Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: MihaiFlorescu on February 02, 2010, 16:32:31 PM
-
Cat va costa, cand duceti masina si la ce service o duceti pentru revizii?
Ex:
15.000km
**** lei
La "X si Y S.R.L."
-
am efectuat revizia de 1 an la nippon car center..costul 652,76...nu mi-au schimbat filtrul de polen(doar l-au curatat)deorece nu-l aveau pe stoc ???....mai era si ala 400 lei...ma bate gandul sa-l caut eu pe la magazinele specializate poate-l scot mai ieftin..
-
400 un amarat de filtru de polen????? In general e pana la 100 ron la reprezentante.
Incearca cu incredere ceva aftermarket
-
Cu siguranta gasesti filtrul de polen la un pret mai bun.
Mi se pare ca te costat putin revizia. Ai inclus si manopera?
-
filtrul de polen e foarte scump. din pacate nu o sa-l gasiti asa de usor :)
350 ron revizia la STI cu tot cu manopera :D
-
Deci eu cand am fost la test drive cu diverse modele mereu am intrebat cat costa o revizie (aproximativ) si mi s-a zis ca la benzina este in jur de 800 lei si ca la diesel este 1200 lei. Lucrurile stau mult mai bine se pare :D
-
da ...costul comunicat contine si manopera...se ducea la 1000 lei daca schimbau si filtru ala...
-
Ce ulei ai pus?
-
Ha ha...vreti sa va spun cat e devizul la revizia de 90k la aspirat?........................6500 lei...
Dar pentru ca nu mai este garantie(a exxpirat) voi alege doar schimbarea distributiei la ei si restul le pot face si la service-ul din curte.Gen placute ulei filtre etc. :o
-
Iti fac si masaj in banii astia?
Sa ne spui cat te-a costat distributia la ei
-
sa fiu prea magar sa spun ce ar mai trebui sa-mi faca de banii astia.va tin la corent
-
Nu ne-ai mai spus cat te-a dus distributia...
-
n-am mai facut-o la ei nici p'aia.Am facut revizia lamine in curte si m-a dus cam 2700 cu distributie,filtre,ulei si parca a mai fost ceva,dar pesele de la distributie au fost cele mai scumpe.Plus ca nu s-au potrivit cele de aspirat,luate dupa seria de sasiu.A fost nevoie de pese de turbo ;D .Ideea e ca am 60k garantie daca face plici,dar sunt sigur ca nu e cazul.Pesele au fost parca Continental sau ceva di jenu
-
A comandat cineva piese din USA ?
-
Revizie 120,000 km Forester 2.5 XT MY07 - Nippon Car Center Cta
- filtru ulei - subaru
- filtru aer - subaru
- filtru polen - subaru
- ulei motor Motul 8100 XClean 5W30 (5 ltr)
- ulei cutie Motul (4 ltr)
- ulei diferentiale Motul ( 1ltr)
- ulei lichid frana
Cu tot cu manopera - 1,286 lei (inclusiv TVA)
-
urmeaza sa fac revizia de 105 si pentru ca iar nu o fac la SMT,m-ar interesa ce trebuie sa fac in afara de ulei,filtre si placute.Se mai impune si altceva?
senchiu
-
sambadi?enibadi?iz enibadi araund?Sau toata lumea vb numai de beututra?
-
Uite asta te va ajuta. L-am pus si la jurnalul tau de bord acum ceva timp.
http://www.cars101.com/subaru/subaru_maintenance.html
Daca nu ai schimbat pana acum antigelul, trebuie sa il schimbi si pe ala. Si parca ziceai ca nu ai schimbat filtrul de polen de 3 ani? Filtrul de benzina ziceai ca nu l-ai schimbat niciodata, deci trebuie schimbat neaparat. La fel, daca nu ai schimbat niciodata uleiul din diferentiale/cutie, e bine sa le schimbi.
-
N-am facut decit 2 revizii asa cum arata mai jos si preturile este asa cum este ele, ca nu poti sa negociezi;
O fi bine, o fi rau, oricum alta solutie nu aveam avind in vedere ca nu ma prea pricep...
1.Revizie de 5000 Km (de fapt a fost la 3560 Km)
Service -Nippon Car Center SRL Constanta
Costuri : Filtru ulei + Ulei 5W30 SU0797 = 562,27 ron
Manopera : 151.57 ron
Nota acordata service-ului 8 spre 9
2.Revizie 15000 km (de fapt 13650 Km)
Service -Subaru Motor Trading Bucuresti (Theodor Pallady)
Costuri : Filtru ulei = 83.4 +20.02 Ron
Ulei 5W30 MSU0797 = 444.05+106.57 Ron
Filtru polen =125.64+30.15 ron
DEflector aer Dr.Fata =33.47+8.03 ron
Manopera : 347.20 ron
Total : 1,444.14 ron
Nota acordata service-ului= Not possible due to the fact that the car is seazed by service people....
-
Revizie 150 k km Forester 2003 2.0
- Filtru benzina 87.84 lei
- Filtru aer 21.36 lei
- Filtru ulei 18.05 lei
- Placute frana 127.1 lei
Mai trebuie sa vad cat imi ia pe ulei si manopera la ” Garaju' SRL”
Revin cu news si costul final
-
Ultima revizie am facut-o in august anul trecut la 8000 si ceva de km. Am schimbat ulei motor,ulei diferential,filtru de aer, filtru de benzina, filtru polen.Total cu manopera 682 de lei.Am uitat sa mentionez faptul ca revizia s-a facut la SMT din Cluj-Napoca.
-
Celalalt
Eu am sunat sa intreb daca se schimba distributia la 60 000 dar se pare ca se schimba pe la 105 000.
PIESE
2 mnt - ROLA INTINZATOARE 2
3 Discount linie 1
4 mnt - ROLA GHIDARE 1
5 Discount linie 1
6 mnt - ROLA INTINZATOARE CUREA 1
7 Discount linie 1
mnt - ROLA INTINZATOR CUREA
DISTRIBUTIE
8
9 Discount linie 1
10 mnt - CUREA DISTRIBUTIE 1
11 Discount linie 1
12 mnt - WATER PUMP & GASKET 1
13 Discount linie 1
14 mnt - CUREA AGREGATE 1
15 Discount linie 1
16 CUREA TRANSMISIE A/C 1
17 ROLA A/C 1
18 Antigel /Albastru / 1L / Carifil / G11 4
Total 4,573.41 din care manopera 659 la SMT Bucuresti.
