa deschid vreun topic, dar prezint aici un comportament, oarecum asemanator cu cel descris prin vara, dar care a disparut. La vremea aia, si ulterior, am suspectat benzina, intrucat a aparut imediat dupa alimentare, ca si acum. Dar poate...o fi altceva.
Pe scurt...la rulaj normal, treapta a 4-a. Daca am vreo 2000 rpm (cca 80 km/h), accelerez usor si nu am reactie la masina. Apas, apas pedala in continuare, apoi am una din doua reactii diferite. Motorul sare rapid vreo 500 rpm, masina accelerand, urmandu-l. Sau, retrogradeaza cutia in treapta 3, motorul se tureaza, masina accelereaza normal. Nu se intampla mereu, dar e sesizabil.
Traseu de alimentare cu benzina? sau pedala de acceleratie? sau altceva?


Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: MihaiFlorescu on March 07, 2019, 12:23:22 PM
Pedala, clapeta de acceleratie murdara?
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: PTR on March 07, 2019, 12:24:46 PM
 Ai cruise control pornit cand face asa ?
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Celalalt on March 07, 2019, 12:31:26 PM
Cred ca e vesnica problema Subaru. Accelerezi si nu raspunde imediat.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Muttley on March 07, 2019, 12:33:04 PM
Scuze, da' vesnica problema dupa 2005 poate ^-^

Si da, si eu cred ca e simptom de acceleratie on/off fara pozitii intermediare si se poate sa nu-l fi observat tu pana acum.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Celalalt on March 07, 2019, 12:35:24 PM
Eu am avut si pe 1.6 din '95 si pe 2.5NA din 2001 . Ambele cu 4EAT ca idee.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on March 07, 2019, 13:15:52 PM
Ai cruise control pornit cand face asa ?
Simptomele au aparut ieri, la drum lung. Aveam cruise control pornit, il folosesc mereu pe E85.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on March 07, 2019, 13:19:21 PM
Scuze, da' vesnica problema dupa 2005 poate ^-^

Si da, si eu cred ca e simptom de acceleratie on/off fara pozitii intermediare si se poate sa nu-l fi observat tu pana acum.
Simptomul e evident. Doar ca nu se intampla mereu. L-am remarcat doar ieri, pe DN1 o data, apoi de mai multe ori pe E85. Cand am coborat spre sudul tarii, sigur nu...
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on March 07, 2019, 13:37:49 PM
Pedala, clapeta de acceleratie murdara?
Aici ai dreptate, cred ca sunt primele pe care ar trebui sa le verific.
 
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on March 18, 2019, 22:40:25 PM
Cum @Muttley da idei multora, zic sa ma infatisez si eu la un test de amortizoare.
Surprize si ...surprize :
Fata dreapta 81%, Fata stanga 85%, Dif=4% (<10%)
Spate dreapta 45%, Spate stanga 49%, Dif=4% (<10%);

La drum nu zic ca s-ar simti, dar amortizoarele de pe spate le voi schimba.
Masina va face o vacanta in garaj pret de vreo luna, apoi vedem ce-i de facut, si facem.

Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on April 27, 2019, 00:00:45 AM
Revenim...
Dupa o lipsa de vreo luna-si, trag aer romanesc adanc in pieptul de arama  :P si dau navala in garaj. Inspectie vizuala rapida, verificare lichide, cheie, start....totul ok, curat, uscat. Urmeaza primul stop la vulcanizare sa aliniem manometrul unde trebuie, apoi "rodajul".
Buuun. Am pregatit opincutele de vara de cu seara si dis-de-morning fac schimbul. La prima iesire cu rotile de vara (17"), apar si primele avertismente. Cand cu ultima infatisare la Brasov, primisem o atentionare despre o bieleta antiruliu. Gata, asta e...
Am comandat bieletele (Lemforder) si ieri eram cu masina pe canal. S-au schimbat repejor. Acum, daca tot eram la locul potrivit, trec la o inspectie pe dedesubt. Eiii, aici mi-a trecut zambetul. Am gasit destul de multa rugina, in conditiile in care prin toamna primenisem masina. Ma gandesc ca parcatul in garaj, iarna, nu face bine?!
In fine, cu bielete noi, este alta treaba si nu credeam ca poate sa fie asa diferenta (totusi, din cele vechi, una era bunuta, iar cealalta nu era varza - OEM!!!). Mai raman in agenda amortizoarele spate...dar sa treaca luna asta.
Azi am facut si o verificare a instalatiei de aer conditionat, filtru nou...mna, ca pentru aerul romanesc din pieptul de arama.
Mergem inainte...
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on June 29, 2019, 10:33:27 AM
A trecut ceva vreme in care subiectul meu nu a facut prea multi kilometri. Cum nu era de amanat, a primit, totusi, amortizoarele spate promise, Bilstein fiind. Bine, bine...fusesera promise altele 8), dar astea au fost la indemana. Masina se simte foarte rigida acum, dar e bine, sa zicem.
Mai am in plan o vizita la AK Brasov pentru unele ce tin de rutina (fara mare urgenta), dar programul de munca mi-a cam dat socotelile peste cap. Amanam...si mergem inainte.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on October 02, 2019, 12:34:52 PM
Nu am mai "prasit" de mult pe aici, chiar daca activitatea forumului e urmarita cu atentie.
Despre subiectul meu, acum: pe la sfarsitul lui august am schimbat lichidul de frana. Cum, din inscrisuri, Motul ar fi fost cel existent, am folosit in continuare Motul DOT 3&4. Desigur, dupa inlocuire, piticii de la creier imi sopteau ca nu tine frana, ca e prea elastica pedala...de astea, de-ale lor. Asta a fost si un bun prilej sa fac o inspectie la toate articulatiile si bucsele masinii, Am verificat si starea placutelor de frana fata, care au acum vreo 32k de km, iar transmisia automata presupune o uzare mai rapida a acestora (zic eu). Asadar. am gasit bucsele la bara stabilizatoare fata dand semne de slabire, iar bucsele din spate ale bratelor aspirand clar la inlocuire. In rest, totul e in regula. Am pregatit deja discuri si placute ATE, iar bucsele sunt Oem. Cand voi avea timpul necesar, ori daca placutele vor striga primele, se va face si interventia cumulata.
Asaa...in rest, subiectul a fost plimbat zilnic (mai mult in ciclu mic urban provincial). Saptamana trecuta am facut doua drumuri la Targu Mures, prin Miercurea Ciuc si Odorhei. Traseul, plin de curbe si dealuri. Aici, am cateva recomandari de aratat. Cutia automata nu iubeste foarte mult astfel de trasee, deseori parand ca e prinsa intre viteze, la accelerare - franare (deh, 2.0 aspirat, cuplu mic). Stiam asta, asa ca am preferat sa merg in mod manual, cu schimbari de treapta mai rare (facute pe la 3500-3700 rpm in superior si 2000-2200 in retrogradare). Daca "prinzi" turatiile treptelor alaturate si diferenta dintre ele, trecerile de viteza aproape nu se simt. Treapta 3 e de baza, ducand frumos intr-o plaja mare de viteze, iar motorul a mers mai sus in ture. Pentru statisticieni, consumul masurat la pompa a fost de 9.4 si 9.0 l/100km, incluzand si ceva trafic prin Targu Mures. Destul de mult, comparand cu minimul inregistrat la drum drept, pe pilot.
Una peste alta, ma bucur de masina. Piticii de la creier au amutit, franele sunt sigure, iar subiectul merge snur.
Daca voi gasi si "greierasul" aparut pe undeva, prin usa din dreapta sau prin bord, voi fi si mai...( Lunca de Jos, Lunca de Sus mi-au rupt spatele).
Aaa...ca tot s-a discutat aprig de consumurile de ulei. De la schimb, in 6300km, nivelul a coborat pe joja vreo 6-7 mm sub maxim. Nu stiu cat ar insemna in volum, completez azi sa aflu.

 
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: MihaiFlorescu on October 02, 2019, 12:44:49 PM
Cati mm ai intre min si max? si asa stii cat ai de completat...
Volumetric este 1l intre min si max.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on October 02, 2019, 13:30:18 PM
Nu am ajuns inca la garaj...nu pot sa estimez. Uleiul e Motul 5W40 xCess, nu mi-a consumat niciodata intre schimburi (sau, insesizabil). O singura data am folosit Amsoil si am completat ulei (cca 500-600 ml la 8000 km !!), apoi am revenit la Motul.
Acum, zic si eu...din cei 6000 de km, foarte multi au fost facuti local, cu multe porniri de-a lungul zilei. Cat am vazut acum citind pe joja, nu prea m-ar ingrijora. Dar verific exact cand voi completa, sa vad cat "iese".
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: MihaiFlorescu on October 02, 2019, 19:00:16 PM
Pai și cum faci? Pui 50 ml și masori până e la full?
Cel mai bine te uiți la joja și vezi unde e între min și max și știind că ai 1l, poți să aproximezi destul de ușor.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on October 02, 2019, 22:56:28 PM
Gata...asadar, distanta intre semne (minim si maxim) este 35 mm. Aveam nivelul la 6-7 mm sub maxim. Am completat putin peste 100 ml, apoi nivelul l-am citit doar la maxim, sau aproape. Nu am mai insistat.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on October 28, 2019, 12:51:30 PM
Pe la inceputul lunii am infatisat subiectul la ITP. Nu umblasem la frane, nici la bucse. Fata de inspectia vizuala facuta la schimbarea lichidului de frana, am zis sa vad mai bine pe stand. S-a trecut, totul ok, mai cu admiratie pentru frane ( fara dezechilibru, eficienta buna). Cu recomandarea inspectorului, am decis sa aman inlocuirea bucselor. Cum am spus, voi face totul cand placutele fata vor ajunge la capat.
Am trecut la ghetute de iarna si stam la garaj vreo luna. Echipata de iarna, am dat o raita prin sudul tarii... masina a mers snur. Pentru statistica, consum de 8,5 l/100km in regim alert, cu benzina OMV 95.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on October 28, 2019, 13:02:04 PM
Scriu tot aici, caci un topic dedicat nu stiu daca este...
Asadar, dupa doua drumuri facute la Tg. Mures, prin Miercurea Ciuc si Odorhei, pe drumuri fara gauri, dar cu denivelari, o mie...a prins glas un greieras prin bord. De fapt se aude o oarece frecare in zona centrala, langa parbriz. Este destul de enervant, cateodata as zice ca se desface de acolo. Am incercat sa apas, sa vad daca se schimba ceva, dar nici o sansa. Ati mai trecut careva prin probleme de genul asta? Acum sta masina, voi mai insista cand ma intorc de la munca, dar mi-ar prinde bine un inceput, sa zic. Zgomotul cu pricina se aude la denivelari, mai tare daca este si ruliu.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on December 18, 2019, 19:55:07 PM
Cand stau cate-o luna, asa, fara masina, la regasire mi se pare mereu schimbat cate ceva in mers...cred ca tre sa ignor. La accelerare, suna tobele mai gros (fain tare), am crezut ca-s gauri pe undeva.
In fine, avem 165k trecuti, am schimbat acum uleiul la motor sa nu faca anul. Avem acelasi Motul xCess 5w40, cu filtru MANN si saiba la buson Febi. Daca tot era masina sus, am verificat evacuarea, nu are nimic. Audenii !!
Mergem bine, inainte...

