Subaru club Romania
Jurnale de bord => Legacy & Outback => Legacy/Outback IV (2004-2009) => Topic started by: PTR on October 05, 2017, 16:42:00 PM
-
Cum mai era necesara o masina in familie pentru a avea un backup in caz de probleme am inceput cautarile. Masina trebuia sa fie automata si eventual 4x4... Am avut in vedere chiar si Honda Civic Hybrid, dar parca nu puteam renunta la puterea motorului. A urmat pe lista Mercedes E-class W211 sau S211.. Pentru aceasta varianta am apelat la o cunostina din Germania si am cautat in jurul localitatii de resedinta. Nici in nemtia nu mai e ce era odata... dupa cetava masini care in poze stateau drept dar la fata locului nu se mai ridica suspensia in spate (perne aer praf) am avut un moment de sclipire si am mai aruncat un ochi pe olx :laugh: . La model Outback era inca valabil un anunt pe care il vazusem din primavara, doar ca acum se incadra in cat eram dispus sa dau pe o masina. Am vorbit cu proprietarul, totul in regula . Prin urmare am facut o excursie pana in centrul tarii ca sa vad masina. Totul in regula, masina merge bine , interior foarte curat si intretinut raportat la cei 200k km si 11 ani. Prin urmare urmatorul drum a fost sa o cumpar. Reparatiile mari au fost facute la reprezentanta , lucruri mai marunte si in alte parti.
Impresia artistica pe drumul de intoarce a fost maxima. In modul normal cutia schimba usor fara deranj, dar odata comutata in modul sport se schimba treaba.. retrogradeaza mai repede si tine frana de motor la turatie mare odata ridicat piciorul de pe acceleratie. Ii lipseste bara stabilizatoare mai groasa cum am pus pe cea de 2.5, dar urmeaza :) . Treapta a5a este doar de consum, a4a a dus tot bordul si turatia mai crestea :police:
Singura problema e un zgomot ca un harait pe fata care este posibil sa fie cauzat de rulmenti, urmeaza sa ii schimb.
Am achizitionat kit-ul de transmisie deoarece cureaua este uzata si daca umblu macar sa schimb tot. Cu ocazia asta o sa schimb si lichidul de servodirectie si am de reparat simeringul de pe stutul de tur pompa.
Alte impresii pe masura ce imi aduc aminte 8)
-
Sa o stapanesti sanatos! Cu motorul de 3.0 chiar e o masina deosebita!
Hai si cu cateva poze, nu ca n'am sti cum arata un Outback :)
-
Sa o stapanesti sanatos! Chiar trebuie sa fie placuta masina cu 3.0, chiar si automata.
Vrem poze.
-
Incerc sa ii fac in weekend niste poze.
Nici eu nu aveam asteptari mari de la automata dar merge ok, trebuie doar sa apesi acceleratia un pic mai devreme si sa schimbi banda la timp :) , in sport retrogradeaza repede dar pe drive asteapta un pic - parca s-ar intreba daca chiar vrei :) .. in oras este relax total.
-
Ma gandesc ca este cel de la Tg Mures, sa-l stapanesti sanatos si fara probleme!
-
Asa este , de la Tg Mures. Sa inteleg ca il stii ? :)
Multumesc
-
Nu il stiu decat am vazut anuntul aproape permanent in ultimul an, de cand aparuse pa 8.000 euro pana cand a ajuns parca la 5.500. Si fiind la fel ca al meu l-am remarcat. Din anunt parea o masina ingrijita.
-
Eu l-am vazut cand era pe la 6500, in final a fost un pic sub 5000.... A fost foarte ingrijit, mai are mici probleme tehnice datorate varstei dar interiorul e foarte aproape de nou.
-
Hai si cu pozele, sa ne convingi :)
-
Pe vremea care a fost, n-am avut nici o dorinta de a sta sa fac poze. Dar cu prima ocazie de vreme frumoasa o sa incerc.
Nu am schimbat inca rulmentii fata dar am reusit sa curat si sa schimb burdufele la glisierele pe fata. Dupa ce isi mai revine vremea urmeaza garnituri si pistonase noi tot pe fata. Daca fostul proprietar a pus discuri perforate zimmerman , placute trw si lichid de frana ate blue ar fi pacat sa las garniturile vechi :)
-
Nu foarte artistice, dar la cerere :
(http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/924/9zXz8k.jpg) (http://imageshack.com/f/po9zXz8kj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/922/XpibGn.jpg) (http://imageshack.com/f/pmXpibGnj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/923/wQbXtb.jpg) (http://imageshack.com/f/pnwQbXtbj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/923/EkbWi3.jpg) (http://imageshack.com/f/pnEkbWi3j)
Am schimbat si rulmentii pe fata, cel pe dreapta era praf, stanga mai avea viata. Mai are un zgomot de la evacuare dar o sa-i vina si ei randul. Urmatoarele pe lista sunt basculele fata si pivotii.
-
Arata super bine! Se vede ca a fost ingrijita.