P.s se pare ca pompa de apa care a peste 1000 de lei nu e obligatoriu sa o schimbi.
-
Am facut distributia la 90.000 km si m-a costat ca 1.500 lei, piese si manopera.
-
StefanBV unde ai facut revizia asa ieftin?
-
ulei,filtru ulei si filtru aer 250 lei.Dar cred ca am zbarcit-o cu uleiul.Din greseala am cerut Motul 5W in loc de 10W.E nasol?
-
Iarna e recomandat 5W si 0W.
Practic ai nimerit-o :)
-
Revizie 120,000 km Forester 2.5 XT MY07 - Nippon Car Center Cta
- filtru ulei - subaru
- filtru aer - subaru
- filtru polen - subaru
- ulei motor Motul 8100 XClean 5W30 (5 ltr)
- ulei cutie Motul (4 ltr)
- ulei diferentiale Motul ( 1ltr)
- ulei lichid frana
Cu tot cu manopera - 1,286 lei (inclusiv TVA)
Aceleasi consumabile plus placute frana spate si solutie de spalat motorul (am schimbat marca de ulei) au costat 2,000 ron la Radacini Bucuresti Splaiul Unirii.... La 60.000 km era asta.... Cam scump vad, comparativ cu ce e mai sus....
Masina este Forester 2.5 XT 2008
-
N-am facut decit 2 revizii asa cum arata mai jos si preturile este asa cum este ele, ca nu poti sa negociezi;
O fi bine, o fi rau, oricum alta solutie nu aveam avind in vedere ca nu ma prea pricep...
1.Revizie de 5000 Km (de fapt a fost la 3560 Km)
Service -Nippon Car Center SRL Constanta
Costuri : Filtru ulei + Ulei 5W30 SU0797 = 562,27 ron
Manopera : 151.57 ron
Nota acordata service-ului 8 spre 9
2.Revizie 15000 km (de fapt 13650 Km)
Service -Subaru Motor Trading Bucuresti (Theodor Pallady)
Costuri : Filtru ulei = 83.4 +20.02 Ron
Ulei 5W30 MSU0797 = 444.05+106.57 Ron
Filtru polen =125.64+30.15 ron
DEflector aer Dr.Fata =33.47+8.03 ron
Manopera : 347.20 ron
Total : 1,444.14 ron
Nota acordata service-ului= Not possible due to the fact that the car is seazed by service people....
vezi ca poti sa te negociezi o gramada.E dreptul nostru garantat de constitutie.Fara gluma...Adaosul e pana la 300% si fiecare leut in plus se calculeaza cu comision pt ei.Asadar...fi tigan data viitoare
-
StefanBV unde ai facut revizia asa ieftin?
Este un service in Colentina langa spitalul Fundeni. Se chema Automitcony si fac treaba buna.
-
salutare. bosch car radacini - marasesti are oferta pana la 31 martie la revizii pentru subaru. merita incercat.
-
Revizie 150 k km Forester 2003 2.0
- Filtru benzina 87.84 lei
- Filtru aer 21.36 lei
- Filtru ulei 18.05 lei
- Placute frana 127.1 lei
Mai trebuie sa vad cat imi ia pe ulei si manopera la ” Garaju' SRL”
Revin cu news si costul final
Manopera + ulei...100 lei ;)
-
Mo ,pai nici ulei de dacie daca puneai nu iesea asea eftin...Eu nu te cred...
-
Ce daca nu ma crezi... este adevarat! :P
-
A mai desfacut cineva filtrele de aer si de habitaclu sa le mai verifice?
Eu la 5k km cand aveam "obligatia" sa fac prima revizie am vazut ca pentru mersul preponderent in Bucuresti (aka orase mari, praf, aglomeratie, zilnic), filtrul de aer se umple de praf. Recomandarea mecanicului de la SMT: sa-l schimb pe ala de aer si sa il curat pe ala de habitaclu.
A costat cu totul 760 RON, pret ce include:
- manopera 140 RON
- uleiul 5W30,
- filtrul de ulei,
- garnitura buson ulei,
- niste clipsuri pentru scut motor deoarece alea de fabrica se cam hâțânau (sic!)
- filtru aer
- bonusul mecanicului : curatare filtru de habitaclu, probabil cu aer sub presiune.
Ma bate gandul sa le schimb pe astea doo si acum, la 10 000 Km.
Pareri ?
-
Legat de uleiul de motor, desi suna a praf in vant, am cautat opinii legate de calitate si recomandari.
Intre altele, am gasit asta:
There are several types of sythetic the base stock is what differentates them.
1. The best base stock is Polyol-ester (Redline & Motul)
2. Next best Di-ester (Royal Purple, Amsoil, Neo)
3. Next is polyolefin polyamine (Mobil 1)
4. Hydrocracked (Syntec, Valvoline)
5. Finally regular dyno oils
Pe de alta parte, Subaru Brasov mi-a recomandat Motul ca folosit de ei pentru revizii.
LE:
Ha! Si ma bucuram. Mi-a trimis email cu oferta de Motul C3, care de fapt era C2. Srsly, o fi vreo diferenta in utilizare intre astea doo ?
-
Vreau sa schimb si eu uleiul la motor (o sa iau mobil dar inca nu sunt hotarat de care avand in vedere ca vine iarna) si la diferential la un 2.0 XT si vreau sa va intreb cat intra la diferential si ce ulei sa iau.
-
Saptamana urmatoare vreau si eu sa schimb toate uleiurile folosite intr-un Forester 2.0 XT 2004 AT. Inteleg (mi se spune) ca e cel mai bun lucru de facut cand iei o masina SH care nu e de la sursa 105% sigura.
So...ce tipuri de Matol (sau Motul, cum i-o zice ;D ) ati folosit si v-a mers masina ca "unsa"? (bine, le-oi schimba dupa ce vad care-i buba cu muritu' motorului in mers si lipsa de reactie la cheie)
Ca manopera va spun cat ia mecanicul meu dupa ce ii bag pe gat necesaru' de materiale :))
-
Salut,
Iati card de membru si cauta la parteneri Motul si o sa ai discount la ei de 35% (parca) la orice ulei iti cumperi.