 
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on March 06, 2020, 09:21:37 AM
Eu si subiectul meu nu am mai trecut demult prin revista, chit ca evenimentele au fost, daca nu multe, cu siguranta importante.
Am fost alaturi de ceilalti participanti la intalnirea omagiala de la Paltinis (prima participare) si imi sunt inca proaspete momentele, unele de-a dreptul inedite, cel putin pentru noi. Luati de val si "prinsi in coloana", ne-am trezit in plina actiune a unui "Camel Trophy", cum imi place mie sa numesc plimbarea pe drumuri nebanuite. A fost minunat, ne-am simtit mai tineri si ...mai inalti (sic!).
Subiectului meu i-a placut, zice ca mai vrea. Eu, asisderea.
Bun, revenim la tema topicului. Am trecut de 40k de kilometri impreuna,
Saptamana aceasta am profitat de timpul liber si am inlocuit bucsele la bara stabilizatoare fata si bucsele posterioare la bratele fata. Lucrarea s-a facut la un service local, cu piese OEM procurate din timp. Initial, doream sa astept uzarea placutelor fata pentru a schimba si discurile si a face lucrarea completa, dar se pare ca ar fi fost cam mult de asteptat. Asa ca m-am rezumat a face doar ce se cerea facut. S-a verificat si geometria rotilor, totul fiind in valori. Iar daca aveam subiectul cocotat pe elevator, am facut o verificare completa la articulatii si brate. Stam tare de tot si mergem bine inainte.
PS. ...Ca mi-am adus aminte de statisticieni. Pe returul de la Paltinis, bagat de Waze pe unde intarca unii iepele, mi-a iesit un consum la pompa sub 8 !!? Apoi am facut un drum in sudul tarii, mers pe pilot si iarasi a iesit consum la pompa sub 8 !!?? Regimul de viteza a fost 120-130 km/h. Caut explicatii, nu gasesc. Oare cresterea varstei duce la scaderea consumului ?! 8) 8) (Heli, citesti si tu asta? >:D)

Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: MihaiFlorescu on March 06, 2020, 09:36:33 AM
A luat aer de munte și a respirat mai bine :D
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Heliotropus on March 06, 2020, 19:56:14 PM
... Caut explicatii, nu gasesc. Oare cresterea varstei duce la scaderea consumului ?! 8) 8) (Heli, citesti si tu asta? >:D)

Stii bine ca daca abordam conceptul filosofic socratic cu privire la teoria cailor de cunoastere a adevarului nu ajungem prea curand la un raspuns pertinent, ca sa spun unul stiintific, asa ca iti propun sa abordam miturile homerice la un pocal de cupajate seci  8)