Cum ti-ai dat seama de rulmenți? Ce simptome avea? Nu am schimbat rulmentii la nici o masina pana acum. Mereu am rugat mecanicii sa verifice, dar nu am intrebat niciodata in ce consta verificarea si mai ales ce inseamna dus si mai avea viata? :D
Sa te tina mult si bine! Un adevarat fan outback!
-
Huruit sau vajait care variaza cu viteza , il auzi fata sau spate. Partea pe care este se aude mai tare pe partea opusa virajului. De exemplu : viraj stanga va genera zgomot accentuat dreapta datorat transferului de sarcina si incarcarea mai puternica a rulmentului. Cel stricat era intepenit in portfuzeta si dupa doua ciocane ii juca centrul lejer, celalalt inca sa invartea bine ... dar cine stie cat mai tinea.
Mai are mici defecte estetice si ceva rugina pe sub ea de la utilizare rara, dar in timp sper sa le remediez.
-
De apreciat cat de bine s-a mentinut pielea de pe scaunul soferului, ceea ce ma duce cu gandul la trei scenarii
1. A intretinut masina cu multa grija
2. Materialul este de foarte buna calitate
3. A condus mii de km fara sa coboare si sa urce din si in masina :D
Drumuri frumoase sa aveti si multe bucurii!
-
Ar mai fi si varianta 4. Greutate redusa sofer , care este in combinatie in primul rand cu varianta 3 dupa care urmeaza 2.
Omul este pasionat de masini si in final asta a trebuit sa o vanda ca sa aibe voie sa mai ia o masina americana retro ... Mai are un Buick de 5.7L din '81 parca, o tine cu prelata ca sa nu se arda vinilinul de la exterior plafon care arata incredibil de bine raportat la varsta.. iar interiorul e o piesa de istorie care arata cat de in urma am ramas ...
-
Oare ca au gandit japonezii cand au pus acelasi sticker cu presiune anvelope pe 2 versiuni ale aceluiasi model dar cu o diferenta de greutate de aprox 200kg ? Am pus presiunea un pic mai mare decat la 2.5 sa vedem ce se intampla...
Urmeaza sa ii schimb uleiul in diferential spate, placutele spate si probabil si discuri spate.
-
Pe al meu abtibild scrie 2,1 bar fata/spate respectiv parca 2,4 cu sarcina maxima (215/55R17).
-
Da, dar pentru janta 16 este trecut tot 2.0.. le-am pus pe toate la 2.2 . Nu e deranjant si autonomia scade parca mai incet .
Am schimbat ieri uleiul in diferentialul spate, tind sa cred ca aici mecanicii au cam fentat-o... uleiul era peste nivel si culoarea deja maronie fara miros specific.. cred ca au indesat ce a ramas de la diferential fata..
Farurile bateau cam jos, le-am reglat conform manual service. Dar daca am marit presiunea dupa reglaj si am mai pus benzina acum parca sunt cam sus si trebuie sa le mai cobor un pic.
Azi am trecut si de 205k km :)
-
Alt weekend trecut, alta poveste...
Odata cu frigul pe partea dreapta a parbrizului si pe aeratorul dreapta din bord aerul care iesea era cam rece raportat la partea stanga. Cand am spalat vasul de expansiune , erau vizibile in el componente de solutie etansat radiatorul.. probabil solutia a fost pusa cand s-a schimbat radiatorul si antigelul, fiind specificat si in manualul de service. Doar ca in cantitate prea mare si cand nu este cazul fibrele ajung sa stagneze unde nu trebuie, in cazul de fata in calorifer... dupa o spalare a caloriferului cu furtunul, acum este caldura peste tot.
-
Joi a ajuns si joja de la nivel ulei cutie, care din motive "necunoscute" probabil nu a mai fost gasita dupa ce a fost data cutia jos si s-a schimbat convertizorul... tubul avea un dop de plastic pe dimensiune... :o
In continuare pot spune ca Japonezii au facut ca de obicei o treaba super buna, au facut o cutie care inca functioneaza lin dupa ce dorel de la reprezentanta a pus cu 1.4 l mai putin ulei... nivelul nu era nici pe nivelul de cald... nici pe nivelul de rece... era 0.5 cm pe varful jojei... reprezentanta Cluj... asa a mers cam 20k km. Morala e ca niciodata nu stii cand dai de dorel cu iq din 2 cifre.
Inca nu au sosit basculele, mai am timp sa pregatesc pivotii si capetele de bara daca tot o sa se umble pe acolo.
-
Haoleo... şi chiar mai e īn toate minţile ei cutia?
-
Am editat numarul de kilometri, am mai verificat azi istoricul si au fost cam 20k ... nu chiar de mers usor.
Merge chiar ok, la rece are niste socuri usoare , dar la cald e totul ca uns :) ... sa termin ce am de schimbat la suspensie si vin cu ea la Adancata O0
-
Te asteptam la orice intalnire, nu doar la Adancata.
Ce consum ai?
