Subaru club Romania
Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Specific Subaru => Topic started by: MihaiFlorescu on March 10, 2012, 17:06:28 PM
-
Ca tot se plangea aseara Cristibna ca nu exista un astfel de subiect, uite ca acum exista. Haideti sa discutam despre reductorul disponibil pe Forester/Impreza/Legacy/Outback.
Cum functioneaza? Cand ar trebui sa il folosim si cum? Cand NU ar trebui sa il folosim?
Eu nu am la WRX si nu as putea comenta prea mult pe tema asta. Stiu doar ca am mers cu un forester MY08 2.0X si reductorul m-a ajutat sa merg mai usor pe un circuit de pietris amenajat special. A ajutat in curbele stranse luate cu viteza mica. Turatia a fost mai mare si astfel nu a trebui sa mai folosesc ambreiajul ca sa nu moara motorul.
Mai departe ii las pe cei care stiu mai multe sa comenteze.
-
Eu am dar nu a fost nevoie sa-l folosesc pina acum. La mine este actionat de o maneta LOW-HIGH. Inteleg ca este bine de folosit in situatii mai deosebite: off-road, drum foarte alunecos, iesit din gropi, tractat rulote/remorci/alte masini/tiruri :). Nu stiu cat de bine face la ambreiaj. Oricum, interesant subiectul.
-
sa-mi fie cu iertare , ce legatura are ambreiajul cu demultiplicarea finala ? ::)
-
Conform instructiunilor primite, reductorul (in cazul meu) se actioneaza prin apasarea pedalei de ambreiaj. Se pare ca unii mai uita sa faca treaba asta. In anumite situatii, daca nu o scoti la capat doar cu activarea reductorului, cica e bine sa dezactivezi si ESP-ul, VDC la Subaru. Daca gresesc, sa fiu iertat.
-
pai are legatura ambreiajul cu reductorul.Sunt o gramada de situatii in care daca il folosesti eviti patinarea inutila a ambreiajului.Eu am si l-am folosit din plin.
-
reductorul nu are nici o legatura cu ambreiajul.
este logic, ca daca vrei sa folosesti reductorul trebuie decuplate sistemele electronice (daca acestea exista) de control al tractiunii.
de asemenea, este logic , ca daca ai o demultiplicare mai mare , masina sa porneasca mai usor de pe loc , dar sa se plafoneze mai repede .
-
Am un prieten care a schimbat o data sau de doua ori ambreiajul pana l-am initiat in folosirea reductorului.El trage mai mereu o remorca destul de grea.Are legatura dpmdvd pt ca il protejeaa de stresul unei porniri cu el patinat.Despre sisteme electronice nu stiu ce sa zic pt ca eu nu am.Iar demultiplicare se face inaintea vitezelor ca sa zic asa.Pur si simplu schimba de un pinion pe altul la intrarea in cutie.Am deafacut o cutie de genul si e chestie foarte banala dar eficienta care se intampla acolo.
-
Reductorul se foloseste la liniute. Cind te supara unul in trafic si l-ai prins oprit la semafor, calci abreiajul dai pe mic si dupa aia bagi in 1-a. Si ai cea mai scurta cutie, cu care am mers eu ever :).
-
Eu folosesc reductorul:
1. La parcare, la urcarea pe borduri. Ai un control mult mai fin al vitezei (adica nu trebuie sa o turezi, nu trebuie sa freci ambreiajul) si in plus urca mai usor datorita momentului fortei (cuplului) la roata mai ridicat.
2. La mers pe drumuri (in rampa) in conditii grele. (Exemplu concret, urcatul la Muntele Rosu). Control mai fin al vitezei, cuplu mai viguros la roata, treci cu viteza mai mica prin zone dificile, fara sa pierzi viteza avuta.
3. Iarna, pe strazile laterale cand este multa zapada/gheata pe jos sau cand sunt lenes si nu dau toata zapada la o parte inainte de a iesi din parcare (Exemplu concret: la fiecare mers cu masina iarna asta)
4. La plecare de la semafor (cand spiritul de taran se desteapta in mine :-)) ). Cutie fooooarte scurta, plecari bune, senzatii in trafic :-)) (alexd stie meserie) :-) Evident, totul pana la 50+10km/h pe bord.