Asadar, te invit sa continuam dezbaterea cu privire la problemele esentiale ale existentei speciilor, asupra ordinei cosmice, naturii omului si in special asupra modului ideal de conducere dupa varsta de 50 de ani  ;D
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on May 17, 2020, 10:59:20 AM
... In fata masinii, si cand am ridicat capota, am simtit miros de cauciuc ars. Cat a mai mers motorul la relanti, a disparut.... Curelele de la accesorii mi se par poate prea stranse. Azi le voi slabi nitel sa vad ce si cum.
Citind prin urma, fac si eu completarea ce priveste subiectul meu. Intr-adevar, curelele de accesorii erau prea stranse (dupa schimbarea distributiei). Nu mult, dar slabindu-le a disparut si mirosul de cauciuc ars, si zgomotul grav...
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on July 15, 2020, 23:55:40 PM
Daca filtrul de polen e subiect proaspat de discutie, hai sa povestim aici cate ceva. Anul trecut, la iesirea din iarna, luasem doua filtre Denso - carbon, pret super (25 lei bucata), prin care am respirat pana mai acu'. Anul asta, prin mai, comand la magazinul de piese filtrele. Cum acel Denso devenise 65 lei, zic sa iau ceva mai ieftin, ca tot schimb de doua ori pe an. Primesc filtrele, il schimb pe cel de motor, celalalt stand frumos pe raft pana acum doua saptamani. Scot filtrul nou din cutie si surpriza...era altceva, dar semana. Merg la nenea, returul fiind exclus dupa doua luni, cer alta natie, doar sa vina repede. Vine filtrul si iarasi... nepotrivire pe toate cotele. Ce sa zic...ambele filtre (branduri low cost, dar cunoscute) apareau in programul de piese ca fiind compatibile cu Legacy si echivalente cu acel Denso si cu un Mahle ce-l avusesem mai demult. Asadar, cu convingerea ca unele programe de piese au erori, am revenit la scumpul Denso.
Ca sa fac si alta observatie, in acelasi timp schimb filtrele unui Logan si unui Yaris. Mereu la Subaru a fost mult, mult mai imbacsit...
In rest, mergem bine inainte...
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on October 15, 2020, 02:44:22 AM
Chiar daca activitatea forumului a fost urmarita, oarecum indeaproape, pentru subiectul meu nu prea a fost timp de laude :-X. Ceva, ceva tot ar fi de improspatat in jurnal. Asadar, iata ce scriam acum vreun an:
...a prins glas un greieras prin bord. De fapt se aude o oarece frecare in zona centrala, langa parbriz. Este destul de enervant, cateodata as zice ca se desface de acolo. Am incercat sa apas, sa vad daca se schimba ceva, dar nici o sansa....Zgomotul cu pricina se aude la denivelari, mai tare daca este si ruliu.
Ca sa nu stau cuminte, iau parbrizul la studiat, imping de el in diferite locuri, din afara si din interior si....parca parca. Dau o intalnire cu mesterul de parbrize si din doua palpari, da diagnosticul: "- Bah, vezi ca-i dezlipit, ramai fara el."
Nu lungesc, cer si primesc oferte pentru parbriz Pilkington si "chinezesc", dar chederul ar fi de negasit in tara. Totusi, prima sugestie a fost sa se relipeasca, cata vreme chederul e in stare buna. Zis si facut. Parbrizul s-a dezlipit si s-a montat la loc, cu acelasi cheder. Pentru mirare, zonele dezlipite depaseau 60% din contur.
In rest, rutina si kilometri. S-a schimbat de curand uleiul la motor, in aceeasi varianta: Motul 8100 X-Cess 5w40, filtru Mann, saiba buson Febi.
In asteptare, nu cu titlu de urgenta, ar fi sa inlocuiesc discurile si placutele de frana pe fata (care asteapta in garaj de un an) si un burduf de planetara fata (catre cutie) ce arata semne de oboseala ( 28423AG010 OEM e pregatit deja).
Si, ca omul gospodar, am schimbat sezonul la "ghetute" pe motivul ca "poate munca....dar ma-ntorc la iarna".
Aaa, odo 177400, mai plimbam subiectul 100 de kilometri si iau un tort....vom face 50000 de kilometri impreuna.
Sa fim sanatosi, fizic si tehnic, sa mergem inainte....
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on October 20, 2020, 00:35:36 AM
Subiectul s-a prezentat azi la Inspectia Tehnica (ce a devenit anuala, deja). S-a verificat cu mare atentie tot, e bine, bine.
Ingrijoreaza, totusi, aparitia ruginii pe elementele mai expuse ale suspensiei si trenului de rulare, in conditiile in care se facuse o oarecare protectie prin primavara. Nu e grav, dar nici nu avem timp pentru pregatire de iarna. Om vedea mai incolo.
Acum, dam inainte, cu 4AT....
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on November 16, 2020, 11:19:19 AM
Se pare ca am ajuns intr-un moment de impas. Pregatisem un burduf de planetara in stand by, cum aveam unul pe masina ce dadea semne de sfarsit. Eiii, a cedat, iar problema acum apare. Burduful primit (acum vreo luna si ceva), avand codul 28423AG010 si pe care nu l-am verificat cu atentie cred ca este pentru planetara spate. Probabil e greseala celor care l-au adus (dupa VIN), dar si a mea ca nu am verificat fizic obiectul, ca diferentele s-ar fi vazut.
Acum...ma adresez celor care au acces la un catalog de coduri. Programul de piese de la atelierul service indica 28323AG010 (pentru burduf planetara fata, catre cutie, Cutie automata 4EAT). Este corect asta? sau ma trezesc cu alta minune?
Masina sta in garaj pana la dobandirea burdufului (cerut pe original, dureaza vreo doua saptamani). apoi va fi luata de mecanici la service pentru operatie. Eu, din pacate. voi fi plecat departe vreo doua luni, ca am gasit de munca, dar tin sa rezolv problema, in lipsa fiind.
In asteptarea unui raspuns eventual : Legacy, EJ 204, 4EAT, fabricatie 08/2006, VIN - JF1BL55M27H026870, intereseaza codul pentru burduf planetara fata, catre cutie, se ofera multe multumiri.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: PTR on November 16, 2020, 11:37:36 AM
 28323AG010 apare ca burduf planetara fata la cutie
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on November 16, 2020, 23:52:58 PM
28323AG010 apare ca burduf planetara fata la cutie