-
In timpul saptamanii e mai greu un pic cu cei mici... iar in weekend depinde ce chef am sa mai plec de acasa :) .. pentru intalniri..
Consumul mediu la naveta mea este pe la 11.5 (cat lua cea de 2.5 pe gaz ;D ). Dupa ce ii rezolv cu geometria, fiind conditionat de sosirea basculelor ... o sa mai scada.
-
In ultima vreme am mers cu cea de 2.5, clar se incalzeste mai repede... suspectez un termostat care nu inchide bine, poate de oboseala sau poate de la solutia pusa in antigel pentru scurgeri... Am luat termostatul si daca tot umblu acolo o sa iau si un furtun inferior de radiator. Cu ocazia asta o sa trec si pe antigel rosu, Hepu sau Castrol .
Cred ca si etrierii elibereaza lent , le schimb garniturile la primavara.
-
Astazi am intrat in posesia basculelor fata, care spre bucuria mea au si pivotul. Avand timpul necesar am dat jos burduful de la pivot si am pus o cantitate suficienta de vaselina care la piesele AM este in cantitate foarte mica sau deloc.
Urmeaza un set de becuri cu led :police:
-
Urmeaza un set de becuri cu led :police:
Cred că pot să īți recomand un emerit profesor și totodată consumator de becuri tip LED īnsă lasă-mă, te rog, cāteva minute să-i caut coordonatele in cartea de telefon... ;D
-
Pentru cele din fata sau cele din spate ? ;D ;D
-
Heli, cum adică stii un consumator de becuri LED. Nu a consumat nici unul pana acum si cred ca mai trec multi ani pana se consuma. :D
-
@PTR: chiar și la interiorul mașinii poți găsi o īntreagă pleiadă de LED-uri, cu lumina rece sau caldă dar am certitudinea că preopinentul a mai inventat ceva sau a īmprumutat vreo idee de la alți constructori și designeri cu ștaif >:D
@Mihai Florescu: īți mulțumesc pentru remarcă prilej cu care retractez īnlocuind cuvāntul "consumator" cu cel de "admirator" sau "pasionat", la alegere ;D
-
Ideea cu ledurile a aparut odata cu descoperirea ciobanismului mioritic prezent pe unde a ajuns masina, care avand o indemanare de broasca decerebrata a reusit sa rupa elementele de fixare ale clemei care tine fix becul in far, aceasta fiind tinuta in tensiune cu "soricei". Ideea unul banal schimb de bec suna a roman daca nu ai elementele necesare la indemana...
-
Astazi am schimbat basculele pe fata si am facut geometria. Masina se comporta cum trebuie, ii mai trebuie bara stabilizatoare mai groasa pe spate cum am pus la cealalta.
Schimbatul pivotilor este o poveste care se termina cu schimbatul portfuzetelor pe fata. Suruburile care fixeaza pivotul sunt sudate de rugina si torsioneaza, la fortare avand final ruperea... Partea buna este ca pivotii sunt ok.
Avand un feeling placut, la intoarcere am mers "la consum" ... dupa ce am traversat capitala consumul a scazut la 12.4 ::)
-
Am profitat de vremea frumoasa si am schimbat placutele pe spate. Erau cam intepenite in suporti si o culisa cu probleme. Am curatat si pe la sabotii de frana mana. In final totul ok.
De incantare si un drum liber, lasata sa se miste putin de pe loc si blana... 7.5s pana la 100 pe bord cu jantele de 17. Poate o sa incerc si cu 16 odata, dar la kilometrii ei e bine :)
-
Misto! Ce placute ai pus?
-
Am pus TRW. La primavara-vara o sa-i schimb discurile spate si mai vad atunci ce si cum. Interesant este ca are discuri spate de aprox 272mm neventilate..
-
Mda. Si dupa cum am observat produce multa caldura si chiar foloseste franele spate, spre deosebire de impreza la care pui discuri si placute si uiti de ele cu anii.
La primavara daca vrei si garnituri sa tii minte ca le am pe cele originale pentru spate. Ne intelegem sa fie bine sa nu mai comanzi altele.
-
La o prima cautare s-ar asorta cu fata EBC GD1640, placutele vor fi tot gama standard. Daca ma hotarasc si la garnituri le iau la pretul afisat, nu ma deranjeaza daca e un pic mai mult decat daca le-as lua din alta parte , cata vreme pot ajuta ;) ... am mai avut o incercare cu cineva dar nu a inteles ideea..
-
Daca tot a lansat cineva ideea in univers... :)
La mers in trafic si stat in Drive au disparut vibratiile de la cutie. A disparut si tacanitul de la motor la cateva sute km dupa schimbul de ulei, cand uleiul nou ( producator banal dar cu ester ) a curatat depunerile din tachetul galagios...
