Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: BOXER on August 28, 2012, 20:01:35 PM
-
Am vazut ca nu exista un topic dedicat pentru consumul acestui model si l-am pornit eu.
Incep cu Foresterul meu si cu ultimul traseu relevant.
Drumul a insumat aproximativ 1000 de km in Romania, a fost facut in 2 zile si a acoperit centrul Transilvaniei si Moldova.
S-a mers foarte repde dar totusi prudent, fara a demonta masina si fara a pune pe cineva in pericol.
Consumul mediu exterior/orase (am avut escale in 6 orase) a fost de 10.2l/100km.
Am folosit si frana de motor, atat cat poate sa faca cutia 4EAT variant SportShift.
Eu ma declar extrem de multumit de consumul masinii in raport cu performantele si cu timpii obtinuti.
Acum o luna am facut un test pe un traseu de 200 de km (Bucuresti-Constanta) si am reusit sa consum 7.8l/100km dar viteza a depasit foarte rar 110km/h.
S-a mers noaptea, drum liber, pilot automat cu putine depasiri in tromba.
Consumul urban variaza intre 13 si 16l/100km si este influentat de stilul de condus dar si de starea fluidelor.
Confirm scaderea consumului urban in modul "Power" in care schimba la turatii mai mari imbunatatind semnificativ si frana de motor.
-
Salut,
Am tras o fuga pana la Calarasi: 285 km (dus-intors), viteza medie 115 km/h, consum mediu 16.5 l/100. Autostrada mers 180-225 kph (maxim 237 kph) - viteze reale de pe gps si accesport, in afara ei....cu cat a fost posibil (pana in 180 kph, functie de trafic). Evident, am traversat capitala, atat la plecare cat si la intoarcere, insa mi se pare un consum foarte foarte mare, pentru un drum ce a avut peste 75 % autostrada, si tinand cont de ce ai scris tu mai sus. Insa nu cred ca sunt probleme la masina, ci la stilul meu de condus.
Seara buna
-
Spam.....
-
Ai dreptate.....deja postasem in alta parte si apoi am vazut topicul lui wrangler, special pentru xt automat, din 2006, si am zis sa il readuc la viata, insa cred ca topicul referitor la forester e indeajuns....ar trebui sa sterg mesajul de aici pentru ca se repeta.
-
Cand stati bine cu nervii si timpul incercati sa faceti consumul la 100km/h.
Obligatoriu cu anvelopele de vara, cele de iarna plus conditiile din acest sezon mai cresc consumul de carburant.
Putine masini cu 4x4 permanent reusesc sa se apropie de consumul Foresterului.
-
2,5 X 2006 (aspirat) AT
Am mers 3000 de km dintre care 1500 pe autostrada la 135 km/h (GPS) si mi-a consumat 9,3 l/100km
Normal in Bucuresti consuma cam 16 l/100km si in afara cam 10
-
Salut,
Tocmai m-am intors de la Olanesti....Dus intors ~ 400 km...Consum mediu 19-20 l/100. Viteza medie....pai 1.2 ore la dus si 1.35 ore la intors...3 ore, deci in jur de 130 kph.
In oras tot in jurul valorii de 20 l/100. Benzina folosita Petrom 99 si Rompetrol efix 98...sau cum naiba se mai numeste
Asadar: ploaie, vant, soare....consumul rezista...in jurul valorii de 20.
Seara buna.
-
forester 2,5 xt (2006) manual
consumul in Bucuresti: intre 14 si 16l/100km vara si intre 15-18l/100km iarna
consum extra urban: intre 9 si 12l/100km
-
Trebuie sa ne intalnim sa imi arati cum mergi in afara de consumi atat....Am incercat azi sa merg pe autostrada cu 130 km/h....consuma 12 l/100. Apoi, cu cat urc, consumul este viteza/10 (aproximativ).
-
Saptamana asta cred ca am scos cel mai mic consum pobil la un Forester.
E drept ca am coborat dinspre Busteni catre Bucuresti insa valoarea a fost atat de mica incat nici nu o sa o scriu.