Multumesc ! Clar, dau inainte si vad la anu' ce-o iesit 8)
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on March 05, 2021, 00:29:58 AM
Vreme lunga trecu, trecu si anul...
Reluam, asadar, jurnalul de bord. Dupa o "izolare" de vreo trei luni (eu in sonda, masina in garaj), abia asteptam sa vad cum se prezinta subiectul. In lipsa mea, masina a primit atentia cuvenita. S-a inlocuit burduful dinspre cutie la planetara dreapta, s-au inlocuit discurile si placutele de frana fata. S-a ales varianta OEM pentru burduf, iar pentru franare, producatorul ATE a fost optiunea strict personala.
S-a verificat si geometria rotilor, sa fie totul in regula.
Lucrarea s-a facut pe la inceputul lunii decembrie, apoi masina a stat in garaj mai bine de doua luni. Dupa asa lunga stationare, am remarcat o pornire putin mai greoaie fata de asteptari, dar fara sa ingrijoreze. Poate suspectez si bateria, care semnala pe tester de prin mai ca nu mai e in toate mintile. Am rulat deja vreo mie de kilometri, cu un drum la capitala si un retur pe Valea Prahovei. Impresii? Bune. Franarea e sigura, imi place. Mergem bine, inainte....   
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on April 24, 2022, 10:22:59 AM
Cu oarece scuze pentru absente ne/motivate, reluam topicul privind subiectul meu.
Daca nu cu aceeasi frecventa (deh, cu varsta, si ziua pare mai de doua-j de ore), constanta doar placerea fiind, am stat alaturi de forum, sa mai stim ce si cum.
Multe nu sunt de adaugat, masina a alternat perioadele de garaj cu cele de activitate dupa cum mi-a fost programul. Chiar daca am avut alternative, Legacy-ul a fost deseori “daily car”, acum batand la usa 190000 de km.
Tehnic, ar fi cate ceva de adaugat, sper sa rememorez cronologia.
Anul trecut, cam dupa ultima interventie pe forum, am inlocuit radiatorul. Semnalarea unor pierderi de antigel a fost nu foarte evidenta, doar cand masina a stationat in garaj (pierderile aparand la rece, nu mereu). Dupa vreo doua-trei vizite pe elevator si o multime de nervi si semne de intrebare, am gasit si buba. O fisura scurta, la imbinarea suportului pentru protectia de tabla anti-caldura si bazinul inferior. Asadar, un radiator nou Nissens s-a montat in regim de urgenta, inlocuindu-se si antigelul scurs la lucrare.
Apoi…de prin toamna, a aparut un zgomot ciudat, zic eu, la pornire la rece, sau dupa o stationare chiar de vreo ora. Imediat ce porneste, dispare.  La cald, nu avem asa ceva. Seamana cu un fluierat de rola, sau frecare, nu reusesc sa identific nici locul, nici cauza. Sper sa ajung cu vreo vizita pe la unii mai destoinici sa vedem ce-i de facut.
Si ca sa nu ramana tovarasia fara lacrimi, mai spunem ca o parcare facuta iarna la marginea drumului a lasat ceva zgarieturi pe pragul de plastic (din ciclul "am fost un dobitoc"), iar saptamana trecuta, cineva mi-a demonstrat ca masina parcata prin Bucuresti la Kaufland  nu e ferita de atingeri.
Ce urmeaza? …anvelope de vara cat mai repede si schimburile de fluide (motor, cutie AT, directie).
Dar sa ajungem acasa…
In rest, impreuna, mergem bine inainte!
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on August 16, 2022, 14:32:50 PM
Bun...dupa lupte seculare, care au durat mai mult de-un an de zile, am reusit sa luam opincutele de vara promise. S-a ales Falken Azenis FK510 215/45ZR17 91W, fabricate in 2021(din pacate). Trebuie iar sa ma obisnuiesc cu rigiditatea rotilor de vara (ca iarna stam pe 16, alt balon, alta treaba). Altfel, sunt foarte linistite, nici un zgomot la rulare. Retin ca a fost ceva munca la echilibrare, dar s-a dat de capat pana la urma. Nu am circulat mult pentru impresii pertinente la diferite conditii de drum (despre comportament voi reveni dupa ce ne plimbam putin).
In rest, s-a schimbat uleiul de motor si filtrele (acelasi Motul Xcess 5W40, acelasi Mann 67/1, din nou Mann CU2131).
Ca ne plansesem de un zgomot la pornirile la rece, voi face o verificare a electromotorului, sa vad ce vaselina mai e pe acolo, asta fiind primul suspect.
Dar...mai de ceva vreme, la accelerari mai vioaie, imi pare ca se aude un bazait, cam ca de releu, undeva prin bord, spre dreapta (daca nu o fi audenie acolo sau vreun greieras). Daca reduc presiunea pe pedala, sau daca masina retrogradeaza, dispare. Pentru cei care au plimbat pe vremuri Dacia 1300, un scenariu de inteles ar fi acela cand tacanea avansul. Ori reducerea acceleratiei, ori trecerea in treapta inferioara de viteza schimba regimul. Acum, ce sa zic? benzina e 95 Petrom sau Rompetrol, ca doar astea am la indemana. Cand am schimbat uleiul, am facut o diagnoza si nu apare nici o eroare la masina.
In rest, mergem bine inainte. Deja 190800km.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on November 11, 2022, 11:38:46 AM
Eii, hai sa reluam jurnalul, cateva lucruri cerandu-se notate.
Asadar, s-a verificat electromotorul (23300AA570 sau MOOOT20175 in cazul meu) si cum era de asteptat, vaselina imbatranita il facea mai lenes. A cedat greu la demonaj, spatiul nefiind generos iar surubul inferior mai indaratnic. In fine, s-a primenit cum era de cuviinta, suntem bucurosi acum. Am remarcat o uzura inegala a carbunilor, mai au ceva viata, dar nu mult. Eram pregatit sa inlocuiesc platoul, dar magazinele de piese au dat raspuns negativ (neasteptat, tinand cont ca e produs de Mitsubishi si posibil, echipeaza si alte masinute). Deocamdata, mergem asa, dar tinem in cautare platoul (23330AA050 - codul OEM).
Apoi, s-a efectuat inspectia anuala , singura remarca venind doar de la inspector: "Cozonac...ca nou!!" :)
Si cum in ultima perioada am avut de umblat prin sudul tarii, pot sa fac cateva impresii asupra anvelopelor Falken. Sunt silentioase, chiar si la viteze mari, stabile, ma simt in siguranta cu ele. Chiar daca nu am avut ocazia unui rulaj pe ploaie mai zdravana, sunt multumit in general.

