Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by xpress5 on Today at 19:03:12 »
Ca sa continui istoricul...

Dupa ce am luat masina in primire, am constatat ca era destul de prafuita la interior. Am considerat ca are nevoie de o revigorare asa ca am dus-o la un detailing interior (a meritat, au gasit baietii de exemplu mancare de caine si par de animale pe sub scaune) + polish & ceruire. Iar polish-ul chiar a adus culoarea la viata si au inceput sa se vada "perlele" din vopsea.



A mai fost aplicat in plus folie de protectie pe faruri si pe parbriz (cea de pe parbriz nu afecteaza EyeSight-ul).

Apoi, fiind de culoare inchisa, am considerat ca ajuta sa aiba plafonul alb ca sa se incinga mai putin vara:


Tipul care a lucrat la masina a facut ceva extra si mi-a infoliat si oglinzile in alb. Dupa un drum mai lung erau pline de insecte si am hotarat ca n-o sa-mi placa sa se intample asta de fiecare data asa ca am inlaturat folia de pe oglinzi.

Si in cele din urma a fost curatat si compartimentul motor — si aici era nevoie, fiind prafuit:



Toate operatiunile le-am facut la Polish Oradea, la Bogdan. Am platit in total in jur de 4800 de lei. Sunt foarte multimit de cum a lucrat Bogdan si echipa lui; nu numai rezultatul final a fost foarte bun dar si comunicarea a fost peste asteptari, mi-a explicat tot ce am intrebat si mi-a inlaturat orice dubiu. Recomand!

Toate fotografiile din acest post sunt facute de Bogdan (la el in atelier, evident).

Episodul urmator va fi cu si despre roti.
2
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by xpress5 on Today at 18:38:57 »
Muam', ce jurnal elaborat, cu bulletpoints, gramatica si multiquote.

Dar asta e totala!

O data ca-ti ceri voie sa pui poze (PUNE!!! Altii scriu numai tampenii si nu baga nicio poza), apoi pentru ca n-ai cerut ajutor sa pui poze. Majoritatea isi prind urechile la imagehosting.

Desi nu-i deloc genul meu de masina, topicul asta pare-se ca-l voi urmari cu placere.
Deci bine ai venit, sa te bucuri de masina, etc.
Si pune poze! Multe!!!

Multumesc pentru incurajari! Promit ca voi livra poze.

Lucrez in IT si n-a fost greu sa pricep cum merg lucrurile pe aici d.p.d.v. tehnic.  ;)

Cat despre cum am structurat textul, mereu am apreciat o documentatie bine scrisa si incerc sa scriu si eu cat de bine pot la randul meu, nu neaparat doar la munca.
3
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by Muttley on Today at 14:14:17 »
Muam', ce jurnal elaborat, cu bulletpoints, gramatica si multiquote.

Dar asta e totala!

S-ar putea sa pun mai multe poze decat media fiindca sunt fotograf amator. Sa-mi spuneti daca sunt probleme din acest punct de vedere.

O data ca-ti ceri voie sa pui poze (PUNE!!! Altii scriu numai tampenii si nu baga nicio poza), apoi pentru ca n-ai cerut ajutor sa pui poze. Majoritatea isi prind urechile la imagehosting.

Desi nu-i deloc genul meu de masina, topicul asta pare-se ca-l voi urmari cu placere.
Deci bine ai venit, sa te bucuri de masina, etc.
Si pune poze! Multe!!!
4
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on Today at 13:37:04 »
Asta ce s-a dus fu uichenul in care credeam ca-i dau cheie. O lae, ca s-a dus pe pustii imediat, inca de vineri noapte, mai spre sambata, ashea, pe la ora 6.

Dar sa iau pozele in ordine.

Prima pornire e multitasking d-ala greu. Log pe telefon, aerisire circuit racire, ochii cascati pe presiune de ulei, pe temperatura apa, si cate or mai fi.
Ca sa scap de una dintre bataile de cap, una chiar mare de altfel, cu roti fata in aer si rotit de volan in capete in timp ce torn ulei in vas, am invartit pompa de servo ca in poza si am cat de cat aerisit circuitul de servo cu motor oprit. Pistolul ala, scrie pe eticheta, duce 2400rpm. A functionat chiar bine, nu cred sa mai aiba aer mult.



