Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SH (2008-2013) => Topic started by: dvddcn on April 29, 2023, 17:55:10 PM

Title: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: dvddcn on April 29, 2023, 17:55:10 PM
Salut!

Acum vreo 3 săptămâni am devenit și eu proprietar de Subaru. Povestea pe scurt: Am căutat o mașină cu care să fac plimbări în natură, care să nu fie scumpă la achiziție și preferabil să aibă reductor. Inițial mă uitasem la Suzuki Grand Vitara (2008+), Hyundai Tucson/Kia Sportage (dar fără reductor) și am căutat și Subaru. Am vrut neapărat să fie pe benzină și am ajuns aproape direct către Subaru.
Am găsit o mașină cumpărată din România, prim-proprietar, cu istoric service preponderent la reprezentanță și cu un istoric rezonabil. De asemenea, mașina era într-o stare bună, overall.
Am fost, am testat-o la reprezentanța Subaru Constanța, am făcut geometria, echilibrat roți etc și am venit spre București. Pe autostradă mașina a mers bine.

De când am luat-o și până acum am făcut cam 3000km și au și apărut probleme pe care le-am și rezolvat :)).
Fostul proprietar îmi spusese despre o eroare legată de sonda O2 (lambda 2), care apărea din când în când. Am comandat și schimbat. Alături de sondă am schimbat și discuri, plăcuțe, lichide frână + ambreiaj + ulei diferențial, la garajul 2xGhe și Malakay.

La interior am schimbat ornamentele care erau zgâriate, le-am colantat cu un gri mat, am schimbat și unitatea radio cu una cu Android (de care sunt neașteptat de mulțumit, până acum).

Mașina este din 2009 și acum are 249xxx km.

Pe termen mediu mi-am propus să:
- schimb anvelopele cu A/T: sunt indecis între Toyo Open Country AT+, Yokohama G015, Cooper Discoverer STT, Falken Wildpeak AT3we
- schimb arcurile și amortizoarele (mi se pare că mașina este puțin mai lăsată de spate, nu am măsurat, dar probabil pe termen mediu voi schimba și arcuri + amortizoare)


Ce am de dat, dacă are cineva nevoie:
- ornamentele interioare de bord, consolă centrală + guri ventilare,
- volan din spumă (doar „covrigul”) - l-am înlocuit cu unul din piele
- unitatea radio

Atașez și câteva poze și ... pe parcurs, mai adug :)
(https://i.ibb.co/bzvyp1s/PXL-20230419-145930237.jpg) (https://ibb.co/Ch9XxBb)
(https://i.ibb.co/CzKpGsC/PXL-20230419-115125436.jpg) (https://ibb.co/80gnZ4v)
(https://i.ibb.co/MPss9jD/PXL-20230420-070815697-2.jpg) (https://ibb.co/GC00F1v)
(https://i.ibb.co/Wy1Ty5P/PXL-20230420-061651197.jpg) (https://ibb.co/qswZsjW)
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: Mariansro on April 29, 2023, 20:16:05 PM
Faina culoarea.
Nu lua toyo at. Sunt super slabe. Un amic are geolandar g015 pe un Forester sf turbo si e foarte multumit. Si face off road destul de serios.
Eu am Coper Att pe Duster si sunt ff aok. Nu le folosesc iarna.
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: dvddcn on April 29, 2023, 21:04:18 PM
Mersi

Ca look mi se pare că Wildpeak arata cel mai bine iar recenziile nu sunt așa proaste - sunt mai zgomotoase decât restul puțin, dar cred că este manageable...

Am scos și Toyo de pe lista :)
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: dan_b on April 29, 2023, 21:09:04 PM
Felicitari si la cat mai multi km de plimbare!
Si eu am avut Yokohama Geolandar 015 pe Forester, foarte multumit de ele pe macadam si forestiere. Silentioase si pe sosea, deci le recomand.
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: dvddcn on April 29, 2023, 21:15:12 PM
Mersi. Pe o alta mașină am Yokohama, dar nu A/T și sunt foarte mulțumit de ele, sunt foarte moi... Sunt curios daca totuși are cineva și Wildpeak 😁.

In alta ordine de idei, a montat cineva arcurile de la ironman sau ceva asemănător? Tot trec pe langa mașină și pare mai lăsată de spate, mâine voi măsură, dar cel mai probabil așa este.

Sunt curios de arcuri nu pentru a pune anvelope mai mari, rămân cu dimensiunea 215/65/16, dar eram curios de experiență.

Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: Xander on April 29, 2023, 21:25:41 PM
Felicitări pentru achiziție și modificări ! Arată foarte bine.
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: MihaiFlorescu on April 30, 2023, 00:01:21 AM
Bun venit in club! Arata bine colantul pe ornamente. Eu ma gandeam sa le vopsesc. Se mai clipseaza bine daca au colant?
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: dvddcn on April 30, 2023, 06:54:04 AM
Mersi!

Da se clipseaza bine (cel puțin pe cel de pe consola centrala cred că l-am scos de vreo 10 ori până acum) - am tot reglat unitatea (ba antena gps, ba microfon, etc). Se demontează foarte simplu și se prind foarte ușor la loc.
Puțin mai greu e cea de lângă schimbătorul de viteza, nu e imposibil dar ai nevoie de 4 maini
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: MihaiFlorescu on April 30, 2023, 14:41:08 PM
Am vazut. Multumesc!

(https://i.postimg.cc/SRgf6qNf/20230430-134815.jpg)

Oficial intrat in club cu sticker si odorizant.  :police:
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: dvddcn on April 30, 2023, 14:56:33 PM
Mulțumesc, Mihai!
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: dvddcn on April 30, 2023, 18:31:31 PM
Am avut dilema cu înălțimea. Am măsurat, conform cărții, dimensiunile sunt următoarele:

Carte:
Fata 445
Spate 448

Toleranta +12mm/-25mm

Mașina mea:
Fata: 445
Spate: 435

E in marja de toleranță...
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: flaviuf on May 07, 2023, 09:54:46 AM
Sa o stapanesti sanatos, arata foarte bine. Legat de anvelope, eu am G015 si sunt foarte multumit. Atat pe drumuri forestiere, cat si pe asfalt. Nu stiu iarna, pe zapada, folosesc anvelope dedicate.
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: dvddcn on May 17, 2023, 20:34:45 PM
Am luat Yokohama G015. Primii 6 km au fost foarte plăcuți! 😂
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: dan_b on May 17, 2023, 22:02:20 PM
:) Felicitari! La multi km de plimbare la fel de placuti!
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: dvddcn on May 25, 2023, 18:43:11 PM
Mersi!

Între timp am mai făcut câteva modificări, dar mai am.
- amortizoare bilstein spate non-sls + arcuri Lesjofors + kit de praf + flanșe amortizor(Mașina se comportă semnificativ mai bine, dar diferența între înălțimea față/spate a rămas)
- bascule față + spate
- bielete antiruliu față
- bujii NGK
- bieletă direcție + cap de bară + burduf casetă de direcție

Sunt cumpărate și urmează să fie schimbate: bielete antiruliu spate, bucși bară stabilizatoare spate, bucșe fuzetă + celelalte bucșe spate

Legat de diferența dintre înălțimi, încerc să fac rost de flanșe spate de 2cm, să o aduc la același nivel. Nu am vrut arcuri mai tari sau cu lift suplimentar. Sper să găsesc flanșe - cei de la Arad fac de minim 3cm și asta este prea mult pentru ce vreau eu.

(https://i.ibb.co/qWHLN3b/PXL-20230517-153701171.jpg) (https://ibb.co/jWC9yP7)
(https://i.ibb.co/YWh13PF/PXL-20230522-120555072.jpg) (https://ibb.co/ZJxFVGp)
(https://i.ibb.co/yPc8M6K/PXL-20230522-112304283.jpg) (https://ibb.co/V9cvhgb)
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: Mariansro on May 25, 2023, 19:36:04 PM
Flanse pe ebay, dar vin din Rusia.
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: dvddcn on May 25, 2023, 19:38:16 PM
Înțeleg că mai este și varianta unor arcuri mai tari, fără lift, arcuri „heavy duty”, cu spiră mai groasă, utilizată de regulă de mașinile care au și butelie de gaz (mai ales că am schimbat din suspensie SLS în suspensie obișnuită)
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: dan_b on May 25, 2023, 21:35:22 PM
Cred ca in State sunt destule "inaltatoare" de genul asta.
Ma uitam si eu la un moment dat si erau variante.
Cred ca si Wim poate ajuta pe partea de solutii import State. Cu el gasisem ceva solutii foarte ok pt amortizoare si arcuri spate, kit complet.
Insa vezi care sunt cotele vs standard la cum sta masina acum, pt ca orice inaltare extra poate sa contrabalanseze pe stabilitate viraje.
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: NicNic on May 26, 2023, 09:29:52 AM
Înțeleg că mai este și varianta unor arcuri mai tari, fără lift, arcuri „heavy duty”, cu spiră mai groasă, utilizată de regulă de mașinile care au și butelie de gaz (mai ales că am schimbat din suspensie SLS în suspensie obișnuită)

