Subaru club Romania
Tehnic => Tuning => Topic started by: MihaiFlorescu on December 19, 2012, 17:30:07 PM
-
0.9 bari inregistrat cu OBD readerul pe WRX 2001 cu modificari la motor doar evacuare cat-back.
-
1.4 bar la ceas ;D ;D ;D
-
1.1
-
1.1
La care din ele? :D :D :D
-
:)) ce bine suna"la care din ele", m-am ajuns. Nu zic ::) ;)
-
:)) ce bine suna"la care din ele", m-am ajuns. Nu zic ::) ;)
ar e de la GD ;D
-
0,8 bari pe ceasul Stack (de abia instalat :))
masina e stock
-
editat pe motiv de protest :) 18.03.2019
-
wow :o la un boost ca asta ajungi pe luna :D
-
23psi :)
Super
am un preten cu motor de 2.5 de hawkeye si baga 1.6 bar =355cp=550Nm :o
-
editat pe motiv de protest :) 18.03.2019
-
motorul vechi 0.9 pe asta nou inca nu am pus ceasul...
-
motorul vechi 0.9 pe asta nou inca nu am pus ceasul...
Pai stock 0.8 bar ;)
-
i guess...
-
pai pe acolo este 23psi=~1.6bar, oricum volumul de aer introdus in motor depinde si de turbina din cate am inteles eu la acelasi boost turbine diferite introduc volum de aer diferit ... ca putere/cuplu eu eram pe la 420cp/520Nm inainte sa crape camasa :) .... momentan in rodaj din nou ...
Foarte corect!
La aceeasi presiune turbine diferite dezvolta debite diferite.
Dar sa nu uitam faptul ca presiunea este masurata in admisie si nu reflecta umplerea cilindrilor in mod corect.
Mare atentie la aparatele pe care le folositi sa masurati presiunea si locul unde va legati cu ceasurile, care sunt direct cu furtun sau altele cu senzor si duc fire pana la ceas. Monitorizarea presiunii din ecu este corecta.
Acest subiect l-am atacat putin si aici in ultimul meu post: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=255.msg30436#new
Presiunea masurata in admisie este ceva diferit de aerul care umple cilindri motorului. La aceeasi presiune in functie de turbo putem avea debite diferite dar atentie putem avea debite diferite si cu turbo identic dar cu o alta distributie, adica o alta axa cu came poate asigura o alta umplere desi in admisie masuram aceeasi presiune. Astfel ca noi variem umplerea cilindrilor din setare la modele care au axe cu came variabile.
Eu la STI fara a fi pe diagrama de antrenare maxima si cu toti parametrii setati pentru putere la softul de rodaj am urmatoarea diagrama:
(http://img132.imageshack.us/img132/6015/boost145.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/132/boost145.jpg/)
-
La mine maximul inregistrat a fost de 22.3 PSI - Si un mic grafic - http://screencast.com/t/Q9i0XnIkcvye
De mentionat ca masina este stock, nu am modificat absolut nimic la ea
-
boost 1,4
-
pai pe acolo este 23psi=~1.6bar, oricum volumul de aer introdus in motor depinde si de turbina din cate am inteles eu la acelasi boost turbine diferite introduc volum de aer diferit ... ca putere/cuplu eu eram pe la 420cp/520Nm inainte sa crape camasa :) .... momentan in rodaj din nou ...
Foarte corect!
La aceeasi presiune turbine diferite dezvolta debite diferite.
Dar sa nu uitam faptul ca presiunea este masurata in admisie si nu reflecta umplerea cilindrilor in mod corect.
Mare atentie la aparatele pe care le folositi sa masurati presiunea si locul unde va legati cu ceasurile, care sunt direct cu furtun sau altele cu senzor si duc fire pana la ceas. Monitorizarea presiunii din ecu este corecta.
Acest subiect l-am atacat putin si aici in ultimul meu post: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=255.msg30436#new
Presiunea masurata in admisie este ceva diferit de aerul care umple cilindri motorului. La aceeasi presiune in functie de turbo putem avea debite diferite dar atentie putem avea debite diferite si cu turbo identic dar cu o alta distributie, adica o alta axa cu came poate asigura o alta umplere desi in admisie masuram aceeasi presiune. Astfel ca noi variem umplerea cilindrilor din setare la modele care au axe cu came variabile.
