Subaru club Romania

Jurnale de bord => XV & Crosstrek => Subaru XV GT (2017-2023) => Topic started by: andreiburg86 on July 12, 2018, 12:26:13 PM

Title: XV 2.0 2018
Post by: andreiburg86 on July 12, 2018, 12:26:13 PM
Salutare,
Posesor nou (2 saptamani) de XV Grey Khaki. Pana acum am 1200 de km si imi place f mult cum merge. Trebuie sa ma obisnuiesc inca cu CVT-ul din dotare. Masina nu este f sprintena dar isi face treaba in depasiri daca apesi acceleratia la podea :). Am specificat asta pentru ca am vazut pe forumuri f ulte intrebari legate de "cat de sprintena e masina".
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: BOXER on July 12, 2018, 12:44:09 PM
Asteapta sa parcurgi 10.000 si dupa aceea masina se va comporta altfel.
Masina este foarte echilibrata dpdv dinamic si multi o compara cu turismele de clasa mica echipate cu transmisii manuale.
Nu este Renaul Clio Sport, este un SUV compact serios.

La masinile moderne sportivitatea se regaseste la WRX sau STI.
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: andreiburg86 on July 12, 2018, 12:53:27 PM
Asteapta sa parcuri 10.000 si dupa aceea masina se va comporta altfel.
Masina este foarte echilibrata dpdv dinamic si multi o compara cu turismele de clasa mica echipate cu transmisii manuale.
Nu este Renaul Clio Sport, este un SUV compact serios.

La masinile moderne sportivitatea se regaseste la WRX sau STI.

F corect. Masina ca stabilitate se comporta impecabil si la viteze mari si in curbe. Anterior am detinut o Mazda 3 2014 si desi era f joasa si avea stabilitate f buna nu am simtit nicio diferenta intre ea si XV, desi XV ul are o garda la sol mult mai mare.

P.S. Sistemul Eyesight este extraordinar.
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: MihaiFlorescu on July 12, 2018, 13:02:10 PM
Poze, consum. Sa o stapanesti sanatos!
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: andreiburg86 on July 12, 2018, 13:12:47 PM
Poze, consum. Sa o stapanesti sanatos!
Multumesc. (http://)Consum 7.8%. Afara 70%, Oras 30%. Poze nu stiu cum sa uploadez :).
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: Heliotropus on July 12, 2018, 14:09:08 PM
A urca poze pe forum este o întreprindere mult mai anevoioasă în comparație cu acomodarea și exploatarea noii tale mașini  ;D însă până la un training dedicat îți urez bun venit și să experimentezi momente fascinante pe itinerariile estivale!
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: marr on July 12, 2018, 14:26:11 PM
Bine ai venit printre noi !
Sper sa ne onorezi cu prezenta la viitoarele intalniri ale clubului !

Dupa cum spuneam, ti-am vazut si admirat masina in Bucuresti. Este o prezenta ce nu poate sa nu sara-n ochi in multimea de modele europene ...
Am admirat noul XV in showroom si am avut si placerea unui drive-test potrivit unui Subaru ( ploaie torentiala, munte si serpentine).
Mi-a placut masinuta !
Ca actual posesor atat de XV 2016 (ce-i drept diesel si manual) cat si de Impreza  2016 (asta-i 2.0 benzina + CVT) pot spune fara teama de a gresi ca noul XV este un serios pas inainte din toate punctele de vedere ( finisaje, ergonomie, confort, dinamica) fata de modelul precedent.
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: Dan_XV on July 12, 2018, 21:54:54 PM
Salutari!
Welcome to the club... XV Club!
Ca posesor de XV 2.0 CVT iti pot confirma ca pe masura ce masina/computerul de bord iti va invata stilul de condus va deveni din ce in ce mai "responsive". Asta se va intampla cam intre 7000 si 10000 de kilometri. Oricum si tu trebuie sa te obisnuiesti cu CVT-ul care vrea sa tina turatia motorului cat mai constanta ceea ce inseamna ca masina accelereaza insa fara te avertizeze sonor prin crestera turatiei motorului. Pe la inceput m-am trezit pe Pallady la 80 la ora fara sa imi dau seama.  :D
Dupa ce treci de prima revizie vezi ca in spatele volanului ai doua padele cu care te poti juca  >:D
In rest, ca sa il citez de marr, "...sa o stapanesti sanatos ca de bucurat stiu ca o sa te bucuri de ea" si te asteptam la intalniri.
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: andea79 on July 12, 2018, 22:11:37 PM
stiti ca totusi computerul ala nu invata nici un stil de condus nu ? :)
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: BOXER on July 13, 2018, 00:15:51 AM
stiti ca totusi computerul ala nu invata nici un stil de condus nu ? :)

