Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: JVC on September 05, 2012, 18:49:17 PM
-
Salut. Am un Forester 2.5 XT - 2008, 65000 km. Mi au curs ambele amortizoare spate. Vreau sa stiu daca pun amortizoare fara SLS, trebuie sa schimb si arcurile ? Am gasit KYB pt masina mea dar nu stiu daca au SLS. Stiti si voi cat costa unele noi la reprezentanta...3100 ron/buc. Ce ma sfatuiti sa fac.
Astept sfaturi si pareri. Multumiri anticipate.
-
Gasesti informatia dorita in subiectul Cele mai des intalnite probleme la Forester.
-
Nu stiu daca o sa gaseasca solutia pentru modelul din 2008.
Cel mai usor ar fi sa apelezi la Subaru Brasov si sa iti faca ei operatiunea chiar daca o sa te coste un pic mai mult decat la un service mic din Bucuresti.
-
Salut, KYB-urile sunt fara SLS si daca le pui trebuie sa schimbi si arcurile.
-
Salut , cu o scurta cautare pe Google o sa vezi ca gasesti si mai ieftine , in tara cele mai ieftine le-am gasit la 1800 lei , cele cu SLS nu se gasesc decat pe original .
-
Nu stiu daca e vorba de aceleasi tipuri de telescoape dar eu am un Forester SG 5 din 2004 si am schimbat pe spate telescoapele in octombrie . Nu cu selflevelig ca erau cam 32 mil pereachea ci cu alt model ce se punea pe tipul anterior de Forester si se pare ca-s mai fiabile. Am schimbat telescoape + arcuri + ce stiu eu ce a mai trebuie acolo si a costat cu manopera cu tot cam 29 mil.( service Subaru Cluj ). Nu e mare diferenta de bani fata de schimbare telescoape cu selfleveling doar vreo 3 -5 mil. dar pe viitor la schimbare de telescoape costa buc. cam 450-500 lei + se sustine ca tipul acesta fara selfleveling tin mai mult. Voi vedea in viitor. Sper ca informatia n-a fost tardiva. P.S. Si eu am auzit doar lucruri bune de service Subaru Brasov poate merita sa dai un telefon si sa ceri o parere avizata a specilistilor de acolo. Succes.
-
Salut, recomandarea generala e sa iti cumperi arcuri noi si amortizoare fara SLS ori Bilstein B4 ori KYB. Cele stock cu SLS sunt ridicol de scumpe si extrem de putin fiabile (mai greu scoti peste 50-60 mii km din ele fara probleme).
-
Eu recomand kitul complet http://www.pedders.co.uk/subaru-forester-sg-pedders-conversion-kit-rear_p22538557.htm
Cu 300 de lire au venit în 5 zile direct la ușă, se potrivesc perfect, mașina stă țapănă.
-
Am doua intrebari legate de kitul asta
1. A trebuit sa comanzi si flansele sau kitul continea doar telescopul si arcul si s-au potrivit perfect.
2. Au fost corecti cu debitarea cardului si cu transportul?
-
Nu a trebuit nici măcar un șurub (ori flanșă) în plus. Cît a costat atîta au luat de pe card.
Mi se pare cea mai bună soluție, mai ales că cei de la coilspring nu au transport în România, parcă și arcurile erau mai scumpe. E adevărat că poți comanda la coil arcuri mai tari și poți înălța mașina dar era bai cu transportul.
-
Salut! Am montat si eu kitul http://www.pedders.co.uk/subaru-forester-sg-pedders-conversion-kit-rear_p22538557.htm. Sunt foarte multumit de rezultat.
Donez set amortizoare spate originale cu selfleveling. Au 60.000 km. Sunt foarte bune. Nu sunt curse... La mine problema erau arcurile care se inmuiasera, dar amortizoarele sunt tzapene.
Deci... primul sosit, primul servit
0723149993
-
Salut! Am montat si eu kitul http://www.pedders.co.uk/subaru-forester-sg-pedders-conversion-kit-rear_p22538557.htm. Sunt foarte multumit de rezultat.
Donez set amortizoare spate originale cu selfleveling. Au 60.000 km. Sunt foarte bune. Nu sunt curse... La mine problema erau arcurile care se inmuiasera, dar amortizoarele sunt tzapene.
Deci... primul sosit, primul servit
0723149993
Fara rezerve recoman pedders...tot asta am si eu pe masina, renuntati la self level!
-
Si eu le recomand. Kit-ul s-a potrivit perfect. Operatia de inlocuire a durat dupa ceas 28 de minute(efectuata in 2 oameni).
-
Ai avut curiozitatea sa masori inaltimea masinii cu noile suspensii ?
Se pare ca la unele masini apar diferent stanga-dreapta si cu Pedders.
Masoara cu o ruleta distanta verticala dintre centrul capacului jantei pana la aripa ca sa nu ai surprize.
-
Ai avut curiozitatea sa masori inaltimea masinii cu noile suspensii ?
Se pare ca la unele masini apar diferent stanga-dreapta si cu Pedders.
Masoara cu o ruleta distanta verticala dintre centrul capacului jantei pana la aripa ca sa nu ai surprize.
Ai mai spus asta pe undeva pe forum......si de atunci tot ma intreb care ar fi motivul?De ce apar aceste diferente?Cunostintele mele limitate de mecanica nu ma lasa sa inteleg....... :-\
-
Ai avut curiozitatea sa masori inaltimea masinii cu noile suspensii ?
Se pare ca la unele masini apar diferent stanga-dreapta si cu Pedders.
Masoara cu o ruleta distanta verticala dintre centrul capacului jantei pana la aripa ca sa nu ai surprize.
Ai mai spus asta pe undeva pe forum......si de atunci tot ma intreb care ar fi motivul?De ce apar aceste diferente?Cunostintele mele limitate de mecanica nu ma lasa sa inteleg....... :-\
Si nu e singurul. Nici eu nu inteleg de ce, dar si la mine, dupa schimbare sta inclinata usor pe stanga (amortizoare KYB + arcuri Killen)
-
Ai avut curiozitatea sa masori inaltimea masinii cu noile suspensii ?
Se pare ca la unele masini apar diferent stanga-dreapta si cu Pedders.
Masoara cu o ruleta distanta verticala dintre centrul capacului jantei pana la aripa ca sa nu ai surprize.
Ai mai spus asta pe undeva pe forum......si de atunci tot ma intreb care ar fi motivul?De ce apar aceste diferente?Cunostintele mele limitate de mecanica nu ma lasa sa inteleg....... :-\
Si nu e singurul. Nici eu nu inteleg de ce, dar si la mine, dupa schimbare sta inclinata usor pe stanga (amortizoare KYB + arcuri Killen)
Daca la toti sta inclinata stanga, poate ar trebui sa mancam mai putin? :D :D :D
Ma rog, pt voi e valabil...........ca io mis chiele os sistem nervos! :D :D :D
Amu serios......the real reason!Anyone?
-
Ai avut curiozitatea sa masori inaltimea masinii cu noile suspensii ?
Se pare ca la unele masini apar diferent stanga-dreapta si cu Pedders.
Masoara cu o ruleta distanta verticala dintre centrul capacului jantei pana la aripa ca sa nu ai surprize.
salutare! la mine diferenta era vizibila cand ma uitam la masina din spate (masina era inclinata pe stanga spate) acum masina sta perfect. Unde ai citit ca ar fi probleme cu suspensia de la pedders?
-
salutare! la mine diferenta era vizibila cand ma uitam la masina din spate (masina era inclinata pe stanga spate) acum masina sta perfect. Unde ai citit ca ar fi probleme cu suspensia de la pedders?
De la un subarist care a masurat o masina echipata cu asa ceva. Diferenta era mai mica decat la Sachs+restul de arcuri "compatibile" vandute la noi.
