Subaru club Romania

Jurnale de bord => Legacy & Outback => Legacy/Outback IV (2004-2009) => Topic started by: Stefan on November 06, 2010, 11:10:45 AM

Title: Legacy 2.0D
Post by: Stefan on November 06, 2010, 11:10:45 AM
Salut,sunt Stefan si detin si eu un Legacy din 2008 TDi 150Cp. Am decoperit cam tarzior forumul, dar de acum inainte voi urmari ce se mai intampla pe aici.Adresa de mail este:glontbart@yahoo.com  cand va mai intalniti dati un semn si sunt prezent. Toate bune si Km fara probleme
Title: Legacy 2.0D
Post by: dan.pavel on November 06, 2010, 11:18:09 AM
Salut!
Bine ai venit! Asteptam si poze cu masina. Dam de veste cand ne intalnim, pana atunci, ne cunoastem mai bine pe forum
Title: Răspuns: Legacy 2.0D
Post by: MihaiFlorescu on November 06, 2010, 13:06:35 PM
bine ai venit! urmatoarea intalnire ar trebuui sa fie luna aceasta. de obicei ne vedem vinerea la 8. fii pe faza ;)
Title: Răspuns: Legacy 2.0D
Post by: Stefan on August 04, 2015, 10:39:38 AM
si a mai trecut o revizie: 52193 km
- tot la AutoKino
- ulei X Clean 5W30 6l de la prietenii nostrii 230 ron
- filtre , inclusiv carburant 190 ron
- manopera 304
- anul viitor schimbam toate lichidele
deocamdata toate bune.
Title: Răspuns: Legacy 2.0D
Post by: Stefan on June 09, 2016, 14:58:03 PM
A venit timpul sa mai facem ceva si pe la bucsele fata:
 - bucse mari bascula OEM 108 ron de la Padrino
 - bucse mici OEM 76 tot de la ei
Acestea in urma analizei specialistilor de la SMT.
Title: Răspuns: Legacy 2.0D
Post by: Stefan on June 27, 2016, 16:32:11 PM
Si am schimbat si bucsele fata (cele mari si cele mici de la brat, fara cele de la bara stabilizatoare). Este altceva.
Operatiune efectuata la SMT Bucuresti.
Title: Răspuns: Legacy 2.0D
Post by: Stefan on August 20, 2016, 22:30:31 PM
Inca o revizie: 59721km
Ulei X Clean FE 6l - 185 ron
lichid frana 1l - 45 ron
Gear 300 5l - 325 ron
antigel Hepu G11 albastru 3l - 60 ron
apa distilata 3l - 6 ron
filtre fara cel de combustibil 142
manopera 425
total:1188
Multumit de serviciile AK.
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Madalinddm on June 16, 2017, 08:01:24 AM
Salutare tuturor,
Sunt si eu un nou posesor al unui Legacy Diesel fabr. 2008.
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Stefan on June 19, 2017, 11:54:21 AM
Salut Madalin. Bine ai venit . Nu vrei sa creezi un nou topic in care sa ti prezinti masina si unde sa pui si ceva poze?
 cati Km ai cu ea? Ai avut ceva neplaceri pana acum? Vad ca este fabricatie 2008 ca si a mea si cred ca stii povestea motoarelor din acea perioada.
Sa auzim de bine si Km fara probleme.
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Madalinddm on June 27, 2017, 11:35:52 AM
Salut Stefan,
Masina are 200.000 de km.
Probleme semnalate la ea: turbina uzata (am trimis-o deja la Marvis Bucuresti) si cred ca se aude si un injector !
Daca tot este in service, am scos catalizatorul, am curatat galeriile de admisie, evacuare, intercooler-ul, + revizie !
Caut un scut metallic pt motor dar nu gasesc pt ea ( am vorbit cu cei de la Odorheiul Secuiesc care sunt producatori si nu au decat pentru Forester 1 si 2 si pentru Impreza; cel de Forester 1 ar parea sa semene).
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: MihaiFlorescu on June 27, 2017, 11:57:23 AM
Sasiul de legacy este altceva decat impreza folosit si la forester.