-
poate sunt offtopic, dar vreau si eu un card de membru si un sticker. poate ma ajuta Mihai cu niste detalii
-
Rasfoieste pe forum la sectiuunea feedback si la boutique
-
Buna ziua!
Va rog sa imi spuneti si mie ce coduri au uleiurile Motul pentru motor , cutie si diferential.
Ultima oara am schimbat doar la motor si am pus Motul 5W40 - 8100 X-clean ??dar nu sunt sigur.
Exista vreun cod si pentru uleiul de la caseta de directie?
Din cate m-am documentat orice fluid la Subaru trebuie schimbat maxim la 2 ani ( nu prea sunt au impacat cu treaba asta la cutie si la diferential, ca la alte masini nu se schimba nici la 5 ani).
Lichidul de frana e schimbat proaspat.
Multumesc.
-
Uite aici (http://www.motul.com/ro/ro/products/recommendation) recomandarile Motul.
-
Buna ziua!
Va rog sa imi spuneti si mie ce coduri au uleiurile Motul pentru motor , cutie si diferential.
Ultima oara am schimbat doar la motor si am pus Motul 5W40 - 8100 X-clean ??dar nu sunt sigur.
Exista vreun cod si pentru uleiul de la caseta de directie?
Din cate m-am documentat orice fluid la Subaru trebuie schimbat maxim la 2 ani ( nu prea sunt au impacat cu treaba asta la cutie si la diferential, ca la alte masini nu se schimba nici la 5 ani).
Lichidul de frana e schimbat proaspat.
Multumesc.
La alte masini se schimba tot la fel de repede, doar ca romanii s-au invatat sa nu le schimbe.
Cutiile cu "ulei pe viata" crapa dar nu spune nimeni nimic iar romanii cred in continuare in mitul masinii nemtesti perfecte.
Miturile sunt fabricate de utilizatorii care nu se pricep la masini, nu mearg la reprezentanta si probabil ca au trecut de pe Dacia pe un fier nemtesc, fabricat la unguri sau slovaci.
Procedura de schimbare a uleiului la automatele noi este destul de complexa, asa ca multi renunta la ea.
Arunca un ochi pe forumurile BMW si o sa vezi ca le pica si lor cutiile neintretinute.
-
De cutiile automate stiu ca se schimba la 60.000km -120.000km dar nu se schimba in functie de numarul de ani ( din ceea ce am auzit, clar poate ma insel).
Eu vorbeam de cutie manuala, cum am pe Forester si cum am avut pe toate masinile mele pana acum, dar numai la Forester am intalnit aceasta situatie de schimbat la 2 ani indiferent de nr de km. Eu nu vreau sa imi schimb singur uleiul, exclus asa ceva, vreau doar sa il procur si sa merg apoi in service.
Andrei - multumesc pentru link.
-
Si cutia manuala se incalzeste in timpul functionarii. Uleiul isi pierde rapid proprietatile dupa 110gr. C.
Daca schimbi mai des, nu ajungi sa ai probleme cu uzurile datorate unui ulei prost.
Eu mi-am facut obicei sa il schimb mai devreme de 40.000 la manuale. Nu am stat sa il verific cu refractometrul sau sa il duc la laborator dar am senzatia ca masina merge mai bine.
Nu am stat sa calculez dar la masinile de la lucru parca vedem reduceri mici de consum dupa schimburi, mai ales cand s-a renuntat la uleiurile recomandate de Renault.
Este posibil sa fie efect placebo dar un ulei de calitate, schimbat la timp, nu are cum sa faca rau cutiei.
-
Pana la urma cum e cu filtrul de benzina pe XT-uri, se schimba sau nu? Voi l-ati schimbat? In manual scrie ca se inlocuieste la 90k.
Masina are 150k si nu stiu daca a fost schimbat de fostul proprietar.
-
Ok.. sa intreb altceva. La ce service imi recomandati sa fac distributia la Forester? Autokno sau un alt service din Bucuresti gen Coasta de Est, Neortic?
Daca ma duc la Autokino, am garantia ca nu imi fac vreun soft fara sa mi se spuna ? Stiu ca mai sunt useri patiti.
-
Daca nu te deranjeaza mersul la BV.. fa acolo clar. Cred ca poti discuta cu oamenii despre soft cand iti faci programarea..
-
Ok.. sa intreb altceva. La ce service imi recomandati sa fac distributia la Forester? Autokno sau un alt service din Bucuresti gen Coasta de Est, Neortic?
Daca ma duc la Autokino, am garantia ca nu imi fac vreun soft fara sa mi se spuna ? Stiu ca mai sunt useri patiti.
presupun ca te referi la update de soft ? scopul update-urilor ar fi sa rezolve diverse problemutze descoperite ulterior deci daca esti in configuratia stock nu are ce sa strice, dimpotriva ...
-
Revizie de 5 ani la 88k km - Forester 2.0X, SG5, 12.2005, 116KW:
Distributie - 1800lei - se putea sa nu am eu tot GHINIONUL din lume si fix pentru modelu meu de SG sa nu se faca pompa de apa decat OEM?!
Cautat pompa prin zona, dupa ce mi-au venit doua SKF care nu s-au potrivit am sunat la Kino, baiatu mi-a zis direct, dada pompa e 21111AA310 - nu este numai OEM, daca vrei, se baga un surub in alea aftermarket care vin cu 3 tevi de apa... nu merci, acuma astept de vreo saptamana sa vina pompa, la 810lei bucata. Fain.
Ulei Motul 5W40 - 160lei / 5L
Filtre + Bujii - nu stiu ca le aveam de tura trecuta (don't ask)
Ulei + Freon clima - 150lei
Verificat ulei cutie + diferential
Curea clima + alternator + rola intinzatoare - 130lei
Cam atat tura asta... cred.
-
No... mie mi-o venit pompa originala, is prea morcovit sa risc ceva probleme la pompa de apa, care poate strica distributia sau chiar sa strice motorul, prefer sa dau 500lei in plus si sa fiu linistit, din pacate am uitat ce firma era, ceva cu Yagato sau ceva de genu asta, made in japan.
-
Daca ai gasit originala, e f bine. Pt a mea nu exista sau nu stie nimeni ce sa comande. N am avut de ales.
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
-
din pacate am uitat ce firma era, ceva cu Yagato sau ceva de genu asta, made in japan.
Yamada.
