Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Impreza și XV/Crosstrek => Topic started by: AlinI on June 24, 2016, 20:53:26 PM

Title: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: AlinI on June 24, 2016, 20:53:26 PM
Pe scurt, a ramas blocat, sau se blocheaza foarte repede la parcari, sau viraje cu volanul la maxim.
Prima data am observat ceva ciudat la ea acum o saptamana, dupa un drum de 100km, mers cat se poate de normal, cand am ajuns la destinatie si am vrut sa o parchez... dupa ce a stat parcata vreo 2 ore, timp in care cred ca s-a racit, urmatorul drum scurt prin oras a fost cat se poate de normal.
saptamana asta nu am mai observat nimic ciudat la ea, dar cel mai lung drum pe care l-am facut a fost de vreo 15 minute.
azi la fel... dupa un drum din drumul taberei pana la unirii, cand am vrut sa parchez iar s-a blocat.... si parca definitiv...
cel mai urat se simte la parcari cand sunt rotile fata virate maxim. la curbe normale nu am vazut nici o diferenta.
la intoarcere am mai facut o oprire pe drum si cand am parcat idem... cand am ajuns acasa... la fel...
imi este foarte greu sa descriu cum face... parca da scart (sau taraste pe asfalt) doar cu o roata din spate.. probabil cea care pierde aderenta la un moment dat.
stiu ca diff-ul central este cu vasco-cuplaj si stiu cum functioneaza ca principiu, dar nu este normal sa se blocheze asa repede si la manevre simple.
maine dimineata o sa incerc sa mai dau o tura cu ea sa vad daca mai face... oricum irelevant, pentru ca s-a intamplat de fiecare data dupa drumuri mai lungi si cand era foarte cald afara....
luni o sa o programez la SMT sa o vada si cei de acolo.
masina este din 2009, fluidele din transmisie stiu ca au fost schimbate, dar lichidul ala siliconic nu stiu nimic despre el... nu stiu daca se schimba sau daca a fost schimbat
acum intrebare.
este vreo sansa sa trebuiasca doar schimbat lichidul ala?
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: MihaiFlorescu on June 24, 2016, 21:02:13 PM
Va trebui sa ne ajuti cu o descriere mai exacta a problemei. Ce face sau nu face eu nu prea am inteles.

Nivelul uleiulul e verificat?
Title: Răspuns:
Post by: Dragosh10 on June 24, 2016, 21:10:22 PM
Din ce înțeleg eu rămâne blocat...nu da drumul la roti să poată face diferența de distanța/viteza
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: AlinI on June 24, 2016, 21:15:00 PM
la mers normal prin oras nu se simte nimic ciudat. la viraj cu volanul la maxim se blocheaza diff-ul central si la 5-10km/h da scart cu puntea spate.
nu am verificat nivelul uleiului din transmisie.... nu stiu daca in diferentialul central are/nu are ulei.
da dragos. exact.. :)
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: MihaiFlorescu on June 24, 2016, 21:58:31 PM
Ar putea fi diff-ul spate nu neaparat central..
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: puiu on June 25, 2016, 00:25:19 AM
Am mai vazut ceva de genul asta la dustere. Au cutie de transfer cu raport fix la centru iar cand incerci sa parchezi uneori roata de pe spate exterior o trag taras.
Din ce spui tu, probabil ai ulei putin in cutie si nu se raceste centralul cum trebuie si asta il duce in temperatura la care se blocheaza. Lichidul siliconic e pe viata. Cand s-a uzat, alt diferential.
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: Dragosh10 on June 25, 2016, 00:50:50 AM
l nu stiu daca in diferentialul central are/nu are ulei.
Centralul e corp comun cu gearbox....deci are ulei
Daca da "scart" la roata spate acolo e problema.Verifica , cum au zis colegii, ulei diff spate si cutie daca tot verifici.Daca ai ulei putin, nu completa.Goleste si baga ulei proaspat, in uleiul vechi te uiti de span, daca e prea mult si prea mare....pregateste-te de alt diff......
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: AlinI on July 11, 2016, 11:26:54 AM
Cum am banuit.. diff-ul central este crapat... la 58k km...  no comment..... cu masina rece doar tacane la viraje stranse... cu ea calda ramane blocat complet.
part number dupa vin: 38913AA101
se inlocuieste cu 38913AA102