Eu la STI fara a fi pe diagrama de antrenare maxima si cu toti parametrii setati pentru putere la softul de rodaj am urmatoarea diagrama:
(http://img132.imageshack.us/img132/6015/boost145.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/132/boost145.jpg/)
unde este cel mai corect sa ma leg cu ceasul pt a imi arata cat mai exact presiunea?
-
galerie de admisie
-
galerie de admisie
asta stiu dar ma refer de la care furtunas:)
-
Salut,
Duminica am pus ultima harta pentru turbina stock de forester - td04. Boostul maxim (setat prin harta si confirmat prin datele primite de la ecu masinii prin accesport) este de 1.2 bar. Harta am realizat-o tinand cont de diagrama de functionare a compresorului turbinei (ce se spunea aici este total adevarat, si anume la aceeasi presiune diferitele tipuri de turbine functioneaza fiecare in alt fel, de aceea va recomand - pentru interventii si modificari ale boostului - sa faceti rost de diagrama turbinei cu care lucrati) si de faptul ca am vrut o functionare liniara (turbina intra la 2400 rpm). Evident, tinand cont de capacitatea turbinei si de volumul de aer vehiculat, la un td04, nu poti obtine un middle si high end formidabil, insa acum, la cutia automata, a disparut aproape total explozia de boost, si masina trage liniar. Sper sa am timp sa termin si harta pentru vf43, ca sa pun turbina, sa vad ce si cum....in orice caz, din td04 mai mult nu am ce scoate, si nici nu am nevoie.
Seara buna
-
Cat ziceai ca scoti din TD04 ca si putere/cuplu? Si ai si un grafic pe undeva?
EDIT: Am gasit la topicul deschis de tine si graficele. Exact ce ma interesa sa vad pentru un 250-260cp cat cuplu scoate si unde. Cam asta vreau sa scot si eu din masina mea atunci cand ma apuc de modificat la motor si ideea era sa pastrez turbina asta care si asa mi se pare ca intra destul de tarziu. E drept ca dupa un 4500 se cam plafoneaza.
-
Salut,
Ultimul grafic l-am postat cu harta stage 2 de la cobb (atunci presiunea era setat la 1-1.02 bar si scotea in jur de 260 cp). Cu harta asta nu am nici un test dyno, si asa cum am spus in trecut, din pacate, in Romania, eu nu mai calc la nici o testare. Din ce zic americanii, maxim ce poti scoate din td04L-13T, e in jur de 275 whp (deci vreo 340 la motor), asta daca folosesti injectie de apa si metanol. In rest, marea majoritatea o duc la maxim 300 cp la motor (mie pe simularea dyno de la cobb mi-a dat 312 cp la motor) la o functionare relativ sigura. Eu caut sa imi setez masina cum o simt eu mai bine, si cum imi place, si putin ma intereseaza cifrele. La momentul actual, cu aceasta harta, masina e mult mai fasneata si asa cum am spus trage liniar. Surpinzator e ca s-a imbunatatit si consumul (cel putin acum am in jur de 160-170 km cu o treime de rezervor....o sa va tin la curent cand termin rezervorul sa vedem daca am reusit sa bat recordul de 350 km cu un plin :) ).
In orice caz, sunt suprins sa vad ca in Romania, nu este folosita injectia de apa, mai ales pentru valori ale boostului de peste 1.5-2 bari, iar apoi lumea se mira ca le bubuie motorul.
Seara placuta.
-
Inca ceva....Mihai, la cutia manuala, graficele nu vor fi la fel cu ce vezi la mine. Tu vei avea alte curbe.....insa, cu o setare corespunzatoare, vei putea aplatiza pe o distanta cat mai mare (pe grafic) curba de cuplu, astfel incat sa ai o masina puternica care sa traga liniar......ca doar cuplu te trage/impinge, si nu caiii ;)
-
(http://img405.imageshack.us/img405/2884/screenshotqbm.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/405/screenshotqbm.jpg/)
-
dupa ce am mers cu tine in masina as fi zis ca sigur urca mai mult in boost decat 0,9... trage foarte bine masina...interesant...cat ar fi maximul la stock? 0,7?
-
Vad ca standard 13.5 psi = 0.9 bar
Si nici-o diferenta de boost daca am montat silencer-ul. Dar se simte la putere.
