Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on Today at 01:45:13 »
Am mai dat 50km, acum are ~250.
Si am calcat-o putin.
Iar abia acum apuc sa ma uit si eu in loguri.



Cat ma pricep, adica nu prea mult, si oricum, n-am deloc o referinta anterioara.
Daca la 2700rpm, cu pedala nici macar la jumatate, si cu 6 psi in treapta 4 face asa... Nush ce sa zic  ???

Impresii de rodaj.

Altele:
- bratele de spec C sunt cele mai wow. Reamintesc, le-am avut inainte de pandemie o scurta perioada, pana m-am plictisit de 17 inchi, am trecut la 18, n-aveau loc, etc. Acum au in plus ajutor de la flansele de amortizor cu offset, plus sporul de caster dat de coborarea garzii la sol si parca mai era ceva, dar imi scapa, ca-s multe rau acolo. Am scris in urma pe unde ar fi acum valoarea, nu mai conteaza. Oricum, e alta suspensie, alte bare antiruliu, alta geometrie, alt offset jante, alta latime anvelope, alta masa totala, alta distributie de cuplu (nu c-ar conta la rodaj). E lemn si parca cumva... indiferenta sa zic. Adica am dat giratoriile astea de sute de ori in astea cateva zile, si e dubios de misto, nu pare sa-i pese ca intru cam tare. Ce nu inteleg e de ce nu zboara laptopul p-acolo. Directia, cum era de asteptat, se incarca mult mai tare acum, sunt totusi (parca) 3 grade de caster in plus fata de cum era in toamna. Bratele de STI normale eu nu le mai vad pe masina asta vreodata, nu-si au rostul.
- extensia aia de schimbator a ramas pentru ca n-am avut timp de ea, iar acum o mai las pentru ca m-am obisnuit si nu ma incurca. Cursele imi plac, elasticitatea nu. Momentan mi se rupe de aspectul asta, dar profit de nepasare ca sa ma obisnuiesc asa, apoi sa vin cu o parere mai clara despre cum se simte fara ea. Totusi m-am chinuit putin cu cutia asta de sarbatori, imi pasa grav de subiect.

Elefantul:
- injectoarele sunt impresionante. Foarte mari, relanti absolut perfect curat.
- turbo ales de andea se umfla la orice turatie (conf captura), iar daca e intr-adevar capabil de 600 cai, atunci e total spiciles cum a evoluat tehnologia turbo in 20 de ani. Reamintire, originalul se gatuie pe la 280-300 zic unii.
- carberry tot ciudat e la rece. Ultima versiune, a 3-a, a fost mai ok, posibil mai multa benzina, insa la cald deja erau trimuri negative mari. Poate mai trebuie ajustat pe parte de dependenta de coolant temp, nu stiu, imi dau cu parerea. D-aia am sa merg acolo si am sa stau minim 2 zile, ca sa fie si porniri la rece. Sper sa fie remediabil, daca nu, nu. Imi asum TGV delete.
- in ciuda compresiilor tare amestecate masurate inainte de pornire, motorul se invarte destul de rafinat si curat. Bine, cat permit tampoanele tari. Sa se fi pasuit supapele alea cu scaunele... eu tot sper ca da. M-am bagat sub ea pornita, iar clantaneala aia clasica de ambielaj... nu prea e. Mno, e nou. Intentia era sa remasor compresiile dupa rodaj, dar si daca nu-s ok, ce pot sa fac... Insa curios sunt, macar aflu definitiv raspunsul pe care nu l-am gasit nicaieri - daca supape neetanse dupa rectificare se etanseizeaza in functionare.
- apa si uleiul stau fix ca inainte. 80-82 grade uleiul, apa vreo 5 grade in plus. Chiar imi faceam probleme de apa, dar pare-se ca koyoradu' ala cu densitate mare de celule face treaba de i-o da termostatul lejer.
- cea mai placuta surpriza e raspunsul la accelerare pe liber. Inainte era lenesa rau, se tura ca un avion de pasageri. Pare-se ca porturile alea largi, impreuna cu TGV pa si, cred eu, in special raportul de comprimare marit, contribuie. O fi si de la evacuarea larga? N-as crede totusi, nu la zero load. Si p-undeva-i nonsens, volantul si fulia fiind mult mai grele. Chiar sunt incantat de faza asta.