Note:
1. @George: Citit cu atentie manualul, nu scrie nimic de sistemele de control a tractiunii (VSC, ESP) ca trebuie dezactivate la folosirea reductorului. Sincer, eu nu vad legatura.
2. Apasati ambreiajul viguros la schimbarea low-high si viceversa si nu va grabiti sa recuplati. Daca nu: VSC error + Hill Assist error (beculetele). Se rezolva cu un ciclu stop-start al motorului :-))
-
Acum lasind gluma la o parte, reductorul iti reduce viteza dar iti creste cuplu.
Eu l-am utilizat in general cind mergeam prin noroi, pe drumuri cu gropi foarte mari, zapada, etc.
De asemenea l-am mai utilizat si cind mergem in coloana iar coloana se deplasa f incet. In viteza 1 ar fi trebuit sa calc ambreiajul din cind in cind si sa rulez si din inertie, asa cu reductorul cuplat si motorul la relanti viteza era taman buna.
-
Cuplarea / decuplarea se poate face din mers ? Daca se poate face din mers , pana la ce viteza ? Intreb asta pentru ca nu stiu , dar stiu ca exista marci la care se poate face din mers , la alte nu .
Exista vre-un indicator pe bord ? Eu nu am folosit inca reductorul , m-am descurcat ok si fara ( asta iarna la Muntele Rosu am urcat fara reductor pe zapada - poate era mai ok fara ) si vreau sa adun cat mai multe informatii utile mie , cat si celor ce vor citi acest topic .
Asta asa , pentru profani , nu ne-am nascuti toti invatati :)
Cat despre cuplarea cu ambreiaj , sa-mi fie cu iertare , ai un mare sticker langa maneta care spune asta
-
Din ce imi aduc aminte in manual nu se recomanda decit sa calci ambreiajul cind il cuplezi/decuplezi. In manual insa ai viteza maxima pe care o poti atinge cu reductorul cuplat (adica pe low).
Pe de alta parte daca o faci in mers si treci de la mic la mare nu prea sunt probleme. Daca schimbi pe dos si nu prea ti cont si de viteza maxima pe care o poti atinge cu reductor cuplat, cred ca nu este greu sa bubui motorul. ;D
-
In manual insa ai viteza maxima pe care o poti atinge cu reductorul cuplat (adica pe low).
Ai idee si cat este aceasta viteza ? eu nu am nici manual :)
Multam fain de raspunsuri
-
Este destul de mica. Raportul de demultiplicare parca era 1.4.
Daca nu uit cind ajung acasa scanez pagina aia din manual.
-
Poti cupla reductorul in orice viteza, dar sa fii cu turatia la cel mult 4000 inainte de a cupla.
-
Am scanat paginile din manual. Cum pot atasa un pdf?
-
Il uploadezi pe un site gen sendspace.com
-
Scan manual de utilizare: viteze maxime cu reductorul low/hi si recomandarile producatorului in ceea ce priveste schimbatul vitezelor.
http://www.sendspace.com/file/mnvc1e
-
multumim pentru informatii. sa nu-mi spui ca in cartea ta este si cutia automata ??!!
-
Eu am modelul vechi de Forester(luat in 2006 dar MY 2007), cred ca tu ai modelul nou.
Te intereseaza ceva anume din manual?
-
Multam Alex pentru scanuri :)
Dau o d'aia fara filtru cand ne strangem :D
-
Eu am Forester 2.5 XT, fara reductor. Cu toate astea sunt convins ca este foarte util mai ales ca intentionez sa-mi achizitionez o rulota asa ca daca intrebarea mea dovedeste ca sunt varza din punct de vedere tehnic va rog sa ma scuzati. Asadar, se poate monta reductor after market? Este costisitor?