-
Salut!Azi am montat amortizoare+arcuri+flanse spate toate Kayaba.Nu exista diferente stanga-dreapta.(mai putin de 5 mm)La masurare nu este vreun mare castig-2,5 cm dar la ochi e mult mai bine.Acostat 1650 ron incl. montaj.Per total ma declar multumit.
-
Ultimele precizari:diferenta stg.-dr. :1 cm.Chiar nu se poate mai bine?Salutari tuturor!
-
Nu sunt bune nici Kayaba daca ramane diferenta.
Cam toate solutiile aftermarket se comporta la fel. Foarte multe Forester-uri stau inclinate insa proprietarii prefera sa pastreze secretul.
Intreaba-l pe userul Dann despre problema lui cu amortizoarele si raspunsurile pe care le-a primit de la comerciantii de piese auto.
-
Si la mine sta masina tot asa.Si am SLS.Nu cred ca e secret.Trebuie comparat si cu una noua...dar nu mai avem etalon....Oricum
-
m-ati facut curios... ce sa zic... la mine sta bine (arcuri Swift Sport Springs + amortizoare KYB)... dar o sa masor si eu cu ruleta... din butuc pana in pasajul rotii?
-
m-ati facut curios... ce sa zic... la mine sta bine (arcuri Swift Sport Springs + amortizoare KYB)... dar o sa masor si eu cu ruleta... din butuc pana in pasajul rotii?
Tu ai deja alta masina, aici vorbim de Foresterul clasic, cu suspensie "inalta", aftermarket.
Masuratoarea o faci din centrul imaginar al capacelului de janta pana in aripa, pe verticala, asa recomanda manualul Subaru. Alti colegi masoara din buza superioara a jantei pana in aripa.
-
A pus cineva pana acum kit Pedders la un Forester SH (eventula diesel) ?
Daca da, se poate sa ne spuna daca au fist necesare ceva modificari (de gen modificat flanseu sau traseu vonsucte de frana, etc) ?
Se simte vre-o diferenta in tinuta de drum fata de amortizoarela SLS (atunci cand ele erau OK) ?
Se pot pune niste poze cu masina inainte / dupa inlocuire amortizoare ?
Multumesc !
PS: Intreb deoarece sunt in situatia ca, dupa 127.000 km sa-mi fi "decedat" amortizoarele spate (faimoasele self-leveling) si, ca atare, trebuie sa le schimb.
Daca as fi sigur ca si astea noi ar tine cat alea vechi ("originale") nu as mai sta pe ganduri si as achizitiona tot self-leveling !
Dar cum am auzit de probleme aparute la amortizoare si dupa 20-30k km ... parca nu-mi vine sa dau 1xxx euro/an !
-
PS: Intreb deoarece sunt in situatia ca, dupa 127.000 km sa-mi fi "decedat" amortizoarele spate (faimoasele self-leveling) si, ca atare, trebuie sa le schimb.
Daca as fi sigur ca si astea noi ar tine cat alea vechi ("originale") nu as mai sta pe ganduri si as achizitiona tot self-leveling !
Dar cum am auzit de probleme aparute la amortizoare si dupa 20-30k km ... parca nu-mi vine sa dau 1xxx euro/an !
Daca au tinut atat ar trebui sa pupi pamantul, sa pui o lumanare la biserica sau sa multumesti zeitatilor la care te inchini(daca te inchini la vreo zeitate! ;D )!!!!In general SL pica intre 20-30 k km , cum ai specificat si tu!Au tinut cat tine si un amortizor normal!Ai prins un stoc bun! ;D ;)
Pe masina mea de la munca (SG5 2004) s-au montat anul trecut SL cu 2700 lei OEM!Momentan se tin foarte bine dar nu s-au facut 10k km inca......nu pot sa te ajut cu un feedback folositor.
Parerea mea este sa iti montezi aftermarket.Si daca nu rezista asa de mult sunt mult mai ieftine decat OEM SL.
Sunt colegi, care o sa intervina cand o sa vada postul tau, care au schimbat SL cu aftermarket dar nu am citit niciunde pe forum sa se fi modificat vreun traseu conducta frana.
-
Mda!
Am prins eu o masina buletproof din primul lot de Forester diesel adus in Romania !
Tzucai-as roatele ei ca bine-a avut grija de buzunarul meu !
Sa nu cobesc, da' pana in prezent (4,5 ani / 127k km) nu a cerut bani.
Anul asta insa incep sa curga:
- schimbat anvelope vara (au tinut Yokohamele din fabrica de m-am plictisit eu de ele / inlocuit cu Bridgestone Potenza Adrenalin RE02);
- Pare-se ca le vine vremea si discurilor de frana;
- Acu' e cu amortizoarele ...
Dar cu astea sper sa cam terminam cu investitiile pana la anu' in iarna cand se va cere un set nou de anvelope dedicate ...
-
Diesel si nu ai avut probleme cu DPF ???
Sa o pupi peste tot, nu numa' pi roti! ;D ;)
-
Nope !
Drumurile lungi si dese .... + ture (de', vin pe diesel dupa niste multi ani petrecuti in benzinare transpirate ) = clean filter !
De altfel, am observat faptul (detaliat pe jurnalul de bord tinut pe softpedia) cu acestui diesel (boxer diesel) ii plac turatiile. Si consuma mai putin la ~ 3000 rot/min decat la 2000 rot/min (sau pe-acolo).
Consumul cel mai mic = 4,8 l/100 km - record personal - l-am avut la un drum Sibiu - Rm. Valcea - Corabia in care practic nu am (prea) "dat" a V-a.
Cel mai bun consum il scoate (din observatiile personale), in treapta IV la cca. 2800-3000 rpm, mers linistit (daca poti !).
PS: Sa nu o laudam prea mult - am avut totusi porbleme cu bujiile incandescente: alea din fabrica au tinut 3 ani si ~ 90k km; astea "noi" - 1 an si ~ 30k km !
Si nu-s chiar ieftine (bine, la astea din urma mi-au acceptat garantia).
-
Pentru cei care ati schimbat amortizoarele spate cu kitul de la Pedders: in afara de kit, mai e nevoie de si de kitul de protectie (puffere) sau acestea sunt incluse, cum apare in poza?
(http://www.pedders.co.uk/images/wmfixed/Pedders/808473-lr-380-380.jpg)
-
Eu nu am avut nevoie. Ar fi fost bine sa schimb cauciucul(sau ce o fi el) pus intre arc si supoartul de jos al amortizorului pe care sta arcul. Era unpic deformat si umflat pentru ca amortizorul vechi cursese.
-
Tu ai folosit kitul asta sau separat amortizoare si arcuri de la Pedders? Ca in cazul kitului ma gandesc ca ar trebui sa fie inclus ceea ce zici tu, din moment ce totul vine asamblat, gata de montat pe masina...
-
Am folosit kit-ul. Dar nu contine decit 2 arcuri si 2 amortizoare. Restul refolosesti ce e pe masina. Operatie in sine e f simpla la mine a durat circa 20 min in 2 oameni. In mare iti trebuie presa de arcuri si o cheie fixa. Si o surubelnita sa scoti siguranta de la furtunele de frina.
-
Ah, deci nu ai avut nevoie de puffere ptr ca le'ai refolosit pe cele originale, nu ptr ca ar exista in kit ...