La dus am avut o medie de 16% pentru ca m-am grabit insa la intors m-am apropiat de consumul unui 2.0TDI.
Pentru moment consider ca Foresterul este una dintre cele mai economice masini 4x4 cu mai mult de 200CP.
-
Forester 2013 , 2,5X automat,
Consum autostrada` 90%+oras 10% , viteza medie 120 km/h , 505 km cu 63 L. = 12.4 L/100Km. Mult, dom`le, mult ! Hailanta` nu era asa de gurmanda` ! :(
-
Pai la -40 de grade... e normal! ;)
La vara scade spre 10%
-
Pai la -40 de grade... e normal! ;)
La vara scade spre 10%
mDa, ai dreptate, la asta nu m-am gandit (inca`) :)
-
Si totusi, Legacy-ul in aceleasi conditii consuma 9,2-9,5 !
-
Foresterul are o alta aerodinamica fata de Legacy plus ca al tau este inca foarte nou.
Dupa o perioada o sa mai scada si consumul, la unele masini vezi asta de pe la 20.000km.
-
Sper sa` mai scada`, si sa` se apropie mai mult de consumul dat in carte, ca` daca` nu il duc inapoi si il bag in vitrina de unde l-am luat, prin geam.
-
Salutare,
Tot umblu prin tara cu foresterul si desi a venit primavara, gume de vara, etc....nu reusesc sa scot sub 15 % consum. Cu un rezervor, oricat de calm merg, nu fac mai mult de 200-250 mile (320 - 400 km). Sunt doua probleme: 1. consumul care tradus in bani se apropie de 1 leu/km (o sa vopsesc foresterul galben.....insa la cum merg o sa fie ultima parte din seria "taxi"); 2. autonomia foarte mica si lipsa in anumite zone a benzinariilor.
Ce naiba sa fac ? Schimb masina ? Trec pe diesel ? Apropo de ce se scria mai sus: sunt masini 4x4 cu peste 200 cp si care consuma mai putin decat foresterul (cel putin decat al meu).....daca ne referim la benzinare amintesc mazda 6 mps (sau mazda cx7 / cx9); bmw-le xi; volvo s60r, etc.....daca vorbim de diesel sa va zic de triturbo de la bmw ;)......oferind mult mai mult confort interior si mecanica/fiabilitate cel putin egala. Ideea e ca imi consuma cat un porsche cayenne.....si in nici un caz nu am confortul interior din porsche.....si apoi la 30 000 - 50 000 km/an cu foresterul inseamna cam 6000 - 7000 l combustibil pe an, adica 8-10 000 euro/an, ceea ce mi se pare foarte mult.
Ma rog, asta e, probabil ca am luat teapa considerand foresterul (sau subaru) masina de zi cu zi.....cand produsele acestei marci sunt destinate mai mult week-endurilor. Las ' ca schimb cu un hummer :))
Seara buna.
-
:) Anul trecut am avut o varianta de "upgrade" la Hummer H3 si cred ca am facut bine pentru ca nu am acceptat-o. Nu cred ca o sa iti placa jucaria aia plasticoasa, lenesa si gurmanda.
Referitor la consum am impresia ca tu vrei sa ai consum normal la o masina modificata pe care o alergi.
Eu am reusit sa am consum foarte bun punand la punct masina dar faca absolut nici o modificare.
Asa cum am mai discutat pe alte topicuri am grija ca toate consumabilele sa fie schimbate la timp (chiar mai devreme in cazul filtrelor si al uleiurilor) si rotile sa fie impecabile.
La un mers extraurban normal, cu depasiri atunci cand trebuie, scot sub 10%.
Daca nu esti multumit de consum discuta si cu posesorii de Touareg R5, Touareg V10 sau BMW X6 benzina.