- cea mai neplacuta surpriza e evacuarea, chiar nu ma asteptam.
Am mai zis, singurul compromis la eficienta a fost sa nu iau equal length, ca sa nu pierd sunetul specific.
Daca unequal OEM e perfectiunea sunetului, iar equal de twinscroll e dezastrul (sunet de 4 in linie), asta e intre. Ncsf, aia e.
Partea buna sa spun, ar fi ca e mai silent.
Alta parte buna ar fi ca e compromis intre sunet si eficienta.
Si alta parte buna ar fi ca daca am pierdut sunetul atat de drag mie, o sa-mi pot pune finala ceva mai silent/discreta si sa nu-mi pese.

Explicatia (cred ca) e in poza.



Comparatia de pe poza e oricum fortata, cum la OEM, dara rosie e Y-ul primar-secundar, fiind o constructie 4-2-1. IAG e 4-1.
Dar aia sa fie problema, m-oi obisnui. Gandul ca suna (aproape) ca un Golf4 ma scormoneste tho  :-[
2
Din pacate, lucrez in domeniu, si vad cum entuziasmul de inceput, oglindit in bugete, incepe sa paleasca. Zic de electrice.
Am popcornul pregatit de mult.
3
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by Muttley on Today at 00:05:43 »
M-ai terminat cu etichetele alea. Tidy woik, bravo!
4
Se pare ca s-a schimbat schimbarea.

Într-o rară apariţie comună, şefii Toyota, Mazda şi Subaru au promis că vor continua să investească în tehnologia bazată pe combustibil, o mişcare de care vor beneficia şi sute de furnizori care se luptă cu trecerea la vehiculele electrice, informează Financial Times.

Articolul complet mai jos

https://m.mediafax.ro/economic/toyota-merge-contra-curentului-si-poate-da-lovitura-cel-mai-mare-producator-de-masini-investeste-intr-o-noua-generatie-de-motoare-cu-combustie-interna-22389925?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1Agn1_iCerj2lUttWhMRTU1i7V18ic9BMt2iwfM6Ha78tnyXh6rBbZW60_aem_AYvCvH7fN9dNVJrgWzjXX9dicjjw2c2mTQa7T7qgP6S3zVfctWK-22F1M9oQqvg4UqABbpKOwymUhBTh1TATWre-
5
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by xpress5 on May 28, 2024, 22:07:19 PM »
Add-ons/mods (interior)

In ordinea numerelor de pe tricou, voi scrie in continuare ce mici modificari am facut la interiorul masinii.

In primul rand am adaugat un ScanGauge II, conectat la OBDII, ca sa tin sub control in timp real in special temperatura din CVT; scaneaza si coduri de eroare si le sterge si poate mai face si alte lucruri de care n-am eu nevoie momentan.




Apoi am adaugat un set de camere de bord fata + spate. Camerele iau curent dintr-un convertor 12V ⇒ 5V 3A cu 2 iesiri USB, ascuns sub un panou din stanga volanului, intre portiera si bord. Convertorul l-am folosit in acelasi scop in masina anterioara timp de 3 ani fara probleme (montat chiar in acelasi loc).




Pentru pasagerii din spate am adaugat o priza cu 2xUSB–A 2.1A in consola centrala. (tutorial) In portbagaj am adaugat o priza de 12V pentru alimentat, la nevoie, lada frigorifica si altele. (tutorial)




Asa arata tabloul de sigurante dupa ce am adaugat convertorul si cele 2 prize, cu etichete ca sa stie si altii ce se intampla acolo daca au treaba dupa mine la sigurante:



  • priza USB–A imparte slotul 4 cu Audio Navi — primeste curent in ACC mode;
  • priza 12V din portbagaj imparte slotul 7 cu cealalta priza 12V — primeste curent doar cu motorul pornit; niciodata n-o sa fie 2 consumatori puternici in ambele in acelasi timp, fiecare are siguranta ei de 15A oricum;
  • convertorul 12V ⇒ 5V e in slotul 34 (era gol) — primeste curent in ACC mode.


Avand doua sloturi libere langa butoanele care controleaza diverse sisteme de siguranta, am adaugat un buton care controleaza convertorul pentru camera de bord si inca unul “de rezerva” pentru cand decid sa pun senzori de parcare.




