Subaru club Romania

Jurnale de bord => Impreza => Impreza mea GE/GH/GR/GV (2008-2014) => Topic started by: Lup_Alb on August 06, 2018, 20:53:57 PM

Title: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on August 06, 2018, 20:53:57 PM
Hello :)
Astazi am adus masina acasa de la Pitesti asa ca nu am decat pozele de pe Autovit.
Masina are 221.000 Km asa ca sper ca a scapat de faimoasa problema la motor (sau o fi fost inlocuit)
Motorul trage foarte bine, nu scoate fum decat cand nu sunt atent si schimb viteza subturat ) sau o calc prea brusc la turatie mica (obisnuit pe benzina care nu este la fel de pretentioasa la turatii mici).
Se aud cate ceva batai pe la bucse, deci o sa trebuiasca schimbat cate ceva pe acolo.
Acum problema mare este ca a stat destul de mult pe loc inainte sa o iau eu si discurile de frana au ruginit ( a fost adusa si pe platforma din Franta) doar ce a plimbat-o putin tipul din Pitesti. Cat am mers prin Pitesti, in afara de un raspuns un pic mai slab la franare, nu s-a simtit nimic altceva. Cand am iesit pe autostrada si i-am dat 180, dupa vre-o 3 Km a inceput sa tremure masina, se simtea si in volan. Am lasat-o pe la 80 si tot tremura, asa ca dupa vre-o inca 2 km am tras pe dreapta (nu am oprit motorul) si m-am dat jos sa vad care e treaba. Cand am iesit din masina am simtit un miros de metal incins asa ca m-am dus sa verific rotile si am constatat ca 3 dintre ele erau anormal de fierbinti. Dupa vre-o 5 minute am plecat din nou la drum dar nu am mai depasit 120 Km/h si am mers fara probleme vre-o 50 de km fara sa mai vibreze masina Dupa aia a inceput din nou dar nu la fel de tare ca inainte. Am oprit din nou si am verificat, acum doar o roata din spate mai era anormal de fierbinte. Dupa ultima pauza a mai facut, dar aproape insesizabil (insa nu am mai depasit 120 ca sa vad daca o ia din nou mai tare)
Acum sper sa fie doar de la discurile de frana si nu de le transmisie (nu s-a aprins nimic in bord) O sa ma duc cu ea la verificare oricum...

(https://s15.postimg.cc/3kkxsc4sn/Bord1.jpg) (https://postimg.cc/image/3kkxsc4sn/)

(https://s15.postimg.cc/kl3u10pjr/Fata.jpg) (https://postimg.cc/image/kl3u10pjr/)

(https://s15.postimg.cc/xp9edq4qv/Lateral.jpg) (https://postimg.cc/image/xp9edq4qv/)

(https://s15.postimg.cc/duncrlhtj/Motor.jpg) (https://postimg.cc/image/duncrlhtj/)

(https://s15.postimg.cc/gbz3yuu07/Scaune.jpg) (https://postimg.cc/image/gbz3yuu07/)

(https://s15.postimg.cc/q9a4rxorb/Spate.jpg) (https://postimg.cc/image/q9a4rxorb/)
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on August 16, 2018, 17:44:30 PM
Update:
Comandat de pe www.autopieseonline24.ro
- discuri frana BOSCH (fata si spate)
- placute frana BOSCH (fata si spate)
Damage: 974 Lei
Comandat de pe https://partsouq.com
- Seturi reparatie etrier (fata si spate) - original
- Becuri nr de inmatriculare - 2 buc
- Diverse clipsuri de plastic - multe bucati
Damage: 60,59 $ + posibil vama ?
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: andrei0241 on August 16, 2018, 18:29:56 PM
De pe partsouq am vrut sa comand si eu, dar transportul era prea mult comparat cu pretul pieselor. La valoarea aia se va adauga vama (3.5% ar trebui sa fie la piesele auto) + TVA!

Te'ai lamurit daca motorul a fost inlocuit?
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on August 16, 2018, 19:14:54 PM
Transportul a fost 16 $ cu FedEx (TNT la noi) astazi m-a contactat si cineva de la ei pentru actele necesare la vama.

Nu am reușit sa aflu daca e schimbat sau nu. M-am tot uitat dar nu am găsit unde anume pe motor este ștanțată seria. Ma gândeam sa o compar cu cea de pe sticker-ul cu informații din dreptul ușii.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on August 18, 2018, 18:56:56 PM
Au ajuns ieri piesele de pe autopieseonline24.ro. Din pacate se pare ca nemtii nu mai sunt ceea ce au fost...
Una din cutiile cu placute de frana era noua si sigilata, cealalta (cu placutele de fata) era aproape franjuri si lipita cu banda adeziva, iar doua placute sunt putin ciobite la margine :(
In mod normal le-as trimite inapoi, dar sa stau cu masina neterminata inca cel putin 2 saptamani...

(https://s15.postimg.cc/6uctixhhj/Placute_frana_BOSCH_1.jpg) (https://postimg.cc/image/6uctixhhj/) (https://s15.postimg.cc/s40ftsd7r/Placute_frana_BOSCH_2.jpg) (https://postimg.cc/image/s40ftsd7r/) (https://s15.postimg.cc/5fb8u83jr/Placute_frana_BOSCH_3.jpg) (https://postimg.cc/image/5fb8u83jr/) (https://s15.postimg.cc/vauzdfkt3/Placute_frana_BOSCH_4.jpg) (https://postimg.cc/image/vauzdfkt3/)

Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: andrei0241 on August 18, 2018, 21:52:03 PM
A fost pretul atat de mic incat sa nu cumperi din tara, eventual si cu preluare din magazin?
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on August 18, 2018, 23:51:36 PM
Eu nu am gasit un asemenea magazin (sa fie si pretul ok si sa le si ridic din magazin). Daca cumva stii un astfel de magazin, m-as bucura sa aflu  :)
Pretul online pe la noi este in jur de 50 de lei mai mare, cred ca la toata comanda ar fi trebuit sa mai adaug 200 de lei in plus.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: andrei0241 on August 19, 2018, 11:39:39 AM
In Cta iau de la autokarma consumabilele, comanda pe net, ridicare de la sediu
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on August 19, 2018, 12:12:44 PM
Se pare ca au magazine si in Buc. O sa ma uit si la ei inainte de a comanda din afara.

