Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: lucian1308 on July 26, 2016, 17:10:44 PM

Title: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on July 26, 2016, 17:10:44 PM
Va salut. Sunt membru de mai multa vreme pe aici doar ca pana acum nu am scris. Imi place sa citesc :)

Am o problema cu padurarul meu din 2007 2.0x

primesc o eroare de MAF (care costa o galagie de bani) dar am tot primit sfatul, de la diversi cunoscatori ai modelului sa nu il schimb pana nu testez cu altul sa fiu sigur ca e bun.

Dupa cum stiti si voi, e greu sa gasesti mecanici competenti chiar si pe bani frumosi, si de multe ori esti nevoit sa faci asta singur. Vreau sa zic ca la Subaru Brasov AUTOKINO mi-am luat o m*** cu ambreiaju... in sensul ca m-am dus cu el in punga (set complet LUK) si zilele trecute cand am dat jos sa il schimb era un exedy tocit ca dracu... schimbarea s-a realizat in iarna si nu am facut mai mult de 5000km. in fine, asta e o alta poveste.

As avea nevoie daca e un posesor dragut pe aici de Forester sau alt ceva cu EJ204 sa testez debitmetru. Poate stiti, are o mufa si 2 suruburi si dureaza 5 minute.
N-as cam avea bani de aruncat pe un MAF nou...si sa nu se rezolve problema.

E cineva dispus in Bucuresti sa ma ajute cu asa ceva?

Multumesc anticipat!
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: BOXER on July 26, 2016, 20:08:33 PM
Ai modificari la motor ? Totul este standard ?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on July 26, 2016, 21:05:48 PM
DAIKIN EXEDY/LUK Corporation ?  ;D

adica LUK-ul tau din punga era de fapt exedy/luk/daikin adica acelasi lucru ?  


Thanks for your interest in LuK Clutches. LuK is the world's largest
original-equipment clutch manufacturer, and over 80% of the Clutch Kits
that we market are produced in one of our own manufacturing facilities.
However, in the rare instance where we are not the OE supplier, we do
obtain the Clutch Kits from the OE manufacturer.

In the case of the Subaru Clutches, that is exactly what happens. We are
not the OE manufacturer for any of the Subaru Clutches, so we do go to
Daikin for certain applications.

I hope that this settles this debate, and again, thank you for your
interest in LuK Clutches.


Tom Munley
Sales Manager - Branded Products

Schaeffler Group USA Inc.
Automotive Aftermarket
5370 Wegman Drive
Valley City, OH 44280
TEL: 330-558-5215 * FAX: 330-273-3522
Tom.Munley@Schaeffler.com


adica kit LUK cu componente exedy/daikin pentru subaru...adica nu ai luat nimic la bv :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on July 27, 2016, 09:55:09 AM
Ai modificari la motor ? Totul este standard ?


fara modificari, motorul este standard.

despre treaba aia cu LUK nu stiu ce sa zic. tocmai de aceea nu am facut valuri, am probleme mai importante de rezolvat acum...decat pe cea cu ambreiajul :)
pana la urma nici nu ma intereseaza prea tare...era vorba doar de producator. eu stiu ca am cumparat altceva :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: Musiu on July 27, 2016, 10:01:16 AM
despre treaba aia cu LUK nu stiu ce sa zic. tocmai de aceea nu am facut valuri, am probleme mai importante de rezolvat acum...decat pe cea cu ambreiajul :)
pana la urma nici nu ma intereseaza prea tare...era vorba doar de producator. eu stiu ca am cumparat altceva :)
[/quote]
E posibil sa nu-ti fi luat nimic de la AK, ceea ce cred ca merita subliniat, cum de altfel a facut-o si Andea. Cu totii avem probleme mai importante de rezolvat, dar aici este vorba despre seriozitatea unei reprezentante pe care multi dintre noi o apreciaza si se bazeaza.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on July 27, 2016, 10:17:14 AM
Da, pana la proba contrarie...nu am ce zice. Si eu am fost doar la ei si nu am ce spune despre calitatea serviciilor. Tocmai de aceea i-am sunat le-am explicat situatia si au zis ca ma suna. Nu s-a mai intamplat asta. La preturi insa au de lucrat. Nu stiu daca e tocmai normal sa iti vanda o componenta cu de 2-3 ori pretul pietei si apoi adaugi si manopera de montaj. ASta doar pentru ca piesa cu care ai venit tu...nu se potrivea si erai cu masina sus. In fine...am sa revin si clarific aceasta situatie cand voi avea o certitudine. Pana atunci...nu luati in seama. Chiar si mie oamenii de la AK mi-au parut extraordinari.

Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on July 27, 2016, 16:13:42 PM
poate va vine o idee :) am uitat sa zic despre codul de eroare pe care il da masina acum P0103 si check engine blincane...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on July 27, 2016, 17:03:08 PM
pai ideea aia este, testeaza cu un alt MAF , este un cod de eroare care apare de obicei cand se strica MAFul deci stick to the initial plan ...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on July 27, 2016, 17:43:00 PM
pai si daca se strica MAF-ul astea-s manifestarile? se balbaie la relanti si vibreaza dubios...chiar daca sunt si mai turat 2-3000RPM? Evident...si lipsa de putere
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on July 27, 2016, 17:49:22 PM
exact :)
maf-ul masoara aerul care intra si daca nu mai masoara corect ce crezi ca se intampla cu amestecul ?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: puiu on July 27, 2016, 21:29:38 PM
Se duce in avarie la valori de amestec bogat ca sa fie safe? :D
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on July 27, 2016, 21:33:47 PM
probabil ca nici el nu mai stie unde se duce ... cert este ca se duce ... undeva :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: Sese on July 28, 2016, 00:57:21 AM
Recunosc ca nu stiam ca LUK e doar ambalator de ambreiaje pentru modelul asta.
In schimb stiam ca baietii din service nu s-ar fi apucat sa schimbe o piesa mai buna cu una mai proasta. Am avut reclamatii pentru cazuri de neatentie, multe situatii de lipsa de comunicare si chiar cateva intamplari legate de indisciplina unor angajati dar niciodata n-am avut in Auto Kino un caz de furt.

Experienta m-a invatat ca cele mai frustrante situatii de genul acesta sunt cele in care nu-ti poti proba nevinovatia. Stiti voi, cazul clasic cu " am avut niste ochelari de soare de firma in bord si dupa ce am luat masina din service am constatat ca lipsesc". In cazul de fata, multumita lui Andea, lucrurile s-au lamurit de la sine.

Am sa folosesc o sintagma pe care am mai auzit-o in situatia in care s-a dorit sa se caracterizeze activitatea proasta a unui service. Consider ca la fel de bine poate descrie si comportamentul unor clienti.
"In stil tipic romanesc" , in loc sa trimita si el un mail la Auto Kino ca s-a lamurit problema, ca "It was a misundestanding",ca seful ala de Politie din Moldova, el continua cu acuzele.

Acuma pe bune, chiar asta crezi ca facem la Auto Kino, sechestram masinile clientilor pe elevatoare si apoi ii santajam cu de doua-trei ori pretul?

E urat monser sa acuzi niste oameni pe care nici macar nu-i cunosti.

 
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on July 28, 2016, 10:13:54 AM
Recunosc ca nu stiam ca LUK e doar ambalator de ambreiaje pentru modelul asta.
In schimb stiam ca baietii din service nu s-ar fi apucat sa schimbe o piesa mai buna cu una mai proasta. Am avut reclamatii pentru cazuri de neatentie, multe situatii de lipsa de comunicare si chiar cateva intamplari legate de indisciplina unor angajati dar niciodata n-am avut in Auto Kino un caz de furt.

Experienta m-a invatat ca cele mai frustrante situatii de genul acesta sunt cele in care nu-ti poti proba nevinovatia. Stiti voi, cazul clasic cu " am avut niste ochelari de soare de firma in bord si dupa ce am luat masina din service am constatat ca lipsesc". In cazul de fata, multumita lui Andea, lucrurile s-au lamurit de la sine.

Am sa folosesc o sintagma pe care am mai auzit-o in situatia in care s-a dorit sa se caracterizeze activitatea proasta a unui service. Consider ca la fel de bine poate descrie si comportamentul unor clienti.
"In stil tipic romanesc" , in loc sa trimita si el un mail la Auto Kino ca s-a lamurit problema, ca "It was a misundestanding",ca seful ala de Politie din Moldova, el continua cu acuzele.

Acuma pe bune, chiar asta crezi ca facem la Auto Kino, sechestram masinile clientilor pe elevatoare si apoi ii santajam cu de doua-trei ori pretul?

E urat monser sa acuzi niste oameni pe care nici macar nu-i cunosti.

 

pfuu....ce m-o fi mancat sa zic asa ceva pe aici. repet, daca eram sigur de aceasta intamplare faceam valuri. Drept urmare, daca va amintiti, am sunat si v-am povestit frumos situatia si nu am facut scandal ori alte romanisme. AM INTREBAT PENTRU CA AM CUMPARAT CEVA SI AM GASIT ALTCEVA PE MASINA! Insa am primit un raspuns simplu. "Va contactam noi!" Si pana la data in care am amintit in cu totul alta situatie, in nici un caz un topic despre furtisag eu nu am fost contactat sa mi se spuna care e situatia...ca unui client care nu stie si a intrebat.

Eu ce sa cred, nestiind despre situatie iar AK nu m-a sunat sa imi zica "bai baiete esti nebun?" sau orice altceva...
Ba chiar va rog sa recititi ce am zis, am fost foarte multumit de service si de prestatia celor de la AK. Deci despre ce vorbim? Daca voi nu stiati ca sunt doar ambalatori cei de la LUK, eu care ma intalnesc cu un disc de ambreiaj la 80 - 100k ce sa zic? Pune-te in locul meu, cumperi ceva, si apoi gasesti altceva pe masina...