Apoi am inceput sa-i pun silicoane.
Inca din 2016, in kitul Samco ancillary aveam un furtun de vacuum servofrana cam mic in diametru, nu l-am folosit. Si cu traseul gresit, deci probabil de GC, habar n-am. Il gasisem ascuns in ceva cutie, si pe fondul furtunului de servo taiat in 2020 ca sa interpun furtun de ceas de boost, am zis ca merge reincercat.



Dar nu, tot n-a mers, in continuare forma e altceva. Am sfarsit prin a folosi doar jumatatea dinspre servo. Cea dinspre galerie, acum e cu un furtun siliconic drept, de mi-a venit in kitul de catch can Forge al Daciei. Poza mai incolo.

Cablajul e la fel de dubios cum il stiam, sub alternator e o ingramadeala ingrozitoare, nush de ce  ???



Au fost si curele accesorii si rola intinzatoare noi. Exista la cureaua de compresor minunea din poza, filetata, care trage de rola in sensul tensionarii curelei. Aia veche era roasa rau. Banuiesc ca de cand am uitat in 2016 sa strang rola, si a mers o perioada oblic. No idea, bine ca e noua si intreaga acum.



Nota: am pus curea de alternator si DA de 880mm, in locul celei vechi de 875. De urmarit daca sunt probleme, eventual cu capacul de curea, inca n-am de unde sti.

Si astfel am trecut la AOS, aici m-am izbit ca rama-n piatra si m-am inecat la mal.

Mai intai am demontat supapa unisens de pe circuitul galeriei, unde am supapa PCV si pe galerie (OEM), dar si pe separator. Inseriate, cu aceeasi orientare, un fel de masura contraceptiva dubla.
Asa arata si asta dupa 7 ani si 50kkm, adica perfect curata, adica AOS spectaculos de eficient.



Pentru ca gratie 3MI am o cu totul alta orientare a returului de ulei in baie dar si nepretuitul alt nivel al returului in baie:
- reorientare stut de retur (bine ca e reglabil);
- coborare fixare AOS pe contraaripa. In poza apare aproape maxim sus, am sfarsit de bou ce sunt pe cea mai de jos.



Va amintiti poate ca primul furtun 3MI l-am taiat prost si l-am luat p-al lui Mihaistan. Dar furtunul ala e un Y, mai aveam o taietura de facut. Evident ca IAR am taiat prost. Prea scurt din nou, si d-aia am coborat AOS-ul la maxim. A trebuit sa deformez si scutul turbo.
Rezultatul furtunului scurt e ca furtunul freaca in brida mica de sustinere a turbinei, dar l-am captusit in 2 straturi de protectie mecanica si faca ce-o vrea, asta ramane. N-am poza, ca e o zona imposibila ala.
Partea "buna" e ca am simulat o extindere a furtunului cu alta bucata si cu o cupla de unire, si nu se imbunatateste nimic, contactul persista. Deci ala e.

Asa arata fundul AOS. In stanga furtun de apa, in dreapta retur baie (e alt furtun in poza).



Apropo de apa, IAG sunt maaaaaxim de hoti escroci si antreprenori.
Au folosit niste furtunuri sertizate, am cautat o poza in urma. Deci sertizarile alea gri, una apare in dreptul inelarei.





Evident ca furtunurile s-au intarit, ca IAG a folosit panarame ieftine. Eu voiam silicon si acolo, ca asta rezista cam bine. Dar n-aveam stuturi.
Ca fapt divers, in cel mai convenabil mod, ce sa vezi, IAG vinde furtunuri de schimb, ce surpriza.
Anywayz, imi trebuiau stuturi, voiam chiar sa dau comanda la Pitesti.
Dar ma uitam eu la furtunuri si mintea mea nu vizualiza altceva decat stut normal sub sertizarile alea. Asa ca dupa putin si foarte atent flex... Lol. Stuturile existau deja!
Din aluminiu, nervurate, suficient de lungi pentru coliere, tot ce vrei.



Deci asa se fac afacerile si se planifica serviciile post-vanzare ca sa curga banul. Cu furtunuri care imbatranesc si cu sertizari care sa ascunda esentialul.

Iar asta imi era colectia de furtunuri si fittinguri, din diferite surse, in special din comanda de la reisjop.
Doar ca raceshop imi gresise grav comanda, dar abia acum vedeam.
- furtun de 10mm - comandasem 1m. Ok aici. N-am folosit deloc din el, ca s-a potrivit la fix bucatica Samco de la servofrana.
- furtun mare, de 15mm - comandasem 0.5m, mi-au trimis 1m, au mai pus de la ei.
- furtunul esential, cel de 12mm - cerusem 1.5m, am primit doar 0.5m. Deja era dead-end, doar din asta.