TCU?
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: andea79 on July 13, 2018, 00:20:27 AM
MPU, CCU, NFP.... nu exista... nu mai prostiti copii...
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: Dan_XV on July 13, 2018, 08:40:54 AM
Salutare!
Departe de mine gandul de a ma contrazice cu vreunul din voi, insa ce pot sa spun este ca comportamentul masinii se schimba in functie de stilul de condus. Am observat asta dupa ce o luna si 4000 de kilometrii a fost condusa de jumatatea mea mai buna. Cand mi-a fost returnata era mai potolita, motorul nu mai era asa dornic sa urce in ture, mi-a luat aproape o saptamana sa o aduc din nou pe calea cea buna. O fi efect placebo, nu stiu. Tot ce pot sa spun este ca IMI PLAAAAACE!
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: andea79 on July 13, 2018, 10:20:24 AM
foarte bine ca iti place, asa si trebuie :)
cu toate astea repet, ECU invata chestii dar nu le invata cu scopul de a se adapta unui stil anume de condus ... se adapteaza la calitatea combustibilului si eventualele defecte (leaks, senzori obositi) invatand sa reduca din timing/avans sau prin fuel trims, sau invata/ajusteaza pozitia clapetei de acc. in functie de load (AC, etc) dar nu la stilul de condus

o masina fara nici un defect si cu benzina de calitate va functiona la fel condusa de bunica sau de nepotul sturlubatic iar o masina cu benzina proasta (ca exemplu) are sanse sa functioneze mai prost la nepotul care ii da talpa toata ziua (si masina invata sa reduca timingul din cauza benzinei/knock) decat la bunica :)
aceeasi poveste si cu TCU pt. transmisii automate/CVT -> invata cateva valori dar nu pentru ca soferul este unul sau altul ci doar pentru functionarea in parametrii optimi

dupa un reset se porneste in general de la valori "safe" pe care ECU/TCU incearca apoi sa le creasca spre valorile "optime" setate tot de fabrica la care ajunge in max. cateva sute de km daca totul este dpdv al functionarii

desi ar fi fost mega fun nu avem din pacate AI, fuzzy networks & stuff si hardware-ul ECU-ului sau TCU-ului este totusi limitat bine de tot
https://www.renesas.com/en-us/products/microcontrollers-microprocessors/superh/sh7050/sh7059.html
ia vedeti niste detalii despre procesorul folosit de ecu pe modelele noi

Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: alexcspopescu on August 20, 2018, 12:20:54 PM
 
ignorati intrebarea anterioara. Scuze.

 
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: andreiburg86 on October 22, 2018, 20:51:51 PM
Salutare,
Nu am mai scris de ceva vreme. Am facut cu masina 8500 km. Am facut deja prima revizie, cea de la 5000km (400 lei, ulei + filtre). Consum mediu pe cei 8.5k km este de 8.1l. Extern am scos si 6l la suta de km (fara autostrada). Masina merge foarte bine, este o placere sa o conduc.
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: andreiburg86 on January 30, 2020, 18:30:00 PM
Salut!
Am facut cu masina acum 33000 km. Consumul s a cam marit spre deosebire de cand era mai noua. Am media acum pe ultimii 5k cam 9,5. Probabil pentru ca am mers destul de mult cu ancelopele de iarna.
In rest nu am nicio problema. Am mers cu ea peste tot, prin noroi, zapada la deal la vale etc:). si a mers ca pe asfalt. X-Mode ul este cea mai buna inventie ever ;).
Defapt ar fi o problema minora cu apple car/android auto: cand opresc masina la benzinarie de ex cateodata nu mai porneste. Solutia ar fi sa stai cu motorul oprit cam 30 de min si pe urma se deschide din nou apple car ul. Am incercat sa fac update la unitate dar nu imi gaseste niciun update.
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: BOXER on January 30, 2020, 19:13:26 PM
Schimba uleiul mai des, foloseste unul superior si atentie la presiunea din anvelope.
Title: XV 2.0 2018
Post by: Adi-Canada on January 30, 2020, 19:26:12 PM
Sa iti traiasca  si sa mai mergi cu ea   3300000000000000  mile  ;D
Consumul  poate varia  in functie  de o gramada de factori :  iarna, vara, cauciucuri, presiunea in cauciucuri,  conditii de trafic, benzina, aer conditionat,  talpa,   etc.  Nu panica.
Intr-adevar,  X-Mode ul  este cea mai buna inventie  de cand s-a  inventat  roata  pana astazi.  ;D  Nu o sa ajungi niciodata sa te saturi de  el   :)
Apple car si Android auto dupa cate stiu eu nu le poti  upgrada tu singur.  Numai reprezentanta  poata sa modifice ceva la softul unitatii media.  Si eu am o problema  cu Androidul auto si  pana acuma au vazut-o  doi mesteri  de la reprezentanta si nu au reusit sa ii gaseasca hiba. Pe la jumatatea lui februarie  am  din nou programare  la reprezentanta  si o las toata ziua acolo ca sa  ii gaseasca problema si sa o rezolve. 
Dupa cum zici tu  ca o data merge si o data  ba,  s-ar putea sa ai o problema  cu cablul.  Pune-i  cablul original al telefonului.  La inceput  si eu am avut o problema asemanatoare  dar am descoperit ca din cauza cablului  mergea aiurea, sau nu mergea deloc.
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: andreiburg86 on January 30, 2020, 22:07:23 PM
Cei 5k sunt de cand am schimbat uleiul, care a fost schimbat la reprezentanta. Banuiesc ca e de calitate. Presiunea e ok. La rece 230 fata cu 220 spate+-5. Intr adevar cam apas pe aceleratie 😂
Am intrebat de update de soft la SMT dar cica nu au nici un update si sa incerc cu aplicatia star link. Cablul e original si am incercat cu mai multe incl. android. Am mai citit si se mai intampla si la altii. Asta e pot sa traiesc si asa😁
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: puiu on January 31, 2020, 12:51:15 PM
Incearca sa deconectezi telefonul de la cablu inainte sa opresti motorul. Ce se intampla? Tot asa, se blocheaza?
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: marr on January 31, 2020, 17:06:28 PM
....
Defapt ar fi o problema minora cu apple car/android auto: cand opresc masina la benzinarie de ex cateodata nu mai porneste. Solutia ar fi sa stai cu motorul oprit cam 30 de min si pe urma se deschide din nou apple car ul. Am incercat sa fac update la unitate dar nu imi gaseste niciun update.