Iar la sfarsit de an a venit dupa 3 zile :
(https://imagizer.imageshack.com/v2/150x100q90/923/K0S0nj.jpg) (http://imageshack.com/f/pnK0S0njj)
-
De dimineata, ceva gheata pe jos si niste zapada... se da cu nisip si sare doar in curbe, in rest economie ... Intr-o acceleratie cu bocanc greu s-a aprins beculetul ala cu drum serpuitor cateva secunde cand a schimbat din 1 in 2 la 7k rpm... cred ca a scazut nivelul la lichidul de semnalizare, trebuie verificat ;D . Daca prind si zapada fac un review si la anvelope, nimic fantastic dar chiar ok pentru ce sunt ::)
In rest merge bine, cred ca a fost doar o impresie ca nu inchide bine termostatul sau a plecat solutia minune de acolo si se odihneste in alta parte. Termostatul este nerabdator acasa, dar il las sa se mai odihneasca.
-
Ce ulei ai folosit?
-
Ce e chestia aia din poza?
Ce te face sa crezi ca nu inchide bine termostatul?
-
La semnalizare am pus ulei de trandafir O0 https://www.elemental.eu/ro/143-ulei-esential-lemn-de-trandafir.html
La motor merg pe interval de schimb si utilizare la rece, nu sunt pretentios :
https://www.championlubes.com/EN_EU/Products/Product_65604.aspx
De fapt cam orice ulei are fisa de securitate , cine citeste afla informatii interesante care nu apar la marketing in general...
Cum la 3.0 ramane o gramada in racitor si prin motor, mai urmeaza un schimb in primavara ca sa mai scoatem din ce este acolo..
L.E
In poza este portfuzeta stg fata :)
Mai in toamna parea ca se incalzeste mai greu decat 2.5 , am scris mai sus... Am verificat pe acelasi traseu pozitia orientativa a acului la anumite intervale dupa plecare... Acum sunt cam la fel. Atunci era o diferenta sesizabila..
-
M-am apucat de dat scuturile de sub ea jos , curatat si gresat cat cuprinde. E ceva rugina dar nu e grav.
Cum peste aprox 6 saptamani ajung tobele, a inceput sa ma bata un gand.. Cum ar fi sa le vopsesc, dar ce culoare sa le fac?... Ma gandeam la un galben (gen Porsche) si sa vopsesc si etrierii la fel... Sunt deschis la sugestii, dar fara roz :)
Mai erau niste zgomote pe fata, rulmentul de la flansa cu joc... ajung si flansele cam in 2 sapt..
Dar ce culoare sa fac etrierii si tobele daca masina este gri ? ::)
-
Ce tobe ti-ai luat? Cat despre vopsea.. pai argintiu sau negru. Altfel or sa zica toti ca esti racer sau cocalar :D
Unui outback ii schimbi greu aspectul matur. Mi se pare ca daca este ca de fabrica si vopseaua imaculata, e o masina superba si nu mai are nevoie de nimic.
Si eu ma gandesc sa scot toate plasticele de sub ea dar imi este groaza si imi trebuie rampa sau elevator sa stau de ea cum trebuie. Pfaizzzer este sursa de inspiratie pentru ce si-a facut el pe sub masina. Poate la vara cand e copilul plecat in vacanta la socri :)
-
Face misto cu vopsitul. Sper cel putin!
-
Nu chiar, tobele fiind din Polonia ( http://www.polmostrow.pl/ ) , nu stiu cat de rezistente la rugina sunt (la sudura cel putin) . Parca le-as da cu ceva sa nu rugineasca prea repede, chiar daca sunt ieftine parca le-as da cu ceva... Pe de alta parte mi-e o lene... Inca nu sunt hotarat.. Totusi negru ar merge.
Scuturile se dau foarte usor jos, cu ce am scos din ornamentul exterior de prag cred ca umpleam un ghiveci mai mic :))
-
Pragul dreapta era mai curat
(https://s19.postimg.cc/oivk7uiz7/20180415_121917.jpg)
(https://s19.postimg.cc/qaoj2pkbn/20180415_121937.jpg)
-
@PTR Stii cumva daca Legacy are acelasi tip de prindere a pragurilor? Banuiesc ca sunt clipsuri... sau e ceva deosebit? Intentionez sa fac si eu operatia asta, dar as vrea sa stiu dinainte ce trebuie sa am pregatit "just in case".
-
Dupa program pare a fi la fel.
Ai in partea dinspre carenaj fata/spate la capete 1-2 clipsuri ca cele de la priza filtru aer de deasupra radiatorul. Au centrul cu gaura pentru surubelnita in cruce. Este utila o cheie micuta in L pt DIY cu capete interschimbabile. In partea de jos , ultimul clips dinspre roata spate trebuie scos tot centrul, la restul clipsurilor doar se ridica un pic (2-3mm aprox) partea centrala cu o surubelnita dreapta si pe urma tragi usor de ele (de partea exterioara) pana ies. Dupa ce ai scos clipsurile tragi usor de prag in plan orizontal si gata. :)
Partea din spate unde se suprapune si cu carenajul si cu un deflector de aer ofera sub ea cea mai urata priveliste...
-
Dupa program pare a fi la fel.