-
Nu se poate.Reductorul face parte din cutie.Si la cata putere are XT ul s ar rupe in bucati transmisia cu reductor.Cu rulota stresezi mai mult ambreiajul la plecarea de pe loc...Dar cred ca te poti obisnui cum sa faci plecarea de pe loc corect fara patineze prea mult discul.
-
Nu se poate.Reductorul face parte din cutie.Si la cata putere are XT ul s ar rupe in bucati transmisia cu reductor.Cu rulota stresezi mai mult ambreiajul la plecarea de pe loc...Dar cred ca te poti obisnui cum sa faci plecarea de pe loc corect fara patineze prea mult discul.
Ba se poate!Se schimba cutia cu tot si se fac "mici" modificari si costuri la fel de "mici"!Am gasit pe un forum, nu mai stiu pe care!Era prezentat cu detalii amanuntite chiar!Dar ai dreptate cuplul XT-ului rupe transmisia!Zicea gajiul ca e mult mai simplu un 6mt swap.
Pe de alta parte au facut niste australieni o cutie cu L/R pentru XT.
LE: http://www.subarutransmission.com.au/index.php/dual-range
-
Multumesc mult pentru raspunsuri. Cred ca e mai intelept sa upgradez jocul de picioare decat cutia :).
-
Exact...
-
Am o mica nelamurire legata de reductor.... Daca plec de pe loc cu el pe low si accelerez pana pe la vreo 50-60 in treapta a 3-a, sau de exemplu 80 in treapta a 5-a si apoi il trec pe high, in momentul in care il trec pe high se aude un carait scurt, ca si cum nu ar fi calcat bine ambreiajul. nu face mereu, dar destul de des, cam 80% din cazuri. Daca o trec pe liber, si apoi pe high este ok. Schimba foarte ok si silentios vitezele, nu caraie niciodata la schimbarea vitezelor, nu patineaza ambreiajul.....
-
Am o mica nelamurire legata de reductor.... Daca plec de pe loc cu el pe low si accelerez pana pe la vreo 50-60 in treapta a 3-a, sau de exemplu 80 in treapta a 5-a si apoi il trec pe high, in momentul in care il trec pe high se aude un carait scurt, ca si cum nu ar fi calcat bine ambreiajul. nu face mereu, dar destul de des, cam 80% din cazuri. Daca o trec pe liber, si apoi pe high este ok. Schimba foarte ok si silentios vitezele, nu caraie niciodata la schimbarea vitezelor, nu patineaza ambreiajul.....
Mai mult ca sigur nu apesi ambreiajul pana la capat.Asa pateam si eu!Poate vreun pres/covor opreste pedala.....
Eu, spre exemplu, il folosesc doar maxim pana in treapta 3 si undeva la 40-50 km/h.Nu e regula dar asa il folosesc eu.Si la borduri sau off-road.Asigura-te ca apesi ambreiajul pana la capat in momentul cand treci de pe High pe Low si invers, nu conteaza daca esti in miscare sau stationezi.
Il mai folosesc pe Low la semafor cand stiu sigur ca stau de mai multe ori.Il dau pe Low si misc masina usor doar din ambreiaj ;D
M-am obisnuit cu reductorul asa de bine ca in momentul in care sunt in alta masina mi se pare aiurea......
-
In carte scrie sa fie in punct mort . Eu tin ambreajul minim 3 sec apasat
-
In carte scrie sa fie in punct mort . Eu tin ambreajul minim 3 sec apasat
La ce te referi cand spui punct mort?
-
Schimbarea treptei la reductor se face ca la viteza.Practic se muta de pe un set de pinioane pe altul la intrarea in cutie.Eu schimb si high si low cand vreau cum vreau cu ambreiajul apasat.Evident nu la viteze de peste 90 km/h.Desi am desfacut o cutie cu reductor,nu mai retin sa fi avut si sincroane pe ax.