Dar...mai de ceva vreme, la accelerari mai vioaie, imi pare ca se aude un bazait, cam ca de releu, undeva prin bord, spre dreapta (daca nu o fi audenie acolo sau vreun greieras). Daca reduc presiunea pe pedala, sau daca masina retrogradeaza, dispare. Pentru cei care au plimbat pe vremuri Dacia 1300, un scenariu de inteles ar fi acela cand tacanea avansul. Ori reducerea acceleratiei, ori trecerea in treapta inferioara de viteza schimba regimul. Acum, ce sa zic? benzina e 95 Petrom sau Rompetrol, ca doar astea am la indemana. Cand am schimbat uleiul, am facut o diagnoza si nu apare nici o eroare la masina.

Revenind la cele mentionate mai demult, am incercat sa schimb benzina. Asadar, s-a alimentat doar de la OMV, 95 regular. Dupa rulaj de cca 1500km, preponderent cu drumuri lungi am observat urmatoarele: bazaitul din bord !? este acelasi, masina pare ca trage putin mai bine (dar asta poate fi un efect din creierul meu), dar....ce-i plaaaace! consumul sigur a crescut.
Nu cred ca mai fac experiente (asta cu 95 OMV mai probasem acum cativa ani si parca aceeasi concluzie era trasa la final), ma voi hrani cu gandul ca-i vreun greieras in bordul meu.
Ce urmeaza? Pregatim cele de trebuinta, poate schimbam uleiul la directie si lichidul de frana, iar cu mai mult noroc, ceva ulei la cutia 4EAT.
Cum alte vreo doua drumuri se asteapta catre capitala, amanam schimbul rotilor de iarna pentru mai tarziu.
In rest, suntem pe la 193000 si mergem bine inainte...
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Ilie on November 11, 2022, 17:40:39 PM
https://burjauto.com/buy/23330aa050

Mai am eu de comandat ceva maruntisuri de acolo..daca te ajuta, adaugam si platoul la comanda.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: andrei0241 on November 11, 2022, 23:52:41 PM
Cam vechi ultimul update de stoc la reperul respectiv, e cu dubii la livrare
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Ilie on November 12, 2022, 15:07:48 PM
Cam vechi ultimul update de stoc la reperul respectiv, e cu dubii la livrare
Asa e, am verificat la repezeala. Oricum, mai am o comanda lansata acum mai bine de 2 saptamani care nici pana acum nu a fost procesata.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on November 13, 2022, 14:02:40 PM
Acu', ce sa zic?! De platou am intrebat doar intr-un loc, unde imi era la indemana. Altfel, mai am amici care au magazine de piese, tre sa epuizez cautarea pe aici, apoi voi vedea ce e de facut. Nici n-as vrea sa ajung la vorba: "pentru o cana cu lapte, tre sa cumpar vaca". ;D
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on November 13, 2022, 14:16:13 PM
Aa, si ca tot povesteam de noile anvelope, sa va mai zic una...
Avand mult de umblat, am folosit Waze (sa nu stau singur in masina, Gabriela e ok) si ce sa vezi?! Viteza realizata de GPS era cu fix 12 km/h mai mica decat cea aratata pe bord, cand altadata vazusem ceva pe la 5-6 km/h, avand rotile de iarna, parca. Cum socoteala dintre alimentari imi arata un consum marit, uite ca cel putin juma de litru ar iesi de aici (calcul, asa, cu privirea catre tavan).
Nota: 215/45 ZR 17 anvelope vara, 205/55 R 16 anvelope iarna...celor cu aritmetica in vene. 8)
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: mitrutz on November 15, 2022, 11:06:45 AM
Acelasi lucru e si la mine... si cred ca la multi. Diferenta e de 2.1 cm la circumferinta.

