Subaru club Romania
Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Topic started by: MihaiFlorescu on April 20, 2012, 17:00:25 PM
-
Ce preferati? De ce? Ce experiente ati avut? De ce sunt cauciucurile ieftine, ieftine? Care sunt avantajele si dezavantajele de ambele parti?
-
le prefer pe alea scumpe.
in marea lor majoritate (alea scumpe) sunt si cele mai bune...
-
de acord cu colegul :) scumpe sunt si bune !
unele la pret ok si apreciate ar fi nokian Z G2 ! google it ;) cica chiar sunt f bune. pe 17 sunt in jur de 600 lei bucata.
-
le prefer pe alea scumpe.
in marea lor majoritate (alea scumpe) sunt si cele mai bune...
nu intotdeauna un produs mai scump este mai bun... de multe ori platesti doar brand-ul ...
eu de iarna am luat cauciucuri goodride (china sub licenta goodyear blabla nu conteaza china ) ieftine la 200 lei bucata noi ... si nu am avut nici un fel de problema ... fata de dunlop ce am avut inainte nu am simtit nici o diferenta nici la franare nici la grip...
-
Eu v-am povestit isprava mea di balgaria cu frana 190/h....cu caucioace de 3 meleoane ;) bucata...de noi.
-
eu nu o stiu ... ;D
-
Am franat si facut slalom printre masini,parca aveam lipici pe caucioace.Adica masina a facut exact ce vroiam eu...aproape...dorinta primordiala a fost sa se opreasca in loc.Imi iesise unu cu 5/h in fata si trebuia sa franez supficient cat sa nu intru in idiot si nici prea mult ca sa intre berbecul din spate in mine.
-
eu zic ca e simplu:
ai bani de investit in anvelope bune, iti iei michelin, dunlop, pirelli, goodyear, nokian...
nu ai bani de investit in anvelope iti iei orice altceva...
-
nokian urile alea la 600 lei mi se par foarte ok.
am avut pe masina michelin ps3 ... si da , e o mare diferenta la cum se simt , doar ca sunt foarte scumpe .
-
pe a mea am pirelli si sunt foarte multumit de ele,si am o parere foarte buna de Nokian cu care am mers iarna trecuta dar nu cu zubaru cu o skoda octavia!!!!
-
eu zic ca e simplu:
ai bani de investit in anvelope bune, iti iei michelin, dunlop, pirelli, goodyear, nokian...
nu ai bani de investit in anvelope iti iei orice altceva...
ezact
-
NU prea am experienta cu cauciucurile, dar in mod sigur dupa explozia sau disparitia totala a cauciucului de pe janta , patita pe A2 , nu mi-as mai lua Yokohama Geolander (decit pentru vara asta ca imi mai trebuiesc doar 2 si nu 4..) .Asa ca string bani si astept pareri sa vad ce mai ziceti pe aici , sa imi iau altele mai bune cind voi avea buget.
Deci care sint cele mai bune ???
-
Eu ma ghidez dupa doua principii:
1. sa fie de marca (asta inseamna la mine, intr-o ordine aleatoare, GoodYear, Michelin, Continental, Bridgestone, Dunlop). Pirelli le-am scos eu din lista din motive personale, complet subiective, nu-mi plac, iar Nokian nu mi se par chiar de pus in rand cu cele enumerate.
2. Sa nu intre in categoria "eco" "dura" "saver" sau cum dracu' s-or numi in functie de producator.
Iar pt Forester, pe 17 sunt scumpe de mori, cu mare greutate am gasit niste Bridgestone Turanza 300ER facute in Mexic la 600 de lei, in rest preturile la modelele rasarite erau intre 750 si 1100 de lei! :o
-
Azi mi-am reamintit de ce cauciucurile goodride all season pe care le am pentru ca asa am cumparat masina nu sunt de WRX. Pui frana si te duci. Le mai tin anul asta ca au carne pe ele si oricum nu am bani de cauciucuri acum, iar la anu' ma uit dupa Bridgestone sau Yokohama si daca nu gasesc la pret decent, atunci Toyo.
In alta ordine de idei, am avut Nankang (chinezarii) de vara pe alta masina si in afara de faptul ca intr-o vara s-au consumat cam 25% (aprox. 10.000km) erau chiar ok la capitolul aderenta si acvaplanare. Tocmai de aceea am luat si Nankang de iarna pentru Subaru. Din pacate nu sunt cum ma asteptam din cauza profilului asimetric, dar merg, le pastrez.
