Subaru club Romania

Diverse => Știri auto => Topic started by: kkennyy on February 07, 2019, 20:46:19 PM

Title: Legacy 2020
Post by: kkennyy on February 07, 2019, 20:46:19 PM
https://www.motor1.com/news/304260/2020-subaru-legacy-chicago-debut/amp/ (https://www.motor1.com/news/304260/2020-subaru-legacy-chicago-debut/amp/)

Vine printre altele cu motorul 2.4 turbo de pe ascent, pe care probabil îl vor porta și pe viitorul Outback, când o fi >:D

Mie personal îmi place design-ul, atât exterior cât și interior, dar e bine de știut pentru cei ce nu suportă tableta, că există și variantă basic :)
Title: Re: Legacy 2020
Post by: MihaiFlorescu on February 07, 2019, 21:06:52 PM
Mi se pare foarte tare! E un segment greu, deci trebuia sa fie ok pentru a concura cu Mazda 6 sau Honda Accord sau Ford Fusion.

Ma gandesc doar ca asa o sa fie si outback-ul. Sunt curios daca o sa mai bage acel motor nou si in alte regiuni.
Title: Re: Legacy 2020
Post by: kkennyy on February 07, 2019, 21:41:13 PM
Daca baga motorul ala pe outback eu ma abonez la o bucata. Mi se pare singura piesa lipsa la masina aia.
Title: Re: Legacy 2020
Post by: Celalalt on February 07, 2019, 22:47:49 PM
Daca n are tableta fac o aroganță. Si sa fie MT.
Title: Re: Legacy 2020
Post by: marr on February 08, 2019, 08:41:24 AM
Mishtoaca rau !
Din pacate nu o sa o vedem in Europa .... :(

Dar, parte buna-i ca ne arata directia in care va merge si urmatorul Outback - in special dpdv al motorizarilor (cu speranta ca vor aduce si in Europa motorul 2.4 turbo).
Si ofera sperante pentru revenirea motoarelor turbo in restul gamei Subaru.
Partea mai putin buna-i cu mutarea tuturor comenzilor pe tableta si renuntarea la butoanele fizice (cel putin pentru climatizare mi s-ar fi parut necesare).

All-in-all, directia Subaru e clara - se duce catre segmentul premium.
Title: Re: Legacy 2020
Post by: BOXER on February 08, 2019, 10:12:53 AM
Directia este normala pentru o firma care doreste sa supravietuiasca si sa se dezvolte. Cei mai multi dintre clientii actuali doresc confort, lux si gadgeturi, asa ca Subaru ofera asta.
Au marsat in trecut pe fanatici si asta i-a costat destul de mult. Revenirea marcii s-a produs odata cu schimbarea abordarii incepand cu 2008 (intamplator sau nu, este acelasi an in care au renuntat la WRC).
Daca nu s-ar fi adaptat la noua piata ar fi avut soarta marcilor care au ramas doar cu numele.

Reducerea ofertei de motoare turbo a fost un semn clar de reorientare care o alta categorie de clienti, mai linistita, mai statornica, oameni care nu s-ar muta la Renault pentru o turbina mai mare sau frane vopsite cu rosu.
Title: Re: Legacy 2020
Post by: Heliotropus on February 08, 2019, 12:22:25 PM
...Cei mai multi dintre clientii actuali doresc confort, lux si gadgeturi, asa ca Subaru ofera asta.

Tocmai de aceea mi-am atras oprobiul publicului, ma rog, o parte a publicului...
Title: Re: Legacy 2020
Post by: MihaiFlorescu on February 08, 2019, 12:38:01 PM
Reducerea ofertei de motoare turbo a fost un semn clar de reorientare care o alta categorie de clienti, mai linistita, mai statornica, oameni care nu s-ar muta la Renault pentru o turbina mai mare sau frane vopsite cu rosu.

Adica motoarele turbo sunt pentru oameni agitati? Coreenii au demonstrat ca se poate si in WRC si economic/linistit/rafinat pentru strada si sportiv pentru strada. Si fara CVT si cu pret decent si cu WLTP luat inaintea multora. Si culmea, WRC i-a ajutat sa ajunga la inovatiile tehnologice in materie de putere-economie, nu mersul linistit pe autostrada.
Trebuie doar sa vrei.
Title: Re: Legacy 2020
Post by: marr on February 08, 2019, 13:23:44 PM
....
Trebuie doar sa vrei.