(https://i.imgur.com/MvGk5GJ.jpg)
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on December 24, 2022, 20:13:44 PM
Asaa... ca veni si sfarsitul de an, trag linie sa tinem jurnalul in forma.
Cele bune, intai...asadar, trecu si anul, se adunara kilometri. Subiectul meu m-a sustinut frumos, doar interventiile de rutina fiind trecute. S-au adunat deja 196k Km, ceva peste 70k facute de subsemnatul, zambind.
Acum, celelalte... se pare ca un tachet a inceput sa clantane. Banuiesc ca e un tachet, chiar daca simptomele sunt pentru mine cu un pic de intrebare. Dupa pornire la rece si pana la incalzirea completa a motorului, chiar si ceva rulaj (1-2 km), nu se aude nimic. Apoi, la cald, sa aude in relanti bataia. Aici, pe forum, nu am gasit discutii despre asa ceva (sper sa nu fi omis, chit ca....). Altfel, comportamentul e normal, pornire usoara, mers normal. Motorul a avut doar Motul Excess 8100 5W40, schimbat regulat la 8000-9000 km. Acum are 5600km de la schimb. Eu am pregatit un schimb de ulei dar din pacate nu am putut sa-l realizez inainte sa plec la munca (cei care asigura uleiurile Motul au uitat sa-l puna in cutie, alaturi da lichidul de frana si cel de transmisie). A sosit chiar inainte sa decolez. Acum, intreb si eu?... la rece nu ar trebui sa fie golit tachetul sa se auda tacanind? e plin si se descarca dupa? Poate nu stiu exact functionarea tachetilor hidraulici si fac supozitii aiurea. De localizat fara suspendare e mai greu, mai mult pare ca se aude dedesubt, sub masina. Sunteti careva care ati intampinat asa ceva? O voi lua la ascultat cand ma intorc, sa fie suspendata...dar orice indicatie de la domniile voastre e binevenita si de luat in seama.
Mno, acum masina sta in garaj inca vreo 3 saptamani cand ma alatur.
Astept si o vizita la AK Brasov, se cere un schimb la AT, poate si distributie, astea fiind planificate pentru inceputul de an ca se face sorocul.
Altfel, sarbatori fericite urez tuturor, si sa mergem bine inainte !!
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on April 07, 2023, 02:10:10 AM
Mno, pe cand unii isi primenesc "transportoarele" pentru intalnirea ce va sa vina, altii se multumesc cu o tragere din condei pe aici, cat sa nu creada lumea ca-i inchisa rubrica.
Ca nu am stat degeaba, asta-i clar. Bun, masina a primit schimb de ulei si filtru la motor (am pastrat Motul 8100 Xcess 5W40 si filtrul Mann), apoi ne-am vazut de iarna, care nu a prea fost.
Mai acum vreo doua saptamani, chiar inaintea unei plecari catre Bucurestiul drag, s-a aprins martorul Check Engine insotit de clipirea indicatorului Cruise. In bord, codul de eroare afisat era P0134, ce ar fi indicat sonda lambda defecta. Am verificat pe fuga la un atelier, s-a confirmat eroarea. Cum bagajul era in portbagaj, weekendul era in curs, am plecat la drum asa, cu gand ca voi rupe pompele in benzinarii. Am decis ca intoarcerea spre casa sa o fac prin Brasov cu tinta AKino, asa, pentru consultanta la problema si pentru o programare ulterioara ce era in plan. Am stabilit ziua infatisarii pentru inlocuirea uleiului si a filtrului la cutia de viteze 4EAT.  Alte verificari generale (articulatii, frana, motor, transmisie, roti) m-au facut sa ies la sosea linistit (lucrarea totala, ulei, filtru, materiale, manopera...pe la 1000lei). Am discutat daca se cere curand schimbarea kitului de distributie, dar nu ar fi urgent, mai poate astepta. Intors acasa, am gasit pregatita sonda lambda (Denso DOX-0361, cod OEM 22641AA381) ce si-a facut repede loc acolo, langa catalizator.
Ce urmeaza? schimbul de ulei la grupuri si a lichidului de frana....dar asta, mai incolo, in vara, cand s-o topi zapada 8) (aoleu, am citit prin stiri ce e in tara).
Cu verificari facute (multumim Aki BV), imi place subiectul, ca-n prima zi :), mergem bine inainte!
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on August 27, 2023, 11:57:16 AM
Hai sa continuam cu ceva notite privind aventura noastra.
Asadar, iata-ma intors la subiectul meu dupa o perioada mai lunguta, asa. Prima surpriza avea sa apara imediat ce am scos masina din garaj. Pe asfalt, pe langa roata dreapta spate, vad o pata marisoara, proaspata. In garaj, doar niste stropi. Ati ghicit, cred. Calc pedala de frana si s-a simtit imediat cum lichidul pleaca afara. Mno, ce sa zic? Prima apasare a pedalei, inainte sa pun masina in miscare a fost momentul cand ceva a cedat. Aveam la indemana lichid de frana (in asteptare pentru schimb, impreuna cu uleiul de transmisie) si uite cum, primul "voiaj" a fost direct in curtea atelierului de masini.
Ok, la investigatii, am gasit conducta de frana a rotii dreapta spate cu problema si mai rau, cu multa  rugina. Ciudat este ca alaturi, conducta ce pleaca catre roata stanga arata mult mai bine.
S-a confectionat conducta respactiva si am rezolvat problema. Aici as face o recomandare tuturor, verificarea starii fizice a conductelor si furtunelor de frana sa intre intr-un obicei periodic. Conductele de frana, fiind "ascunse" oarecum, sunt usor a fi omise cu vederea. "Lucky me" zic, gandind ce santier ar fi fost in cazul conductei pentru roata stanga (care e ascunsa cumva de rezervor pe traseul ei).
Rezolvata fiind problema, am inlocuit lichidul de frana Motul DOT 3&4 (ca tot era pe lista "to do").
S-a schimbat apoi uleiul de la grupuri, sa nu mai amanam. Am revenit la Motul Motylgear 75W90 doar din motive ce tin de achizitie, Castrol Syntrax ramanand, totusi, de apreciat, mai ales cand am vazut starea lui la golire.
Iar daca m-am vazut in atelier, am facut si o verificare a instalatiei de AC si a bateriei. Cum bateria nu arata a fi in toate mintile, chiar daca nu a dat vreun simptom de oboseala, am decis inlocuirea, sa previn o situatie neplacuta. Asadar, a plecat vechiul Bosch S4 005 540A, 60Ah (dupa 7 ani jumate !) facand loc unui Bosch P0005 550A, 62Ah.
Cu toate astea facute, au urmat  plimbari de placere prin varii meleaguri romanesti adunand acum 202K de km.
De acum, sunt in asteptare bujiile noi si uleiul la directie iar daca timpul va permite, o ingrijire a celor expuse pe dedesubt ar fi necesara. Se pare ca la mine, garajul nu face bine...
Acum, ca s-au adunat kilometri, apreciez anvelopele Falken Azenis 215/45 ZR 17 (stabilitate buna pe uscat si ploaie, silentioase).
Cu bucurie, mergem bine inainte...
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: MihaiFlorescu on August 27, 2023, 17:27:18 PM
Ai multa umiditate in garaj? Stiu pe cineva care acum multi ani avea un 325ci cu pachet Individual si ceva roti care faceau cat masina la vremea respectiva si in 3 ani de tinut in garaj si plimbari ocazionale doar in weekend pe vreme buna a ajuns de la bijuterie la gauri in praguri.