Ai in partea dinspre carenaj fata/spate la capete 1-2 clipsuri ca cele de la priza filtru aer de deasupra radiatorul. Au centrul cu gaura pentru surubelnita in cruce. Este utila o cheie micuta in L pt DIY cu capete interschimbabile. In partea de jos , ultimul clips dinspre roata spate trebuie scos tot centrul, la restul clipsurilor doar se ridica un pic (2-3mm aprox) partea centrala cu o surubelnita dreapta si pe urma tragi usor de ele (de partea exterioara) pana ies. Dupa ce ai scos clipsurile tragi usor de prag in plan orizontal si gata. :)
Partea din spate unde se suprapune si cu carenajul si cu un deflector de aer ofera sub ea cea mai urata priveliste...
Multumesc mult. Loc mai bun pentru rame, soparlite sau alte lighioane , nu cred ca e. Voi cauta niste clipsuri pe masura (sa fie) si daca zici ca-i urata privelistea, tre sa vad si eu...
-
Chiar daca am bagat jetul prin toate micro orificiile tot mai era pamant cand am dat pragul de plastic jos.. si sub pamant rugina...
Am fost atent azi cand l-am pus la loc si sunt clipsuri dinspre carenaj doar la roata din fata. In spate clipsul tine un mic deflector. Daca tragi usor de orice clips nu se rupe nimic, ies mai greu ca sunt murdare.. le-am spalat inainte sa le pun la loc. Nu stiu cat de eficient este dar am dat cu spray de uns lant moto, e foarte lichid la inceput iar cand se usuca ramane o pelicula de vaselina.. care in timp sper sa impregneze bine rugina si sa incetineasca procesul.. Mai inspectez la vara ce se intampla :)
-
Grila fata nu era asezata bine pe bara fata, avea un luft.... stiam ca a avut un incident usor in fata. M-am gandit sa o montez cum trebuie.. Dupa ce am dat grila jos, am fost "incantat" de spatiul liber de sub bara unde trebuia sa fie absorbantul de soc :)) . Aborbantele de sus si jos s-au livrat in 4 zile cu tot cu cateva bucati clips necesare. Am aranjat un pic cu patentul suportii in care se prind clipsurile de la grila si acum stau toate 99% la linie :)
-
Din ciclul never say never , ledu' la stopuri si generatia asta de Outback nu cred ca = love... mai incerc in weekendul viitor, dar a avut japonezu o imaginatie :o ....
-
Din ciclul never say never , ledu' la stopuri si generatia asta de Outback nu cred ca = love... mai incerc in weekendul viitor, dar a avut japonezu o imaginatie :o ....
Imaginatia japonezului paleste in fata experientei milenare care dateaza de mai bine de doi ani :o a colegului nemtean propasit in Tara Brasovului ;D si care a reusit cu succes sa isi LED-ifice WRX-ul.
Pentru ca Outback-ul tau + LED = love cred ca ar trebui sa te adresezi profesorului LEDolog dar nu face eforturi majore caci atunci cand citeste cuvantul "LED" nu se va putea abtine si te va cauta el... >:D
-
atunci cand citeste cuvantul "LED" nu se va putea abtine si te va cauta el... >:D
Prezent!
>:( >:( >:(
-
In prima faza o sa intorc piciorusele de contact pe partea cealalta a soclului. In pozitia actuala cand sunt puse corect ca polaritate interfereaza cu voltajul pentru pompa ABS care din ce au verificat altii trece prin stopuri :) Daca face la fel renunt la idee...
-
Daca vrei nu doar estetica ci si luminozitate incomparabil mai buna chiar decat xenonul, pune-ti din astea in far:
https://www.amazon.de/Philips-12985BWX2-LED-Auto-Gl%C3%BChlampen-H7/dp/B0759M2X37
Eu am pus si diferenta este incredibila, cu mentiunea ca eu aveam H7 obisnuit (ca si tine, presupun), iar acum luminozitatea (dar si forma si omogenitatea fasciculelor) este comparabila cu ceea a farurilor LED PRO de pe Passat-ul de serviciu (2015).
Desi au costat mult, au meritat toti banii.
Montajul se face extrem de usor, are doar un mic balast de conectat si "ascuns" prin far.
-
Ceva de genul am la 2.5 , dar Philipsul este slabut... are doar 1700 lumeni.... restul baza China sunt mult mai sus. Ca sa fie ok si pentru ceilalti participanti placa cu ledurile trebuie sa stea verticala in far...
La asta am montat momentan doar pe faza lunga, la faza scurta trebuie sa decupez capacul de far si nu am avut inca cheful necesar.
La stop sunt Osram 7715R-02B , dar trebuie sa mai umblu la picioruse ca apar erori aiurea...
-
E drept ca daca ai pozitiile aprinse ziua in soare si pui frana, nu e chiar vizibil stopul pentru cocalarul cu ochelari de soare si folie pe parbriz neagra, dar e complicata conversia. Mai ieftin e sa pui inca un stop central sub bara sau varianta scumpa e cu stopuri cu led din Japonia.