Pai si Subaru nu vrea ???

Vrea ! Dar vrea sa ofere exact ceea ce clientii cumpara, nu altceva.
Atat poate sa faca cu resursele limitate de care dispune.
Si, dupa cum am mai spus, senzatia mea este cei de la Subaru, de la retragerea din WRC (dupa cum bine spunea colegul @Boxer) s-a reorientat catre o alta categorie de clienti.
Da, acei clienti care-si doresc in primul rand siguranta, confort si eficienta.
Si din acest motiv am spus mai devreme ca Subaru pare a tinde catre segmentul premium.
Prin aceasta pozitionare, elimina necesitatea de a produce masini multe si marunte si pot obtine un profit rezonabil, producand un numar nu foarte mare de masini si un numar restrans de modele si implicit de motorizari (caci da, problema cea mai dificila si costisitoare a dezvoltarea de noi motoare).

Probabil, vor reveni in WRC in momentul in care piata o va cere - fie din necesitatea de a se reinventa, fie printr-o cerere crescanda a pietei pentru masini sport.

PS: Nu-i cazul sa aducem coreenii in discutie (desi ai o coreeanca - si eu am avut una si am mai achizitionat una pe firma anul trecut).
Este vorba despre filozofii si pozitionari pe piata complet diferite.

PPS: E bine totusi ca pentru cei dezamagiti de Subaru exista alternative (la coreeni, la europeni, la japo-europeni, ...) !
La fel cum, pentru cei ce-si doresc ce ofera acum Subaru - exista Subaru !
Title: Re: Legacy 2020
Post by: BOXER on February 08, 2019, 13:30:03 PM
@Mihai

Au mers pe o directia care s-a dovedit gresita. Acolo au atras un public care a inceput sa le faca probleme mai tarziu.
WRC a devenit un sport al masinilor de clasa mica, al producatorilor de volum. Au disparut clasele medii ale producatorilor dedicati iar locul lor a fost luat de carturi dopate.
Masinile care ne uimeau in anii '90 au disparut, locul lor fiind luat de altceva.

In conditiile astea Subaru a cautat o cale de a evita inchiderea si de continua activitatea. Se pare ca noile platforme si schimbarea abordarii au fost de succes.

Stii ca nu sunt un adept al electricelor dar inteleg si astfel de solutii daca de ele depinde supravietuirea producatorului.
Title: Re: Legacy 2020
Post by: andea79 on February 08, 2019, 13:55:03 PM
same old story again & again :)
nu este nici un succes daca vb de EU unde de altfel traim si noi (ce-i in US sau alte parti in EU nu va fi veci amin)
daca era succes duduiau reprez subaru si le vedeai pe strada.... asa ca... vise
Title: Re: Legacy 2020
Post by: BOXER on February 08, 2019, 15:06:27 PM
Saab a disparut, Subaru exista.  Intr-o piata dominata de colosi simpla existenta este un mare succes.
Title: Re: Legacy 2020
Post by: marr on February 08, 2019, 16:58:07 PM
....
nu este nici un succes daca vb de EU ....
daca era succes duduiau reprez subaru si le vedeai pe strada.... asa ca... vise

Din pacate pentru noi, sunt prea mici si nu au capabilitatea de a proiecta, dezvolta si oferi altceva pe fiecare piata ...
Sau suntem noi prea mici pentru ei ca sa justifice efortul de a livra un produs dedicat pietei europene.
Au incercat o data, cu motorul diesel - si s-au fript !

In consecinta, avem doua variante:
- acceptam situatia si ne alegem un model din gama Subaru cat mai apropiat de necesitati;
- ne reorientam spre alta marca - si Slava Domnului, sunt destule ...

PS: E si varianta 3 - daca nimic nu ne multumeste nici de la Subaru nici de la altii, tine fiecare cum poate de ce are in asteptarea  unor vremuri mai bune si a automobilului perfect !