Edit: Da... m-am uitat la ei dupa ce am vrut eu si nu au discuri BOSCH si nici placute fata BOSCH.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: andrei0241 on August 19, 2018, 13:40:41 PM
Eu am mers pe ATE pana acum si la ei am gasit cel mai bun pret
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on August 23, 2018, 20:40:11 PM
Am fost ieri la service si am montat discurile si placutele. Acum am si eu in sfarsit frane  :D  Placutele de pe fata erau cat de cat ok, dar la cele de pe spate s-a facut praf materialul, cand le-a dat jos, de coapte ce erau.
Pe langa placute am mai facut si o examinare vizuala la motor de pe dedesupt. Nu am observat decat o picatura de ulei la un furtun de la turbo (sub masina nu picura ulei, dar cred ca furtunul ala trebuie inlocuit in curand)
Marea surpriza proasta este ceea ce nu am gasit: filtrul de particule... Acum sa vad cum o sa rezolv cu RAR-ul, fara filtru nu cred ca mai ies noxele  :-\


(https://s33.postimg.cc/cgvm9jatn/Esapament_1.jpg) (https://postimg.cc/image/cgvm9jatn/) (https://s33.postimg.cc/x10g7zvpn/Esapament_2.jpg) (https://postimg.cc/image/x10g7zvpn/) (https://s33.postimg.cc/wo921unqj/Filtru_particule.jpg) (https://postimg.cc/image/wo921unqj/) (https://s33.postimg.cc/nggtl5oe3/Picatura_ulei_1.jpg) (https://postimg.cc/image/nggtl5oe3/) (https://s33.postimg.cc/wo921v363/Picatura_ulei_2.jpg) (https://postimg.cc/image/wo921v363/)
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: MihaiFlorescu on August 23, 2018, 21:43:09 PM
Cred ca o sa continue surprizele daca ai inceput asa... Mirajul Germania continua.

Spor la reparat ce se poate.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on August 23, 2018, 22:06:14 PM
Masina e de Franta.
Tind sa cred ca nu o sa mai fie cine stie ce. Nu am vazut pic de ulei prelims prin alte parti (motor, cutie, distributie)
Pe 31 sunt programat la SMT pt o verificare amanuntita, vedem ce mai apare atunci.
Lichidele (cel putin cele vizibile) sunt curate. Ambreiajul nu tremura sau sa patineze, intra normal in viteze.
Ramane sa rezolv cu bucsele. Care brand este mai bun ?
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on August 28, 2018, 14:15:09 PM
Gata... rezolvat cu RAR-ul. Urmeaza inmatricularea si pe 31 verificarea la SMT, unde o sa primeasca de la ei: filtre aer, ulei cutie si transmisie, bucse la barile stabilizatoare si ce o mai trebui pe acolo (nu prea mai e timp sa caut si sa le iau eu, poate data viitoare)
La poze o sa revin cu comentarii mai tarziu.

(https://s8.postimg.cc/yxa7y6lk1/Diverse_plastice.jpg) (https://postimg.cc/image/yxa7y6lk1/) (https://s8.postimg.cc/minfxumc1/Gume_fata.jpg) (https://postimg.cc/image/minfxumc1/) (https://s8.postimg.cc/bj28m8o75/Gume_spate.jpg) (https://postimg.cc/image/bj28m8o75/) (https://s8.postimg.cc/b6aug2t2p/Motor1.jpg) (https://postimg.cc/image/b6aug2t2p/) (https://s8.postimg.cc/79xik25i9/Omologari_de_serie.jpg) (https://postimg.cc/image/79xik25i9/) (https://s8.postimg.cc/sjl4uwtip/Ulei.jpg) (https://postimg.cc/image/sjl4uwtip/)

Edit:
In ordinea aparitiei:
- 2 kit-uri reparatie etrieri + 2 becuri nr de inmatriculare + diverse plastice, toate venite tocmai din Dubai.
- Nu stiu cum a reusit fostul proprietar sa toceasca cauciucurile de pe fata asa rau doar pe margini  pt ca in rest au "carne"(poate le-a folosit pe circuit ?) Cele de pe spate sunt aproape ca noi.
- O poza de cand incercam (fara success) sa gasesc seria motorului.
- Lista cu autoturismele Subaru care au omologare de serie la RAR (restul cred ca primesc nr de omologare individuala la fel ca mine).
- Tipul de ulei folosit de proprietarul din Franta si data ultumului schimb.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on August 31, 2018, 16:30:58 PM
Gata si cu verificarea la SMT. Nici o surpriza majora, doar cateva chestii marunte care se vor remedia in viitor.
Masina a avut parte astazi de:
- verificare generala
- schimbare bucse bara stabilizatoare fata x 2
- schimbare bucse inferioare bascula (cele mari) x 2
- bielete antiruliu fata x 2
- bec 5w (de la nr inmatriculare) x 1
- diverse consumabile

Damage: 1463 Lei

Probleme ramase de rezolvat pt data viitoare (13 septembrie) cand trebuie sa vina o piesa care nu era in stoc:
- simering planetara stanga fata
- etansare turbina (supureaza cateva picaturi de ulei pe undeva)
- senzor reglaj faruri (asta cred ca la anul...)
- schimb ulei cutie si diferential (busonul de scurgere de la diferential e blocat)

In concluzie: pret si calitate OK atata timp cat vi cu piesele de acasa (ca dealtfel la majoritatea service-urilor de marca)
- Piese de origine scumpe (la fel ca la oricare service de marca)
- pret manopera mai mare DAR cu orele de manopera inregistrate corect. In final ajungi la accelasi pret cu alte service-uri care au pretul la jumatate dar te umfla la orele de manopera.
Ca un exemplu: la service-ul la care ma duc eu de ani de zile (Autonesty - Reprez. Renault si Dacia) pretul pe ora este la jumatate DAR iti baga dublu (ca timp) fata de cat a durat repartia. Pt schimbat discuri si placute fata + spate mi-au bagat 5,4 ore de manopera cand toata treaba a durat 2 ore si jumatate...

Astept sa vina filtrul de aer K&N (pe care il voi monta singur)
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on September 04, 2018, 18:04:55 PM
Tocmai ce a venit si a si fost montat  ;D
Astazi mi-au iesit si numerele de inmatriculare.

(https://s22.postimg.cc/k62eh4yy5/Filtru_KN.jpg) (https://postimg.cc/image/k62eh4yy5/)
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Theophilus+Julsey on September 06, 2018, 10:18:05 AM
Frumoasa mașina, ăla ii alb perlat, nu? Superba culoare!
Sa o stapanesti sănătos și cu cât mai mulți km fără probleme. După câte am văzut eu, Subaru, dacă e in stare buna de la început, îți pune atâtea zâmbete pe fata câta grija ai de ea, dacă starea nu e așa buna, ca in cazul meu, începi cu o perioada de reparații pana când ajungi la linia de plutire (sper) și apoi îți pune zâmbete pe fata ^-^
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on September 23, 2018, 18:42:17 PM
Multumesc pentru urari Theophilus+Julsey  :)

13 Septembrie:
Am rezolvat si cu uleiul de cutie si diferential plus semeringul de la planetara.
- Amsoil severe gear 75-90W - 5 L : 355 lei
- Semering + manopera la semering si ulei: 304 lei