-
@ Concrion...no ofence....tu vrei sa faci din cacat bici.Ai modificat masina,numai tu stii cat si cum,ii dai belite pana i sar capacele de la roti si te astepti sa ti consume cat matizu.Ia mergi tu decent...incet....cu adevarat incet si vezi cat iti consuma.Raporteaza te apoi la alte subaru cu aceeasi motorizare si cutie si putere si vezi ce e gresit.Ghe ghe scoate 16% urban cu 320cp pe un wrx.Deci mai scormoneste in softuri si vezi ce nu e in regula.Dar daca mergi blana cu gazul nu te astepta sa scoti 5 %.Eu pe impreza cu 2/5 aspirat si AT scot urban 14%.Dupa ce am coborat suspensia mai mult decat normal am scos 11.5 urban.Pt ca am mers cu talonul de pensie pe bord.Imi ating rotile la denivelari sau linii de tramvai.Pana fac loc in aripi pt roti probabil ca asta va fi consumul.Deci...problema e la picior....
Bafta.
-
Salutare,
Azi am plecat de la Reghin la Odorheiu Secuiesc.......drum lejer....vezi o masina la 10-15 min.
Nu ma grabeam.....am mers cat de incet se poate.
Chestie ciudata....citind consumul din ECU ce vad: mers cu 40-50 kph in viteza 4, consumul este 12-14 l/100. De la Praid, tinand cont ca eram la vale, am mers cu 1000-1500 rpm in modul D(rive) si am scos consum mediu de 6 l/100 (evident, masina a alunecat la vale). Zilele astea am mers linistit (aproximativ un mers normal al unui familist) si cu 42-43 l am facut 300 km (deci media pe la 14 l/100). Asadar ce vad eu: merg tare (o sa incarc niste filmulete de pe drum pentru exemplificare) scot medie 15-16 l/100; merg normal (o sa incarc niste filmulete de pe drum pentru exemplificare) scot cu 1-2 l/100 mai putin (adica 10-15 %).
Eu tind sa cred ca totusi sunt ceva probleme la mecanica masinii (sonde, admisie, etc) pentru ca si cu softul stock, si cu soft racing code sau cobb, si acum si cu versiunile mele, consumurile sunt aproximativ aceleasi. O sa curat admisia (desi masina sta la relanti la 700-750 rpm constant), filtrul de aer si neaparat sa verific sondele. Asteptarile mele erau ca la mers de familist consumul extraurban sa fie in jur de 10 l/100. Cand ajung acasa, o sa ma gandesc ce alte motive pot fi (anvelope, geometrie - sunt ok; poate porcariile care le port cu mine in portbagaj tot timpul ~ 10-15 kg sa "atarne greu" si poate benzina - desi acum am pus petrom 99.....)
Mersi pentru feedback......in orice caz apropo de alte marci, ideea era ca la aceleasi consumuri poti avea un confort mult mai mare (iar cand imbatranim incepem sa ne gandim mai mult la confort decat la senzatii :P )
O zi frumoasa.
-
99+ se consuma mai repede.Nu stiu daca se preteaza sa mergi pe 95.Posibil ca dupa doua plinuri sa sesizezi o scadere a consumului.La mine la aspirat daca pun 99+ sau 100 creste consumul cu 2-3/100 km.Fara vreo diferenta in capacitati.Totusi masina ta e usdm....nu cred ca e gandita sa mearga pe o CO atat de mare.La impreza imi cere 85....
-
Salutare,
Eu merg doar cu petrom 95 de mai bine de 1 an......ocazional pun si 99 ( mi s-a parut pretul foarte bun la petromul de langa sibiu, 5.78 si de aceea am pus acum, plus ca vroiam sa fac niste teste de accelerare :p ). Apropo, cei care umblati cu munca prin tara, vedeti ca de azi, e obligatoriu ca atunci cand puneti benzina sa: luati factura fiscala - la bonuri peste 100 eur (echivalent lei); sau sa fie trecut CUI pe bonul fiscal (pentru valori mai mici de 100 eur).........in caz contrar nu mai este posibila decontarea combustibilului.
Seara buna
-
Tind sa cred ca undeva este o problema.
Pentru linistea ta trebuie sa cureti clapeta de admisie si sa schimbi sondele de oxigen (daca ai mai mult de 160.000km).