In portbagaj am profitat de spatiul liber stanga–dreapta din cavitatile respective si am adaugat 2 plase elastice care “gazduiesc” stingatorul, trusa medicala, o baterie de jump–start si altele. In plus, am pus niste paracord legat de gaicile de la panoul din portbagaj ca sa-l pot deschide mai usor.




Avand trapa, am vazut ca am ocazia sa adaug, totusi, si un suport de ochelari, chestie care mi-a lipsit mult fata de masina precedenta.




In rest, am mai adaugat o scula de urgenta pentru spart geamuri si taiat centuri de siguranta transferata tot din cealalta masina — sta langa pedale.





6
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 28, 2024, 19:16:11 PM »
Mai am de povestit despre impresii la condus, dar acolo e poveste lunga. Unde pui ca nici nu am toate informatiile inca.
Pana atunci, costuri.
Sunt multe aproximari din cauza de curs valutar fluctuant. Euro era sub 4 lei in 2016, acum e aproape 5. Aia e, tocatoare de bani pe termen lung.





Episodul asta, estimam eu ca se va duce in 15ke. Au fost 14411e, aici fara aproximari, la un curs de 4.9 lei/e.
Desigur ca nu intra manopera mea. Ori frecusul cu masina cealalta, ori curentul electric (inca n-am regularizarea de dupa thermal wrap cu sudura). Sau, realizez mai tarziu, zecile de flacoane de degresant.

Cumulat cu ce a fost in 2016, de unde am scos consumabile gen distributie, dar am adaugat samco, radiator, AOS, suporti motor si alte balarii similare, cica 19200e. Dar am adunat sumele in lei, or la cursul de astazi, alea-s mult mai scumpe.
Probabil ~20ke.

Epava, cu totul, e la aproape 48ke.
Repet, e gata. Am reusit s-o fac cum mi-o doream. O sa depasesc 50ke in anii ce vor urma, insa nu grav. De exemplu, imi facusem acu' vreo 2 ani o lista de prostii de rigidizare sasiu. Dar daca ma uit la poza aia acum, zic ca bateam campii. Eu nu iau toate balariile alea, multe nu fac nimic, iar in locul unora de acolo iau altele.
Oricum, vor mai fi cheltuieli, dar nimic serios. "Serios", pastrand ordinul de marime swap sau motor.

Ah, cand se imprastie motorul asta sau se rupe cutia de viteze, le voi califica drept intretinere si nu vor ajunge in Excel.

Si apropo de rigidizare sasiu si caster si convergente deschise. Bare antiruliu, coilovere, fast steering rack, poliuretane.
Eu tot nu-s de acord cu majoritatea.
Masinile astea nu stralucesc la motor, ala e acolo, turbo, relativ senzatie (cred, n-am condus animale de la alti constructori, AMG-uri, M-uri sau exotice), ca sa intregeasca un pachet. Iar dpmdv, in continuare, cred ca masinile astea exceleaza in alte parti, am mai zis unde.
Dar mai detaliez cand povestesc cum e sa o conduc iar dupa 8 luni.


Later: imi scapase esentialul  :laugh:
Eu stransesem niste bani (ma mir, in conditiile in care abia terminasem swap costisitor) ca sa-mi iau un FWD de +200 cai in locul cutiei de pantofi daily. Care e senzatie in felul ei, dar drumurile de la noi o urasc cu patima (e lemn suspensia, cutia scurta, in caz de accident se face ca o doza de bere). Si, dupa cum se poate usor intui, o mai tin  :laugh: :laugh: :laugh:
7
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 28, 2024, 18:44:48 PM »
Dar am aratat ce am scos din primul schimb, o aschie de segment sau de rotor de pompa. Repet, eu n-am mai nimic nou in motorul asta pe parte de piese in miscare care sa se rupa in bucati. Biele, arbore cotit, alea raman intregi. Adica sper.
Dar nu, n-as spala fundul baii cu 1l de ulei proaspat, mi se pare maxim de aiurea. Fundul baii se poate evacua mai simplu si mai ieftin, poate chiar si mai eficient, golind motorul rece. Uleiul, mai vascos fiind, antreneaza mai hotarat ce-i pe acolo. Downsaidu' e ca nu se scurge tot, dar cum sedimentele se duc primele, o fi ok.

