Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SH (2008-2013) => Topic started by: MyKe on May 04, 2022, 01:13:35 AM

Title: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on May 04, 2022, 01:13:35 AM
Sătul fiind de hibele unei mașini cumpărate de nouă prin 2020 și cu dor de a șurubări, mi-a încolțit ideea unei mașini Second Hand ("SH", ce chestie). Știam doar că vreau să schimb registrul, să trec pe automată. Am cântărit toate opțiunile, de la hibrid (Prius, Auris etc.) la SUV mare (Touareg, XC90 etc.). Extremele nu mă atrăgeau, hibridele sunt prea lente și fragile (deși fiabile și economice), iar SUV-urile mari - prea opulente și costisitoare.

Voiam ceva mai echilibrat. Mi-ar fi plăcut un XT (SG/SH), dar mă speria ideea de rugină la SG și nici nu găseam ceva să merite atenția. Eram deja resemnat când mi-a arătat un prieten anunțul cu Forester-ul din titlu. Preț decent, rulaj mic, aspect OK, prea frumos ca să fie adevărat. L-am sunat pe vânzător (numit în continuare "moș"), un fost profesor universitar ce îl avea de nou, mi-a spus că l-a îngrijit, mi-a zis ce hibe mai are, așa că n-am mai făcut decât să-mi iau bilet de tren în timp ce el încă îl lăuda. După un somn învolburat într-o cușetă de pe vremea monarhiei, am ajuns la Târgu Mureș la cântatul cocoșului. Am fost un turist responsabil și l-am vizitat la pas, însă n-am apucat să fac prea multe poze fiindcă s-a trezit moșul și m-a sunat să vadă unde sunt.

Ajung la mașină, bateria moartă. Avea puțin peste 6V în ea. Am văzut că avea multe consumabile schimbate recent, printre care și bateria. Zic, e chestie de garanție.
https://imgur.com/zz4XxVw
Nu mi-a trecut prin cap că ar fi putut să uite o plafonieră aprinsă, lucru care mi s-a confirmat ulterior, după ce am încercat un mini redresor și 3 seturi de cabluri să îl pornim. Numai "lițe" aducea moșul... Până n-a sosit cu niște cabluri sănătoase, nu dădea semne să învârtă.  Bine, și mașina "donatoare" era o Corsa 1.2, ce să mai, scene de Stan și Bran.

Cât a fost moșul plecat după cabluri, am verificat mașina la lumina lanternei telefonului. Lonjeroanele fără urme de îndoituri/suduri, caroseria dreaptă, ceva elemente revopsite așa și așa, dar adevăratele surprize aveau să se arate sub "fustă".

Pornim spre un service, încercam să mă țin după moș, dar eram atent și la mașină. Mă miram ce sensibilă e pedala de accelerație, o apăsai un centimetru și ziceai că e în WOT. Ștergătoare varză, pe parbriz nu ajungea lichid, mă și gândeam că e pompa moartă, trăgeam de manetă degeaba... Apăs pe butonul de pe manetă și mă așteptam să deruleze CB-ul, dar de fapt a început să spele parbrizul. Ce ușurare! Am mai zis că e primul Subaru cu care am de-a face?!
Ajungem la service, îl ridic pe elevator, constat că e într-o stare relativ bună mecanic, fără scurgeri majore (doar pe la capacele motorului - tacheți și distribuție), niște bucșe uzate, the usual suspects. Dar, ce m-a frapat - avea rugină. Moșul nu înțelegea de ce îi bat obrazul, deși îmi spusese (și scrisese în anunț) că e în stare foarte bună. Mă și gândeam că mă întorc acasă tot cu trenul. Ne-am mai contrat la preț și l-am luat cu gândul că nu o fi dracul atât de negru.

În drum spre casă am mers încet, de acomodare. CC pus pe 100, ușor peste în depășiri, nimic spectaculos. Consum pe CB la sosire: 7.6, confirmat la pompă. Bineînțeles că nu l-am mai văzut așa mic după, ne-am acomodat rapid.
https://imgur.com/JP9vkEq

Imediat ce am ajuns acasă, am pus bateria pe redresor. După 24h de la deconectare, încă avea 13.1V, deci e OK.
Apoi i-am schimbat ștergătoarele universale cu unele dedicate - Denso, pentru parbriz și lunetă.
https://imgur.com/AEYaKiF

Prima oprire - la un detailing interior. Mașina era destul de murdară și mirosea a azil înăuntru. Am fost la OvidiuH, însă nu-l (mai) recomand. La predare a fost nevoie să îl rog să mai revină prin unele zone. Ulterior am mai găsit și alte zone neatinse. Asta e, mi-am învățat lecția. Sunt atâția detaileri care lucrează mai ieftin și mai atent.
https://imgur.com/a/e6HBYke

Cum mirosul din interior nu dispăruse, i-am făcut un tratament cu ozon. Tatăl unui prieten produce generatoare de ozon și mereu mă surprinde cum reușește să "reseteze" ambianța.

Am mers apoi la SMT, la "pomul lăudat", că doar sunt la prima mașină de acest fel și e mai bine să las specialiștii să se ocupe de ea, wink! I-au schimbat aproape toate fluidele (antigel, lichid de frână, ambele diferențiale, cutie automată), mai puțin uleiul de motor, și bucșele basculelor față. Nu intru în detalii și aici, dar nu am fost mulțumit de cum s-a lucrat, am povestit pe topicul dedicat lor.

Nu a scăpat fără folii. Geamurile sunt mari și interiorul e foarte luminos (nu mă plâng!) așa că orice plus de protecție de binevenit. Nu m-a interesat neapărat intimitatea și am vrut un aspect cât mai "de fabrică", așa că am ales CTX35 pentru laterale spate și lunetă, și AirBlue80 pentru laterale față. Plus Oracal pe faruri.
https://imgur.com/YyklkTG

Nu găseam un filtru de polen adecvat. Eram obișnuit cu Mann FP, dar nu produc pentru Forester. Așa că singura echivalență a fost un filtru Kamoka:
https://imgur.com/k5CFY68
A urmat o revizie cu ulei și restul de filtre. Alesesem filtru de ulei original, filtru de aer Mahle și bușon de scurgere original. Motorul a mers cu ulei Motul 5W30, și are acum Fuchs 5W30. Nu a primit filtrul de ulei la care mă așteptam, AA130, ci AA160, asta s-a găsit pe stoc. Pare doar puțin mai lung, sper să nu-mi fie fondate grijile. Mi-ar mai fi plăcut ca bușonul de scurgere să fie înlocuit cu unul original, dar a fost Metzger. Oh well.

La capitolul defecțiuni/deficiențe:
- rabatarea electrică a oglinzii din dreapta nu funcționează. A zis moșul la telefon că i-a fost dată peste cap în parcare, deci mă așteptam la ce era mai rău. Am desfăcut-o și am găsit un pinion spart, soluția: un kit de reparație de la chinezi. Mi-aș fi dorit o oglindă sehaș, dar găseam doar de UK și destul de scumpă.
https://imgur.com/ci5yX29
- în Vinerea Mare eram pe E85 și la viteze mari începuse să vibreze urât când frânam. Roata stânga față mai caldă decât restul. M-a prins în offside, aveam sculele la țară. Am mai mers puțin și am avut norocul să găsesc o vulcanizare deschisă. Am găsit la ei o cheie de 14, am dat jos etrierul și am curățat port-etrierul. Culisele și pistonașele alunecau ușor. Deși a primit recent discuri și plăcuțe noi, curățarea zonelor adiacente a lăsat de dorit, așa că am în plan să repet treaba asta și la celelalte roți.
- am mai avut ceva emoții cu martorul de nivel al farurilor. M-am pregătit cu un cântar nou, original, dar pare că nu e nevoie de el, fiindcă nu a mai revenit martorul. Între timp am avut un drum de făcut noaptea și am observat că farurile bat foarte jos. Am tras pe dreapta, am căutat și am observat că există o procedură de reinițializare a farurilor, am urmat-o și pare totul OK momentan. La alte mașini aș fi avut nevoie de diagnoză pentru treaba asta, well done Subaru!
 