Ar mai fi o varianta sa testezi si un alt debitmetru. Si el poate face probleme, chiar daca nu apare la diagnoza.
La mers de familist masina mea consuma* sub 10% intotdeauna. Daca sunt super relaxat scot si sub 8 (pe A1 si A2) incluzand si depasirea tirurilor care merg cu 90km/h.
-
si eu tot 10 consum in afara, sau chiar 9 daca merg pana in 110-120
in oras e jale mare... >:(
-
Monteaza un start-stop... ::)
-
Neata,
Rezolvat situatia....Am facut 450 km consumand 47 l....deci, se poate iar masina nu are nimic. Am incercat sa merg cat mai lin, cu turatii pana in 2500 si sa profit de coborari, etc. Asadar, se pare ca foresterul condus in regim de om responsabil, cu familie, consuma cat ar fi normal.
E ultimul post aici intrucat nu mai are rost sa ma plang de consum atata timp cat nu imi controlez apasarea pedalei de acceleratie. Eventual o sa vin doar cu exemple extreme (pentru ca sigur voi avea zile "grabite"cu consumuri medii de peste 20l/100).
Cred ca as mai putea sa modific ceva si la masina (acum turbina intra pe la 2400 rpm deoarece asa am facut softul, insa as putea sa o duc pe la 2800-3000 rpm) pentru a incerca sa am o plaja mai mare de consum mic (pana intra turbina).
Sa aveti o zi frumoasa.
-
Saptamana asta am avut un consum exclusiv urban de 15.1%. (calculat la pompa de benzina).
-
O saptamana de mers normal, doar prin oras si un consum de 13,8%. Secretul a fost mutarea schimbatorului pe pozitia 3.
Cutia 4EAT lasata de capul ei in "D" schimba dupa preferintele unei doamne cu permis luat in Arges.
-
13-16% in oras iar in afara daca merg usor 10.5-11%
-
2.5MT: 11-12% extraurban, 14-15% urban
-
12.5 13 % urban ianuarie februarie pe zapada full/full (mers normal) am facut consumul de 2 ori pt ca nu mi a venit sa cred , extraurban nu am am testat
-
Pe aproape 2200km, incluzand autostrazi, munte, 3 persoane + bagaje: 11.8%
-
... e ok ...
-
Urban bucuresti: 15.1%. De vreo 2-3 plinuri incoace tot cam asa scot.
-
Saptamana trecuta - 50L ~330km.
-
Pai eu ar trebui sa ma plang.Cu aspiratul, 49l 380 km.Sau ma rog...e hivalentul a 300 lei ca variaza.
-
11 minim la drum , 14 in urban dar cu lpg costurile scad dramatic la jumatate sau sub, trebuie doar o instalatie smechera .
-
Forester 2006 automat, s-a stabilizat la 13% consum, cu 1/3 din drumuri în oraș și restul afară. Benzina e 95 de la Petrom/OMV. Parametri oarecum așteptați, m-am documentat din timp ca să știu la ce mă aștept. Modul de condus e destul de agresiv, am piciorul greu și nevasta frumoasă.
Cum ar zice poetul, Baby's Got A Temper: https://youtu.be/FglU0X-Vyrw
-
As putea sa zic mai in gluma sa pui si poze ;D
Incearca si Efix.Sa ne spui daca e vreo diferenta.
-
Mai greu să pun poze, că estimez consumul, nu îl am afișat pe bord. :(
-
;D
-
Numai urban, în poziția 3 cu schimbătorul, pedala la podea.
(http://i.imgur.com/uhzyo7J.jpg)
-
De la bec la bec?Ca sa zic asa?
-
Da, de la bec la bec.
-
La mers linistit 90-110, extraurban, am reusit 10% pe aproape 400km. Probabil la un mers numai cu 90km/h consumul s'ar apropia de 9%, insa mi se pare masochism sa mergi asa
-
In ultimele doua luni am avut consumuri urbane foarte mici. Autonomia maxima a fost de 417km (de la plin pana la aprinderea becului portocaliu).