Salut.
Nu recomand astfel de arcuri.
Eu am pus la masina mea si este instabila, mai ales pe spate, sare  prea mult la denivelari luate in viteza, as spune chiar periculos daca mai e si curba.
Banuiesc ca ar fi arcurile (am KS), pentru ca am schimbat si amortizoarele, crezand ca ele nu isi fac treaba corespunzator. (am incercat cu amortizoare KYB Excel-G si Bilstein B4).
Ca sa fie tacamul complet, am incercat si alte arcuri, dar tot heavy-duty, de la KYB. La acest moment am ramas cu perechea de arcuri KS, dar amortizoarele sunt B4 pe fata si Excel-G pe spate.
M-am satuurat sa tot fac permutari, masina e la fel cu arcuri intarite ....

Dar, sincer, nu am testat masina cu arcuri normale (fara heavy duty).

Masina ta cum se comporta?
Esti multumit de stabilitatea ei, la viraje luate in viteza, si cu ceva denivelari?
Este confortabila la mers pe drumuri de pamant, valurite?
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: Xander on May 26, 2023, 11:06:24 AM
Țopăiala la forester SH e și pe OEM dar e controlată. Are rolul de îmbunătăți confortul pasagerilor spate.
Țopăiala este incompatibila cu mersul sportiv. Amplifica senzația  de rau de masin a pentru pasagerii spate.
Pe de alta parte  orice varianta cu suspensii/arcuri întărite strica echilibrul si confortul cu care mașina vine din fabrica. Non OEM pe SH e o bătălie pierdută.
Fostul proprietar, la SH-ul meu, a “tunat” geometria și a redus balansul spate la 1 cursa, in loc de doua. Imbunatatind și comportamentul pe viraje. Mașina se apleca foarte puțin spre deloc.
Dezavantaje:
- șoferul nu mai sesizează când împinge mașina la limita. Poate sa piardă aderenta pe toate rotile fără sa observi din poziția caroseriei.
- dreapta fata din când in când avea probleme cu brațul, frânele, cauciurile.
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: dvddcn on May 26, 2023, 11:11:52 AM
In ceea ce privește mersul obișnuit, mașină se comporta foarte bine, preia bine denivelările, este confortabila. Eu am pus arcurile și amortizoarele ce vin pe același model, dar non sls. Cf codurilor OEM, arcurile sunt aceleași.
Nu îmi dau seama nici ce înseamnă sportiv. Mie îmi place că este barca, dar valurile sunt predictibile acum. Când trec speedbumps, amortizorul tine mașină (coboară și urcă lin), înainte, cu sls-urile originale, mai urma inca un val.

Am comandat un set de flanșe de la Arad și vad după.
Nu vad motive pentru care as schimba cu arcuri mai tari sau ironman, mașina se comporta bine, doar că nu arata așa bine. După ce montez flanșele voi vedea daca am ceva probleme sau nu.
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: dvddcn on June 03, 2023, 18:18:26 PM
Am pus până la urmă flanșele făcute la Arad, mașină acum stă la același nivel. Până acum am făcut cam 120 km, nu mare lucru. O să o văd după câteva mii cum se menține :)  Oricum.. arată semnificativ mai bine ca înainte.

(https://i.ibb.co/8PWwLsn/PXL-20230602-113100036.jpg) (https://ibb.co/SVhg4yD)
(https://i.ibb.co/qy7DkJ9/PXL-20230602-113033174.jpg) (https://ibb.co/X2jWSYp)
(https://i.ibb.co/pb1gJ3p/PXL-20230602-113206158.jpg) (https://ibb.co/9cpJsqj)
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: dvddcn on June 28, 2023, 22:33:33 PM
După modificările făcute am dat o „fugă” pentru 4 zile până în Albania (2500 km dus-întors), făcuți dintr-o bucată (1200/1200), iar mașina s-a comportat foarte foarte bine. Chiar dacă anvelopele sunt cumva grele, mașina se simte foarte bine chiar și la viteze constante de 150-160kmh. Deja am cam 7500km de când am luat-o și merg destul de rar cu cealaltă mașină :))
Mai am câte ceva de schimbat (flanșe amortizoare față și niște bucșe pe spate), dar una peste alta, mașina funcționează foarte bine.
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: dvddcn on January 15, 2024, 13:18:04 PM
Salut,
Văd că a trecut ceva timp de când nu am mai postat, dar asta nu înseamnă că nu a fost de lucru la mașină :)). Între timp am ajuns la 264.000 km

Fără a respecta neapărat ordinea, am făcut următoarele:

- montat cameră marșarier și am schimbat tableta - e o variantă similară, dar octa core și 4gb - diferențele sunt mari
- am schimbat difuzoarele din uși și am antifonat - cât de bine am putut eu, nu profesionist - panourile ușilor. Am pus JBL Stage 2
- schimbat ambreiaj + volantă + simering
- tot felul de bucsi (fuzetă, bare stabilizatoare) și bielete antiruliu spate
- pus filtru K&N în carcasa OEM
- 2 revizii deja, cu Liqui Moly Molygen - între revizii am observat că scade puțin sub maxim nivelul (nu fac completări deloc în 7-8k km). Acum am 5000 cu acest ulei și încerc să monitorizez mai deaproape
- apăruse o eroare a senzorului ax cu came, am schimbat cu unul nou și nu a mai apărut
- am schimbat caseta de direcție. Acum volanul nu mai este atât de ușor - volanul este conectat la stradă, cât se poate spune -  iar pe drum cu denivelări nu mai apare eroarea cu „steering”.

Acum, ceva probleme pe care vreau să le rezolv în următoarea perioadă:
- Să leg subwooferul de sub scaun la unitatea android (am găsit ceva infos pe un forum din străinatate, sper să reușesc)
- să schimb pedalierul, am luat unul de pe un diesel, pedala mea de ambreiaj scârțăie enervant :)
- pe termen mediu trebuie să schimb caloriferul - bagă căldură diferit între șofer și pasager, dar nu este încă groaznic. L-am cumpărat, urmează manopera :))
- Câteodata în treapta 2 și 3, la anumite accelerări apar mici întreruperi - am schimbat debitmetrul, dar mă gândeam la verificarea vacuum și schimbarea filtrului de combustibil
- să schimb aripile interioare - una este crăpată bine și la denivelări se aude și cu ocazia asta să pun și un scut metalic
- schimbat sticle faruri. sunt mătuite și unul este crăpat
- schimbat parbriz

Sunt și în căutarea unor piese, dacă le are cineva, vă rog să îmi trimiteți un mesaj: bare transversale originale și grilaj despărțitor.

Așadar, dacă are cineva și alte idei în afara filtrului de combustibil + verificarea vacuumurilor, vă rog să îmi ziceți. Sigur, o să merg și la atelierul care a făcut lucrările și cu care lucrez foarte bine (GheGhe&Malakay), dar pun și aici întrebarea :)

(https://i.postimg.cc/Tpsc6NYh/Whats-App-Image-2024-01-15-at-13-24-26-00356b02.jpg) (https://postimg.cc/Tpsc6NYh) (https://i.postimg.cc/RWnLV1Nd/Whats-App-Image-2024-01-15-at-13-24-26-a5e11944.jpg) (https://postimg.cc/RWnLV1Nd) (https://i.postimg.cc/1ghcggFQ/Whats-App-Image-2024-01-15-at-13-24-26-ce522cd7.jpg) (https://postimg.cc/1ghcggFQ) (https://i.postimg.cc/r0q1JvgZ/Whats-App-Image-2024-01-15-at-13-25-13-3fc273a2.jpg) (https://postimg.cc/r0q1JvgZ) (https://i.postimg.cc/ns4KqHKQ/Whats-App-Image-2024-01-15-at-13-25-13-acdd6cf8.jpg) (https://postimg.cc/ns4KqHKQ)
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: MihaiFlorescu on January 15, 2024, 22:14:10 PM
Bujiile au fost schimbate?
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: dvddcn on January 15, 2024, 22:16:03 PM
Da, nu am pus chiar toate toate. Am și uitat de ele. Da, au fost acum 10-12k
Title: Re: Forester SH 2.0 150 5MT - 2009
Post by: dvddcn on April 24, 2024, 12:29:02 PM
Din când în când notez ce modificări am mai făcut și cu ocazia uneia mai mari fac și câte o postare.

Pe lângă reviziile uzuale, la care mă bucur că nu scade nivelul uleiului (scade cam 150-200ml între revizii - 7-8k km), am schimbat de curând suspensia și am pus arcurile ironman. Față + spate. Amortizoarele pe spate erau în regulă (Bilstein ce au cam 15k km), iar pe față am luat și montat Ashika. Cu noile arcuri diferențele sunt semnificative, mașina este mult mai fermă și închegată, dar nu incomodă.

O să revin și cu niște poze și cu noile măsurători. Diferența pare să fie cam 3.5-4cm.
Am schimbat și rulmneți, suport cutie viteză etc.

Acum se simte chiar foarte bine :)

(https://i.ibb.co/K0GWjM3/b900dcn-after.jpg) (https://ibb.co/K0GWjM3)