Am zis că nu îl prezint prea curând, dar e plictisitor fără el în parcare. E acum la AutoKino, în așteptarea tratamentului pentru ultimele bube - scurgerile de ulei și rugină. Se vor demonta punțile, rezervorul - tot ce e pe dedesubt, iar motorul va fi dat jos. Abia aștept să-l conduc.

Îmi plac:
- tracțiunea integrală (nu am apucat să ies în offroad, dar am simțit din plin pe serpentine cum "împinge" și aveam un zâmbet tâmp pe față);
- suprafețele vitrate, implicit vizibilitatea;
- spațiul, trapa, interiorul luminos, portbagajul;
- bancheta cu spătar reglabil (deși nu sunt beneficiarul direct).

Ce nu-mi place:
- că e un pic cam zgomotos (deja am studiat ce-mi trebuie și mi-am făcut un plan de insonorizare);
- parbrizul aproape vertical ce se umple de insecte;
- spălătoarele de faruri ce se "activează" cam des (deși le apreciez maxim!);
- că nu pot închide grila de ventilație din mijloc și că plafonierele din spate nu se sting singure dacă le uiți pe On;
- poate ruliul, dar îl pot ierta pentru ce poate în offroad.

Alte planuri nu prea am, vreau să îl întrețin cât pot de bine și să îl păstrez cât mai original.

În sfârșit, poze cu pădurarul. Am doar unele făcute pentru CASCO, înainte de montarea foliilor:
https://imgur.com/a/YvGyOty

:)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on May 04, 2022, 08:00:20 AM
Știu mașina, adică anunțul, acum că văd poze. Baleam puțin la ea când eram în căutări și sunt surprins să aud de ce ai găsit. Chiar părea impecabilă din descriere și poze.

Să înțeleg că ne-am mai întâlnit în postări și pe detailing club? :) OvidiuH are poze bune cu exterioare. La interior probabil că nu e la fel de pasionat. Pe interioare sunt alții mai pasionați.

Filtrul de polen eu am găsit Bosch care pare să fie exact pe dimensiunile originale. Încă nu l-am pus. Însă verific așezarea și îți spun codul dacă ești interesat. Plus că a fost la preț rezonabil, adică în jur de 80lei dacă țin minte bine.

Gălăgia vine in mare parte de la oglinzi. Apoi de la anvelope, urmate de trapă și hood scoop unde există.


De acord cu toate plusurile și minusurile prezentate de tine.

Spor și să te bucuri de ea mult timp de acum inainte.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: Xander on May 04, 2022, 09:59:47 AM
Felicitări pentru ca ai luat microbul!
Sa te bucure și succes cu remedierile!
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: marr on May 04, 2022, 14:12:44 PM
Felicitari pentru achizitie - sau ”microb” !
Masina arata bine, si dupa ce tremini cu ce mai e de faut, va arata si mai bine !
Muuulti km fara incidente !

PS: Nu-ti urez sa te bucuri de ea - stiu ca o vei face !
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: dan_b on May 04, 2022, 14:49:16 PM
La cat mai multi km de distractie!
Sigur va fi ca noua dupa spa-ul de la AutoKino :)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on May 04, 2022, 15:25:19 PM
Mulțam tuturor!

@Mihai, chiar ar fi util un cod, și ăsta polonez (Kamoka) a fost tot pe-acolo ca preț, dar e destul de șubred și nu filtrează cum mă așteptam. E cod de Mazda?
Nu cred că am postat ceva pe detailing-club.
E zgomotoasă de cum o pornești... :) conserva cealaltă, de care sper să scap cât mai repede, e mult mai silențioasă. E și mai mică, e drept, dar sunt sigur că e loc de îmbunătățiri la pădurar - în uși, sub mochetă și în portbagaj.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on May 04, 2022, 15:56:25 PM
@Mihai, chiar ar fi util un cod, și ăsta polonez (Kamoka) a fost tot pe-acolo ca preț, dar e destul de șubred și nu filtrează cum mă așteptam. E cod de Mazda?

(https://i.postimg.cc/Hxxkf4pz/IMG-20220504-155131114-HDR.jpg)


E zgomotoasă de cum o pornești... :) conserva cealaltă, de care sper să scap cât mai repede, e mult mai silențioasă. E și mai mică, e drept, dar sunt sigur că e loc de îmbunătățiri la pădurar - în uși, sub mochetă și în portbagaj.

Am uitat ca nu ai experienta cu alte modele Subaru mai vechi. La SH este muuult mai multa antifonare in mult mai multe locuri decat la generatiile anterioare de Impreza si Forester si un alt sasiu mai moale si confortabil.
Dar da, in usi se mai poate baga. Sunt destul de usoare si tabla subtire rau, sticla subtire.. asta comparand chiar si cu Outback 2008.
Eu in schimb am un greiere la trapa cand e deschisa. Ceva nu e strans bine prin plafon, poate chiar plafoniera undeva in spate. Si acolo mi se pare multa tabla subtire si goala. 
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on May 04, 2022, 16:10:51 PM
Mulțumesc! E simplu filtrul acela (similar cu MANN CU 22 004). :)
Mai există cu carbon activ (s-ar fi numit CUK 22 004) și cu polifenoli (aka FP 22 004).
(https://www.mann-filter.com/content/mann-filter/mann-filter-com/en/parts/cabin-air-filter/jcr%3acontent/root/container/text_media_1746416382/image.coreimg.82.1680.jpeg/1607522233570.jpeg)

De cel din urmă vorbeam. CUK și FP nu există pentru Forester SH.
FP m-ar fi interesat cel mai mult, iar singurul echivalent este Kamoka 6080166, care nu e chiar strălucit...
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on May 04, 2022, 16:14:59 PM
Dai banii degeaba pe carbon activ. Nu reinventez roata. Verifica in jurnalul lui Foreste. De la el am invatat ca la SH cel putin filtrul de polen trebuie schimbat la 5000km. Este mult prea expus si se umple repede. Am tot testat in trecut filtre cu carbon activ si tot mirosea cand treceam prin Ploiesti. Prefer sa fac ca Foreste, il schimb des si pun filtru normal. Ies la bani de filtru scump, dar il schimb de doua ori mai des si am eficienta mai buna pe ventilatie si aer mai curat.

Nu gasesc explicatia logica dar fiecare masina cu fixurile ei. La unele masini puteam schimba filtrul de polen la 15.000km asa ca mi se parea ca a trecut mult, nu ca ar fi fost macar jumatate din cat se umple la alte modele in 5000km.

Cat despre igiena, tot ziceai ca ai pe cineva cu ozonare. Ma rog, au si la OMV acum, sau cumperi un spray de igienizare si cureti si tot traseul de eventuali fungi.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on May 04, 2022, 16:19:48 PM
Am modificat postul de mai sus pentru extra clarificări.
Îi invidiez pe cei care nu simt diferența între ele, dar pe mine chiar mă ajută. Și nu mă refer la cel cu carbon activ, ci la cel cu polifenoli.

