Subaru club Romania
Jurnale de bord => Impreza => Impreza mea GD/GG (2001-2007) => Topic started by: schurubaru on August 19, 2016, 15:49:13 PM
-
Salut! la toata lumea
M-am inregistrat pe forum odata cu achizitia masinii, un Subaru Impreza 2006, combi, cu motorul de 2L si 160 CP.
Imi doream un Subaru de vreo 5 ani, am avut alta masina (economica) inainte, am vandut-o si am zis ce naiba, toata viata facem compromisuri si ascultam povesti despre cat de bun e 1.9 TDI de 99 CP.
Parte din motivele achizitiei, au fost faptul ca am lucrat pentru Subaru, in Timisoara, apoi ca am ramas impotmolit in zapada la Transalpina, si nu in ultimul rand iubesc sunetul ala de motor.
Am analizat Forester si Legacy cam din acelasi an, am urmarit Mobile DE cateva luni, si am luat decizia ca Impreza este ce vreau. Saptamana trecuta am luat-o din Germania, cu acte in regula, TUV valabil, km dovediti 112.000 si instalatie de GPL montata ca la carte.
Stiu ca GPL nu este pe placul puristilor, dar asa am vrut sa o iau.
Urmeaza: schimb de ulei (toate), schimb de filtre, schimb de lichid de frana, schimb de orice alt lichid :D
In viitorul apropiat: head unit preferabil 2 DIN, camera de mers cu spatele, difuzoare noi in fata, proiectoare cu led in spatele grilei si in usa de la haion, folii pe geamuri si NEAPARAT pe faruri (sunt prea frumoase ca sa fie sablate de praful din Timisoara, unde locuiesc)
DE ASEMENEA:
caut un mecanic meticulos, cu timp si atellier dotat cel putin mediu, ca sa faca toate lucrarile pe care le doresc, contra cost si unde sa fac unele mici lucrari personal (in Timisoara sau imprejurimi)
-
Salutare si bine ai venit in comunitate!
Interesanta decizia finala dupa ce ai evaluat Forester si apoi Outback... :D, sunt convins ca sotia ta nu a avut niciun cuvant in alegere (a mea stie la ce ma refer :P).
-
Bun venit!
Ce nu inteleg este ca ai lucrat la Subaru si cauti mecanic :D Pentru folie iti trebuie atelier de folii, pentru unitatea audio nu iti trebuie nimic (ba da, o surubelnita) si schimbul de lichide poti sa il faci chiar oriunde. Inclusiv personal in fata blocului, la gradina daca ai pe cineva etc.
Cat mai este taxa de mediu pentru asa ceva?
-
Sunt IT-ist, nu mecanic.
Cu oamenii de acolo ma inteleg foarte bine, primul loc unde voi duce masina este cert la ei, dar caut si inlocuitor atunci cand acolo nu se poate.
O parte din lucrari as vrea sa invat sa le fac singur. Cum ar fi aceea clasica, inlocuirea o-ringului de la pompa de servo ;)
-
Despre unitatea audio: am sau nu nevoie de adaptoare pentru ISO si cusca (sine) ? Mentionez ca pe masina exista CD player-ul original + tavita de sub el.
-
Din experienta mea nu ai nevoie de nimic. Este totul bolt on. Este drept, eu aveam deja un Sony de 1 din, dar nu am observat ceva lucrare facut ala cablaj.
-
Nu am sotie, deci am evaluat singur posibilitatea Impreza VS altele. Decizia a mai fost influentata de buget, timp de deplasare, drumuri parcurse, nevoie de spatiu.
Combi a fost prima cerinta, deoarece imi place cum arata, si are spatiul mai accesibil, de exemplu pentru incarcat 2-3 snowboarduri. De acolo ajungem la drumuri, 90% sosea si apoi blestematul ala de drum spre partia de la Tansalpina.
Timpul de deplasare si distanta, si anume mici. In oras merg cu bicicleta cel putin 7-8 luni pe an, iar job-ul e la 10 minute de mers pe jos de casa.
Voi reveni incet-incet cu detalii si poate poze despre modificarile pe care le planuiesc. First thing first, inmatricularea si revizia.
-
Da' poze cu trancariciu' n-avem? :(
-
O sa facem si niste poze.
Intre timp, cateva ganduri rumegate peste weekend:
1. Ce cauta toti soferii de BMW care se pun sa mearga paralel cu mine, asa, incetisor, si baga cate o acceleratie? presupun ca asta e un fel de provocare la liniute? imi miroase ca ei vad un Subaru, si zic, ha, ia sa ma masor cu asta. Sper ca stiu ca NU e WRX obiectul, si ca nu e atat de rapid precum cred ei (chit ca pe vreo 2 i-am facut :))) )
Sper spre binele lor ca la WRX-uri nici macar nu incearca asa ceva :D
2. 1 DIN, 2 DIN, monitoare, navigatii si alte cele... toate palesc in fata maretului... iPad mini, care sta prin casa si e folosit ocazional ca ceas desteptator si e-reader. Ma voi concentra la a fabrica o solutie de a-l fixa in bord. Peste viitorul head unit, stiu ca va fi folosit doar ocazional, deci nu va deranja.
3. Consumul de 12,5 in oras este o cifra data cu precizie sau poate intamplator de catre producator, Mama Dolores, vecinu-meu instalator sau baietii pasionati de JDM.
Inca nu se cunoaste consumul real al acestei masini. Vezi si punctul 1, raspunsul la provocari dauneaza la benzina dar produce endorfina si dopamina.
4. Intra in marsarier greut. Se rezolva prin schimbarea uleiului in cutie sau nu?
-
1. ignora-i.
