Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: Adrian on March 09, 2012, 21:49:32 PM
-
Salut,
Am un Forester 2.0 (150 cp) benzina din 2008, cu 60.000 km la bord. Am luat masina in noiembrie cu placutele de frana din spate cam uzate. Ma rog, nici cele din fata nu mai sunt chiar in regula. Vreau evident sa le schimb pe toate.
Din cate stiu eu, in general producatorii de masini nu fabrica consumabile (de ex. placute de frana), ci le iau de la firme specializate si le fac apoi un re-branding. Asa incat, la majoritatea marcilor de masini din lume, placutele de frana "originale" sunt originale doar cu numele si, daca le cumperi, platesti in plus pt faptul ca iti vin in cutii care au marca masinii pe ele.
Sincer nu stiu care e situatia la Subaru in privinta placutelor de frana si a discurilor de frana. Face Subaru placute de frana? Sincer m-as mira, dar imi fac datoria sa intreb. Daca are placute re-brand-uite cum au celelalte marci, de la cine le iau? Dar discurile de frana?
Mersi anticipat.
-
erhm ... forester 2.0 aspirat cu discuri pe spate ? esti sigur sigur sigur ?
-
apropo , ai deschis un subiect cu multe pareri , eu folosesc EBC discuri si placute pe o masina , TEXTAR pe alta si FERODO 2500 pe alta si pe a 4-a am originale de la ei din fabrica.
totul depinde ce faci cu masina !
LE: toate 4 fiind subaru
-
Salut,
Am un Forester 2.0 (150 cp) benzina din 2008, cu 60.000 km la bord. Am luat masina in noiembrie cu placutele de frana din spate cam uzate. Ma rog, nici cele din fata nu mai sunt chiar in regula. Vreau evident sa le schimb pe toate.
Din cate stiu eu, in general producatorii de masini nu fabrica consumabile (de ex. placute de frana), ci le iau de la firme specializate si le fac apoi un re-branding. Asa incat, la majoritatea marcilor de masini din lume, placutele de frana "originale" sunt originale doar cu numele si, daca le cumperi, platesti in plus pt faptul ca iti vin in cutii care au marca masinii pe ele.
Sincer nu stiu care e situatia la Subaru in privinta placutelor de frana si a discurilor de frana. Face Subaru placute de frana? Sincer m-as mira, dar imi fac datoria sa intreb. Daca are placute re-brand-uite cum au celelalte marci, de la cine le iau? Dar discurile de frana?
Mersi anticipat.
Dar de uleiul Subaru, ceva impresii?
-
Cauta in discutii despre subaru forester. S-a mai discutat pe tema asta.
-
Da, am discuri si pe fata si pe spate. Le-am vazut cu ochii mei.
Mersi de indicatie. M-am uitat si am citit in discutii despre Subaru Forester.
-
Salut,
Trebuie sa le schimb, si vreau sa fac aceasta operatie in regie proprie.
Tot cautind pe net am gasit niste discuri Nipparts J3307017 cu 211 lei/buc iar placute J3607015 cu 184 de lei.
Codurile de piese originale pt modelul meu sunt: pt discuri 26300-AE071 iar pentru placute 26296-SA030
Daca am voie voi pune si site-ul.
Pareri, impresii?
Stie cineva care este presiune la care trebuie setat device-ul pe care-l folosesc service-urile cind schimba lichidul de frina?
PS: am aproape 130 000 km si cred ca va trebui sa schimb si sabotii pe spate.
-
pararea mea e ca atunci cand e vorba de frane sa apelezi la un service specializat.
-
Eu nu sunt adeptul aparatelor de vidat sau care baga presiune in rezervorul cu lichid de frana. Il poti sparge si apoi sa vezi distractie cand iti mananca vopseaua. Vezi ca e un tutorial pe forum despre cum se aeriseste sistemul usor si fara aparate.
Nu stiu nimic de nipparts, dar poti sa te uiti si la TRW si Mintex. Calitatea este superioara si preturile sunt tot pe acolo.
-
@george: parerea ta are si niste argumente in spate, sau este doar asa, empirica?
@mihai: adica subaru aeriseste manual circuitul de frinare? nu utilizeaza chestii automatizate?
-
Nu stiu cum se procedeaza la SMT. Probabil ca au un aparat pentru a aerisi sistemul mai rapid. Eu iti dadeam o solutie la indemana si care nu te costa nimic. Decat putin din timpul tau si al unui prieten care sa apese pedala de frana.