Catalizator anulat? Motorul a fost schimbat? Ai intrebat inainte de eventualele probleme?
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Madalinddm on June 27, 2017, 13:49:27 PM
Am scos sitele din el.
Motorul este cel original.
Am intrebat si recomandarea asta a fost (mai ales ca nu are nici o sonda/ senzor inainte si dupa el ).
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Madalinddm on June 27, 2017, 14:01:39 PM
Intentia este de a-l pune la punct, de a fi intr-o conditie cat mai buna, fara a-I adduce prea multe modificari fata de starea initiala.
Am apreciat mereu aceasta marca si model, mi-am droit si tin sa o pastrez cat mai bine, mai ales ca am "nimerit"o varianta destul de dotata, iar ea ca masina se pare ca a fost intretinuta (exceptie facand aceste doua defectiuni care sunt in curs de rezolvare).
Sper sa nu mai apara altele. 
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Stefan on June 27, 2017, 16:46:23 PM
salut.interesant ca motorul a ajuns la 200.000 km. cam rar la variantele diesel din perioada 2008-2012. la cat mai multi km
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Madalinddm on June 28, 2017, 08:57:06 AM
De ce este o curiozitate la Subaru 2.0d sa ajunga la DOAR 200.000 km?
(Am avut un seria 5 E39 tot de 2L d si avea dublu km, fara nici o interventie la motor; mai merge si azi; ma sperie cand aud astfel de lucruri despre Subaru, tocmai de la posesori )
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Stefan on June 28, 2017, 09:29:42 AM
salut. daca mai rasfoiest jurnalele colegilor cu diesel din perioada 2008 - 2012 , primele generatii o sa constati ca aceste motoare au o problema de constructie si la un moment dat crapa. De aceea zic ca esti un caz fericit la noi , mai stiu un outback in Franta cu motor din aceeasi generatie care a atins 200.000. Daca citesti jurnalul lui Marr o sa vezi ca la el motorul , pe forester a ajuns la 177.000, fiind cel mai mare nr de km atins de un diesel (dintre cei pe care ii cunoastem) dupa care a decedat. E imbucurator faptul ca in ciuda experientelor neplacute avute de majoritatea exista si exceptie.
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: BOXER on June 28, 2017, 09:43:14 AM
Exista si motoare din primele serii care au depasit 250.000km cu modificari.
In cazul descris de mine problema a pornit de la eliminarea DPF-ului si modificarea softului.
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Sese on June 28, 2017, 12:12:48 PM
Exista si foarte multe motoare care nu s-au spart pana in prezent, dupa cum exista motoare pe care le-am inlocuit la 250-280.000 km.
Nu stiu de unde a aparut aici ideea cu fatidicul 120.000, eu sunt de parere ca nu este adevarat.
Ultimele motoare pe care le-am schimbat au fost inlocuite la 283.000 si 238.000 km.

Cum am spus, exista multe motoare euro 4 neinlocuite pana in prezent. Primul nostru diesel de drive test ever, Legacy, functioneaza normal la cei 140.000 pe care ii are.
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Stefan on June 28, 2017, 14:03:46 PM
Acestea sunt vesti bune. Deci se poate .
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Madalinddm on June 29, 2017, 08:29:33 AM
Eu doar ce am achizitionat-o si-mi puneam mari sperante in ea. Din experienta altor marci pe care le-am avut la unele dintre ele poate am stat cu frica gandindu-ma la km lor (mult mai multi) , dar la Legacy am zis ca e un "rodaj"pt el cei 200.000 km.
Care sunt riscurile, ce inseamna a "crapa" (lantul de distributie se rupe /  axe came sau vibrochen - se uzeaza excesiv / se topesc segmentii, pistoanele / se rup bielele / se ovalizeaza chiuloasa, ...), ? a preveni din timp presupune inlocuirea multor componente, intr-un regim mult mai accelerat fata de alte marci ? acest 2.0d este un motor de "unica folosinta"cu durata scurta ? 
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Okesz on June 29, 2017, 08:51:39 AM
Citeste topicul lui Alex Dobre din sectiunea "Prezentarea masinilor" / Forester SH si te dumiresti care sunt problemele.
Se pare ca nici macar Sese nu cunoaste motoare ajunse la 300.000 km fara sa crape, deci eu nu m-as baza prea mult pe un motor trecut de 200.000 km.
Poate insa ai noroc, cum putini au avut...
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Madalinddm on July 12, 2017, 14:49:42 PM
..."incurajator".
 Ce valoare mai are descrierea de pe sit-ul official  "Acest motor nu reprezintă doar o nouă evoluţie a modelelor diesel – este o revoluţie! Este pentru prima oară când un motor diesel cu cilindrii dispuşi orizontal-opus este instalat pe un automobil. Acesta este SUBARU BOXER DIESEL. "
... revolutia consta ca nu tine (in tim ce altii garanteaza) nici macar 200.000 km !
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Xander on July 12, 2017, 15:51:06 PM
... revolutia consta ca nu tine (in tim ce altii garanteaza) nici macar 200.000 km !