4. greu intotdeauna, sau doar uneori refuza cu desavarsire?
-
In majoritatea timpului trebuie aplicata o forta mai mare decat la, sa zicem, Opel Astra diesel (ca asta am condus inainte)
10% din cazuri refuza sau trebuie folosit un ciocan mai mare, si atunci renunt, iau piciorul de pe ambreiaj, aplic ambreiaj din nou si functioneaza.
Mentionez ca ambreiajul se simte destul de rigid la picior - sau nu am eu destula forta in talpa?
-
1. Norocul posesorului de WRX e ca BMW-urile "nu te observa"
2. E un cadou foarte frumos pentru un hot; eventual posesor de pisi pe Bulgaria.
-
Forta mai mare la manevrarea schimbatorului... Da si nu prea. Ori daca da, nu semnificativ.
Da, si la mine a fost rigida pedala. S-a schimbat total dupa o spalare a circuitului si inlocuirea lichidului. Nu garantez pentru rezultate, posibil sa ai placa obosita sau sa ti se para.
-
Pt montare ipad in bord cauta pe youtube canalul soundman. Au baietii din state foarte multe montaje custom din care sa te inspiri. Inclusiv cu suport care permite scoaterea ipad la parasirea masinii.
-
Multumesc pentru canal, baietii aia sunt profi. Si in plus, in State, ai la indemana o tona de solutii si materiale, usor de gasit. Nu degeaba sunt asa buni in custom si fabrication.
Ce solutie am in minte, deocamdata, este sa folosesc partea din plastic de la o husa, pe care o voi fixa cat mai elegant in bord, preferabil de tavita de plastic de sub head-unit. Nu vreau sa gauresc rama bordului. Voi taia (sau nu) o deschizatura in acea husa, pentru a putea accesa head-unit-ul, asta in cazul in care va fi fixata permanent.
Nici o clipa nu doresc sa las un iPad in masina.
-
Cuplarea marsarier prin dubla debraiere nu e ceva neobisnuit, nu te agita ;)
-
baga in 1 si dupa in R ( racheta ) ! si o sa vezi ca intra mult mai usor ! NU GLUMESC !
-
Confirm. Asa mergea si la mine.
-
Cuget ca NU in mers :D
-
Eu propun sa nu-i mai postati in topic pana nu pune poze. Pe cuvant, nu glumesc.
-
Poze, cu masina si cu o pisica.
Nimic special, deocamdata.
(http://i.imgur.com/vzr4xVB.jpg)
(http://i.imgur.com/vGzpNoP.jpg)
-
Nice wagon!!!! Multi km fara probleme ...
-
Multumesc, la fel!
-
:D
Dimensiunea anvelopelor e cea standard? Mi se par putin mari?
-
Cred ca doar foarte bine umflate (ori era beat manometru, ori aveau 3 ultima oara)
Verific si revin ;D
-
Parca sunt pe 16, nu?
-
+1 pentru poza de la avatar.
Banana for scale !
-
Parca sunt pe 16, nu?
Yes, 16.
Aduc idei proaspete si intrebari noi membrilor:
1. Studiez un head unit Alpine, cu BT, USB cu sau fara unitate CD. Pret intre 500 si 670 de lei. Are cineva, poate sa dea pareri despre firma si calitate? OK, OK, toti zic ca este de top, dar, merita diferenta de aprox 250 de lei, fata de sa zicem Sony, JVC?
2. Boxe de 13 pentru fata, 2 cai, JBL vs Alpine (pret cam 150 de lei perechea). Da sau ba?
3. Senzori de parcare... folositi, aveti experienta cu ei?
4. Vazusem o evacuare de vanzare in bazarul forumului. Presupun ca daca este atat de universala, este partea finala. Ofera vreun sunet mai frumos si rotund, experienta JDM de inegalat sau mai bine pass?
Multumesc si va urma...
-
+1 pentru poza de la avatar.
Banana for scale !
not really, cica catelul ala e speriat de banane :)
-
Pai de asta par gumele mai mari ca sunt pe 16. Deci chiar sunt mai mari mutt.
1. Am avut Alpine pe WRX. Cel care mi-a vandut unitatea vindea si alte marci. Mi-a pus acelasi CD in toate unitatile (Blaupunkt, Sony, JVC), la aceleasi boxe, la acelasi nivel de volum. Am ales Alpine. Evident din aceeasi categorie de pret erau unitatile.
4. Daca te referi la evacuarea pusa de mine la vanzare, cea de WRX stock, se potriveste si finala si mijlocul din cate stiu. Daca esti interesat si din Bucuresti, sunt dispus sa ti-o dau, o montezi si daca iti place ne intelegem la suma, daca nu, mi-o dai inapoi. Nu este wow cea stock de WRX, dar un sunet acolo scoate.
-
3 . Pune camera . E mult mai practica.
-
Eu am senzori si nu simt nnevoia de camera, in schimb le resimt lipsa cand iau Fiesta
-
Muttley este doar invidios ca mai e cineva cu Impreza gri si cu pisica :D
Putem incerca banana for scale si la rotile din poza...
-
Difuzoare daca ai timp si chef mergi pe 16 cm componente.
HU ia cu cd. Eu am luat fara si acum imi pare rau. Cateodata la drumuri lungi mai vad cate un cd printr-o benzinarie si l-as lua dar nu ma incalzeste ca trebuie sa astept pana acasa sa il fac mp3.
-
Caut preturi si analizez sfaturile voastre.
Despre ce sunt sigur, este ca, la fel ca si in cazul masinii, nu voi cheltui bugetul maxim. Nu depind de ea, e parte utila dar parte moft. Deci, la fel la dotari, voi face sa fie comfortabila dar fara a arunca bai pe fereastra.