Nu mă deranjează să-l schimb chiar și la 3 luni, mă interesează ce am de respirat în cele 3 luni.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on May 04, 2022, 21:16:44 PM
Să fiu sincer nu am auzit de polifenoli, deci nu pot să îmi dau cu părerea. Mergi mult în oraș sau ești alergic la polen sau ce mai exact urmărești să oprești?
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on May 04, 2022, 21:55:42 PM
Merg rar în oraș și nici alergic nu sunt, dar mă deranjează orice miros urât.
La câtă poluare e în jur, un strat cvasi-restrictiv e binevenit.
Normal că nu absoarbe 100%, dar e mai bun decât celelalte două.
Asta am folosit din 2017, de când l-am descoperit. Era doar Mann atunci, acum sunt și Mahle, Bosch, Hengst, Purflux etc. Dar nu pentru Forester, din păcate...
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: paniq on May 12, 2022, 12:17:18 PM
E zgomotoasă de cum o pornești... :) conserva cealaltă, de care sper să scap cât mai repede, e mult mai silențioasă. E și mai mică, e drept, dar sunt sigur că e loc de îmbunătățiri la pădurar - în uși, sub mochetă și în portbagaj.

Sa o stapanesti sanatosi! (adica si tu si ea  :) )
Zi-ne si noua ce e conserva cealalta, ca sa stim cu ce o compari (daca nu e cu suparare).
Si sper ca ne vei tine la curent cu partea de insonorizare (ma bate si pe mine gandul de un SH - deocamdata am microbul, astept sa am si banii)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on May 12, 2022, 18:03:39 PM
Mulțumim!
Cealaltă e un Captur 2.
Legat de insonorizare o să mă inspir de aici:
https://standartplast.com/instructions/interior-floor-with-front-wheel-arches/
https://standartplast.com/instructions/doors/
https://standartplast.com/instructions/trunk/
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on June 17, 2022, 20:08:50 PM
Am mai rezolvat din probleme:
- a sosit kitul de reparație pentru rabatarea oglinzii, piesele sunt identice cu cele originale (în poză doar PCB-ul); acum pot rabata ambele oglinzi;
- nu mai reușeam să inițializez ”bătaia” farurilor, așa că am dat jos senzorul de nivel (are doar unul) și am constatat că era blocat; nu au putut lipsi degripantul și spray-ul de contacte. După montarea celui nou, am reușit să scap de "licăritul" martorului.

Am curățat clapeta de accelerație și i-am montat o garnitură nouă, pe care o cumpărasem preventiv. Am fost surprins să constat că garnitura veche era într-o stare foarte bună (obișnuit cu alte mărci, unde majoritatea garniturilor erau deja tasate/casante la vârsta asta).

I-am tras și o spălare pe exterior (în prealabil cu Sonax FE pe jante și un Nextzett Bug&Tar Remover) pe repede înainte, cât să aplic geamurilor un tratament hidrofob și să gresez trapa, că venea ploaia.

Nu mai sunt supărat pe grila de ventilație centrală după ce i-am ”înfipt” un suport și am pus telefonul drept paravan.

A, și i-am schimbat becurile, i-am pus “leji” în interior și la numărul de înmatriculare. Cele din urmă erau arse, am apucat să cumpăr două W5W, dar în kitul cu “leji” pentru interior erau și astea...

Poze random:
https://imgur.com/a/d4WlFDE
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: andrei0241 on June 18, 2022, 01:42:39 AM
Esti primul pe care il aud cu kitul de reparatie pentru oglinzi. De unde l'ai luat? La tine era PCB'ul de vina sau se rupsese vreun plastic?
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on June 18, 2022, 09:56:41 AM
De pe aliexpress l-am luat. Cu juma’ de inimă, dar s-a dovedit a fi ce trebuie. La mine a fost de vină roata dințată, era spartă.

https://a.aliexpress.com/_m0TNcii
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on July 19, 2022, 22:37:20 PM
Weekendul trecut m-am înarmat cu 8 bidoane de ulei pentru cutie (Fuchs ATF 4400), bușon și șaibă originale (807020010 și 11126AA000), o pâlnie lungă, dinamometricele care-mi lipseau (de 2.5-20, respectiv 10-60 Nm), în speranța că voi da jos baia de ulei a cutiei.
Nu știu dacă doar mi s-a pus pata pe acel Motul MultiATF sau mai mult am vrut să văd cum se prezintă cutia pe interior, dar... n-am biruit - baia n-a vrut să se dezlipească.
N-am vrut să folosesc șurubelnițe sau alte obiecte mici și ascuțite, așa că mi-am comandat un set de leviere pentru data viitoare... la anu'!
Am curățat șuruburile mici și le-am pus înapoi, le-am strâns la 5 Nm, bușonul nou la 42 Nm, i-am făcut nivelul și aia a fost.
Bidonul cu ulei uzat a ajuns la primul OMV care mi-a ieșit în cale. Bineînțeles că am făcut ceva mizerie când am făcut transferul, cine știe cum scot petele de ulei din pavele?!

În drum spre casă am sesizat unele vibrații, mi-era clar că necesită aerisită cutia, așa că am apelat la WIM pentru aceeași procedură magică. După ce și-a acordat instrumentul, mașina rula din nou schnurr. Mulțumesc, WIM!

La Brașov i-au pus Motul 0W20 fără să mă întrebe, pentru că "așa zice cartea". Voi da jos uleiul fiindcă pare că-i cam place. Am luat deja 6 litri de ulei Fuchs 5W30, l-aș schimba în weekend dacă sosesc bușoanele și șaibele între timp (deși cred că mai am niște șaibe pentru baia motorului - 803916010). Tot atunci voi monta (în sfârșit) și filtrul de ulei potrivit - 15208AA130.

Trebuie să-mi mai fac timp să înlocuiesc tachetul împingător al casetei de direcție (îmi lipsesc niște rampe/capre solide, în rest cred că am tot ce-mi trebuie), și să-i fac o verificare a geometriei. Apoi e pregătită de o plimbare pe plaiuri elene.

ODO 75.000
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: Ilie on July 19, 2022, 23:06:29 PM


Bidonul cu ulei uzat a ajuns la primul OMV care mi-a ieșit în cale. Bineînțeles că am făcut ceva mizerie când am făcut transferul, cine știe cum scot petele de ulei din pavele?!



https://www.emag.ro/solutie-indepartare-pete-ulei-din-pavaj-beton-piatra-naturala-750ml-10178/pd/DYKHXDBBM/

sau chestii asemanatoare. Am folosit ceva de la Dedeman parca si a functionat de minune pe dale de beton.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on July 19, 2022, 23:23:54 PM
Mulțumesc! Mai citisem ceva de Econit V, dar nu pare să se mai găsească.
Liber la schimbat uleiuri în curte. O0
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: Muttley on July 20, 2022, 09:14:25 AM
Benzina si perie. Apoi detergent la alegere, apoi apa.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on July 20, 2022, 10:44:29 AM
Am încercat în primă fază cu ce am avut la îndemână (APC, degresant, spray curățitor de frâne) și nu s-a clintit mizeria. Aseară am comandat produsul indicat de Ilie (la multi ani, apropo!), pare potrivit.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on July 23, 2022, 17:18:18 PM
Azi dimineață am bifat schimbul de ulei și o spălare prin metoda celor două găleți.
https://imgur.com/a/M4plH77

Geometria s-a făcut și ea joi. Au închis unghiul de convergență pe față, câteva minute din roata dreapta. Ar fi trebuit și pe spate puțin, tot pe dreapta, dar șurubul excentric e ruginit. Voi lua unul nou (901700154), împreună cu piulița (20550AA010) și șaiba aferentă (90312003).
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: andrei0241 on July 23, 2022, 18:09:40 PM
Daca ai de gand sa pastrezi masina si la cum vad ca te ingrijesti de ea, eu as lua si inlocui pe ambele parti surubul excentric
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on July 24, 2022, 17:21:23 PM
De fel merg pe principiul “mai bine previn, decât să combat”. Odată ruginit pe dreapta, mă aștept să fie la fel și pe stânga. Așa că aștept de la polonezi două seturi:
https://subarak.pl/en/suspension-bolts/1123-genuine-subaru-bolt-cam-lateral-arm-adjust-901700154-fits-impreza-forester-legacy.html