-
ezact
-
@andrei0241 Inainte (adica cand mi-am luat si eu) nu veneau cu protectiile de amortizor, acum m-am uitat pe site la ei si vin aparent si cu ele. In cel mai rau caz le refolosesti :D
-
Mi s'ar parea un pic aiurea, din moment ce ei pretin ca kitul e gata de montare, sa trebuiasca sa demontezi arcurile de pe amortizor sa pui protectia, ca apoi sa le montezi la loc si abia dup'aia sa le pui pe masina
Dar o sa vad in curand ce si cum. Multumesc de informatii si o sa revin si eu, la randul meu, cu noutati :)
-
si n-a mai revenit :)
-
Vezi dincolo ... si joc de glezne ;)
-
please am nevoie de ajutor. Am schimbat amortizoarele spate (din alea cu SLS), iubitul meu Forester acu 40k. Acuma cel de pe dreapta e oficial MORT >:( Mai intai a curs si acuma la lovituri scoate cate un sunet de iti vine sa mergi pe jos. Ma poate ajuta cineva : se pot "repara" cumva ??? ;D
-
AutoKino cica reconditioneaza, 1000-1200 ron, dar daca de noi ai tinut doar 40k, nu vreau sa ma gandesc cat tin unele reconditionate.
Ia mai bine Pedders Eazy-fit
-
Kit de suspensie reglabila de la pedders.Ieftin si bun.Si sunt toate 4.SLS urile vietii sunt praf din nastere.
-
cred ca vorbiti de alea din Anglia... :( am auzti ca merge destul de ok si pe varianta cu KYB plus ca este si mai ieftin ;D
vreau sa fac o comparatie...deci cine are KYB va rog un sfat :)
-
Eu am Pedders si s-au potrivit perfect.
Am cu ele vre-o 50.000 km si eficienta ( testata acum doau saptamani) este de cca. 80 % !
Au costat cca. 1600 lei un set complet ( 2 amortizoare + 2 arcuri spate) - cu transport inclus !
Nu stiu ce poti gasi mai ieftin, sa se potriveasca "la fix" si sa-si faca si treaba ...
-
eu cred ca am sa merg pe varianta KYB. Ma costa cam 1000Ron (2amortizatori, 2 flanse si 2 arcuri)
voiam sa vad daca a mai mers cineva pe varianta KYB ???
-
Avea RZW75, dar la pachet cu alte arcuri (swift springs).
-
eu am pus kyb. ma mira pretul, eu am dat 3400ron pe 4 amortizoare, 4 flanse si 4 arcuri (arcurile killen, deoarece kyb nu erau disponibile).
din ce am vazut eu la alte foresteruri, pedders au arcurile mai tari si masina sta usor mai ridicata de spate fata de kyb.
sunt ok kyb, dar eu daca ar fi sa mai aleg, as incerca varianta pedders.
-
Se pare ca sunt la promoție kiturile kyb. 400 bucata. Eu am nevoie neaparat pentru ca fostul proprietar a schimbat doar un amortizor pe spate si masina sta vizibil strâmb. Sa ma bag? Sunt ok?
-
unde sunt la promotie??? eu m-as baga la Kayaba, diferenta in pret e destul de mare, mai ales dupa ce am schimbat o pereche de SLS >:(
-
Sunt ok si kyb. Dupa schimb oricum vei vedea ca masina sta usor inclinata pe stanga. Nu e mult, e intre 5 si 10mm.
Si la pedders e la fel. Cred ca asa e masina. Nu stiu daca la sls e la fel.
-
chiar cu SLS noi oricum masina statea usor inclinata, nu influenteaza cu nimic comportamentul masinii pe sosea ;) mai tare ma intereseaza cum se comporta cu KYB, incarcata sau goala ;D
-
e mai moale decat cu SLS. cu pedders e ceva mai tare decat cu kyb.
eu sunt multumit de kyb, daca vei cauta strict sportivitate, probabil cu pedders e mai ok.
-
eu as opta pentru confort mai mult, cu toate ca am si eu momentele mele de Formula1 ;D
-
KYB cu 400 lei http://www.e24h.ro/amortizor-subaru-forester-sg-2-0-x/576/4953/19156/10221/
-
daca tot veni vorba de KYB, am gasit in R.Moldova amortizor 334344 si 334345 KYB pana in 300lei :o la flansa si arc diferenta nu e prea mare asa ca data viitoare cand merg acasa le cumpar din Chisinau 8)
-
ma puteti lamuri va rog cu arcurile swift springs,RZW75 ??? e posibil sa combin amortizor KYB cu arcuri swift ???
-
Uite aici raspunsul direct: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=928.msg31682#msg31682
-
reteta mea: arcuri Swift Sport pentru Forester SG 2,5 turbo, si amortizoare KYB Excel G.
-
mersi mult de raspuns :D bine ca m-am lamurit, sigur nu vreau arcuri care sa coboare garda la sol, sunt din aia care le place sa urce pe scara in masina ;D ;D ;D plus ca am un forester de 158cai, am sa ma opresc la arcuri KYB RC6028 cu amortizor 334344 334345 :) sper sa fac alegerea buna
-
Bun...deci care sunt piesele de comandat si unde sunt mai ieftine? Cred că merg pe kyb.
-
amortizoarele le iau din RM, ma costa max 300 lei, cu toate ca am gasit si aici http://www.autoeco.ro/amortizoare/subaru-forester+sg-2.0+x/19156/ la un pret apropiat. Arcurile si flansele cred ca am sa le cumpar de aici, diferenta nu e atat de mare :) atata tot, sper sa fie ok combinatia care am tot cautat-o si de care vorbeste lumea pe aici, adica:
amoritzor 334344
334345
flanse SM5422
arcuri K-flex RA6028
oricum nu sunt sigur, cred ca cel mai bine am sa merg in Moldova direct la firma care vinde piese pentru japonez, in service lor si gasesc o combinatie potrivita acolo ;D
-
Cine ma poate ajuta cu un service calitativ si ieftin? ;D saptamana viitoare imi aduce cineva amortizoarele si tre sa le schimb, dar din cauza ca nu sunt din Bucuresti, si nici macar din Romania, ;D am tot intrebat de unul de altul si se pare ca preturile difera in functie de om :o schimbul amortizoarelor+arcuri+flanse ambele parti la cineva costa 150ron, la altcineva 150ron doar o parte ??? in plus ca am serviciu si ar trebui sa las masina pentru toata ziua, iar eu nu prea am incredere in oameni >:(
Imi poate recomanda cineva un mester bun?
-
Păi esti de unde? Pe mine m-a costat 40 schimbul de amortizor pe o parte la un mecanic oarecare din oraș.
-
stau in Bucuresti, zona Timpuri Noi si am munca pe langa Piata de flori :) imi poti da un numar contact, ceva?
ms mult :)
-
Mecanicul meu sta in Bârlad, ca si mine :). Nu e complicat deloc sa le schimbi, numai că îți trebuie niste gheare care tin arcul comprimat.
-
stiu ca nu e complicat, pot sa le schimb singur, doar ca nu am unde si nu am scule >:(
-
Vbeste si cu Andrei de la Rux AUTO. Are service-ul pe Str Veseliei in sector 5. 0766753381
-
Sau si asa.Dar suna l ca e prins.Si le schimba repede.Si eu tot la el fac operatiunea si e aproape fata de unde esti tu de obicei.
-
doar ca "numarul e blocat pentru apelurile de sosire" ???
am cautat si pe google RUX Auto si tot numarul asta il da ???
so fi inchis?
-
Incearca 0744493113
Sau poate doar suna ocupat.Nu prea ai de unde sas stii daca are apelurile restrictionate...
-
am reusit sa dau de el...in 2 zile primesc piesele si facem treaba :)
si primul numar e restrictionat, ca doar asa zice ;)
mersi mult, revin dupa cu un feedback ;D
-
Deci:
schimbat amortizoare KYB 334344,334345
flanse KYB 5422
arcuri KYB K-flex RC 6431
Costul total: 1635 RON inclus manopera
Concluzia: am castigat in inaltime (nu stiu cat da e vizibil mai inalta), e mai rigida, si presupun daca o incarc cu ceva "bunuri" nu se lasa, cred ;D
Abia astept o iesire in afara sa o incerc ;D ;D ;D
Daca va pot ajuta cu informatii in plus, nu ezitati,contactati-ma ;)
-
Am vazut masina.Arata ffff bine.