Deci, cam asta urmeaza:
HU Alpine cu/fara CD
2 X speakere JBL 13
Senzori parcare la pretul pietei
Optional kit de incalzire in scaune
...ca sa ramana bani de folii pe faruri, folii pe geam, si la final ASTA:
(http://i.imgur.com/kYoguww.jpg)
(e vorba de treaba aia numita hood deflector)
-
13cm au difuzoarele pe spate. Ma rog, la modelul din 2002 cel putin. Tu parca pe fata voiai sa schimbi. Acolo-s de 16.5cm.
-
NAISOC zic 13.
Desfac si ma uit.
-
6.5 inch for the front (http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1773633)
1 inch = 25.4mm
-
Poti incerca si urmatoarea configuratie budget cu posibilitati de upgrade in timp ...
1DIN or 2DIN???
Pioneer DEH-X6500DAB
Ground Zero Titanium GZTF 13TX
De asemenea poti incerca si o izolatie fonica ... Sa nu uitam ca ai break : mai multi "db ambientali"
-
Baietii din UK cu hood deflector-ul zic ca nu trimit in Romania.
Oare mai vrea cineva jucarie din asta pentru Impreza? hai sa punem de-un group-buy si poate gasim o firma de cargo forwarding (Atlassib stiu ca face asa ceva, doar ca nu sunt prea seriosi, deh)
Ganditi-va doar... ce frumos arata treaba aia pe masina voastra, smen, valoare, prestanta, n-are nimeni asa ceva!
-
Recomnd pentru cargo forwarding www.trufintrans.com (http://www.trufintrans.com)
Lucrez cu ei si sunt foarte seriosi.
Au 1 lira/kg fara TVA, minim 25 de lire.
-
Da' ce face coaja aia de pe capota?
-
Ai auzit de Zombie Apocalypse?!
Imprastie mucii de zombalaur :D :D
-
Baietii din UK cu hood deflector-ul zic ca nu trimit in Romania.
Oare mai vrea cineva jucarie din asta pentru Impreza? hai sa punem de-un group-buy si poate gasim o firma de cargo forwarding (Atlassib stiu ca face asa ceva, doar ca nu sunt prea seriosi, deh)
Ganditi-va doar... ce frumos arata treaba aia pe masina voastra, smen, valoare, prestanta, n-are nimeni asa ceva!
Vezi ca sunt firme care aduc direct din UK la preturi mai mult decat rezonabile. Daca faci o cautare pe google vei gasi o gramada de variante. Ridica produsele direct de la furnizor si ti le aduc acasa.
-
Na buuun... m-am rugat (milogit) de englezi sa imi trimita chestia aia, si au zis bine boss, 15 lire e OK? Eu zic ca e OK, la cat o fi magaoaia, nu ma mai complic cu forwarding si alti destepti.
In alta ordine de idei, am primit o oferta de muzica de la cineva din Germania: un media player Alpine iDA-X305 plus modul bluetooth extern KCE 400 la 135 de euro.
Acum, treaba este ca sunt folosite, si putin invechite ca tehnologie: de exemplu, iPhone 5, 6 merg doar prin cablu de 30 de pini plus adaptor de la 30 pini la Lighting. Idioata treaba, dar asta e filmul. Pe partea cealalta, are 2 USB. In Opel foloseam 1 stick de 1 GB si unul de 4 GB, nu am pretentii iesite din comun.
Ce ziceti?
-
...
Acum, treaba este ca sunt folosite, si putin invechite ca tehnologie...
Ce ziceti?
Nu am pretentia ca ma pricep la masini insa ca audiofil (semnal analogic) iti recomand echipamente digitale NOI intrucat rata de depreciere la astfel de jucarioare este foarte mare iar reparatul devine o angoasa a vietii.
Daca discutam despre calitatea sunetului intr-o masina cu antifonare, rigidizare si montaj stoc, prevazuta cu hatchback si care ruleaza in conditii de trafic cu multi decibeli peste normele acceptate de catre cilii lui Corti ne pierdem vremea. Am suferit si eu, pe vremuri, de acest neajuns insa cu timpul m-am adaptat.
-
Nicidecum nu am pretentii de audiofilie in masina. Calitatea acelui player Alpine este probabil data si de pretul lui la lansare, de vreo 300 si ceva de euro, plus modul BT care este doar el in jur de 130.
Stiu ce zici despre tehnologie. Sunt putin audio-pasionat si eu, fara pretentii, repet. Acasa am o placa de sunet Echo Audio, care, dupa spusele mosului care detine Funktion One, este printre cele mai fidele si curate. Placa a costa second 60 de lei (ai citit bine) doar ca e Firewire si ca sa o leg la Mac-ul din dotare, am mai cheltuit 160 de lei pe un rahat de adaptor.
-
Poza cu motorul.
Se vede instalatia de GPL pe undeva, filtrul KN drop-in si lipsa air-scoop-ului. Care era plecat cand am cumparat masina, o fi vrut vreunul sa modifice ceva si s-a lasat, caci air box-ul e inca in aripa.
Ma gandesc sa fac o piesa care se cupleaza pe intrarea din air box si leaga de ea un furtun flexibil izolat, sa intre aer din fata, mai rece. Piesa aceea as putea sa o rezolv la imprimanta 3D, insa de unde iau furtun flexibil izolat?
(http://i.imgur.com/BMu25AN.jpg)
-
Palnie din dezmembrari sau magazin.
-
De ce e asa neagra galeria?
-
De ce e asa neagra galeria?
Daca e adevarat ca motoarele vin de noi cu vaselina pe ele, se poate sa fie aceea, arsa. Daca nu a fost spalat vreodata, vreau sa zic. Alte pareri?