-
pai a ta nu are soft Prodrive? e stock de 218 cp?
-
Nu stiu. Are cai peste stoc, clar, dar nu stiu daca sunt numai din evacuare si admisie. Injectoarele roz nu sunt..
Pana nu ajung la un dyno...nici n-o sa aflu ce e are sau nu are...
Dar..merge bine si ma bucur de asta.
-
Offf, discutia asta se transforma intr-o chestie tipic barbateasca. Ca si in cazul sculei, nu conteaza doar marimea (boostului), ci sa stii sa il folosesti cum trebuie. Nu stiu de ce se considera boost mare = performanta mare......intrucat singura chestie certa e ca la un boost mare (si prost gestionat de multe ori), sunt si probleme mari. Poate mai important e sa ne intrebam: pentru o motorizare data care este boostul maxim la care avem performante maxime si o functionare sigura, dublata de fiabilitate.
-
concrion, care e problema ta?!
-
pai ziceai ca ti-a placut cum se misca masina lui varux si apoi erai dezamagit/surprins de boostul mic.......oamenii mai putini informati, cand se uita pe aici raman cu ideea ca e bun un boost mare....se duc la tuning, le zic alora: baga mult frate, sa ii dublam boostul (ca deh, fasaie si mai bine) ca sa am masina racheta.......tunerii, ca sa ii arate bizonului si cifre cu multi cai pe hartie, forteaza motorul la maxim....care apoi bubuie si bizonul ramane fara jucarie.
Concluzia e una singura: la masinile stock, pe aceeasi motorizare, trebuie sa se faca cam acelasi boost (asta daca nu sunt problemele mecanice) iar la cele tunate, nu are importanta si nu este relevanta comparatia, intrucat majoritatea au harti particularizate functie de modificarile mecanice. In cel mai rau caz, sa puna toti cei cu masini tunate graficele cu putere si cuplu versus boost, sa vedem care tuner stie sa scoata mai mult cu mai putina presiune....si poate asta ajuta pe cei interesati.
Cam asta e, in rest nu am nici o problema, doar o curiozitate (si nu la rzw, ci la admini)........sunt si membri activi de sex feminin pe forumul asta ? Sau suntem doar astia 15-25 de masculi activi care ne agitam pe aici, si acum ne masuram.......boostul ?
-
si un motor stoc poate sa tina boost ridicat, conteaza cum ai zi managmentul din ecu si sa ai suporting mods care sa sustina acel boost, sa ai si destula benzina, o evacuare cu diametru mai mare sa evacuezi totul repede, intercooler care sa iti poate racii si volumul suplimentar dat de boost, etc. la sf zilei conteaza f mult si cat de bun e softistul, eu merg de 3 ani cu 1.5 constant si 1.8 overboost cu 530nm la motor pe ej207 stoc cu vf35 housing p15 si totul este in regula mecanic
-
Tom, mergi pana la capat si spune ca mergi de atatia ani cu soft facut de Okan........unde e Sebi sa ne vada si iar sa se isterizeze ca avem noi ceva cu Racing Code ? E cineva pe aici cu soft de la alti tuneri care sa fie multumit si cu motor intreg dupa cativa ani de functionare ? Daca da, aratati-ne boostul sa vedem cat de mare e........si stati calmi ca nu o sa va acuze nimeni de exhibitionism
-
da eu am soft la Okan de 3 ani de zile, iar omul a stat cu mine si l-a facut exact cum mi-am dorit eu, am pierdut o zi intreaga de dimineata pana seara pentru a ma satisface, am vrut spool cat mai bun fara presiune prea mare pe biele jos, egt in limite decente, un sistem de boost gradat pe revenire alte prostii marunte care eu am vrut sa le am pentru ca am considerat ca asa ar trebui sa mearga o masina ok, pe de alta parte nu am vrut flat foot shifting, sau als sau launch control... acum fiecare cu nebuniile lui dar eu am fost multumit de ce mi-a facut omul si sunt foarte multumit de produsul final, acum sa vedem luna viitoare ca mi-am luat luna asta cateva piese pe la motor ca nu m-am putut abtine si va trebui sa mai umblam un picut la soft sa vedem ce o sa iasa, dar ca principiu acum s-ar putea sa mai coboram putin boostul pentru ca ne permit modificarile noi :D