Imi pare rau pentru neintelegere...si mai rau imi pare ca nici nu trebuia sa amintesc pe aici asa ceva. Va rog sa recititi sa vedeti ca imediat dupa "Amintirea respectiva a situatiei" mi-am exprimat clar multumirea fata de serviciile AK. Mai mult, alti membri ai forumului mi-au explicat situatia...

Cat despre treaba cu sechestratu'...nu stiu daca am lasat sa se inteleaga asta ori daca am folosit acest cuvant. Dar sustin in continuare faptul ca acea pompa de apa pe piata, noua costa 200-250 ron (cel putin la vremea aceea) nu 650 ca la AK. |Acum poate fi gasita cu 140RON FIX ACELASI PRODUCATOR SI MODEL. Dar asta este alta discutie si evident fiecare are ce adaos vrea.

Cat despre neglijenta mecanicilor...n-am ce zice decat ca asta e relativa. Atunci cand pui tu mana sa iti repari o faci ca pentru tine...fiind atent la fiecare detaliu. Cu totii sau aproape cu totii suntem angajati si stim ce inseamna demotivarea ori pur si simplu lipsa de chef intr-un anumit moment.

Daca am sifonat imaginea AK imi pare rau, si cred ca asta rezolva situatia prin clarificarea neintelegerii...
Credeti ca putem trece pe ste asta? Adica eu stiu clar ca nu am avut intentii rele...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: MihaiFlorescu on July 28, 2016, 10:50:44 AM
Deci cand probezi un MAF? Google da aceleasi simptome si rezolvari pentru codul de eroare. Adica MAF prost sau O2 sensor.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andrei0241 on July 28, 2016, 11:04:00 AM
Pai el ar testa, ca asta si incearca aici, sa gaseasca un binevoitor sa i'l imprumute pe'al sau pentru teste, sa nu dea banii degeaba pe unul nou
Din diagnoza nu s'ar putea lamuri daca MAF lucreaza sau nu ok?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on July 28, 2016, 11:09:51 AM
Aproape ca nici nu ma mai intereseaza masina acum...si MAF-ul. Imi pare asa rau ca am scris despre incertitudinea mea aici, habar nu am ce m-a apucat...speram ca cineva rezoneaza cu faptul ca nu prea ai unde sa iti repari "misto" masina iar intamplarea cu ambreiajul era proaspata in mintea mea...de sambata mai exact si cred ca asa a ajuns tastata incertitudinea. Aia e...mai dam si cu capu'

Cat despre MAF as testa si azi...dar nu am MAF. Toti zic ca il aduc in 2-3 saptamani la preturi astronomice. Pe afara pretul e decent, la noi are adaos 400%
M-am gandit si la lambde(ca si eu am rascolit internetul pe toate partile si am vazut si aceasta posibilitate) insa doar le-am dat jos si aratau bine bine. Nu le-am luat prea tare in considerare pentru ca nu am eroare de de lambde. in plus am testat prima lambda intr-un mod mai neortodox asa si pare ca functioneaza.

Daca ar fi o bobina naspa, nu ar trebui sa primesc un miss fire? Mie imi pare ca merge in 3. Adica la cum vibreaza...gandul ma duce doar la asta.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: ucosmin on July 28, 2016, 11:33:57 AM
Dar cu MAF-ul neconectat cum merge?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on July 28, 2016, 11:36:20 AM
tot asa. doar ca atunci cand il conectez la loc se tureaza putin apoi se subtureaza si se stabilizeaza undeva...
Am verificat firaraia care duce in ECM si e ok, am masurat tensiuni si sunt ok. Nu am osciloscop dar sunt pe cale sa achizitionez o jucarie (oricum as mai avea nevoie si pe la alte proiectele) ca sa vad mai bine semnalele MAF-ului si nu numai...

Din cate am inteles asta e digital nu analogic si variatia de tensiune pe el (daca stiti despre ce vorbesc) apare doar datorita mediei pe care voltmetrul o realizeaza (voltmetrul fiind destul de lent in masurare)
Pana la urma cumparam eu un MAF...dar nu sunt 100% sigur ca e defect. Am cititi valorile pe care le "Arunca" pe OBDII si sunt undeva la 3-5g/s la relanti - daca imi amintesc corect.
Daca accelerez cresc si aceste valori. De aici ma gandesc ca nu e defect. IAT functioneaza si el.

Prin urmare...sta in parcare!
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: MihaiFlorescu on July 28, 2016, 11:38:03 AM
Daca mergea in 3 aveai eroare de misfire. In mod normal se poate citi valoarea MAF si compara cu ce ar trebui sa arate el in mod normal.

Pe de alta parte la IACV ai intervenit? L-ai curatat?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: manole74 on July 28, 2016, 11:42:07 AM
Masina are instalatie GPL?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: ucosmin on July 28, 2016, 11:42:12 AM
http://olx.ro/oferta/dezmembrez-subaru-forester-automat-ID5NS8C.html#e110d4a7d5
Incearca sa iei legatura cu el, incerci MAF-ul de pe masina din dezmembrari. Mai usor de atat sa te convingi ca e defect nu cred ca se poate.

Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on July 28, 2016, 11:45:58 AM
IACV este bec. nu sunt acele variatii de turatie pe care le da IACV. E drept ca mai mult decat curatat nu i-am facut...dar si valorile lui pe OBDII sunt ok. Adica sper sa nu il incurc cu altceva...atunci cand apas pe acceleratie cu masina oprita, zice ca e deschis 30-50 -100% in functie de cum apasa. La relanti sta undeva pe la 7% deci si asta cred ca e ok.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on July 28, 2016, 11:55:07 AM
Masina are instalatie GPL?

masina are GPL STAG3 parca se cheama. Dar si pe GPL face identic. nu e nici o diferenta. Nu stiu daca am scris deja, dar cand o turez la 3-4000 si tin pedala fixa intr-un loc(adica incercand sa nu mai variez turatia) la un moment dat simt ca merge normal. adica eu tinand pedala fix intr-un loc imi creste putin turatia 2-300RPM si se aude corect motorul. Cand dau drumul uneori merge corect dar de cele mai multe ori, adica in ultima perioada revine la vechile simptome.

PArca am mai zis problema o am de la inceputul verii cand mi s-a aprins prima data eroarea in bord. Dupa o vreme a disparut apoi iar a aparut...si tot mai des aparea si s-a stabilizat, in sensul ca a rams si merge prost motorul. Insa niciodata pe GPL nu mi-a dat erori cum vad ca primesc mai toti... si am facut cu ea pe GPL cam 60k si am un consum(credeti sau nu, asta e realitatea) de ~11% in afara orasului. in oras....se duce la ~15 zic...ca nu am cum sa masor exact. In fine...asta e iar alta discutie.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: MihaiFlorescu on July 28, 2016, 12:27:36 PM
Aaaaa...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on July 28, 2016, 12:52:31 PM
http://olx.ro/oferta/dezmembrez-subaru-forester-automat-ID5NS8C.html#e110d4a7d5
Incearca sa iei legatura cu el, incerci MAF-ul de pe masina din dezmembrari. Mai usor de atat sa te convingi ca e defect nu cred ca se poate.



nu il are. cred ca am rascolit deja parcurile de dezmembrari. nu am gasit. altfel nu ajungeam aici...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on July 28, 2016, 13:15:30 PM
are gepelee  ;D are gepelee  ;D  :) :) :)

ai incercat sa resetezi ECU ? face la fel dupa ECU reset ?
(pt. ca fiind cu GPL - bine ca ai zis intr-un final, s-ar putea ca MAF-ul sa nu aiba nimic ... pur si simplu este cu GPL :) )
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on July 28, 2016, 13:29:01 PM
am mers multi km cu gepele si stiu cum trebuie sa mearga. in plus nu e nici o diferenta intre gpl si benzina...daca nu ai asteptari de raliu si cand merge ea normal. oricum nu e o masina de alergat cu ea...zic. daca resetare ecm inseamna scos din "priza" si alsat o vreme...da am facut! ce nu am facut, este sa dau jos gpeleu si sa resetez ecm si sa testez apoi.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on July 28, 2016, 14:34:23 PM
...e posibil sa se fi defectat ecu de la GPL si sail deruteze pe cel al masinii? sa dau jos GPL si sa refac legaturile injectoarelor?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on July 28, 2016, 14:48:14 PM
...e posibil multe din cauza gpl-ului, de la stricat sonda lambda care controleaza amestecul la relanti / mers cruise, la uzat supape si si alte prostii prin motor, probleme ale sistemului gpl, posibil MAF in continuare ... ramani la planul initial: testezi cu alt maf, testezi eventual cu alta sonda lambda, testezi fara gpl ... testezi :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on July 28, 2016, 14:54:57 PM
am anumite motive sa exclud probleme interne ale motorului. este proaspat verificat si este in mintile lui. e o problema electrica nu mecanica. cat despre GPL...este singurul sistem pe care nu l-am studiat. Dar incep acum, mai ales ca documentatia e la liber...

totusi as exclude lambda...pentru moment. nu cred ca se manifesta asa...

Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on July 28, 2016, 15:06:51 PM
spor  :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: manole74 on July 28, 2016, 16:22:31 PM
As indrazni sa afirm ca din cauza GPL-ului, intelept ar fi  sa nu excluzi nimic! O spune unul care are pe masina o asemenea instalatie....
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on July 28, 2016, 17:00:47 PM
ok, multumesc pentru sfat. nu voi exclude decat instalatia gpl doar ca de data aceasta fizic :). voi reface legaturile injectoarelor catre ecu si voi deconecta de la ignition coil, lambda si contact. Cred ca nu mai are alte legaturi...vazand schema. Am sa si resetez ECM.