-
da motoarele subaru vin cu o ceara pe ele de culoare verde, probabil a ta e plina de praf !
-
Parafina?
-
yep
-
Meanwhile
Cand si barbatii sunt atrasi de aceasta masina
(http://i.imgur.com/Xs3MbBf.jpg)
-
Uuuuu! L-ai lasat sa intre prin usa din spate? ::) :o
-
;D ;D ;D dirty mind
-
Vestea buna pe ziua de azi este ca a ajuns protectia de capota.
Vestea proasta este ca sunt un tont si am comandat modelul pentru blobeye.
Deci, protectie de capota Impreza 2003-2006 disponibila pana nu gasesc o metoda de a o trimite inapoi.
(http://i.imgur.com/cMGCzc5.jpg)
-
Ar fi putin de purcelus sa le-o returnezi, dupa ce ti-au facut un favor trimitandu-ti-o.
Deci "protectie capota" se vrea, anti-pietricele.
-
O returnez pe cheltuiala mea, si cumpar alta, modelul bun de data asta.
-
Poate o vrea @musiu. Nu era prea scumpa.
-
sau o vrea Adrian Rosu, ca tot si-a facut facelift de blob, inca nu sunt convins de utilitatea ei, dar cine stie ;D
-
[reads manual] To sound the horn, push the horn pad.
8)
=))
O recomandare... Poate ar fi o idee (buna) sa pui putin pe hold sistemul audio, protectia de capota (aici nu te-nteleg deloc, da' fiecare cu pasaricile sale), si sa te ocupi totusi de fluidele de care ai intrebat in celalalt topic.
Ai avea:
- motor + filtru;
- filtru benzina (e in rezervor la tine cred);
- lichid de frana;
- lichid de ambreiaj (nu e tocmai simplu de inlocuit);
- ulei cutie si ulei diferential spate;
- ulei servodirectie.
Edit: filtru aer motor, bujii si antigel (amnezic).
Din experienta, ti-as mai recomanda:
- verificare articulatii, preferabil pe platouri vibrante;
- verificare amortizoare;
- verificare stare caroserie (aka rujinica);
- inlocuire distributie daca e cazul.
Asculta p-unu' patit, care abia dupa 1 an a vazut ca masina are doar 3 amortizoare functionale. Intre timp a aruncat cu banii pe prostii :-[
Spor la lecturat, fa semn cand ajungi la dat flashuri ;D
-
Apreciez raspunsurile si folosesc lista ca sa bifez tot de pe ea.
Cu restul, gata, m-am calmat.
[cauta hood deflector pe eBay] ???
-
Vestea buna pe ziua de azi este ca a ajuns protectia de capota.
Vestea proasta este ca sunt un tont si am comandat modelul pentru blobeye.
Deci, protectie de capota Impreza 2003-2006 disponibila pana nu gasesc o metoda de a o trimite inapoi.
(http://i.imgur.com/cMGCzc5.jpg)
Nu stiu sigur daca este acelasi lucru dar la alta marca de masina ceva de genu era pentru insectele care se lovesc de parbriz(antiinsecte:) ) probabil crea in fel de curent si le devia sa nu se mai loceasca de parbriz!
-
Anti insecte si urme de nisip si pietre.
Vad ca am creat o isterie in masa cu ea. Imi cer scuze.
[cauta obsesiv hood deflector pe eBay] :o
-
Inca nu-s convins de utilitatea hood deflector ;D ;D
-
Vreun client pentru deflector? altfel luni ia drumul UK-ului de unde a venit
-
Si o dorinta: are cineva poza dupa diagrama a cablului adaptor Subaru la ISO pentru casetofon? Am doua bucati diferite, nu le conectez pe incercate.
-
S-a nimerit una din mufele pentru convesie Subaru-ISO, deci in weekend am facut asta.
Recomand aceste 2 scule pentru lucrari la interior: clema flexibila pentru apucat, se preteaza la tras cabluri prin locuri dubioase, cum a fost cazul microfonului. Si a doua, levier de anvelopa de bicicleta, util la a de-capsa foi de usi, rame, borduri, si alte plastice, fara a zgaria (la fel de tare ca o surubelnita)
Trebuie sa confectionez 2 distantiere pentru boxe, pentru ca atinge geamul in ele. Dupa ce vor fi gata, va arat cum izolez fonic fetele de usi din fata.
(si da, nu m-am putut abtine)
(http://i.imgur.com/7dYbb5c.jpg)
(http://i.imgur.com/badKih6.jpg)
(http://i.imgur.com/JLM7h8T.jpg)
-
Masina a fost inmatriculata.
-
...si am inlocuit suruburile si clemele cu care am prins difuzoarele cu un set de distantiere custom made la imprimanta 3D.
Urmeaza o constatare de service si un set de uleiuri si piese de schimb, dupa caz.
-
Cine ma ajuta sa identificam o piesa? Am fost cu masina la constatare, am primit o lista de piese ce trebuiesc schimbate, si nu imi dau seama ce este si cum arata "bucse grup spate satanga+dreapta". Mi-e peste mana sa ma duc la mecanic sa o urc pe elevator iarasi.
(o VAGA identificare m-a dus la bushing trailing lin k front 20254SA000 care sunt la fel pe stanga si greapta - DAR astept alte pareri)
Mersi!!!
-
Si inca o intrebare: e OK daca bag in cutie si diferential Liqui Moly 75W 90 in loc de Motul Gear 300 75W 90 ?
-
Bucsele de la capetele laterale ale diferentialului spate.
-
Bucsele de la capetele laterale ale diferentialului spate.
Mersi! Ai cumva diagrama la indemana?