Si eu am patit de cateva ori ceva similar.
Dar, ma vazut pe un canal youtube al unui dealer din USA care exeplica (si exemplifica) ce si cum se face cu tot felul de chestii pe la masini. Daca am retinut corect, spunea ca, pntru functionarea fara probleme a Apple Car Play, trebuie sa nu cuplezi telefonul la masina imediat ce ai pornit motorul ( sau sa fie conectat in momentul in care pornesti motorul). Cica trebuie sa astepti cateva secunde (10-20) pana-si termina computerul autodiagnoza la pornirea masinii.
Si da, pare-se ca functioneaza corect doar daca folosesti cablu original.

Referitor la updte, eu am observat ca in momentul in care am facut update-ul de harti, a facut si un update de soft pentru unitatea media a masinii.
Daca nu uit, cand ajung sa pun mana pe XV, ma uit sa vad ce versiune de software are (bine, cu ultimul update stau pe stick de aproape doua luni si nu am ajuns sa-l instalez).
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: andreiburg86 on January 31, 2020, 17:29:13 PM
Mersi, o sa incerc si asa. Sa astept dupa ce pornesc masina. Tu ai update ul pe stick? Eu am zis ca e de ajuns sa conectez tel la masina si apoi imi zice el daca e nev de update. Si zice ca nu e nevoie :).
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: marr on January 31, 2020, 18:00:04 PM
M-am înregistrat pe Subaru-Maps.com cu VIN-ul mașinii si ma anunța când sunt update-uri disponibile la hărți.
La descarc pe un stick USB si cu asta ma duc la mașina si instalez ce-i de instalat. A durat cca. 20-25 minute.
Data trecută stiu sigur ca, pe lângă update-ul hărții a fost si un update de soft.

Si da, încearcă sa conectezi telefonul doar după ce ai pornit mașina si a terminat autodignoza si vezi dacă mai face figuri.
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: Adi-Canada on January 31, 2020, 18:33:10 PM
Eu de cand am luat masina  (iunie 2019)  si pana acuma  am lasat tot mereu telefonul  conectat  si  a functionat fara probleme pana  acum in ianuarie. Deci foarte posibil ca din cauza updateului de soft  sa nu mearga Androidul ,  nu din cauza ca ai conectat cablul inainte sau dupa ce ai pornit masina.
Ce am remarcat e  ca  androidul de pe telefon  si-a facut un update  la inceputul lui ianuarie. Ce e bizar  e ca totul a functionat bine  cateva zile,  chiar si cu androidul updatat pe telefon si  cu andoit auto ul neupdatat  pe masina.  Apoi nu a mai functionat.
Cand am fost ultima oara la reprezentanta  am descoperit un truc ca sa il fac sa mearga temporar. Pornesc masina, apoi conectez telefonul,  apoi ma duc in  settings ul  unitatii media  si dau click  pe reinitializare  sistem la parametrii de fabrica. Cand totul reporneste , androidul  auto functioneaza normal ca inainte . Dar cand ai oprit masina si ai  scos cheia din contact nu mai reporneste.  Trebuie sa reiei operatiunea.
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: andreiburg86 on January 31, 2020, 18:47:39 PM
M-am înregistrat pe Subaru-Maps.com cu VIN-ul mașinii si ma anunța când sunt update-uri disponibile la hărți.
La descarc pe un stick USB si cu asta ma duc la mașina si instalez ce-i de instalat. A durat cca. 20-25 minute.
Data trecută stiu sigur ca, pe lângă update-ul hărții a fost si un update de soft.