Dar lucrurile aveau sa se agraveze.
In poza din hyperlink e un cot rosu la 90 de grade. Ala se voia a fi solutia la problema incercuita mai jos.
Iesirea de gaze din bloc, ce urma sa se duca spre borcan.



Nope, nicio sansa.
Se conturau 2 variante:
- cotul siliconic pe deasupra iesirii din turbo - nici vorba, ar fi blocat grav furtunul de IC si mai ales colierul astuia;
- cotul scurtat, cat sa treaca pe sub turbo - incercat, nu e loc.

Dupa vreo 2 cafele si multe tigari, la 6 dimineata, vineri spre sambata, imi venea ideea salvatoare. Era atat de simpla si evidenta, incat n-o vedeam. Doar c-a implicat inca o comanda la raceshopu' ala ciudat. Facuta si asta.
Ideea salvatoare a implicat si o usoara largire a gaurii din brida IC, done.



Asadar, blocaj pe AOS pana vine curierul. Ei zic ca saptamana asta (acum e luni), eu nu-i cred. Probabil va fi o saptamana de intarziere, aia e. Dar am de lucru pana atunci, deci n-o fi grav.

Dar ca veni vorba de gauri largite...
Introductiv, motorul asta are 3 ventilari PCV. Una in bloc (asta de sub turbo adica) si cate una in fiecare chiulasa.
In 2016, pentru ca IC de fabrica echipat cu Y ce uneste chiulasele, n-am rezistat tentatiei, le-am unit, deci in AOS imi intrau doar 2 furtunuri, in loc de 3. Al 3-lea stut, cel aferent in mod normal blocului, il astupasem. Incercuit pe poza de mai jos.
Si l-am descoperit abia acum.
Si m-am mirat sa aflu ca e mai mare decat cele mici ale chiulaselor, adica cele mici de le folosisem pana in prezent.



Adica, simplificat:
- inainte foloseam 2 intrari mici pe AOS.
- acum voi folosi 2 intrari mici si 1 mare.

Morala fiind ca chiar oarecum gatuit, AOS-ul meu a functionat impecabil in toti anii astia.
Sau, interpretarea cealalta, a functionat atat de bine pentru ca ii dadeam un debit mai mic de gaze. Si gen aveam suprapresiune de carter, dar nu cred ca am avut niciodata asa ceva, ar fi vomitat ulei pe la garnituri ma gandesc.
Iar de acum incolo, crescand sectiunea de gaze de intrare, o sa faca fata mai greu.

Numai tumnesio stie de pe acum, dar nu cred ca zice nimic, tine pentru el. Eu va trebui sa vad in timp.

Deci AOS pe hold, voi continua serile cu alte maruntisuri. Gen radiator, EBCS 3-port, cablaj IAT hibrid, splitter capota, pompa benzina, strangere brate suspensie si ce-oi mai descoperi pe parcurs.
Inca are sanse sa fie pornita pe 3 iunie. Sau habar n-am.
5
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by xpress5 on Today at 12:18:21 »
Incerc sa raspund intr-un post tuturor, sper sa mearga.

Salut și bine ai venit !
Așteptăm impresii cu plusuri și minusuri.
Drumuri bune !
Multumesc!
In cele ce urmeaza, impresii cu plusuri si minusuri, dupa cum a cerut "clientul"... Impresiile sunt influentate de ultima masina pe care am avut-o — repet, Seat Ateca 2.0 4Drive diesel, manuala, trim Excellence. In general am trait in universul VAG pana acum dar am mai avut si o Dacia Duster inainte de Seat. In familie mai exista o Mazda CX-3 care se aseamana in anumite aspecte cu XV-ul la interior si decizii de design/usability.