-
Tu nu stiai de opposedforces?
Hai cacaut.
Am presupus ca ai break cu 2.0 aspirat, nu 2.5.
http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_74/train/differential_mounting/illustration_2/
Ai bucsele 6 si 4. Nu stii care sunt cu probleme, asa ca mai du-te o data la mecanic si fa poze bucselor pe care el spune c-ar fi nasoale.
-
Damn! Il trec la bookmarks :D
Traducerea "bucse grup SPATE st+dr" indica spre Bushing assembly-differential mounting r (unde r vine de la rear) adica nr. 4 cu orez la aburi si sos Sichuan.
Notez nr. 4 si nr. 6, daca le gasesc la pret decent, le iau pe toate, daca nu, le comand cand e masina sus pe cric. Ca am stabilit cu omul sa desurubeze tot ce se poate vopsi, are un vopsitor in camp o datorie la mine ;D
-
Nr 6 sunt 2 bucati, nr 4 sunt 2 bucati. Inteleg ca nu e clar care din cele 2 perechi e cu probleme. Va trebui sa afli.
Da, Subaru are avantajul imens de a fi un produs extrem de transparent, iti gasesti cod de piesa pentru orice, tutorial de inlocuire pentru orice, recomandari pentru orice. E nebunie fata de alte marci.
Spor!
PS: daca n-ai vreo pila rarisima, sa stii ca piesele de Subaru ajung in minim o saptamana ;)
-
Am o pila de aur: delegatie in Germania 2 saptamani :D, transport aproape moka la orice pe eBay.
Sunt pe lista un set de placute si discuri Brembo de fata. Doar ca va trebui sa ma multumesc cu 2 ciorapi si un chilot pe avion, sa raman cu greutate libera la bagaj. Oh well 8)
BTW mersi @Muttley de ajutor!
-
Cu discuri si placute cred ca nici de ciorapi si chiloti nu iti ramane. Iei un disc pe post de amuleta la gat si placutele in buzunar :D
Atat 4, cat si 6, dupa cod sunt cam ~100 ron/buc
-
Curios e ca, desi la un tip de bucsa am acelasi cod pe WRX, ale mele n-au joc. Mi-e sa nu se fi inselat mecanicul, totusi cuplul de aspirat e aproape la jumate.
-
Despre ulei, si anume Liqui Moly 75W 90 in loc de Motul Gear pentru pus in transmisie, ce sfat mi-ati da?
-
dar ce are motul motylgear 75w90? eu din asta am pus in sti ;D
-
O fi incercat cineva ambele tipuri, apoi sa le faca analiza de laborator? Aia-i de fapt intrebarea.
Daca ai tu un fetish cu Liqui Moly, foloseste-l, parerea mea.
-
Mergi pe Castrol ca mergi la sigur. Uita de Motul. Despre Liqui nu ma pronunt ca nu l-am folosit.
-
Despre care Castrol (http://www.emag.ro/ulei-cutie-viteze/castrol/c) spuneai tu, Mihai, ca mi'e greu sa gasesc acum? Eu am luat deocamdata 1l de Castrol Syntrax Long Life, 75W90 (http://www.emag.ro/ulei-pentru-cutie-viteze-manuala-castrol-syntrax-long-life-75w90-1l-15005d/pd/DCS3ZBBBM/), dar ptr diferential Castrol Syntrax Limited Slip, 75W140 (http://www.emag.ro/ulei-diferential-castrol-syntrax-limited-slip-75w140-1l-15001b/pd/DNQ3ZBBBM/) parca ar face cu ochiu, mai degraba
-
Despre care Castrol (http://www.emag.ro/ulei-cutie-viteze/castrol/c) spuneai tu, Mihai, ca mi'e greu sa gasesc acum? Eu am luat deocamdata 1l de Castrol Syntrax Long Life, 75W90 (http://www.emag.ro/ulei-pentru-cutie-viteze-manuala-castrol-syntrax-long-life-75w90-1l-15005d/pd/DCS3ZBBBM/), dar ptr diferential Castrol Syntrax Limited Slip, 75W140 (http://www.emag.ro/ulei-diferential-castrol-syntrax-limited-slip-75w140-1l-15001b/pd/DNQ3ZBBBM/) parca ar face cu ochiu, mai degraba
Lsd e doar pe iesirea centralului. Acolo nu ajunge ulei.
75w90 atat pentru cutie cat si pentru diferentialul spate.
-
Syntrax 75w90 e bun. Pe mine m-a scapat de desfacut cutia. Am aproape 1 an in care am mai simtit-o doar de doua-trei ori ca face figuri. Astept frigul iarna asta sa vad ce zice. Daca incepe iar, o dau jos la primavara ca a inceput sa fluiere si rulmentul de presiune.
LSD-ul din cutie e capsulat. Nu are treaba cu uleiul din cutie.
-
Offtopic:
Furam niste coduri de garnituri evacuare din topicul lui Muttley, si am mai dat pe acolo sa citesc ce scrie.
Am terorizat pe toata lumea cu aceste Subaru, de prin 2010 pana anul asta, ca l-as lua, ca nu prea, ca e laie, ca-i balaie... Intr-o duminica, la pranz, povestindu-i la mama ca am fost la (fosta) reprezentanta sa ma sfatuiesc, si ca e asa, si ca e pe dincolo, m-a oprit din logoree, s-a uitat cu drag la mine si a zis "ia-ti-o odata, ca ai innebunit de tot cu masina asta, ia-o si termina, vezi tu mai apoi ce si cum faci cu ea"
Speram sa se termine... e ora 10 si de o ora stau pe forumuri si citesc. ::)
-
stai linistit , asta este doar inceputul !!!