Sper să le aibă pe stoc. Mai am o comandă la Alpadrino cu diverse mărunțișuri și aprovizionarea e incertă…
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on July 25, 2022, 14:15:32 PM
Pentru că aveam niște întreruperi în redarea muzicii prin bluetooth, am mai stat puțin pe sub mașină și am constatat că firele noi de masă au fost montate peste teroson. Am degresat suprafețele de contact și acum muzica se aude fără cusur. O0

https://imgur.com/a/PNoab84
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: Muttley on July 25, 2022, 16:30:38 PM
La a mea, gaurile alea mari au obturatoare pe ele, absolut toate. Verifica.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on July 25, 2022, 17:23:53 PM
Nu-mi da lumea peste cap. Până ajung să le măsor, îmi zici măcar cum arată, rogu-te?
https://oem-img.yqservice.eu/YQSU3/source/S12_900_03_LH_3_LR.gif?s=344785706&k=dd68ed7741733086b82a9dbd92821e09
Gracias!
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: Muttley on July 29, 2022, 09:48:44 AM
Arata foarte matern.
https://imgur.com/a/4JRsd8G
Dar masoara gaurile inainte de a le comanda.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on August 05, 2022, 11:01:20 AM
Mulțumesc!

La începutul săptămânii au sosit șuruburile excentrice, am mai comandat două brațe Moog pentru ele, apoi i-am făcut o vizită lui WIM pentru schimbarea lor.
Cu ocazia asta am descoperit și o "scurgere" de gaze de pe traseul de evacuare. Nu înțeleg de ce unii oameni folosesc pastă în exces când au toate fitingurile noi la dispoziție... Demontat, curățat bine zona, remontat.
Am mai ajuns la geometrie ieri, e totul pe 0 acum.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on August 15, 2022, 16:55:16 PM
Înainte de concediu am mai trecut pe la folii, acum nu a mai rămas nicio suprafață vitrată neînfoliată.
Eficiența aerului condiționat era foarte bună înainte, acum e excelentă. Am făcut treaba asta mai mult pentru razele solare și protecție UV, geamurile nefiind prea tratate din fabrică.

(https://i.imgur.com/X1fG3JI.jpg)

(https://i.imgur.com/4yMDZCS.jpg)

Am pornit spre greci marți seara, pe la 22:30. Nu ne-am grăbit, trebuia ca cel mic să doarmă tot drumul. După ce am plătit taxa de pod, la bulgari am stat cam o oră la vamă, de la 24 la 1. Pe la 7 am ajuns în ultimul OMV dinainte de Kulata, mai aveam 3 linii din 12, mă luase range anxiety. Dar au intrat doar 42 de litri după 576 de km, deci mai aveam 22 de litri, ciudat. 3.75 leva, litrul de MaxxMotion100. La vama grecilor n-am stat mult, maxim 15 minute. Pe serpentinele dinaintea Salonicului s-a trezit juniorul și apoi am reluat ritmul normal, 120-130. Unele camere erau puse în zone cu 90, nu sunt sigur că am redus la toate…

Deși am avut multe ocazii pe plan local, cumva mi-a fost milă de el și l-am menajat. Însă aici am avut prima incursiune în offroad, până la cascada Varvara. În vreo două locuri mi s-a părut mai dificil drumul, am trecut pe lângă multe mașini parcate, eram sigur că noi mai putem, până am ajuns la destinație și… am parcat lângă un Mazda 2. :D
Am mers încet, pe manual, cu tr. 1, pentru că în Drive avea tendința de a cupla tr. 2, și nici frâna de motor nu era suficientă pe coborâri. Mi s-a părut fascinantă ușurința cu care se “cățăra” pe obstacole.

(https://i.imgur.com/apE2yCr.jpg)

(https://i.imgur.com/kVjs90f.jpg)

ODO 76500
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: Muttley on August 15, 2022, 19:49:08 PM
Publicul apreciaza pozele inserate-n postare

Si vad ca ai vopsit numerele, sa nu stie grecii de unde vii. Smart!
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on August 15, 2022, 21:18:44 PM
Am auzit de ceva trape crăpate după montaj folie. Mit sau nu? Mă bate gândul și pe mine...
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: andrei0241 on August 15, 2022, 21:29:44 PM
La a mea, dupa ce am montat folie prin 2014, cred, a pleznit trapa si pe stanga (cred ca dupa vreo 3 ani) si pe dreapta (dupa inca vreo 2 ani), fara a se vedea vreo urma de impact care sa explice. Asa ca dupa inlocuire sticla, am lasat'o fara folie, trag jaluzeaua cand e cazul
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: Ilie on August 16, 2022, 18:27:59 PM
Trapa de Subaru  :o
La Toyota Previa e folie pe trapa panormaica pusa acum vreo 10 ani..fara probleme pana acum.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on August 20, 2022, 12:40:16 PM
Să sperăm că n-o să fie cazul. Altfel, apelez la casco.

În altă ordine de idei, am revenit pe plaiuri mioritice după cca. 1600 km. Plăcut impresionat de comportamentul mașinii. Într-un cuvânt: confortabilă. Au contribuit în egală măsură: cutia automată (în tandem cu pilotul automat), scaunele și suspensia. Îmi vin în minte unele treceri de pietoni din localitățile bulgare, care sunt așezate pe niște denivelări. Pe unele le-am luat “de-a întregul”, cu 60, însă traversarea lor a fost aproape lină. :o
Pilotul a stat la 60 în localități și 100 în afară lor. Pe urcări lungi, cutia automată se “ajusta” imperceptibil, ba ieșind din overdrive, ba trecând în treapta 3.

Drept răsplată, i-am tras o spălare.
Înainte:

(https://i.imgur.com/6Bjv6L4.jpg)

(https://i.imgur.com/4w4ubqt.jpg)

(https://i.imgur.com/lHoXNvd.jpg)

(https://i.imgur.com/wZ8rVS5.jpg)

Și după:

(https://i.imgur.com/TwWDnfz.jpg)

(https://i.imgur.com/tRNwtT6.jpg)

ODO 77400, dintre care puțin peste 6200 de când am luat-o. Consumul de ulei e în limite acceptabile, am completat 300 mL de la ultimul schimb (făcut la 75100).
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: dan_b on August 20, 2022, 13:07:01 PM
Consumul de ulei nu e chiar linistitor, mai ales ca descrii un regim de condus super economic si lejer. La 10.000 ar insemna undeva la 1.5 L ulei, deci multicel.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on August 20, 2022, 13:34:03 PM
Am completat acum doar ca să-l văd înapoi la maxim. E decent dpmdv, doar cât doarme cel mic merg liniștit, altfel regimul “normal” e pe la 120-140 și conține multe depășiri (cu retrogradările aferente).
Când ajunge aproape de 1L per 2000 km, cu siguranță voi interveni. Momentan, nu cred că merită deranjul, s-ar putea să obțin același rezultat dacă nu există piese revizuite (pistoane/segmenți).

(https://i.imgur.com/z02fSOc.jpg)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: dan_b on August 20, 2022, 13:58:10 PM
Da, 1 litru la 2000 e deja pa motorul...
Preferabil sa nu se intample :)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on August 20, 2022, 17:22:44 PM
Corect, voi avea grijă să nu se ajungă acolo. :)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on September 05, 2022, 23:29:35 PM
Din ce în ce mai des am început să constat ceva dubios la prima pornire:
1. motor rece, sub 28-30*C afară, pornea normal (sărea în 1500+ rpm);
2. motor rece, cald afară, peste 28-30*C, uneori pornea normal, alteori învârtea de 6-7-8 ori, apoi pornea OK...ish (2000+ rpm);
3. motor cald, indiferent de temperatură, pornea normal (7-800 rpm).

