1
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on Today at 01:45:13 »Am mai dat 50km, acum are ~250.
Si am calcat-o putin.
Iar abia acum apuc sa ma uit si eu in loguri.
Cat ma pricep, adica nu prea mult, si oricum, n-am deloc o referinta anterioara.
Daca la 2700rpm, cu pedala nici macar la jumatate, si cu 6 psi in treapta 4 face asa... Nush ce sa zic
Impresii de rodaj.
Altele:
- bratele de spec C sunt cele mai wow. Reamintesc, le-am avut inainte de pandemie o scurta perioada, pana m-am plictisit de 17 inchi, am trecut la 18, n-aveau loc, etc. Acum au in plus ajutor de la flansele de amortizor cu offset, plus sporul de caster dat de coborarea garzii la sol si parca mai era ceva, dar imi scapa, ca-s multe rau acolo. Am scris in urma pe unde ar fi acum valoarea, nu mai conteaza. Oricum, e alta suspensie, alte bare antiruliu, alta geometrie, alt offset jante, alta latime anvelope, alta masa totala, alta distributie de cuplu (nu c-ar conta la rodaj). E lemn si parca cumva... indiferenta sa zic. Adica am dat giratoriile astea de sute de ori in astea cateva zile, si e dubios de misto, nu pare sa-i pese ca intru cam tare. Ce nu inteleg e de ce nu zboara laptopul p-acolo. Directia, cum era de asteptat, se incarca mult mai tare acum, sunt totusi (parca) 3 grade de caster in plus fata de cum era in toamna. Bratele de STI normale eu nu le mai vad pe masina asta vreodata, nu-si au rostul.
- extensia aia de schimbator a ramas pentru ca n-am avut timp de ea, iar acum o mai las pentru ca m-am obisnuit si nu ma incurca. Cursele imi plac, elasticitatea nu. Momentan mi se rupe de aspectul asta, dar profit de nepasare ca sa ma obisnuiesc asa, apoi sa vin cu o parere mai clara despre cum se simte fara ea. Totusi m-am chinuit putin cu cutia asta de sarbatori, imi pasa grav de subiect.
Elefantul:
- injectoarele sunt impresionante. Foarte mari, relanti absolut perfect curat.
- turbo ales de andea se umfla la orice turatie (conf captura), iar daca e intr-adevar capabil de 600 cai, atunci e total spiciles cum a evoluat tehnologia turbo in 20 de ani. Reamintire, originalul se gatuie pe la 280-300 zic unii.
- carberry tot ciudat e la rece. Ultima versiune, a 3-a, a fost mai ok, posibil mai multa benzina, insa la cald deja erau trimuri negative mari. Poate mai trebuie ajustat pe parte de dependenta de coolant temp, nu stiu, imi dau cu parerea. D-aia am sa merg acolo si am sa stau minim 2 zile, ca sa fie si porniri la rece. Sper sa fie remediabil, daca nu, nu. Imi asum TGV delete.
- in ciuda compresiilor tare amestecate masurate inainte de pornire, motorul se invarte destul de rafinat si curat. Bine, cat permit tampoanele tari. Sa se fi pasuit supapele alea cu scaunele... eu tot sper ca da. M-am bagat sub ea pornita, iar clantaneala aia clasica de ambielaj... nu prea e. Mno, e nou. Intentia era sa remasor compresiile dupa rodaj, dar si daca nu-s ok, ce pot sa fac... Insa curios sunt, macar aflu definitiv raspunsul pe care nu l-am gasit nicaieri - daca supape neetanse dupa rectificare se etanseizeaza in functionare.
- apa si uleiul stau fix ca inainte. 80-82 grade uleiul, apa vreo 5 grade in plus. Chiar imi faceam probleme de apa, dar pare-se ca koyoradu' ala cu densitate mare de celule face treaba de i-o da termostatul lejer.
- cea mai placuta surpriza e raspunsul la accelerare pe liber. Inainte era lenesa rau, se tura ca un avion de pasageri. Pare-se ca porturile alea largi, impreuna cu TGV pa si, cred eu, in special raportul de comprimare marit, contribuie. O fi si de la evacuarea larga? N-as crede totusi, nu la zero load. Si p-undeva-i nonsens, volantul si fulia fiind mult mai grele. Chiar sunt incantat de faza asta.
- cea mai neplacuta surpriza e evacuarea, chiar nu ma asteptam.
Am mai zis, singurul compromis la eficienta a fost sa nu iau equal length, ca sa nu pierd sunetul specific.
Daca unequal OEM e perfectiunea sunetului, iar equal de twinscroll e dezastrul (sunet de 4 in linie), asta e intre. Ncsf, aia e.
Partea buna sa spun, ar fi ca e mai silent.
Alta parte buna ar fi ca e compromis intre sunet si eficienta.
Si alta parte buna ar fi ca daca am pierdut sunetul atat de drag mie, o sa-mi pot pune finala ceva mai silent/discreta si sa nu-mi pese.
Explicatia (cred ca) e in poza.
Comparatia de pe poza e oricum fortata, cum la OEM, dara rosie e Y-ul primar-secundar, fiind o constructie 4-2-1. IAG e 4-1.
Dar aia sa fie problema, m-oi obisnui. Gandul ca suna (aproape) ca un Golf4 ma scormoneste tho
Si am calcat-o putin.