22 Septembrie:
Am pus: http://www.stp.eu/en/products/fuel-additives/complete-fuel-system-cleaner-diesel   Cost:  87 lei.

Efecte observate pana acum: Daca pana acum turbo nu intra (cand calcam pedala mai serios) decat dupa 2000 de ture si cand intra scotea destul de mult fum negru, acum intra deja de pe la 1500 si se aude si zgomotul aerului care e tras fortat prin tubulatura (EDIT: zgomotul era de la cotul de la intercooler care avea o crapatura) si faptul interesant este ca nu mai scoate atat de mult fum negru cand o calc mai tare (nu am filtru de particule). Poate doar 30 % fata de inainte (EDIT: O estimare cam generoasa... mai corect ar fi: s-a redus cu 30% fata de inainte)
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on March 22, 2019, 22:16:14 PM
Nu am mai adaugat nimic nou pe aici, dar nu cred ca mi-a simtit cineva lipsa.
Motorul a murit pe la inceputul lunii Octombrie 2018 pe la 222 de mii de Km. Era o zi ca oricare alta, am lasat motorul sa se incalezeasca pana s-a stins becul albastru, dupa aceea am pornit agale spre casa, insa de abia ce am apucat sa ies pe poarta ca a si inceput sa se auda o bataie ca de cican la motor. Fiind pe un sens unic prin centru nu am avut unde sa opresc imediat asa ca dupa vre-un KM motorul s-a blocat, am apasat ambreiajul si am lasat-o sa „curga” pana pe bordura in dreptul unei treceri de pietoni si cam asta a fost. Dupa vre-o doua zile am luat-o cu platforma si am dus-o la SMT in parcare.
Cand am luat masina stiam de problema motoarelor diesel din 2009 – 2010, mi-am asumat un risc gandindu-ma ca daca are 221 de mii o avea motorul schimbat deja (fara sa am istoricul de service al masinii). Am riscat si am pierdut.
Pe la inceputul lui Decembrie i-m scris mosului ca vreau un motor nou, asa ca pe data de 28 decembrie mi-a adus cutia care se vede in poza, cerandu-si scuze ca nu a reusit sa ajunga pe 25 din cauza ca renii au facut greva pentru ca era prea grea cutia.
(https://i.postimg.cc/MczbfH0Q/Cutie-motor.jpg) (https://postimg.cc/MczbfH0Q)
Incercand sa-mi fac o lista cu ce piese mai trebuie achizitionate am ajuns la dezamagitoarea concluzie ca este imposibil sa gasesti pe internet aceasta informatie, ceea ce m-a determinat sa remediez eu situatia asta. Primul lucru pe care l-am facut a fost sa ma duc la Daniel la SMT sa-l intreb daca pot sa fac motorul la ei si sa-mi dea o lista cu ce piese mai sunt necesare. Am primit o lista lunga de piese si mi-a mai spus ca, doar daca iau toate piesele din lista respectiva, o sa-mi faca motorul la ei. Tin sa-i multumesc aici pentru bunavointa de care a dat dovada. Tind sa cred ca daca as fi nimerit intr-o perioada mai aglomerata a anului, nu mi-ar fi facut motorul la ei. Daca va duceti la SMT cu piesele voastre (short block si restul) sunt 90% sanse sa fiti refuzat pt ca nu le renteaza sa castige de la voi doar manopera cand ei schimba motoare pe banda rulanta.

O sa revin cu lista completa de piese si preturi.

Masina a intrat pe 19 februarie in service si a iesit pe 11 martie.

Cateva poze cu piesele in care se vad si codurile.
Tevile de combustibil sunt nebunesc de scumpe. Cel mai ieftin le-am gasit cu 95 de Euro/bucata. Pe la noi imi cereau 600 de lei pe bucata.

(https://i.postimg.cc/5jpyq3cy/Cutii-injectoare.jpg) (https://postimg.cc/5jpyq3cy) (https://i.postimg.cc/7G9H9xWd/Injector.jpg) (https://postimg.cc/7G9H9xWd) (https://i.postimg.cc/YhhrNBfD/Lanturi.jpg) (https://postimg.cc/YhhrNBfD) (https://i.postimg.cc/JDM7jyPj/Piese-1.jpg) (https://postimg.cc/JDM7jyPj)

(https://i.postimg.cc/V0NYHxy6/Piese-2.jpg) (https://postimg.cc/V0NYHxy6) (https://i.postimg.cc/Th2YwDy6/Piese-3.jpg) (https://postimg.cc/Th2YwDy6) (https://i.postimg.cc/nsvcsKYH/Volanta.jpg) (https://postimg.cc/nsvcsKYH) (https://i.postimg.cc/21Rs1sHZ/Cutii-piese.jpg) (https://postimg.cc/21Rs1sHZ)


Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: MihaiFlorescu on March 22, 2019, 22:38:43 PM
Nasol. Cat a costat?
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: andrei0241 on March 23, 2019, 00:02:44 AM
Foarte ciudat cum de a picat fix dupa ce ai luat'o.
Mai era un coleg pe forum, cu un Forester, caruia i'a picat motorul dupa ~500km ... ma gandesc ca ambele masini prezentau totusi un inceput de sfarsit ptr cineva "pe felie" cu diesel'urile Subaru

Ce era in cutia de lemn?
In afara de partsouq (cat mai platesti, in afara de transport? cat e vama ptr piesele auto?), de unde ai procurat piese la preturi mai decente?
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Xander on March 23, 2019, 00:52:45 AM
Deci e numai buna acum. Bănuiesc ca ai schimbat și suporții de motor. Ii mai trebuie DPF, amortizoare și poți sa o vinzi ca noua. Oricum dacă îți place și nu te-a deranjat prea tare la buget acum merita sa o păstrezi.
O sa se ducă mai târziu rulmenții la roti și cablurile din cutie dar nu e deranj mare.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on March 23, 2019, 14:24:32 PM
O sa raspund punctual la ultimele postari, dar o sa revin cu o lista completa de piese si preturi.

- Cost total: peste 7000 Euro (Eu estimasem 6000 dar nu luasem in calcul injectoare, volanta si inca cateva chestii)

- Se poate sa fi avut ceva semne, dar daca eu nu am stiut cum trebuie sa se auda normal un motor diesel si in special cel boxer...

- In cutia de lemn era short block-ul

- La Partsouq am platit pt piese in valoare de 642 $ + 102 $ transport + 76 lei vama + 590 lei TVA. La noi cei mai rentabili sunt cei de la Al Padrino, plus ca aduc aproape orice la comanda. Aici trebuie sa adaug ca nu am 100% incredere in provenienta pieselor, cineva spunea ca vin de prin Turcia. Am luat un intinzator de lant de la Partsouq si unul de la Al Padrino, doar ca unul din ele a fost defect, dar nu stiu care...