-
De iarna nu mai tin minte modelul dar marca era Nokian...
De vara doar ce am comandat si pentru ca am citit numai cronici favorabile , am comandat Nokian Z G2 XL 225/55/R17 101W
Va spun eu ce si cum cu ele dupa ce le vad...
Pretul cica este 764 pe cauciuc si mai platesti 6,4 adusul acasa...
-
De iarna nu mai tin minte modelul dar marca era Nokian...
De vara doar ce am comandat si pentru ca am citit numai cronici favorabile , am comandat Nokian Z G2 XL 225/55/R17 101W
Va spun eu ce si cum cu ele dupa ce le vad...
Pretul cica este 764 pe cauciuc si mai platesti 6,4 adusul acasa...
:o :o :o 764 pe un cauciuc !!!
-
My friend,
Nu am gasit altele mai ieftine si mai bune...
Si alea de iarna tot in jur de 700 au costat. Michelin cind m-am uita eu erau peste 1000 pe bucata.
Pina la urma...asta e ! Am luat-o , sa-mi fie de bine.Nu e nici prima nici ultima oara...
-
Si inca ceva...
Conform unor cercetatori (nu americani !!!) germani cica Nokian astea au fost declarate cele mai bune pe anul trecut...
Acuma habar n-am eu prea mult de cauciucuri , dar astea au zis aia ca sint bune, o sa vad.
-
eu zic ca e in functie de cat de mult le folosesti...daca sti ca circuli mai agresiv sau mai mult sincer mai bine cele ieftine din mom ce trebuiesc schimbate mai des......daca , condusul e mai linistit si mai putin merita cele scumpe pt ca nici nu se degradeaza asa usor in timp...(parerea mea)
-
eu zic ca este exact invers ;)
-
La asta ma gandeam si eu :D :D :D Cand mergi tare ai nevoie de mult cauciuc de calitate sa te tina pe drum. Cand mergi incet si mai mult prin oras oricum nu ajungi in situatii extreme deci merge si cu un cauciuc mai ieftin.
Testat asta pe pielea mea. Eram multumit de chinezariile mele all season prin oras (vara, ca iarna erau praf), pana am ajuns pe transalpina si dupa ce s-au incalzit putin cauciucurile la franari puternice in panta incepeau sa imi sara de pe asfalt in loc sa se lipeasca de el. Nici suspensia nu e in toate mintile ei, dar oricum...
Am pus ochii pe niste Bridgestone Potenza RE002 la 530 lei. Dar parca as astepta pana la anu...
-
sau re050 sunt la bani buni si sunt f smechere
-
Stiu si RE050. Le are Dan pe Fiat si fac treaba buna in curbe. Nu le-am auzit scartzaind pana acum :)
-
man sunt senzatie, eu asa ceva am pe s2k, 2:22:5 pe hungaroring, sunt smechere rau gumele gen evolutia re040 care veneau stock pe sti 2002, 2004, civic type r 2003, si alte ursarii
-
Ce preferati? De ce? Ce experiente ati avut? De ce sunt cauciucurile ieftine, ieftine? Care sunt avantajele si dezavantajele de ambele parti?
Eu imi stabilesc un caiet de sarcini. Adice ce necesitati are anvlopa pe care o vreau.
Caut toate marcile si modele care corespund, apoi vad ce se importa, cat costa ...
Daca doresti performanta este greu sa gasesti anvelope foarte ieftine dar daca am noroc dau putin pe ele.
-
Prefer cauciucurile noi, marca cunoscuta si eventual sa aiba legatura cu motorsportul
-
eu zic ca este exact invers ;)
+ 1
-
nu am gasit alt loc mai potrivit, asa ca sharuiesc aici cu voi un anunt care l-am vazut pe net referitor la jante+anvelope de vanzare si este super oferta ......pentru cine cauta (eu vreau doar jante pt iarna dar pe 17...)
http://www.okazii.ro/anvelope-cu-jante/jante-subaru-impreza-wrx-sti-18--a114618504
-
Am gasit un anunt mai vechi cu aceleasi poze, dar la 600euro, tind sa cred ca pretul este per bucata
-
corect, 600 setul, probabil si negociabil.... avand in vedere ca o janta costa 3400 ron (6400 la reprezentanta) si o anvelopa peste 1000 chiar consider ca este super oferta !!