-
Mersi
-
Buna tuturor,
Am nevoie de putin ajutor in alegerea amortizoarelor pt un Forester SH diesel 2009.
La ultimul control am costatat ca spatele necesita inlocuire. Pe fata e ok. Am undeva la 90%.
Pe site la Pedders am gasit urmatoarele variante:
- Subaru Forester SH Pedders Conversion Kit Rear Standard = 400 EUR;
- Subaru Forester SH Pedders Suspension Lowering Kit (toate 4) = 830 EUR (nu prea as vrea sa cobor masina si nici sa schimb fata care este inca ok);
- Extreme XA Coilover Kit Part Code: 160062 (toate 4) = 1100 EUR (nu as vrea sa schimb fata care este inca ok);
In principiu as merge pe prima varianta care este si cea mai ieftina. Eventual pe varianta 3 pt ca are suspensiile reglabile. Ma gandesc ca, fiind reglabile, le pot seta in asa fel incat masina sa stea perfect paralela cu solul ca in cazul SLS. Dar oare merita sa dau 700 EUR in plus ca sa le schimb pe toate 4 si sa fie si reglabile sau este suficient sa le iau pe cela Standard pentru spate?
Va multumesc anticipat.
-
Intreb si eu - cand vorbim de amortizoare reglabile, ce anume se regleaza, duritatea sau inaltimea? Aveam impresia ca la clasa asta de preturi vorbim doar de reglaj al duritatii.
-
Si una si alta
-
Eu am la ATV toate cele 4 amortizoare reglabile (manual). Stiu ca vorbim de lucruri diferite dar principiul este acelasi: Pe exteriorul amortizorului este un filet si un fel de piulita (nu am cele mai tehnice cuvinte la mine) cu care se poate strange arcul. Odata strans suspensia se intareste dar se si ridica garda la sol.
Din cate vad aceste amortizoare de la Pedders: http://www.pedders.co.uk/extreme-xa-coilover-kit_p4507755.htm sunt similare ca principiu cu cele pe care le am pe ATV. Vad ca vin cu o cheie identica cu care se poate regla "piulita" de care va spuneam mai sus.
Acum intrebarea mea este daca a mai pus cineva asa ceva pe Forester si daca merita aceasta investitie sau mai bine ma rezum la schimbarea celor din fabrica (doar spatele) cu unele Pedders standard (normal, fara SLS).
Pedders eXtreme Adjustable Coil Over Set for Subaru Forester SH
The Pedders Sports Ryder eXtreme XA adjustable coil over features a 30 position adjustable bump and rebound damping setting at the CLICK of a button which enables you to fine TUNE your suspension for whenever you want to PLAY.
Each Pedders Suspension Sports Ryder eXreme XA Coil Over Kit includes:
- Set of 4 Pedders Sports Ryder eXtreme XA Adjustable Coil Overs*
- Height Adjustment spanners
-
Pt duritate nu se umbla la arc la amortizoarele auto.Risti sa cresti stresul asupra lui.Pentru duritate se regleaza amortizorul.Pentru inqltime se regleaza din flansa ce se prinde pe fuzeta.Si da.Eu unul recomand.Mi am pus si sunt foarte multumit.Desi se pierde ceva din confort...
-
Ce parere aveti de SpringCoil? Cica ar avea arcuri progresive ???
http://subaru.inbrasov.ro/?page=3
-
Acum 2,5 ani si 50.000 km,am schimbat SLS originale dar f. obosite cu amortozoare+arcuri Kayaba.Desi ,initial, era mai bine trecerea timppului nu le-a ajutat prea mult si acum ma aflu intr-o situatie apropiata de cea de care am fugit.Ma gandesc la un kit Pedders.Stiti pe cineva care le poate aduce?Ce parere aveti de suspensia reglabila in inaltime pentru SG?Stiti in Timisoara un garaj care sa se ocupe de modificari pt. off-road-ma gandesc ca instalarea unei suspsnsii reglabile intra la aceasta categorie.Multumesc!!
-
Fa'i o intrebare lui Wrangler ptr suspensiile Pedders.
Cele de la Pedders reglabile nu necesita montaj special, orice service le poate pune, insa din cate'am retinut, taria minima si inaltimea maxima sunt precum cele standard de la Pedders, din reglaj poti doar sa le mai cobori sau sa le mai intaresti.
Eu am Pedders de vreo 20k km. Nu prea am iesit de pe drumurile asfaltate, dar nici n'am vreo probl cu ele pana acum.
-
Inaltimea e reglabila +2cm peste standard parca.Duritatea e diferenta.Pe 0 din 30 e ceva mai dura decat stock.Dar face toti banii...
-
A.m gasit ieri o referire la o firma din Bucuresti care importa suspensii Pedders.Se numeste PENTEKER,si ofera suspensie spate completa[alternativa la SLS] cu aprox 2400 RON.Despre cea reglabila au spus ca se preteaza in special pt. coborarea masinii si ca e mai dura mult.A auzit cineva de PENTEKER?
-
Ia legatura cu Wrangler pe forum. El aduce Pedders oficial si iti poate spune mai multe. Nu stiu daca numele firmei este acelasi.
-
Cam cat va tine suspensia Pedders?
-
Salutare tuturor.Am montat kit-ul Pedders.Vizual,schimbarile sunt f. mari,in bine.Am ajuns la 42/43 cm.[st./dr] distanta dintre butuc si aripa.Din pacate ,nu am masurat inainte,cat era.Este mai rigida in special pe denivelari succesive cand zgaltaie mai tareNu am mers suficient de mult,nici macar nu am privit-o suficient ca sa-mi definitivez impresiile,oricum este cea mai buna situatie de pana acum.Multe multumiri lui Wrangler.Salutari lui Dann
-
Probabil ar trebui schimbat si pe fata pentru un rezultat mai uniform.
Cred ca la mine inca sunt ok SLS-urile de pe spate (cca 47.000km), deoarece dupa ce s-a mers cu masina am tot in jur de 42 cm.
-
Dupa ce am schimbat SLS'urile cu Pedders, intr'adevar la denivelari pe spate se simte mai tare, dar miscarea se amortizeaza imediat, ceea ce e si esential
-
Am fost azi sa-mi fac ITP-ul. La amortizoarele din fata, care din cate stiu eu sunt cele din fabrica (am luat masina la mana a doua, acum are 65k km si 6 ani) a iesit aderenta la drum 87% si 93%. La cele din spate, pe care le-am schimbat cu Pedders (inclusiv arcurile) in februarie, a iesit 77% si 78%.
-
Până la urmă, cum țin amortizoarele reparate la Autokino? Merită operațiunea? Parcă mi s-a cam lăsat de a$$
-
Nici macar pretul nu l'am aflat ptr a ne putea da cu parerea daca merita.
Fata de 1600 ron cat am dat pe Pedders ptr puntea spate, mai mult de 400 nu as plati pe reconditionare in momentul de fata. Pui manopera si timpul cat ai masina imobilizata, transportul dus/intors al amortizoarelor, daca mai inlocuiesti si protectiile de praf si mai stiu eu ce, te duci spre 1/2 din pretul unui kit
-
Cam așa era prețul, 3-400 lei, dar e coadă mare.