Orice inceput are problemele lui. E valabil pentru toti producatorii de masini. Cu atat mai mult pentru o inovatie in domeniu. Altii iti vand acelas lucru zeci de ani cu varii adaptari la piata. Si subaru a oferit garantie suficienta.(6 ani sau 200.000km) Supararea nu isi are rostul pentru lipsa de informare.
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Madalinddm on August 01, 2017, 12:19:13 PM
Asta e !  mi-am dorit aceasta marca; sunt un pasionat al autoturismelor (detin masini cu fabricatie din 1967 pana la 2013) si aveam poate alte pretentii ; cred ca o sa fac trecerea de la diesel la benzina !
Cat despre lipsa de informare in privinta garantiei, stiti cum e: asteptarile de la un astfel de "produs", scos pe piata, ce nu face parte dupa parerea mea din categoria lowcost, sunt ca durata de viata sa nu fie egala cu perioada de garantie (asta se intampla in piata produselor de unica folosinta). Mergand prin analogie, la ce te poti astepta de la urmatoarea inovatie ?!
Dar poate ca sunt eu suparat si dupa rezolvarea problemelor o sa simt beneficiile si placerea de a conduce aceasta masina ! 
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Madalinddm on August 03, 2017, 00:20:23 AM
S-a farmat si pt a 3-a oara turbina (ax, paleti) dupa doar cativa km efectuati de la reconditionare si cu revizia recwnt efwctuata. Aveti ideie daca poate fi ceva din motor care sa-i dea o presiune prea mare, ca racire si ungere are ( atat galeria ei cat si evacuarea masinii era plina de ulei) sau nu poate fi nici o cauza care sa genereze o astfel de situati si problema poate fi intr-o reconditionare defectuoasa. M-ar ajuta un raspuns avizat ca sa stiu daca pun doar turbina reparata la loc sau ce sa desfac la ea ca sa previn repetarea situatiei. Va multumesc!
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: andea79 on August 03, 2017, 00:31:53 AM
pai cea mai avizata parere ti-o poate da  doar cineva care sa si vada turbina ... si sa inteleaga cauza problemei ... in rest aici iti dai seama ca putem doar sa ne dam cu parerea referitor la diverse probabile cauze dar ... e doar la nimereala clar ...
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: andea79 on August 03, 2017, 00:40:21 AM
cauze posibile din avion:
- evident reconditionare defectoasa
- probleme pe partea de ungere - presiune prea mica sau prea mare
- probleme pe partea de racire
- poate a intrat ceva in ea/a dezechilibrat-o pe partea de admisie (bucati din filtru .. alte mizerii)
- poate a intrat ceva in ea pe partea de evacuare (bucati rupte din evacuare, senzori si restul chestiilor ce se afla inainte ei)
- daca nu ai catalizatoare/dpf si nu a fost setat ecu corect ... o poate lua pe aratura again ...