-
Ura,
Intrebari:
1. cand se considera oportuna schimbarea anvelopelor sau care este tehnica prin care acestea se verifica daca carnea de pe ele mai este la un nivel corespunzator? Personal stiam ceva cu o moneda care se introduce intre striuri si daca acestea acopera x % din ea atunci este ok, daca nu se cere refill de pneuri :D
2. Dupa o talpa serioasa pe serpentine este normal ca pneurile efectiv sa scartaie similar franelor de pe Linia de autobuze 104 sau niste gume serioase se incalzesc si doar atat, fara sunete aditionale? :)
Merci.
-
Cauciucurile au din loc in loc pe santuri niste umflaturi. Cand ajungi la ele trebuie sa schimbi cauciucurile. La Subaru e recomandat ca la aproximativ 5000km sa faci si rotatia cauciucurilor (fata cu spate).
Toate gumele scartaie la temperatura mare. Cel putin daca ne referim la cele de strada.
-
1. cand se considera oportuna schimbarea anvelopelor sau care este tehnica prin care acestea se verifica daca carnea de pe ele mai este la un nivel corespunzator? Personal stiam ceva cu o moneda care se introduce intre striuri si daca acestea acopera x % din ea atunci este ok, daca nu se cere refill de pneuri :D
Salut, uite aici metoda cu moneda - http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=51
-
2. Dupa o talpa serioasa pe serpentine este normal ca pneurile efectiv sa scartaie similar franelor de pe Linia de autobuze 104 sau niste gume serioase se incalzesc si doar atat, fara sunete aditionale? :)
Merci.
Toate scartaie :), diferenta este doar viteza la care scartaie. Pe a mea dupa ce gumele originale (ceva Dunlop) s-au dus am pus Michelin Pilot Super Sport si imi scartaie muuuuult mai tarziu decat celelalte (pana la +20 km/h in curbe stranse).
Eu sunt pro cauciucuri scumpe ! Aderenta in plus, feedback ca lumea, cand rupe aderenta nu se duce din prima la cucurigu ci o rupe treptat, risc redus de "bolfe" de la drumurile noastre mirifice...
Scumpe, dar alese dupa review-urile altor posesori... Scumpe nu totdeauna egal si bune...
-
aceiasi experienta si la mine , dupa dunlop-urile originale am pus recent M super sport, care se simt mult mai aderente, astept sa trec de 2000 km cu ele ca sa ajunga la o maturitate, atunci ar trebuii sa fie rodate suficient...
o experienta similara dar cu diferente spectaculoase am avut cu alta masina care am trecut de pe Barum pe Toyo , atunci diferenta a fost incredibil de mare si masina avea doar 200 de cai si tractiune fata.
recomand oricand anvelope mai scumpe (alese cu putina atentie dupa ceva cautari pe net: tirerack .....) fac diferenta ca performante, siguranta, anduranta etc
-
Ce parere aveti despre Nokian VRG2 ca si cauciucuri de iarna?
-
daca intrebi de WR G 2 ... am avut eu pe Outback si sunt excelente! am fost extrem de multumit! le recomand.
-
Mai e un subiect si aici pentru Forester: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1344.0
Si unul general aici, ceva mai stufos: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=295.0
-
Pentru cauciucuri de vara ceva recomandari pe baza experientelor reale? :)
-
wrg2 au iesit din fabricatie, le gasesti mai greu.
am luat zilele trecute wrd3. in aprilie 2013 sper sa va pot da impresii (daca trecem peste iarna, atat eu cat si masina)
pt. gume de vara nokian anunta ceva premiere (automotorsisport dixit): super sport, economy si talon ranforsat.
noutatea e ca pe mijlocul anvelopei sunt imprimate cifre de la 1 la 6, stantate in adancime progresiv. pe masura ce acestea dispar, notifica driverul in legatura cu uzura anvelopei.
-
Pentru cauciucuri de vara ceva recomandari pe baza experientelor reale? :)
Michelin Pilot Super Sport: incredibila aderenta pe uscat, destul de buna pe drum umed, risc ridicat de acvaplanare daca e foarte multa apa pe drum. Zgomotul la rulare acceptabil. Destul de rezistente la uzura (ale mele au 25.000 km [2 sezoane] si vor mai rezista sigur inca o vara). Rupe aderenta tarziu si treptat, iti da suficient feedback din timp ca sa apuci sa iei masuri. Cand le-am luat eu erau ca pret cam cu 10% mai mult decat celelalte variante dintre care am ales.