La prima vedere, părea că pierde presiunea de combustibil și eram gata să mă apuc de măsurători. Mă gândeam că ar putea fi de vină regulatorul de presiune și am văzut că nu se vinde separat (l-am găsit apoi la modelele după 2013 și pare că seamănă, dar asta e altă poveste). Mă gândeam că schimb și filtrul de benzină cu ocazia asta.

Dar de ce nu pierdea mereu presiunea și pățeam asta doar la anumite temperaturi? Asta, coroborată cu turația mai ridicată la care pornea după ce învârtea mai mult, mă făcea să cred că presiunea de benzină e bună, dar întârzie cu scânteia.

M-am pus pe căutat și, printre multe păreri mai mult sau mai puțin plauzibile, am găsit două TSB-uri legate de senzorii axelor cu came (11-100-11R și 11-130-13R) care pot cauza "long/extended cranking". Și are 4, câte unul pe fiecare axă.

Vineri seara a fost frig (17-18*C), ploua, și a învârtit lung la prima cheie. Așa că sâmbătă, după ce s-a oprit ploaia, am demontat senzorii axelor, bobinele de inducție și bujiile.

Bujiile foarte curate, bobinele fără crăpături sau alte urme, dar senzorii axelor... plini de mâzgă. Cei de sus foarte murdari, o mâzgă maro+gri (ulei+pilitură?!), cei de jos aveau și ei mizerie, dar într-o proporție mult mai mică. După curățarea lor, pare că pornește "la sfert" indiferent de temperatură, dar nici nu am avut prea multe porniri la rece. Eventual îmi mai rămâne să curăț senzorul de pe volant.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on September 12, 2022, 10:19:27 AM
Încă o incursiune "sfioasă" în offroad, pe meleagurile copilăriei. Până la 18 ani zburdam cu bicicleta pe dealurile astea și se rupea lanțul într-o veselie. L-am schimbat cu unul Shimano și nu s-a mai stricat el... ci caseta de pinioane. ;D

Traseul a fost relativ ușor (pentru un 4x4, fiindcă nu am reușit să urc cu altele, dar erau FWD și nici nu am vrut să abuzez de ele).  Pădurarul a urcat ușor, constant... trebuie să recunosc că provoacă dependență.

(https://i.imgur.com/VGHP7Ks.jpg)

(https://i.imgur.com/MnwkFhI.jpg)

(https://i.imgur.com/dSSn6vK.jpg)

(https://i.imgur.com/BGvO4gv.jpg)

(https://i.imgur.com/jmCrxWB.jpg)

(https://i.imgur.com/KPNjoGl.jpg)

Link cu traseul:
https://maps.app.goo.gl/EU3vW7XX21b3aY9z8?g_st=ic

Cu pornirea n-am mai avut probleme. Curățarea senzorilor axelor cu came a fost de bun augur.

ODO 78200
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on September 12, 2022, 11:16:52 AM
Frumoasa zona. Cati km ai de la curățarea senzorilor?
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on September 12, 2022, 11:39:00 AM
I-am curățat la 77700, deci cam 500 Km. Crezi că reapar problemele? Nu cred că sunt legate de ECU/learning, caz în care s-ar complica povestea.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on October 04, 2022, 13:53:05 PM
A mai pornit o dată greu, apoi am cumpărat manometru.
Cu motorul oprit, oricât aș pune contactul, presiunea în sistem e de aproape 3.5 bar.

(https://i.imgur.com/Ed8ZlSz.jpg)

Dacă sugrum furtunul de alimentare în aval de manometru, presiunea scade ușor și se oprește la 3 bar, deci regulatorul de presiune din rezervor e bun.

(https://i.imgur.com/P2CoWQF.jpg)

Cu rampa de injectoare izolată (furtunul sugrumat în amonte), presiunea scade ușor. După cca. 12 ore, era la 0.5 bar. Voi schimba injectoarele.

(https://i.imgur.com/lHPq61u.jpg)

Capitolul 2, a început iar să vibreze când frânam la viteze mari (100+). Aceeași roată, stânga față, mai încinsă decât restul.
Am studiat mai bine problema - cu etrierul scos, pistonașele se mișcau inegal când era apăsată pedala de frână, așa că am schimbat tot în el. Textar Hydratec la discreție prin interior (pistonașe și culise), Textar Ceratec în rest.

(https://i.imgur.com/pKPaHBl.jpg)
(https://i.imgur.com/0fLIUH7.jpg)

Pe partea dreaptă am repetat procedura doar pentru culise, preventiv. Aici pistonașele se mișcă ușor, în tandem. A urmat o aerisire temeinică a tuturor etrierilor cu Ate Typ200 și deja se simte mai zveltă, semn că mergea destul de înfrânată... :o

ODO 79100
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on October 04, 2022, 14:14:05 PM
Înainte de a te apuca de injectoare, verifica senzorul MAF și sonda lambda. Nu prea am auzit de probleme la injectoare la Subaru pe benzina.

Buna treabă cu frânele. Trebuie sa mă apuc și eu de același lucru.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: andea79 on October 04, 2022, 14:27:01 PM
confirm , nu am inteles exact problema dar schimbi injectoarele degeaba

LE: porneste greu as in innecata cu benzina ? ca daca nu ar inchide injectoarele cam asta ai vedea
ai incercat sa pui doar contactul cateva zeci de secunde inainte de pornire (ca pompa sa-si faca treaba) ? porneste ok in acest caz ? atunci intradevar pierde presiunea din sistem dar nu pe la injectoare, probabil pe la pompa (intern sau oring)

anyway, poti privi toata treaba ca un feature nu ca un bug :) invarte la automat un pic mai mult adica face un pic de presiune de ulei inainte sa chiar porneasca
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on October 04, 2022, 14:37:10 PM
Adică e normal să scadă presiunea aproape la 0 peste noapte?
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: andea79 on October 04, 2022, 14:38:07 PM
Adică e normal să scadă presiunea aproape la 0 peste noapte?

nu, am editat mai sus
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on October 04, 2022, 14:49:08 PM
confirm , nu am inteles exact problema dar schimbi injectoarele degeaba

LE: porneste greu as in innecata cu benzina ? ca daca nu ar inchide injectoarele cam asta ai vedea
ai incercat sa pui doar contactul cateva zeci de secunde inainte de pornire (ca pompa sa-si faca treaba) ? porneste ok in acest caz ?
Pornește greu adică învârte de 6-7* ori până să pornească. Pornește ușor (să zicem că învârte de 2-3* ori) dacă pun de câteva ori contactul.
*Valori pur orientative.

atunci intradevar pierde presiunea din sistem dar nu pe la injectoare, probabil pe la pompa (intern sau oring)
Am povestit că am măsurat separat presiunea.

Motor - furtun 1 - manometru - furtun 2 - rezervor.
Cu furtunul 1 sugrumat, presiunea scade până la 3 bar și acolo rămâne.
Represurizând sistemul și mutând cleștele pe furtunul 2, presiunea scade văzând cu ochii, după nici o oră ajunge la 1.5 bar și dimineața era la 0.5 bar. Scurgeri vizibile nu sunt. Ce alte opțiuni am?
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: andrei0241 on October 04, 2022, 17:16:57 PM
Pentru a vedea daca sunt injectoarele varianta optima ar fi o camera endoscopica prin locul bujiilor

De unde ai luat pistonasele ptr etrier?
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on October 04, 2022, 17:25:31 PM
De la aut0karma.