-
Nu foloseste niciun sistem automatizat...E metoda clasica...fa pedala...tine apasat...Si ce e rau in asta?
-
N-am zis ca este rau...doar cu sunt ramas cu sechele de la dacie cind se rupeau aerisitoarele alea imediat :)
-
Eu am schimbat frane mai des decat placute...ma refer la etrieri....cilindrii samd....Nu am avut probleme cu niciun aerisitor.Si daca e intepenit....iti imprumut eu unul.Ala vechi se trage afara pana laurma.Bafta si spor la treaba.
-
@george: parerea ta are si niste argumente in spate, sau este doar asa, empirica?
@mihai: adica subaru aeriseste manual circuitul de frinare? nu utilizeaza chestii automatizate?
parerea mea vine din urmatorul fapt : atata timp cat pui intrebari cum se face aia si ailalta la SISTEMUL DE FRANARE fara de care esti racheta spre moarte , eu zic ca trebuie sa vizitezi un service .
sunt de acord cu operatiile facute in curte cu mainile din dotare, dar unele lucruri trebuie facute de specialisti care au mai facut asta inainte.
-
Eu nu am intrebat cum se schimba discurile si placutele. Am cerut doar niste pareri legate de piese si preturi.
Tot mai esti de parere ca este nevoie de niste specialisti pentru a desface 5 prezoane si 4 suruburi pt. schimba discurile?
Legat de teoria piese de origine versus piese AM (after market) daca vrei sa povestim: la o bere nu pe forum. Pe scurt iti pot spune ca nu sunt de acord sa sustin adaosul comercial nesimtit al importatorului (valabil pentru majoritatea importatorilor din RO, nu doar in cazul Subaru) dar nici nu merg pe chinezisme.
PS: Pentru linistea ta in trafic( daca va fi sa ne intilnim), dupa operatie voi face si un test de frine pt ca am acces la un astfel de stand.
-
nu am zis decat de manopera ca trebuie facuta la cineva specializat. nici eu nu sunt de acord cu preturile practicate de SMT .
-
So, done.
Am luat TRW, pina la urma. 580 lei toata distractia (adica discuri+placute). Cine vreau sa faca operatia in regie proprie are nevoie de indeminare tehnica medie(as zice) plus o cheie de 14 si una de 15, plus presa cilindri frina(sau 2 cozi de ciocan pentru a simula o presa).
In mare: slabesti prezoanele, salti masina pe cric, pui o capra sub lonjeron sa lucrezi cit de cit asigurat, dai roata jos, iei cheia de 14 si desfaci doua buc suruburi ce fixeaza etrierul. Pe acesta il legi cu o sirma de arcul de la amortizor. Dupa care cu 17 mai desfaci si restul de 2 suruburi ce tin suportul de etrier pe fuzeta(parca asa-i zice). Daca n-ai noroc si discul este sudat de fuzeta il desfaci cu 2 suruburi M8. In mare cam asta este la demontat.
La montat la fel doar ca in ordine inversa.
S-ar putea sa-ti mai trebuiasca si un spray de degripat daca dai peste un surub indaratnic si o teava cu care sa faci o pirghie mai lunga. La mine pe dreapta suruburile au fost intepenite si mai capoase. Acum daca s-a intepenit doar de la caldura sau pt. ca mesariajul de service au uitat sa regleze pistolul ala pneumatic cum trebuie...
De asemenea nu strica sa ai la indemina si un set de garnituri pentru pistonase. Ca daca tot le desfaci si ai vreo garnitura ciupita sa o schimbi pe loc.
La montat la fel doar ca in ordine inversa.
-
eu am schimbat placutele in fata la blocului ca ajunsesem la fier pe fier,la ora 10 noaptea ca de dim trebuia sa plec din bucuresti:))),si nu a fost greu deloc!!!dar daca nu sti nu ar trebui sa te bagi,lasi pe cineva calificat!!!
-
Acum trebuie sa le faci rodajul. Vezi in sectiunea cu tutoriale un subiect numit "aproape totul despre frane" in cazul in care nu esti familiarizat cu rodajul franelor.
Sa ne spui si noua cum tin franele dupa. Eu am avut TRW cele mai ieftine pe un Ford si mi s-au parut mai bune decat stock. Nu am incercat si pe Subaru.
