Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: ovidium on April 18, 2019, 13:45:29 PM

Title: Scut motor metalic pro si contra
Post by: ovidium on April 18, 2019, 13:45:29 PM
Salutari colegi subaristi. Dupa ce la fiecare iesire de weekend pe cate-un drum forestier aveam emotii la trecerea printr-o zona cu bolovani mai agresivi cu gandul la dedesupturile sensibile ale masinii, m-am hotarat sa-i pun un scut metalic. Dupa mai multe tatonari ale pietei am optat pentru producatorul din Odorheiul Secuiesc.  Am comandat piesa si ieri am facut operatia, fericit ca deacuma gata cu grijile, pot sa zburd linistit prin hartoapele patriei.  Insa dupa ce am vazut masina cu scutul pus am inceput sa am indoieli asupra deciziei luate. La prima vedere scutul a "muscat" bine de tot din garda la sol a masinii. Fata de scutul original partea din  fata este mai coborata cu aprox. 4 cm asa ca desi este mai rezistent, loviturile incasate vor fi mai dese.  A doua chestie negativa, asupra careia mi-au atras atentia si cei din service este ca fata de scutul original care inchidea relativ bine compartimentul motor si-l proteja de murdarie si alti factori, scutul asta lasa multe spatii deschise, mai ales in lateral.  Acum stau si ma gandesc daca nu este bine sa revin la scutul original de plastic.  Mi-ar prinde bine informatii de la cei care si-au montat scuturi si au experienta cu ele.
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: Serb on April 18, 2019, 14:41:57 PM
Pe ce model de Forester?

Am vazut acum prin postarile tale ce model e.
Tocmai mi-am comandat si eu unul de pe scutmotor.org, si din asta imi pun deocamdata. Daca vad ca nu face treaba, caut altceva.

Cred ca userul @kkennyy tot ceva de genul avea, sper sa nu gresesc.
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: Celalalt on April 18, 2019, 15:07:04 PM
Am pus si eu pe SG uri de fer. E greu si am pierdut cam 2.5 cm din garda la sol. Cat despre murdarie .... Aia intra oricum. Noi am mers ani de zile complet fara. Ori atata timp cat n am trosnit nimic , masinile fiind mai joase decat stoc ( una -3cm , alta - 6cm ) eu zic ca acum e si mai bine....
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: kkennyy on April 18, 2019, 15:29:40 PM
Eu il am de vreo 2 luni pus. Nu cred ca sunt 4 cm mai putin la garda, eu l-am comparat cu cel vechi de plastic si e tot pe-acolo, sa zic maxim 1-2 cm, care oricum nu conteaza. Mai bine sa il freci pe asta de pietre sau namol, decat sa incasezi un bolovan serios cu cel de plastic.
De protejat la noroaie, e drept ca cel de plastic era mult mai ok din punctul asta de vedere, dar oricum, motorul tot murdar era dupa o sesiune uda de offroad ... acum e putin mai mult, sincer nu ma deranjeaza deloc. Pe de alta parte imi convine ca e mai aerisit compartimentul motor, si poate va conta asta la vara.