Resetarea asta implica altceva decat lasarea fara alimentare o vreme?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: manole74 on July 28, 2016, 18:05:00 PM
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=845.0
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: Sese on July 28, 2016, 23:47:52 PM


pfuu....ce m-o fi mancat sa zic asa ceva pe aici. repet, daca eram sigur de aceasta intamplare faceam valuri. Drept urmare, daca va amintiti, am sunat si v-am povestit frumos situatia si nu am facut scandal ori alte romanisme. AM INTREBAT PENTRU CA AM CUMPARAT CEVA SI AM GASIT ALTCEVA PE MASINA! Insa am primit un raspuns simplu. "Va contactam noi!" Si pana la data in care am amintit in cu totul alta situatie, in nici un caz un topic despre furtisag eu nu am fost contactat sa mi se spuna care e situatia...ca unui client care nu stie si a intrebat.

Eu ce sa cred, nestiind despre situatie iar AK nu m-a sunat sa imi zica "bai baiete esti nebun?" sau orice altceva...
Ba chiar va rog sa recititi ce am zis, am fost foarte multumit de service si de prestatia celor de la AK. Deci despre ce vorbim? Daca voi nu stiati ca sunt doar ambalatori cei de la LUK, eu care ma intalnesc cu un disc de ambreiaj la 80 - 100k ce sa zic? Pune-te in locul meu, cumperi ceva, si apoi gasesti altceva pe masina...

Imi pare rau pentru neintelegere...si mai rau imi pare ca nici nu trebuia sa amintesc pe aici asa ceva. Va rog sa recititi sa vedeti ca imediat dupa "Amintirea respectiva a situatiei" mi-am exprimat clar multumirea fata de serviciile AK. Mai mult, alti membri ai forumului mi-au explicat situatia...

Cat despre treaba cu sechestratu'...nu stiu daca am lasat sa se inteleaga asta ori daca am folosit acest cuvant. Dar sustin in continuare faptul ca acea pompa de apa pe piata, noua costa 200-250 ron (cel putin la vremea aceea) nu 650 ca la AK. |Acum poate fi gasita cu 140RON FIX ACELASI PRODUCATOR SI MODEL. Dar asta este alta discutie si evident fiecare are ce adaos vrea.

Cat despre neglijenta mecanicilor...n-am ce zice decat ca asta e relativa. Atunci cand pui tu mana sa iti repari o faci ca pentru tine...fiind atent la fiecare detaliu. Cu totii sau aproape cu totii suntem angajati si stim ce inseamna demotivarea ori pur si simplu lipsa de chef intr-un anumit moment.

Daca am sifonat imaginea AK imi pare rau, si cred ca asta rezolva situatia prin clarificarea neintelegerii...
Credeti ca putem trece pe ste asta? Adica eu stiu clar ca nu am avut intentii rele...

Nu are cum sa coste pompa de apa Aisin 250 lei. Noi o luam cu vreo 450 si mai platim uzinarea de astupare a gaurii in plus.
Vezi ca iarasi esti in eroare, la fel ca la ambreiaj. Sunt piese diferite.

Da, nu te-au sunat, in schimb m-au sunat pe mine sa ma intrebe ce sa faca cu tine. Eu sunt plecat din tara si am intarziat cu raspunsul. Ti-as fi spus ca-ti trimit platforma sa-ti ridice masina si ne-am fi asumat raspunderea, la fel ca in toate situatiile de felul acesta.

In sfarsit, de la discutiile cu KET am zis ca nu mai intru in polemici cu membrii forumului.

Daca cuvintele tale au fost de lauda, multumesc pentru ele si-ti doresc asemenea de la clientii tai.



Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on July 29, 2016, 10:40:13 AM
De data asta cred ca nu sunt in eroare. Puteti sa va schimbati furnizorul. Castigati mai mult, clientii platesc mai putin.  http://www.epiesa.ro/pompa-apa-subaru-forester-sg-2-0-x-aisin-wpf-002/19156/10191/piesa-2759993/ pe vremea cand mi-am schimbat-o eu la voi, pe piata costa 230. M-am uitat atunci pe pret in timp ce eram in service. Si am acceptat pret cu peste 400RON mai mare. Si cu toate astea am fost dragut pana la sfarsit. Dar repet...nu are sens. Este doar o alta discutie, fiecare isi face pretul cum vrea. Cand nu ai alternativa...platesti! Nu prea imi sta in fire sa mananc rahat pe net/forumuri.

Treaba cu ambreiaju s-a intamplat din cauza unui cumul de factori stresanti si cand am vazut si ambreiaju ca e altceva...nu stiu daca ma intelegi dar am cam vazut negru. De unde dracu sa stiu eu ca LUK face si ambalari. Pentru tata la Logan i-am luat LUK si LUK scria si pe discul de ambreiaj. Cam de aici a aparut eroarea. MI-AM CERUT SCUZE si sper sa intelegi ca nu am nici o intentie rea. Nu am nici un motiv sa vreau sa spun ceva rau despre cineva care si-a facut treaba bestial din punctul meu de vedere. Cat despre a fi sau a nu fi contactat...chiar nu are sens. Cand spui ca te sun imediat o faci, chiar daca nu ai nimic de zis. Suni si spui ca nu ai nimic de zis momentan. Orice...doar ca sa vada omu (ala nebun care vorbeste aiurea pe net) ca esti interesat de problema lui. Si eu lucrez cu clienti si sunt unii mai buni alti mai putin buni. Dar mereu stau si le explic si nu ii condamn pe cei care gresesc pentru ca uite...si eu pot fi in situatia lor chiar daca am doar intentii bune.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 01, 2016, 09:54:34 AM
As indrazni sa afirm ca din cauza GPL-ului, intelept ar fi  sa nu excluzi nimic! O spune unul care are pe masina o asemenea instalatie....

am demontat GPL-ul face tot asa. IDENTIC! Deci nu e de acolo, montat la loc. Am comandat o2 si debitmetru. Din pacate nu am cu ce testa o2...dar oricum e consumabil, chiar daca nu e defect, va fi candva...:)
daca mai are cineva o ideee...ar fi bine venita!
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: adinegru on August 02, 2016, 06:58:38 AM
Îți dau o idee nouă? Seconday air valve open.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 02, 2016, 09:33:43 AM
M-am gandit deja :) dat jos si astupat, apoi pus la loc. Nu e de acolo. Le-am desfacut...par bune. Uzate dar bune :)
O sa postez un video curand sa vedeti ce zic...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 02, 2016, 13:03:35 PM
ma gandeam sa va arat ce i-am facut lu' al meu :)

Dupa ce un cuzinet s-a papat(pe pistonul 3 parca) si a zgariat arborele, la aproape 200k reparatia m-ar fi costat mai mult decat un motor nou. Ceea ce am si facut :)
Acu' sa nu credeti ca problemele de vi le descriu si va cer idei sunt din cauza noului motor...pentru ca aleator facea si pe vechiul motor fix acelasi lucru si dadea eroare de MAF. Doar ca cum ziceam...aleatorul ala s-a permanentizat :)

https://1drv.ms/f/s!AoPfVKwEfFZ6q08fFtAnl5gOCPaT
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 02, 2016, 15:46:03 PM
pai inca nu ai schimbat MAF-ul ala ? :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 02, 2016, 16:09:45 PM
daca am noroc pana vineri vine. ce sa fac daca nimeni, DAR NIMENI, nu m-a ajutat 5 minute cu unul...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 02, 2016, 16:48:17 PM
pai poate ca daca socializai cu lumea de pe forum de mai demult ... :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: Muttley on August 02, 2016, 17:01:06 PM
Eu te ajut si 6 minute cu unul, dar daca n-ai binevoit sa spui unde, cand, de ce... Daca esti din Brasov, treci si-l montam pe loc. Unul nou chiar.

Scuze, ai scris in primul post Bucuresti, creca d-aia n-am zis nimic. Ce uameni si bucurestenii astia...  >:(
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 02, 2016, 17:04:21 PM
merci pentru intentie:)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 02, 2016, 17:05:18 PM
pai poate ca daca socializai cu lumea de pe forum de mai demult ... :)