-
din pacate am uitat ce firma era, ceva cu Yagato sau ceva de genu asta, made in japan.
Yamada.
Ai dreptate, Yamada era :D
-
Urmeaza sa schimb uleiul si placutele.
Dupa ce am primit informatia ca placutele Brembo din gama ieftina sunt de fapt Textar, am ales Textar, ca sunt si putin mai ieftine.
Cu uleiul, am ochit un Xcess 8100 5w 40. In programul tipului de la piese auto scria ca trebuie 4l. Sa cumpar 5, totusi? Deasemenea, site-ul Motul spunea ca-mi trebuie 5w 30 sau 10w 40...
-
Eu am luat tot Xcess 5w40, sunt la al doilea schimb, sunt mai multumit de el decat de 5W30 Ecoclean, luat dupa recomandarea de pe site'ul Motul.
Pe acelasi site ptr motorul de 2.0 scrie ca ar fi nevoie de 4.2 litri de ulei ;)
-
Si eu tot x-cess folosesc. La fel mi-au completat si la Tubman.
-
Daca te ajuta cu ceva, asta e uleiul folosit de service-ul Subaru.
http://postimg.org/image/caf49wv85/6f643f1b/
Au folosit un bidon de 4 litri plus vreo 200-300 ml din bidonul de 1 litru.
-
Eu as evita sa folosesc acest ulei la motor pe benzina, cu specificatii SN/C2.
Motivul? Citez dintr-un post de-al meu de pe topicul de uleiuri:
Studiing specificatiile, imi pare ca Eco-Nergy pare mai aproape - ACEA A5/B5 pare sa fie destul de acoperitor pt A1-A3, iar dupa API este SL, care pare mai indicat decat SN din ce citesc pe forumuri (SN-ul are mai putini nu stiu ce compusi de Zn si inca ceva, care ar fi buni pt motor dar probabil bad pt eco-shit, si chipurile SN ar compensa cu alti aditivi, dar unii sunt sceptici ca e chiar asa).
-
;D Eu merg pe mana producatorului masinii, daca Subaru recomanda ACEA C2 API SN 5W30 , asta folosesc...
Totusi vorbim de o gama de uleiuri "premium" , nu de zeama de petrotel, deci sunt sigur ca diferentele sunt insesizabile... Si la cata experienta am acumulat in ultimii ani transportand produse petroliere, am reusit sa-mi fac o idee cat de mult conteaza reclamele pt automobilisti ;)
-
Cum s-a spus si pe topicul cu recomandari de jante, forumul este un loc de informare. La sfarsitul zilei fiecare este responsabil pentru alegerea lui.
Ideea forumului este de a impartasi experiente. Sunt multe cazuri cand folosirea materialelor "ca la carte" a dus la defectari si la fel de multe cand fiecare a facut dupa cum l-a taiat capul si tot la acelasi rezultat s-a ajuns.
Deci fiecare citeste si foloseste informatia cum vrea.
Vedeti ca exista si topic cu informatii despre uleiuri. S-a tot discutat despre aceste standarde. Dupa capul meu C1-C3 sunt standarde pentru diesel si A1-A5/B1-B5 pentru benzina.
Dupa discutia personala cu importatorul Motul, acest Subaru oil by Motul e un "satisfacator pentru toate". Deci nu este excelent pentru nici una. Ca tot ai vorbit de reclame, pe langa reclama reciproca, Subaru are o reducere de costuri optand pentru un singur tip de ulei, decat sa cumpere ulei dedicat diferitelor motoare.
Poate de asta au picat dieselurile cu Motul la ~120k km si cu Mobil1 la ~170-190k km.
-
Am reusit ieri sa ajung la service. I-am pus ulei Motul Xcess 5w40(4,2l din bidon de 5) si placute Textar.
Pret: 150 uleiul + 140 placutele + 70 manopera
-
Ieftin la manopera
-
http://www.mircea-badea.ro/2300-ron-revizia-la-subaru-dedreapta/
-
Eh, kkt, nu e doar revizia, sigur a mai avut si altele pentru a ajunge la 2300ron
-
Mă gândeam la uleiul din cutie, dar e prea devreme parcă.
-
Un mic sondaj pentru toata lumea: cati NU ati schimbat pompa de apa odata cu distributia, si cat de des ati auzit/patit probleme cu pompa de apa din cauza asta?
-
Gogule, probleme? :D
-
Nu, dar nu am schimbat-o si incerc sa imi dau seama daca sa ma ingrjorez foarte tare au ba.
-
Stiu ca nu o schimbasei, credeam ca da semne de oboseala, desi nu ar trebui sa fie cazul ... inca ::)
-
ie de origine?
-
ie originala chiar! :)
-
Revizie 60.000 km (4 ani), Subaru Forester 2.0D, 2012:
- filtru aer Mahle - 43 lei
- filtru combustibil Mahle - 65 lei
- filtru polen Mann - 70 lei
- filtru ulei Mahle - 32 lei
- ulei motor Ravenol FEL SAE 5W-30, 6l - 220 lei
- ulei cutie+diferential Ravenol MTF-1 SAE 75W-80, 5l - 250 lei
- inlocuit lichid frana - 1l - 60 lei
- verificare stand frana
- verificare tren rulare
- manopera
TOTAL = 1.100 lei
-
Revizie 60.000 km (4 ani), Subaru Forester 2.0D, 2012:
- filtru aer Mahle - 43 lei
- filtru combustibil Mahle - 65 lei
- filtru polen Mann - 70 lei
- filtru ulei Mahle - 32 lei
- ulei motor Ravenol FEL SAE 5W-30, 6l - 220 lei
- ulei cutie+diferential Ravenol MTF-1 SAE 75W-80, 5l - 250 lei
- inlocuit lichid frana - 1l - 60 lei
- verificare stand frana
- verificare tren rulare
- manopera
TOTAL = 1.100 lei
De ce ai ales Ravenol?
-
Recenzii foarte bune, made in germany cu siguranta si este ales de pe situl producatorului, prezenta in motorsport spune multe, etc....