Consumul urban a fost de 12%.
Nu am mers la orele de varf si nici nu m-am intrecut prea mult cu copii nestiutori. Am facut sa plaga un posesor de A3 TFSI si pe unul cu Alfa.
In majoritatea timpul am mers regulamentar si foarte linistit.
Masina a beneficiat in vara de mai multe improspatari ale pieselor OEM.
Combustibilul folosit a fost OMV 95 si Mol 95. Acum nu ii mai place Petrom 95, cu toate ca inainte de revizia mare era benzina ei preferata.
Am avut cateva deplasari pe drumuri nationale cu consumuri mici (nu am depasit 110). Cred ca 2.5T poate ajunge spre consumul aspiratelor.
Masina asta nu consuma mult.
-
Eu m-am cam stabilizat pe la 16, 16 si-un pic. Drumuri destul de scurte (5km) si de obicei la ore de varf, adunat nu ating 4-500m de treapta a 4-a (adica peste 50/h).
Care e faza cu becul portocaliu? Are doua culori becul ala? Ca la mine parca e galben, iar cind se aprinde imi intra in rezervor 50l (deci mai raman cu 10l).
-
La mine tot 20 oraș, 10-12 afară.
-
La mine a crescut un pic consumul urban, se apropie de 16%. Macar nu am nevoie de mai mult de un plin/sapt ...
-
Repet, am evitat orele de varf si am mers calm.
-
La mine tot 20 oraș, 10-12 afară.
Stai in BV nu? Teoretic e mai liber putin orasul vs Bucuresti. Nu inteleg dc ai asa mult.
Cu impreza 2.0 aspirat mers cum zice Wrangler, de weekend, aveam 13-14% deci la voi 16% e okeish.
Sent from my D6633 using Tapatalk
-
Saptamana trecuta am avut un consum urban de 12.5%. Am mers si aprox. 40km pe centura.
-
Bun asa.
Eu am avut pe Cta - Galati si retur spre 13.5%, dar facand ~2.5 ore pe tronson (la dus Cta - A4 - Tandarei - Braila, iar retur pe Luciu - Gura Ialomitei - Ovidiu)
-
In weekend am facut Bucuresti - Botosani dus-intors /2 persoane in masina. 3 sferturi din traseu am mers pe drum european pe 4 benzi, viteza 120 - 160 km/h
Consumul mediu calculat la pompa a fost 10.5%. Mi se pare un consum bun la cum se misca masina. In oras se strica treaba...Daca prind cateva semafoare pe galben nu fac mult peste 100km cu 100lei :), noroc ca nu prea merg in oras..
-
Asta e consumul corect.
-
Care e faza cu becul portocaliu? Are doua culori becul ala? Ca la mine parca e galben...
Stai sa vezi cand se face rosu si si mai rosu
-
Si dup'aia se usuca si cade? ::)
-
12.5% pe 1000km - Cta-Bv si retur, cu ceva fataiala (Poiana si Predeal). Dupa ~25k km facuti cu masina am ajuns la concluzia ca pe extraurban/mixt n'as putea scoate sub 12%, nu am rabdarea necesara
-
4500 km numai autostrada cu 9,2/100. Viteza constanta 110 km/h
-
A ta n'are treptele 3-4-5 de nu sari de 110km/h? :P
Cand faci naveta si aia 5000km ii faci intr'o luna te mai uiti si la consum, cand 5000 (daca) ii faci in juma' de an, cand iesi pe extraurban, o mai dezmortesti mai cu spor
-
Andrei, cat de tare mergi de scoti consumurile alea?
-
A ta n'are treptele 3-4-5 de nu sari de 110km/h? :P
........................................................................
Are numa' patru trepte, si alea automate ;D .
Nu trec de 110 pentru ca legea iti da voie max. 100 km/h pe autostrada. Te mai iarta ei pana la 118, dar daca te-au oprins cu 12o km/h. esti ars. >:(. Si astia au radare, multeee ... :'(
.............................................