Plusuri
  • imi place cum se conduce, cum sta pe drum, cum pleaca de pe loc; este foarte echilibrata; cutia CVT ofera o experienta lina de condus in general*, sistemul 4WD permanent numai ma bucura;
  • este foarte usor de modificat/customizat d.p.d.v. hardware (nu software — la Seat aveam un dispozitiv OBD cu care o puteam configura, nu mai este cazul cu XV-ul); voi detalia micile modificari la interior intr-o alta postare;
  • este foarte "driver centric" — in special imi place display-ul central cu toate datele tehnice pe care le arata;
  • design-ul interior si exterior este placut si arata distinctiv;
  • cu garda la sol nu mi-e frica sa o scot de pe asfalt si sa o duc la "păscut" ocazional;
  • inafara de ceea ce tine de CVT pare destul de usor de intretinut si aproape ma "invita" sa ma ocup eu de schimburile de ulei, filtre si eventual fluidele la diferentiale.

Minusuri (in general chițibușăreli)
  • consumul este mai mare/mai prost decat la Ateca, cel mai mult se observa asta in oras, 8-9 L/100 (dar oricum XV-ul va fi condus preponderent extraurban); era de asteptat, trecand de la diesel la benzina, de la manuala la automata si de la 4x4 on demand la 4WD permanent; inca ma obisnuiesc cu ideea;
  • cutia CVT uneori smucește ușor cand schimba rapoartele din ce am observat (situatii super–secifice: cand decelereaza, fara franare, in jur de 40 KM/h, sau la accelerari usoare/moderate la viteze mici) — probabil asa e comportamentul normal, voi incerca sa aflu de la AutoKino la un moment dat; daca cei care cititi mi-ati putetea confirma sau infirma relativ la XV-urile voastre, as fi recunoscator;
  • eu ascult muzica de pe un stick USB si cand opresc masina, pun in Park si opresc motorul, fiind keyless fara o pozitie intermediara de ACC, taie curentul la USB, se opreste muzica si Android Auto daca functioneaza in acel moment; dar am gasit un "workaround";
  • nu se incuie usile automat cand pleaca de pe loc la o viteza >20 KM/h (sau pe-acolo);
  • nu are ventilatie pentru scaunele din spate;
  • nu are inaltime reglabila la scaunul pasagerului din fata;
  • nu exista posibilitatea ca oglinzile sa se rabateze automat cand masina este incuiata (ceea ce exista, de exemplu, la Mazda CX-3);
  • are rugina pe puntea spate in mod deosebit (va fi o alta postare);
  • capacitatea portbagajului este mai mica decat la Ateca dar chiar nu am simtit diferenta in mod notabil pana acum, mai trebuie niste drumuri lungi si o iesire cu cortul ca sa inteleg pe deplin.


(de la stanga la dreapta, fosta si actuala)

In comparatie cu Ateca, cu XV-ul am facut un pas inainte d.p.d.v. al tinutei de drum si experientei de condus dar am facut un pas in spate la lucruri "nice–to–have" si "infotainment". Pentru mine a meritat acest schimb si sunt multumit de XV pana acum.

Cât a fost „halatul” ?
"Halatul" a fost 22000 euro pret final pe persoana fizica, incluzand importul din Germania, RAR-ul facut si numerele rosii.

Bine ai venit! Sa te bucuri de masina si asteptam cat mai multe poze.
Multumesc pentru primire, nu cred ca voi dezamagi din punctul de vedere al pozelor.

Bun venit in club !
Fain agregat - nu-ti urez sa te bucuri de el, stiu ca o vei face !
Multumesc! Deocamdata da, ma bucur de XV destul de mult.

Felicitari! La multe plimbari frumoase!
Culoarea e super, le sta bine XV-urilor.
Din ce vad, o sa fie nevoie de alte anvelope, ceva AT, pt extra peisaje.
Multumesc! Legat de A/T-uri, ai privit in viitor si ai anticipat subiectul unei postari viitoare.
6
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by dan_b on Today at 08:55:11 »
Felicitari! La multe plimbari frumoase!
Culoarea e super, le sta bine XV-urilor.
Din ce vad, o sa fie nevoie de alte anvelope, ceva AT, pt extra peisaje.
7
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by marr on Today at 07:25:33 »
Bun venit in club !
Fain agregat - nu-ti urez sa te bucuri de el, stiu ca o vei face !
8
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by MihaiFlorescu on Today at 06:57:37 »
Bine ai venit! Sa te bucuri de masina si asteptam cat mai multe poze.
9
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by marco79ro on May 19, 2024, 22:04:22 PM »
Cât a fost „halatul” ?
10
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Last post by Xander on May 19, 2024, 21:51:39 PM »
Salut și bine ai venit !
Așteptăm impresii cu plusuri și minusuri.
Drumuri bune !
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10