Si da, încearcă sa conectezi telefonul doar după ce ai pornit mașina si a terminat autodignoza si vezi dacă mai face figuri.
Mersi frumos. O sa incerc ai eu.
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: Celalalt on January 31, 2020, 18:48:28 PM
Ciocan , surubelnita , menghina , sfic , șlap si liniar. Bucațită si montata la loc. De cele mai multe ori da roade.
Vb aia , ce face un IT ist cand nu ii porneste masina ? Se da jos si se mai urca o data
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: andreiburg86 on January 31, 2020, 18:50:34 PM
Eu de cand am luat masina  (iunie 2019)  si pana acuma  am lasat tot mereu telefonul  conectat  si  a functionat fara probleme pana  acum in ianuarie. Deci foarte posibil ca din cauza updateului de soft  sa nu mearga Androidul ,  nu din cauza ca ai conectat cablul inainte sau dupa ce ai pornit masina.
Ce am remarcat e  ca  androidul de pe telefon  si-a facut un update  la inceputul lui ianuarie. Ce e bizar  e ca totul a functionat bine  cateva zile,  chiar si cu androidul updatat pe telefon si  cu andoit auto ul neupdatat  pe masina.  Apoi nu a mai functionat.
Cand am fost ultima oara la reprezentanta  am descoperit un truc ca sa il fac sa mearga temporar. Pornesc masina, apoi conectez telefonul,  apoi ma duc in  settings ul  unitatii media  si dau click  pe reinitializare  sistem la parametrii de fabrica. Cand totul reporneste , androidul  auto functioneaza normal ca inainte . Dar cand ai oprit masina si ai  scos cheia din contact nu mai reporneste.  Trebuie sa reiei operatiunea.
Probabil ca poate fi si o problema de compatibilitate intre apple car/android auto si multimedia de la subaru. Dar e ok, merge destul de bine, si asa cum e acum.
Title: XV 2.0 2018
Post by: Adi-Canada on February 02, 2020, 02:29:12 AM
M-am înregistrat pe Subaru-Maps.com cu VIN-ul mașinii si ma anunța când sunt update-uri disponibile la hărți.
……………………………………………………………….

Am incercat si eu varianta asta  si …………………………  surpriza !!   Imi zice ca VINul  meu nu exista !   
Tot sapand  prin problema  am  constatat cu stupoare ca  VINul   scris in contractul de leasing si  cel scris in talonul de inmatriculare sant gresite !!  in loc de un B  e scris un 8 .  Enervat ,  ma duc la masina sa vad ce e scris sub parbriz.  Constat ca VINul  scris in talon e cel bun,  cel din din contract e cel gresit . 
Buuuuuuuuunnnn,  incerc din nou  cu VINul  bun  si …….  tot  nimic. Imi spune ca VINul meu  nu  exsista .  Merde !!!    Inca un motiv sa ii dau  shit  lui Scotti  ca sa imi schimbe masina    >:(   >:(
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: marr on February 02, 2020, 08:07:29 AM
Da’ navigație are mașina ta ?
Ca dacă nu, e clar ca pe Subaru-Maps nu exista VIN-ul ei ...
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: Celalalt on February 02, 2020, 08:39:09 AM
 ;D
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: andreiburg86 on May 17, 2021, 13:45:55 PM
Salutare, Am fost la SMT la revizia de 60000 de km. Masina merge foarte bine. O sa scriu ce anume am schimbat in ultimele zeci de mii de km in afara de obisnuita revizie (ulei si filtre):
- 29 000 KM: placute frana fata;
- 50 000 KM: bucse bascula fata - garantie - se pare ca e o problema des intanlita pe la 50k km;
- 52 000 KM: placute frana fata;
- 60 000 KM: ulei CVT, ulei diferentiale fata si spate, completare antigel, schimbat lichid frana;
- pe la 80 000 trebuie sa schimb si discurile de frana fata.

O intrebare as avea si eu: Eu schimb la 15 000 ulei ul de motor (70% extraurban 30% urban). Credeti ca ar trebuit schimbat mai des? Am vazut ca scria cineva mai sus ca ar fi bine mai des. Eu il schimb la 15k si merge foarte bine.

Mersi
Title: Re: XV 2.0 2018
Post by: BOXER on May 17, 2021, 14:08:09 PM
Toate merg foarte bine pana cand se uzeaza si apar problemele.

Pentru linistea ta ar fi bine sa schimbi uleiul mai repede.