- nu am schimbat suportii de motor si nici cei de la SMT nu au zis nimic de ei, deduc ca inca erau OK. Amortizoarele cred ca sunt ok, nu scartie nici unul inca. Filtru dpf nu cred ca o sa-i pun nici o data (cel putin nu voluntar) ar insemna sa-mi fac singur probleme. Cu itp-ul m-am descurcat si o sa ma descurc in continuare. Cand chiar nu o sa se mai poata, atunci o sa-i pun. Am reparat-o doar ca sa o tin, daca vroiam sa o dau, o dadeam pe loc la cel care m-a dus cu platforma (imi oferise 3000 E pe ea). Un rulment sau doi se aud deja si mi-au confirmat si cei de la SMT.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Xander on March 23, 2019, 14:43:22 PM
La partea cu itp-ul probabil ca ti-a încadrat-o la alta norma decât euro4. De unde și omologarea individuală. Deci când ii pui filtru iar ii faci omologare. Mulți ar vrea sa îți spună sa o folosești cu plăcere dar așa fără filtru nu prea e sănătos.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on March 23, 2019, 14:59:10 PM
Tin sa te corectez pt a nu ramane cu o informatie incorecta. Pot sa te asigur ca in cartea masinii scrie Euro 4 si tot ce mai trebuie.
Daca te uiti la postul meu din 28 august 2018 o sa observi acolo o poza cu omologarile de SERIE care exista pt marca SUBARU in Romania. Orice model care nu se afla in lista aia, primeste o omologare individuala.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on April 01, 2019, 22:03:55 PM
Dupa cum am promis, revin si cu lista de piese si preturi. Pentru o vizibilitate mai buna, o sa o adaug si in sectiunea "Tehnic"
Cod piesa Denumire Cantitate Pret

Short Block SUBARU 2.0 D (Bloc motor) + transport- nordicmotorcenter.com   1   4240 Eur
2294000955   Volanta SACHS (Volanta masa dubla) – autohut.ro   1   1924 Ron
13142AA110   TENSIONER-CHAIN – alpadrino.ro      1   294 Ron
13142AA110   TENSIONER-CHAIN – PARTSOUQ.com   1   40,44 $
800606720   BOLT-6X23X10 – PARTSOUQ.com   5   2,5 $
10105AB670   GSKT&SEAL SET-ENG (Kit garnituri motor 2.0D) partsouq   1   203,99 $
44616AA080   GASKET-EXHAUST – PARTSOUQ.com   2   9,32 $
44011AE01A   GASKET RM– PARTSOUQ.com   1   4,84 $
44022AA123   GASKET(CR) – PARTSOUQ.com   1   9,62 $
44011AG000   GSKT– PARTSOUQ.com   1   7,7 $
44616AA090   GASKET-EXHAUST– PARTSOUQ.com   1   4,66 $
44616AA100   GASKET-EXHAUST– PARTSOUQ.com   1   5,58 $
11044AA750   GSKT-CYL HEAD (Garnitura chiuloasa) – PARTSOUQ.com   1   48,37 $
10944AA050   GSKT-CYL HEAD,2 (Garnitura chiuloasa) – PARTSOUQ.com   1   48,37 $
11095AA150   BOLT AY-CYL HEAD (Suruburi chiuloasa) – PARTSOUQ.com   12   52,44 $
13188AA030   GEAR CP-MAIN– PARTSOUQ.com   1   26,05 $
13133AA010   SPROCKET CP-RDCTN– PARTSOUQ.com   1   52,09 $
15010AA340   PUMP ASSY-OIL EG (Pompa ulei) – PARTSOUQ.com   1   116,28 $
15208AA110   ELEM CP-OIL FLTR (Filtru ulei) – PARTSOUQ.com   1   9,23 $
15049AA120   STRAINER ASSY-OILFG (Sorb ulei) CarParts-Pros.com   1   29,16 Eur
17542AA070   PIPE-FUEL DLVY (Teava combustibil) CarParts-Pros.com   1   81,09 Eur
17542AA080   PIPE-FUEL DLVY (Teava combustibil) CarParts-Pros.com   1   81,09 Eur
17542AA090   PIPE-FUEL DLVY (Teava combustibil) CarParts-Pros.com   1   81,09 Eur
17542AA100   PIPE-FUEL DLVY (Teava combustibil) CarParts-Pros.com   1   76,39 Eur
92828-Y-606J   GLOW PLUG NGK    4   478,36 Ron
CN-SL-072   TEAVA CIRCUIT AER INTERCOOLER (Turbo works)   1   70 Ron
KC83D   Filtru combustibil MAHLE ORIGINAL KC83D – autohut.ro   1   68 Ron
13143AA090   Lant distributie – alpadrino.ro   2   512 Ron
902370029   Flange nut (piulita evacuare) - SMT   10   155,3 Ron
14035AA530   GSKT – INT MANIF - SMT   4   172,32 Ron
14738AA080   GSKT – EGR PIPE – SMT    1   38,79 Ron
808106950   BOLT – 6x21x18 – SMT    6   52,92 Ron
800608030   BOLT – 8x28x20 – SMT    3   18,18 Ron
800610860   BOLT – 10x95x40 – SMT (surub prindere electromotor)   2   43,34 Ron
800610850   BOLT – 10x80x40 – SMT (surub prindere electromotor)   2   82,58 Ron
   Ulei Subaru by Motul 5W-30 – SMT    7   541,45 Ron
   Antigel Subaru G11 by DYNAMAX – SMT    5   99,96 Ron
   Injectoare DENSO –remanufacturate de fabrica - opel-scanner.ro   4   3200 Ron
   Reconditionat Turbina – robnec.ro   1   800 Ron
   Vama piese PARTSOUQ   1   76 Ron
   TVA piese PARTSOUQ   1   590 Ron
   Manopera SMT (montat/demontat, reconditionat chiuloase, diagnoza, etc)   1   5000 Ron
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Muttley on April 01, 2019, 22:43:21 PM
Cum ai scris mai sus, peste 7ke.

Desi n-am treaba, felicitari pentru publicarea listei. Si perseverenta, tarie de caracter, uatevar.
Sa te bucuri de masina!
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on April 07, 2019, 16:46:34 PM
In fiecare weekend incerc sa fac cate un drum mai lung pt. a reusi sa termin cu rodajul. Aviz amatorilor de iesiri din oras  :)
Weekend-ul asta am urcat cu ea la munte pana am dat de zapada.
1000 Km facuti, 4000 Km ramasi...