(https://cdn1.evocar.ua/c006a8d37dec2c88ba3f8674172846bc/autofren-seinsa-d42201c.jpg)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: andea79 on October 04, 2022, 18:46:00 PM
sau duci injectoarele la o firma care le verifica/curata eventual (daca sunt in Cluj sigur sunt si prin alte parti)
but again inj. oem cu probl. pe EJuri nu am intalnit, poate sunt mai "smechere" pe FBuri
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on October 05, 2022, 00:19:01 AM
Nici eu nu știam, până m-am lovit de problemă și am căutat ... aparent sunt destule și pe EJ-uri.
Zic unii că au dat de problema asta după curățare, alții că le-au curățat degeaba și tot la unele noi au ajuns.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: Muttley on October 05, 2022, 08:16:58 AM
Eu am inteles faza cu manometrul, benzina de la 3 bar se pierde pe undeva, si pare-se ca se pierde la capatul dinspre motor.

Dar cineva (Myke poate?) a omis sa spuna cum ar fi normal. Deci normal e ca circuitul pompa-injectoare sa ramana presurizat la 3bar cu motorul oprit, pe termen indefinit?
Daca da, testele cu manometru arata clar ca injectoarele toarna o groaza de benzina in motor.

Ideea cu endoscopul e foarte buna, dar trebuie s-o aplici de 4 ori. De confirmare.

PS: google zice ca motorul e cu injectie directa. Daca pierde presiune de 3bar, pai la 150 sigur e ok. Sau e d-aia duala, cu 8 injectoare?
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on October 05, 2022, 11:05:55 AM
MPI, 4 injectoare, nimic fancy. Așa arată injectoarele pe rampe:

(https://image-cdn.beforward.jp/autoparts/original/202106/58706492/PA57414760_f84cea.jpg)

Dar cineva (Myke poate?) a omis sa spuna cum ar fi normal. Deci normal e ca circuitul pompa-injectoare sa ramana presurizat la 3bar cu motorul oprit, pe termen indefinit?
Daca da, testele cu manometru arata clar ca injectoarele toarna o groaza de benzina in motor.
Trăiam cu impresia că presiunea din sistem trebuie să rămână cea dictată de regulator. 3 bar în cazul de față.
De altfel, și manualul are o secțiune dedicată "eliberării presiunii din sistem" înainte de orice lucrare pe partea de alimentare.

(https://i.imgur.com/s6WkzuD.jpg)

"Run it until it stalls", auzi la ei. Păi eu am scos siguranța și când dădeam la automat doar învârtea a prost, presiunea era deja pa. :)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: Muttley on October 05, 2022, 12:52:42 PM
Cat ar putea conta, la oricare dintre masinile mele, dupa ce schimb uleiul, scot siguranta pompei si dau la demaror ca sa creasca presiunea de ungere.
Niciodata n-a pornit, sau sa dea semne c-ar porni. Pe de alta parte, la sugar am retur.
Dpmdv, presiunea din circuitul ala ar trebui sa se descarce undeva, evident ca inapoi in rezervor, ca-n motor nu vrei benzina. E aiurea sa ramana umflat la 3bar, ca nu-i trebuie pompei decat o fractiune de secunda sa refaca presiunea.

Deci daca e 1.4mpi, nu faci nimic cu endoscopul.
Oricum, la cum ai asezat manometrul, e destul de clar ca se descarca la capatul cu motorul.
Na, scoate rampele, pune contactul si vezi daca se umezeste pe la injectoare. Sau poate ai vreo pierdere p-undeva, por sudura, colier, cuplaj, dunno.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on October 05, 2022, 13:12:18 PM
E aiurea sa ramana umflat la 3bar, ca nu-i trebuie pompei decat o fractiune de secunda sa refaca presiunea.
Da, dacă presiunea din sistem e aproape de cea livrată de pompă. Dar eu de la 0.x bar a trebuit să pun contactul de câteva ori să o aduc înapoi la 3.x bar. ;D
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on October 24, 2022, 00:04:26 AM
Vineri am avut surpriza să fiu notificat prin sms de poștă - sosiseră injectoarele de la amayama cu o săptămână mai devreme (comanda dată pe 04.10, expediată de ei pe 19.10, cu estimare de livrare pe 29.10). Eram pe picior de plecare, încă jumătate de oră și le ratam. Le-am luat rapid (există și oficii poștale/vamale unde funcționarii nu sunt morocănoși!) și le-am montat imediat ce am ajuns la țară.

(https://i.imgur.com/FNVg4Sb.jpg)

(https://i.imgur.com/SDD6KU5.jpg)

(https://i.imgur.com/1dBMP0g.jpg)

(https://i.imgur.com/ifVHAjJ.jpg)

Sâmbătă dimineața i-am făcut un schimb de ulei inopinat, cu ce s-a găsit prin preajmă - un Elf Evolution SXR 5W30. Nu sunt prea încântat de alegere, dar nici nu voiam să mai merg o săptămână cu uleiul contaminat fiindcă mirosea grav a benzină. Iar pentru simplul fapt că am dat iama în rezerva strategică și am folosit un filtru de ulei original, nu cred că mai umblu la el până la primăvară.  ;D

Motorul a redevenit silențios, nu mai "rage" la turații mari, iar pornirea la rece e rapidă. E drept că nu am mai pus manometrul, dar se simte la mână că furtunul de alimentare nu se mai "înmoaie" peste noapte.

ODO 80.000 fără mărunțiș.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: Muttley on October 24, 2022, 09:05:50 AM
Pune manometrul identic ca data trecuta, sa fie clar.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on October 24, 2022, 10:19:52 AM
Cineva e sceptic.  :P
N-auz' că la primăvară mai șurubăresc? Altfel risc să-i schimb iar uleiul, că mă roade să-i comand fux. ;D
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: Muttley on October 24, 2022, 11:00:21 AM
... circuitul pompa-injectoare sa ramana presurizat la 3bar cu motorul oprit, pe termen indefinit...
Cat iti ia, 30 minute relaxat?
Nu-s sceptic, doar ca eu as fi verificat in secundadoi.

Asta mai exact:

Cu rampa de injectoare izolată (furtunul sugrumat în amonte), presiunea scade ușor. După cca. 12 ore, era la 0.5 bar. Voi schimba injectoarele.

(https://i.imgur.com/lHPq61u.jpg)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on October 30, 2022, 17:45:39 PM
Azi am zis că doar completez cu lichid de parbriz… și mi-am amintit că pe drum prost zdrăngăne ceva în spate, stânga.

Înainte de asta am făcut ceva ce am tot amânat de vreo 6 luni: am schimbat butonul de înclinare de pe partea cealaltă.

(https://i.imgur.com/xMdkOPm.jpg)

(https://i.imgur.com/pBd23OC.jpg)

(https://i.imgur.com/faWExQi.jpg)

Revenind la sursa zgomotului: mecanismul de înclinare al spătarului. E ascuns sub trimul lateral din portbagaj și e acționat de un buton, omologul celui de mai sus. Mecanismul în sine avea joc pe șină… nu e doar fier acolo, ci și plastic pe dedesubt. Fier sănătos, ce nu se lasă strâns, așa că am inserat niște foițe de aluminiu între fier și plastic. După ce am montat-o, am uns-o cu vaselină siliconică și acum e liniște. Atât de liniște încât parcă încep să îl aud și pe cel din dreapta. :laugh:

(https://i.imgur.com/3UsTEO3.jpg)

(https://i.imgur.com/njS95DT.jpg)

(https://i.imgur.com/ZhC5ShX.jpg)

(https://i.imgur.com/stkdTk8.jpg)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on December 29, 2022, 18:18:22 PM
Nimic nou sub soare, pădurarul se achită cu brio de sarcini.
A luat cu ușurință un birou de 1.6x1.2 m, mai greu a fost cu tetrisul. Scaunul celui mic a ajuns în față pentru a putea rabata integral bancheta, noroc că eram singur.