-
Sau lampa ceata si pe dr din UK si legate ambele si la stopuri, cred ca se poate face destul de usor... doar ca atunci cand dai cu spatele luminezi cu rosu :))
O sa mai analizez pozitia picioruselor de contact sa vad exact cu ce difera fata de cele standard... se intampla ceva dubios acolo ... dar daca nu merge asta e ... poate merg la o impreza mai veche :) daca sunt la fel.. bec stop w21/5w
-
......... Ca sa fie ok si pentru ceilalti participanti placa cu ledurile trebuie sa stea verticala in far... .....
Asa este, LED-urile Philips pot fi rotite in soclu, exista chiar marcaje intre -90° si +90° ca sa le poti regla vertical.
La Outback becurile au o pozitie mai ciudata, astfel a trebuit sa le reglez la -60° fata de pozitia "zero".
Si eu m-am gandit daca este cazul sa dau aproape 150 EUR pe niste becuri in loc sa cumpar chinezarii de 10 USD bucata, dar cred ca a meritat. Plus ca Philips-urile sunt compacte (desi au cooler) si nu a trebuit sa decupez / largesc absolut nimic.
Cu privire la picioruse si polaritate, in instructiunile de montaj de la Philips scria ca LED_urile sunt cu polaritate, deci trebuie avut grija la plus si minus. Cred ca daca le inversezi vor functiona.
-
Nu comentez alegerea, eu am vrut sa fie mai multi lumeni fata de un bec standard de aprox 1500.... iar 200 lumeni mi s-a parut putin raportat la pret...
Stiu de polaritate, ideea in sine este ca circuitul de la stopuri e folosit si in alta parte. Eu le pun sa se aprinda dar se aprind si becuri galbene in bord :)) ... mai am de intors sarma pe partea cealalta a soclului si vad ce se intampla..
-
Pentru led in stop mai trebuie o rezistenta pe circuit, mai vedem ce si cum...
S-a activat un omulet la mansarda si pentru inceput a primit pistonase si garnituri noi la toti etrierii. Cica avea lichid ate albastru... racing maxim... sigur.... doar in etrierii fata :)
-
:) Aerisirile la romani. Am povestit si ma repet pana se satura lumea de mine. Am facut aerisiri peste aerisiri la toti mecanicii si atelierele recomandate pe forum si in afara si nici unul nu a fost in stare sa faca o aerisire in urma careia sa spun ca am frane mai bune. Ba nu au stiut ca brembo are aerisitor si pe interior, ba au scurs la ele pana a ramas rezervorul gol si baga aer in sistem, ba nu luau ordinea corecta, ba nu mergea unealta de vidat, ba scoteau 3 picaturi si cica gata, ba lasau aerisitorul prea mult deschis pana intra inapoi aer/lichid vechi, ba nivelul peste maxim de imi dadea pe afara etc. etc.
Eu imi fac singur aerisirea cum cred ca am explicat pe topicurile mele. Pedala e ferma de sus, chiar si la Impreza cu discuri pe 276mm si placute ieftine.
Cat despre lichid racing... nu stii ca iti trebuie pana cand afli ca iti trebuie.
-
Cei mai simpatici sunt aia care trag cu seringa lichidul din vas ... si zic ca l-au schimbat... Faceau unii la o reprezentanta pe centura Buc... erau asa de meseriasi ca s-au desfiintat... :)
Am pus ATE SL6 care fierbe la 265, albastru fierbe la 280 ... sper sa nu am nevoie de cele 15 grade la utilizarea normala :)) ...
Alt aspect interesant este legat de asezarea placutei in tablita care o tine. Am pilit usor usor capetele pana se aseaza fara tensiune mare in suportul (suportul de etrier il curatasem deja la bormasina cu peria de sarma) , iar vaselina de la Ate care zic ei ca este pentru folosit acolo e apa de ploaie... se scurge dupa cateva zile. Am pus vaselina spray Protec White Grease si e acolo inclusiv la cateva luni dupa.... altfel este posibil sa rugineasca placutele in capete si se misca greu, ceea ce duce la eliberare greoaie.
Avea si asta placute TRW, le-am lasat tot pe ele dar nu stiu daca o sa mai folosesc... imi lasasera o impresie buna dar parca o sa iau si altceva.. nu e vorba de franare , ci de finisare/calitate totala.
Discurile Zimmerman cred ca au luat-o un pic razna dupa ce au mers mult la temperatura mare data de culise si garnituri etrieri cu probleme. Nu le-am verificat planeitatea dar le urmaresc indeaproape :)
-
Am pilit usor usor capetele pana se aseaza fara tensiune mare in suportul (suportul de etrier il curatasem deja la bormasina cu peria de sarma)
Identic si la mine daca ai vazut postarea. Deci e suportul de etrier fabricat putin aiurea.
-
Nu cred ca e de la suportul de etrier. Unde e taiat fierul care da forma placutei, pe profilul de la capete este o margine in plus (cam 1/2 din grosimea metalului) rezultata in urma procesului tehnologic de productie as zice, care practic mareste un pic dimensiunea placutei, peste care vine si un strat gros de vopsea.