-
Dar de ce nu ma pot opri? Adica, am avut un Opel Astra inainte, i-am luat jante, gume OK, un HU cu USB ca tot scriam cd-uri a proasta, o resoftare si cam atat i-am facut de Doamne-ajuta, in 11 ani!!!
Si acum? Am cheltuit intr-o luna cat altii intr-un an, ca FF. De ceee?
(astea, de la cineva cu 3 biciclete, care pornea masina o data pe saptamana, la o iesire din oras)
-
Asa fac toate, cum s'ar zice
-
Calitatea serviciului unei firme random de prin Polonia:
(http://i.imgur.com/eyNZatF.png)
-
Intrebare catre membri, despre lumina de ceata din spate:
Am comutator pentru lumina de ceata din spate, exista martor in bord cand comutatorul e apasat, dar in spate, in far, nu se schimba nimic.
Mintea mea zice ca e becul rosu de jos, corespondentul celui alb, de mers cu spatele, din dreapta.
Am incercat toate combinatiile posibile cu faza lunga, scurta, faruri de ceata, pornit, oprit, etc. Nada, nix, nula.
Am verificat si schimbat becul, nimic.
Pareri? (am o vaga banuiala ca este o problema cunoscuta)
Mersii!
-
Siguranta fuzibila arsa? Daca nu, butonul. Sau ignora-ma, m-am gasit eu sa dau sfaturi electrice.
Zi mersi ca ai martor in tabloul de bord. Unii nu-l au nici p-ala.
-
Becul de ceata spate se aprinde standard: contact + pozitii + proiectoare fata si dupa aia apesi ceata spate.
Daca se aprinde becul in bord butonul e ok.
Iei aparatul de masura si masori daca in soclul becului ajung 12V minim. Daca ai tensiune atunci soclul e putin defect, vreo lamela deformata. Daca nu... Mergi mai sus pe cablaj. Oricum e plictisitor sa gasesti de unde e problema. Nu greu. Booooooriiiiiing. Presupunem de la inceput ca siguranta e buna.
-
Siguranta e buna, la fel si becul. Martorul in bord se aprinde, farurile de ceata pe fata funtioneaza perfect. Ramane posibilitatea cablajului defect pe traseu. Cum se zice, good luck with that.
-
Dacă ai cârlig verifica dacă are scurt cupla. Dacă are elimina derivația din stop pentru ceata remorca și becul de ceata se va aprinde.
Sent from my SM-A510F using Tapatalk
-
Da, am instalatie si carlig. Deci... DE AIA PAREA CA S-A UMBLAT la cablajul becului... pentru ca probabil chiar s-a umblat.
Unde poate avea cupla scurt? verific toti pinii 2 cate 2, de exemplu?
Wow, multumesc!!!
PS: dupa ce rezolv asta, as face un "hack" cu releu, sa aprind becul ala rosu deodata cu cel de marsarier.
Nu ma coafeaza cel existent pe dreapta, fiindca am oroare de borduri, sarne, tevi etc.
-
mai simplu iti iei stop de uk :D si raman ambele albe :D
-
Grija la hackuri cu masinile astea, au instalatiile electrice taaaaaaaaare sensibile.
-
Am terminat in weekend de montat si inlocuit un portbagaj plin de piese si lichide, cam asa:
ulei motor
ulei cutie si diferential
lichid de frana
lichid hidraulic pentru directie
azot lichid pentru racire generator de vortex spatio-temporal
curele de transmisie
filtru de ulei
filtru de habitaclu
2 garnituri pe evacuare
bujii 4 bucati NGK iridium
saboti si discuri (coated) de frana fata Brembo
vreo 2 perechi de stabilizatoare fata si spate
bucse bascula grup spate (nr. 6 din diagrama)
+alte acareturi de care nu imi aduc aminte
am vopsit bara anti-ruliu spate si bascula (differential member assembly) in camp electrostatic, profitand ca au fost date jos
Ramane de facut geometria la roti si de schimbat niste furtunele la instalatia de GPL.
+++ Mi-au ramas aceste 2 bucati de bucsi pe care mecanicul nu le-a schimbat, din varii motive
Bushing assembly-differential mounting rear: 41322FE000 (G11DM in poza)
(https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41KIhUfHAuL._SX355_.jpg)
Cine le doreste, dati-mi un semn va rog +++
-
Nu vrea nimeni bucsile astea?
-
Nu le-a schimbat pentru ca trebuie depresate si nu e deloc usor, trebuie scos tot suportul diferential. Noah, parca eu m-as risca la o incercare. Iti dau PM.
Sunt bou, credeam ca-s cele laterale, din fata. Ti-am dat si PM-ul, ignora-l.
Pe cele care ti-au ramas tie am sa le schimb cu poliuretan, deci... Scuze! :(
-
Da, nu avea omul chef sa demonteze tot, manat si de vreo doua suruburi care par cam intepenite.
No problem, le mai tin, poate se va gasi vreun ageamiu demn de asa o miscare candva.
-
Bucsele alea iti tin diferentialul, ii limiteaza toate miscarile, si are destule. Exista si filmulet pe yt cu modul de inlocuire, nu e deloc greu, mai ales ca placa suport se scoate cu totul, e relativ mica, iar bucsele se pot depresa/presa cu usurinta in menghina. Eu as zice sa le pastrezi si sa le folosesti candva.
-
Multumesc!
(Motivul invocat ar fi fost ca sunt unele suruburi ruginite, si ca e munca multa, si ca apoi trebuie aliniate chestii pe acolo... nu stiu ce sa zic. Personal am insistat sa le schimbe, mai ales ca era cu masina bucati pe elevator :-[ )
-
Va rog fumos putin ajutor: daca are cineva un sablon (template) pentru montarea eleronului de haion la hawkeye si poate sa il scaneze sau ceva de gen.