-
Salut , sa ne povestești cum se comporta uleiul. Eu as fi ales long life lsg 5w30 sau hls 5w30. Cel ales de tine e foarte ok la rece dar are coeficientul de vascozitate general destul de mic.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Salut, am ales FEL SAE 5W-30, pentru ca: " are cel mai redus continut de cenusa si este realizat pe baza ulei sintetic (POA) si aditivi speciali. Utilizand acest ulei durata de viata a filtrului de particule va creste. Produsul a fost conceput pentru pentru a asigura economie de combustibil si de energie in motoarele EURO IV si EURO V si interval extins de schimb (50.000 km sau 2 ani)". Nu este cazul, dar spune multe despre calitatea acestuia.
Indicatorii de vascozitate sunt sensibili egali, cu LSG si HLS, si nu foarte mici, dar nu regasesti in descrierea celor doua cele de mai sus.
Acum dupa cateva zile de utilizare, pot spune ca am simtit o usoara imbunatatire a sunetului/zgomot motor si de asemeni in cutie, posesorii de Forester stiu desore ce vorbesc (treapta a II a)
-
Salut. In afara de service-ul din T. Pallady unde se mai poate verifica masina in conditii bune? p_cantoriu unde ai facut revizia cu doar 1100 Lei ?
-
Vezi sectiunea cu service-uri auto. Mai poti merge la Neortic, la Coasta de est, la RuxAuto. Nici unul nu este perfect si nu este service dedicat Subaru, ci multimarca. La modul ca nu iti vor putea face actualizari de soft sau mai stiu eu ce minunatii specifice, dar pentru revizii, reparatii, vopsitorie sunt mai mult decat suficienti si manopera la jumatate.
-
Bun si dvs. unde mergeti ? Daca mi-am curatat singur clapeta de admisie, trebuie sa-i verific softul? Multumesc.
-
Recomand Autokino, am facut revizia de 60.000 la ei, Forester SG aspirat, cu toate consumabilele luate de la ei (uleiuril, antigel, lichid frana si-o curea de alternator).
-
In principiu se face o recalibrare/reinvatare a clapetei si o poti face doar la reprezentanta. Dar am mai vazut si clapete curatate fara aceasta reinvatare si au mers OK. E totusi bine sa o faci daca ai cum.
-
Recomand Autokino, am facut revizia de 60.000 la ei, Forester SG aspirat, cu toate consumabilele luate de la ei (uleiuril, antigel, lichid frana si-o curea de alternator).
+1, daca nu te deranjeaza sa mergi la brasov pt asta
-
Am si eu o curiozitate. Pentru ce s-a umblat la corpul clapetei de acceleratie ?
Exista o problema sau a fost curatat preventiv ?
-
Am si eu o curiozitate. Pentru ce s-a umblat la corpul clapetei de acceleratie ?
Exista o problema sau a fost curatat preventiv ?
S-a simtit ca nu mai trage masina, efectiv apasam pe acceleratie si avea un "lag" (o intarziere). Mi-am curatat-o singur si am gasit foarte multa mizerie "neagra". Dupa curatare a mers si merge f. bine in continuare.
La service-ul Autokino a mers dintotdeauna, serviciile fiind bune, avand propriul mecanic, piese bune, tot ce trebuie. Acum eu fiind din Bucuresti din pacate nu am drum pe acolo in aceasta perioada.
-
Postez aici, unde mi se pare mult mai potrivit sa continuam discutia, daca si Sese este de acord, fireste.
(vad ca pe un alt post se discuta aprins si cred ca nu e oportun sa schimb eu de capul meu directia discutiei de acolo)
Spun ca folosesc ulei Subaru by Motul daca il gasesc.
Daca nu, folosesc ca si pana sa apara acesta, Motul normal. Este recomandat de fabricant. Nu mi se pare ca se bat cap in cap.
N-am citit articolul lui Badea, nu-mi place personajul.
Ti-am explicat de unde e diferenta de filtre, mai cu seama la cel de habitaclu. Majoritatea fabricantilor vand scump astfel de filtre cu carbon activ.
Si ca sa raman la topic, ca am vazut ca mi-ai cerut sa detaliez; citez din manualul de garantie si service Subaru pe care toti il aveti.
"Acoperire de garantie standard pentru tarile Europene.
Punctul 3. Conditiile in care garantia devine nula si neavenita:
Subpunctul 4- deteriorari provocate de neutilizarea pieselor de schimb originale/fluidelor... recomandate sau aprobate de Subaru. "
Procedam cu discernamant, adica nu-ti refuz o garantie de amortizor pentru ca ai pus ulei Mobil in motor dar sigur nu-ti fac raport de garantie pe motor daca ai filtru AM. Daca iti lipsesc insemnarile de service sau sunt sarite reviziile, la fel.
Asta-i regula, consider ca trebuie sa ne tinem de ea.
Asta am vrut sa zis, scuze Forester daca te-am suparat. ;D
Hai sa le luam pe rand.
Eu schimb la fiecare revizie urmatoarele
1. Ulei motor
2. Filtru ulei
3. Filtru aer
4. Filtru habitaclu
La fiecare 5k km schimb
3. Filtru aer
4. Filtru habitaclu
La fiecare a 2-a revizie schimb
5. Filtru Combustibil
Cu care din cele de mai sus pot sa vin de acasa (A.M.), fara sa mi se poata reprosa ca afectez garantia?
(Pentru corectitudinea informatiei, Foreste a iesit din garantia de 5 ani de cca o luna)
-
Procedezi foarte bine, dupa parerea mea, cu privire la intervale si la ceea ce schimbi.
Filtrul de ulei sa fie original, uleiul in specificatii. Filtrul de aer e de preferat sa fie original. Cel de motorina nu ma intereseaza dar e bine sa-l schimbi o data la doua revizii. Mann e ok, Jakoparts si QWP -uita-le.
Pastreaza toate facturile/bonurile daca repari la independenti. Ai grija sa fie autorizati. Vezi sa-ti stampileze carnetul. Daca interventiile nu sunt facute la dealer, fabricantul cere dovada efectuarii mentenantei si calitatea acesteia. Nu poti s-o dovedesti decat cu facturi si devize.
Ai grija cu resetarea dilutiei de ulei la diesel si la eventualele resoftari. Fabricantul cere CIV/CVN-ul masinii cand se aplica pentru garantie. In functie de CVN, acesta vede daca masina a avut update sau, mai rau, modificare de soft.
In cazul acesta garantia se refuza.
In rest totul e simplu. Subansamblele modificate nu beneficiaza de garantie. Spre exemplu, rotile mai mari nu-mi permit sa solicit garantie la rulmenti sau planetare. Sigur ca daca tu le pui pe cele originale inainte sa vii la mine, n-am de unde sa stiu. Subaru nu cred ca s-a gandit la asta.