Daca mergi pe forestiere cu el eu zic ca sa ramai la scut metalic. Poti sa incerci si cel de fabrica, dar din cate am auzit de la @Dragosh10, e aproximativ identic cu cel de la odorhei de otel, doar ca e aluminiu si e mai usor, a se citi nu protejeaza la fel de bine.
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: cristibna on April 18, 2019, 15:50:20 PM
Eu sunt la al 2-lea cumparat de la ei si au fost ok. Primul a fost dat jos de pe masina pt ca l-a prins rugina .
Cei 2-3 cm pierduti ...daca ai ceva nasol de facut sau zboara o piatra de la roti zic eu ca protejeaza mult mai bine decat cel de plastic casant. Cel vechi de pe masina mea avea ceva urme de buna purtare, dar stiu ca atunci cand le-a primit, m-a salvat si nu am ramas in padure singur :). Cred ca era alta poveste daca il aveam pe cel de plastic .
Dar, daca vorbim de siguranta soferului si a pasagerului la un impact major ( nu doresc la nimeni asta ) e posibil ca motorul sa vina peste ei si nu sa se deplaseze in jos . Eu aici vad o oaresce problema , nu la cei 2-3 cm pierduti din garda ( ca totusi avem ceva garda la ele ).
Parerea mea
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: ovidium on April 18, 2019, 16:26:00 PM
In Odorheiul Secuiesc am vazut ca sunt mai multi furnizori de scuturi metalice. Eu am luat de pe scutmotor.co care cred ca este aceeasi firma care are si siteul scutmotor.org, au aceeasi adresa pe strada Lemnarilor nr. 14. Am mai vazut un furnizor, tot in Odorheiul Secuiesc ,care vinde scuturi ROADMEN la preturi ceva mai mici. Scutul meu nu are ranforsarile de rigidizare despre care se vorbeste in anunt  (are totusi niste patrate stantate care ar trebui teoretic sa mareasca rigiditatea) si nici decupaje tehnologice pt schimb ulei.  La montare cei de la service au trebuit sa faca alte gauri in partea din spate.
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: kkennyy on April 18, 2019, 16:28:58 PM
In Odorheiul Secuiesc am vazut ca sunt mai multi furnizori de scuturi metalice. Eu am luat de pe scutmotor.co care cred ca este aceeasi firma care are si siteul scutmotor.org, au aceeasi adresa pe strada Lemnarilor nr. 14. Am mai vazut un furnizor, tot in Odorheiul Secuiesc ,care vinde scuturi ROADMEN la preturi ceva mai mici. Scutul meu nu are ranforsarile de rigidizare despre care se vorbeste in anunt  (are totusi niste patrate stantate care ar trebui teoretic sa mareasca rigiditatea) si nici decupaje tehnologice pt schimb ulei.  La montare cei de la service au trebuit sa faca alte gauri in partea din spate.
La fel si la mine. Nu s-au potrivit gaurile din spate asa ca a trebuit sa dau unele noi :)
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: Serb on April 18, 2019, 16:33:56 PM
@kkennyy, ti-ai montat singur scutul?
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: Celalalt on April 18, 2019, 16:45:02 PM
Cred ca ati montat ceva gresit daca nu s-au potrivit gaurile. La mine au mers ambele pe SG uri la fix.
Cat despre un posibil accident , daca e cazul sa infraneze ala vreo deformare , cred ca e ultima grija.
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: BOXER on April 18, 2019, 20:04:54 PM
Chinezii sunt baieti seriosi, copiaza bine cotele de la gaurile de prindere.
Ma distrez cand citesc povestile legate de ranforsari. Doua table cutate si sudate nu ranforseaza nimic.

Prin 2012 confundam Foresterul cu un offroader. Florescu a avut rabdarea sa imi explice ca trebuie sa o privesc mai mult ca pe o sportiva inalta.
Se pare ca sfaturile lui s-au evaporat in timp.

Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: Badea on October 06, 2020, 15:20:55 PM
Salutare, ma bate gandul sa cumpar un scut de metal pt al meu Forester - din ce am inteles au in jur de 10-15 kg. Ce nu inteleg eu este cum de se lasa garda la sol de la 15 kg maxim? Sunteti siguri ca ati pierdut din garda la sol dupa montare?
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: Serb on October 06, 2020, 15:49:20 PM
Are alta forma, de acolo pierderea garzii.
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: Musiu on October 06, 2020, 16:11:20 PM
Salutare, ma bate gandul sa cumpar un scut de metal pt al meu Forester - din ce am inteles au in jur de 10-15 kg. Ce nu inteleg eu este cum de se lasa garda la sol de la 15 kg maxim? Sunteti siguri ca ati pierdut din garda la sol dupa montare?
Verifica cu userul BOXER, mi se pare ca are cateva scuturi metalice pentru Forester
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: Badea on October 06, 2020, 17:31:25 PM
am inteles acum. Multumesc pt pont, o sa ii scriu.
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: MihaiFlorescu on October 06, 2020, 17:32:23 PM
Fara scut! Ride like a real man! :))

Glumesc. Asa cum s-a spus mai sus, scutul metalica nu este construit la fel ca cel de plastic si in unele cazuri intentionat este departat de componentele sensibile pentru a lasa loc de deformare in caz ca lovesti ceva cu el. Asta inseamna ca sunt mai aproape de sol decat cele care echipeaza masina de fabrica.
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: Foreste on October 06, 2020, 21:53:48 PM
PRO all the way!

Caz concret patit pe un drum desfundat dupa o ploaie scurta dar intensa. Am trecut printr-o zona cu ceva mai mult noroi, sub care se ascundea un mare pietroi. M-am suit cu scutul pe el fix in zona DPF ului. Cand am ajuns la service, scutul indoit atinsese foarte putin carcasa exterioara a DPF ului. Banuiesc ca realizezi dimensiunile "deranjului" daca nu as fi avut scutul montat.