Cred ca italianul a facut un schimb de ambreiaj, ziceam prin 2019 ca e cadrul indoit cu ranga, ca sa se dezlipeasca cutia de motor. Or asta implica si demontare intercooler.
Mi s-a parut mie cand am mutat tampoanele de pe fabrica pe PW ca-i ceva in neregula la fixarea intercoolerului pe bride, si am verificat cu opposed.



Deci da, miezurile bucselor, normal e sa vina de sus in jos, sa prinda-n sandvis bucsa, intre ele si bride. La mine au fost pe dos. Nu mai zic, am niste suruburi ordinare, cu saibe mici ce presau incomplet pe bucse, ce au gasit italienii aia hoti prin galeata cu suruburi.

Oricum, ideea-i ca avand miezurile pe dos, practic adaugam inaltime intercoolerului, grosimea "palariei" sa-i zic. 1.4mm. Dar fiind si cam deformate si distruse, le-am dat cate o fata dreapta prin polizare, astfel au mai coborat 0.5mm. Deci 0.25 la inaltime IC, ca brida sa e pe mijlocul bucsei. In fine, detalii.
Ideea-i ca am reusit astfel sa cobor intercoolerul cu ~1.6mm conf aritmetica. Parca se inchide mai usor capota, insa mai e de lucru acolo, am niste idei.

Desi am pus brate cu caster mare, volanul parea sa stea drept cat am mers cu ea, si nici nu tragea aiurea. Am verificat acum grosier si pe fuga, am inchidere de 1mm pe placile alea, deci cvasi-zero. Momentan nu-mi bat capul cu deschidere, ca nu am cuplu motor care sa le inchida la zero, ca rodaj.



Apoi i-am dat un branci afara, ca pana acum n-am apucat sa ma uit la ea, si am iesit in pauze de fumat mai des astazi.



Nu-s cele mai fericite unghiuri, insa deplasarea rotilor fata inspre fata e perceptibila doar daca o cauti. Ultima oara spuneam la fel, dar n-aveam motor pe ea, deci era mai inalta de bot. Se pare ca se mentine parerea. Aparatorile de noroi grase si extra casterul sus indulcesc mult problema.

Apoi, nu mai retin daca la swap am detensionat bucsele de brat. Probabil ca nu, ca mi se pare mai joasa acum, cu bucsele relaxate. Nu mai stiu daca merge inaltata cu ce inventii am facut la KW-urile alea, dar ajung si acolo.

Acum astept sa se goleasca centura, ca e pacat sa amestec franele alea de motor cu brembo. Bag un update de soft dupa eliminare leak (nu mai zic de unde am softul), si... sa fie kilometri. Sa vad daca sincronizez cei 500km cu livrarea din jermanea.
Apropo, e mai ieftin la aia, d-aia mi-am comandat ulei de motor din Germania cu paypal si livrare internationala.
N-avem scapare, promit.

8
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by MihaiFlorescu on May 28, 2024, 16:54:40 PM »
Era un tip prin SUA, singurul pe care l-am gasit sa recomande schimburi de ulei in perioada de rodaj.
La primele goliri punea un litru de ulei in motor cu busonul de golire scos, sa curete bine baia de orice posibil reziduu ramas pe acolo, apoi punea busonul la loc si ii punea uleiul final. Asta era probabil bun pentru primul schimb. Poate si al doilea. Si nu stiu daca iti convine sa speli motorul cu un litru de ulei scump...

The Motor Oil Geek - youtube.
9
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 28, 2024, 14:00:04 PM »
Unica justificare a cumparaturii dpmdv - cod razuibil pentru verificare autenticitate. Adica somn linistit. Altceva n-am, ca nu ma pricep si nu-mi place subiectul.
Altfel, andea zice ceva cu abrevieri, foarte bine.



In rest, ramane cum ma gandeam, la 500km gata cu zincul. Am doar segmenti de rodat si atat.
Daca aveti observatii, chiar va rog.
10
Forester / Re: suspensie spate Forester SG
« Last post by Forester on May 28, 2024, 12:52:47 PM »
Eu stiu ca se ridica (daca sunt ok) numai in mers, dupa ce "lucreaza" putin amortizoarele.
Daca au inceput sa fie dure, si eventual ti se pare si masina lasata de spate, probabil s-au cam dus.
Cu toata grija posibila, si fara abuzuri, pe mine un set nou, original, cu self leveling, nu m-au tinut mai mult de 70-80.000km, din pacate.
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10