-
Eu am pus placute din Japonia, tu ai avut textar. Nu mai stiu ce am avut eu pe masina dar si alea faceau la fel. Deja sunt 3 seturi de placute de la producatori diferiti de pe continente diferite. In plus, pe o parte stateau lejer, si pe cealalta erau probleme. Am incercat alta placuta si tot asa. In fine, solutia este identica.. pilit din placuta.
-
Nici cele pe spate nu erau chiar ok, dar astea pe fata.. chiar e ceva dubios... Daca tot ai spus chiar o sa incerc si Textar , oricum sunt ieftine, sa vad diferenta de calitate raportat la TRW. Cealalta prajitura e ca la una din cele TRW are o usoara fisura intre material si metal ca si cum ar incepe sa se desprinda, care la cele care au fost pe 2.5 a aparut dupa 100k km ...
-
Weekendul trecut i-am montat portfuzeta noua pe stanga cu pivot Trw. Raportat la pivotul cu care s-a livrat bascula asta avea diametrul corect iar sub burduf vaselina neagra cat o boaba de fasole mica... l-am gresat bine inainte de montaj... Daca are cineva nevoie de pivoti cu baza de 38.5 sa dea un semn.
Azi i-am montat si amortizoarele standard pe fata, am pus Nipparts cu flanse Kayaba. Merg montate si amortizoarele de la generatia anterioara care sunt mai tari dar mai trebuie o saiba distantier intre talerul de arc si flansa. Distanta intre butuc si aripa fata 43 cm. Pe spate cam in 2 saptamani daca ajung arcurile ... :)
-
Mi-ai adus aminte sa masor si eu. Sunt curios cum sunt dupa 2 ani.
M-am uitat in jurnal si raportam atunci 43.5 si 44 fata (stanga & dreapta)
45 si 45 spate
Cum se simte masina acum? Geometria ai facut-o?
Recomandare: da cu ceva ceara de cavitati sau teroson sau ce vrei tu pe amortizoare ca sa nu rugineasca la iarna. Acum ca sunt noi si curate e cel mai bine.
-
Se simte bine de tot, nu mai am impresia ca musca bara din asfalt la frana puternica :)
Cativa milimetri a fost numai diferenta de la flansa veche tasata la flansa noua. Cred ca daca puneam amortizoarele de la modelul anterior cu saiba distantoare se apropia de 44cm, nu stiu ce grosime are dar cred ca e ca la Forester. Poate incerc la cealalta, oricum este si mai ieftin modelul ala de amortizor :) ... trebuie sa mai caut informatii despre flansa de la modelul anterior.
Nu am facut inca geometria, dupa ce termin si cu spatele. Acolo e curiozitatea maxima , standard sau inalt ... si totul din flansa :D
O sa dau cu spray de lant moto, sunt incantat de cat de bine se mentine si ce efect degripant are :)
-
Am resetat la piata Unirii, mers pana langa Ploiesti pe DN legal, intors pe autostrada cu medie 100km/h (cu vant lateral fata) si centura pana in sud .. total aprox 200km . Aveam 1 cadran si un pic gol la indicator nivel cand am pornit.
(https://s19.postimg.cc/ge0xwku0z/20180616_210110.jpg)
-
Proaspat montate amortizoarele spate, 45cm.
(https://s19.postimg.cc/ojv1bbzdf/20180701_105315.jpg)
Prin comparatie cea de 2.5 ::)
(https://s19.postimg.cc/tv9xw20vn/20180701_105421.jpg)
Doar intermediara Polmo cu finalele originale nu se aseaza cum trebuie, toba spate dreapta nu sta pe pozitie. O sa iau si la asta finalele Polmo.
-
Comanda de la Polmo o dai pe firma? Ca ma uitam si eu de o finala ptr al meu Forester (a mea e deja in "faza terminala"), dar nu gasesc nici pret, nici modalitate de livrare ...
-
Daca iti golesti inboxul o sa ajunga si pm-ul meu ;D ;D ;D
-
Dupa ce se aseaza arcurile spate ar trebui sa se stabilizeze la standardul de 43cm
Am mai schimbat ieri si uleiurile, diferentialul fata a fost schimbat cu seringa ca probabil mecanicii aveu nevoie de ulei sa se unga... trecand peste busonul de golire care a fosat strans cu pistotul ( mai bine si-l puneau in gura si il porneau... pistolul.. :) ) uleiul era dezastru. Ce se vedea pe joja arata ok pentru ca "plutea" pe uleiul vechi plin de pilitura, bosonul de golire si el su strat gros de pilitura.. bucurie mare... Momentan nu se aude nici un zgomot suspect. Cand o pica aia e :)
Cum promisesem ceva legat de suspensia spate:
Arc spate
20380AE420 diam 13.75mm - L 340mm
20380AE310 diam 13.3mm - L 335mm
Lesjofors 4288332 diam 13.25mm - L 337mm
Kayaba RA6429 diam 13mm - L 340
Amortizor spate mai tare
Kayaba 341276 (<04)
Nipparts N5527007G (<04)
Amortizor spate standard
Kayaba 341354 (>04)
Nipparts N5527013G (>04)
flansa spate Kayaba SM5214 pt inaltime standard
sau doar suportul de arc de cauciuc din kit-ul de mai sus (cod OE 20375AE011 ) pus pe flansa de la amortizorul cu self leveling pt inaltime mai mare
burduf amortizor spate OE 20372AE000 sau Kayaba 940002
Eu am pus arc kayaba, amortizor Nipparts N5527007G (<04), flanse SM5214 si burduful Kayaba.
