Nope, fura doar 6h, in loc de 40.
Dar lucrurile-s ciudate, as putea scrie pagini intregi pe subiect. Ia, pe scurt...
In primul rand, sunt putin socat ca am respins ideea DIY pentru izolare termica turbo, pe motiv de graba, de ITP la o masina care a stat in garaj/casa in ultimul an.
De fapt sunt extrem de socat. Pentru nenorocitii si nulitatile alea corupte de au c@cat noua regula cu ITP anual, eu chiar sunt atat de prost incat sa fac compromisuri unde imi pasa, unde pun suflet, imi dau interesul, timpul si banii. Prost rau, imbecil de-a dreptu'.
Intr-al 2-lea rand, eu mai iau de la raceshop. Furtunurile siliconice, desi le-am luat p-alea scumpe, sunt o gluma in comparatie cu Samco. Dar merg bine de probe, mock-up si aflat fix ce-mi trebuie din UK.
Iar daca raciu' ala de turbo blanket de 150 lei s-ar fi potrivit, eu nu mai ajungeam sa fac ce am facut adineauri.
Mvai, dar stai, ca eu voiam DEI de 200 de dolari. Mi-a trimis andea pana si prin posta romana, scrisoare, cand am deschis-o scria doar "stai drecu' potolit".
Apoi, ce scut termic aftermarket? Dupa ce-am patit acum, abia astept sa-l fac eu.
Multe as mai face eu daca as mai avea vreo 3 luni...
Marog.
Si a escaladat grav. Inceput cu blanket fail, si a inflorit pe parcurs.
Si asta pe fondul unei prime nopti dormite normal in cam ultimele doua saptamani. Astazi n-am injurat, n-am blestemat, n-am dat block nimanui, nu m-a durut nimic.
Odihna chiar face miracole...
Si pizza buna din sat.
Bine, si coletele din Germania cu
XX Eagle scris pe cutii si pliclet cu Haribo cadio ajuta la starea de spirit si creativitate (btw, abia astept sa scap de Subaru ca sa ma apuc de asta mica).
Deci vor fi poze ca la balamuc, ca am scuza si ca asa vreau eu. Am plecat de dimineata cu un blanket de 150 lei si am terminat... vedeti acu'.
_______________________
Eu nu reusesc sa sudez tabla asta afurisita pe teava sau pe flansa. Adica reusesc, dar cu o rata de succes cam pe la jumatate. Ailalta jumatate e cu scantei si gauri mari. D-aia n-am prea sudat tabla de tevile de pana acu', am folosit coliere, ori nimic.
La turbo se adauga faptul ca nu e din inox carcasa. Odata sudat inox pe fonta, va oxida sudura, se va desface in timp. Deci cu atat mai putin.
Planul initial era sa infasor niste tabla, s-o iau la ciocane, s-o fixez (mai degraba ancorez) cat de cat ca sa nu chishe vata, ura si la ITP.
Adica s-o fixez mecanic, cu coliere, s-o proptesc cu suruburile de downpipe, tot felul. Dar m-au lovit niste idei pe parcurs de radeam singur. Din nou, odihnit, stare de spirit buna, creca d-acolo-i.
Inceputul realizez ca conteaza, abordarea de la start.
Contraexemplu, ieri. M-am dus in pijamale aproape ca sa tarodez ala. Repezit, "vreau sa scap", d-astea.
Astazi am zis "nu e graba, desi n-am chef, hai sa fac sabloane".
Au fost vreo 3 sabloane, pana am ajuns la forma finala.
Evident, aici a mers bine, ca nu-i mare lucru. Materialul taiat cu nervurile orientate-ntr-un anumit mod ca sa se-ntample un anumit lucru, 2 coliere, aproape perfect.
Pentru tabla, experienta acumulata in trecut a fost de ajutor, d-aia am taiat-o mai mare decat vata, din simplul motiv ca vine peste cea din urma.
I-am amestecat judecata cu ciocanelu' de traforaj, apoi am tinut-o locului cu banda. Muuuulta banda.
Dup-aia am decupat in jurul flansei de V-band. Poza spre final, ca daca pun acum, stric cronologia. Am omis sa fac atunci.
Aici e direct cu colierul montat.
Creca asta a fost prima idee d-aia de minte odihnita, de m-a umplut de bucurie. Fixare absolut perfecta, fara sudura, fara bataie de cap, gratis si moka.
Ah, si cu vata pana la capat. Adica n-a trebuit sa las vata scurta ca sa sudez pe elementul protejat gen.
Apoi mi-am dat seama ca lasasem o aripioara pe bucata de tabla ce... desi exclusesem sudura, cam putea fi sudata in conditii total bune, tabla pe tabla. Iar cu colierul ala acolo, puteam si agata crocodilul de masa. Sau e de plus, ca e flux. Habar n-am.
Practic, la momentul ala, spre fata, tabla era fixata in V-band. Spre spate era cam libera. Voiam sa pun colier, cand m-a lovit urmatoarea idee memorabila. Fac chinga din tabla si o sudez.
Deja ma duceam sa fumez cam des, ma speriam de mine, nu ma recunosteam dupa ziua de ieri.
In poza se vad (cu atentie) capetele chingii.
Doar ca asta fu doar parte a ideii, prima implementare.
Initial voiam sa fac chinga dubla, din tabla suprapusa, pentru rezistenta, in continuarea unui petic mai amplu, care sa uniformizeze granita dinspre flansa de downpipe si sa faca zona mai frumi. Dar apoi m-am gandit ca o chinga dubla e mai fail-prone decat 2 chingi simple.
Asa ca...
Chinga doi, aia hibrida.
Creca se vede ca in zona axului de wastegate i-am facut buza, ca sa arate frumi sub scutul ala mare si cu capota inchisa.
Si pentru ca terminasem, si apusese soarele, adica lumina buna de poze cu telefon prost...
Eram asa de incantat, ca am facut si film, cum fac cei ce presteaza servicii de genul si m-am uitat la cateva zeci, si nu m-a ajutat cu nimic.
Iar cand am intors-o pe dos, am vazut ca arata urat la fund chinga aia, asa c-am remediat cu puncticele afumate. Nu c-ar fi trebuit, ci penca eram prea incantat.
Mda, poza cu decupatura din zona V-band.
In dreapta nu e tabla ciufulita, e un rest de power-tape, l-am lasat acolo ca sa fumege frumos. Sau, daca protectia asta chiar face ce cred eu, sa-l gasesc acolo cand mai desfac, dupa vreo suta de mii de km.
Dar o sa fumege.
O poza de ansamblu functional.
Si una de ansamblu folcloric.
Mai lipseste downpipe-ul. Era sa zic ca e timp, dar nu-i. Insa nu pot, ca tre' mai intai sa ii adaug un bung nou inainte de catalizator, si nu stiu unde, ca e cu 15 grade, e cu traseu cablaj, si tre' motorul pe masina, probabil c-am sa detaliez aici cand va fi sa se intample.
Pe bune ca aveam nevoie de o zi d-asta