Scuze, e super vânt la Brasov si mi-a picat net-ul. Asa ca scriu de pe telefon.
-
Multumesc pentru raspuns.
Doar despre piese intreb, pentru ca in rest serviciile de orice fel le-am facut si le voi face la SMT sau la Auto Kino. Exclusiv.
Tot ce am folosit A.M. ar fi Motul Eco-Clean C2 5W-30 (care de fapt nu este chiar A.M. din cate am inteles) si Knecht / Mahle. Nimic altceva. SMT nu a avut niciodata nimic de comentat in legatura cu asta. Nici in perioada fascista, nici mai recent.
Cu toata consideratia pentru filtrul cu mama carbonului pe el, daca-l schimb la cate 5k km, devine foarte scump TCO (in Bucuresti in 5k km se umple de praf). Mai bine mai des decat de carbon, la cat costa.
Reviziile le fac la maxim 10k km si de cand cu problema update-ului de soft care NU a fost facut la AK atunci cand trebuia (parca am mai vorbit despre asta), exclusiv la SMT.
Confirma-mi ca nu o sa ma uitati cu el si revin la AK cu si mai multa incredere. :)
-
Cu placere!
Cum am mai spus in cateva randuri, nu este nici o problema sa vii cu piesele tale. La noi lucrul asta nu se intampla prea des, sunt de parere ca suntem destul de competitivi la pret.
Singura problema apare atunci cand piesa adusa de tine se defecteaza in garantie sau nu se potriveste. In acest caz, daca ai adus-o tu, platesti manopera de doua ori si esti obligat sa te descurci singur cu inlocuirea acesteia in garantie.
Presupun ca stii lucrurile astea, parca s-a mai discutat subiectul aici.
Perioada fascista suna rau dar e adevarat. Intr-un cadru informal am sa-ti spun si cine erau fascistii la SMT. Nu intreaga companie, doar unii, si nici aceia greci.
Procedura la AK este de a se verifica update-ul de soft la fiecare revizie, odata cu resetul dilutiei. De regula acest lucru se face. Acum nu spun ca nu este posibil sa se fi uitat sa se faca in unele cazuri. Noi cumparam toate update-urile de service manual, de indata cand acestea sunt disponibile.
Cum am zis, este insa posibil sa se mai greseasca si la noi. Desi echipa este in mare aceeasi, s-au schimbat si la noi trei sefi de service si vreo doi mecanici in 10 ani. As vrea sa-ti spun ca nu te uitam cu el insa ar fi de ajutor sa amintesti sefului de service acest lucru. Oricum, te lasam langa masina, apropos de postul lui Heliotropus, asa ca poti cere mecanicului sa-ti verifice in particular anumite chestiuni.
Iar cu filtrul vroiam doar sa arat de unde provine diferenta. Este oarecum similar cu problema pompei de apa la distributii. Nu eram competitivi la pret din cauza faptului ca ofertam una originala la pret dublu fata de licenta. Ofertele noastre nu se concretizau in lucrari din cauza diferentei de 500 de lei de la pompa de apa. Toate celelalte, cureaua si rolele erau sensibil apropiate la pret. Asa ca am gasit optiunea pe Aisin si am uzinat gaura in plus. Folosim aproape toate piesele pe original, mai putin pompa de apa.
-
Urmeaza sa schimb curelele de accesorii si vreau sa-mi iau de-o grija si cu uleiul de cutie-diferential.
Din cate stiu, merge Motul Gear 300 75w90 4+1 litri. Corectati-ma daca gresesc.
Apropo, aparent am LSD pe spate, trebuie ceva specific LSD? Sau LSD-ul e capsulat si nu se schimba uleiul, cum am citit pe undeva...?
-
cred ca e ok, motul ce zice la recomandari?
-
FYI:
Pentru Forester SH vad ca cei de la emag au in oferta un pachet de revizie cu filtre Knecht ce cuprinde Filtru ulei KNECHT OC 982, Filtru aer KNECHT LX 2672, Filtru combustibil KNECHT KC 83D, Filtru aer habitaclu KNECHT LA 461 la 189 RON.
-
Ce presupune revizia la 90000 km pentru un Forester 2.0 D din 2012? In afara de ulei motor si filtre ulei, aer, combustibil si habitaclu?
-
Din 30k in 30k se recomanda schimbarea tuturor lichidelor sau testarea acestora (care implica niste aparate de masura si acelea nu sunt ochii).
De multe ori se merge pe varianta "hai ca nu arata asa rau" sau "mai merge" sau pur si simplu clientul refuza.
Aceste lichide in plus fata de uleiul de motor mentionat de tine sunt:
- antigel (atentie la norma - fara sulfiti, fosfati sau amine)
- ulei de transmisie (recomand unul premium sau varianta cea mai ieftina Castrol din surse sigure)
- lichid frana (atentie la ordinea aerisirii)
- lichid ambreiaj
- lichid servodirectie (recomand unul premium)
Fiind diesel iti recomand insa o vizita la reprezentanta pentru ca acolo mai fac diverse regenerari de DPF, recalibrare injectoare, actualizare software cand si daca este cazul dupa cum doar ei stiu si pot observa ce are nevoie masina. In service multi-marca este posibil sa nu gasesti nici macar cheile potrivite pentru schimbul de ulei de transmisie.
-
Salutare,
Puteti sa-mi spuneti cam care e diferenta aproximativa de bani pentru o revizie la un 2.0 aspirat si un 2.0 Diesel la Forester SH?
Mersi!
-
La Auto Kino diferenta este de aproximativ 350 lei, revizia costa 1100 la Diesel si 750 la benzina.
Daca inlocuim si filtrul de motorina, diferenta creste cu inca vreo 120 lei.
Diferenta vine si din cantitatea mai mare de ulei de care are nevoie diesel-ul.