Am luat de la Malakay un anume eleron, l-am vopsit, si se pare ca montarea lui corecta necesita mai mult decat simpla inlocuire a celui vechi.
(http://i.imgur.com/rDqLOxs.png)
-
Scrie-i lui Pfaizzer, are un hayon chel si ti-ar putea face sabloanele. Eu n-as mai desface eleronul, are niste clipsuri extrem de dubioase, zic sarumana ca nu le-am rupt cand am umblat acolo.
Succes!
_____________
Si daca te ajuta cu ceva...
....... am dat jos eleronul de pe hayon, se vedea muschi crescand sub el, si ma deranja zdranganeala sa la inchiderea portbagajului.
Dupa desfacerea celor 2 suruburi, el insista insa sa ramana atasat de hayon. In manual, mai apar 2 clipsuri, desi la descriere e ceva de genu' jos suruburile, afara eleonoru'. M-am intors la masina, am tras cu grija, nimic. Pe Nasioc am gasit insa problema: clipsurile se desfac intr-un singur mod, prin interior, dupa desfacerea burdufurilor de cablaj de langa balamale. A functionat, am curatat, ceara, pus la loc. Cu alta ocazie am sa dau iar jos pentru a-i reface garniturile de etansare la apa. Am omis sa fac poza eleronului, insa se vad amprentele garniturilor in cea de mai jos.
Garniturile originale sunt din burete, dupa 13 ani s-au tasat, iar acum zdrangane.
(http://i.imgur.com/2Iobe6K.jpg)
-
Auzi, da' carioca nu e suficienta?
La ce-ti trebuie sablon? Asezi eleronul pe pozitie, marchezi, gauresti. Cu asigurarea anterioara de a avea tot ce-ti trebuie montarii. La mine-s 2 fixari filetate si 2 clipsuri.
Grija la piulite, din amintiri si din ce vad in poza sunt piulite sertizate (http://www.swissimex.ch/contents/media/l_assortiment-tube-tara-alu-1_.jpg), alea se aplica cu un cleste special, procedeul e asemanator aplicarii pop-niturilor.
-
Multumesc baieti, stiam ca pot conta pe voi.
Am sa cer si ajutor din partea vreunui tinichigiu/meserias, just in case...
Pare o operatie migaloasa iar eu nu am suruburile originale sau acele clipsuri. Cat despre etansare, voi apela la un pistolul cu clei cald din dotare. Asta va ajuta si la fixarea mecanica.
Sau exista EPOXY bicomponent :o
-
Mai bine mastic crud de tapiterie sau de ala de parbriz. E mai usor de taiat cand o fi nevoie
-
Stie cineva de aici in partea de vest a tarii, in special Timisoara, un loc unde se colanteaza masini, si se face calumea?
-
vb cu lemur ( leone84 pe forum , alin hent pe facebook ) ca el este din timisoara !!!
-
I-am dat add, mersi!
-
E cam liniste in cotetul meu, asa ca pun aici ce am facut in ultima vreme - aproximativ jumatate de an.
- am revopsit bara din fata, masina fiind luata de la dealer cu titlul "bara va trebui vopsita candva" si a trebuit vopsita dupa ce a sarit ce era pe ea, la intalnirea usoara cu niste zapada batatorita
- am montat eleronul de haion, acesta operatie necesitand astuparea unor gauri ramase in haion
- am montat camera de mers cu spatele si oglinda, ramane sa le fac conexiunea electrica (nu am chef)
- am pus bare pe plafon
- am schimbat ulei, filtre
- am montat deflectorul de capota (de data asta cel bun pentru modelul meu)
- am montat protectia de bandou pentru bagaje
- am pus roti pe 17 cu cauciucuri bune
Revin cu poze.
-
Niste imagini:
(https://i.imgur.com/kktbNc0.jpg)
(https://i.imgur.com/wMmuDiC.jpg)
-
Cine ti-a dat cu spray pe numar? ;D
-
;D
Las ca-i prind eu!
Uitandu-ma mai bine, sunt cam exagerate HDR-urile astea. Caut si variantele clasice.
-
Sunt misto pozele :)
-
Ce varianta de echipare este? vad ca ai si trapa.
-
Nu stiu denumirea echiparii din fabrica, deocarece a avut un proprietar (2, cu handler-ul) in Germania.
Ce pot spune e ca are: culoare gri, tapiserie de stofa, climatronic, faruri de ceata si trapa electrica. Fara incalzire in scaune, fara pilot automat.
Ce am adaugat eu: camera mers cu spatele cu ecran in oglinda retrovizoare, HU Alpine, alte boxe (JBL+JVC).
Ce urmeaza: main pulley usurat COBB sau Perrin, daca le gasesc la pret redus.
----
Ce as mai vrea: UEL headers.
Arogante: interior de piele, incalzire in scaune, pilot automat, frane fata WRX.
Super arogante: schimbat motor cu cel de Legacy varianta japoneza de 190 CP, EJ 20 Y EGR.
;D :o
-
Nu stiu denumirea echiparii din fabrica, deocarece a avut un proprietar (2, cu handler-ul) in Germania.
Ce pot spune e ca are: culoare gri, tapiserie de stofa, climatronic, faruri de ceata si trapa electrica. Fara incalzire in scaune, fara pilot automat.
Ce am adaugat eu: camera mers cu spatele cu ecran in oglinda retrovizoare, HU Alpine, alte boxe (JBL+JVC).
Ce urmeaza: main pulley usurat COBB sau Perrin, daca le gasesc la pret redus.