-
Vad ca te tii de ele. Bravo! Arata bine la inaltimea asta. Adica normala zic eu. Am inceput sa vad tot mai multe pe strada care clar sunt lasate, dar probabil proprietarii nu isi dau seama sau refuza sa accepte ca le-a venit timpul suspensiilor.
-
Cred ca refuzul are cauza de pret pentru amortizoarele originale si poate reprezentantele nu ofereau si alta varianta pe langa Pedders... Cu ce e mai sus au variante mai ieftine ...
Mai am de verificat niste treburi si fac si la cealalta ceva mai rapid in prima faza :)
-
Cat ajunge "distractia" pentru o suspensie spate configurata cu reperele de mai sus?
Pe original tot pe la 2000ron/buc sunt amortizoarele?
-
Pe online tot ce am luat costa de la aprox 900 la 1200 ron.... un singur amortizor cu self leveling este la Al Padrino 2293...
-
Dupa vacanta suspensia spate s-a asezat pe la 42-42.5 cm si parca arcurile s-au mai inmuiat un pic, cand o sa am chef o sa pun flansele spate pt modelul cu autoreglaj. Imi place ca este soft dar trebuie alta bara stabilizatoare pe spate, cred ca o s-o mut pe cea de 19mm de pe cealalta...
Consumul a fost cam asa, Trip A intoarcerea prin Bulgaria
(https://s8.postimg.cc/pmzkkzph1/20180722_091220.jpg)
De azi mai am 2 sapt pana voi fi o perioada pieton... :-\
-
De ce pieton??? ??? Ai comis-o pe sosea? :-X
-
Consumul a fost cam asa, Trip A intoarcerea prin Bulgaria
Consum de 9,4 -9,6 am mai scos si eu (mers normal, chiar mai sportiv), dar 8% am scos doar in coborare gen Sinaia - Bucuresti si mers absolu legal...
-
@Heli - dupa ce ne-am intors , am mai facut un drum ieri si s-a nimerit sa merg mai tare fix unde era radar... ::)
La vama era si mai jos consumul, mers normal si primul in coloana..
-
De curand are alt proprietar printr-o conjunctura favorabila si moment optim.
Contrar ideilor avute , a fost inlocuita cu o duba care sa ofere suficient spatiu pentru excursii lungi cu cei mici.
-
Deci s-a dus ? Păcat.
-
:(
-
Macar a ajuns la cineva care a mai avut Subaru, un Forester 2.0 AT dar vroia ceva mai puternic...
Cum cealalta are rezonanta aia de la volanta cu masa simpla nu vroiam ( in caz ca o vand ) sa para ca o dau cu probleme la motor... merge foarte bine la aprox 12k de cand am schimbat ambreiajul :))
Si eu am avut un gol dar viata merge mai departe :)
-
A trecut pe la mine prin curte masina, chiar mi-a placut ... m-a facut sa ma uit putin dupa ceva anunturi similare :D Din pacate modelele 3.0 sunt foarte rare si cele care sunt au multi km. Altfel o masina care si-a pastrat varsta destul de bine.
-
Deci la cine a ajuns?
-
Nu stiu daca este pe forum, m-a contactat pe mail dar citise forumul...
-
Macar a ajuns la cineva care a mai avut Subaru, un Forester 2.0 AT dar vroia ceva mai puternic...
Cum cealalta are rezonanta aia de la volanta cu masa simpla nu vroiam ( in caz ca o vand ) sa para ca o dau cu probleme la motor... merge foarte bine la aprox 12k de cand am schimbat ambreiajul :))
Si eu am avut un gol dar viata merge mai departe :)
Stai linistit, masina este pe maini bune ;). Atata timp cat va sta la mine ( si eu zic ca va ramane ceva timp) o voi ingriji cat pot eu de bine.
-
Deci la cine a ajuns?
Eu sunt faptasul :)
-
Să o stăpānești sănătos și să mai scrii despre ea.
-
Sper sa o tii pana schimbi prefixul la kilometraj :)
-
Sper sa o tii pana schimbi prefixul la kilometraj :)
E cam greu, ca fac putini kilometri cu ea, 7-8000/an- :)
Insa, nu se stie.
-
Să o stăpānești sănătos și să mai scrii despre ea.
Desigur- :)