PPS: Ca tot vorbeam de directia pe care a pornit Subaru in ultima vreme, ilustrativ este faptul ca - din cate am citit pe undeva - tinta lor pe anul trecut a fost sa creasca vanzarile de Outback in Germania cu 20 %.
De altfel, singurul model Subaru unanim apreciat in review-urile din Europa este Outback. Mai caraie cate unul legat de motorizare sau cutie ca nu-s la fel de dinamice ca si la concurenta, dar toti recunosc ca dpdv al confortului, sigurantei si capabilitatilor este in top. Iar pretul este semnificativ mai mic decat al modelelor concurente ( A6 Allroad, Volvo V70 Cross Country) si chiar cu cca. 5000 Euro mai mic decat al unui Passat Alltrack similar echipat.
Eu prevad ca asta si XV-ul vor fi, in urmatoarea perioada, ”calul de bataie” pe piata europeana.
Title: Legacy 2020
Post by: Adi-Canada on February 08, 2019, 17:37:37 PM
@Mihai
.................................................................
In conditiile astea Subaru a cautat o cale de a evita inchiderea si de continua activitatea. Se pare ca noile platforme si schimbarea abordarii au fost de succes.
...............................................................................

In anii de criza 2008-2010   cand mai toate firmele producatoare de masini si dealerii  inregistrau scaderi drastice de vanzari  iar GM, Ford si Crysler  au fost salvati de la faliment de cele cateva miliarde  de $   daruite de catre guvern,   Subaru  era singura  marca care a reusit cresterea vanzarilor.  Pare-se  ca au abordat o tactica buna.
.....................................................  parerea mea de 0,02 $   :angel:    8)
Title: Re: Legacy 2020
Post by: andea79 on February 08, 2019, 17:59:31 PM
parerea ta fara 2 centi nu se pune :)
Title: Re: Legacy 2020
Post by: Celalalt on February 08, 2019, 18:28:27 PM
E mereu pregatit sa de rest la parerile mai scumpe.  ::)
Title: Re: Legacy 2020
Post by: WIM on February 08, 2019, 18:36:20 PM

In consecinta, avem doua variante:
- acceptam situatia si ne alegem un model din gama Subaru cat mai apropiat de necesitati;
- ne reorientam spre alta marca - si Slava Domnului, sunt destule ...


Exista si a treia varianta: make your own Subaru  ;D
Title: Re: Legacy 2020
Post by: MihaiFlorescu on February 08, 2019, 20:31:10 PM
Si a 4-a varianta. 1+2=4 (varianta 4)
Title: Re: Legacy 2020
Post by: Celalalt on February 08, 2019, 22:12:29 PM
Dupa ce am dat jde mii pe FXS , am avut o refelație. Daca iau un SH si bag bani , ajung la banii aia ? Cu icsteu am ajuns la 8000 aprox. si mai am nevoie de transmisie 6MT si sa l vopsesc. Si masina va fi pe placul meu. Nu e vb de sarkie dar consider ca intr adevar Subaru ti l cam faci nu ti l cumperi. Cam despre asta e pasiunea acestui forum...
Title: Re: Legacy 2020
Post by: MihaiFlorescu on February 09, 2019, 00:35:43 AM
Serban, pasiunea acestui forum este sa fii fan al marcii. Daca intelegi marca o sa fierbi pana iti iei unul sau inca unul sau il pui la treaba pe cel pe care il ai, orice model ar fi el.
 Ca de asta are si cuvantul fan in compozitie. Nu e doar pentru posesori si cei ce isi construiesc unul.

Marius, Cosmin, nu mai spuneti fratilor ca wrx, wrc si sti au fost o greseala sau ca au costat marca. Au fost cel mai bun lucru pentru marca asta. Fara ele ajungea ca Oltcit. Nu caut aprobarea voastra, dar nu e nici asa de negru dracu' asta.

Dar sa revenim la noul Legacy. Mai baieti, eu nu vad revolutia de care vorbiti voi si reorientarea asta a marcii.
Va invit sa traversati minunata capitala de la E la V sa N la S sau cum vreti si sa cascati ochii la Subaru. Garantat o sa vedeti Legacy, Outback si Tribeca minim 2-3 din fiecare... Toate din 2003 pana in 2008.
Adica alea nu erau elegante? Nu erau confortabile si accesorizate la vremea lor si la pret de passat 1.6 MPI de 100 de cai? Si ce daca era perioada WRC. Subaru vindea bine si masini de oameni linistiti.
Eu nu am mai vazut Legacy dupa 2009 de cand mi-a aratat Cosmin unul diesel pe care trebuia sa il cumpere... Toamna trecuta. Unde sunt cumparatorii aia multi care cumpara tot ce e dupa 2008? In afara de cei de pe forum vreau sa spun...