-
A mai avut cineva Michelin pilot Super Sport in afara de Ratzalaru?
Vreau sa-mi comand pentru la primavara.
-
Va salut,
Unul din modelele de cauciucuri bune este Yokohama AD08:
1. 215/45 R18 89W
2. 225/40 R18 88W / 225/45 R18 91W
3. 235/40 R18 91W
4. 245/40 R18 93W / 245/45 R18 96W
5. 255/35 R18 90W / 255/40 R18 95W
6. 265/35 R18 93W / 265/40 R18 101W
7. 285/30 R18 93W
8. 295/30 R18 94W
Latime: 215 mm - 295 mm
Inaltime (raportul dintre inlatimea flancului si latimea anvelopei): 30 mm - 45 mm
Diametru: R18
Indice de sarcina (limita maxima a greutatii pe care o suporta anvelopa fara deteriorare, ex. 245/40 R18 93W LBS. @PSI 1433@51): 88 - 101
Indice de viteza (viteza maxima la care anvelopa suporta greutatea indicate la indicele de sarcina): W (270 km/h)
Clasa eficienta consum combustibil (de la A la G): F
Aderenta pe suprafata umeda (reactia la franare, de la A la G): B
Zgomot exterior: 75 dB
Exemplu pret: Yokohama AD08 245/40/ R18 93W - 829.39 ron
https://www.autohut.ro/produse-universale/anvelopa-vara-yokohama-245-40r18-93w-ad08-ef-f-ad-b-zg-75-cl-3.html (https://autohut.ro/image/data/AD087113.jpg)
-
eu zic ca e simplu:
ai bani de investit in anvelope bune, iti iei michelin, dunlop, pirelli, goodyear, nokian...
nu ai bani de investit in anvelope iti iei orice altceva...
Ce parere ai despre Continental?
-
Continental produce anvelope de top.
In toate testele, sunt extrem de bine plasate ( de regula in top 3-5), alaturi de Michelin, Dunlop, Pirelli, Bridgestone, etc.
-
Salut,
Acum am pe Foresterul meu cauciucuri Continental ContiCrossContact LX2, dar dupa 4 ani s-au cam dus. Cum la mine la Severin nu prea sunt ierni cu zapezi ma gandesc sa continui tot cu allseason-uri si sa-mi iau Michelin CrossClimate. Are cineva experienta cu ele sau macar vreo idee/parere?
Multumesc!
-
Vara vei avea senzatia de guma, iarna vei face drifturi.
-
Zapezi nu prea or fi, dar frig nu ai iarna? Adica temperaturi sub 7 grade.
Iti recomand sa-ti iei anvelope dedicate de iarna, chiar daca nu e zapada. Un asfalt rece, cu mazga, iti poate creea mari neajunsuri chiar daca nu ai zapada.
Nu recomand anvelope de vara care chipurile merg si iarna (de fapt posibil sa se descurca ceva ceva pe zapada, dar atat)
-
Frig e, iti dai seama...
-
S-a demonstrat in multe filmari ca pe frig si uscat o anvelopa de vara opreste masina mai bine ca orice alta anvelopa all season sau de iarna. Principiul este simplu: ai mai mult cauciuc in contact cu asfaltul si blocuri nedeformabile.
Urmand acest principiu inseamna ca daca nu vezi zapada sau gheata poti merge linistit cu All Season la temperaturi joase, dar vara nu vor fi la fel de bune ca niste anvelope dedidacate de vara ca si aderenta pe viraje, franare sau plecari de pe loc.
-
Sunt anvelope de vara care isi schimba proprietatile incepand de la 15°C. Un posesor de japoneza cu tractiune spate a lovit masina in piata Alba Iulia din Bucuresti.
Era luna noiembrie, nu era zapada, temperaturile erau de aproximativ 10°C dar directia nu l-a ascultat si a intrat in stalpii de protectie ai rondului.
-
Prostia sau abilitatile de a controla masina nu tin cont de anotimp sau temperatura exterioara.
-
Cu cauciucurile mele actuale nu am avut probleme vara iar acum 3 ani, cand erau noi, am ajuns iarna la hotel Pestera, in Bucegi. Am luat-o dupa gps si eram singur pe drum si nivelam zapada cu scutul (la hotel am aflat ca drumul era inchis!). E drept ca iarna asta, la Sovata, nu am putut urca o panta si asa mi-am dat seama ca e timpul sa le schimb, chiar daca mai au "floare".