(https://i.postimg.cc/jnKKfZHX/IMG-2154.jpg) (https://postimg.cc/jnKKfZHX) (https://i.postimg.cc/zLsqzJ34/IMG-2165.jpg) (https://postimg.cc/zLsqzJ34) (https://i.postimg.cc/dZBFjrnK/IMG-2166.jpg) (https://postimg.cc/dZBFjrnK) (https://i.postimg.cc/YGQMjJW0/IMG-2170.jpg) (https://postimg.cc/YGQMjJW0)
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on July 19, 2019, 20:51:04 PM
Acum doua săptămâni nu prea aveam ce face și m-am gândit sa curat filtrul de aer KN (drop in)
Asa arata după cam 5000 km:

(https://i.postimg.cc/zLmjN846/IMG-2275.jpg) (https://postimg.cc/zLmjN846) (https://i.postimg.cc/BL4B8NSC/IMG-2276.jpg) (https://postimg.cc/BL4B8NSC)

Respectând instrucțiunile, i-am dat cu substanța de curățare si l-am lăsat sa se înmoaie. După, am început sa-l clătesc cu apa (fără presiune) asa cum spune la carte. Ca rezultat, uleiul si mizeria au ieșit, gângăniile nu... Nu il puteam pune la loc cu gângăniile în el asa ca a trebuit sa apelez la dus. Dusul a rezolvat treaba 98 %. A trebuit sa mai apelez la un ac si multa răbdare pt a putea scoate cele 4 gaze și 2 pietricele care mai rămăseseră. L-am lăsat sa se usuce 2 zile (l-am spălat vineri si luni l-am pus înapoi), după care i-am dat cu uleiul din kit si l-am pus la loc.
 
Ca o concluzie: modelul drop in este imposibil de curățat doar prin clătire cu apa fără presiune.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on July 19, 2019, 21:30:08 PM
Un schimb de ulei era in plan. Astăzi s-a îndeplinit.
Motul 8100 Eco-nergy, 5W30
Filtru orignal Subaru

Kilometraj: 225534 km
Kilometraj de la schimb motor: 2760 km

Operațiune efectuata prin intermediul colegului BOXER, căruia țin sa-i mulțumesc din nou aici.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: BOXER on July 19, 2019, 22:25:16 PM
Imi pare bine ca ne-am incadrat in timp si ca am avut garnitura. Am cautat mai tarziu si am descoperit ca mai aveam suficiente.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on July 29, 2019, 20:25:42 PM
Achiziționat si montat cauciucuri Michelin CrossClimate + 205/50/R17
Geometrie fata + spate
Operațiuni efectuate la AutoSoft Dudesti

Știu ca cauciucurile astea nu sunt alegerea ideala, dar a fost cea mai buna pe care am putut-o face în situația mea actuala: cauciucurile trebuiau neapărat schimbate pt ca cele din fata erau tocite inegal fata de cele din spate (amândouă erau tocite destul de bine pe margini) După verificarea geometriei se pare ca au fost abuzate plus ca nu au fost nici o data rotite cu cele de pe spate. Eu as fi vrut sa iau Michelin Pilot Sport 4, dar asa nu as mai fi avut bani si de anvelope bune de iarna + jante.

La geometrie mi s-a spus ca mașina este încă în parametri acceptabili, dar am hotărât sa o aduc cat mai aproape de ideal. M-am gândit ca nu ar strica dacă se mai umbla pe la șuruburile alea de reglaj ca sa nu înțepenească de tot.

(https://i.postimg.cc/sMPDG7dF/IMG-2308.jpg) (https://postimg.cc/sMPDG7dF)
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on September 24, 2019, 23:01:29 PM
Am fost într-un mic concediu (20 -31 august). București - Belgrad (trecut pe la Porțile de Fier) - stat 5 ore in vama cu Croația unde, fiind Roman, desigur ca a trebuit sa fiu tras deoparte si întrebat de carne, alcool, țigări...(asta de vameșii sârbi) - Graz (Austria) - vizitat un ghețar pe acolo - retur prin Ungaria. Am și ceva poze, dar sunt un pic cam leneș.

In total 3200 Km cu un consum de 6%.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on April 05, 2020, 12:53:58 PM
Schimb ulei:
Data: 13.03.2020
Kilometraj: 234134 Km

Ulei: AMSOIL SIGNATURE SERIES 0W-30 - ACEA A5/B5, A1/B1 (luat pe la sfârșitul lui 2018 înainte sa cada motorul)
Filtru + garnitura bușon - originale SUBARU

Manopera 81 RON

Observații: Consum mai scazut cu 0,4 %. Motor un pic mai zgomotos ? (Aici nu sunt sigur, poate e doar o impresie rezultata din faptul ca am fost cu urechile ciulite sa observ vre-o schimbare)
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Xander on April 05, 2020, 16:30:54 PM
Dacă ai schimbat brandul de ulei sau tipul e normal sa fie mai zgomotos.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: orientalmed on August 13, 2020, 01:07:54 AM
O intrebare...
Chiar a  meritat un motor nou si costuri de 7000 euro ?
De banii astia poate luai o benzinara de 2.0 aspirata  ok, din cate aud senzatiile sunt ceva mai tari la diesel fata de 2.0 N/A...dar totusi..7000 EURO !
Mai ai comparatii cu alte masini conduse care sa iti insufle asa de serios si hotarat dorinta de a inlocui un astfel de motor pt a ramane cu aceeasi masina?
Multumesc si scuze pentru intrebarea ..abrupta

PS. motorul nou ce an ar fi si ar mai avea riscurile celui vechi?
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: BOXER on August 13, 2020, 01:09:07 AM
Nu se compara aspiratul 2.0 cu dieselul, cel din urma se apropie de WRX (ca senzatii).
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: orientalmed on August 13, 2020, 01:20:15 AM
Ceva nu se leaga. Am diesel de 220 Hp, si da, il simt agresiv din cauza cuplului, dar ....impreza 2.0 diesel cu 8,6 s pana la 100 nu se apropie de wrx deloc.
iar generatia anterioara de impreza HAWK 2.0 aspirat , are 8.8 s. Si iar nimeni nu il aseamana cu wrx ul.
Trebuie sa fie alta ratiune si alt mister pentru care initiatorul topicului i-a aratat asa de mult LOVE de a investit in ea.
Sunt tare curios Lup_Alb
Multumesc
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: BOXER on August 13, 2020, 09:44:24 AM
In realitate se leaga, nu pe hartie. Masini diferite, motoare diferite, transmisii diferite, soferi diferiti.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Xander on August 13, 2020, 12:19:29 PM
Se leagă și pe hârtie pentru cine stie sa citească. Cuplu la 1800rpm cu tracțiune integrala și mașina ușoară.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on August 29, 2020, 21:38:30 PM
Au trecut 2 ani, deci a urmat un nou ITP, cu ocazia asta am inregistrat si noua serie de motor. Se pare ca nu am depasit 10 ani vechime, asa ca am obtinut inca 2 ani :D