Nu e nici o revolutie. Subaru face ce stie mai bine. Actualizeaza un model existent la nivelul concurentei de acum 3 ani cu tehnologie verificata si aplica o nuanta proprie de Boxer+AWD. Doar ca totusi nu ii mai iese la nici un capitol cum ii mergea inainte. Ii lipsește ceva.

Vorbesc de Romania.

Cei 20 de bani romanesti ai mei...

Și totuși, frumos e legacy asta nou... Ca nici nu ma intereseaza motorul.
Title: Re: Legacy 2020
Post by: Celalalt on February 09, 2019, 02:12:12 AM
Trebuie sa mai luam in calcul si faptul ca lumea uita. Uita in general. Si ce ieri era confortabil si inovativ azi e naspa si ce am vazut maine e viitorul.
Masina asta , cum e prezentata , e misto. Pasionatii "rudimentari" asteapta altceva.
Are cineva rest la 10 lei ? Ca nu e scumpa parerea mea.
Title: Re: Legacy 2020
Post by: MihaiFlorescu on February 09, 2019, 10:40:53 AM
https://www.motor1.com/news/304603/subaru-outback-reveal-confirmation/amp/

Vine si outback curand.
Title: Re: Legacy 2020
Post by: marr on February 09, 2019, 12:52:04 PM
Era de asteptat sa apara anul acesta Outback-ul MY2020.
Totusi, avand in vedere cat le ia sa aduca in Europa Foresterul nou, nu cred sa-l vedem la noi mai devreme de 2021.

Stand si cugetand ce-i cu intarzierea asta in lansarea noului Forester in Europa. luand in considerare si ”disparitia” noului XV 2.0, am ajuns la concluzia ca problema e motorizarea cu injectie directa. Mai exact motorul cu injectie directa si WLTP !

De ce spun asta ?
Pentru ca Outback-ul, cu vechiul 2.0 MPI are certificare Euro 6d conform normelor WLTP de mai bine de 2 ani.
Foresterul 2.0 NA - are si el.
Idem in cazul noilor Impreza si XV cu  motorul de 1.6.

Din cate stiu, in afara unor avantaje (minore totusi) in ceea ce priveste eficienta si puterea, motoarele cu injectie directa au o problema cu emisiile de particule. Si, in consecinta, pentru a indeplini noile norme de poluare, au nevoie de filtru de particule.
Cred ca cei de la Subaru nu au gasit inca solutia optima pentru a aduce aceste motoare la standardele actuale de poluare ( Euro 6d temp / Euro 6c).
Din acest motiv, cine vrea un Subaru nou si vrea sa-l tina niste ani multi, as zice sa mearga fara ezitare pe modelele actuale de Forester/Outback. Poate se pierde ceva la putere si economie, nu vor avea o serie de noi gadgeturi, dar compenseaza prind lipsa unor potentiale batai de cap in viitor.
Sa ne gandim doar la cate probleme au fost cu DPF-ul de pe motorizarile diesel (si nu doar la Subaru ci la toti producatorii). Si asta era totusi o tehnologie cu niste ani in spate, verificata si imbunatatita in timp.
Fiind o tehnologie foarte ”proaspata”, dpmdv  e inerent sa apara probleme cu filtrele de particule de pe motoarele pe benzina.

Dar da, motorul  turbo de 2.4 suna foarte interesant !
E de vazut daca va veni si in Europa aceasta motorizare si - mai ales - la ce pret !
Nici acum un Outback nu-i foarte ieftin. Cu un motor turbo de 2.4, noua platforma si o serie de noi gaselnite tehnologice, ma tem ca se va apropia periculos de 50k Euro.