In drumurile pe diversi coclauri pe care le-am avut pana acum nu m-a deranjat cu nimic. Sunt la al doilea scut atat la motor cat si la diferential.
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: Badea on October 07, 2020, 11:00:02 AM
Am inteles, m-ati convins.
cred ca voi merge pe un scut de fier, cu dezavantajul de a pierde 2 cm din garda la sol.
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: Arturito on October 07, 2020, 12:16:20 PM
Nu stiu daca neaparat pierzi cat iti aduce la acelasi nivel scutul cu ceva pe dedesupt. Nu mai retin. E vorba de suportul de pe punte , acolo va fi mai jis , dar e ok ish .Si are 19kg neruginit. Dar macar mergi mai linistit
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: Sorin03 on March 04, 2024, 11:22:08 AM
Salut, ce parere aveti despre https://www.asfir.com/skid-plate-set-595156b.html ?  6 mm , aliaj aluminiu 5052 , vreo 900 euro in minus si 22kg in plus . Mie mi se par ok , par bine finisate si aia 6mm grosime or fi suficienti pentru protectie in caz de doamne fereste? Sau cautam de fer?
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: Ilie on March 04, 2024, 15:37:23 PM
Salut, ce parere aveti despre https://www.asfir.com/skid-plate-set-595156b.html ?  6 mm , aliaj aluminiu 5052 , vreo 900 euro in minus si 22kg in plus . Mie mi se par ok , par bine finisate si aia 6mm grosime or fi suficienti pentru protectie in caz de doamne fereste? Sau cautam de fer?
Am vazut Asfir pe masini mari, Patrol si Landcruiser, gaurile sunt pozitionate corect, se aseaza perfect, fara sa fie nevoie de ajustari la montaj.
Daca nu te deranjeaza cei 900 de euro..nu cred ca gasesti ceva mai bun..
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: Sorin03 on March 04, 2024, 17:34:15 PM
Pai..ce sa zic , nu mergem noi prin padure , dar am mers des prin zapada..sleauri mari . Nu am atins dar crestea un morcov, asa ca zic totusi ca e o investitie buna . Mersi!
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: NicNic on March 04, 2024, 21:47:39 PM
Arata foarte bine scuturile. Mai sunt si serie completa.

Daca ai iesiri pe coclauri, sunt foarte indicate. Si daca buzunarul suporta, e de preferat unele mai bine facute, decat altele care  nu se potrivesc la gauri, ori dupa 2-3 ani au suruburile ruginite de nu se mai desfac decat arse ...

Eu am pus de fier la Visi (Forester SH diesel), si nu se potrivea perfect. A trebuit ajustat. Am pierdut si vreo 3 cm la garda (fiindca asa e la diesel e4). Suruburile au ruginit dupa 2 ani si la desfacere s-au rupt piulitele sudate pe masina (cele ale scutului original), fiind nevoit sa improvizez alta prindere.

In schimb, la XC60 am pus scut de aluminiu, din reprezentanta. Am luat si kit de prindere scut (suruburi, saibe si piulite), tot de la ei. Alta viata. Si alt aspect ...
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: Sorin03 on March 04, 2024, 22:16:25 PM
Eu azi i-am descoperit, vazusem cateva variante "Americane" dar niciunele parca nu sunt asa bine facute. La 6mm si aliaj 5052 astea par zdravene . Si au transport gratuit...nu stiu daca se aplica ceva taxe , sunt produse in Israel, dar vad ca au ceva office si prin Spania.
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: Ilie on March 04, 2024, 22:27:22 PM
Asfir e cam lider mondial la scuturi..foarte cunoscut si apreciat in lumea off-roaderelor mari; precum ARB pentru bare si bull bar-uri sau OME suspensii.
Nu am vazut nicio replica pana acum care sa se apropie macar la calitate.. si am vazut destule.
Title: Re: Scut motor metalic pro si contra
Post by: Sorin03 on March 04, 2024, 22:58:51 PM
Mersi de info, cum noi mergem mai mult pe asfalt ...nu am auzit de ei :laugh: . Oricum, ma bucur ca i-am gasit , bag o comanda cat mai curand. Cineva de aici spunea ca totusi in caz de " Doamne Fereste" avand acest scut ..posibil ca motorul sa vina peste tine si sa nu mai cada asa cum e proiectat, eu totusi tind sa cred ca cedeaza cu tot cu cadru motor si se duce jos impreuna cu scutul.