-
Mai mult ca sigur nu apesi ambreiajul pana la capat.Asa pateam si eu!Poate vreun pres/covor opreste pedala.....
merci mult de sfat..... covorasul cica era problema... ;D
Eu ma gandeam ca probabil mai trebuie reglat cablul de ambreiaj ... :)
Acum nu mai caraie nici de pe low pe high... si nici invers..... :)
Manualul meu este in spaniola si in cel pe care il am de pe net nu zice nimic de reductor, dar din cate am mai citit nu cred ca este vreo problema cu schimbatul in mers, decat in cazul in care treci de pe high pe low la turatii de peste 4000.
-
Ambreiajul e cu pompa nu e cu cablu.
-
Eu am Forester 2.5 XT, fara reductor. Cu toate astea sunt convins ca este foarte util mai ales ca intentionez sa-mi achizitionez o rulota asa ca daca intrebarea mea dovedeste ca sunt varza din punct de vedere tehnic va rog sa ma scuzati. Asadar, se poate monta reductor after market? Este costisitor?
La cat are raportul, reductorul este un fel de apa de ploaie, dupa parerea mea. El a fost pus ( pe Forester, cel putin) ca sa suplineasca cuplul scazut la turatii mici (la motorul de 2.0 aspirat) cand tractezi o rulota, de exemplu, ca sa nu omori cutia. Presupun ca motorul de 2.5 este suficient de " musculos" cat sa nu aiba nevoie de reductor.
La motorul de 2.5 nu cred ca vei simti nevoia de reductor.
-
Reductorul este pus ca atunci cand mergi pe coclauri sa poti avea o turatie la care motorul sa si fac ungerea dar viteza sa fie mica si sa poti controla masina fara sa freci ambreiajul.Nu suplineste o lipsa ci aduce un aport de cuplu pentru teren accidentat sau tractari.O masina buna pt tractari de ex e Dacia Duster care are treapta a1a by default cam cum e la noi cu reductor.
-
Reductorul este pus ca atunci cand mergi pe coclauri sa poti avea o turatie la care motorul sa si fac ungerea dar viteza sa fie mica si sa poti controla masina fara sa freci ambreiajul.Nu suplineste o lipsa ci aduce un aport de cuplu pentru teren accidentat sau tractari.O masina buna pt tractari de ex e Dacia Duster care are treapta a1a by default cam cum e la noi cu reductor.
Cu tot respectul, insa rolul oricarui reductor ( fie ca este el de autoturism, camion, etc sau de alt echipament) este sa amplifice cuplul. Nu are nicio legatura cu ungerea. La autoturismele 4x4 aduce avantajul unei viteze foarte mici, care permite trecerea mai usoara peste obstacole ( in plus fata de cuplu) cea ce se poate traduce, intr-adevar, printr-un control mai bun.
Cat despre IMS si Aro M461 (nu sunt unul si acelasi lucru), din cunostintele mele legate de aceste modele (poate ma insel eu) nu au avut niciodata reductor din fabrica.
-
Noi mai si glumim.Eniuei.Aia cu ungerea a fost un exemplu.Nu am vrut sa spun ca e un motiv al existentei reductorului.Dar dacaergi sub 1000 rpm pe un drum. nedrum s ar putea la un moment dat sa faca motorul poc si sa apari pe 4T ca nu ti ai facut soft unde trebuie.
-
Si reductorul este super util cand tractezi o remorca incarcata, cu prune sa zicem, si vrei o pornire usoara, fara socuri pentru incarcatura si fara ambreiaj patinat.
-
Nu mai lua totul mot-a-mot... ;)
Nu luam mot-a-mot. ;) Ideea era, de fapt (ca de aici am plecat), ca, obisnuit fiind cu reductoarele de pe masini ceva mai de teren, mi se pare ca reductorul de pe 2.0 MT5 (doar pe asta am avut ocazia sa-l experimentez) nu ajuta foarte mult (cel putin nu pentru off-road) si incercam sa "gandesc cu voce tare" la ce s-au gandit japonezii cand l-au pus pe masina asta.