-
Le-aș lua pe astea și le-aș recondiționa http://olx.ro/oferta/suspensie-subaru-arcuri-amortizoare-ID11O3f.html#67fb18beb7
Sau să iau astea? http://www.ebay.co.uk/itm/2x-KYB-Rear-Suspension-Coil-Spring-Premier-Quality-Replacement-RC6431-/151573055486?fits=Car+Make%3ASubaru%7CPlat_Gen%3ASG&hash=item234a7547fe:g:BPgAAOSwNSxU0jnY
-
Am avut recondiționate si sunt extrem de rigide, nu recomand.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Le-aș lua pe astea și le-aș recondiționa http://olx.ro/oferta/suspensie-subaru-arcuri-amortizoare-ID11O3f.html#67fb18beb7
Sau să iau astea? http://www.ebay.co.uk/itm/2x-KYB-Rear-Suspension-Coil-Spring-Premier-Quality-Replacement-RC6431-/151573055486?fits=Car+Make%3ASubaru%7CPlat_Gen%3ASG&hash=item234a7547fe:g:BPgAAOSwNSxU0jnY
Faci rahatu' praf cu alea SH. 300 amortizoarele + ~50 ron transport, daca nu ai drum la Alba Iulia + 400 reconditionat + ~200 ron protectiile de praf + flanse (aici nu stiu pret) si te duci spre pretul unora de la Pedders. Si tot n'ai amortizoare noi. Daca mai iei si arcurile alea de la KYB ...
Da fiecare cum il duce capu' pe banii lui.
-
http://www.ebay.co.uk/itm/Rear-Right-Shock-Absorber-To-Fit-SUBARU-FORESTER-KYB-Excel-G-334344-/231696653638?fits=Model%3AForester&hash=item35f2325d46:g:n8cAAOSwo6lWHk2d
http://www.ebay.co.uk/itm/Rear-Left-Shock-Absorber-To-Fit-SUBARU-FORESTER-KYB-Excel-G-334345-/321872620069?fits=Model%3AForester&hash=item4af11a6a25:g:n~sAAOSwo6lWHk2f
-
Ca sa le puna pe astea trebuie schimbate si arcurile, astea nu sunt SLS. Dar oricum, ce pret wow!
-
Asta zic, arcurile alea KYB cu amortizoarele astea ar face o căsnicie frumoasă, bazată pe respect și dedicație?
-
Amortizoarele donate de colegul Maxim aici (http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1808.msg73077#msg73077)
Recondiționate de AutoKino
Înainte: http://i.imgur.com/8sfThgU.jpg
După: http://i.imgur.com/0avBqjr.jpg
Ele: http://i.imgur.com/MMsIGzH.jpg
Revin cu impresii.
-
Înainte: http://i.imgur.com/MMsIGzH.jpg
Ele: http://i.imgur.com/MMsIGzH.jpg
Poza "Inainte" e aceeasi cu "Ele"
-
Reparat.
-
Nu stiu ce sa zic, dar a mea cu amortizoarele originale pare ca sta un pic mai ridicata pe spate decat cea din poza. Corectati-ma daca gresesc.
(http://s7.postimg.org/9uqckgztm/20150625_074524.jpg)
(http://s7.postimg.org/eqtzc5zyy/20150625_074348.jpg)
-
Ăăăăăăă...what?
-
???
-
Cat a costat reconditionarea, pana la urma?
Mie mi se pare invers, ca a ta e un pic mai lasata decat cea neagra pe puntea spate, dar poate fi doar o iluzie op(f)tica
-
Pai si eu ce-am zis? ??? A mea e aia neagra si poza la care faceam referire e cea postata mai sus de colegu.
-
Cine le mai stie rostu la toate XT'urile de pe forum ... am crezut ca aia gri e a ta, nu am fost atent ca's autori diferiti la cele 2 postari :D
Atunci da, ai dreptate
-
Cred ca le-am vazut la Ovidiu in birou...sau in preajma, cand am fost pana in Craciun sa fac diagnoza la AK. Acum fac asocierea ;)
-
Ce bine arata XT-ul negru, astea negre sunt cele mai frumoase. :)
-
Alea negre curate ;)
-
Eu sunt fan al masinilor gri/argintii. Cele negre trebuie spalate des. La Forester s-au ars capacele jantelor si bratele stergatoarelor de la spuma activa.
Urmatoarea masina va fi gri.
-
Amortizoarele donate de colegul Maxim aici (http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1808.msg73077#msg73077)
Recondiționate de AutoKino
Înainte: http://i.imgur.com/8sfThgU.jpg
După: http://i.imgur.com/0avBqjr.jpg
Ele: http://i.imgur.com/MMsIGzH.jpg
Revin cu impresii.
Mi se pare ca sta cam la fel, poate putin de tot imbunatatita garda...
-
Mea culpa UXE, nu observasem posturile de dinainte si nu intelegeam cu ce sa comparam masina ta.
Sincer, ma chinui sa vad o diferenta before/after la Adi, oricum NU sunt la intaltimea care trebuie! Iar a lui UXE e clar mai ridicata (normala).
De exemplu incerc sa iau ca reper linia barei spate, care imi pare la fel in ambele poze, cum ca prelungirea ei "sterge" partea cea mai inalta a anvelopei.
Daca asta e rezultatul, atunci oricat ar costa reconditionarea la AK, parerea mea e ca nu merita.
Sorry pt banii cheltuiti.
-
Cred ca le-am vazut la Ovidiu in birou...sau in preajma, cand am fost pana in Craciun sa fac diagnoza la AK. Acum fac asocierea ;)
Eu le-am dus după Revelion, deci nu erau ale mele.
Cat a costat reconditionarea, pana la urma?
700 lei și 150 montarea.
Da, e lăsată, dar asta e din cauza arcurilor.
Am făcut azi 50KM, mi se pare ca mașina a revenit la viață. Sper ca și pasagerii din spate să aprecieze.
-
Problema poate fi si din arcuri, odata ce'au stat tasate, preluand greutatea de la amortizoarele obosite, acum, chiar cu amortizoare reconditionate, ele nu mai revin la pozitia initiala.
O sa fac si eu o poza la a mea, cu Pedders de ~20k km sa le compar cu cele 2, acum chiar nu imi dau seama unde m'as situa
-
...
Da, e lăsată, dar asta e din cauza arcurilor.
Am făcut azi 50KM, mi se pare ca mașina a revenit la viață. Sper ca și pasagerii din spate să aprecieze.
Nu prea cred in faza cu arcuri lasate. Cam cum arata masina ta acum era si a mea cand am luat-o acu 4 ani. Am schimbat amortizoarele cu unele originale si inclusiv acum, dupa ~50.000km arata ca a alui Uxe. E adevarat ca am mai putini km, doar 100k, dar e tot din 2006.
LE: Asa arata acum. Bine, am impresia ca sunt mai ridicate din cauza frigului, dar banuiesc ca nici la Brasov nu e primavara. Am pus si niste zapada pe roata ca aveam senzatia ca nu se vede unde se termina anvelopa.
(https://lh3.googleusercontent.com/VutZKCGCDcNH2srL-72-c4KaSURJ61U48X9ad-LnosBkRNM9FabtHGMw-Ut76Z3AuipMPpeJjmM5MUqOEAG4jbKfgvWmz0IMpDxJob8ZQxtsgAnjgy0IfrKIlaXOZff0gm6a8Ir-lAJF4XiVe8_JFI89CBYr8UEi_ED6WiOjd_jGPdrfRVWdooc4X1bzsSgTJ_8DMWEaw5VG5dz6Fg3_Oo3iSJkZBzENpw-hVUHtFs1nZSzIYMfuEo5vex2xYmW36djSHeP0vQ6fhQL1l5-SlsN-Oum0io1PCtO55Y2K-fd10KKYz5TQ1MmKQyOA85FJoAA2-LFNrmmPpAqS0LVRZavy9Hi-imNEMH7wPFpNHkDZmHotuPvsnH3BI6NZRBWqff4H9kQQXn5Do7pbiN3rlmONv2eo0qs0gHGoU75f6Pg3lL__BI0dz7v45htowlLA7OtMAnXWG3QwKrNOY820etrvquSkOtMvQyxmGs5cye_gak9Z3XxOuhyOmR3KKGjxH9GCF3yTi6V4ca3BE5amHryM2c4UeDUtLVoHc-Sacqwan0NXi-bEnED4B6boHge9v_ls=w1469-h826-no)
-
Am gasit si o poza de cand abia luasem cazanu', inainte sa schimb SLS-urile:
(http://s14.postimg.org/jz25oumgh/P1000772.jpg)
-
Cam așa e a mea. Parcă a fost mai sus...