eu sunt de mult pe aici si citesc lucruri...dar uite ca nu sunt prea bun la socializare. si cand cred ca o fac...tot prost iese!
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: Forester on August 02, 2016, 17:16:03 PM
Prin ce zona in Bucuresti?
MAF-ul de la XT este acelasi cu aspiratul?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: manole74 on August 03, 2016, 00:42:54 AM
Daca se potriveste de Outback 2.5 121 KW, no problem.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andrei0241 on August 03, 2016, 01:20:49 AM
Cel de pe XT are codul 22680AA310 (http://parts.subaru.com/p/Subaru__/METER-ASSEMBLY-AIR-FLOW/49232593/22680AA310.html), din ce vad la fel cu cel de pe Outback 2.5 aspirat.
Forester'ul de 2.0 are sigur alt senzor, am gasit doar ca senzorul de temperatura e separat, deci clar nu are cum sa fie acelasi cu cel de pe motoarele de 2.5, fie N/A sau turbo
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 03, 2016, 09:31:20 AM
Atata experienta ca sa stiu de pe ce mai merge, chiar nu am :) la mine e  cu  AA360 la sfatsit.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: Forester on August 03, 2016, 09:44:18 AM
Mda, deci pare sa fie altceva. Sorry.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andrei0241 on August 03, 2016, 09:48:27 AM
MAF'ul de pe 2.0 pare sa aiba codul 22680AA360, intr'adevar, si nu se potriveste de pe alt motor, din ce am gasit pe net, ci doar de pe 2.0 EJ204 (Forester/ Impreza/ Outback)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 05, 2016, 12:16:48 PM
are cineva idee unde gasesc o schema de la ecu de gpl? stag 300? nu ma refer la cea de instalare. ci la cea electronica...am cam rascolit internetele si nimic...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andrei0241 on August 05, 2016, 12:30:45 PM
Tot pe la cei care le vand ai sanse sa gasesti ceva, specialistii de pe forum nu cred c'au aprofundat latura de GPL ;)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 06, 2016, 08:34:55 AM
da, oricum am eliminat GPL-ul. Am pus totul pe direct si face identic. Cred ca se intampla ceva cu alimentarea de benzina. Aseara am scos cate un fir de la injectoare. Cele de pe partea dreapta, cum scoti unu se simte ca ceva...nu se mai intampla cum trebuie. Pe partea stanga insa...am impresia ca nu functioneaza nici un injector. Trebuie sa verific azi mia bine, ieri se inoptase si eram si obosit. Electrica pana in mufa mare spre ECM e ok, ramane de la mufa mare la ECM sa verific desi cred ca voi pierde timpul degeaba. Nu cred ca sunt fire intrerupte, asa cum nu credeam nici ca GPL face probleme...asa cum zice toata lumea...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andrei0241 on August 06, 2016, 10:23:51 AM
F putin probabil sa nu iti mearga 2 injectoare.
Ideal ar fi fost testarile sa le faci si cu o diagnoza conectata, acolo ai fi vazut mai bine diferentele in functionare
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 06, 2016, 10:59:32 AM

stii ca GPL-ul poate cauza probleme la supape - faptul ca ai eliminat instalatia de GPL nu inseamna ca nu sunt probleme cauzate de aceasta :)
daca sunt probleme cu supapele pe unii cilindrii poti schimba injectoare de benzina/bujii/fise si ce vrei tu si tot la fel va face -> dar poti face un test de compresie sa vezi daca/care cilindrii sunt afectati

de asemenea GPL poate cauza probleme de uzura prematura a unor senzori - mai ales prima sonda lambda - care iti afecteaza amestecul si pot cauza simptomele descrise de tine -> eu repet, as ramane la planul A, verificat/testat senzori (maf-ul de care ziceai ca oricum primesti eroare)     

dar avand in vedere ca iti place sa descoperi singur si nu prea crezi ce zice toata lumea desi ai putea sa citesti/cauti multe informatii inainte ..... ce se mai poate scrie/spune decat succes :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 07, 2016, 09:04:55 AM
Dupa cum ziceam putin mai sus, motorul este unul care nu a mers pe GPL niciodata! Vechiul motor (cel ce a mers pe GPL) s-a busit...in sensul ca s-a stricat un cuzinet de la axul cu came. in afara de bataia specifica acestei probleme, se manifesta identic cu cel nou. Cel nou este un motor adus de mine din UK-nezia si are 43k mile si evident este tot un EJ204 identic cu cel vechi.

Voi schimba lambdele si maf cand vor ajunge. Miercurea asta zice GLS ca mi le aduce... Insa pana atunci mai am de verificat niste fire. Dupa cum zice la manual...trebuie sa verific cate va alimentari si mase. :) Sa nu exclud o problema cu firaraia...

Va trebui sa verific si daca pe soft ECM e ok.  Nu am gasit in manualul de service, sau am trecut peste fara sa imi dau seama, daca exista o metoda de a face cumva factory reset la ECM. Adica sa uite tot ce a invatat si sa inceapa iar sa invete.
Am tot vazut pe net tot felul de metode de reset...o sa incerc cate ceva.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 07, 2016, 10:02:15 AM
nu am inteles din pozele de mai sus daca ai schimbat doar blocul scurt sau si chiulasele ... de obicei lumea pastreaza chiulasele ...

reset-ul la ecm poti sa il faci luand bateria cateva minute sau din siguranta dedicata dar presupun ca oricum a fost luata bateria si la inlocuirea motorului deci slabe sanse sa fie de acolo ...

si daca nu scapi din senzori, un test de compresie pe un motor second nu cred sa fie o idee rea :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 07, 2016, 13:00:01 PM
pana la IACV care sa nu imi tina corect relanti-ul am si alta problema. pe metoda veche "scoate cate uun fir de la bobina sa vezi care nu face treaba" eu am scos cate un fir de la injectoare. mai accesibil :)

Injectoarele de pe stanga (alea de sub maf) le-am scos pe rand si nu se simte nici o schimbare in idle. Asta ma duce cu gandul la faptul ca el merge cam in 2....adica daca scot cambele injectoare dar nu se simte nimic in turatie si idle, banuiesc ca nu functioneaza. Ori ele ori bobinele. Dar nu am miss fire! Deci...dilema totala. Am verificat acum firaraia dintre maf si ecm, si cele doua injectoare. totul pare ca la carte.

Daca aveam o interfata care se conecta cu FREE SSM mai puteam verifica pe soft maf si altele. Insa am doar un elm 327 care aparent nu vrea cu free SSM. Trebuie sa caut un VAG COM sau ceva ce merge.
Deci eu nu mai cred ca e de electrica sau senzori si ca ceva din soft nu e bine. Cred ca imi da scanteie pe stanga cam tarziu sau cam devreme...

O sa iau manualu iar la rasfoit...ca nu am inteles cateva lucruri.
Daca mai are cineva o idee care duce la rezolvare, ma jur ca ii dau cat cere pe ea :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 07, 2016, 13:41:52 PM
sunt de acord cu testul de compresie. Insa ambele motoare au acelasi simptom. Identic. Doar ca cel nou are sunet de nou nu ca cel cu cuzinetu halit si 200k:)

As exclude momentan testul de compresie. Asa cum ar fi trebuit sa exclud si GPL fara sa il mai dau jos ca eram aproape convins ca degeaba voi face asta.

Ati mai auzit cazuri in care ECU de la GPL sa strice ECM? Mie imi pare ca ECU GPL functioneaza ok si nu are erori.'

Unde gasesc un manual de ej204? am vreo 4-5 manuale si la wiring sunt diferente fata de ce am pe paduraru meu.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 07, 2016, 15:19:46 PM
eu tot nu am inteles daca ai pastrat sau nu chiulasele :)
si mai poti incerca sa muti de pe o parte pe alta injectoare, bujii...tot ce se poate ...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 07, 2016, 17:05:56 PM
oops! nu am zis ca motoarele nu au fost inca desfacute. cel nou e inca cu distributia din fabrica :) deci nici vorba de dat ceva jos de pe el...

da, curand ca a mai trecut caldura, ma duc sa mut injectoare sa vedem.

stie cineva daca imi iau un amarat dinasta de vag com o sa mearga free ssm pe el? asa citisem...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 07, 2016, 17:30:54 PM
daca este 409.1 cu chipset FTDI  ... ar trebui sa mearga ...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 07, 2016, 20:29:20 PM
inteles! o sa caut un vag-com.

Pana atunci, am schimbat injectoarele cu tot cu rampa. injectoarele mele erau cam maro...dar nnu s-a schimbat manifestarea.
Am dat si o bobina jos, prima de pe stanga si am verificat-o e ok, da scanteie.

Maine o sa caut cheia de bujii si o sa probez bujiile NGK IR schimbate acum 5000 km. ar fi culmea sa fie defecte.

Nu prea stiu ce sa mai fac. Trebuies a gasesc un manual pentru masina mea sa verific electrica. daca nici asa nu gasesc nimic, ajung la ECU.

Ironia sortii: un prieten mi-a zis de cand a vazut manifestarea "ECU! Schimba ECU"
i-l fac guler pe asta daca a avut dreptate si am luat-o pe calea lunga... :))
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 07, 2016, 21:46:57 PM
:) :) schimba ECU ce sa zic ... si apoi macar poti reveni linistit la cautarea problemei reale :) :)


Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 07, 2016, 23:11:44 PM
oricum, daca ne uitam un pic de unde s-a pornit si unde s-a ajuns ... something is not right :)

adica de la primul post cu cod de eroare pe maf ajungem la schimbat ecu fara sa schimbam maf-ul ? :)
(si presupun ca stii ca codul de maf poate avea ca efect ca ECU sa intre in limp mode - adica no more power - si chiar amestecul sa fie facut brutal in functie de presiune - adica relanti-ul tau ciudat)

deci ideea mea mega geniala este sa ramai la planul initial, schimba MAF-ul :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 08, 2016, 10:51:25 AM
Vine mafu saptamana asta. Dar nu cred ca e de vina el, desi mi-ar placea, deoarece imi da valori de X g/s atat la relanti cat si cand accelerez cand evident creste cantitatea de aer... Chiar si intake temp sensor care e pe MAF zice temeperatura.

Stie cineva unde este situat conectorul B21? eu nu am gasit in nici un manual de service localizarea sa.

PS. Abia astept MAF-ul :)


Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 08, 2016, 10:58:42 AM
aaaa pai daca scot maf si pornesc fara el de ce face tot asa? adica stiu ca daca scoti ceva...nu mai tine cont de acel ceva ecu si merge intr-un mod. insa la mine nu prea scuipa benzina injectoarele de pe stanga. 1 si 3 banuiesc...