In rest, numai de bine (nu-mi plac polemicile si nu intentionez sa inflamez vreun spirit pe-aici) si ma gandesc cand si cum sa-mi fac drum prin Maramu'sa ma inflamez cu niste licoare de prune (mere si-aia de caise, ca sa fiu sincer). :)
-
Rapoartele sunt bune pentru cutie.Dar de multe ori nu poate motorul mai mult.Sau ne asteptam noi la.prea multe de la o masina.E mecanica simpla nu nava spatiala ca la Defender sau altele de genul...
-
Ma bag si eu in seama, chiar daca nu ma prea pricep la acest aspect.
Ca si consideratie personala, Forester Diesel se descurca foarte bine in treapta 1 la turatii joase.
In momentul in care reduci acceleratia, masina face un fel de frana de motor, se reduce turatia dar fara a se opri motorul.
Ulterior poti sa accelerezi si tot asa.
Si asta fara interventia ambreiajului.
Ceva similar cu ce s-a spus despre Duster.
Senzatia mea este ca din aceasta cauza nici nu are nevoie de reductor.
Nu stiu daca am fost suficient de explicit, dar eu nu am nevoie de ambreiaj cat sunt in treapta 1, cu exceptia urcatului pe borduri !
Daca a reusit cineva sa urce bordurile fara ambreiaj, va rog sa impartasiti acest secret.
-
Daca a reusit cineva sa urce bordurile fara ambreiaj, va rog sa impartasiti acest secret.
Urcat borduri fara ambreiaj varianta cu reductor:
Subaru Forester 2004 X (2.0, 125 cp), te apropii de bordura cu reductorul cuplat pe low, motorul la relanti, pedala ambreiaj nu se atinge si la borduri mici si medii masina urca singura.La borduri mari apesi putin pedala de acceleratie!Viteza de apropiere este infima, vitezometrul nici macar nu indica ceva(banuiesc undeva pana in maxim 4-5 kmh).Cu spatele este si mai usor! ;D ;) :D
-
ce stiu eu de la alte masini cu reductor este ca nu folosesti niciodata reductorul pe low, in afara situatiilor in care ramai blocat. si mai stiu ca reductorul nu se foloseste pe low decat cu rotile drepte si se pune pe high imediat ce ai depasit obstacolul. in opinia mea, nu ai nici un motiv de exemplu sa folosesti low ca sa parchezi pe bordura, nu pentru asta a fost facut ci pentru a face fata acelor conditii unde high nu e suficient. nu sunt specialist, asta am invatat si eu pe langa altii.
-
Eh, uite ca la Subaru nu e asa. :D
Poti sa folosesti reductorul in ce treapta vrei, pana la ce viteza vrei. Evident, cu cateva precautii de bun simt, adica daca esti intr-a 5-a la 160km/h NU bagi reductorul, pentru ca a 5-a + reductor are viteza maxima undeva la 120-140 km/h. E ca si cum ai baga intr-a doua de la 160.
In rest, cand aveam aspiratul si era zapada mare in Bucuresti era chiar foarte misto sa merg numai cu reductorul, 2.0 cel putin avand trepte destul de lungi astfel incat devenea suparator sa merg doar 1-2. Asa, cu reductorul mergeam 1-2-3 poate chiar si 4.
-
Serbane!!! Scrie cum ai mers la Ranca in spatele lui Mihai de i-a stat ficatu in loc :)))
-
Outback 2.5i pus pe Low in a5a are cam 200 pe bord pe la 6k rpm.
-
Atat de mult??? Stiam ca are reductie mai slaba decat forester 2.0, dar totusi! La forester a 5-a cu reductor, redline la 7500, era cam pe la 140km/h. Asta in timp de a 3-a fara reductor ajungea la 160!
-
Pe High/normal 1-60 , 2-100, 3-140, 4-180, 5 limitarea de la natura
Low 1-50 , 2-80, 3-120, 4-160, 5-200
Valori in limitare sau aproape, viteza afisata pe bord, anvelope standard. Multe testate pe autobahn, bineinteles.
Outback 2.5i 2005
-
Ce-i ala reductor? ;D
-
Un pinion care reduce viteza de rotire a rotilor.