----
Ce as mai vrea: UEL headers.
Arogante: interior de piele, incalzire in scaune, pilot automat, frane fata WRX.
Super arogante: schimbat motor cu cel de Legacy varianta japoneza de 190 CP, EJ 20 Y EGR.
;D :o
[/quote
Aceleasi optiuni le am si eu in afara de trapa... A mea este varianta de baza, Active.
La ce raport de compresie are motorul de 190 trebuie sa uiti de GPL. :)
Apropo, boxele ce dimensiuni au?
-
E invers, GPL-ul e ideal pentru rapoarte de comprimare mari ;)
-
Boxele au 16,5 cm fata si 13 cm spate. Daca le schimbi, trebuie flanse de adaptare, deoarece gaura din usa e prea mica pentru unghiul si diametrul corpului boxelor aftermarket. Apoi in usi sunt 3 gauri, iar cele aftermarket sunt pe 4 majoritatea.
Despre GPL, nu prea mai merg decat in afara pe el, in oras sunt prea multe porniri la rece.
-
Spuneam acum ceva timp ca am o atractie fata de portbagajele acelea americane.
Iata si poza cu al meu, montat pe masina. Nu l-am folosit pana acum la nimic, excursiile la ski se fac in 2-3 oameni si spatiul din masina este suficient. Unde este bun este la marirea consumului de combustibil la viteze mari :))
(https://i.imgur.com/ZuMsD3M.jpg)
Mai o poza cu ce am adunat in ultima vreme si urmeaza sa fie montate in curand:
(https://i.imgur.com/om427LS.jpg)
-
Cooorect ! Sa mai spunem ca la aceleasi viteze mari, deflectorul montat in fata portbagajului, inclinat la un unghi obtinut riguros prin calcule ingineresti, va folosi in favoarea ta rezistenta aerului, oferindu-ti o apasare pe punti mult imbunatatita. Practic, sta lipita !!
Am glumit !....da-l repede jos daca nu ai trebuinta la carat si te vei bucura si de muzica din boxe.
-
....da-l repede jos daca nu ai trebuinta la carat si te vei bucura si de muzica din boxe.
Sau lasa-l acolo unde este acum pentru a acoperi eventualele zgomote produse de articulatii, ornamente interioare din plastic, imbinari la portiere etc... >:D
-
Zgomote? nu aud nimic din cauza tobei. Pacat...
-
nu aud nimic din cauza tobei
daca nu se aude cel putin in judetul urmator tot degeaba ;D
-
Nu am postat de ceva vreme, ar fi cazul sa trec in registru urmatoarele:
- discuri si placute de frana spate Stoptech
- furtune inox frana fata
- ulei + filtru schimbate la 5500 Km
- fulie motor usurata Perrin
- kit distributie schimbat, plus pompa de apa Aisin
- nuca schimbator Tomei din duracon
- presuri cauciuc originale Subaru (sunt ceva mai mici decat restul de pe piata dar foarte rezistente, "absorb" o tona de mizerie fara sa se reverse, nu aluneca deloc pe mocheta)
128 K Km
si cam atat deocamdata
-
Se simte ceva cu fulia?
-
Ce furtunase metalice ai pus pe etrierul stock? La cautari am gasit ca sunt doar de 4pot (adica WRX si brembo). Cica difera ceva la prindere (acel bonjo bolt).
-
Furtunase - acestea:
https://www.rallysportdirect.com/fits/2007-subaru-impreza-outback-sport-2-5/brake-lines/stp-950-47006-stoptech-stainless-steel-brake-lines-front (https://www.rallysportdirect.com/fits/2007-subaru-impreza-outback-sport-2-5/brake-lines/stp-950-47006-stoptech-stainless-steel-brake-lines-front)
Cu fulia, pe aspirat, cred ca e mai mult placebo.
-
Merci! Aveam impresia ca nu merg pe etrierul simplu, asta cu culise pentru ca are racordul la alt unghi si nu merge prins. Dar vad ca sunt 2008+ si parca inainte erau la unghi de 90 grade pentru sasiul de GD. Deci posibil sa fie o gaselnita buna pentru aspirate.
Multumesc!
-
La ce te referi cand spui etrier ,,simplu,, ? Este cu doi cilindri.
-
Merci! Aveam impresia ca nu merg pe etrierul simplu, asta cu culise pentru ca are racordul la alt unghi si nu merge prins. Dar vad ca sunt 2008+ si parca inainte erau la unghi de 90 grade pentru sasiul de GD. Deci posibil sa fie o gaselnita buna pentru aspirate.
Multumesc!
Cu drag! Pe site-ul lor ca sa gasesc masina cea mai apropiata, am pus 2007 ca an si Subaru Outback Sport ca model, fiind cel mai apropiat de wagon. La fel si la discuri plus placute. In mare (zic, in mare) fata de modelul lor difera motorul, care e de 2.5, cutia, evacuarea si alte nimicuri. Unele piese se potrivesc. La prima mana caut compatibilitatea pe opposedforces.
-
La ce te referi cand spui etrier ,,simplu,, ? Este cu doi cilindri.
Adica nu e cu 4 ca la WRX sau STi care au furtunase dedicate pentru anii 2001-2007 si conform producatorului nu merg la etrierul acesta cu 2 pistonase. Se pare insa ca versiunea 2008+ asta merge si la aspiratele mai vechi.
Am citit in comentarii si scriau mai multi ca si-au pus inclusiv pe XV.
-
144K Km, am zis sa pun o vorba doua si pe aici, nu stiu ce am mai facut la masina intre timp, dar am adunat o sacosa de piese pentru revizia care se tot lasa asteptata de cateva luni.