Nu le-am testat afara sa vad ce fac, dar am pus altele si pusin probabil sa fie defecte
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 08, 2016, 11:52:52 AM
degeaba ne tot dam cu presupusul ... ai cod de eroare clar pe maf -> te asiguri ca maf-ul este ok adica il schimbi/testezi cu altul  ...

poate nu ma exprim eu coerent dar ti-am mai zis: daca ai probleme cu maf-ul ECU poate sa il ignore total, adica nu il intereseaza ca tu scoti sau bagi mufa la maf, el tot in limp mode merge ... promit solemn ca nu mai scriu nimic pana nu testezi cu noul maf ca este no fun sa vb singur :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 08, 2016, 12:04:25 PM
fac si eu ce pot, pana vine maf-ul :) o sa vezi ca il schimb si nu se schimba nimic :D
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: Musiu on August 08, 2016, 12:14:37 PM
Daca vrei sa fii sigur ca-i MAF-u, pot sa vin eu cu Foresteru si sa-l testezi pe al meu. Da-mi un semn si vedem ce si cum.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 08, 2016, 12:23:57 PM
Pai masina e in zona Dristor :) daca esti asa dragut, iti zic exact si daca ai vreme diseara, ar fi minunat. Ca MAF-ul meu mai face cateva zile...ca asa e cu PTTR-u. Poate ne-om mai moderniza si noi cumva...candva!
Face 3 zile din UK-nezia in ROmania si inca 7 in Romania...asa ceva...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 08, 2016, 23:23:13 PM
Seara buna!

Azi, datorita lui Musiu am mai eliminat MAF din complicata ecuatie. Ma indrept usor usor catre soft, si deci ECM. Insa mai am de verificat ceva electrica.

Apropo de soft, mi-am luat azi un VAG-COM 409.1 doar ca nu prea merge cu Free SSM. Mai exact cand dai Check zice test ok. Cand te conectezi la motor, progress bar la 5% apoi eroare de comunicare. Am impresia ca e un fake :D
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: ucosmin on August 08, 2016, 23:53:14 PM
Vino la urmatoarea intalnire a forumului in Bucuresti si te ajut eu cu o scanare. Sa stabilim intalnirea zic!
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 09, 2016, 00:03:35 AM
ati schimbat maf, resetat ecu si tot codul de maf aparea ? :)

si inca o chestie: da mai multe detalii despre ce si cum -> tot timpul am impresia ca something is missing din ce zici :)

LE: trebuia sa schimbati si ECU ca sunt numai 5 surube si 3 mufe :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 09, 2016, 00:35:51 AM
dupa ce am schimbat MAF nu a mai aparut eroarea, dar nici nu l-am lasat sa mearga prea mult. Parca nu iiplace sa mearga in doua. Eroarea dupa ce o stergeam nu mai aparea o vreme. asta cand masina mai mergea din cand in cand normal. Cert e ca nu s-a schimbat mersul. Nici dupa reset.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 09, 2016, 00:41:40 AM
bun si asa rau :)
asteptam atunci sa iti faci piticu' cu ECU :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: Musiu on August 09, 2016, 09:32:55 AM
Eu sincer n-am stiut ca se poate schimba si ECU, daca tot am fost acolo, poate ca merita o incercare. Cert este ca motorul, care este schimbat si care n-a vazut GPL, se simte si vede ca ar merge parca in doua, nicidecum liniar si linistit. Poate ca sunt bujiile sau poate ca e ECU. Chiar sunt curios care e rezultatul final. Bafta!
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: MihaiFlorescu on August 09, 2016, 10:09:39 AM
Mufele bobinelor de inductie?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: Forester on August 09, 2016, 10:21:10 AM
Nu-mi dau seama ce inseamna "s-a schimbat" motorul - de exemplu senzori de pozitie axe came sunt aceeasi sau vin cu tot cu motor.
Ideea este de a cauta vina in ceva exterior motorului. Pompa benzina?IACV?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 09, 2016, 10:36:54 AM
Nu-mi dau seama ce inseamna "s-a schimbat" motorul - de exemplu senzori de pozitie axe came sunt aceeasi sau vin cu tot cu motor.
Ideea este de a cauta vina in ceva exterior motorului. Pompa benzina?IACV?

Motorul este schimbat cu unul mai nou din cauza unui cuzinet busit si cred ca a facut ceva damage pe la axu cu came si mai departe nu stiu ca nu l-am desfacut inca.
Senzorii sunt toti de pe motorul nou care functiona perfect 100% si nu a vazut GPL.
Problema pe care o am acum s-a mai intamplat in trecut si cu motorul vechi doar ca se intampla aleator pana s-a permanentizat.
Nu am umblat inca la pompa de benzina si as exclude-o si pe ea si injectoarele deoarece pe vremea cand era pus GPL se manifesta tot asa.
IACV nu prea l-am identificat la masina mea. in schimb am curatat cam tot ce se putea desface si curata de smarcâz.
Mufele de la bobine sunt ok. Bobinele sunt ok, am verificat aseara. Ce nu am mai reusit sa verific, pentru ca s-a intunecat, sunt bujiile NGK IR pe care le-am schimbat in urma cu 5000km maxim. Probabilitatea ca doua bujii sa fii defecte cred ca e mica dar dupa cum zicea cineva candva "daca un lucru are o singura posibilitate sa se intample el se va intampla canva"

Daca Musiu ar fi mai dragut decat a dovedit deja si si-ar mai aloca 30 40 min sa dam jos 3 suruburi si 4 mufe sa verificam si ECM as exclude si asta. Insa stiu ca se inlocuieste cu imobilizator si cip de cheie. Sau stiu gresit?!

Nu cred ca e nici ECM asa cum nu credeam MAF si O2.

Ma intreb acu' oare se poate "altera" softu din ECM in vre-un mod? Altul decat conectat la el si facut chestii, ca nu am ajuns pana acolo. inca :D
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 09, 2016, 11:15:47 AM
Vino la urmatoarea intalnire a forumului in Bucuresti si te ajut eu cu o scanare. Sa stabilim intalnirea zic!

Multumesc pentru intentie! Motorul meu merge in 2 pistoane...deci nu vin la nici o intalnire :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: Musiu on August 09, 2016, 12:00:01 PM
Daca cineva-mi garanteaza ca ECU de pe masina mea nu va fi afectat de schimbarea pe masina bolnava, eu fac un efort, da' vreau sa fiu sigur ca nu pateste nimic, ca nu se "viruseaza". Poate Andea ne poate confirma, he's the master of ECU  ;D
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: Forester on August 09, 2016, 12:08:41 PM
Nu cred ca iti poate confirma cineva asa ceva. Daca chiar e ECU de vina, astea nu se strica in general fara motiv. Nu cunosc cum arata modulul, ce protectii are sau n-are pe intrari si iesiri, dar fara sa incerc sa-l supar pe Lucian, in acest caz Musiu, eu as sta "acasa"...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 09, 2016, 12:45:19 PM
Nu cred ca iti poate confirma cineva asa ceva. Daca chiar e ECU de vina, astea nu se strica in general fara motiv. Nu cunosc cum arata modulul, ce protectii are sau n-are pe intrari si iesiri, dar fara sa incerc sa-l supar pe Lucian, in acest caz Musiu, eu as sta "acasa"...
Nici o suparate! insa nu cred ca e de la ECU tot ma duc spre ceva pe electric ori ceva soft. si cand zic electric nu ma refer la fire. tot ce am verificat era impecabil. in plus motorul nou a venit cu instalatie noua si nu am mai pus gpl la loc... nu-mi trebuie momentan.

Mai mult decat sa iti garantez ca iti cumpar alt ECU daca se intampla ceva...nu am ce face. Iti asigur si loc de parcare pana vine ECU, dar nu e cazu' nu e de la ECU si cand zic asta stiu ca am verificat toate alimentarile si e totul ok. in plus am vazut un forester care a avut o problema f  f f similara cu a mea si la el era de la alternator. erori de diversi senzori cu meaaje de "high input" si cand a scos bateria mergand doar pe alternator avea 20 si ceva de volti variabil si cu toate astea a schimbat doar alternator si masina mergea perfect ECU nu s-a arssi nici alte sisteme...Din ce am vazut prin ECU, cu ochii mei de electronist, e plin de protectii. greu sa se buseasca...dupa parerea mea


Sent from my iPhone using Tapatalk
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 09, 2016, 13:01:37 PM
dar ca sa fie treaba safe... punem ecu meu la tine ca nu poate strica firele :))


Sent from my iPhone using Tapatalk
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 09, 2016, 13:14:43 PM
si colac peste pupaza, tocmai mi-au ajuns debitmetrul si sondele :)) mai am de eliminat sondele din ecuatie...aici am ceva retineri insa dupa voltii de pe ele par ok. Vad eu diseara dupa ce le inlocuiesc :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 09, 2016, 13:25:13 PM
de asta ziceam si eu ca sunt slabe sanse sa fie ECU ... nu prea am auzit de ECU cu probleme fara motive clare la Subaru ...
doar daca a fost undeva ceva scurt pe instalatia electrica sau au fost facute ceva artificii/conexiuni gresite cu instalatia de gpl sau alta care sa fi avut ca rezultat ca ECU sa primeasca "curent" unde/cat nu trebuia ...

pe de alta parte, cand ai masurat/verificat firele de injectoare intre cele 2 parti au fost diferente notabile ? la fel pentru bujii/bobine care pot fi si schimbate intre ele sau injectoare schimbate intre ele ...

ai reusit sa iti dai seama daca este o problema de aprindere sau de injectie ?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 09, 2016, 13:32:48 PM
Nu au fost artificii, nu au fost fire conectate gresit. Acelasi defect a ramas si pe instalatia noua...deci e o componenta sau nu stiu ce sa zic. Chiar nu mai stiu. Mai am lambdele diseara...si vedem.