macar pune niste poze cu turbina si bucatile ...
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: marr on August 03, 2017, 13:51:16 PM
Departe de a fi un specialist in domeniul auto !
Sunt alti colegi muuult mai priceputi in domeniu decat mine.
Dar, ca un posesor de boxer diesel de vre-o 9 ani, sunt oarecum in tema, pe principiul "been there, done that !"
Can am inlocuit motorul, am dat jos si trimis la reconditionat si tubina (desi nu facea figuri, am zis ca la peste 180k km nu are ce sa-i strice - acum nu sunt 100% convins ca-i asa).
La mine a fost curatata, echilibrata si s-a inlocuit un O-ring.
Din multiplele discutii avute atat cu cei din service, cat si cu alti prieteni si cunoscuti cu experienta in domeniu, am inteles ca cel mai mare pericol la reconditionarea unei turbine, daca nu este facuta asa cum trebuie, este dezechilibrarea acesteia. Deci, daca dupa reconditionare. la reasamblare a avut o cat de mica abatere a axului, la vitezele si presiunile din turbina, iti dai seama ce se intampla cand o pala atinge corpul turbinei ...
Uleiul gasit in galeria de evacuare nu inseamna neaparat ca avea ungere buna. Cand crapa turbina, improasca ulei in tote partile.
Asta doar ca o paranteza - sincer sa fiu habar nu am care o fi fost cauza "decesului". Doar cineva priceput in domeniu poate face o evaluare si sa identifice cauza.

Si mai stiu ceva - e destul de complicat cu repararea turbinelor de la primele generatii de boxer diesel - IHI, fabricantul acestora, nu ofera kituri de reparatie pentru acestea ! Parca, de la Euro 5 incoace, turbinele sunt furnizate de alt producator.
Ca atare, nu cred ca-i o solutie sa incerci sa o repari tot pe aia.
Daca una noua iti depaseste bugetul, cauta una SH - dar aici e ca la loz in plic ...
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Madalinddm on August 04, 2017, 07:57:48 AM
Va multumesc pt. raspunsuri.
Exista pe acest tip de motor filtru epurator ? Daca da, unde este amplasat? (ma gandesc ca acesta sa nu fie colmatat si din cauza lui sa dea presiuni peste valorile normale).
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Stefan on August 08, 2017, 23:09:45 PM
Si a mai trecut un an si am ajuns la 67.000km
Revizie filtre si ulei( Motul X Clean FE 5W30)  la AK plus filtrul de combustibil:manopera (262)+piese (351) = 613
Totul merge in parametrii pana acum. Nu au fost depistate alte probleme.
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Stefan on August 11, 2018, 21:33:33 PM
Inca o revizie fara probleme - 71963 km
-filtru ulei Knecht OC982 33 ron
-filtru aer Knecht LX2672 43 ron
-filtru polen Knecht LA477 36 ron
- ulei MOTUL 5W30 X Clean FE 6L 188 ron
-manopera AK 240 ron
TOTAL 540 ron
 Inca un an fara probleme si datorita specialistilor de la AK. Multumesc
 
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Okesz on August 11, 2018, 23:49:12 PM
Inca o revizie fara probleme - 71963 km
 Inca un an fara probleme si datorita specialistilor de la AK. Multumesc
Pai la ce probleme te-ai astepta dupa fabulosul numar de 5.000 km parcurs intr-un an intreg?
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Heliotropus on August 12, 2018, 10:53:42 AM
Pai la ce probleme te-ai astepta dupa fabulosul numar de 5.000 km parcurs intr-un an intreg?

 ;D ;D ;D
Eu cred ca Stefan a fost la Auto Kino doar pentru conversatie, asa ca de la inginer la inginer, o cafeluta, o dulceata de gutui, un pahar cu apa si neaparat vreo 5 ore de analiza tehnica a saibei busonului de la baia de ulei - forma si structura  >:D
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Stefan on March 06, 2021, 08:36:24 AM
<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe> http://
Title: Re: Legacy 2.0D
Post by: Xander on March 06, 2021, 10:45:50 AM
Greu cu vocabularul și ordinea ideilor. Când sa îl închid a apărut sprintul cu motorul la semafor. Mama ce râs și la sfârșit blasfemie: “E mai sportiva ca un BMW seria 3.”
Păcat de mașină.