PS: orientalmed: sper ca PM-ul este cat de cat lamuritor.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Forester on August 30, 2020, 11:27:24 AM
Ceva nu se leaga. Am diesel de 220 Hp, si da, il simt agresiv din cauza cuplului, dar ....impreza 2.0 diesel cu 8,6 s pana la 100 nu se apropie de wrx deloc.
iar generatia anterioara de impreza HAWK 2.0 aspirat , are 8.8 s. Si iar nimeni nu il aseamana cu wrx ul.
Trebuie sa fie alta ratiune si alt mister pentru care initiatorul topicului i-a aratat asa de mult LOVE de a investit in ea.
Sunt tare curios Lup_Alb
Multumesc

Nu te uita numai la demaraj, ci si la reprize. Nu prea ai pe unde sa gasesti cifrele, dar acolo cred ca se apropie cele doua.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on September 28, 2020, 21:52:47 PM
A trecut un an de când am montat anvelopele noi asa ca m-am dus la Autosoft sa le fac rocada. Din păcate pt buzunarul meu, nu am scapat doar cu mutatul din fata in spate... O janta avea nevoie de îndreptat iar alte 3 anvelope aveau cate o mica deformare (de unde nu știu, ca mașina nu a stat nici o data mai mult de o săptămână pe loc nici chiar in perioada starii de urgenta)

Cu îndreptatul, centratul profesional, curățatul. etc, etc, am lăsat la ei 350 lei.

Astăzi am comandat și kitul de ambreiaj: Sachs 3000 950 066 care s-a dovedit imposibil de găsit pe la noi, nici macar aia de la autopieseonline24 nu era in stoc. Pana la urma am reușit sa il găsesc la trodo.com. Ăștia se pare ca sunt in UK. Exista și varianta mai ieftina cu 006 în coada, dar nu o vreau pe aia.

Acum sa vedem daca gasesc cine sa il monteze.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Arturito on September 28, 2020, 22:13:49 PM
Eu as fi curios daca la autosoft a scapat cineva de " e janta stramba sau e anvelopa nu stiu cum ".
Deja cred ca e ceva JMecherie de vanzari...
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on September 28, 2020, 22:25:24 PM
Nu știu cum a fost la alții, dar eu am fost chemat înauntru si am văzut cu ochii mei.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Arturito on September 28, 2020, 23:00:29 PM
Ok. Dar se simtea ceva ? La diverse viteze ?
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on September 29, 2020, 01:24:36 AM
Aparea un usor tremurat in toata masina la 170 - 180. Nu se simtea in volan, ma gandesc ca ar corespunde cu faptul ca cea care a avut nevoie de indreptare, a fost una de pe spate.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on October 08, 2020, 21:53:57 PM
Acum cateva zile am schimbat filtrul de combustibil.
MAHLE ORIGINAL KC83D – autohut.ro - 62 Lei
Manopera: Eu
Kilometraj: 239500 Km

Ieri a ajuns si kitul de ambreiaj. Luni urmeaza montajul.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on October 13, 2020, 16:28:16 PM
Schimbat kitul de ambreiaj: 12.10.2020
Sachs 3000 950 066 - 249 Euro (cu tot cu transport din Uk - trodo.com)
Ca urmare pedala de ambreiaj este un pic mai moale, nu beton cum era inainte.

Operatie efectuata la colegul WIM
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on November 01, 2020, 00:16:06 AM
Am fost un pic cam delăsător... nu am mai pornit-o de 7 zile. Bateria este încă cea originala Panasonic (made in Japan) deci anul asta a făcut 10 ani. Invartea de 3 ori dupa aia detecta ca puterea este prea mica si se oprea (pornire de la buton). Dupa doua incercari am lasat-o in pace. Am luat Loganul pe benzina, pus cablurile, turat la 2500 si pus o cutie pe pedala ca sa o tina asa, suit in Subaru apasat butonul si a pornit imediat.
Tocmai ce ma gândeam astăzi ca ar trebui sa o pornesc măcar la 3 zile, acum ca a venit frigul...
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on November 24, 2020, 22:01:43 PM
S-au adunat ceva update-uri...

Pana la urma a fost nevoie sa schimb bateria. La temperaturile de acum, nu mai avea destula putere la pornire (invartea dar nu mai pornea) Am dus-o acasa sa o pun pe redresor, In ideea ca poate o revitalizez daca ii schimb acidul. Nu s-a mai incarcat mai mult de 12,9 V asa ca m-am apucat sa verific celulele. Din pacate rezultatul a fost dezamagitor: 5 celule aveau peste 2,5 V, iar una era moarta, avea cam 0,6 V, asa ca am renuntat la ideea cu revitalizarea.

Baterie SAMSUNG (made in Japan) 2010 - 2020   R.I.P.
Inlocuita cu: EXIDE EA754 PREMIUM 12V 75AH, 630A - 405 Lei - Autohut.ro


Rulmentii de la roti faceau destul zgomot la viteza mare, asa ca i-am schimbat. Pentru inceput doar cei de pe spate plus capetele de bara de pe fata. Ca rezultat, zgomotul s-a redus simtitor. Pentru o reducere mai mare ar trebui schimbati cei de pe fata si cei din cutie.

Butuc roata NIPPARTS N4717017 2 x 274 = 548 Lei Autohut.ro
Cap bara FEBI BILSTEIN  1646180  2 x 47 = 94 lei AutoKarma


Manopera efectuata la Autonesti de mecanicul la care ma duceam eu de obicei cu Loganul pt ca am  vrut sa fac totul prin Card Avantaj in rate fara dobanda. Totul a fost: ori asa, ori deloc...

ODO: 240000 Km
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on November 24, 2020, 22:44:31 PM
Acum sa trecem la upgrade-urile de la partea de electronica.
Tocmai ce au ajuns urmatoarele:

https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07H2ZP672

si ceva deosebit: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B08D7GG53V

Dupa cum cred ca stiti, la diesel nu ai unde sa vezi in bord temperatura lichidului de racire, asa ca am zis sa incerc jucaria asta. Nu aveam cine stie ce asteptari, pe hartie e perfecta dar in realitate cine stia.
Am testat-o deja cum a venit si am ramas foarte impresionat. NU ma asteptam sa mearga chiar plug and play. Ca un exemplu, iti arata pana si temperatura de intrare si iesire de la DPF. Plus multe altele. Acum sa vedem si cat de rezistenta e. O sa fac si cateva poze maine pe lumina.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: MihaiFlorescu on November 24, 2020, 23:29:32 PM
Este o varianta buna și mult mai la îndemână decât să folosești telefonul. Eu aveam ceva pe cablu și cred că funcționează și acum, după 8 ani.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Xander on November 25, 2020, 15:15:43 PM
Nu sunt sigur ca toți parametrii afișați sunt aleși corect de jucărie.

Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on November 25, 2020, 21:14:37 PM
Am verificat cu laptop-ul și valorile corespund. Se observa în lista PID-urile pentru care nu are adresele corecte. Ignorați temperatura la DPF, aia este valoare constanta, pe care o afișează tot timpul din cauza softului modificat.