Sigur nu este de aprindere pentru ca am vazut cu ochii mei scanteia pe pistonu 1 (Adica primul din spre radiator pe partea stanga. Nu am eliminat problema de injectie decat teoretic. Si cu injectoarele de gaz facea acelasi lucur cand il apuca. Deci as elimina injectia. Nu am osciloscop dar voi procura unul sa vad ce se intampla pe injectore. Nu am notat nici o diferenta la voltmetru. Intre cele 2 fire de injectoare aveam parca 12v cu motor oprit contact pus(Asta intre pozitivul injectorului si caroserie. iar cu motorul pornit pe firele injectorului am variatii pe care voltmetrul meu nu e capabil sa le masoare din cauza frecventei. Insa diseara voi incerca sa alimentez rampa de injectoare(de rezerva) sa fac test afara. Sa vad daca atunci cand e motorul pornit ele pulverizeaza. apoi voi da bujiile jos si le voi testa (dar nu cred ca e de la ele pt ca nu am eroare.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andrei0241 on August 09, 2016, 13:42:33 PM
Ce eroare te'ai astepta sa ai de la bujie defecta?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: ucosmin on August 09, 2016, 13:42:49 PM
Deci e ceva ce a ramas de pe masina, nu are treaba cu motorul cel nou. Instalatia electrica, puncte de masa, presiune pompa benzina.
Ai verificat debitmetrele de benzina de pe ambele rampe? Motorul cel nou a venit cu ele sau le-ai refolosit de pe cel vechi? Motoarele sunt identice?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 09, 2016, 13:55:58 PM
am schimbat regulatorul de presiune cred ca e...de pe rampa cu pricina. cealalta rama am lasat-o asa. O voi schimba si pe aia ca am una noua :D

Mai am de verificat puncte de masa si alimentari ca nu le-am finalizat. Dar n-am mai continuat pentru ca tot de am verificat erau impecabile (evident ca am ratat ce era naspa :) )
Presiunea pe pompa de benzina iar as elimina-o tepretic pentru ca si pe GPL facea tot asa. deci...cade din discutie pompa. Motorul cel nou a venit cu tot in afara de pompa servo, EGR, si clapeta acceleratie.

Si a fost montat cu componentele de pe vechiul motor adica alternator, ac, servo,EGR, galerie admisie, bobine, bujii, clapeta acceleratie. Senzorii de pe motor, KNOK, CAMSHAFT CRANKSHAFT, si ce dracu mai e pe bloc sunt de pe motorul nou. Practic am pus ce lipsea.

aaa ca mi-am amintit acum. Undeva pe mijlocul galeriei de admisie, in partea din spre radiator, exista o valva ceva...care nu stiu ce este. Insa am pus-o si pe cea noua si pe cea veche si cam tot aia se intampla. Acea valva sau ce o fi pare ca e miscata de un stepper. am eliminat-o fizic(prin inlocuire cu alta) deci nu m-am ami uitat sa vad ce e... dar ce e aia?
 
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 09, 2016, 14:18:38 PM
Ce eroare te'ai astepta sa ai de la bujie defecta?

miss fire? dar pare ca sunt 2 bujii defecte conform teoriei mele...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: ucosmin on August 09, 2016, 17:57:51 PM
Ai inlocuit galeria de admisie dar ai folosit o garnitura noua sau ai refolosit-o? Mai intai verifica sa nu traga aer fals. Cu un spray de frane o depistezi foarte usor.
Title: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 10, 2016, 08:37:14 AM
Stiu ce zici. Am folosit garnituri noi. Nu am aer fals. Si chiar de-ar fi, alta ar fi manifestarea :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 10, 2016, 11:01:50 AM
Salutare.

Revin cu o intrebare apropo de interfata care sa mearga cu FREESMM. Eu mi-am cumparat una care arat aidentic cu asta la secunda 45 parca o arata: www://youtu.be/rG6c8pfCWLo

Are cineva o recomandare de interfata pe care sa o gasesc la noi si sa functioneze cu FREESSM?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 10, 2016, 14:32:20 PM
pai ti-am zis mai sus VAG-COM 409.1 cu chipset FTDI, partea cu chipset FTDI este importanta pt. ca daca este alt chipset sau chiar unele replici de FTDI made pe vapor ai toate sansele sa nu mearga :)

sau VAG-COM 409.1 cu iesire pe serial (FTDI-ul este folosit la conversia de pe serial pe usb ) daca ai laptop cu intrare port serial sau un alt convertor serial -> usb cu chipset FTDI :)

oricum nu te astepta sa poti face cine stie ce avioane cu freessm ... in principiu este tot un instrument de logging/testare (nu stie citi/scrie/edita rom-ul de exemplu) adica similar cu ce ai pana acum -> ca doar ziceai ca ai verificat voltajul returnat de diferiti senzori ...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 10, 2016, 14:47:24 PM
mda! ma uit catre una cu COM dar nu gasesc in Bucuresti. Am TTL convertor cu FTDI dar nu il pot adapta la petarda aia de mi-am cumparat-o. Sper sa imi dea banii pe ea inapoi :D

oricum eu am scanat cu elm327 (sau replica de ELM) dar e complicat sa gasesti si softuri care sa mearga. Cel putin pt mine e complicat. La FREESSM am vazut ca poti citi maimulte decat am incercat eu cu diverse soafte venite cu interfata...

Nu imi faci si mie un soft? sa scap de ideea ca ar fi ceva de la ecu?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 10, 2016, 15:13:48 PM
stii ca "facutul de soft" in acceptiunea mioritica este de fapt schimbarea unor valori numerice/setari din memoria rom -> adica nu inseamna scris de cod, schimbare de logica de functionare sau orice altceva la care se gandeste o persoana cand zice soft ...

dincolo de asta nu pot sa te ajut cu verificarea/setarea rom-ului (nu am zis soft :) ) pentru ca ecu de aspirat este diferit de ecu de turbo dpdv al procesului de scriere/citire al rom-ului (are de fapt alt processor/arhitectura) si nici nu stiu cu ce cablu/aplicatie la pret decent se poate citi/scrie si avand in vedere si distanta dintre noi oricum ar trebui sa poti citi/scrie singur ... deci mai repede si mai usor si mai ieftin mergi la ceva "softisti" din bucuresti :)

oricum, repet, foarte slabe sanse sa fi fost modificat rom-ul pentru ca la aspirate nu prea se complica nimeni sa plateasca sute de euro pentru castiguri de putere relativ minore si daca masina oricum a avut/are gpl - adica pe modelul ne intereseaza sa mearga ieftin - crezi ca a bagat cineva bani in "resoftare" ? :)

Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 10, 2016, 15:37:51 PM
Da...nu stiu ce sa zic...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 11, 2016, 14:51:04 PM
ei da....continuand jurnalul unui padurar ce merge in 2 pistoane, am ajuns la episodul in care am scos bujiile si ghici ce?! erau cam umede. dar probate impreuna cu bobinele lor fac scanteie. Si uite asa am ajuns la ignition timing :)

Acum nu prea inteleg... de ce are senzori sa isi dea seama unde e pozitia axelor si cand sa dea scanteie daca tot trebuie reglat si asta?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 11, 2016, 15:23:58 PM
pentru ca avansul "optim" variaza in functie de alti factori externi: turatie, cat "aer" a intrat in camera de ardere, temperature aerului, presiunea atmosferica, tipul de combustibil, timpii de inchidere/deschidere al supapelor de admisie/evacuare ... etc .. etc..

toate informatiile (cele de mai sus plus ce zici tu pozitia axelor cu came, pozitia crankshaft si alti sensori) sunt folosite de ecu pentru a calcula timingul ...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: MihaiFlorescu on August 11, 2016, 15:30:47 PM
Cred ca elimini mult prea usor posibilele probleme.

Pleaca de la eroarea data si mergi pe acel fir pana cand rezolvi problema. Am inteles eu gresit sau tot ai eroare de MAF?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 11, 2016, 15:32:53 PM
oricum daca bujia scanteieste si injectorul scuipa .... cu toate ca motorul a functionat "perfect" inainte ... eu as face un test de compresie (stiu ma repet :) ) si as verifica si distributia sa fie toate la locul lor si senzorii de la axe (parca cel din partea dreapta cum te uiti la motor din fata are tendinta de a fi rupt/lovit cand se baga motorul in caroserie cu sensorul montat ca este chiar acolo pe colt)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 11, 2016, 16:02:26 PM
Cred ca elimini mult prea usor posibilele probleme.

Pleaca de la eroarea data si mergi pe acel fir pana cand rezolvi problema. Am inteles eu gresit sau tot ai eroare de MAF?

Nu mai am eroare de MAF. am incalzit motorul la 90grade de 2-3 ori si gata erorile...


oricum daca bujia scanteieste si injectorul scuipa .... cu toate ca motorul a functionat "perfect" inainte ... eu as face un test de compresie (stiu ma repet :) ) si as verifica si distributia sa fie toate la locul lor si senzorii de la axe (parca cel din partea dreapta cum te uiti la motor din fata are tendinta de a fi rupt/lovit cand se baga motorul in caroserie cu sensorul montat ca este chiar acolo pe colt)

test de compresie nu am facut dar distributia e ca la manual, acolo unde trebuie.

imediat urc niste poze si video sa va mai dati cu parerea
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 11, 2016, 16:16:23 PM
dar bujiile erau umede cu ce ? benzina sau ulei sau ... ?
daca e ulei e cam buba, daca e benzina ... poate fi ...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 11, 2016, 16:19:41 PM
dar bujiile erau umede cu ce ? benzina sau ulei sau ... ?

De benzina zic. am dat cu degetul si nu parea ulei...oricumam pus altele, sa fie! Si cred ca daca era vorba de ulei si fumul era colorat. Insa la mine nu prea exista fum ci doar miros de benzina nearsa si merge ca in filmulet. De mentionat ca motorul e filmat in open loop. Dar nici closed loop nu face difernta, doar prin turatia scazuta, aproape de 700RPM, deci bine.