-
Salut
am fost ieri la Tubman la Cluj, sunt multumit de serviciile oferite / efectuate. Dupa achizitia din Germania al unui Forester model SH 2010 2.0 pe benzina, am apelat la ei pentru revizia privind distributia. Am schimbat role, curea distributia, curea alternator, ulei, filtru ulei, ulei transmisie, ulei diferential spate, filtru aer, filtru aer habitaclu, bujii, placute frane fata, pentru ca pe spate aveau o uzura de cca. 1-2 mm. S-a curatat clapeta de acceleratie. Au pus masina pe tester, au sters reoarea Check Engine + VDC Off, care s-a aprins chiar ieri dimineata cand am pornit spre Cluj. Explicatia codului de eroare - o valva (parca nr.2) blocata, probabil din cauza ca masina a fost in aer liber toata noaptea, si se suspecta ca ar fi ajuns ceva apa (condens / apa din carburant ... ???) care a inghetat. Au facut teste la frane, si la noxe. La final au facut un test drive de 6 km. Plus alte mici treburi ce aveam eu sa se rezolve.
Am platit in total 4060 RON.
Tot timpul am putut sta langa inginerul mecanic, am discutat cu el. Am discutat si cu baietii de la receptie / piese. Toti erau de treaba. Am clarificat multe chestii ce aveam eu pregatit sa le intreb. Am intrebat si de manualul de utilizare in lb. romana. In 5 minute l-am avut in mana. Asa ca pe cel german il pot pune deoparte.
Numai bine.
-
Recomandari revizii Forester 2017 conform normelor americane: http://www.cars101.com/subaru/maintenance-2017.html
Cred ca nu ar fi rau sa promovam si noi acel schimb de ulei si filtru la 6 luni sau 6.000 mile (~10.000km) sau chiar mai des in trafic bara la bara.
-
In principiu se face o recalibrare/reinvatare a clapetei si o poti face doar la reprezentanta. Dar am mai vazut si clapete curatate fara aceasta reinvatare si au mers OK. E totusi bine sa o faci daca ai cum.
"se face" singură, probabil...! cel puțin la Autokino. Care e cam ca pomul lăudat. Adică așa zisa "recalibrare / reinvatare" a clapetei e de fapt deconectarea bateriei de la mașină preț de câteva minute, după curățare (care la ei a însemnat ștersul cu un șervețel (gen prosop de bucătărie). Operațiunea făcută la cererea mea expresă, ca altfel nu prea se sinchisesc nici atât. Eu fiind programat a acolo pentru o diagnosticare completa a mașinii, atât pe părea mecanică, cat și soft/erori/etc. Și plătită bineînțeles.
-
Bună, au trecut aproape 8 ani de când mi-am luat al meu Forester Diesel my 2011.
De atunci a trecut doar pe la Subaru Cluj. De schimbat pe el mai nimic decât consumabilele uzuale ( ulei, filtre, plăcute, discuri fata, și niște bucși ) în rest nimic. Sunt super încântat de mașină mai puțin filtrul de particule care îmi da bătăi de cap. Dar ăsta e alta poveste.
Acum vreau sa o duc la revizie am 137.000 km. Cred ca la kilometrajul ăsta doar ulei și filtre e cam puțin.
Ce ar mai trebui schimbat ca sa nu dau de probleme mai mari în viitor.
Mersi anticipat de sfaturi.
-
Bună, au trecut aproape 8 ani de când mi-am luat al meu Forester Diesel my 2011.
De atunci a trecut doar pe la Subaru Cluj. De schimbat pe el mai nimic decât consumabilele uzuale ( ulei, filtre, plăcute, discuri fata, și niște bucși ) în rest nimic. Sunt super încântat de mașină mai puțin filtrul de particule care îmi da bătăi de cap. Dar ăsta e alta poveste.
Acum vreau sa o duc la revizie am 137.000 km. Cred ca la kilometrajul ăsta doar ulei și filtre e cam puțin.
Ce ar mai trebui schimbat ca sa nu dau de probleme mai mari în viitor.
Mersi anticipat de sfaturi.
Uleiurile de prin transmisie, lichidul de răcire,lichidul de frâna,furtunele de aer, verificare senzorul de lumini și o verificare de amortizoare. Așa la prima strigare.
-
Salutare,sunt un nou detinator de Forester,un 2.0D din 2010,euro 4,171k km (chipurile ultima revizie pe cartea service la 164k) provenienta Belgia. Masina din punct de vedere estetic,si din ce am constatat eu pana acum mecanic,ok. As dori sa stiu mai mai multe despre lichidele si filtrele care trebuiesc inlocuite la o revizie (tipul si cantitatea de ulei,filtru ulei,filtru motorina,aer,polen),cat si despre anumite verificari.Schimbul de ulei si filtre as vrea sa il fac eu.Tinand cont ca sunt din Iasi nu prea cunosc servis-uri pentru Subaru (asta daca stie cineva sa imi spuna si mie),ma gandesc sa ii fac o verificare cat mai curand in Brasov.Multumesc si o zi faina
-
Care este cel mai bun ulei motor pt 2000 disel
-
Cel schimbat sub 10.000km :) Ideal pe la 7500
-
Salutare poate cineva să îmi spună ce tip de ulei( unul bun) trebuie la cutia de viteza pt Forester și cam cîți litri .Vă mulțumesc
-
3,7 litri cutie viteza + 0,8 litri diferential spate, ulei norma 75W-90
Se schimba la 60.000 km/48 luni
Eu am folosit Liqui Moly
https://www.liqui-moly.com/en/service/oil-guide.html#oww:/api/v1/oww/101/ROU/ENG/1/ba836cc0d6099dbc/f89885410661d942/4789d3740e3db97d2b990a8b4a87d887/
-
Salutare tuturor ! Urmaresc de jumatate de an postarile voastre si mi au fost de un real folos in alegerea Foresterului achizitionat.
Am urmatoarea rugameinte: ce ulei sa folosesc l a un Subaru Forester2000 CC benzina model SH 2009, filtre?
-
Motul 8100 5w30, filtru mahle.
-
Motul 8100 5w30, filtru mahle.
Multumesc !
-
Salut,
Are cineva detalii sau vreun cod pentru filtru de habitaclu cu carbune activ?
Forrester SJ 2018, benzina 2 Litri T.
Multumesc.
-
Daca as putea sa spun parerea mea , nu e nici macar un fâs un astfel de filtru. Sunt alergic vara la o gramada de chestii si am pus pe ambele masini filtru carbon activ. Dar pe SG deci nu stiu cod pt tine. Si vreau sa zic ca doar recircularea a facut diferenta. In rest nimic. La fel ca si cu ala de hartie. Si am mai dat si 100 de lei pe buc. Deci...