-
Sa ma iertati,dar am intrebat si eu toate directiile si mi s-a spus ca rodajul care se face asa cum scrie acolo,e pentru curse,circuit samd.In niciun caz pentru masina de strada de zi cu zi.
-
Mai intreaba! :D E un proces logic pana la urma. Cele doua materiale trebuie sa creeze o legatura intre ele si sa elimine imperfectiunile si substantele in care sunt invelite. Pentru asta trebuie sa ajunga o data la temperatura maxima de operare si apoi esti ok. Se creeaza un model comun intre placuta si disc, suprafata de contact este maxima, substantele uleioase (anticorozive) de pe disc sunt inlaturate etc.
Sunt unele placute care scartaie daca nu trec prin acest proces.
-
Dã acord cu tine.Dar si cu o gagica creezi un model comun treptat nu deodata. ;)Mi s-a spus chiar ca nu e bine de facut asta la o masina de zi cu zi.Treaba aia se face la niste frane care iti trebuie acum si dupa ce te dai le arunci.
-
inclin sa-i dau dreptate lui Serban, adica franele de pe masini de strada (obisnuite) nu trebuie rodate ca cele de curse... nici materialul din care sunt facute discurile si palcutele pentru masini obisnuite nu sunt la fel ca cele de curse... asadar trebuie tratament diferit.
binenteles ca trebuie sa se duca materialul care acopera discurile si palcutele atunci cand sunt noi, altfel nu franeaza bine, dar acel material de protectie se duce in max 100 km si cu un mers normal (poate putin mai agresiv pe franare).
si asezarea placutelor pe discuri (crearea modelului comun) se face oricum ai merge... nu trebuie sa la incingi sa le ia dracu'...
totusi, cu siguranta ca postul lui Mihai (tutorialul cu rodarea franelor) este foarte util pentru cei care au frane "race" si merg mai agresiv... dar repet pentru o masina de zi cu zi... o masina obisnuita... nu e cazul de astfel de operatiuni.
-
:) Banuiesc ca toata lumea stie ca dupa ce schimbi placutele de frina trebuie sa le rodezi. Adica sa mergi prudent un nr de km si sa nu te bazezi f. tare pe frine. In plus in cutia placutelor avem un sticker pe care scria sa circul mai prudent 200km pina rodez placutele. Iar in instructiunile de monataj ale placutelor ziceau ca acel stiker trebuie agatat la oglinda.
Nici eu nu cred ca acel tratament este recomandat in cazul discurilor de frina de strada. Daca as fi avut un bolid care ia suta <5-6s poate.
La VW stiu ca discurile vin acoperite cu un strat subtire de vopsea, si cind ti le schimba nu-ti recomanda sa faci ceva special pt inlaturare. Doar sa mergi prudent un nr de km.
-
Tutorialul nu face referire la franele de curse, dar fiecare face cum doreste. Eu prefer sa am frane la maxim din prima zi, nu peste cateva sute de km. In plus, procedeul nu se aplica doar pentru placutele/discurile noi, ci trebuie repetat la un anumit interval de timp. Eu am testat asta, nu vorbesc din carti. Cu franele mele vechi de cel putin 2 ani care desi aveau carne la greu pe ele nu mai franau bine decat daca ma aruncam cu piciorul de frana pana la limita intrarii ABS-ului. Dupa ce le-am trecut din nou prin procesul de formare s-a simtit o imbunatatire usoara a franarii. Muscatura initiala este la fel, dar masina se oprea mai repede fara a fi nevoie sa apas la fel de tare pedala.
Diferenta dintre franele obisnuite si franele de curse cum spuneti voi este la capitolul intervalul de temperatura pentru operare eficienta. Asadar, la franele de strada poate ca aveti nevoie de 5-6 franari repetate pentru a ajunge la temperatura maxima, in timp ce la unele de curse ai nevoie de 10-12 franari ca sa le aduci la acelasi stadiu de ineficienta.
Drumuri bune va doresc!
-
Un pic off, dar sper ca` e elocvent cu privire la problema prudentei !
(http://img827.imageshack.us/img827/2622/camioncopy.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/827/camioncopy.jpg/)
-
din potriva serbane, ala e rodajul cel mai bun pentru orice fel de masina ca sa ai maximul din franele tale, doar ca in loc sa faci 10 franari agresive faci 5