(https://i.imgur.com/o93dRhJ.jpg)

ODO aproape 83.000 km (dintre care 12.000 împreună).
I-am tras o spălare ieri, la ceas de seară, ultima pe anu' ăsta.

(https://i.imgur.com/yfzNeGG.jpg)

Cu ocazia asta i-am făcut și presiunea în roți, toate aveau în jur de 1.7 bar. :o Acum se simte iar zvelt.

La Mulți Ani!
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on February 06, 2023, 03:56:14 AM
Mustrat de conștiință și pentru că urma o plimbare pe la munte, luna trecută i-am scos Elful din motor și i-am pus ... Yacco!

(https://i.imgur.com/y62yB8g.jpg)

(https://i.imgur.com/opwyPKy.jpg)

Filtru de polen n-am mai găsit Kamoka “verde” (cu polifenoli), i-am luat un Kamoka gri (cu carbon activ).

(https://i.imgur.com/j095xhl.jpg)

Eram gata să înfruntăm zăpada, păcat că a sosit după ce am plecat noi. :-[
Dacă tot eram prin zonă, am trecut pe la Auto Kino să refac stocul de filtre. Am mai avut în coș rolele de ghidare a curelei de transmisie (le-am învârtit la mână astă-vară, când era motorul desfăcut, și aveau un mic huruit - nu o să aștept să cedeze), plus baia de ulei a cutiei automate. La următorul drain and refill vreau să o schimb, arată urât.

(https://i.imgur.com/rENI7nc.jpg)

În continuare pare că descopăr mașina, nu o trădează dimensiunile la un mers mai alert, iar gumele își fac cu prisosință treaba (încă sunt sceptic în privința lor, deși n-ar trebui - până acum mi-au dovedit că nu-s mai prejos decât cele dedicate).

Am mai avut de umblat prin oraș când a nins mai tare și n-am avut probleme cu aderența, ba chiar am putut parcurge zone pe care nu le-aș fi abordat cu alt atelaj. Vremea e rea doar la meteo când conduci așa ceva.

Viața e mișto cu Subaru. ^-^
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: Rickcool on February 07, 2023, 16:37:56 PM
Salutare,ceva noutati cu Foresterul?
Am si eu un model asemanator model 2011 acelsi cod motor si tot cutie automada , varianta medie de echipare.
Vreua doar sa te intreb de unde iei informatiile legate de piese si codul lor?
Exista vreun site specializat?
Eu am probleme acum cu pierderea de ulei, nu e ceva major dar imi transpira ulei pe blocul motor, nu vad nimic pe jos sa curga, deci este infim si urmeaza sa desfac motorul ptr a-l etansa cu garnituri noi.
Am avut ceva pierdere si pe la capacele de la culbutori, am inteles ca exista ceva garnituri cu revizie mai noua dar nu am reusit sa le gasesc codul.Ma poti ajuta cu ceva informatii de unde as putea sa le aflu?
Multumesc si multi km fara probleme!
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on February 08, 2023, 12:48:22 PM
Alte noutăți față de acum 2 zile, nu am. ;D
Sunt multe site-uri cu diagrame de piese. Pe partsouq poți introduce VIN-ul și observi fix piesele mașinii tale.

Spre exemplu, la motoarele noastre (FB20), garniturile capacelor de tacheți sunt:
13272AA170 stânga
13270AA240 dreapta

Capacul mare din față nu are garnitură pe margini, ci silicon, în rest oringuri și simeringul de la arbore.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on March 03, 2023, 14:19:50 PM
ODO 84300
Reînnoit RCA și CASCO.

(https://i.imgur.com/if3ts9J.jpg)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on June 01, 2023, 02:15:54 AM
ODO 87200

Cochetez aproape zilnic cu ideea schimbării lui (cui nu i-ar plăcea un SJ XT?!), dar nu am un motiv real să fac asta. Încă îl descopăr, îmi place, e relaxant la condus, bifează toate căsuțele pe care le-am setat când l-am luat. Da, nu poți să mergi foarte tare cu el, de aceea am luat o decizie - am făcut școala moto. În nici două luni am obținut permisul actualizat și acum aștept noul motor. Nu l-am luat SH (sîc!), fiindcă n-aș mai avea timp să meșteresc și la el.

Revenind la pădurar, pe la 84600 i-am permutat roțile.

Iar în ultima perioadă am mai schimbat, în ordinea numerelor de pe tricou:
- rolele de ghidare (INA);
- fulia (sau pulia?!) dummy (OE);
- bascula de pe dreapta față (OE);
- toate aerisitoarele de la etrieri (OE);
- uleiurile din diferențiale (Motul 300);
- plăcuțele de frână (Textar);
- etrierul dreapta spate (TRW);
- lichidul de frână (Ate SL6).

Rolele de ghidare pentru că li se auzeau rulmenții… destul de slab, ce-i drept.

(https://i.imgur.com/ah7IZXR.jpg)

(https://i.imgur.com/HWFZqtk.jpg)

Fulia dummy e cea care ar fi mișcat pompa de servodirecție, dacă nu aveam servodirecție electrică. Avea joc. După ce am pus-o pe cea nouă… are la fel!

(https://i.imgur.com/TcdMgpk.jpg)

(https://i.imgur.com/k8nb3Eo.jpg)

https://imgur.com/kcj5z2R

Bascula pentru că îmi stătea pe creier cea veche, cu bucșe noi, originale, dar sudată de deștepții de la SMT. Am găsit una la japonezi pentru 65$ (în general e 150-200$) și n-am putut să nu profit. Am mai pus câteva lucruri în coș, ca să-mi justific transportul și vama (baie de ulei motor, capete de bară, bielete de direcție, burdufuri, coliere etc… să fie! Toate OE).

(https://i.imgur.com/rRqo1Eq.jpg)

(https://i.imgur.com/1ND1o2c.jpg)

Apoi am făcut geometria. Inutil de spus că pare mai închegată pe articulații, dar o fi iar placebo.

La cald am un zgomot în mers - un scârțâito-hârșâit ce variază cu turația roților, nu a motorului. La rece e liniște totală. Mi-am dat seama de asta doar când am mers o dată cu geamul deschis. Întâmplător, fiindcă de obicei nu merg cu geamurile deschise. Poate doar trapa, dar și cu aia rar. Cu geamurile închise nu se aude nimic. N-am putut să nu mă întreb “de când oi avea zgomotul ăsta?!”.

Cu mașina rulând suspendată, zgomotul părea că vine din diferențialul față. Deja mă gândeam de unde iau cutie/diferențial, de ce la nici 90k km să aibă probleme d-astea, nu mai eram în stare de nimic. M-am mai consultat cu câțiva guru în ale Subaru și am decis să dau jos uleiul de acolo, să văd cum se prezintă. N-am găsit nimic deranjant, așa că m-am mai liniștit și am reevaluat situația.