-
In poza asta facuta pe seara pare f inaltata. Ce pneuri ai acum? Poate rotile/anvelopele sunt mai mici decat echivalentul cu 215 55 R17
-
Cam așa e a mea. Parcă a fost mai sus...
Pe partea dreapta era mai inalta (fusese schimbat o data de primul proprietar in garantie)
In poza asta facuta pe seara pare f inaltata. Ce pneuri ai acum? Poate rotile/anvelopele sunt mai mici decat echivalentul cu 215 55 R17
D-aia ziceam ca poate e din cauza frigului. Rotile sunt dimensiunea standard pe 16: 215/60R16
-
Dupa un calculator de pe net, diametrul exterior e intr'adevar acelasi si la 215 55 R17 si 215 60 R16, deci nu de'acolo mi se pare mie roata mai mica ???
Cel mai simplu pentru a avea un reper ar fi ca in poza sa punem o sticla de 0.5 de Cola, de ex, culcata unde a pus Forester zapada si poza facuta din lateral ... sau, si mai corect, masurat cu ruleta de la mijlocul rotii pana la buza aripii.
Eu vazusem mai devreme suspensii de la astia (https://www.airliftperformance.com/product-lines/performance-air-suspension/), pe aer, reglabile atat ca nivel, cat si ca tarie. Dar pentru Forester Sg oricum nu au, iar la cat costa (sare lejer de 3000$ un kit ptr WRX, de ex) deja devine neinteresant ;D
-
Bun, deci am nevoie și de arcuri noi.
Linkuri utile pls?
-
Asa e a mea cu Pedders, dupa ~20k km, fara a fi carat ceva greu sau iesiri pe teren accidentat
(http://s8.postimg.org/m007n8e75/IMG_20160122_162455.jpg) (http://postimg.org/image/m007n8e75/) (http://s9.postimg.org/4jlgowvh7/IMG_20160122_162440.jpg) (http://postimg.org/image/4jlgowvh7/)
Asa era cand am luat'o, deci la vreo 88k km, insa nu stiu daca erau amortizoarele originale, insa erau OEM
(http://s9.postimg.org/gllfwsu3f/20130713_175001.jpg) (http://postimg.org/image/gllfwsu3f/)
Nu pare ca acum sa fie mai ridicata de fund, insa cele originale nu mai amortizau eficient, s'a simtit diferenta imediat la tinuta de drum
-
(http://i.imgur.com/Ow0Owjh.jpg)
-
Fa si tu o sinteza la toata vorbaraia din postul tau.... :D :D
-
Lesjofors, 300 lei bucata. :)
-
Hmm...aia e inaltimea normala?
-
De offroad ;D
-
Deci ai schimbat arcurile. Amortizoarele au ramas SLS-urile? O poza cu toata masina din profil se poate? Care e comportamentul rutier?
-
Amortizoarele au rămas SLS_urile recondiționate, arcurile sunt noi. Momentan totul e foarte rigid.
-
Adi, poti sa masori distanta pana la aripa? O sa fac o masuratoare si la a mea.
-
(http://i.imgur.com/FOA1JPC.jpg) (http://i.imgur.com/FOA1JPC.jpg)
(http://i.imgur.com/XtyU3bZ.jpg) (http://i.imgur.com/XtyU3bZ.jpg)
-
N-arata rau acum, dar este foarte important si cum se comporta pe viraje si drum denivelat cu noile arcuri + sls-uri reconditionate.
-
Bună ziua,
am citit că se pot schimba amortizoarele sls cu non sls și mă interesează codurile amortizoarelor compatibile. Am un Forester SG 2008, benzina, 2,5 si 230 cp. Am sunat la furnizori de piese si mi-au răspuns cu același refren: doar originale. Am văzut că alți subariști au optat pentru Kayaba, Sachs, Pedders, etc. Cele de la Pedders mi se par scumpe, totuși, 1950 lei fără tva.
Mașina nu mi se pare lăsată (o fi, dar ochiul meu nu e avizat), dar mă doare sufletul când aud zgomotul produs la treceri de nivel.
Așadar, care sunt amortizoarele compatibile?
Le voi monta în București, probabil, dacă nu va fi absolută nevoie să merg la Brașov (Autokino).
Mulțumesc!
-
Pedders vin kit complet la 1950 ron + tva (http://penteker.ro/), adica amortizoare, arcuri, flanse, gata asamblate, facand montajul lor posibil inclusiv unei gospodine, deci manopera ar trebui sa fie maxim 200 ron.
Daca iei doar alte amortizoare fara SLS, ar trebui inlocuite si arcurile, nu prea sunt compatibile cu amortizoare clasice. Si daca se constata ca e nevoie si de flanse, mai adaugi si pretul burdufului - protectia de praf, o sa vezi ca nu iesi prea ieftin.
Iar cu Pedders macar mergi pe o reteta testata de multi pe forum si nu numai.
-
Mulțumesc pentru precizare. Am citit cu mare atenție toate mesajele anterioare pe subiect și mi-am făcut calcule ținând cont de ele. Pe varianta Kyb, să zicem, ajung la un cost total de 1416 fără manoperă, tva inclus. La varianta Pedders ar însemna un cost total de 2540, incluzând o manoperă de 200. Prin comparație, varianta Pedders înseamnă un pls de 900-1000 lei. Nu știu dacă se justifică diferența asta.
-
http://imgur.com/VytuyJW
http://imgur.com/MiudcFj
Așa arată mașina cu cel de pe stânga curs.
-
Ce arcuri ai gasit?
Eu am schimbat amortizoarele imediat dupa ce am cumparat masina, in 2013, la ~90k km.
Vizual nu era lasata, insa dupa schimbare sotia si copilul, care stateau pe bancheta, au simtit diferenta la amortizarea trecerii peste denivelari.
Atunci ma interesasem si eu si de alte variante, insa nu am gasit arcurile in tara (dar nici nu am cautat f mult), asa ca am preferat setul complet pentru a scapa de batai de cap
-
Lesjofors și Kilen. Problema e că ar trebui să-mi confirme cineva care a folosit variantele astea pentru 2,5 XT. Am sunat î urmă cu o săptămână la Autokino din Brașov și mi-au confirmat că se montează amortizoare non sls Kayaba. Prețul setului spate este 1800 la care se adaugă și manopera, total 2100, tva inclus. Mie mi-a ieșit calculul cu vreo șase sute mai puțin, fără să adaug și drumul București - Brașov, caz în care mai punem vreo 166 lei.
-
Lesjofors pus eu pe spate la SG XT
-
Din câte am văzut, pe cele originale care au fost recondiționate? Corect? Azi i-am întrebat prin mail pe cei de la Autokino dacă mi le pot recondiționa. Dacă nu primesc răspuns până mâine, sun și întreb. Ce cod au cele pe care le-ați pus?
-
Da, o pereche de SLS-uri recondiționate.
http://i.imgur.com/68Zkw5p.jpg
-
Super, dar nu văd codul pe pachet. :)
-
Am modificat titlul ce facea referire strict la modelul SH, vazand ca mai mult de SG se scrie pe aici.