De Michelin CrossClimate am citit lucruri interesante si de asta eram curios daca cineva are experienta cu ele...totusi, am o nedumerire: indicele meu de greutate e 95, iar astea exista doar pe 99; se pot folosi fara sa afecteze in vreun fel performantele masinii?
-
Poti incerca si Nexen N Blue 4 Season, sunt niste anvelope foarte populare in Germania si am zis sa le incerc si eu desi de obicei ,,ma echipez,, doar cu anvelope premium. Se comporta foarte bine la franarea, foarte silentioanse si nu vei avea avea probleme cu acvaplanarea. Singurul lucru care ma deranjeaza este ca atunci cand abordezi viraje mai in forta le simti cum ,,se sufleca,, , nu se preteaza la condus sportiv.
-
S-a demonstrat in multe filmari ca pe frig si uscat o anvelopa de vara opreste masina mai bine ca orice alta anvelopa all season sau de iarna. Principiul este simplu: ai mai mult cauciuc in contact cu asfaltul si blocuri nedeformabile.
Urmand acest principiu inseamna ca daca nu vezi zapada sau gheata poti merge linistit cu All Season la temperaturi joase, dar vara nu vor fi la fel de bune ca niste anvelope dedidacate de vara ca si aderenta pe viraje, franare sau plecari de pe loc.
Si cat timp ai asfalt uscat si rece iarna? Eu iau in calcul cele mai defavorabile conditii, de aceea caut in general la anvelope clasificarea la aderenta pe ploaie.
-
In zonele aride?
Severin este caracterizat de climat cu influențele submediteraniene. Daca Dl. Cristian nu paraseste orasul/judetul, poate ca all season sunt ce trebuie pentru el.
Cu impreza am mers pe gume de vara pana la mijlocul lui Decembrie si frana mai bine decat cu astea de iarna. Singura data cand anvelopele de iarna au fost necesare a fost ieri, 26 februarie :) Dar nu am parasit Bucuresti-Ilfov.
La outback am luat ce am putut mai bine pentru zapada si gheata, dar stiam ca o sa ma duc cu el prin toata tara si prin toate conditiile meteo posibile.
-
In ultimii ani pe mai multe masini am folosit Michelin Alpin A4, A5, Conti TS 860 si Bf Goodrich F-Force Winter 1. La temperaturi de peste 4-5 grade si carosabil ud aderenta oferita este slaba, la 10-12 chiar iti pot creea probleme. Actualele all season mi se par mai eficiente in zona 2-10 grade si mai ales pe ud.
-
Noile all season deja au performante foarte apropiate, cel putin din testele revistelor auto.
In AutoBild (nr din oct 2017, parca) citisem un test in care erau incluse, pe langa all season si cate o anvelopa de vara si de iarna (fara a fi specificat insa producatorul/modelul acestora) si pentru cineva care merge prudent, all season pot fi o optiune viabila, atata timp cat nu se merge pe cele de buget
Un test similar ar fi aici - https://www.auto-bild.ro/teste/anvelope-allseason-20555-r16-108570.html/attachment/ud4
In testul din 2017. pe dimensiunile 205 55 R16 clasamentul era:
1. Goodyear Vector 4seasons
2. Michelin CrossClimate +
3. Continental AllSeasonContact
...
-
Am crossclimate 205/55/16 de mai bine de 1 an pe GC.
Vara/toamna/primavara sunt foarte ok atat pe ud cat si pe uscat sau la trecere prin balti la viteza. Iarna au un minus la zloata care e acum pe jos la stabilitatea in viraje. In rest la franare/accelerare sunt aproape la egal cu Alpin a5...iarna e ca vara, s-ar putea spune. Masina a mers sub 10.000 km cu anvelopele deci nu s-ar fi justificat doua seturi. Nu am avut emotii cu ea in nicio situatie. Nu le-am bagat in zapada prea mare dar pe unde am intrat s-au miscat natural, fix ca A5.
Acum ca am povestit de ea, de GC adica, asa m-a luat o pofta sa o scot la plimbare...
-
cine vrea all season si mai merge si in afara asfaltului Yokohama Geolandar A/T (G015) 215/60 R16 95H sunt bune. Au rating special de A/T si zapada.