Aici e si link-ul cu niste bunatati :)

https://drive.google.com/folderview?id=0B85wkQ4X4m1wZWV0UHJrY0VJekU&usp=sharing
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 11, 2016, 16:53:33 PM
eu nu am vazut nimic interesant asa in poze ...
pe print screen-ul de diagnoza de vede ca in unul sau mai multe pistoane nu se intampla arderea (ai fuel trim-ul pozitiv cu valori mari si in continuare sonda citeste lean), nu stiu ce sunt cu valorile alea negative la intake air temp  (sensorul de IAT este integrat in MAF)  si ... cam atat :)

LE: si la Air flow rate g/s ceva este dubios dar poate fi din aplicatia aia, 7.52g/s la 1075rpm poate fi ok dar valoare maxima de 217g/s trebuie sa iti pui turbo sa ajungi acolo :)
si lipsesc ceva linii de la mijloc intre cele 2 poze cu aplicatia ...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: ucosmin on August 11, 2016, 17:01:22 PM
La Subaru aspirat nu iti apare CEL de Missfire foarte repede. Cel mai bine verifici cu tool-ul de diagnoza campurile cylinder roughness #1,2,3,4.
Ce valori ai pe aceste campuri?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: Muttley on August 11, 2016, 17:07:25 PM
Acum nu prea inteleg... de ce are senzori sa isi dea seama unde e pozitia axelor si cand sa dea scanteie daca tot trebie reglat si asta?

Pentru ca unei rotatii ax cu came ii corespund DOUA rotatii arbore cotit. Si pentru ca intr-o anumita pozitie a arborelui motor poti fi la inceput de admisie sau capat de compresie. Iar daca dai scanteia la inceput de admisie nu se-ntampla nimic. Asa ca-ti trebuie senzorul ala  :D
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 11, 2016, 17:09:23 PM
nu scria undeva in poze ELM scanmaster si se vedea si partea de sus cu butoanele sau am eu vedenii ?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 11, 2016, 17:28:47 PM
nu scria undeva in poze ELM scanmaster si se vedea si partea de sus cu butoanele sau am eu vedenii ?

Nu cred, ti se pare  ;) Am adaugat si poza lipsa cu liniile din mijloc
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 11, 2016, 17:37:18 PM
eu nu am vazut nimic interesant asa in poze ...
pe print screen-ul de diagnoza de vede ca in unul sau mai multe pistoane nu se intampla arderea (ai fuel trim-ul pozitiv cu valori mari si in continuare sonda citeste lean), nu stiu ce sunt cu valorile alea negative la intake air temp  (sensorul de IAT este integrat in MAF)  si ... cam atat :)

LE: si la Air flow rate g/s ceva este dubios dar poate fi din aplicatia aia, 7.52g/s la 1075rpm poate fi ok dar valoare maxima de 217g/s trebuie sa iti pui turbo sa ajungi acolo :)
si lipsesc ceva linii de la mijloc intre cele 2 poze cu aplicatia ...

Pai ce lucruri interesante ai fi vrut sa vezi? Deja ai gasit probleme si sa iti explic:

Valorile cu - de la debitmetru probabil ca au rams inregistrate in aplicatia de diag neinchisa de la test la test, in vremea cand maf era scos si nu am dat reset la min si max. pozele sunt facute inainte de schimbarea MAF. Inainte cu cateva zile sa vina... De asemenea O2 este cel vechi. Inca nu am reusit sa dau iar evacuarea jos sa schimb sondele, dar poate in curand. MAF l-am pus si nu am simtit diferente.

Astept maine sa imi ajunga interfata cea noua sa vedem ce zice si freessm ori alte tool-uri mai gasesc eu sa citesc valori si abia atunci o sa iau decizii :) Prostia aia de ELM face minuni dar de obicei in defavoarea posesorului.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 11, 2016, 17:38:31 PM
Acum nu prea inteleg... de ce are senzori sa isi dea seama unde e pozitia axelor si cand sa dea scanteie daca tot trebie reglat si asta?

Pentru ca unei rotatii ax cu came ii corespund DOUA rotatii arbore cotit. Si pentru ca intr-o anumita pozitie a arborelui motor poti fi la inceput de admisie sau capat de compresie. Iar daca dai scanteia la inceput de admisie nu se-ntampla nimic. Asa ca-ti trebuie senzorul ala  :D

Acum mi-e clar, multumesc!
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 11, 2016, 17:38:41 PM
apai ... 0 everywhere  :)
mai era acolo ceva linie cu valori sub equivalence ratio din prima imagine ... dar probabil ca nimic interesant oricum :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 11, 2016, 17:43:15 PM
apai ... 0 everywhere  :)
mai era acolo ceva linie cu valori sub equivalence ratio din prima imagine ... dar probabil ca nimic interesant oricum :)

Pai ELM nu se prea pricepe la citit, de aceea am si eliminat acea poza...ca erau valori cu 0

Deci ce sa mai fac, vre-o idee noua?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 11, 2016, 17:48:49 PM
la mine tot alea vechi :) (putine dar fixe)
schimbat injectoare , bobine ... tot ce se poate de pe o parte pe alta si test de compresie :)
ca presupun ca intre timp ai schimbat maf-ul si prima sonda ...
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: Muttley on August 11, 2016, 17:54:30 PM
Acum nu prea inteleg... de ce are senzori sa isi dea seama unde e pozitia axelor si cand sa dea scanteie daca tot trebie reglat si asta?

Pentru ca unei rotatii ax cu came ii corespund DOUA rotatii arbore cotit. Si pentru ca intr-o anumita pozitie a arborelui motor poti fi la inceput de admisie sau capat de compresie. Iar daca dai scanteia la inceput de admisie nu se-ntampla nimic. Asa ca-ti trebuie senzorul ala  :D

Acum mi-e clar, multumesc!

In completare: senzorul de ax cu came iti da pozitia de PMI (punct mort interior) la capat de compresie / inceput de detenta. Asta e doar un punct de pornire, un reglaj brut si aproximativ mecanic. Ca functie de limita de detonatie, scanteia apare cu un avans fata de acest PMI, astfel incat punctul de maxima presiune in conditii de detonatie zero sa survina fix cand pistonul e "sus", ala-i reglajul fin, facut de electronica.

Gata, inapoi la electronica/chineza cu voi.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 11, 2016, 18:12:11 PM
la mine tot alea vechi :) (putine dar fixe)
schimbat injectoare , bobine ... tot ce se poate de pe o parte pe alta si test de compresie :)
ca presupun ca intre timp ai schimbat maf-ul si prima sonda ...

inclusiv bobine de pe o parte pe alta... urmeaza un test de compresie ca sa nu mai spui asta :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 16, 2016, 09:21:30 AM
Salutare!

Din pacate, pentru cei care asteapta un deznodamant spectaculos, o sa va zic simplu :) B137 pin 6 rezistenta ~200ohm.  Rezolvarea a durat 2 min. scos, bagat, conectat, pornit si  :o

Ce am invatat?
MULTE, dar cel mai important am invatat sa nu mai fiu superficial si sa nu mai acuz componente pe care ECM le catalogheaza drept defecte. Cred ca sunt foarte aproape de momentul cand voi putea diagnostica citind valorile senzorilor pe care ECM le le interpreteaza. Am invatat sa scot un motor si sa pun altul. Am invatat ca ar trebui sa fiu mai rezervat cand fac afirmatii cu atat mai mult cand acestea ajung pe un teritoriu public.

Urmeaza sa ma apuc de motorul vechi pentru ca trebuie sa aflu de ce un cuzinet s-a defectat. Daca am dus de 3-5 ori motoru la limitarea soft a turatiei, chiar nu cred ca e un motiv.

Prin urmare, va multumesc tuturor pentru ajutor. In special lui Horia caruia i-am ramsa dator pentru timpul pierdut cu mine si curajul de a imi da voie sa iau debitmetrul sau pentru a mi se confirma banuiala ca nu e de acolo :) Poate o sa am prilejul sa ma achit de datoria asta cumva
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 16, 2016, 10:02:11 AM
asa si pe b137 ce este la tine ? ca sa nu mai cautam schema cu intrarile in ecu ... maf ? :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: Musiu on August 16, 2016, 10:22:01 AM
Salut, ma bucur ca ai rezolvat problema si ca nu a fost ceva mai complicat. Bafta cu masina si sa ne vedem cu bine!
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 16, 2016, 10:26:41 AM
Ca sa nu mai cautati uite aici :)
(https://s4.postimg.org/xf97gibal/defect_sg.png)

acest fir avea aproximativ 200ohm si asa se explica si manifestarea aleatorie. Din pacate nu am gasit urma de oxid la capetele lui si nici cat am putut sa merg pe el(cu privirea) urme de intepaturi sau altceva. Undeva cumva pe traseu s-a intamplat intamplarea :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andea79 on August 16, 2016, 10:34:24 AM
bine ca si-a revenit :)
cuzinetii se duc de la ungere deficitara si eventual knock puternic...sunt curios cum vrei sa analizezi sursa :)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: MihaiFlorescu on August 16, 2016, 10:39:56 AM
Mufele bobinelor de inductie?

 ::)

Bine ca ai rezolvat!
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 16, 2016, 10:52:06 AM
Mufele bobinelor de inductie?

 ::)

Bine ca ai rezolvat!

DA, dar mufele erau ok. In plus initiala am fost indus in eroare de fff multe diferente din schema. Daca va mai amintiti ziceam eu ca nu gasesc un manual bun. Mama lor de rusi...tot la ei se gaseste! Se pare ca la mine se potriveste manualul de 2.5 cu mici diferente, dar f f f mici.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: ucosmin on August 16, 2016, 11:25:46 AM
Bine ca ai rezolvat-o si ca nu a fost ceva grav. Bataia de cap nu se pune.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: Heliotropus on August 16, 2016, 11:49:47 AM
Bine ca ai rezolvat-o si ca nu a fost ceva grav. Bataia de cap nu se pune.