-
Ce vrei sa insinuezi? :-\
-
Ce vrei sa insinuezi? :-
Ca SG e cel mai fain.....mai fain si decât Clio ;D
-
După un an de zile, gazul din amortizoare s-a dus. Deci da, ăla care le încarcă aparent s-a lăsat de meserie.
-
Pentru Forester 2.0 D - 2011 se potriveste kit-ul acesta?
http://www.pedders.co.uk/subaru-forester-sh-pedders-ezifit-strut-conversion-kit-rear_p31204689.htm#.WZwQofgjGUk
-
Da, numai ca vezi ca nu mai trimit direct in Romania, trebuie sa-l iei de la Autokino ceva mai scump sau de la nu mai stiu ce firma din Polonia mai aproape de pretul oficial.
-
Il contactezi pe userul Wrangler si iti ofera consultanta tehnica in primul rand si apoi decizi ce kit ti se potriveste si ce implica si cat costa.
-
Am aflat ca in Romania kit-ul Pedders se gaseste aici:
Eu inca nu le-am schimbat, desi cel de pe dreapta spate plange de vreo 2 ani. Le-am masurat la ITP si au eficienta 75%.
Sunt cele originale cu SLS, pana acum au parcurs 119,000 km, off-road doar ocazional.
-
Ai patru postari si doua dintre ele sunt reclama la un produs. Daca tot depui acest efort ar fi cazul sa spui ca este fabricat in China, nu in Australia si ca dupa doi ani rugineste ca fierul mort.
-
Nu am nici un interes comercial, am sters link-ul. Poate ne spui si de unde se poate cumpara varianta made in Australia...
-
... Poate ne spui si de unde se poate cumpara varianta made in Australia...
N-ai de unde !
Pedders, ca multi altii (din pacate), a trecut de cativa ani la optimizari de costuri ...
Ca atare, au mutat productia din Australia in China.
-
...
N-ai de unde !
...
;D ;D ;D ;D
Google (https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&ei=BbOIXMa3E--ImwW1rLqYBw&q=suspensii+forester+australia&oq=suspensii+forester+australia&gs_l=psy-ab.3...26467.27102..28911...0.0..0.125.898.0j8......0....1..gws-wiz.HPKPHbFbPqs) ne da niste optiuni. Nu stiu de primul link, de la al doilea/al treilea am luat eu... :P
-
Da, stiu !
Sunt de foarte buna calitate, nu-s din China, dar ... nu (mai) sunt de la Pedders !
Eu la Pedders ma refeream cand spuneam ca nu mai gasesti alte variante decat cele fabricate in China.
-
Salutare.
Stie cineva daca e posib sau a incercat cineva sa schimbe doar cartusul de compensare de la SLS? Am un set de pe 2.0X pe care l-am inlocuit in toamna trecuta cu kit complet fara compensator de greutate. Cel din dreapta inca era in parametri. Acum m-a lasat si la 2.5XT tot cel din stanga. Daca e posibil, as face aceasta operatiune pt a mai amana inlocuirea totala si pe XT, macar pana in primavara. Nu am setul vechi acasa ca sa pot verifica, l-am lasat in garajul mamei taman la Targu Mures. Nu as bate drumul pana acolobdoar pt asta. Merci anticipat.
-
La AK Bv recondiționau sls. Da un telefon.
-
Da, stiu ca reconditioneaza dar daca merg la ei schimb tot kitul spate. Eu ma gandeam ca rezolv acasa rapid treaba asta daca merge schimbat doar cartusul. Merci oricum pt informatie
-
Nu stiu ce crezi ca poti inventa dar eu nu as umbla acolo. Stiu ca e ceva cu presiune...vezi sa nu te transformi in Achmed. Plus ca daca era asa simplu...cred ca macar unul de aici stia.
-
Saptamana viitoare am sa fac un test de amortizoare sa vad cum stau. In cazul in care vor trebui schimbate, ma gandesc sa iau un kit care sa inlocuiasca SLS-urile. Mi-ar placea si o inaltare de 2-3 cm. Pana acum, stau in dubii intre Penteker si Pedders, ce mi-ati recomanda intre ele? Mai sunt si alte variante bune? SH 2.0i
Multumesc!
-
Mai sunt baietii astia in UK care fac arcuri custom. Inteleg ca au facut multe pentru Forester.
https://springcoil.co.uk/
Anul asta cel mai probabil voi fi si eu in postura de a schimba suspensia cu totul..
-
Saptamana viitoare am sa fac un test de amortizoare sa vad cum stau. In cazul in care vor trebui schimbate, ma gandesc sa iau un kit care sa inlocuiasca SLS-urile. Mi-ar placea si o inaltare de 2-3 cm. Pana acum, stau in dubii intre Penteker si Pedders, ce mi-ati recomanda intre ele? Mai sunt si alte variante bune? SH 2.0i
Multumesc!
Cred ca e foarte important unde faci teste de suspensii. Am facut in mai multe locuri si valorile au fost diferite de fiecare data. Nu cred ca poti sa te bazezi pe acuratetea testelor, insa probabil ca sunt ok sa iti faci o parere. Clar dupa jde ani si drumuri proaste / incarcare excesiva, etc, trebuie sa le schimbi. La Foreste SH (~155k km) ma gandesc sa le schimb cu arcuri King Springs si amortizoare Kyb (aici inca mai ezit umpic, o sa fie si in functie de buget). De inaltat, nu fac recomandari, insa eu unul nu as face asta.
A, si neaparat toate-odata, adica atat fata cat si spatele, asta ca o decizie personala.
-
Cred ca e foarte important unde faci teste de suspensii. Am facut in mai multe locuri si valorile au fost diferite de fiecare data. Nu cred ca poti sa te bazezi pe acuratetea testelor, insa probabil ca sunt ok sa iti faci o parere. Clar dupa jde ani si drumuri proaste / incarcare excesiva, etc, trebuie sa le schimbi. La Foreste SH (~155k km) ma gandesc sa le schimb cu arcuri King Springs si amortizoare Kyb (aici inca mai ezit umpic, o sa fie si in functie de buget). De inaltat, nu fac recomandari, insa eu unul nu as face asta.
A, si neaparat toate-odata, adica atat fata cat si spatele, asta ca o decizie personala.
AI idee de vreun distribuitor pentru King Springs in EU?
-
AI idee de vreun distribuitor pentru King Springs in EU?
Luate din Australia, nu stiu nici un distribuitor in EU, iar pentru Foreste SH costurile sunt ok la cca 550 EUR + vama pentru toate 4.
-
Luate din Australia, nu stiu nici un distribuitor in EU, iar pentru Foreste SH costurile sunt ok la cca 550 EUR + vama pentru toate 4.
Inteleg ca le ai deja? Sau in plan sa le comanzi?
Intreb pentru ca sunt curios de ceva pareri. Anul asta cred ca schimb si eu suspensia..
-
Nu le-am luat, sunt in plan. Doar ca io imi fac planurile cu tot cu buget. :)
Asta si pentru ca momentan testul meu subiectiv de amortizoare, recte cucuru in scaun pe curbe, imi spune ca nu e nimic serios cu uzura lor.
-
Salut,
Chiar daca e primul post pe forum, voi trece direct la subiect. Forester SH, GPL montat la 100k, spatele lasat de vreo 10k, amortizoarele spate trebuie schimbate (inca le am pe cele originale, 160k km). Dupa ce am citit jumatate de internet, las mai jos o lista cu optiunile gasite si orice sfat/sugestie sunt binevenite (nb: ordinea e aleatorie):
1. Amortizoare BILSTEIN 24-278454 si arcuri dupa codul OEM (20380SC000)
2. Amortizoare KYB (cred ca e codul 341486) si arcuri la fel ca varianta 1
3. Kit Pedders EziFit
4. Kit Penteker
5. Cei de la subarak au 2 kit-uri, unul cu Bilstein si arcuri IronMan, sau un alt kit despre care nu sunt furnizate detalii
Pentru 1,2 si 4 trebuie si flanse, iar aici nu imi dau seama daca are rost sa le folosesc pe cele vechi, sau sa iau noi.