(https://i.postimg.cc/njjfMD8q/OBD2-Pid1.jpg) (https://postimg.cc/njjfMD8q) (https://i.postimg.cc/m17xyWgD/OBD2-Pid2.jpg) (https://postimg.cc/m17xyWgD) (https://i.postimg.cc/ThbX6gJ6/OBD2-Pid3.jpg) (https://postimg.cc/ThbX6gJ6) (https://i.postimg.cc/zbsZhG56/OBD2-Pid4.jpg) (https://postimg.cc/zbsZhG56)

Am reușit sa montez astăzi și oglinda cu camera spate. Pana la urma am pus camera spate în interior fără sa o mai conectez la marșariere pentru ca era o munca titanica si oricum ma descurc perfect fără.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: MihaiFlorescu on November 25, 2020, 21:17:16 PM
Testul suprem o să fie la iarna cu temperaturi negative. Atunci sa vezi cum reacționează displayul. Și la vară în soare.

Evident, poți să îl ai deconectezi și să îl iei in casă...
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on November 25, 2020, 21:52:22 PM
Da, cred ca o sa il iau acasa cand or fi temperaturi negative, mai ales ca nu merg in fiecare zi cu ea. La vara nu o sa fie problema pentru ca am locul de parcare in spatele blocului si aproape lipit de el. Soare nu bate pe ea decat vre-o ora dimineata,
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on December 27, 2020, 19:46:02 PM
Cam asta este calitatea filmarilor cu oglinda cu camera.

Urcarea de ieri pana la Cabana Dichiu (plecat la 14 din Buc si ajuns sus la ora 16:45 plus inca 20 de min pana am reusit sa parchez masina.)
https://streamable.com/56mwo3   (camera fata)
https://streamable.com/zfigve        (camera spate)

Dupa o ora se eliberase zona. Camera fata este excelenta si noaptea, cea spate e chioara. La coborare drumul era deosebit de periculos: gheata facuta din zapada presata, acoperita cu zapada umeda. Frana nu se putea folosi. Am folosit doar viteza 1 si franare din ambreiaj.
https://streamable.com/qrddyq   (camera fata)
https://streamable.com/osfzkj      (camera spate)
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Forester on December 28, 2020, 18:00:11 PM
La intoarcere nici nu ai dezaburit luneta, ce sa se vada, in conditiile in care nici nu ai lumina unor faruri cum ai pe fata.
Not bad overall.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Theophilus+Julsey on December 28, 2020, 20:28:24 PM
Pare chiar ok  ;)
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on January 17, 2021, 03:38:26 AM
Forester sau impreza ?  >:D

https://streamable.com/j130v1
https://streamable.com/69qhnn
https://streamable.com/80w1d6
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: MihaiFlorescu on January 17, 2021, 11:51:51 AM
Superb!

Impreza are avantajul greutății față de Forester, deși la diesel ai destul cuplu cât să nu îți pese.

Pe unde este drumul acesta?
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on January 17, 2021, 13:36:29 PM
Drumul este cel care urca la Muntele Rosu (zona Cheia).

Se ducea foarte repede de spate in curbele stranse in urcare. Asta cred ca se datora lipsei anvelopelor dedicate de iarna (am Michelin CrossClimate+) si lipsei de greutate (nu am avut decat cainele in spate ca pasager). Au fost si ceva zone unde am fost la limita pe burta.

https://streamable.com/17sgwl
https://streamable.com/lw6mbk
https://streamable.com/a008jw

(https://i.postimg.cc/4nP6j3bc/IMG-4052.jpg) (https://postimg.cc/4nP6j3bc) (https://i.postimg.cc/PCp1LQGb/IMG-4062.jpg) (https://postimg.cc/PCp1LQGb) (https://i.postimg.cc/5H8vg926/IMG-4063.jpg) (https://postimg.cc/5H8vg926) (https://i.postimg.cc/crjnNtKv/IMG-4075.jpg) (https://postimg.cc/crjnNtKv) (https://i.postimg.cc/Hj6MBhd4/IMG-4076.jpg) (https://postimg.cc/Hj6MBhd4) (https://i.postimg.cc/WtNrmvL1/IMG-4088.jpg) (https://postimg.cc/WtNrmvL1) (https://i.postimg.cc/4mn9MQ3C/IMG-4091.jpg) (https://postimg.cc/4mn9MQ3C)
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: dan_b on January 17, 2021, 14:01:55 PM
Foarte frumos!
Eu zic ca a urcat foarte bine. Intr-adevar, daca aveai anvelope de iarna clasice, era si mai bun gripul.
Dar a urcat foarte bine, date fiind pantele si zapada.
Superb peisajul!
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: MihaiFlorescu on January 17, 2021, 14:13:46 PM
Acum am înțeles de unde vine userul Lup_Alb :)
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Forester on January 17, 2021, 16:41:21 PM
La greutatea Imprezei/foresterului, chiar nu mai conteaza +/- 100 de kile.
A contat pe vremuri, cand am facut trecerea de la Tico la Matiz. Tico literalmente mergea pe zapada (pe deasupra practic), cu anvelope all-season din fabrica, Matizul era un dezastru cu anvelope de iarna dedicate. 650 vs vreo 800 kg.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on January 17, 2021, 18:41:23 PM
Numele este mai vechi decat catelul. Catelul are doar un an si 5 luni  :)

Acum am înțeles de unde vine userul Lup_Alb :)
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on January 19, 2021, 19:11:26 PM
Am zis sa fac si eu un Cold Start ca tot sunt la moda zilele astea.
Temperatura exterioara: -4 C

https://streamable.com/vew82x
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on January 28, 2021, 02:39:47 AM
Daca tot nu am reușit sa o lovesc eu pana acum, un începător care își luase carnetul de o luna, s-a oferit sa ma ajute si mi-a lovit-o în parcare

(https://i.postimg.cc/tYJg06gT/image0.jpg) (https://postimg.cc/tYJg06gT)

Bara nu are nimic, aripa este îndoită și bucata aia de plastic care leagă aripa de bara este sparta.