PS: Nu as putea spune ca noul interiorul noului Legacy / Outback  imi place mai mult decat a celui actual.
Iar la exterior, schimbarile sunt insesizabile.
https://www.motor1.com/news/304368/2020-subaru-legacy-see-changes/

Singurele chestii ce-mi plac cu adevarat sunt noul sasiu si motorul de 2.4 turbo.
Nu-mi place in schimb eliminarea comenzilor ”mecanice” si trecerea tuturor comenzilor pe tableta.
Daca ar fi sa fie disponibil doar motorul de 2.5 cu injectie directa in locul celui clasic, eu unul, daca as vrea sa tin masina 8-10 ani, as merge pe Outback-ul actual. Asta fara sa iau in calcul si diferente de pret dintre cele doua.
Title: Re: Legacy 2020
Post by: BOXER on February 09, 2019, 13:56:18 PM
Forester ai avut, Impreza si XV ai.  Din modelele noi mai raman Outback si BRZ.
Cred ca tu esti decis sa testezi toate modelele Subaru.
Title: Re: Legacy 2020
Post by: marr on February 09, 2019, 14:33:41 PM
....
Cred ca tu esti decis sa testezi toate modelele Subaru.

Cam ...  da !   8)

Acum un Outback si mai incolo, cand ”timpul” o va permite, poate si un BRZ !
Title: Re: Legacy 2020
Post by: burtal on February 11, 2019, 15:12:20 PM
Title: Re: Legacy 2020
Post by: MihaiFlorescu on February 11, 2019, 17:34:19 PM
Are butoane. M-am linistit. :D
Title: Re: Legacy 2020
Post by: kkennyy on February 12, 2019, 09:24:15 AM
Eu v-am zis de mult dar voi batman batman  ;D
Title: Re: Legacy 2020
Post by: Muttley on February 12, 2019, 09:25:51 AM
Daca scapi telefonul in apa sa-mi zici. Vreau sa rad.
Title: Re: Legacy 2020
Post by: kkennyy on February 12, 2019, 09:34:22 AM
E waterproof (evident), dar suntem offtopic  :P

Individul din filmulet zice si niste prostii pe acolo. In primul rand lens flare-ul este intentionat pentru efect artistic, nu e amateur hour. In al doilea rand, incalzire in scaunele din spate era si pe varianta veche de legacy/outback :)
Title: Re: Legacy 2020
Post by: Celalalt on February 12, 2019, 09:46:50 AM
Are butoane. M-am linistit. :D
In curand varianta cu joistic din nasuc de catelus...
Title: Re: Legacy 2020
Post by: burtal on September 12, 2019, 15:39:55 PM
Title: Re: Legacy 2020
Post by: Vasea on January 07, 2020, 05:06:23 AM
2020 Subaru Legacy: Everything You Need to Know

https://www.cars.com/articles/2020-subaru-legacy-everything-you-need-to-know-415461/

Review: 2020 Subaru Legacy brings a big game to a dying segment

https://newatlas.com/automotive/review-2020-subaru-legacy/

Title: Re: Legacy 2020
Post by: Vasea on January 25, 2020, 19:34:53 PM
Noul Subaru Legacy 2020 primeste motorul 2.4 Turbo de 260 CP Lineartronic

http://www.autolatest.ro/stiri-masini/noul-subaru-legacy-2020-primeste-motorul-2-4-turbo-de-260-cp-lineartronic
Title: Re: Legacy 2020
Post by: MihaiFlorescu on September 04, 2020, 14:12:55 PM
https://www.torquenews.com/1084/subaru-says-goodbye-all-new-legacy-australia-will-us-be-next

Gata, au scos Legacy și din Australia.
Title: Re: Legacy 2020
Post by: marr on September 04, 2020, 14:28:47 PM
Asta e !
Preferintele oamenilor au suferit mutatii majore.
In ziua de azi, lumea nu mai cumpara drept masina de familie un sedan de clasa medie ci-si cauta un SUV.
De altfel, cu mici exceptii, cam toati producatorii auto au renuntat la sedanurile de clasa medie si s-au concentrat pe SUV si crossover E suficient sa ne uitam doar la ”ploaia” de modele de mini-SUV-uri gen Captur din ultimii ani ca sa vedem incotro se indreapta preferintele majoritatii cumparatorilor. Eu n-am sa inteleg niciodata de ce ai lua o cotineata din aia - mai ales ca 99 % dintre ele nu au AWD nici macar optional - in locul unei compacte. Doar pentru 2 cm de garda la sol si aspectul SUV-like ?
Pentru astea sa dai bani mai multi pe o masina mai mica, mai slab motorizata .... de gustibus !