Iarasi, pentru 1 si 2 nu par sa le gasesc in Romania, cel putin amortizoarele.
Exista si alte variante de luat in considerare? Care e cea recomandata? Multumesc!
-
Mergi pe varianta 1, amortizoarele Bilstein se găsesc peste tot și sunt foarte bune.
Două exemple random:
https://automobilus.ro/bilstein-24278454
https://www.euautopiese.ro/piesa/bilstein/13771595
Flanșe KYB SM5786.
Arcuri KYB RA7107.
Și gata kitul.
-
Nu e nevoie de niste arcuri ceva mai tari, avand si butelia de GPL?
-
Multumesc de sugestie. La arcuri mai tari ma gandisem si eu, din cauza buteliei, dar nu imi dau seama cat de mult influenteaza cele ~50kg suplimentare. Si nefiind activ in zona de tuning, nu stiu unde sa gasesc arcurile respective.
Vad ca arcurile clasice aftermarket au 11.5mm, deci un pic mai groase decat cele originale (evident, sunt mai multi factori care actioneaza) si teoretic ar trebui sa fie ok.
Am avut multi ani un L200, folosit exclusiv la munci grele, pe drumuri rar asflatate, si o singura data am schimbat amortizoarele, pe fata, cu piese de calitate, dar "normale" si erau ca noi cand l-am vandut (multe ore mai tarziu, ca la halul in care era folosit, era utilaj si cred ca e mai corect sa masor in ore), deci nu as sari la variante exotice fara un motiv rational.
-
+ 50kg https://subarak.pl/en/suspension-kits/543-50-kg-rear-suspension-kit-fits-subaru-forester-sg.html
+ 200kg (in caz ca bagi si porcul de craciun :D) https://subarak.pl/en/suspension-kits/45-35mm-ironman-rear-suspension-kit-fits-subaru-forester-sg.html
-
Merg de la SG la SH?
-
+ 50kg https://subarak.pl/en/suspension-kits/543-50-kg-rear-suspension-kit-fits-subaru-forester-sg.html
+ 200kg (in caz ca bagi si porcul de craciun :D) https://subarak.pl/en/suspension-kits/45-35mm-ironman-rear-suspension-kit-fits-subaru-forester-sg.html
Astea sunt valori pentru păcălit doritorii de chilipiruri de pe internet, cei care cred că există bun, repede şi ieftin.
Trebuie reţinut că lor nu le funcţionează bine maşinile. :)
-
Am terminat operatiunea, multumesc inca odata pt sugestii.
Noile amortizoare par de jucarie in comparatie cu cele vechi, sper sa reziste macar 50k, fata de 160 cele originale. Arcurile sunt identice ca dimensiuni (inclusiv grosime). Amortizorul facut in Mexic, flansa in India (pare ok, dar India - finisaje la vopsea, stantele pe suruburi, etc. inspira low cost). Arcul Cehia parca, premium.
Daca ajuta pe cineva, am atasat si cateva poze (dispozitiviul de comprimat arcul l-am facut pe loc si il actionez apasand cu frontala de la tractor). Ca manopera e foarte rezonabil, se da jos roata, sunt 3 suruburi de desfacut ca sa ramana liber bratul si cam aia e. Trebuie marcat cu un marker tot ansamblul amortizor - arc - flansa in asa fel incat la reasamblare pozitia sa fie identica. Una peste alta, cam 4 ore integral, dar m-am miscat foarte relaxat.
(https://i.postimg.cc/tnnGms1k/i1.jpg) (https://postimg.cc/tnnGms1k)
(https://i.postimg.cc/rDc75n9Q/i2.jpg) (https://postimg.cc/rDc75n9Q)
(https://i.postimg.cc/xqNrQbCy/i3.jpg) (https://postimg.cc/xqNrQbCy)
(https://i.postimg.cc/hhkktPQF/i4.jpg) (https://postimg.cc/hhkktPQF)
(https://i.postimg.cc/Hr2RzwZH/i5.jpg) (https://postimg.cc/Hr2RzwZH)
(https://i.postimg.cc/G8BfbZch/i6.jpg) (https://postimg.cc/G8BfbZch)
(https://i.postimg.cc/nsh5PXgm/i7.jpg) (https://postimg.cc/nsh5PXgm)
-
Bravo!
Sper că strângerea finală a șuruburilor ai făcut-o cu mașina lăsată pe roți, altfel bucșele vor sta răsucite și se vor uza rapid.
-
Da, uitat sa mentionez, strans cand era ridicata, facut o tura cu masina, desfacut un pic si strans la loc pe roti.
La fel, cand am strans flansa pe arc, tinut cu imbusul in permanenta in asa fel incat sa nu se miste deloc tija.
-
Tutorial de schimbat amortizoare:
1. Iti iei un tractor;
2. ...
3. ...
4. Detalii...
LE: ce brand sunt totusi arcurile?
Sa inteleg ca ai mers pe prima varianta? Bilstein + OEM?
-
Am incropit un sistem pentru arcuri cu ce am avut la indemana (nu am incredere in suruburile chinezesti pentru asa ceva, iar sculele profi sunt foarte scumpe).
Arcurile sunt KYB RA7107, si da, mers pe prima varianta cu Bilstein.
-
Cum sta masina acum?
Ai apucat sa mergi cu ea cu ceva greutate pe spate? (Pasageri si/sau bagaje)
Cum se comporta la drum?
-
Doar singur weekendul asta. Sta vizibil mai bine pe drum, se facuse barca si ma obisnuisem asa, dar acum e clar mai ok. La testul de balansat masina pareau in regula, singurul simptom vizibil la mine fusese ca se lasase fundul.
-
O actualizare dupa 5000+ km: combinatia este functionala, dar masina este mai lasata pe spate decat era in mod original, si asta se traduce prin bottom-out la denivelari mai mari. Una peste alta, pentru cine vrea sa replice, cred ca ar trebui gasite alte amortizoare. Solutia cu arcuri mai tari este periculoasa din punctul meu de vedere, intrucat poate schimba dinamica masinii si nu o recomand.
-
Apreciem onestitatea.
-
Cam cat mai costa un SLS nou zilele astea? :) Ma pregatesc si eu vara asta sa inlocuiesc amortizoarele si arcurile pe spate.
-
400 euro + TVA/buc la AK (doar amortizorul), conform listei de preturi de la 1 apr
-
Ok. Deci e mai ieftin sa le iau din polonia.
-
Link? :)
-
400 euro + TVA/buc la AK (doar amortizorul), conform listei de preturi de la 1 apr
Cu sa fără discountul de 25% ?
-
Eu nefiind legat in vreun fel de AK, nu pot garanta ca maine, de ex, mai e valabil discountul acela, deci am zis strict pretul din lista de pe forum. Mai departe fiecare se descurca, poate trimite personal cerere de pret la diversi furnizori si decide singur care e oferta cea mai buna
La polonezi le vazusem si eu anul trecut pe cele OEM SLS, dar am preferat sa merg pe AM fara SLS, macar stiu ca am totul nou la pret mult mai bun.
-
Ar mai fi varianta non-SLS. https://subarak.pl/en/suspension-kits/543-50-kg-rear-suspension-kit-fits-subaru-forester-sg.html
Intrebare: exista vreun utilizator de forum care si-a achizitionat acest kit ? Sunt curios daca masina o sa stea mai rdicata ca de obicei si cat de mult se schimba comportamentul. Eventual daca dupa o perioada se mai lasa sau trebuie sa merg mereu cu un sac de ciment in portbagaj :)