Iar abia acum apuc sa ma uit si eu in loguri.
Cat ma pricep, adica nu prea mult, si oricum, n-am deloc o referinta anterioara.
Daca la 2700rpm, cu pedala nici macar la jumatate, si cu 6 psi in treapta 4 face asa... Nush ce sa zic
Impresii de rodaj.
Altele:
- bratele de spec C sunt cele mai wow. Reamintesc, le-am avut inainte de pandemie o scurta perioada, pana m-am plictisit de 17 inchi, am trecut la 18, n-aveau loc, etc. Acum au in plus ajutor de la flansele de amortizor cu offset, plus sporul de caster dat de coborarea garzii la sol si parca mai era ceva, dar imi scapa, ca-s multe rau acolo. Am scris in urma pe unde ar fi acum valoarea, nu mai conteaza. Oricum, e alta suspensie, alte bare antiruliu, alta geometrie, alt offset jante, alta latime anvelope, alta masa totala, alta distributie de cuplu (nu c-ar conta la rodaj). E lemn si parca cumva... indiferenta sa zic. Adica am dat giratoriile astea de sute de ori in astea cateva zile, si e dubios de misto, nu pare sa-i pese ca intru cam tare. Ce nu inteleg e de ce nu zboara laptopul p-acolo. Directia, cum era de asteptat, se incarca mult mai tare acum, sunt totusi (parca) 3 grade de caster in plus fata de cum era in toamna. Bratele de STI normale eu nu le mai vad pe masina asta vreodata, nu-si au rostul.
- extensia aia de schimbator a ramas pentru ca n-am avut timp de ea, iar acum o mai las pentru ca m-am obisnuit si nu ma incurca. Cursele imi plac, elasticitatea nu. Momentan mi se rupe de aspectul asta, dar profit de nepasare ca sa ma obisnuiesc asa, apoi sa vin cu o parere mai clara despre cum se simte fara ea. Totusi m-am chinuit putin cu cutia asta de sarbatori, imi pasa grav de subiect.
Elefantul:
- injectoarele sunt impresionante. Foarte mari, relanti absolut perfect curat.
- turbo ales de andea se umfla la orice turatie (conf captura), iar daca e intr-adevar capabil de 600 cai, atunci e total spiciles cum a evoluat tehnologia turbo in 20 de ani. Reamintire, originalul se gatuie pe la 280-300 zic unii.
- carberry tot ciudat e la rece. Ultima versiune, a 3-a, a fost mai ok, posibil mai multa benzina, insa la cald deja erau trimuri negative mari. Poate mai trebuie ajustat pe parte de dependenta de coolant temp, nu stiu, imi dau cu parerea. D-aia am sa merg acolo si am sa stau minim 2 zile, ca sa fie si porniri la rece. Sper sa fie remediabil, daca nu, nu. Imi asum TGV delete.
- in ciuda compresiilor tare amestecate masurate inainte de pornire, motorul se invarte destul de rafinat si curat. Bine, cat permit tampoanele tari. Sa se fi pasuit supapele alea cu scaunele... eu tot sper ca da. M-am bagat sub ea pornita, iar clantaneala aia clasica de ambielaj... nu prea e. Mno, e nou. Intentia era sa remasor compresiile dupa rodaj, dar si daca nu-s ok, ce pot sa fac... Insa curios sunt, macar aflu definitiv raspunsul pe care nu l-am gasit nicaieri - daca supape neetanse dupa rectificare se etanseizeaza in functionare.
- apa si uleiul stau fix ca inainte. 80-82 grade uleiul, apa vreo 5 grade in plus. Chiar imi faceam probleme de apa, dar pare-se ca koyoradu' ala cu densitate mare de celule face treaba de i-o da termostatul lejer.
- cea mai placuta surpriza e raspunsul la accelerare pe liber. Inainte era lenesa rau, se tura ca un avion de pasageri. Pare-se ca porturile alea largi, impreuna cu TGV pa si, cred eu, in special raportul de comprimare marit, contribuie. O fi si de la evacuarea larga? N-as crede totusi, nu la zero load. Si p-undeva-i nonsens, volantul si fulia fiind mult mai grele. Chiar sunt incantat de faza asta.
- cea mai neplacuta surpriza e evacuarea, chiar nu ma asteptam.
Am mai zis, singurul compromis la eficienta a fost sa nu iau equal length, ca sa nu pierd sunetul specific.
Daca unequal OEM e perfectiunea sunetului, iar equal de twinscroll e dezastrul (sunet de 4 in linie), asta e intre. Ncsf, aia e.
Partea buna sa spun, ar fi ca e mai silent.
Alta parte buna ar fi ca e compromis intre sunet si eficienta.
Si alta parte buna ar fi ca daca am pierdut sunetul atat de drag mie, o sa-mi pot pune finala ceva mai silent/discreta si sa nu-mi pese.
Explicatia (cred ca) e in poza.
Comparatia de pe poza e oricum fortata, cum la OEM, dara rosie e Y-ul primar-secundar, fiind o constructie 4-2-1. IAG e 4-1.
Dar aia sa fie problema, m-oi obisnui. Gandul ca suna (aproape) ca un Golf4 ma scormoneste tho