Update: Am intrebat un tinichigiu pe care il stiam si mi-a spus ca aripa se inlocuieste, nu se poate indrepta, asa ca am cautat sa vad ce gasesc la dezmembrari. Nimic, modelul asta de Impreza este rar in circulatie si mai rar la dezmembrari. Ce am gasit in Bucuresti, erau de mult acolo, asa ca aripa nu mai era disponibila. M-am gandit sa o comand singur de pe internet, sa o duc la cineva sa o vopseasca dupa aia la altcineva sa o monteze, dar am ajuns la concluzia ca nu merita efortul (nu cred ca faceam vre-o economie), asa ca o sa o duc la AK. Am platit deja avansul pt comanda de piese.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on February 14, 2021, 14:23:44 PM
Am dus marti masina la Brasov, iar vineri am luat-o inapoi.
A iesit cat de bine se putea, nu se observa vreo diferenta la culoare, doar daca sti ca a fost vopsita si te uiti atent. Sunt foarte multumit de rezultat.
Poze nu am inca pt ca masina este murdara dupa drum. Nu am vrut sa o spal inca pe gerul asta.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on February 25, 2021, 18:32:56 PM
Schimb ulei:
Data: 25.02.2021
Kilometraj: 242910 Km

Ulei: AMSOIL SIGNATURE SERIES 0W-30 - ACEA A5/B5, A1/B1
Filtru + garnitura bușon - originale SUBARU

Manopera 81 RON
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Xander on February 25, 2021, 20:22:43 PM
Ce înseamnă sa nu ai dpf, pui ulei de benzinara cu tbn mare.
Am avut și eu 0w30(alt brand), trage in zona de început de cuplu 1800-2500rpm ca la 3000-3500rpm.Mergi cu a 3-a lejer subturat.
E fun in oraș dar la drum lung nu e ok.
Vitezele ridicate de curgere nu sunt ok in regim de autostrada.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on February 25, 2021, 21:08:31 PM
Nu e un ulei doar pt motoarele pe benzina, standardul B5 este pt motoarele diesel, doar ca nu este din categoria C special pt vehiculele echipate cu filtre de particule.

Pe site-ul Amsoil uleiul asta apare ca doar pt benzina (asta de când au scos varianta speciala pt diesel) Când am cumpărat eu prima data in 2018, apărea ca este si pt diesel. Oricum, standardul (mai mult ca sigur și compoziția) a rămas aceeași: ACEA A5/B5.

As fi încercat varianta "Signature" pt diesel, dar cei de la POL nu o au în oferta...

Pe autostrada merg de obicei cu 120-130, doar pt perioade scurte merg mai tare. La 130 parca turatia este undeva pe la 2000 si un pic.
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on April 25, 2021, 14:02:08 PM
Nuca mea de la schimbator este tocita bine. Nu aveam ce face intr-o zi asa ca m-am apucat sa caut una noua. Descurajat fiind de pretul uneia originale, mi-am mutat cautarea pe AliExpress unde am si gasit ce cautam. Dupa o luna de asteptare a ajuns.
pe linga asta am mai cumparat vre-o 10 maruntisuri de care nu aveam nevoie... Au ajuns 2 comenzi, mai sunt 9 de venit.

(https://i.postimg.cc/nMySnRFw/Incarcator-stickere.jpg) (https://postimg.cc/nMySnRFw) (https://i.postimg.cc/jLyg2HCq/Nuca-schimbator.jpg) (https://postimg.cc/jLyg2HCq)

Restul de maruntisuri.

(https://i.postimg.cc/CZySpHZG/3-D-Aluminum-Badge-Emblem-Sticker-For-Subaru.jpg) (https://postimg.cc/CZySpHZG) (https://i.postimg.cc/vghsnJ0h/Door-Lock-Cover-Car-Sticker-Case-For-Subaru.png) (https://postimg.cc/vghsnJ0h) (https://i.postimg.cc/CzQwmVS6/Double-Sided-Tape-Transparent-No-Trace-Reusable-Waterproof-Adhesive-Tape.webp) (https://postimg.cc/CzQwmVS6) (https://i.postimg.cc/RNFM705H/Erick-s-Wiper.png) (https://postimg.cc/RNFM705H) (https://i.postimg.cc/cvt0z5J1/Genuine-Leather-Car-Logo-Remote-Key-Cover-Case-Wallet-For-Subaru.webp) (https://postimg.cc/cvt0z5J1) (https://i.postimg.cc/t1hyqZPL/Luminous-Car-Wheel-Tires-Valves-caps.png) (https://postimg.cc/t1hyqZPL) (https://i.postimg.cc/1nsSfmr4/Zoomsee-Interior-LED-For-Subaru-Impreza.webp) (https://postimg.cc/1nsSfmr4)
Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on April 25, 2021, 15:09:18 PM
Acum sa trecem la lucruri serioase...  Se pare ca discul de pe fata stanga s-a ovalizat deja (asta ori a reusit sa rugineasca la contactul dintre disc si rulment. Din cate am citit, rugina care se formeaza acolo impinge discul si este de ajuns ca sa iti dea aceleasi simptome). Daca asta nu era de ajuns, sunt ceva probleme si pe partea dreapta. La o franare usoara spre medie masina trage sprea dreapta, in schimb la o franare mai puternica isi mentine traiectoria. Faptul este sesizabil doar la franari de la viteze peste 70 Km/h.
Ca sa nu mai arunc bani o data la 2 ani pe discuri (sper...), m-am hotarat sa schimb mai multe pe acolo, asa ca am comandat:

Butuc roata NIPPARTS N4707010   2 x 247 Lei
Set Placute frana BREMBO P 78 013   1 x 157 Lei
Disc frana BREMBO 09.A921.11   2 x 236 Lei
Total: 1123 Lei cu TVA
Plus un set de etriere noi: https://subarak.pl/en/brake-calliper/587-front-4-piston-brake-calliper-for-subaru.html

Update:
1. Au ajuns discurile, plăcuțele si rulmenții, dar tocmai ce am primit banii înapoi pe etriere, se pare ca modelul respectiv nu mai este disponibil la producător :(
2. Am comandat etrieri TRW de la Autohut (asta se intampla inainte de Paste) m-au sunat sa-mi spuna ca cica nu ar fi compatibili, bla, bla, bla... si mi-au spus ca cei Lauber ar fi. Eu fiind pe drum, am luatr de bun ce au spus ei, iar cand am ajuns acasa m-am luat cu altceva si am uitat sa mai verific inca o data, In saptamana urmatoare Pastelui, daca tot nu ajunsesera cei Lauber, m-am apucat sa verific la TRW pe site. Ce sa vezi, erau compatibili. Am incercat sa-i prind la telefon ca sa schimb comanda, dar dupa 30 de min de incercari fara succes am renuntat, m-am suit in masina si am pornit spre ei cu gandul sa schimb comanda in magazin. Pe la jumatatea drumului am primit un telefon de la ei cum ca au ajuns cei Lauber, asa ca pana la urma i-am luat pe aia...


Title: Re: Impreza 2.0D 2010
Post by: Lup_Alb on May 14, 2021, 00:21:11 AM
Gata, de ieri masina are rulmenti, discuri, placute si etrieri noi pe fata.

Concluzii:
Franarea este sesizabil mai buna la aceeasi forta de apasare a pedalei. Discurile nu mai ruginesc instant ca cele BOSCH. BOSCH-urile rugineau deja dupa 10 min cu stropi de apa pe ele. Astea dupa o ora de abia se vede o usoara tenta de rugina. Placutele Brembo, comparate cu cele Bosch, genereaza mult mai mult praf.
In sfarsit este liniste in masina  :D fara huruitul ala continuu de la rulmenti.