plus... evident ulei schimbat in cutia de viteze. inca oscilez intre Motylgear 75W90 si Gear 300 75W90
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: moguai on July 11, 2016, 11:30:16 AM
Motylgear mi au pus mie la sti cei de la AK asa ca nush daca e musai nevoie de gear300
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: puiu on July 11, 2016, 12:07:15 PM
Ai desfacut cutia sau inca nu? Cat ulei aveai in ea? Cum arata? Danturile pinioanelor?
A mea a facut figuri la motylgear si l-am dat jos destul de repede si am bagat castrol syntrax care i-a luat toate durerile.
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: AlinI on July 11, 2016, 12:26:22 PM
inca nu am desfacut cutia.
zilele astea trebuie sa imi ajung diff-ul.
pe elevator cei de la smt nu au vazut nimic care sa indice pierderi de ulei.... o sa le zic sa imi lase diff-ul vechi sa ii fac niste poze.
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: puiu on July 11, 2016, 12:31:14 PM
Roaga-i sa scurga uleiul in ceva transparent. Uleiul e primul indiciu despre starea cutiei.
Cat e pretul la LSD?
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: AlinI on July 11, 2016, 12:33:03 PM
o sa le zic.
la smt 5000RON, comandat online 2490.
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: MihaiFlorescu on July 11, 2016, 14:26:01 PM
Ce ulei ai avut in ea? Cand a fost schimbat ultima data?
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: puiu on July 11, 2016, 15:15:59 PM
La 58k km probabil din fabrica si fara vreun schimb la activ. Daca a mai si cedat tentatiei parcarilor inzapezite... :) :)
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: AlinI on July 11, 2016, 16:22:21 PM
Ce ulei ai avut in ea? Cand a fost schimbat ultima data?

l-am schimbat anul trecut.. nu stiu ce ulei a fost pus in ea... doar am dus-o la un service si ei stiu ce i-au facut... (never again...)

La 58k km probabil din fabrica si fara vreun schimb la activ. Daca a mai si cedat tentatiei parcarilor inzapezite... :) :)

recunosc... si nu regret..  :P si am facut si ceva plecari in forta cu reductorul pe low.....
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: MihaiFlorescu on July 11, 2016, 16:24:16 PM
Nu pica de la cateva invarteli sau plecari de pe loc. Probabil de la ce ti-au pus sau nu ti-au pus la service.
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: moguai on July 11, 2016, 16:37:28 PM
mai cunosc o impreza aspirata 2008 cu diff spate picat, tot pe la 60-70k km.
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: puiu on July 11, 2016, 16:59:57 PM
Sunt foarte curios cat ulei e in ea si cum arata. Sa ne tii la curent atat cu uleiul cat si cu ce gasesti in cutie dpdv uzuri la pinioane/sincroane/frane etc si cu felul cum arata centralul dupa ce a picat.
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: malakay on July 11, 2016, 20:50:58 PM
hahaha cate ''parcari'' , circuite, gusi stradale au vaz difurile mele... si nu au crapat nicioadata....
ai mers cu jante diferite ? cu cauciucuri diferite ?
Title: Răspuns: Probleme diferential central impreza 2.0s 2009
Post by: AlinI on July 11, 2016, 23:28:48 PM
ai mers cu jante diferite ? cu cauciucuri diferite ?

nope. masina a avut doar cauciucuri identice, rotite in diagonala la fiecare schimb de cauciucuri... acum are niste toyo proxes t1r cumparate de noi anul trecut cand de la o groapa am facut o galca la unul din cele vechi... si le-am schimbat pe toate. nu fac imprudente de genul.

ca tot ai deschis subiectul mi-am amintit ceva....... dupa ce am pus cauciucurile de vara anul asta... cred ca a ramas o supapa deschisa la o roata pe spate si dimineata cand am plecat cu masina, mi-am dat seama ca am pana dupa vreo 800-1000m..... mers majoritatea prin santierul drumul taberei printre stradute pline de gropi...  si am mai mers cu rezerva vreo 5km pana la o vulcanizare (rezerva care este cea originala all seazon, dar este aceeasi dimensiune ca restul..... in teorie.. :) )... in fine..... abia astept sa vad si eu ce or sa zica cei de la smt cand or sa desfaca cutia..... sapt trecuta am dat comanda si teoretic in 1-2 zile vine si o sa fac programarea....... abia astept sa o vad functionala din nou. acum ma deplasez cu alta masina, si de fiecare data cand ma sui in ea... imi dau seama cat de mult imi lipseste sugaru'..  :P


Saptamana trecuta am fost sa ii schimb diferentialul. cel putin la prima vedere nu am vazut nimic dubios la el. uleiul l-au scurs baietii de la SMT intr-un recipient transparent, l-am lasat cateva zile si tot ma uit sa vad daca se depune ceva pilitura de fier. pana acum nu am vazut absolut nimic.... ceea ce ma bucura. nu am facut inca nici un drum mai lung sa vad daca se mai blocheaza diff-ul, dar cel putin prin oras (la drumuri de aproximativ juma de ora) nu s-a mai blocat (recordul a fost drumul-taberei -> unirii blocat)... acum pot si eu sa parchez fara sa tarasc rotile dupa mine.. :) daca e cineva interesat de poze cu diff-ul vechi sa zica si o sa pun niste poze, sau daca il vrea careva sa se joace cu el poate sa imi zica si i-l fac cadou.
toata distractia a costat: 2500 RON diff-ul, 260 RON uleiul (poldistribution), 900 RON manopera..... cum nu se putea mai bine intr-o luna de vara....
ca observatie.... nu stiu daca sunt paranoic sau nu..... dar... cam de 1-2 ani.... uneori la accelerari parca avea momente cand tragea masina mai greu, in sensul ca parca ceva o frana ceva... acum de miercuri de cand am luat-o de la service nu a mai avut deloc momente din alea. nu stiu daca a avut vreo legatura, nu stiu daca sunt sau nu paranoic .. :) dar sper ca ala sa fi fost cauza.