Lucrul mecanic efectuat de motor ramane acelasi dar creste cuplul prin cresterea distantei.
-
Pe High/normal 1-60 , 2-100, 3-140, 4-180, 5 limitarea de la natura
Low 1-50 , 2-80, 3-120, 4-160, 5-200
Valori in limitare sau aproape, viteza afisata pe bord, anvelope standard. Multe testate pe autobahn, bineinteles.
Outback 2.5i 2005
Da, corespunde aproximativ cu valoarea de 1.2, cat stiam ca e valoarea de la 2.5
Doar ca nu mi-am dat seama cum se traduce in viteza.
La 2.0 reductorul este 1.45, deci mult mai semnificativ.
Ce-i ala reductor? ;D
O chestie care mai umfla cuplul la cei ce nu au suficient :D :D
-
Da, e slaba reductia dar pare sa corespunda diferenta de 20km/h. Eu am testat la 2000 in 3 si 4 si era diferenta asta de 20.
L-am mai folosit in oras uneori pentru ca in traficul bara la bara face inaintarea posibila si la viteza de melc. Pe high e cam greu sa inaintezi la 1000 ture fara ambreiaj si fara sa dea in nas sau sa te dea pe spate.
Nu-mi place insa ca e zgomotoasa cutia cu reductorul pus.
-
Buna tuturor!
Am si eu o intrebare cu privire la reductor - din ce stiam, reductorul este echipare standard la toate Outback-urile cu 2.5i MT (cel putin pe Gen.4).
Dar am gasit doua anunturi - unul din 2005 (https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=244733650) si unul din 2009 (https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=247453534) - in care cel mai vechi nu are reductor, iar cel mai nou are...
(https://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/hRoAAOSw5cRZJFun/$_20.jpg)
(https://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFg5MDA=/z/WlEAAOSwidlZaKb7/$_20.jpg)
Imi scapa ceva?
-
Prima poza e cu un model pentru America. Posibil sa fi fost variante fara reductor la ei.
-
Makes sense...
Multam!
-
Inca un plus la reductor e faptul ca poti sa cobori pante mai abrupte doar cu frana de motor.
Masinile 4x4 mai serioase nu au diferential intre fata si spate, asa ca nu se recomanda cuplarea 4x4+low decat in conditii de aderenta scazuta si viteza mica, la viteza mare si/sau aderenta buna s-ar forta transmisia din cauza diferentei de viteza dintre roti, mai ales in curbe.
Eu am folosit destul de des reductorul la foresterul aspirat, in momentele cand trebuia sa merg mai incet(coborari sau urcari grele, noroi sau zapada, coloana lenta etc) si uneori cand voiam sa plec mai repejor de la semafor :)
Cu XT-ul nu prea am simtit nevoia de reductor, dar nu cred ca ar fi stricat...oricum, eu consider aspiratul mai potrivit pentru offroad. XT automat cred ca e mai util pentru asa ceva decat XT manual.
-
2.5 aspirat cu reductor FTW! Va scriu cu experieta inca fierbinte, nu calda. Sunt in Grecia. Ieri am fost la o plaja retrasa la care se ajunge pe un drum de pamant rosu, azi la Marble beach prin munti de marmura si mi-a placut drumul mai mult ca locul.
Da, erau si seria 3 acolo si Smart, dar eu urcam la putin peste 1000 ture fara efort si la coborari aproape ca se oprea masina singura desi au fost portiuni ca in filmuletul de la noul xv in campusul de testare.
Cred ca este a doua oara cand folosesc masina la adevaratul potential in combinatia reductor + suspensie ridicata, dar imi place de mor, chit ca nu este cea mai sprintena pe autostrada.
Nu stiu cu ce altceva as putea sa o inlocuiesc decat cu un outback mai nou. Deci fericit posesor pana acum.
-
Salutare, am si eu o intrebare: este normal ca pe low sa fie transmisia mai zgomotoasa?
Eu il folosesc iarna, am de traversat o padure si uneori e drum foarte alunecos, iar pe low am frana de motor foarte buna.
-
Da