Cand faci naveta si aia 5000km ii faci intr'o luna te mai uiti si la consum, cand 5000 (daca) ii faci in juma' de an, cand iesi pe extraurban, o mai dezmortesti mai cu spor
Asta asa este. ;)
-
Un pic off topic : cu Impreza in exact aceleasi conditii si pe acelasi traseu - 6/100 km (2,0L, CVT, in rodaj inca)
-
Andrei, cat de tare mergi de scoti consumurile alea?
Pai la intoarcere, din Predeal pana in Cta am facut 4 ore, cu un mic dop de vreo 10 min intre Azuga - Busteni.
In principiu, pe A2 si A3 am mers la limita legala a.i. sa nu risc amenda si la dus si la intors. La plimbari am mers chiar normal, nu avea rost sa fortez pentru cativa km
Dar, de obicei, in afara nu prea scad sub 120-130 daca o permite drumul/traficul, de aceea m'am si resemnat cu consumul. Oricum, nu merg ska-tare ;)
Acum, ca m'am decis sa raman pe OMV100, o sa incerc si un reset de ECU si dup'aia sa vad ce parametri ies la Learning View
-
Mda, pare cam mult pentru mers relativ la limita legalitatii.
-
La mers moscait am avut fix 10%, 12.5% nu mi se pare mult. Normal ca as vrea consum de 5% ca aia cu GTI'urile, dar n'am bani de VW
-
Care GTi are consum de 5 la suta? Nu de alta, sa nu ma sperii ...
Ia mergeti voi cu 2.5-ul "turbat" in viteza 4 intre 2700 si 3000 de ture (cam 90km/h pe ceas, real cam 85 pe GPS) si veti fi placut surprinsi cu consum de 8 la suta. Daaar ... sa vad cine are rabdare :)
-
Exista pe net si persoane care sustin consumuri de 5% la GTI. Si da, poate ca si 2.5'ul ar scoate consumuri de 8-9%, dar atunci mai bine'l inlocuiesti cu un 0.9-1.2, macar stii o treaba :D
-
In ultimii 8000km am avut niste consumuri demne de un diesel.
Am rezolvat problemele motorului, am schimbat mai des uleiurile si am mers linistit.
Ar mai trebui mentionat ca benzina de la Rompetrol se impaca bine cu masina. Inainte de reparatii motorul tremura la ralanti cu Rompetrol.
-
Si la mine cu benzina de la Rompetrol (95) consumurile au scazut sub 9 cand merg potolit. Dar recunosc, iti trebuie rabdare de fier si trebuie sa fii mereu cu ochii pe consum prin OBD, nu mai e nici un fun condusul.
-
Consumul il fac la pompa, din plin in plin. Nu folosesc OBD-ul decat pentru a verifica temperatura de la plecare.
Cu automata scot cele mai mici consumuri. Nu merg turat, nu dublu ambreiaj, nu am cutie care sa ma distreze, merg si ascult radio.
-
Eu nu am putut sa scot consumul asta decat dupa ce am monitorizat precis prin OBD unde este punctul in care consuma cel mai putin. Si asta necesita putin timp si rabdare, in special daca vrei sa determini punctul optim in diferite situatii: in oras, in afara orasului, la deal, la vale, la soare etc (glumesc cu soarele).
-
(http://s15.postimg.org/m7euede4r/1_9_tdi.jpg)
-
Nu stiu voi dar eu la ultimul plin-plin am scos 18.9% consum urban, si nici n-am turbo :D
Hai sa vedem, la aspirate a scos cineva mai mult de atat? :D
-
Nici la turbo nu am scos atat! :D :D
-
N'as baga mana in foc c'am trecut de 15.5% vreodata urban, dar nici nu prea am mers pe temperaturi mici/distante scurte/aglomeratie. Daca la tine se regaesc macar 2 din factorii de mai sus si s'o mai fi futut si vreun buton ...aaa, senzor, te alegi cu 19% din 2.0 ;)
-
Prea multa muzica in masina
(https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/a8/4f/32/a84f326c3f7e7e45fe93267e37abe4a6.jpg)