-
+1 Are doar rolul de a retine si mirosurile acel carbune activ. Nu filtreaza mai bine. In plus, dupa cateva luni de mers prin Bucuresti, nici ala nu mai retine mirosul de canal sau de DCi/TDi/CDTi
-
Nici miros nu mi s a parut ca ar opri. Eu zic ca e doar marketing pentru a vinde si hartie murdara.
-
Salut.
Sunt nou pe aici.
Am cumparat un Forester 2.0 AT din 2005 cu GPL din Germania (196k km)
Astept sa imi ajunga.
M-ar interesa in Sibiu unde as putea face revizie tehnica sau alte operatii de mecanica pentru Forester SG (2005).
Am auzit de Trakia. Aveti informatii despre calitatea serviciilor?
-
Sa-l stapanesti sanatos si sa te bucuri de el.
La Trakia am sunat anul trecut (eram prin zona in concediu) pentru o revizie si mi-au spus ca nu se mai ocupa de Subaru.
Poate au revenit la sentimente mai bune acum ...
-
Eu nu am gasit nimic special la Subaru fata de alte marci, asa ca poti sa faci si singur reviziile (filtre, lichide etc).
As putea sa-ti recomand Ravenol pentru lichide, au tot ce trebuie.
-
Dupa ce va trece timpul si vei gasi specialul marcii nu vei mai recomanda Ravenol.
-
Pai asa s au dus multe. Ca nu s a gasit specialul.
-
Dupa ce va trece timpul si vei gasi specialul marcii nu vei mai recomanda Ravenol.
nu stiu cine e specialul dar ... Ravenol are cu siguranta produse bune (si eu am testat), dar nu toate - cum de altfel nici un producator de orice nu are doar produse bune -> exemplu chiar Subaru :)
daca ati discuta detaliat/la subiect/pe produse specifice poate ar fi interesant .. altfel ... fratele meu e mai tare ca fratele tau
-
Stiu ca folosesti un Ravenol pentru 2.5-ul tau, acesta este si motivul pentru ca nu i-am spus Riva. :)
De acord cu ideea ca unele produse sunt bune dar nu toate.
Pentru moment exista un entuziasm fata de marca provenit de la reteaua de vanzari si preturile mici ale uleiurilor comune.
Nu promovez un ulei anume, recomand doar prudenţă.
-
Entuziasm pt Ravenol? Pai înseamnă că durează de ceva timp ținând cont ca sunt în Ro de minim 15 ani!
Pt mine ala special e motul xcess 5w40. Schimbat la 7-8 k km. Atât timp cât nu papa ulei e foarte bun.
-
Stiu ca folosesti un Ravenol pentru 2.5-ul tau, acesta este si motivul pentru ca nu i-am spus Riva. :)
De acord cu ideea ca unele produse sunt bune dar nu toate.
Pentru moment exista un entuziasm fata de marca provenit de la reteaua de vanzari si preturile mici ale uleiurilor comune.
Nu promovez un ulei anume, recomand doar prudenţă.
puteti sa spuneti ce ulei folositi? Eu de exemplu as merge pe un mobil 1 esp 5w30. Am mai multe tipuri de masini si imi este mai simplu sa iau cantitati mai mari cu acelasi ulei . Ar fi ok? Inca nu folosesc masina ca nu are inca numerele scoase.
-
Eu am folosit la diesel (aproape) exclusiv Mobil 1 ESP Formula. Am fost mult mai multumit decat de Motul.
Dar, repet - asta e valabil la diesel.
LE: Acum am vazut ca ai diesel !
Mergi linistit pe Mobil 1.
-
Experienta mea pe forester sh benzina+gpl automat pe ultimii 3 ani de cand o am si aproape 100k facuti cu ea:
una bucata distributie cu schimburile de ulei si filtre + bujii si 2 capuri planetara aprox 4000 ron (conti,eneos)(japanparts la capuri de planetare,nu le recomand nimanui,dupa 3-4 luni a inceput sa bata cel de pe stanga)
schimb ulei cutie 1700 ron (ravenol)
un schimb de ulei normal si filtre,costuri aproximative 350-400 ron
preturile sunt 2020 cand am facut ghidusiile astea
-
Proaspat posesor de Subi Forester sg9 2.5xt automat
JF1SG9LT56G065756
Acum comand piesele pentru revizie si am urmatoarea dilema:
Dif spate este LSD sau nu? Cum imi dau seama?
Daca este LSD, ce ulei este necesar?
-
Castrol pentru diferential cu norma GL5 sau Amsoil Severe Gear. Ambele indiferent ce ai. Merg la LSD si fara. Oricum nu este LSD-ul acela care sa necesite un ulei dedicat de LSD pentru a face treaba. E un LSD slabut, dar important este sa alegi norma corecta, repet GL5 (nu GL4/5, nu GL4).
-
Castrol pentru diferential cu norma GL5 sau Amsoil Severe Gear. Ambele indiferent ce ai. Merg la LSD si fara. Oricum nu este LSD-ul acela care sa necesite un ulei dedicat de LSD pentru a face treaba. E un LSD slabut, dar important este sa alegi norma corecta, repet GL5 (nu GL4/5, nu GL4).
Merci fain.
-
Proaspat posesor de Subi Forester sg9 2.5xt automat
JF1SG9LT56G065756
Acum comand piesele pentru revizie si am urmatoarea dilema:
Dif spate este LSD sau nu? Cum imi dau seama?
Daca este LSD, ce ulei este necesar?
Ca sa iti dai seama la ori ce masina daca ai lsd ridici puntea pe care o vrei sa verifici (spate-fata) daca invarti de o roata si cealalta incepe sa se invarta in cealalta directie fata de cum invarti tu inseamna ca ai lsd. Ulei este recomanta 75-90w sau mai gros maxim 85-90w dar si mai important sa fie gl5
-
Ca sa iti dai seama la ori ce masina daca ai lsd ridici puntea pe care o vrei sa verifici (spate-fata) daca invarti de o roata si cealalta incepe sa se invarta in cealalta directie fata de cum invarti tu inseamna ca ai lsd. Ulei este recomanta 75-90w sau mai gros maxim 85-90w dar si mai important sa fie gl5
Eu stiam ca e fix invers. Daca ai LSD, se invart rotile in aceeasi directie, iar daca ai Open Dif se invart in directii opuse