Diff față:

(https://i.imgur.com/4YTCral.jpg)

(https://i.imgur.com/5m2rkJC.jpg)

Diff spate:

(https://i.imgur.com/4DrTmEY.jpg)

După 3 km în oraș parcă mergeam cu un rulment uscat. Așa că am făcut un test - am mers 20 de km (extraurban) fără să ating frâna. Era liniște, deci problema apare doar când se încing frânele - măcar am eliminat rulmenții. :) M-am gândit că am prăjit plăcuțele când se mai bloca etrierul stânga față, pe care l-am recondiționat anul trecut. Așa că am comandat două seturi de plăcuțe Textar. Inițial am zis că iau doar pentru față, dar Cănuță, om sucit, a zis să umblăm și pe spate. De bun augur, fiindcă am găsit culisa de jos blocată, la etrierul dreapta spate. Având un kit de reparație la îndemână, am înlocuit ambele culise și le-am îmbibat cu Textar Hydratec. Când să presez pistonașul din etrier, pauză… era blocat. Ai fi zis că lucrează (discul lucește pe ambele părți) dar nu mergea deloc împins cu presa. Pe stânga totul OK. Găsit etrier TRW a doua zi, cumpărat, montat, aerisit temeinic și acum am alte frâne.

(https://i.imgur.com/jChZB4z.jpg)

(https://i.imgur.com/mDpNdu9.jpg)

Zgomotul e tot acolo, așa că… urmează discurile față. Dar asta după ce ne întoarcem din concediu.

(https://i.imgur.com/3LOncGf.jpg)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on June 01, 2023, 08:17:01 AM
TRW dar scrie Tokico Subaru pe el?

Spor si concediu placut!
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on June 01, 2023, 09:11:40 AM
Da, nu e făcut de la 0 de ei, ci e recondiționat. Am plătit și o garanție pe care o primesc înapoi dacă mă întorc cu piesa veche, condiția e să fie tot originală. Mulțumesc!
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on June 03, 2023, 16:40:58 PM
ODO aproape 88.000.
Zgomotul a dispărut. :)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on June 15, 2023, 15:45:43 PM
Cazanul rulează schnurr odată cu păsuirea noilor plăcuțe.
Bașca, a sosit de la japan ultima piesă din puzzle. Cea de pe mașină e un pic atinsă de cancer rugină.

(https://i.imgur.com/0DO4mUs.jpg)

(https://i.imgur.com/Kg2Cv6S.jpg)

(https://i.imgur.com/QaihDJU.jpg)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on June 15, 2023, 15:54:39 PM
Hmmm.. cum ai observat? ai scos carenajul? Da-i cu ceva ceara dupa ce o pui, macar sa stii ca ramane in firea ei niste ani in plus chiar daca la un moment dat o sa dai masina.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on June 15, 2023, 16:22:48 PM
Îți dai seama c-o îmbălsămez cumva, o să țină mai mult decât mașina.

S-a constatat la AK anul trecut, la ceruire.

Sper doar să reușesc anul ăsta, mai ales că tocmai am ridicat mopedul și nu mă mai văd pe sub mașină curând. O0
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: RLX on June 27, 2023, 01:05:57 AM
Inlocuirea a venit ca recomandare de la AK in urma constatarii sau decizie personala?

Cand am demontat eu carenajul acum cateva luni desi am fost surprins de cum arata, parea totusi o rugina de suprafata asemanatoare cu cea de pe evacuare.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on June 27, 2023, 02:06:25 AM
Ei doar mi l-au arătat:

(https://i.imgur.com/FhOjSZX.jpg)

E un pic ciufulit, nu de speriat, au zis și ei că nu e urgent, ca atare nici nu mă grăbesc. Oricum cred că a fost ceruit și el. ;D
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: RLX on June 27, 2023, 08:05:48 AM
Da, la mine arata asa pe toata lungimea/inaltimea.  ::)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on July 04, 2023, 09:41:14 AM
Luat și ITP-ul azi, cu laude. :o

ODO 89500.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: andrei0241 on July 04, 2023, 10:14:18 AM
Altii trec cu spaga, nu doar cu laude  ;D
A ta, la km aia, abia termina rodajul.

Prin ceva similar am trecut si eu cu a mea, dupa ce am schimbat amortizoare, bielete, bucsi, cand au ridicat'o sa o ridice sa verifice suspensia inginerul din rampa a zis "Las'o jos, are totul nou"
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on August 12, 2023, 16:36:45 PM
Un nou schimb de ulei, după 7 luni și 7825 Km. Ne pregătim de CO.

(https://i.imgur.com/p7UMqVa.jpg)

ODO 90940
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on September 12, 2023, 14:27:23 PM
ODO 94.000

Concediul în Grecia s-a terminat prea devreme. A fost vreme bună, nici prea cald, nici prea frig, și am avut o singură incursiune în teren accidentat - până la Mavrobara, lacul țestoaselor. Pe șoselele Kasandrei ne-am intersectat și cu Dani de la SMT. Salut și aici, dacă citești!

Povestea se apropie de final, tocmai am plătit avansul pentru o mașină nouă, astfel că pădurarul va intra curând la vânzare. Din păcate, nu e Subaru, dar e tot o japoneză la fel de încăpătoare. :)

(https://i.imgur.com/SnxM2q9.jpg)

(https://i.imgur.com/xAPtIYe.jpg)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on September 12, 2023, 19:34:42 PM
Pai cum asa?
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: andrei0241 on September 12, 2023, 22:35:07 PM
Mazda CX5?
Te asteptam cu jurnal de bord si la noua achizitie!
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on September 13, 2023, 02:22:01 AM
CX5 era pe lista scurtă, dar a dispărut rapid când am văzut că o “mașină mare” poate fi atât de mică înăuntru.
Mi-ar fi plăcut tot Forester, dar eBoxer e puțin cam prea încet pentru mine. Poate dacă era mai ieftin...
XT ar fi fost perfect, dar nu se mai fabrică.
Finalistul era RAV4, până a apărut oferta de destocaj de la CR-V, care a schimbat datele problemei. Practic, îl iau la prețul de acum 4 ani.

Pai cum asa?
De fraier, cred. Cu toată munca (mai multă în ultimul an) și pauzele de terapie plimbări cu motorul, nu mai rămâne mult timp și pentru pădurar. Deși e fenomenal, o mașină bună la toate, care mi-a deschis apetitul pentru SUV-uri spațioase și înalte, și cu care m-am înțeles foarte bine.
M-am tot amăgit, i-am mai luat piese (nu de nevoie, ci de moft), și acum am ceva pe drum, dar de câteva luni bune încerc să mai fac una-alta la el și efectiv nu reușesc. Trebuie să încropesc o listă cu ele, cine e mini technicus ar trebui să fie încântat de un lego așa mare. :)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on September 18, 2023, 20:23:47 PM
Azi a fost o zi bună, am spălat mașina și i-am făcut poze. :)

(https://i.imgur.com/fypYCBt.jpg)

(https://i.imgur.com/cgabGTa.jpg)

(https://i.imgur.com/N5EZGHR.jpg)

(https://i.imgur.com/gyoA149.jpg)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: bignuke on September 19, 2023, 15:27:06 PM
Spor la vanzare!
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on September 19, 2023, 17:32:32 PM
Daca nu aveam deja una, probabil ca o luam cu ochii inchisi. Bafta! Am pus-o si pe pagina de facebook a clubului. Mai prind incredere cei interesati cand vad ca este cunoscuta si exista un istoric pe aici.
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: Muttley on September 19, 2023, 20:11:05 PM
Am distribuit si eu, dar s-au gasit toti specialistii, n-am nervi.
Mihai, nu lasa la pret, la cat ai reparat la copaia asta. Si nici macar nu era rea din capul locului.
Succes!
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on September 19, 2023, 21:48:05 PM
Mulțumesc, băjeți, apreciez! :)
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: MyKe on September 21, 2023, 12:43:14 PM
Cred că se poate închide, pădurarul s-a vândut. Mulțumesc comunității! Sunteți cei mai tari! ^-^
Title: Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Post by: Muttley on September 21, 2023, 13:08:41 PM
Topit! =))