...dar se pune si punctam pozitiv onestitatea lui Lucian in ceea ce privesc invatamintele trase din experienta.
Altii nu au curajul de a-si invinge orgoliile si de a recunoaste unde si cand au gresit insa oamenii superiori isi impartasesc limitele si cauta ajutorul altruistilor.
Sunt mandru cand intalnesc oameni ca Lucian. 
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 16, 2016, 12:00:26 PM
Bine ca ai rezolvat-o si ca nu a fost ceva grav. Bataia de cap nu se pune.

...dar se pune si punctam pozitiv onestitatea lui Lucian in ceea ce privesc invatamintele trase din experienta.
Altii nu au curajul de a-si invinge orgoliile si de a recunoaste unde si cand au gresit insa oamenii superiori isi impartasesc limitele si cauta ajutorul altruistilor.
Sunt mandru cand intalnesc oameni ca Lucian. 

Multumesc pentru aprecieri, insa cred ca ma supraevaluezi (ca sa ma folosesc si eu de obiceiurile britanice in ceea ce priveste modestia:) )
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 16, 2016, 17:00:37 PM
Si iata cum aratau injectoarele mele inainte de a le curata cu ultrasunete
(https://s3.postimg.org/xqr1v1xk3/IMG_1654.jpg)(https://s4.postimg.org/5fdijp88t/IMG_1655.jpg)

Si uite cum arata dupa 45 minute de ultrasunete :)
(https://s4.postimg.org/ijavdeyq5/IMG_1656.jpg)
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: Heliotropus on August 16, 2016, 17:40:17 PM
Nu mi-o lua in nume de rau dar am vazut la vanzare prin benzinarii si nu numai, anumite substante care curata injectoarele. Cred ca ar fi bine sa intrebam pe ceilalti colegi daca au folosit si daca au obtinut injectoare curate fara a le desface si a le supune sedintei cu ultrasunete.

A folosit cineva astfel de solutii si cum apreciaza rezultatul?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andrei0241 on August 16, 2016, 18:16:07 PM
Pai fara a le demonta nu ai cum sa faci o comparatie pertinenta dupa folosirea unor solutii de curatare.
In ce solutie s'a facut curatarea la ultrasunete?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 17, 2016, 10:47:54 AM
curatarea s-a facut cu alcool izopropilic, intr-o baie cu ultrasunete care se foloseste la curatarea componentelor/placilor electronice. Daca s-a curatat calamina(sau cum s-o numi) nu cred ca duza piezo este afectata de alcool si ultrasunete. Ca idee, si capetele de printare cele de la imprimantele cu jet functioneaza pe acelasi principiu doar ca la presiuni mult mai mici. Si acele duze piezo tot asa se curata...

Eu stiu ca exista doua moduri de curatare. Fie acel mod prin care se baga solutia de curatare cu presiune pe o parte si se dau pulsuri injectoarelor, simuland astfel "alimentarea" pe care ECM o face apoi dai cu presiune solutia prin cealalta parte a injectorului, adica pe acolo pe unde el da benzina, astfel esti sigur ca scoti orice ar fi si in injector, fie in baie cu ultrasunete si daca ai solutie dinaia de curata calamina foarte bine...daca nu izopropilic ca din cate observati se curata binisor. Le-am testat ieri pe cele curatate si functioneaza normal pe masina. Vreau sa bag presiune azi in ele si sa vad daca pulverizeaza bine sau nu. Sa stiu ca am de rezerva...sau nu :)

Oricum va aratam cum arata niste injectoare ce au functionat cam 33k la mine pe GPL si inca vreo 30k iniante sa am eu masina. Deci n-as zice ca e rau...

Cel mai nasol e ca acum mi s-a aprins iar eroare...dar de data asta reclama sonda o2, nu mai tin minte eroarea dar cand ajung la ea va scriu. Am impresia ca sonda pe care am luat-o e naspa. Eu le-am schimbat pe amndoua...sa stiu o treaba...si uite ca mai bine le lasam pe alea vechi care mergeau ok :D
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 22, 2016, 12:56:45 PM
Revin cu detalii dupa primi ~700KM :)

Consum aproximativ 2 plinuri de 35l GPL + benzina ca dein cand in cand dadeam si pe benzina sa vad care e diferenta. De notat ca din ultimul plin mi-a mai ramas sa ma dau si azi prin oras :) )
Drumul a fost Bucuresti Brasov Viscri si imprejurimi apoi retur, 4 oameni in masin plus bagajele aferente. Cunoasteti DN1 cu toate surprizele lui si apoi serpentinele din spre Viscri.

Motorul cel nou s-a comportat exceptional! Sunt atat de incantat de el... Imi palce ca este extrem de silentios. Cand e cald, dai deschizi capota si daca e putina galagie in jur nici nu se aude ca merge. Noroc ca il vezi ca se invarte :)

Evident ca au aparut si erori, mai exact P0034 cred ca din cauza noilor sonde lambda, o sa desfac sa le pun pe cele vechi ca nu dadeau erori.

Cam asta... Deci cred ca azi-maine fac si schimb de ulei si am o intrebare: Credeti ca e necesar sa folosesc un engine flush sa dau uleiul vechi jos si sa se curete putin pe interior apoi sa pun un eco-clean 5x30?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andrei80 on August 25, 2016, 17:09:15 PM
Si eu am ralantiul putin instabil. Nu se misca acul vizibil, dar se simt niste vibratii. Tot SG cu EJ204 pe gaz. Face si pe benzina, dar parca e mai greu de sesizat. Inca nu mi-am facut curaj sa curat IACV-ul. Motorul trage ok, e reglat sa intre pe benzina dupa 4000rpm. Ar fi bine sa facem un thread cu EJ204 pe gaz, sa ne impartasim experientele.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: manole74 on August 25, 2016, 17:24:42 PM
Pana la urma in ce a constat rezolvarea problemei cu eroarea de pe bord si ralanti-ul instabil?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on August 26, 2016, 12:38:12 PM
Pana la urma in ce a constat rezolvarea problemei cu eroarea de pe bord si ralanti-ul instabil?
eroarea legata de maf nu era de la maf. daca verifici mai sus, aveam un fir cu o rezistenta anormala. daca te referi la eroarea p0030 aia e de la sonda lambda ce are circuitul de incalzire defect si se manifesta doar cand motorul e rece. dupa ce se incalzeste evacuarea si sterg eroarea, ea nu mai apare


Sent from my iPhone using Tapatalk
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: DOF on September 14, 2016, 15:59:45 PM
Salut.Si eu am avut mari probleme cu motorul dupa aprox. 90.000 km. pe gpl.Am schimbat sonda lambda,boost-sensor,curatat IACV,banuit indelung debitmetrul.Apoi testul de compresie a iesit rau.Desfacut chiulasele,rectificat,primit garnituri chiulase de la alt model,asteptat[-injurat mult] garniturile potrivite,remontat motorul.Rezultat-tot mers prost.Refacut test comp[resie-rezultat identic[tot rau]Redesfacut motorul,rerectificat chiulase,cuzineti.Montat motorul-merge mult mai bine,dar tot mai are o balbaiala-are cuplu,putere si consuma mai putin.Dupa un plin cu OMV100 mers catastrofal,pe autostrada nu trecea de 110 km/ora,apoi pe masura ce se consuma "benzina"si se amesteca cu alta ,mai adevarata lucrurile s-au ameliorat.Rezultat-trebuie schimbat filtrul de benzina.Dupa-vom vedea.     CAT A COSTAT MOTORUL ADUS DIN UK-NEZIA?MAI AI CURAJ SA MERGI CU GPL?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on September 15, 2016, 16:48:52 PM
SAlut!

Da, am mers pe GPL si voi mai merge pentru ca ma "coafeaza".

Motorul m-a costat 3600RON cu tot cu adus. Si merge la fel de bine ca cel vechi inainte sa se strice. REPET, problema mea nu s-a intamplat din cauza GPL-ului ci din cauza unui ulei prost. Dar este doar o banuiala...cred ca am luat o facatura. Nu voi afla niciodata... Un ulei nu poate fi negru dupa 2 saptamani de mers. Cel pe care il am in noul motor, acum, dupa deja o luna e inca galben si frumos, transparent...E adevarat ca am simtit ceva dubios dupa acel schimb de ulei...dar nu am dat prea multa importanta deoarece mereu foloseam acel tip de ulei. Am da t vina pe GPL-u prost si pana la urma se futu motoru...

Deci concluzionand, la mine a fost o problema de ungere coroborata probabil cu erori cretine deate de MAF sau asa ceva...

As vrea sa imi schimb catalizatorul, care parea putin topit si oricum miroase a noxe. Aveti vreo recomandare de catalizator not oem?!

Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on April 07, 2017, 15:43:54 PM
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andrei0241 on April 07, 2017, 15:59:20 PM
Nici 5 minute nu v'a luat  :D
F decent pretul motorului. Era tot de pe un Forester sau sunt compatibile cele de 2.0?
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: andrei80 on April 07, 2017, 18:02:03 PM
Foarte tare!
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on April 07, 2017, 20:22:18 PM
Motorul este de pe o Imprezza englezeasca rasturnata la 60 000 mile.
Title: Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Post by: lucian1308 on April 09, 2017, 11:54:45 AM
are cineva nevoie de catalziatorul meu vechi? Poate careva vrea sa ii scoata ceramica...sa mai castige niste ponei...mai pui si bradut...inca 1-2 cai :)