Garajul era unul vechi fara ventilatie sau incalzire si se pare ca de acolo au aparut problemele.
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on February 08, 2024, 08:18:38 AM
Ai multa umiditate in garaj? Stiu pe cineva care acum multi ani avea un 325ci cu pachet Individual si ceva roti care faceau cat masina la vremea respectiva si in 3 ani de tinut in garaj si plimbari ocazionale doar in weekend pe vreme buna a ajuns de la bijuterie la gauri in praguri.

Garajul era unul vechi fara ventilatie sau incalzire si se pare ca de acolo au aparut problemele.

Scuze, Mihai...Nu stiu ce sa zic de umezeala din garaj. Cel in discutie e unul de tip comunist, intr-un lot de garaje alaturate. Stiu ca pe motivul zonei afectate constant de vant am facut ceva etansari in trecut (adunam mereu frunze, praf si pleava). Poate acestea nu au fost chiar inspirate. Oricum, daca voi continua sa ma folosesc de garaj (sper), va trebui sa il supun mai multor lucrari de reabilitare. Cu siguranta voi tine cont de ventilatie (de caldura nu se pune problema).
Title: Re: Subaru Legacy 2.0 R, 2006
Post by: Mr. Ziggy on February 08, 2024, 08:43:39 AM
Chiar daca activitatea forumului a fost urmarita constant, am neglijat cumva jurnalul subiectului de fata. Trecu si anul, se adunara si kilometri in postura unui “daily car”. Notabile sunt putine de adaugat. Inaintea sezonului rece, masina a primit anvelope de iarna noi, alese fiind Falken Eurowinter HS02 205/55R16 91H. A fost o singura ocazie de a le testa pe zapada, o iesire fiind facuta doar in acest scop. Au fost ok, sa zic , la tractiune si franare, dar testul a fost redus ca durata si conditii. Vom vedea cu alte ocazii cum se vor comporta. In schimb, sunt incantat de nivelul redus al zgomotului la rulare si de comportamentul general pe asfalt uscat / ud.  Comparand cu cele avute anterior (Nordman WR), pentru aceleasi caracteristici ce tin de dimensiuni, sarcina si viteza, comportamentul noilor anvelope in viraje  l-as considera mai slab. Anvelopele vechi pareau mai robuste, mai sigure.
Tot in acea vreme masina a efectut ITP-ul anual,  a primit uleiul de motor cuvenit (Motul X Cess 8100, 5W40, filtru Mann) si am efectuat o curatare a clapetei de acceleratie, fara a o demonta (mno, fara garnitura de schimb in buzunar, nu m-am incumetat). Altfel, ne tot amenintam cu unele lucrari care se doresc facute dar sunt amanate deja (ulei directie, bujii si poate ceva ce tine de aspect). Cu unele mici neajunsuri cu care ne-am obisnuit, in continuare ma bucur de masina si uite, am ajuns la 207000 km.
Impreuna, mergem bine inainte…