Deocamdata le-am testat doar iarna, pe zapada sunt excelente.
Sunt bune pentru cine mai scoate ocazional masina si pe drumuri forestiere, dar zilnic merge pe asfalt. Sigur nu ofera aderenta unor A/T-uri mai agresive, dar din ce am citit sunt ranforsate, deci mai rezistente la abuzurile offroad si cu siguranta esti mai ok pe un drum forestier decat cu gume normale non-A/T
Nivelul de zgomot e excelent, nu numai pentru un cauciuc AT, ci comparat cu unele normale, am avut gume de iarna mult mai zgomotoase decat astea. Si aici e compromisul sunt comfortabile pe asfalt, zgomot redus, bune pe zapada, dar nu te poti avanta cu ele in noroaie pana in gat..
Sunt cam scumpe, nu prea am vazut sub 150 de euro bucata, cand le-am cumparat eu erau si mai scumpe...
-
Confirm cele spuse anterior referitor la Michelin CrossClimate, cel putin pentru dimensiunea 195/65/15.
Am montate pe alta masina aceste anvelope de aproximativ un an si jumatate, nu am avut probleme cu ele, stabile in viraje atat pe asfalt uscat/ud cat si pe zapada, in limite rezonabile.
Rulate deja aproximativ 60.000 km, cred ca mai merg aproximativ 10.000 si le schimb tot cu asa ceva.
Sa precizez: montate pe un Golf IV folosit in special pentru mers la pescuit.
-
Recomand pentru 225/60/R17 Pirelli Sottozero. Le am de 50.000 Km pe masina si sunt extrem de multumit de ele atat iarna cat si vara. O sa le mai tin pana la toamna cand o sa le schimb cel mai probabil tot cu Sottozero runflat.
Eu prefer sa iau doar cauciucuri de iarna si sa le tin permanent, asta dupa ce am avut ani la rand 2 seturi si dupa 4-5 ani trebuia sa le schimb desi aratau foarte bine, cauciucul fiind imbatranit.
Sunt scumpe dar sunt foarte bune. Da, prefer scumpe.
-
Hai sa incercam sa revenim la subiect ieftin vs. scump.
-
Multumesc pentru feedback-ul referitor la Michelin CrossClimate!
Referitor la cauciucuri ieftine sau scumpe, eu n-am avut curaj sa pun ieftine pe masina...
Masina a venit cu Yokohama Geolandar pe ea... am fost dezamagit de ele ( in viraje nu aveau aderenta, erau foarte zgomotoase, s-au uzat repede). Le-am schimbat cu BF Goodrich si pot spune ca nu se compara, BF Goodrich fiind net superioare (ma refer la cauciucurile de vara)!!!
De iarna am avut Pirelli si am fost foarte multumit de ele (am cautat BF Goodrich dar nu am gasit dimensiunile mele).
-
-
Buna seara.Sunt in dilema,ce marca de cauciucuri sa iau ptr asfalt mai mult,nu off road.Ma puteti ajuta?Subaru Boxer Forester
-
Cauta mai bine. Am mutat eu mesajul tau intr-un topic mai vechi. Poti sa il iei de la inceput. Tot în secțiune asta gasesti si discutii despre anvelope de iarna.
-
Buna seara.Sunt in dilema,ce marca de cauciucuri sa iau ptr asfalt mai mult,nu off road.Ma puteti ajuta?Subaru Boxer Forester
Pot sa-ti spun ce am avut eu - si am fost foarte multumit:
- De vara, pentru asfalt, am avut pe Forester - BRIDGESTONE POTENZA (excelente atat pe asfalt uscat, la temperaturi ridicate, cat si pe ploaie torentiala, la viteze de autostrada). Trebuie avut insa grija ca, pentru eficienta maxima - mai ales la franare - anvelopele astea trebuie ”incalzite”;
- De iarna, de cativa ani buni, am avut (si am) pe toate masinile Michelin Alpin 5. Excelente atat pe ploaie cat si pe zapada, gheata sau polei.
-
Asa este, sunt la al doilea set de Bridgestone Potenza RE-002 si intr-adevar daca sunt reci chiar trebuie sa mergi cu grija. Apar probleme de aderenta cand ploua si sunt temperaturi de 7-8 grade.
Alpin 5 mi-au placut doar pe uscat, se comporta aproape ca niste gume de vara dar in rest...